-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
TaaT
veterán
válasz MunezXBK #31591 üzenetére
Indexből ezt rendeltem (még úton van), CAN BUS-os, borostyán sárga, elméletileg jónak kell lennie [link] idehaza ez 3200ft + posta
A féket még nem rendeltem meg, próbaképp berakom majd az index izzót, kíváncsi leszek hogy teljesít fék izzóként, ha kevés lesz akkor jön ez [link]
dJ Peer: azokat pont a dealextreme-ről rendeltem, de ugyanezeket megtalálod sztem ebay-en is, talán még olcsóbban [link] [link]
Give them hell Ukraine!
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #31603 üzenetére
Sok lenne a felbakolt, pörgő kerekű verda az udvarokon.
Viccet félre téve, nem tudom mekkora invesztíció egy ilyen rendszer kiépítése, de amióta van ereditség vizsgálat, azóta a tótok irják a km állást, nézik a lakkréteget, fényképeznek, mindezt adatbázisban tárolják, ami hozzáférhető. Megdolgoznak a pénzért amit kivesznek az autót behozni kívánó emberek zsebéből.
Ez Mo.-n is megoldható lenne, ha nagyon akarnák. Bár ha minden zsetotnt lenyelnek, akkor nincs rá keret.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
-
válasz Mágus2 #31604 üzenetére
Ne viccelj van ilyen adatbázis, de még nem találták meg azt a kormányközeli embert aki írna rá egy motort picipézé amit neten lehetne elérni. Amióta van eredet vizsga itt is fotóznak mérnek meg miegymás, csak asszem a szabály szerint erről pór halandó nem tudhat.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #31607 üzenetére
asszem a szabály szerint erről pór halandó nem tudhat.
Itt van Csöpi elásva. Ez hiba a jogszabályban, ami az óratekerést segíti. Ha működne a rendszer, akkor is megvennéd a tekert órájú gépet, ha jó állapotban van, csak nem annyiért, amennyit a tekeréssel kérnek érte.Ée innentől kezdve nem érné meg tekerni, mert a lebukás esélye nagyban nőne.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Mágus2 #31609 üzenetére
A baj a csodavárás Magyarországon. Sokan nem engedhetik meg maguknak a márkaszervizes javíttatást és átvizsgálást. Ebből következik , hogy sokan nem is engedhetik meg maguknak a vásárlás előtti rendes átnézetést. Még én is aki 2x fizettem az átvizsgálásért ( PoHu 25k, szerelőm, 10+ utazás) belefutok olyanba amit nem tárt fel. El tudom képzelni hogy miken mehetnek keresztül azok akik nagyot szopnak. Marad nekik a csodavárás, ami a kézzelfogható, de bizonyíthatatlan km óra állást jelenti.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
harry
veterán
válasz Mágus2 #31609 üzenetére
Totalcaron mintha azt olvastam volna, elérhetők ezek az adatok - valamilyen ügyfélszolgálati irodában, adott díjért cserébe... ráadásul talán próbáltak is így lekérdezni valami adatot, de mindenki értetlenül nézett rájuk, hogy mit is akarnak. Szóval ez még messze, nagyon messze elmarad a neten követhető és ingyen lekérdezhető adatbázistól.
Másfelől azért az sem tökéletes megoldás. Ha nem márkaszervizbe hordja az ember a kocsit, akkor lényegében legfeljebb kétévente műszakin lenne rögzítve róla mindenféle adat, ami végső soron nem rossz - na de ezekről is hallottunk már olyat, hogy szerviz/műszaki előtt mindig megtekerték az órát, úgy aztán sokat ér, ha mindig a hamis van felírva. Persze, ez azért sokaknak nem érné meg, szóval egyfajta szűrőnek jó.Illetve ezzel a km óra állással én is bajban vagyok, így kezdő vásárló révén. Na meg amúgy is. Az addig rendben, hogy erre nem szűrök, de miben lehet bízni? Nézek szervizkönyvest, de 15év környékén nincs sok, ráadásul ezeket is lehet hamisítani. Vagy vegyem meg a 230-at futottat, mondván, az biztos annyi - na de mi van, ha 350ről tekerték ide? Vagy a 150-esek, mi van, ha tényleg annyi? Mert hát miért ne lehetne, akkor meg már csak jobban járok ezzel, mintha +100 még benne lenne. Nincs egyszerűen biztos tipp, hogy legyen szervizkönyv, vagy a sokat futott tényleg annyi, vagy a keveset futott biztos tekert... sok helyen rá lehet faragni. Marad tehát a kivizsgálás, hisz az állapot a lényeg, bár akkor is jobban örülnék egy jó állapotú 150-esnek, mint egy szintén jó állapotú 250-esnek, mert hát ha megy is, utóbbi csak korábban adja meg magát.
Aztán lehet teszek bele 70ezret 5év alatt, annyit csak kibír kis szervizzel, utána meg eladom, és akkor meg fölösleges ilyen világmegváltó gondolatokkal foglalkozni Persze aztán kéne egy másik, ahol ugyanígy lehet végigjárni ezt a csodás utat...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
Varoz
őstag
válasz bitpork #31603 üzenetére
Nem láttad a "Meglógtam a Ferrarival"-t?
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
tresh
addikt
Azért a futás teljesítményt nem a km-óra fogja elárulni...és nem abból kell kiindulni az hova lett tekerve stb..hanem az hogy ha egy autó sokat futott akkor az meglátszik a belterén pl ülések kormány stb.. pl csak példa a HA-n látható sok 1.9tdi 150xxx km rel de az ülés rommá ülve a váltószoknya már kikopva kormányon meg a sufni tuningos gumikábellel körbe tekert bőrdarab és így tovább.. attól függetlenül hogy én tényleg kifogtam ameganom 14 évesen 83ezer km re az azért volt mert kinti 3ik autó volt...de nem azért vettem meg ,hanem mert láttam hogy ennyi pénzért jobbat úgy se kapok viszont az állapotán látszott hogy vállalható és teszem hozzá ha nem viszik el előlem a 80-as 1.9tdi audit amibe 250ezer km volt akkor már rég abba ülnék,csak én buta fejemmel elkéstem róla Tehát a lényeg állapotot veszel nem azt mondom hogy nem számít a km meg a szervizkönyv de mindenki tudja hogy órát oda tekergetem ahova akarom és szervizkönyvet meg úgy írók ahogy szeretnék
Ha meg van az elképzelés mit szeretnél mennyi a keret akkor abból kell a legjobbat kihozni és egy szakit vigyél magaddal aki tényleg tudja mit kell nézni ill még annyi hogy használt autóból olyat nem fogsz venni amire nem kell költeni így szerintem ez is egy nézőpont mennyiért lehet rendbe rakni a gépet
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz MunezXBK #31615 üzenetére
Az enyémben óra szerint ~210 000 van, valójában passz, de ha megnézzük az itthon hirdetett 200 000-230 000km-es autókban a bőrt, akkor az enyémet úgy 120 000 lehetne visszapörgetni ( ha eltekintünk a váltó- és kézifékszoknyától, ami rejtélyes módon rommá van kopva, egy automatában... ).
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
-
Zewa
senior tag
Takard le a km óra állás, hagyd figyelmen kívül!
Ami autó korrektnek tűnik nézd meg személyesen is, ha azon a rostán is átmegy akkor szakszerű átvizsgálás ha komoly gond nincs akkor megvétel.Szomszéd kiscsaj C3-as Shitroenét soha a büdös életbe nem venném meg pedig van benne 70e km. Parkolni nem tud, sok gáz, sok kuplungos indulás, váltási nehézségek és mindemellett évente megtöri egyszer 1-2-3elem erejéig.
Vaterja egy Xanitával jár, ca 300e km de patika állapot. Azt megvenném bármikor."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
#25954560
törölt tag
en sem tudom h mennyi az igazi km 210-nel vettem. akar igaz is lehet...
egyebkent az amerikai hasznaltauto-piacot is sokkal inkabb erdekli az allapot es az evjarat, mint a futott km. es ez igaz a sokkal ujabb kocsikra is. lehet h csak mi magyarok vagyunk ennyire raizgulva a futott km-re. -
-
Varoz
őstag
válasz bitpork #31622 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani, mert mindenkinek más film jön be. De a lényeg, hogy ott a srác téglákra rakta és hátramenetben hajtotta, hogy visszafele menjen az óra. Egyik pillanatban meg idegességében rugdosta az elejét, lecsúszott a téglákról és csőgázzal kirepült a parkoló ablakán.
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
őstag
Hali!
Srácok szerintetek melyik a legjobb összkerekes hajtás?
Üdv!
(#31626) Napfénysüti
egynek jó!
Mod: személyautó, crossover (magasabb hasmagasságú) kategóriára kérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Varoz
őstag
válasz Napfénysüti #31626 üzenetére
+1 a Tatra-ra. Egyik legjobb az összes közül.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
zsid
senior tag
válasz johnny82 #31625 üzenetére
A 8x8 vagy a 10x10, azok már mindenhol elmennek
Esetleg még egy jó 6x6-os Ural
mod:
ennyi troll egy helyen...[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
nagyúr
-
zsid
senior tag
válasz Napfénysüti #31629 üzenetére
Nem mondtál, csak egy személyautós topicban hármunknak is a Tatra jutott eszébe, ééérteeedd
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
-
harry
veterán
Azért a belteret lehet némileg kozmetikázni, kormányon ha volt korábban védő, nem látszik a kopás, szoknyát lehet cserélni (illetve ültem 70k-t futott Astra G-ben, azon is kopott volt, ami viszont fura). De mondjuk az ülés állapota jó kiindulási pont lehet.
Szakit vinnék, csak hát jó lenne több gépet is megnézni, és őt sem szeretném mindenhova elrángatni. Na de ez majd kialakul.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz Bdanyy #31634 üzenetére
No rendben, de az mire bizonyíték? Nyilván ha ettől kopik, vélhetően többet mennek vele (vagy legalábbis rövidebb távokon többet), de ahogy látszik is, ettől még a futásteljesítmény nem sok (ami meg engedné feltételezni, hogy jó állapotú műszakilag, más kérdés, hogy a gyakorlatban ez nem feltétlenül van így, de ebben a példában nem látok sok összefüggést az ülés és a műszaki állapot között).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #31637 üzenetére
Olvastam már régebben, többek között ezért is érzem ezt igen ésszerű választásnak, csak hát szívesen játszok a gondolattal, hogy valami mást inkább De lehet első kis összegű autót tekintve, nem kéne ezt túlbonyolítanom.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
neduddki
nagyúr
HI!
ugyan kerlek nagy nehez elakad, akor vajh mi huzza ki???:- )
udv
neduddki
mod: harry: en meg arra mondam merfordekkel finomabb otok vannak f-g astraktol messze keltebre:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
harry
veterán
válasz neduddki #31641 üzenetére
No igen, lehet... nem tudom manapság már mennyi valóságalapja van annak, hogy ezekhez drágább az alkatrész, 323f 94-98 közöttieket néztem, kopó cuccok nem tűntek drágábbnak.
Ha már keletebb, ezek közül melyiket javaslod, mi a véleményed?
- Mazda 323F 94-98, hatchback, 525k
- Mitsubishi Carisma 96-02, hatchback, 590k
- Nissan Almera I. 96-00, hatchback, 465k
- Nissan Primera II. 96-02, hatchback, 490kMég talán az almera lenne a legésszerűbb. Vagy legalábbis olcsóbb társainál. Kinézetre a 323, bár a kis hátsó ablak annyira nem tűnik jó ötletnek. Carisma meg Primera nagyobb méret, gondolom alkatrészek is drágábbak lehetnek, és igazából tényleg nem feltétlenül kéne hármunknak elsőre akkora.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
neduddki
nagyúr
HI!
almera1 minel kesobbi, kaszni alkatrez ellenben nem olcso mert nincs /mar egyszer bezelruj/, kopokkal semmi gond
carisma ugyben miert nem nezted meg Manitou rokonsagbelit? de h akell Zalan telsamt megtudom adni szerintem szivesen segit
ez a 323f szerintem szuk, utann lett bosegesebb hejjel+drag az eredeti alkatresz /ha torik/
primerabol van liftbek nalm az a nyero
es en em zarnam ki a cariankat sem, 11 ev em mulitk el nyomtalanul, de ezket mar mind elirtam Nked par honapjaudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
harry
veterán
válasz lorcsi #31644 üzenetére
Nézegettem ezt is, a listámban az eggyel előbbi modell szerepel, nem tudom, ezekből milyet lehetne kifogni 500 körül, de félek nem a legjobbakat, tekintve, hogy 400 - 1.100 kFt között mozog az áruk, vagyis a középár olyan 700 körül alakul.
neduddki: megnézem akkor a Carina-t is. Alapvetően az összes drágább / nagyobb / vagy akár eleve japán autó kapcsán a szervizköltségek aggasztanak némileg... mondjuk ha kopó cuccok vannak jó áron, az már fél siker, de nem tudom, kasztni elemekből mennyire lehet nehéz megfelelőt találni (újakat talán inkább kihagynám), vagy akár más, nagyobb alkatrészből. No meg úgy általában magukat a kocsikat is kicsit drágábbnak látom a többinél, bár mondjuk a népítélet szerint ezek kapták a legmagasabb értékelést, szóval valamit valamiért. És végül is nem tervezek sokat hajtani szegény járgányt, szóval ha sikerül egy eleve jót kifogni, azzal lehet jól járnék hosszabb távon.
A ferdehátú primera szintén igen tetszetős, na meg azért nagy kocsi az már eleve a csomagtér is 505l...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
TaaT
veterán
"Régen G60 fék volt a gyári főfékhengerrel és szervó dobbal.A városban 160-180-ról állóra fékezés max.5-6 alkalom és vége lett!"
Nagyon sportosan vezet emberünk
Give them hell Ukraine!
-
harry
veterán
válasz lorcsi #31646 üzenetére
Civic talán még drágább, de legalábbis hasonló a helyzet.
Megosztok egy táblázatot, ha már így elkezdtem magamnak irkálni: [link]
Némi útmutatás:
- első blokk az adott típus/kivitel adatai. Motorhoz elkezdtem irkálni, hogy mik vannak / cikk alapján mi ajánlott, ez elég elnagyolt
- db: ennyi kocsi elérhető a hahu oldalon (szűrés: érvényes magyar okmányok, van műszaki 2013/04-ig legalább, MO-n van a kocsi, képes hirdetés, 5 ajtós ferdehát/kombi, normál állapotú, legalább 340l csomagtere van, árkorlát nélkül, adott típus évjáratára szűrve)
- db[]: megnéztem, 200-650k Ft között miként változik a kínálat. Érdekes megnézni, mennyivel kevesebb autó van itt, mint árkorlát nélkül, ha sokkal, az nem jó jel.
- árak: fogtam az összes kocsit, majd a kínálat alsó 10%-ának vettem az átlagárát (min. ár), és a felső 10%-nak vettem az átlagárát, a maradék 80% pedig a tényleges átlagos árat adja (pl. 36 találat esetén az első három kocsi árának átlaga a min., és a 34, 35, 36 kocsik árának átlaga a max, a köztes kocsik árának átlaga pedig a tényleges átlag). Ezt a részt programmal csináltam, inkább a magam szórakoztatására bár relevánsabb, mint rábökni, hogy kb. "ennyiért már lehet venni", és pontosan megadja a középárat. Azért jó, mert látni, hogy egy adott árú kocsi mégis hol helyezkedik el a mezőnyben
- árak[]: ugyanez 200-650k között, mint utólag rájöttem, nincs feltétlenül sok értelme.
- pár alkatrész árát is elkezdtem kiirkálni, a lista az egyik totalcaros cikkben volt a golf III-hoz, ezt gondoltam kiterjeszteni a többi kocsira is
- érdekességképp megnéztem, mennyi első/második tulajos, és szervizkönyves kocsi van. A linkek nem működnek - mint rájöttem -, mert a fos excel levágja a link végét...
- táblázat jobb szélén szürkítve, amikről már lemondtam, megjegyzésben, hogy miért. Esélyes, hogy a vectra, és a kombi mondeó is ide fog átkerülni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...