-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Próbáltam kicsit több típus felé nézelődni, így pár cikk és itteni javaslatok után, az alábbiak versengenek:
- Citroen Xsara 98-02, hatchback, 520k
- Fiat Brava 95-01, hatchback, 410k
- Fiat Marea 97-02, kombi, 535k
- Ford Escort 94-00, hatchback/kombi, 330k
- Ford Mondeo MKII 94-00, talán inkább hatchback, 400k
- Mazda 323F 94-98, hatchback, 525k
- Mitsubishi Carisma 96-02, hatchback, 590k
- Nissan Almera I. 96-00, hatchback, 465k
- Nissan Primera II. 96-02, hatchback, 490k
- Opel Astra F 94-02, inkabb kombi, 420k
- Opel Vectra B 96-00, hatchback, 535k
- Peugeot 306 97-01, kombi, 540k
- Renault Megane 96-02, hatchback, 450k
- Skoda Felicia 96-01, kombi, 325k
- VW Golf III 95-99, kombi, 585kNincs még pontosan belőve a keret, de ahogy látható is, 500 környéke. Az odaírt árak a hahu-s találati lista árai átlagolva (mielőtt megkérdezné valaki: nem kézzel adogattam össze ).
Barátnőmmel vennénk, első autó kezdőknek, javarészt hétvégén használva, valamint van egy vizslánk is a csomagtérbe (ezért a lépcsőshát / kombi, illetve ezért sincs igazán kicsi autó a listán - meg amúgy is hülyeségnek tartom, de az másik téma).
Igen fontos az alacsony költségű fenntarthatóság és megbízhatóság (szokásos: olcsó/sok alkatrész, ritka szerviz, alacsony fogyasztás). Kényelem és extrák másodlagosak, de ha ennyiből arra is telik, az sem baj.Kedvenc a Mondeo (bár érzem, hogy egy kisebb kocsi is elég lenne), újabban szemezek a Mazdával (ránézéses alapon szóval nem jártam még utána), Astra F aránylag biztos vételnek tűnik (igen nagy választék, jó ár, sok alkatrész, erről olvastam eddig talán a legtöbbet), de úgy alapvetően nem nagyon tudom, melyiknek-mi a jellegzetessége, hibái, előnyei, egyebek...
Gondoltam, ha valamelyik nagyon nem, azt inkább most zárjuk ki, még mielőtt nagyon belevetem magam az olvasásba. Vagy, ha van más tipp, jöhet (amit néztem még, és akár szóba is jöhetne, de valamilyen ok miatt inkább nem: octavia, fabia, focus, civic, corolla, g astra, accent, cordoba. Jellemzően drágábbak / ennyiért csak az alja van, vagy kicsi a választék, stb).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
Zewa
senior tag
Vectra B én dobnám ennyiért nem igen találsz jót.
Felicia Kombi?! Arra te rá tudsz nézni?! Amúgy egy szög egyszerű, jó kis autó.
Escort rohad de egy jó állapotú kombi remek vétel lehet. Síkban dönthető ülések!
Golf: Neve miatt túlárazott de ez nem vonhat le az értékeiből.
Mondeo, Primera, Carisma Feleslegesen nagyok neked szerintem.Ha ketten vagytok eldönthetitek a hátsó üléseket, plédet rá és jöhet a Zállat. --> Kombi létjogosultsága?
Én ezt a vonalat lovagolnám meg; Xsara, Fastra, Almera és Megane. Ezeket kipróbálnám, személyes kritériumok szerint kizárnék belőle párat, aztán vadásznék egy megfelelő példányt.Többivel elég távoli a viszonyom.
ps.: Meg kell hagyni elég jó listát állítottál, az összes életképes gondolat!
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
harry
veterán
- Vectra: szerintem is határeset ennyiért.
- Felicia: nem, nekem sem tetszik de úgy látom olcsó, és ha nagyon sokan dicsérik, azért meg lehet barátkozni vele
- Escort: ezektől valamiért kicsit félek, olyan gyanúsan olcsó... bár ha azt nézem, hogy a mondeo nagyobb, és drágább, akkor kb. reális az ára.Nem mindenképp fontos a kombi, ezért is vannak néhol ferde hátú modellek, bár van olyan típus is, ahol csak a kombi méreteivel lennék megelégedve (pl. golf, 306, felicia), de az 5 ajtó kell. Illetve, ha adott áron kaphatok egy nagyobb autót, akkor miért ne, a plusz hely jól jöhet, és nem nagyon látom hátrányát (esetleg hosszabb ~20 centivel a ferde hátú társánál, de az annyira nem zavar). Amúgy kutya elfért egy 5 ajtós focus csomagterében (az 350l), ezért ekkorát, vagy nagyobbat keresek, nem baj az, ha tudom használni a hátsó üléssort is közben - vagy adott esetben nagyobb bútorok is beférhetnek a kocsiba.
Köszönöm a tippeket Javarészt totalcaros cikkek segítettek, itt a topicban pár korábbi vélemény, meg ahogy nézegettem a kínálatot.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Zewa
senior tag
Nagyobb autót azért egy kicsivel drágább fenntartani. Több olaj megy a motorba, többet fogyaszt, drágább kopó-fogyó alkatrészek (pl fék), magasabb adók stb.
Véleményem szerint szervó, centrálzár és klíma trió alá ne add az extra listát.
350 liternél nem igen kisebb egyik általad írt autó csomagtere sem.Egy jó Meganeban elfér a kutya és a keretnek sem feszegeted.
A tutit mi nem mondhatjuk meg, nagyon nem tudsz melléfogni egyik típussal sem. Fel kell próbálnod őket, személyesen tipi-tapi aztán szépen esnek is ki a versenyzők. A maradékból pedig keress egy befutót."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
-
qdak
addikt
hy tegnap 1 godor utan, bal hatso lapa bizti kivag, bejaraskor, csere; majd most melobajovet megint kicsapta, majd meg fulltam, na nem lenyeg az, mi a banat torten7ett? sajna most vaksotetbe all a kocsi meg melozni is kene (leg is imitalni)
vmi tipp?(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
qdak
addikt
válasz latyak17 #31460 üzenetére
leg megtalalod a kocsid xD
neztem, 3 bizti is kiolvadt
mi a fene lehetett semmu ujat nem tettem be azota a kocsiba, sot a vizforralo kodlampa is ki van szedve :I(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Kornel
veterán
felhívom a szervizt, mondom adjanak mára időpontot olajcserére, olajat viszem én.
erre: de van akciós olaj, cserével mindennel 8k HUF.
mondom nem kell.
de-de akciós!
harmadszorra csak felfogta, hogy a nem az nem -
Kornel
veterán
ez kéne, hybridben
szűrőt már csak tudnak beletenni normálisat, viszont az olajcserét nézni fogom, ha már 12k-t adok csak az olajért
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #31467 üzenetére
HI!
~1500ft egy mann ezek utan vidd csak magaddal, amugy valaszom kizart a legolcsobb szar megveszik vkitol
na majd erre is rahajtok gyuvore:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
válasz Kornel #31467 üzenetére
jó kis autó lett valóban, végre pofás, jól összerakott. én is csak hibridben vinném. tökéletes városi autó. hála a jó égnek hogy a benzin-hibridnél tartanak ki és nem majmolják ezt a hülye európai dizel-hibrid agymenést..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
whitezo88
nagyúr
Kezd normalizálódni, jó ideje szinte csak csökkent.
Csökkenti szerdán az üzemanyagok literenkénti nagykereskedelmi árát a Mol Nyrt., a héten a 95-ös benzin ára bruttó 2, a gázolajé 6 forinttal mérséklődik - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn.
Egy hete benzin ára 3, a gázolajé 4 forinttal mérséklődött. Szerdán a 95-ös benzin literenkénti átlagára 402-403 forintra, a gázolajé pedig 414-415 forintra mérséklődik. A benzin ára az idén április elején érte el a csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került.
A gázolaj január közepén volt a legdrágább, akkor egy liter átlagosan 449 forint volt. Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.
-
FoBCRaistlin
őstag
Nem tudom van-e értelme prémium dízelhez TDA-t adni?
Régebben sima prémiummal jártam, aztán mióta a TDA bejött, azóta sima nyál+adalék.Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
-
whitezo88
nagyúr
válasz hobizoli #31475 üzenetére
ez már kicsit politika, de Hungarisztánban sajnos luxuscikknek számít a saját gépkocsi. Én tudok olyanról, akitől azért tagadták meg a rokkantsegélyt mert luxuscikke volt, egy kb 15 éves Suzuki, mivel lába miatt nem tudott rendesen közlekedni csak autóval... nesze b+
-
-
-v-
addikt
válasz hobizoli #31475 üzenetére
Hát az pont nem feribacsi miatt volt, hanem mondjuk mert fele ennyi volt az olajár...
-
harry
veterán
Úgy értem ugyanazon típus nagyobb kivitelét tekintve nincs igazán különbség, jó kicsit talán nehezebb a kombi, de nem feltétlenül kell nagyobb motor egy kombiba sem szerintem (vagy ha mégis, akkor sem feltétlenül váltasz sávot kötelezőnél), szóval csak ez nem nagyon dobna a költségeken.
Ha eleve nagyobb autót nézek (astra <-> vectra) ott persze érvényesek a felsoroltak. De pl. ahogy nézegettem a mondeo alkatrészárakat, nincsenek igazán elszállva, úgy látom választék is van. Csak mondjuk ebbe már illene egy két literes benzinmotor, ami azért emel fogyasztáson / biztosításon, még ha nem is feltétlenül sokat. Illetve ha valami komolyabb cucc száll el benne, annak azért lehet ára, ezért félek tőle kissé.
Listán elvileg mindegyik csomagtere 340l-nél nagyobb - a legnagyobb a mondeo kombi, 540l, brutális. Na az tényleg kihasználatlan lenne, bár ha majd egyszer valami irdatlan dolgok kéne vinni... na szóval ebből elég lenne a ferdehátú, az 'csak' 460l.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Integra
titán
irreális a dízel jelenlegi ára, sokkal drágább előállítani mint a benzint, ráadásul érezhetően kevesebbet is lehet előállítani belőle (mindkettőt ugyanabból az olajhordóból nyerik, de a benzin aránya nagyobb), változik a piaci igény az ipari területen is (ipari fűtés, közúti szállítmányozás, tengeri hajózás/szállítmányozás, áramfejlesztés etc.. ebből jelenleg különösen a hajózásnál lesz óriási a növekedés, mert dízelre kell váltaniuk)
szóval csúcsra járatott dízel finomítók mindenhol, nem lehet többet finomítót európában építeni, importálni kell majd még többet, szinte mindenki visszafog ülni a jól bevált benzinesbe. jelenleg még exportra is jut az európai benzinből az usa-ba, nem csoda, hogy ott olyan olcsó a benya, ők már rég rájöttek, hogy a dízel egy szutyok, legalábbis kiskereskedelemben és személyautóknál bukta ahogy van.. csak európa szopatja magát a dízellel, mert az európai normák mások, és a nép smucig, jól beszopatták saját magukat a dízellel, hát most megeszik. jó sokan.
jó nagyot fog bukni aki új dízelt vesz, lesz majd nagy hőbörgés. csak érteni kéne a piaci folyamatokat. és eközben a benzin nem fog számottevően növekedni, szinte stagnálni fog.
most jól összegyúrtam, meg talán kicsit kusza, nem fogok részletekbe menni, de röviden tényleg erről szól az egész. egy szólhat még közbe, hogy a politikusok, hogy fogják akadályozni a folyamatokat (ha fogják), hogy szavazatokat nyerjenek..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
válasz Integra #31484 üzenetére
Van benne vmi. De a dízel nem azért drágább csak mert többe kerül előállítani, hanem mert nagyobb rá az igény. Pl a fenyőfa karácsonykor megdrágul. Ugyan ez a helyzet az autó gázzal is. Most drága a nyál, sokan elmennek lpg-cng irányba, oszt rövidesen az is meg fog drágulni.
Tisztán gazdaságpolitika: nem járhat jól az eccerű embörhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Integra
titán
válasz MunezXBK #31485 üzenetére
mi ebben az ige hirdetés te okostóni?
nem tetszik amit írok? szar ügy, te választottad, hogy miben ülsz, semmi közöm hozzá, egyszerűen leírtam, hogy mi fog következni. az, hogy te ilyen ostobán és bután reagálsz rá -ha már egyáltalán teszed-, ez csak a te egyszerűségedet minősíti. ez pedig szintén a te problémád....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz bitpork #31487 üzenetére
ezért kezdtem azzal amit írtam, hogy irreálisan alacsony az ára már jelenleg is. még valszeg 500 huf-nál is alacsony lenne az ára. ez nem gazdaság politika, ne keverd ide a politikát, most tisztán gazdasági folyamatokról beszéltem.
azt nem értem még jelenleg, hogy miért tudják ilyen nyomott áron adni, mi az oka ennek. próbálok is utána járni, de még felénk is kevés az ember aki konkrétan választ tudna mondani, illetve olyan közgazdasági magyarázatot kapok, hogy a fülem ketté áll, pedig nem tegnap kezdtem a szakmát..
az lpg-cng nem rossz, itt viszont hozhatod a politikát, mert a politikusok fogják pikk-pakk az adótartalmát megnövelni, amint elvégzik a számításokat, hogy megéri ott is megbaszni az embereket. de a dízellel ellentétben az lpg-cng "környezetbarát" üzemanyag.
viszont valamiért azt látom, hogy még nem igazán tartósak az ilyen motorok, akkor sem, ha gyárilag szerelik őket. németországban sok lpg-cng vw taxit látok, második harmadik motorral rohangálnak, gariban cserélik őket. nem igazán értem miért, csak a taxisok mondják mindig, hogy új a blokk bennük. de tény, a cng-lpg jön fel és jó, hogy jön fel.
az lpg egyre nagyobb szerepet kap, az olajcégek már lpg tankereken szállítják a kőolaj kitermelés mellett a gázt is. ha egyre több gyártó kap rá az lpg modellre, akkor az jó lesz, bővülhet a kúthálózat is. az lpg elterjettebb, a cng meg gyárilag elterjettebb, ellenben a cng kúthálózat a béka segge alatt van. még németországban is.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
hdman
őstag
válasz Integra #31484 üzenetére
Látom nem tudsz túllépni azon a feltevéseden, hogy a dizeles ember = smucig.
Ezer más dolog van a háttérben és nem mindenki 10k kmeket mászkál évente, mint Te (?), hanem akár 40-50k km-t (mint pl én, sőt ez a szám jövőre nőni fog), ott azért már jelentőset lehet spórolni, ha nem az állandóan bebaszódó űrtechnikás dizellel jár az ember.
Azt kifejtenéd bővebben, hogy szerinted miért bukta a dizel személygépkocsikban?
Sopron city :)
-
Integra
titán
jaj már, maradjál már te is ezzel az ostoba demagóg faszsággal, hogy én biztos kevés km-t megyek, mert benzines autókat használok... már a múltkor is valamelyik bohócnak leírtam, hogy simán 100k-t beletekerek az autókba és motorkba egy évben. igen, benzinessel. lépjél már túl ezen a paranoiádon fóbiádon, vagy hívd aminek akarod....
tehát akkor mégegyszer:
eljön a nap, mikor egyszerűen nem fogja megérni még 50k km-nél sem a dízel, de még 100k km-nél sem. most sem éri meg már igazán, csak ha nem garis új dízellel jár az ember.. ez tiszta matek, nem értem, hogy mit nem lehet ezen érteni. majd meglátjátok. és most ideális esetről beszéltem, amikor új, garis dízel autóról van szó, ahol a méregdrága alkatrészeket cserélik azonnal.. nem a magyar roncstemető gépparkról..
a legtöbb ember annyit lát, hogy mit hagy a kúton. kötelező szervizek, alkatrészek beszerzése etc.. hoppá, miért olyan kurva drága hozzá? és máris megy okosba, meg bontott, meg utángyártott történet.. aztán így lakódik szépen le a géppark idő előtt. ez is egy természetes folyamat. lehet megnézni az utcán nap mint nap, ez is csak egy tény.
lesz itt öröm és bódóttá hamarosan, csak figyeljétek. majd úgyis alkalmazkodik mindenki hozzá, kénytelen lesz.az, hogy nem tetszik neked, ettől még ez lesz, semmi közöm hozzá, ez maga a folyamat, amelynek mind részesei vagyunk.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
válasz Integra #31490 üzenetére
A gazdaság, nem gazdaság politika nélkül! A gazdaság nem önfenntartó és nem autonóm. Folyamatai vannak, amikre több - kevesebb mértékben , de hat a politika.
Ez is olyan mint egy háború: mindig egy asszony áll a háttérbenItt is így van, csak nem nővel, hanem pénzemberekkel. A Charlie Wilson's War ezt jól bemutatja. Meg ami itthon is zajlik: le fogják törni a gáz - villany árát. Ahogy a gázolajét is ott tartják ahol, vagy mozgatják tetszőlegesen. No ez utóbbit nem Viktátor, hanem nagyobb emberek, de ez nem változtat a tényen.
Mindazon által a "bohóc" jelző kevésbé EU konform kifejezés egy vitában.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FoBCRaistlin
őstag
This is the beginning of a beautiful friendship
[ Szerkesztve ]
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
Integra
titán
ostoba és buta személyeskedő írást hoztál össze, aminek az ég világon semmi köze ahhoz, amit leírtam. a válaszom tiszta és egyértelmű és még te háborogsz?
mi köze ahhoz az írásomnak, hogy te azt gondolod magadról hogy hülye vagy? te mondod, nem én. én leírtam teljesen tiszta, logikus piaci folyamatot, ami 95%, hogy így fog történni. és amihez az ég villágon semmi közöm. neked pedig ebből az jön le, hogy lehülyézlek. nem, te csinálsz magadból hülyét mert képtelen vagy tárgyilagosan vizsgálni dolgokat és elkezdesz személyeskedni, illetve, hogy nekem milyenek az autózási szokásaim.
most sem tudtál érdemben írni semmit arra amit leírtam, a piaci folyamatokra, csak a személyem támadod és próbálsz kikezdeni. ne is haragudj, de ez ostobaságra és mérhetetlen egyszerűségre vall, pitiánerségre.
komolyan, te egy életképes, cselekvő ember vagy ilyen gondolkodással?! félelmetes......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-v-
addikt
válasz Integra #31499 üzenetére
Nos, ezeket te írtad (időrendben):
"te okostóni"
"az, hogy te ilyen ostobán és bután reagálsz rá"
"ez csak a te egyszerűségedet minősíti"
"maradjál már te is ezzel az ostoba demagóg faszsággal"
"valamelyik bohócnak leírtam"
"lépjél már túl ezen a paranoiádon fóbiádon"Nekem ezek is meglehetősen otrombának és személyeskedőnek tűnnek Szerintem úriember nem így vitatkozik/érvel.
Egyébként pedig:
"eljön a nap, mikor egyszerűen nem fogja megérni még 50k km-nél sem a dízel, de még 100k km-nél sem"
De ez a nap még nem jött el. Tehát addig miért is fáj neked, hogy ha még sokaknak az éri meg, dízellel járnak? Gondolom ha már nem fogja megérni, akkor el fogják tudni dönteni, mivel járjanak. Szerintem senki sem annyira ostoba itt, hogy két kézzel szórja ki az ablakon a pénzt, vagy pedig ne tudja eldönteni, hogy megéri-e valami neki, vagy sem. De ilyen hangvételű megjegyzéseket azt hiszem semmiképp sem érdemel az ügy.A továbbiakban kimaradok ebből az "eszmecseréből"
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.