-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stitch
őstag
válasz Zoli bácsi #2400 üzenetére
Ja, hogy új szenzort kaptak.
-
Patentcsávó
tag
Sziasztok,
Bocsi, ha nagyon nem ide vág...
A "mai" belépő DSLR gépeknek elég a Kingston SDHC(class6) és SanDisk SDHC Ultra II (15 MB/s) kártya vagy mindenképpen a SanDisk Extreme III (30MB/s) kell, ajánlatos?
Nem szeretném, ha az lenne mint a kompakt gépeknél, hogy várni kell amíg menti a képet a kártyára...
Köszi a válaszokat!
Majd én tudom...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Patentcsávó #2402 üzenetére
Tudtommal akkor számít a kártya gyorsasága, ha hosszú sorozatokat lősz, egyébként a belső puffermemóriába kerül(nek) a kép(ek) innen íródik a kártyára. Tehát ha nem akarsz hosszú sorozatokat lőni, főleg RAW-ban, mindegy milyen kártyát veszel.
Hosszú sorozatnál van jelentősége a gyors kártyának, egy 3 képes sorozatnál teljesen mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Patentcsávó #2402 üzenetére
gondold végig, mekkora is egy kép, és az hogy viszonyul az említett írási sebességekhez!
(kompaktokon sem azért vársz, mert a kártya nem lenne elég gyors, hanem mert olyan csiga a kamera-hardver, h a közelébe nem ér a kártya határainak...)ezen felül minden DSLR viszonylag jelentős méretű pufferbe dolgozik, és miután lőttél egy képet, ebbe a pufferbe jöhet a következő - miközben az előző kép kártyára kimásolása még folyamatban van
vagyis várakozás még nagyon lassú kártyával is csak akkor történik, ha ez a puffer betelne...
(amire egyedül folyamatos sorozatlövés módban van esély) -
BEE
addikt
válasz Patentcsávó #2402 üzenetére
Szerintem elég.
Egyrészt a már említett belső memória miatt nyomhatod a képeket egymás után,
másrészt a mai középkategóriás gépek használják ki a 20MB/s-os kártyákat.
A belépő szintű gépekbe hiába is tennél ilyet,
nem tudnak ekkora sebességgel a kártyára írni, nem látnál semmi különbséget
a gyors és a lassabb kártyák között.
Amúgy az Extreme III 20MB/s-os SDHC-k nagyon jók voltak,
de a 30MB/s-os kártyákról azt hallottam hogy időnként hihetetlenül belassulnak.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Patentcsávó #2402 üzenetére
Én is csak azt tudom mondani, mint az előttem szólóak: Ultra II kártyát használok, és egyáltalán nem érzem hátrányát. Konkrétan milyen belépő DSLR-re gondolsz amúgy?
-
Patentcsávó
tag
-
Kazimír
őstag
válasz Patentcsávó #2402 üzenetére
Csatlakozom a fent elhangzottakhoz: SD Ultra II-t használok, eddig tökéletesen elegendőnek bizonyult.
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Patentcsávó
tag
Köszönöm, meggyőztetek.
Majd én tudom...
-
xenonadio
csendes tag
Sziasztok! Szeretném kipróbálni a filmes fényképezést, valami nagyon vonz benne, és úgy gondolom a hozzá szükséges eszközök sem olyan méregdrágák már manapság. Mivel még sose fotóztam analóg géppel, ezért lenne pár kérdésem, az első , szerintem egyben legfontosabb is, hogy milyen gépet vegyek, Nikon F65 vagy F80 at néztem ki. Nem vagyok elkötelezve egy márka mellett se, de a Nikon áll legközelebb hozzám. Ezekhez ha jól tudom 35mm -s filmeket kell használni, de azzal nem vagyok tisztában, hogy mi is az a dia. És filmet manapság, hol lehet beszerezni? Ha későbbiekben vásárolnék Digitális gépet, az objektívek kompatibilisek lennének egymással?
Előre is köszi!
Üdv: K.Csabi -
Szten Márs
nagyúr
válasz xenonadio #2411 üzenetére
Szia! Nikon filmes gépekhez nem értek, ámbátor egy fényképezőben ami fontos:
- az objektív: ez filmes gépnél is így van, sőt... szóval azt nézd meg, hogy milyen objektívekkel adják ezeket a gépeket, nagyon nem mindegy
- a szenzor: ez a gép "lelke". De filmes gépben nincs szenzor, azt a film helyettesíti, így hatványozottan fontos, hogy milyen filmre fotózol, ettől rengeteg minden függ.Ez a kettő ki is merítette a képminőséget. Magyarán a váz típusa a képminőségbe nem fog beleszólni. A váz bele fog szólni abba, hogy milyen az autófókuszod, milyen a fénymérésed, milyen a gép ergonómiája, van-e mélységélesség előnézeted, azaz be tudod-e ugrasztani a blendét munkarekeszre, hogy a keresőben lásd, hogy adott rekeszen milyen lesz a DOF, a váztól függ, hogy tudsz-e majd expó előtt tükröt felcsapni, meg ilyenek. Közvetetetten ezek is beleszólnak a képminőségbe, persze, közvetlenül meg a gép használatába. De az elérhető képminőség, és egyáltalán a lehetőségek (látószög, minimális mélységélesség, színek, stb...) az objektívtól és a filmtől fognak függni.
A 35mm-es kisfilm alatt általában a 36*24mm-es képkockájú filmet értjük. Annak is megvan az oka, hogy ez miért 35mm-es, de nem hiszem, hogy most érdekes lenne. Ha mégis az, akkor szólj, és elmondom
Mi is az a dia? Ha indiszkrét a kérdés, nem kell válaszolnod, és véletlen sincs negatív felhangja a kérdésemnek, őszintén érdekel: hány éves vagy? Csak mert olyan 20-22 éves kornál öregebb emberek nagy része úgy gondolom még emlékszik a diára, meg arra, hogy mi is az a diavetítés, ha máshonnan nem hát általános suliból Hívjuk fordítós filmnek az egyszerűség kedvéért. A megfogalmazásból látszik, hogy ő is egy filmtípus (nem nem úgy, hogy tankos-romantikus, vagy scifi ), ugyanúgy fotózhatsz rá, mint a filmnegatívra. Viszont ez a nyersanyag nem negatív képet ad, hanem pozitívat. Épp ezért annak idején belefűzték az ún. diavetítőbe és átvilágították, nagyon szépen ki lehetett így vetíteni a képeket. Tudom, manapság már nincs diavetítő meg diavetítés, hanem projektor van meg póverpójnt....
Attól, hogy átvilágítva volt szokás leginkább használni, a fordítós filmekről is készíthetünk papírképet, sőt... a színvisszaadásuk legendásan gyönyörű tud lenni, legalábbis pár elhíresültebb diafajtáé. A természetfotósok kedvelt alapanyaga volt, sőt gyakran ma is az, épp emiatt. Az érzékenységük általában alacsony, 50-100. Ha magas érzékenységgel akarsz dolgozni, válassz filmnegatívat Kb ennyit tudok elmondani.A Nikonos objektívkompatibilitásról sokat nem tudok nyilatkozni, ezt majd megteszik a Nikonosok. Mindenesetre az újabb, ún. cpu objektívekkel aligha lehet gond. Ha D vagy G jelzésű AF-es Nikkor van hozzá, akkor az jó lesz digitális vázra is.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz xenonadio #2411 üzenetére
Én kezdésnek egy pár ezer forintért megvehető Praktica-t javasolnék, "kitobival", fix 50mm-es F1,8-as obival rengeteget árulnak. Ezen bukni nem tudsz, az M42-es obi átalakítóval később más vázra is jó lehet.
Filmet rengeteg helyen kapsz, a fotósboltokon kívül pl a Rosmann boltban is láttam.
Későbbiekben ha a bajonett ugyanaz a típus, az objektívjeid jók lehetnek, de a gyújtótávot a szenzormérethez át kell számolni 1,5-1,6-2 szeres szorzóval (Érzékelőmérettől függ). Esetleg az autófókusszal lehet gond, pl Nikon az olcsóbb vázakból kihagyja a fókuszmotort. -
Degeczi
nagyúr
válasz xenonadio #2411 üzenetére
akkor olyan márkát válassz, amilyet majd digitálisban is vennél: csak így lesznek használhatóak az objektívek (bár a crop faktor miatt akkor is megkötésekkel, így nem biztos, h túl fontos az egész kompatibilitás. Az akkor lényeges, ha jó objektívjeid vannak, amiktől nem válnál meg. Ha most olcsón veszel egy filmes gépet, ahhoz valszeg nem csúcsobit kapsz, hanem jó eséllyel olyat, amit digiten úgysincs sok értelme használni)
diázni kezdőként nem jó ötlet: roppant kényesek a pontos exponálásra, amit ráadásul valszeg csak hetekkel a készítés után fogsz megtudni, így ha vki biztosra akar menni, +- kompenzálással többet lő (ami érthetően eléggé drágítja a dolgot)
egyébként az olyan film, ami rögtön színhelyes, tehát nem negatív képet ad (ezért volt régen nagyon népszerű az otthoni diavetítés)filmet nem túl meglepő módon fotósboltban érdemes venni...
A dobozon feltüntetett lejáratra ügyelj! Sok helyen próbálnak megszabadulni lejárt készletektől. Ugyan használható az is, de inkább csak akkor szabad megvenni, ha nagyon olcsón adják, és hamar el kell lőniami még jó móka lehet, az a fekete-fehér film, otthoni nagyítással kombinálva: nagyon olcsón lehet kapni ehhez használt nagyítógépet
-
Kazimír
őstag
válasz Szten Márs #2412 üzenetére
A kész kép minősége ezen kívül függhet még az előhívástól, nagyítástól is, de az - hacsak nem maga csinálja - már tényleg nem tőle vagy a fényképezőgépétől függ.
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Kazimír #2416 üzenetére
Pontosan, de ez, mivel teljesen független a fényképezőtől, úgy generel, nem vehetem számításba. Ilyen alapon a digitálisnál meg függ a képminőség a monitortól, amin visszanézed - nem is kicsit. Vagy ha kinyomtatod, a nyomtatástól. Mégsem írjuk ezeket oda, ha a digitális gépek képminőségéről beszélünk, nem véletlenül
-
Kazimír
őstag
válasz Szten Márs #2417 üzenetére
Ok, igazad van.
Csak gondoltam, megjegyzem, nehogy meglepetés érje, mint engem annak idején, amikor a legelső tekercs kidolgozott ff filmemet és a nagyításokat visszakaptam a "laborból" gyönyörű zöldes-barnás árnyalatokban..Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
Mercutio_
félisten
válasz Szten Márs #2417 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy míg diginél helyes expó esetén csak pénztárca kérdése, hogy mennyire lesz szép a nyomtatott kép, addig filmeknél egyre csökken azon helyek száma, ahol egyáltalán jó minőségű előhívást kapunk a pénzünkért.
Tehát pl. egy vidéki emberke lehet, hogy már most sem fog találni olyan helyet a lakóhelye környékén, ahol korrekt minőségű filmelőhívást és nyomtatást végeznek.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
zfarkas
senior tag
Sziasztok!
Nikon D60 vs Pentax 200D?
Megfogdostam mindkettőt, a Pentax kicsit masszívabbnak (és nehezebbnek) tűnt.
A témák, amikre jónak kellene lennie: tájképek, babák, belső terek (pl, templomok, kastélyok, ebből következően viszonylag sötétek).
Ahogy észrevettem, nagyobb ISO esetén mintha szebbek lennének a Nikon képei.
Mégis, melyik jobb?
Köszi,Zoli
Raw Dark Pure
-
Szten Márs
nagyúr
válasz zfarkas #2421 üzenetére
Amit leírtál, hogy miket fotóznál, azokhoz megfelelő objektívek kellenek, a váz majdhogynem mindegy lesz.
A K200D valóban masszívabb, mert fémvázas.
A K200D-ben van vázba épített képstabi, a D60-nál ha képstabit akarsz, képstabis obit kell venned hozzá. (Nikkor objektíveknél a VR jelzés jelöli a képstabit). A K200D-nek ezen kívül kissé jobb az AF rendszere: 11 AF pont, amiből 9 keresztszenzor. A Nikonnak 3 AF pont, a középső keresztszenzor. De sokan (többnyire én is) csak a középső AF pontot használják, így ez nem mindig lényeges.
Képminőségre nem lesz jelentős különbség a kettő között, magas érzékenységen sem.
A D60 is jó gép, hiába tűnik a most leírtakból esetlegesen úgy, hogy nem. És tényleg - az objektív igencsak sokkal többet fog számítani, mint a gépváz. -
zfarkas
senior tag
válasz Szten Márs #2422 üzenetére
Köszi a választ.
Ha megveszem a gépet, akkor egy ideig biztos kit objektívvel használnám, ezekről az objektívekről tudni valamit: Pentax 200D + 18-55mm, Nikon D60 + 18-55mm?
Inkább a Pentax felé hajlok, egyrészt az ára, másrészt a felépítése, harmadrészt az AA akksi miatt.
Üdv,Zoli
Raw Dark Pure
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz zfarkas #2423 üzenetére
Jó kis objektív a Nikon 18-55, én szeretem. Az a baja, hogy a 3x-os átfogás hamar kevés lesz, és ha veszel helyette valamit, akkor csak nagyon aprópénzért tudod eladni (amikor én rákérdeztem, tán 10000 HUF körüli értéket mondtak a többiek. Annyiért meg megmaradt tartaléknak). Mellé meg egy 55-200 vagy 70-300 VR-es obi passzol, ami nem túl olcsó... Bár sajna most amúgy is elég drágák lettek a Nikon cuccok.
Akksi terén én azt mondom, ne ez legyen a döntő szempont. A gyári Nikok akksival 3-400 fotót simán tudsz lőni egy töltéssel (vaku nélkül még többet is), tehát tartalék nem nagyon kell belőle. A 20000 HUF árkülönbség már nyomósabb érv
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
-
Kazimír
őstag
válasz zfarkas #2426 üzenetére
Én úgy vettem észre, hogy ez megoldható némi expozíció-, kontraszt-, és gamma korrekcióval, a kép megfelelő részén alkalmazva.
Szerintem azoknak hasznos az active D-Lighting, akiknek egyből kell a jpg és nem akarnak/tudnak/érnek rá ezzel utólag szórakozni.[ Szerkesztve ]
Be köll fizetni, azt' jólvan...
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Kazimír #2427 üzenetére
Sok kép esetén előnyös, az utómunkát jelentősen megkönnyíti. Sajnos nekem a kompaktnál a D-Lighting csak kisebb képméretnél lehetséges, nem tudom a D60-nál is így van-e?
Zoli bácsi Pentaxban hol van ez? Milyen néven?
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Degeczi
nagyúr
válasz zfarkas #2426 üzenetére
Is.
Capture NX-ben van D-Lighting, ráadásul nem csak a kamera által használt gyorsabb (és butább, kevésbé jó minőségű) eljárás, hanem egy lassabb, de sokkal jobb minőségűEz szebben hozza vissza a sötétebb részeket, mint pl. a Photoshop hasonló funkciója!
Az újabb Nikonok "Active" DL-ja ettől abban tér el, h a csúcsfényekre jobban ügyelő expozíciót fog választani a kamera, azaz többnyire enyhe alexpót. Ezt persze a Capture NX automatikusan figyelembe veszi, más RAW feldolgozó programban viszont nagyobb korrekcióra lehet szükség.
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2428 üzenetére
Ha jól látom a dpreview tesztben, a Pentax megoldása teljesen eltérő: magasabb érzékenységű módban (ezért csak ISO200-tól használható) a csúcsfényekre alkalmaz egy laposabb kontrasztgörbét, az árnyékos részekhez nem nyúl.
Ugyanakkor azt írják, még a gyári RAW konverter sem tartalmaz ilyen lehetőséget, tehát csak JPG esetén használható. -
Zoli bácsi
őstag
válasz philoxenia #2429 üzenetére
"Dinamika-tartomány kiterjesztés
Az Fn menübe – hasonló képpen mint a K20D-nél – újításként került a dinamika kiterjesztése. Bekapcsolt – vagyis 200% feliratú – üzemmódjában a minimális érzékenység ISO200 lesz.Némely más géppel ellentétben a Pentax dinamika kiterjesztő módja nem annyira látványos, nem igen piszkálja meg a sötétebb részeket (mint ahogy Pl. a Nikon vagy Olympus belépőszintű gépei teszik), s sokkal finomabban, óvatosabban bánik a világos részletekkel is. Az egyszer biztos, hogy nehéz kiszúrni a különbséget egy átlagos képen, de nem is ott van a jelentősége. Ahol valóban kiégés közeli részletek vannak, ott bizony segíthet a finom textúra megőrzésében. A dinamia kiterjesztése tehát itt nem csupán a sötétebb tónusok szoftveres kivilágosítását jelenti, hanem valódi előnyt jelent a csúcsfények részleteinek megőrzésében.
Ez a módszer tehát inkább hasonlít a Canon EOS-40D-ben már megismerthez, ami véleményem szerint sokkal ésszerűbb megoldás, mint a sötét tónusok világosítása. Az ugyanis nem növel valós dinamikát."A pixinfo K200D tesztjéből "loptam" azaz ollóztam ki. [link]
-
xenonadio
csendes tag
Köszönöm válaszaitokat. 18 éves vagyok , én személy szerint nem igazán emlékszek a diákra, de még itthon található a családi fotóalbumok mellett, 1- 2 doboz, de így már teljesen világos. De még lenne egy - két kérdésem, itthon elő tudom e hívni a képeket, vagy ehhez mindenképpen szükség van valamilyen méregdrága berendezésre? A negatívokat, diákat egyaránt lehet digitalizálni? Valamint nyíregyháza környékén valaki nem tud egy jó helyet, ahol filmekből, van választék (a filmekről szívesen fogadok tapasztalatokat) , valamint jó minőségben elő tudják hívni a fényképeimet.? Kezdetnek egy fix 50 1.8 as objektívet szeretnék venni, digitális gépen már volt szerencsém próbálni, igaz dx szenzorméret mellett. Köszönöm a válaszaitokat!
-
Szten Márs
nagyúr
válasz xenonadio #2433 üzenetére
Szerintem kötlözzünk át ebbe a topicba: [link] - a filmes fényképezésről ez a topic szól
Mindenesetre itt gyorsan annyit el tudok mondani, hogy előhívni fekete-fehér negatívot lehet leginkább otthoni környezetben. Lehet mást is, de ez a legegyszerűbb és leginkább ezt szokás. Kell előhívódob, meg vegyszerek, de semmi különös. Ja meg olyan hely, ahová nem tűz be a Nap Aztán ha papírképet akarsz kell nagyítógép, meg ismételten vegyszerek. Bővebben nem ismerem a munkafolyamatot, de a linklet topicban fognak tudni segíteni
-
rumos14
nagyúr
válasz zfarkas #2421 üzenetére
nekem az ugrott be, hogy a felsorolt témák nagyrészéhez egy fényerős obira lesz szüskéged. ebből a legolcsóbb az 50/1.7 vagy 50/1.8-as szokott lenni, márkától függően 30-40k. D60-nál viszont az lesz a probléma, hogy nem lesz autofocus-od. Canon 400D vagy 1000D (ezek a legolcsóbbak) nem jöhet szóba?
-
Patentcsávó
tag
Nikon D90+ 18-105VR obi most 260ezer a Pólusban lévő MM-ban...
Majd én tudom...
-
Ferdzsoo
addikt
Kérlek segítsetek nekem!
Lenne lehetőségem egy Canon EOS 350-es gépet a kitobijával (18-55) megvenni 90-100k körül kevesebb mint 1000 expo-val.
Kérdés: Megérné e a pénzt, vagy gyűjtsek hozzá és a 450-et vegyem.
Használt gépek árában nem igazán tudom mi a jó vétel...
Mennyi expo-t bírnak a tükörreflexes gépek kb?
mod.: Látom ez elég sok érte...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz johnjohn #2438 üzenetére
Annyit változott a helyzet hogy tényleg 800 expo van a gépben, van hozzá egy elég mutatós táska, meg egy 4gb-os CF.
Így is sok a 90k a 350D-ért?
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sbazsi
veterán
válasz Ferdzsoo #2439 üzenetére
Én akkor már 400D-t vennék.
pl:
Eladó Canon 400d kit gyári dobozában gyönyörü karcmentes állapotban kb 2500 expoval. Ár 90.000Ft.
Eladó egy canon eos 400d váz+portémarkolat kb 900 expoval minden tartozékával 1,4 év magyar garanciával dobozban új állapotban.Ár:130e
Eladó Canon EOS 400d típusú digitális tükörreflexes fényképezőgépem 18-55 mm f/3.5-5.6 -os Kit objektívvel 20 hónap garanciával. 120e
Apronet.
vagy ugyanitt van csak váz 68-ért, kapsz hozzá 18-55 obit kb 15-ért. -
Zsolto
őstag
válasz Ferdzsoo #2439 üzenetére
Ha összeveted a 350D és a 400D speckóját, látni fogod, hogy a 400D sok újítást kapott. Ami szerintem fontos, az a fejlettebb autofókusz-rendszer és a nagyobb hátsó kijelző, de rengeteg apró egyéb dolog van még (a szenzortisztítás is biztos hasznos). Ha 10k körül van a differencia, én sem haboznék a 400D-t venni (anno én ennél jóval nagyobb árkülönbséget fizettem érte ).
Ez vagyok én: https://sites.google.com/view/zsoltkaldos/home
-
Ferdzsoo
addikt
Értem, köszönöm a válaszokat!
Mennyit szabad érte adni kb?
Életem első fényképezőgépe, szóval nem szeretnék ilyen 100-110k körül kiadni egy gépért.
75-80k-ért így a táskával és a 4GB-os CF-el azért már jó vétel nem?
Megmondom neki ennyit adok érte többert nem..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
sbazsi
veterán
Nézem a 450D árait.
edigital 166.900 - 1 év gar
220volt 162.900 - 2 év garnem tudja valaki, hogy melyik milyen garanciát takar? edigitalban vettem már olyan gépet, ami csak náluk volt garis, ők meg németországba küldték ki. szerencsére nem az én gépem volt, ideges lettem volna, ha a saját gépemre kell kb 2-3 hetet várni...
-
johnjohn
addikt
válasz Ferdzsoo #2443 üzenetére
Én viszont nem értem, kérdeztél valamit, mi válaszoltunk rá, és ezek után ott tartasz, ahol a kérdéseid előtt ! Ha volt kész elképzelésed, akkor miért kérdeztél ?
DSLR gépre a 100-110 000.- kezdő összeg, egy jobb objektív kerül kb. ennyibe. Ha csak ennyit akarsz rászánni, akkor inkább valami kompaktot keress.
A 18-55-ös kitobi, amit adnak a géphez, szinte semmire nem elég, kicsi az átfogása, és gyenge a minősége.
Célszerű volna, ha elolvasnád alaposan az első hsz-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...