Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz xenonadio #2433 üzenetére

    Szerintem kötlözzünk át ebbe a topicba: [link] - a filmes fényképezésről ez a topic szól :K

    Mindenesetre itt gyorsan annyit el tudok mondani, hogy előhívni fekete-fehér negatívot lehet leginkább otthoni környezetben. Lehet mást is, de ez a legegyszerűbb és leginkább ezt szokás. Kell előhívódob, meg vegyszerek, de semmi különös. Ja meg olyan hely, ahová nem tűz be a Nap :D Aztán ha papírképet akarsz kell nagyítógép, meg ismételten vegyszerek. Bővebben nem ismerem a munkafolyamatot, de a linklet topicban fognak tudni segíteni :K

  • Cassidey

    senior tag

    válasz xenonadio #2411 üzenetére

    az elohivas-nyomtatas-szkenneles lesz a nehez es draga ugy, nem egy filmes vaz vetele.

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz xenonadio #2411 üzenetére

    akkor olyan márkát válassz, amilyet majd digitálisban is vennél: csak így lesznek használhatóak az objektívek (bár a crop faktor miatt akkor is megkötésekkel, így nem biztos, h túl fontos az egész kompatibilitás. Az akkor lényeges, ha jó objektívjeid vannak, amiktől nem válnál meg. Ha most olcsón veszel egy filmes gépet, ahhoz valszeg nem csúcsobit kapsz, hanem jó eséllyel olyat, amit digiten úgysincs sok értelme használni)

    diázni kezdőként nem jó ötlet: roppant kényesek a pontos exponálásra, amit ráadásul valszeg csak hetekkel a készítés után fogsz megtudni, így ha vki biztosra akar menni, +- kompenzálással többet lő (ami érthetően eléggé drágítja a dolgot)
    egyébként az olyan film, ami rögtön színhelyes, tehát nem negatív képet ad (ezért volt régen nagyon népszerű az otthoni diavetítés)

    filmet nem túl meglepő módon fotósboltban érdemes venni...
    A dobozon feltüntetett lejáratra ügyelj! Sok helyen próbálnak megszabadulni lejárt készletektől. Ugyan használható az is, de inkább csak akkor szabad megvenni, ha nagyon olcsón adják, és hamar el kell lőni

    ami még jó móka lehet, az a fekete-fehér film, otthoni nagyítással kombinálva: nagyon olcsón lehet kapni ehhez használt nagyítógépet

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz xenonadio #2411 üzenetére

    Én kezdésnek egy pár ezer forintért megvehető Praktica-t javasolnék, "kitobival", fix 50mm-es F1,8-as obival rengeteget árulnak. Ezen bukni nem tudsz, az M42-es obi átalakítóval később más vázra is jó lehet.
    Filmet rengeteg helyen kapsz, a fotósboltokon kívül pl a Rosmann boltban is láttam.
    Későbbiekben ha a bajonett ugyanaz a típus, az objektívjeid jók lehetnek, de a gyújtótávot a szenzormérethez át kell számolni 1,5-1,6-2 szeres szorzóval (Érzékelőmérettől függ). Esetleg az autófókusszal lehet gond, pl Nikon az olcsóbb vázakból kihagyja a fókuszmotort.

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz xenonadio #2411 üzenetére

    Szia! Nikon filmes gépekhez nem értek, ámbátor egy fényképezőben ami fontos:
    - az objektív: ez filmes gépnél is így van, sőt... szóval azt nézd meg, hogy milyen objektívekkel adják ezeket a gépeket, nagyon nem mindegy
    - a szenzor: ez a gép "lelke". De filmes gépben nincs szenzor, azt a film helyettesíti, így hatványozottan fontos, hogy milyen filmre fotózol, ettől rengeteg minden függ.

    Ez a kettő ki is merítette a képminőséget. Magyarán a váz típusa a képminőségbe nem fog beleszólni. A váz bele fog szólni abba, hogy milyen az autófókuszod, milyen a fénymérésed, milyen a gép ergonómiája, van-e mélységélesség előnézeted, azaz be tudod-e ugrasztani a blendét munkarekeszre, hogy a keresőben lásd, hogy adott rekeszen milyen lesz a DOF, a váztól függ, hogy tudsz-e majd expó előtt tükröt felcsapni, meg ilyenek. Közvetetetten ezek is beleszólnak a képminőségbe, persze, közvetlenül meg a gép használatába. De az elérhető képminőség, és egyáltalán a lehetőségek (látószög, minimális mélységélesség, színek, stb...) az objektívtól és a filmtől fognak függni.

    A 35mm-es kisfilm alatt általában a 36*24mm-es képkockájú filmet értjük. Annak is megvan az oka, hogy ez miért 35mm-es, de nem hiszem, hogy most érdekes lenne. Ha mégis az, akkor szólj, és elmondom :)

    Mi is az a dia? Ha indiszkrét a kérdés, nem kell válaszolnod, és véletlen sincs negatív felhangja a kérdésemnek, őszintén érdekel: hány éves vagy? Csak mert olyan 20-22 éves kornál öregebb emberek nagy része úgy gondolom még emlékszik a diára, meg arra, hogy mi is az a diavetítés, ha máshonnan nem hát általános suliból :) Hívjuk fordítós filmnek az egyszerűség kedvéért. A megfogalmazásból látszik, hogy ő is egy filmtípus (nem nem úgy, hogy tankos-romantikus, vagy scifi :D), ugyanúgy fotózhatsz rá, mint a filmnegatívra. Viszont ez a nyersanyag nem negatív képet ad, hanem pozitívat. Épp ezért annak idején belefűzték az ún. diavetítőbe és átvilágították, nagyon szépen ki lehetett így vetíteni a képeket. Tudom, manapság már nincs diavetítő meg diavetítés, hanem projektor van meg póverpójnt....
    Attól, hogy átvilágítva volt szokás leginkább használni, a fordítós filmekről is készíthetünk papírképet, sőt... a színvisszaadásuk legendásan gyönyörű tud lenni, legalábbis pár elhíresültebb diafajtáé. A természetfotósok kedvelt alapanyaga volt, sőt gyakran ma is az, épp emiatt. Az érzékenységük általában alacsony, 50-100. Ha magas érzékenységgel akarsz dolgozni, válassz filmnegatívat :) Kb ennyit tudok elmondani.

    A Nikonos objektívkompatibilitásról sokat nem tudok nyilatkozni, ezt majd megteszik a Nikonosok. Mindenesetre az újabb, ún. cpu objektívekkel aligha lehet gond. Ha D vagy G jelzésű AF-es Nikkor van hozzá, akkor az jó lesz digitális vázra is.

Új hozzászólás Aktív témák