-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AGE-T
őstag
Köszönöm szépen a válaszokat. A nikon 5200 - 5300-as szimpatikusnak tűnik. Még emésztem az árazást
For SALE: http://bit.ly/1aepGxI
-
Simon04
csendes tag
válasz jjeahh #30295 üzenetére
Fehéregyensúly beállítási lehetőség van a videónál pana G6 nál?
Már lehet, hogy túl sokat kívánok, (ezek a milcek azért még sem videokamerák elsősorban) hogy fejhallgató csatlakozó gondolom nincs a pana GH2-nél, és a pana G6-nál sem?
A videofelvételeket milyen szerkesztő progival szerkeszted, van különbség fájl bitráta egyéb a 2 gép között... (az egyszerűbb szerkeszthetőség miatt kérdezem) ?Néztem a képeidet, szvsz szinte "élnek" a fotóid.
Ezt nézegetem ebay-on, de nem nem merem megvenni, ki tudja hol áll meg a licit..., nincs garancia, payapal sem működik. Azért a pana g6-os 5 év garanciával szemben...a licit akár 90 e Ft-ig is felmehet, aztán jó vagy nem, nincs apelláta..
Nézegettem Gh2 vázat csak 400 euró körül, 1 év gari Németországban, akkor még pluszban egy objektívet venni....
Szvsz. megint csak a pana g6 5 év garival a nyerő. -
MrChris
nagyúr
válasz Simon04 #30302 üzenetére
Természetesen van custom wb és két saját wb mérési memória g6, gh2-n. Meg PASM és My módok, pont úgy mint fotónál meg iso babrálás.
G6 itthon 80-90között mentek, de volt egy 75-ért. Gh2 meg 90-100, azt főképp a hack miatt érdemes beszerezni, amivel akár 100mbps adatsebesség és javított finom részletesség, iso12800 érhető el videó alatt.
Ennyi pénzért valódi fhd-t kapsz gh2 esetén szinte raw videó szintű élességgel, mert ezzel is trükközik a legtöbb gyártó. Szerintem ez még mindig jó és olcsó ajánlat, ha ez az egyik fő szempont.Eddig vegas-t használtam g6 hoz de amiben én tolom formátum (avchd fhd25p) azzal nem tökéletesen bírkózik meg a vegas, valami gebasz van a progiban a sorkezeléssel és alig észrevehető csíkozást csinál. Pinnacle studio ezt nem csinálja, nagyon szépen lekezeli, következő próba a Premier lesz.
-
Obnoxious
csendes tag
Sziasztok!
Videózáshoz milyen obikat ajánlanátok? (GX7-hez, van egy 20/1.7-es pana obim hozzá, és egy videózásra használhatatlan 14-42-es m.zuiko.)
Amit nézegetek régóta, az egy Lumix G X Vario 12-35mm F/2,8, viszont a ~200.000 Ft-t picit sajnálom rá. Egyéb ötlet? Képstabi és elektromos zoom legyen benne!Köszönöm!
-
Abry
tag
I'm fed up with mirrorless, van benne valami...
-
MrChris
nagyúr
válasz Obnoxious #30304 üzenetére
Vannak még panához a videós PZ obik ahol motoros a zoom, lágy rendes zoomot tudsz csinálni.
14-42
45-175Meg ilyen még az Olynál az EZ széria, de abban nincsa stabi meg talán kevésbé praktikus. Más nincs.
További olcsó opció a régi MF zoom obik, némelyikkel elég lágyan lehet zoomolni, de csak 28/35-től kezdődnek f3,5-4 fényerővel amit illik rekeszelni és zoomkor lehet elmászik a fókusz
-
jjeahh
nagyúr
válasz Simon04 #30302 üzenetére
Fejhallgató csatlakozó nincs sajnos... a beállítási lehetőségeket úgy képzeld el, mint fotónál, mindent fülétől farkáig beállíthatsz, vannak PASM módok stb., egyedül raw videó nincs Videóban a legfőbb különbség a két gép között, ahogy Mchris kolléga is írta, az, hogy a gh2 hekkelhető, így elég szépen lehet tuningolni az amúgy sem gyenge videóján, nekem pl. most ez van rajta. Én Premiereben szerkesztem a videókat jelenleg, de nagyon ne adj ebben a véleményemre, mert totál amatőr vagyok, csak mostanában kezdtem videjózgatni, még az alap dolgok sem tiszták.
Képeimhez: köszi , mondjuk nekem az a véleményem, hogy kb. bármelyik mai cserélhető obis géppel lehet normális fotókat lőni, a legtöbb a useren múlik. Amikor megvettem az első gépem (olympus e-p1), hamar rájöttem annó, hogy nekem már az az öreg gépecske mindenre elég, csak azért váltottam panára, mert azzal kényelmesebben érem el ugyanazt, hála a kihajtható érintőkijelzőnek meg evf-nek.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Simon04
csendes tag
válasz jjeahh #30308 üzenetére
GH3 -nál látok fejhallgató csatlakozót, GH2-nél, G6 -nál látom van videó-audió kimenet, lehet, hogy ezzel lehetne v.mit kezdeni v.mi átalakítóval, hogy legyen hang a fejhallgatónál, felvétel közben működhet-e...nem tudom...
Próbált valaki ilyen Nikon F adapterrel Nikon objektívet használni?
80hun: Tőled olvastam, hogy M 4/3 nál jobb a bázistávolság, így tehát itt mindenhol (végtelennél is) éles lesz az M 4/ 3-os gépeknél.
A Pana G6 ezzel a Metz 44 AF-1 vakuval szinkronban lehet, gondolok a TTL vakuzásra? Metz
Amikor 2013-ban kihozták a G6 -ot akkor a G5 ára sokat esett, az ebayon idézem k1csi: "(I)(I)MILC cuccok esetén viszont azt is meg kell fontolni, hogy ezeket aranyáron vezetik be, gyors áreséssel. Azaz itt ha rosszul méred fel az igényeid és az újabb drága cuccok közzül választol akkor egy csere elég fájdalmas lehet anyagi szempontból. Pl. ebay-ről garis Pana G5-öt lehet 100-110k-ért venni vagy G3-at még olcsóbban azonnal (aukció még jobb áron megy)."(/I)(/I)
-
MrChris
nagyúr
válasz Simon04 #30309 üzenetére
jack mic bemenet van. Hdmi kimeneten lehet hogy megy ki hang felvétel közben, még nem próbáltam, de az digitális jelfolyam, kellene valami konverter kütyü, akkor meg már gh3-t vegyél! 160-ért is előfordult és abban van minden gyárilag, meg még jobb is összességében.
Mire akarod használni hogy ennyire komoly igényed lenne fülesre?
Ha családi videózás, arra tök felesleges a füles kontroll, elég jól belövi, kezeli a jelszintet elfogadható minőségben, ha ez nem elég, akkor már sokkal inkább egy jó vakuhelyre pattintható mikrofont szerezzél. A helyes expozícióval és wb-vel sokkal többet kell dslr/milc videózásnál foglalkozni, hogy egyáltalán külső félnek élvezhető legyen az alkotás. Meg hát ott vannak az obik, egy nagylátó, normál, kistele fix sor máris 2x annyi mint amibe a váz került és ezek használt árak.
Mit tennél rá? -
jjeahh
nagyúr
válasz Simon04 #30309 üzenetére
A többi kérdésre:
Újabb, dslr-re szánt obikat, amin nincs rekeszgyűrű vagy focus by wire módon műkszik, nem éri meg adapterezni, a jó öreg manuálokat viszont igen, szinte bármi felmegy adapterrel m4/3-ra és végtelened is lesz. De ha megpillantottad a fotóimat gondolom láthattad, hogy én is elég sok régi olcsó üveget használok.
Tudtommal az összes metz kompatibilis panasonic-okkal, műkszik ttl módban meg minden, csak arra vigyázz, hogy oly/pana talpas legyen.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Simon04
csendes tag
válasz MrChris #30310 üzenetére
Composit AV Video-Audio kimenet nincs GH2-n, v. G6-n? Annyira nincs komoly igényem, persze adódhat, csak a lehetőségére vagyok kíváncsi, hogy megvalósítható vagy teljesen kizárt. No, meg van egy hangmérnök barátom, aztán kiakadna, ha a hangra nem kérdeznék rá. füles kontroll = az LCD kijelzőn látható a hang kijelzése?
Mikrofonban már gondolkodtam, elég lehet egy olcsó 9-10 e Ft-os az Ebayról, ami zoom, vagy élességállítás hangját nem veszi fel? pl. ez vagy egy kicsit drágább ez ?"A helyes expozícióval és wb-vel sokkal többet kell dslr/milc videózásnál foglalkozni, hogy egyáltalán külső félnek élvezhető legyen az alkotás." Ezt, kérlek kifejtenéd jobban, pl. automata módban videokamerához képest érted?
Nikon D80-hoz van optikám, AF-S 18-135 -ös F/3,5 -5,6 ezzel gondoltam, de már látom, hogy ez nem lesz jó, nincs rajta manuális rekesz állítás.
Összességében jobb minőségű videófelvétel, viszonylag jó ár/értékben, nézegettem egy Panasonic HC-X920 -as videókamerát 230 -t, de ezt soknak tartom. Ezért keresetem v.mi olcsóbb alternatívát, így aztán a Sony SLT a 58 helyett köszönet érte jjeahh-nak így a Pana G6-nál, v. GH2 kötöttem ki. Ahogy néztem a teszteket a X920-as és a G6 között, videó minőségében túl nagy különbséget nem látok, árban viszont igen. Többnyire 3-4 percnél hosszabb videónál viszont nem kell több.
Hun80: Szerintem többtől is olvastam, mivel, hogy kisebb a bázistávolság a MILCEken, és ezért jól lehet használni a manuál obikat, te a Sony a 58-al kapcsolatban javítottál ki a manuál obikkal kapcsolatban, így vontam párhuzamot, és lehet, hogy egy kicsit összefolynak a dolgok a sok hsz. olvasva. jjeahh tól viszont ismételten köszönettel megkaptam a kimerítő választ.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Simon04 #30314 üzenetére
Nincs tapasztalatom az X920-al, de annyit látok, hogy a benne lévő szenzor azért sokkal kisebb, kb. akkora, mint egy jobb mobiltelefonban, ami azt jelenti, hogy zajban, dinamikában nem veheti fel a versenyt a g6-gh2-vel, és hacsak nem használod állandóan a tele végén, a "mozis hatás" is elmarad, hála a szerény háttérmosásnak. Lehet, hogy tévedek, de gondolom a normális videókamerák valahol a black magic-oknál kezdődnek, ezek alatt inkább a milc-eket, dslr-eket érdemes nézegetni. Az első videóra is használható fényképezőgépek még elég durva moiréval meg egyéb hibákkal küzdöttek, de a mai g meg gh panáknál és talán az újabb sonyknál már nem igazán kell ettől tartani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Simon04
csendes tag
válasz jjeahh #30315 üzenetére
Az x920-ban "3x 1/2.3" MOS Sensor " van, de ahogy látom ár/érték arányban és képminőségben ez sem nagy durranás a 4/3 -os szenzorhoz képest. Akkor ezt is kiveséztük.
A fehéregyensúly által azért normálisan beállítható a normál bőrszín a G6nál videónál? Tehát nem jönnek WB beállítás után sem fals színek? -
MrChris
nagyúr
válasz Simon04 #30314 üzenetére
Analóg jelkimenet nincs rajtuk.
Külső mikit csak akkor ha tényleg behallatszik, mert csak a cuccok számát növeled. Nekem a 'zajos' 20-as van, még nem vettem észre a hangját a G6 felvételében, azt viszont igen hogy teljesen elfogadható a hangminőség franc se küzdenék egy mikrofonnal. Riportra, zenei felvételre nem jó, de családi körben, játszótéren tökéletes.
Van viszont mikrofon jelszint kijelzés és négy lépéses bemeneti jelszint erősítés is. Meg szélzajcsökkentő.
Szvsz az olcsó mikivel sokat ronthatsz. Próbáld majd ki vele a hangmérnök barátod leggagyibb pár 10ezer ft-os mikrofonját hogy mennyit nyernél vele. De valszeg ezt ő jobban érti.Autómata móddal nincs probléma, csak az hogy autómata. Kamerafüggetlen. E téren nincs olyan hogy videókamerához képest! Tekergeti magától a wb-t, iso-t, rekeszt, záridőt. Ez néha/gyakran elég bután mutat. Főképp az awb miatt változhat mindennek a színe. De ezek fotónál is így van, pl egy játszótéri sorozatnál elég hülyén néz ki mikor mindegyik kép más wbvel készült, egyik melegvöröses másik hidegkék... Videónál meg menet közben, vagy snittenként más-más.
Ha az x920 megfelel és nagyon videóznál akkor azt vegyél. Bár zajban és dinamikában szerintem kevebb lesz és a doffal se tudsz úgy művészkedni, viszont célszerszám pár nyűgtől megkímél.
Tesztfelvételeknél keresd a gyenge műfényes és pár méteres szobai felvételeket. Tengerparton délben az 5 éves telóm is versenybe hozható, de egy téli szoba 1-2 izzója mellett már más a helyzet, főképp monitoron fullban visszanézve. -
Simon04
csendes tag
válasz MrChris #30317 üzenetére
Elég érdekes ami az AWB-ról írsz. Van ez a kicsi Pana Lumix TZ3-om, ezzel is szoktam fotózni, kicsit videózni ezen is van AWB, de nem tapasztaltam színeltéréseket, de videónál sem, pedig teljesen autómata módban használom...szóval meglepő amit írtál...
[ Szerkesztve ]
-
ryke1
tag
Lehet, hogy nem a temaba vag: ezt az okossagot talaltam, talan erdekel valakit, szerintem siman hasznalhato a kereso nelkuli gepekhez, tobb verzio is van belole ez egz kicsit dragabb
"Az akadályok azok az ijesztő dolgok, amiket akkor látsz, ha szemedet leveszed a célról" - Curt Carlson
-
Simon04
csendes tag
válasz MrChris #30317 üzenetére
Na még egyszer, ez AWB nem hagy nyugodni.
A Nikon D80 -as gépemmel is pl. kirándulásokon program automata módban használom, és a WB automatikusra van állítva, de színhőmérséklet terén ilyen durva színeltéréseket, hogy a melegvörös és a hidegkék között ingadozzon az AWB-nél még soha nem tapasztaltam. Korábban amikor használtam még a "VHS" korszakban egy Panasonic videókamerát, annál sem volt gond, illetve egyszer, elment az AWB folyamatos hidegkékbe. Akkor elvittem egy hivatalos Panasonic márkaszervizbe, bevizsgálták, aztán kiderült, hogy ki kell cserélni az AWB érzékelőt, ennyi volt. Kétségtelen, hogy profik azt csinálják, hogy fehér lappal mérnek WB-t és akkor még jobb színegyensúlyt lehet kapni. Ha átlagos felhasználást nézünk, akkor szerintem az AWB nem lehetnek akkora színeltérései, mint amit említettél. Ugye minden napszaknak megvan a maga színhőmérséklete, és egy adott színhőmérsékletnél rövid időn belül ekkora változások nem lehetnek, ha csak a fényviszonyok meg nem változnak (pl más a déli nap színhőméréskelete, és más a késő du. nap színhőmérséklete, vagy pl.a sárgás műfényé). SZVSZ. általában ezeknek cuccoknak illik tudni még jó színhőmérsékletet elfogadható határokon belül. Szóval a Pana G6-nál ez típushiba, amit leírtál, vagy egyedi esetről lehet szó?
Egyébként a Pana x920 al kapcsolatban, 3-4 perces videóhoz, szerintem kár lenne kiadnom kb. 230 e Ft-t, egyébként hogy 3 x 1/2.3" szenzor van benne, nem tűnik rossznak Youtube-n nézve, sajnos még nem volt módom kipróbálni, a lencséje 1,5 től indul, viszont igen a szenzor, (még, ha három is van belőle) dinamika, nem tűnik olyan jónak, mint a Pana G6 képe, hiába 4/3 az 4/3. Az igazi az lenne, ha mindkettővel lehetne teszt felvételeket készíteni, de mivel, hogy átlagos felhasználásra kell, ezért nem bonyolódom bele.
Amiket láttam teszt felvételeket, gyenge fényben is, a Pana G6 dinamikája, színtelítettsége, élessége jobbnak tűnik, mint a Pana X920.
Már majdnem megrendeltem "látatlanban" egy Pana G6-ot, de így inkább amellett döntöttem, hogy muszáj lesz egyet kipróbálnom. Igaz, vidékről ez kicsit nehezebb lesz, viszont ennek az AWB -nek utána akarok járni.
Más nézegettem csúcs kompaktokat, meg bridge/ultrazoom pl. Panasonic Lumix DMC-FZ200-t, ennek szimpi, hogy viszonylag elfogadható 2,8 -as fényáteresztő az optikája, viszont, itt is többek közt szerintem a szenzor 1/2.3" méretével van a probléma. Közel 100 e Ft az ára, akkor már inkább egy 4/3-os Pana G6, a minőség szvsz. megéri a plusz 30-40 e Ft -ot. Na szóval marad a Pana G6, és nem szeretnék csalódni benne.
Az jó hír, ha a mikrofon nem veszi fel a zoom, élességállítás hangját. Ha meg kell v.mi komolyabbhoz akkor kölcsönkérek a barátomtól egy jó miki-t. -
jjeahh
nagyúr
válasz Simon04 #30320 üzenetére
Ha kitobival veszed tuti nem hallatszik bele az af hangja a felvételbe, mivel gyakorlatilag szinte hangtalan... Sőt, valszeg az egyedüli "hangos" obi mft-re a 20-as pana. A zoommal viszont lehetnek gondok, mivel a kitobival kb. lehetetlen videó közben akadás mentesen zoomolni. Tehát mindíg videózás előtt érdemes zoomolni, ha teljesen akadás mentes zoomot akarsz, akkor érdemes villanyzúmos obik után nézni gondolom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andzsin73
tag
Bizonyára emlékeztek rám , mit össze vacilláltam Milc gép terén, mire eljutottam a GF6-ig. Aztán a MM-ben már nem volt (Pana kínálatuk egyébként sincs, a duplakitest sem láttam, csak a webshopban), na aztán Fotoplus, ott 100-ért hirdették, bemegyek, aszongya a nő: az csak a váz, ja mondom. A honlapon ez nincs fltüntve, egy obis gép képe van ott, 100ért. Meg hát érdekes árképzésük van, ha kitobival máshol ennyiért meg lehet venni, úgyhogy akkor szevasztok.
Továbbra sem mondtam le a GF6-ról , az edigitalban is 140 pénz duplakittel. Mivel itt lejjebb a G6-ot emlegettétek, a kérdés az, hogy inkább a duplakites GF6 mint a G6? én túl sok különbséget nem látok a két gép között, bár itt ezt írják:
The Panasonic G6 shares a lot with its predecessor, including its image sensor, but boasts a new body with more external controls and improved ergonomics, plus a new image processor, LCD panel, and viewfinder. Meanwhile, the Panasonic GF6 is the company's entry-level compact system model, and it's grown ever so slightly since its predecessor, and has gotten rather heavier as well, but that's allowed for more than a few new additions inside its completely redesigned body. Key among these are new wireless connectivity options and a self-portrait friendly tilting LCD panel. There's also a higher-resolution sensor inherited from the Lumix GX1.
-
MrChris
nagyúr
válasz Simon04 #30320 üzenetére
Jajaj, dehogy típushiba! Ha a Nikonodon a fénymérés a nagy hófehér épületre mér nem az előtted lévő alak árnyékos kicsi arcára és az sötét marad attól még nem típushibája a Nikonnak, hogy nem jó a fénymérője, hanem oda kell figyelni mire történjen a fénymérés. Ugyanez áll a wb-re!
Most elég furcsa amit írsz, mert nagy wb eltérések lehetnek ugyan ott ugyan akkor készült képeknél, bármelyik vázzal fotóztam eddigi fotóséletemben. Persze szerintem ehhez jó szemem is van, hogy a kicsi eltérést észrevegyem. Ha süt a nap és csak egy kis fehér felhő kerül elé máris egészen megváltozik a wb több 100 kelvinnel!! Ez kamerafüggetlenül (nem panasonic g6 típushiba!!) megtörténik és az awb-nek valahogy le kell követnie. A g6 is legalább olyan jól követi és állítja a wb-t autómata módban mint a nikonod!!
Ha raw-ban fotózol 100képet egy parkban sétálva kb fél órán keresztül, biztosan tök különböző awb értékek kerülnek bele, megnézheted. És gyanítom sorban végignézve értő szemmel lehetne szortírozni melyik merre csúszott el. Ugyan így videózol egy sétahajón a melletted elhaladó másik sétahajót, wb-t eltolja az egekbe a szép fehér felépítményekért az autómata majd a te hajódban a nagy árnyékban ülőkre fordítod a kamerátbés ilyenkor izzad a gép, letekeri a wb-t hogy a fehér pólók ne kékek legyenek, pedig csak a másodperc tört része telt el és máris vagy 1000k az eltérés. Eznem panasonic g6 típushiba!! De leköveti.
Lehet hogy ezeket nem is vetted észre, egy gonddal kevesebb!Nyugodtan vehetsz pana g6/gh2-t nincs wb típushibájuk!
-
MrChris
nagyúr
válasz Simon04 #30320 üzenetére
Jajaj, dehogy típushiba! Ha a Nikonodon a fénymérés a nagy hófehér épületre mér nem az előtted lévő alak árnyékos kicsi arcára és az sötét marad attól még nem típushibája a Nikonnak, hogy nem jó a fénymérője, hanem oda kell figyelni mire történjen a fénymérés. Ugyanez áll a wb-re!
Most elég furcsa amit írsz, mert nagy wb eltérések lehetnek ugyan ott ugyan akkor készült képeknél, bármelyik vázzal fotóztam eddigi fotóséletemben. Persze szerintem ehhez jó szemem is van, hogy a kicsi eltérést észrevegyem. Ha süt a nap és csak egy kis fehér felhő kerül elé máris egészen megváltozik a wb több 100 kelvinnel!! Ez kamerafüggetlenül (nem panasonic g6 típushiba!!) megtörténik és az awb-nek valahogy le kell követnie. A g6 is legalább olyan jól követi és állítja a wb-t autómata módban mint a nikonod!!
Ha raw-ban fotózol 100képet egy parkban sétálva kb fél órán keresztül, biztosan tök különböző awb értékek kerülnek bele, megnézheted. És gyanítom sorban végignézve értő szemmel lehetne szortírozni melyik merre csúszott el. Ugyan így videózol egy sétahajón a melletted elhaladó másik sétahajót, wb-t eltolja az egekbe a szép fehér felépítményekért az autómata majd a te hajódban a nagy árnyékban ülőkre fordítod a kamerátbés ilyenkor izzad a gép, letekeri a wb-t hogy a fehér pólók ne kékek legyenek, pedig csak a másodperc tört része telt el és máris vagy 1000k az eltérés. Eznem panasonic g6 típushiba!! De leköveti.
Lehet hogy ezeket nem is vetted észre, egy gonddal kevesebb!Nyugodtan vehetsz pana g6/gh2-t nincs wb típushibájuk!
-
daniduke
tag
-
Sera26
aktív tag
válasz andzsin73 #30327 üzenetére
Ha már itt tartunk, akkor miért nem Olympus E-PL6?
Az csak 130.000 Ft, igaz "csak" 3 év garival.Egyébként hasonló dilemmával küzdök én is, bár majdnem megvettem az EM10 duplakitet, de szerencsére nem volt készleten a márkaboltban Időközben belegondoltam, hogy még így a visszafizetéssel is sok a 200ezer érte.
Úgyhogy jelenleg az E-PL6-al szemezek, de most megkavartál ezzel a Pana-val
-
vape1
csendes tag
válasz andzsin73 #30330 üzenetére
Az A58-at már teljesen elvetetted? Annyival jobb a GF6, ha a jó kép és videó is fontos?
Esetleg valaki tud segíteni abban, hogy duplakit esetén kb. mennyiért lehet eladni a teleobjektíveket?
Ha nem kell tele elég olcsón meg lehetne úszni a dolgot:
Sony A58 duplakit 139k -> -65k (55-300) -> 74k
Pana GF6 duplakit 139k -> -50k (45-150) -> 89k
Oly E-PL5 duplakit 95k -> -28k (40-150) -> 67k
Oly E-PL6 duplakit 119k -> -28k (40-150) -> 67k[ Szerkesztve ]
-
vape1
csendes tag
Bocs, igazad van, benéztem a Sony-t.
A duplakit 159990 - 55-300mm 60k -> 99.990
PL-6 meg kb. 90k tele eladása után...Viszont épp most néztem rolling shutter videót, és azért elég jól látszik az A58-on. Ez GF6-on is van?
Lehet, hogy GF6-ot célzom meg én is. Ahogy nézem, a 45-150 mm-t el lehet adni belőle talán 50-55 körül, és akkor van egy GF6 váz + 14-42mm 90k körül.
Képminőségre a PL-5 egyébként jobb a GF6-nál? Videóra látom, hogy nem igazán.[ Szerkesztve ]
-
-
80hun
addikt
Van gyári sony ami elég horror áron van, van a tamron , sigma mint a többihez is.
És van Minolta AF.Esetleg még ha a súly nem gond régi fém-üveg cosina,soligor,vivitar.
[ Szerkesztve ]
-
-
csmat
senior tag
Én alapvetően olyanra gondoltam mint pl D3200 a standard 18-55 helyett 18-105, de sonyból vagy csak duplakittet találtam, vagy sima 18-55-öt.
(bár még mindig nem tudtam eldönteni, hogy sony a58, nikon d3200, pnetax k50 vagy oly em5/10 ha lesz időm végre elmegyek és vigig fogdosom az összeset ) -
80hun
addikt
Kitobi nincs a sonynak ekkora átfogással.
Nekem anno volt egy vivitar series 1 AF 28-105-öm hozzá de nem sokáig.
Inkább a minolta fixeket tartottam előnyben.
Nagy átfogásba va a Minolta AF 28-135mm f4-4.5 ez egy jó obi csak egy kicsit nehéz , anno a zeiss-el együtt csinálta a minolta. Nekem nem volt gond a súly, sőt néha a frász tör ki a múanyag obiktól. Véletlen egy picit hozzáütődik vminek és vége.
Pl most olvastam vhol hogyegy srác obija a fotóstáskában hullott össze motorozás közbe a rezgéstől. :-(Ha van sok pénz később obira vegyél nikont , ha nincs sok zsé fejleszteni vegyél sonyt.
A pentaxokra meg vannak régi pk bajonettes manuálok olcsón. -
andzsin73
tag
-
silmatauki
őstag
"Van gyári sony ami elég horror áron van"
Viszont kifejezetten jó a képminősége, különösen az elsőként kiadott (nagyobb és nehezebb) verzióé. Sokkal inkább megéri azt venni, mint számos másik rendszer hasonló gyári szuperzoomját, ha egyáltalán van olyan (pl. a Samu 18-200-asa csapnivaló; a tele végén eleve rövidebb Fuji 18-135 se egy nagy szám stb).
-
bercsi
aktív tag
Én tapiztam tegnap a58-at, a Canon 1200D-hez tudnám hasonlítani...... Játék kategória számomra. Pici a hátsó kijelzője, EVF rossz felbontású, a hozzá adott obi pedig egy műa. cső. Gondolkodtam én is rajta hogy ezt veszem de inkább nem.
Pentaxom volt, szerettem. Igazi igásló
Most az Oly felé tendálok, epl6 vagy em10 lesz a befutó. Jövő hét kedden kapom meg az em10-et egy hétre és indulhat a mindent eldöntő próba -
80hun
addikt
válasz silmatauki #30343 üzenetére
Ez így van, nem mondam hogy nincs csak hogy drága.
Bár most láttam eladó 16-105-öt 69e-ért , ha azt nézzük hogy 50e egy használt nikkor végülis nem is olyan sok használtancsmat: Ha a beercan nem szakította le nekem akkor csak bírja. :-)
De ha stimmel a foglalat az a100-al akkor küldök neked egy fémet. Van egy a100-am szétszedve. :-)
-
80hun
addikt
válasz bercsi #30345 üzenetére
Miért rossz felbontású, 1.44 milliópixel neked rossz..
Egyébként az oly e-m10 pont ilyen felbontású EVF
De ha kevés , használt a65 v. a77-et kell nézni.
Én tökéletessen látok benne mindent. Az A6000-é amit használok az is ekkora felbontású.Én meg most tapiztam e-pl5-öt , háát elmegy éppen számomra a fogása. Bár biztos az A6000 után visszafelé nehéz lépni .:-)
Egyébként pont a sonynak a kitobija egy jó rajzú obi. Igaz hogy múanyag , de a legtöbb az manapság.
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
válasz andzsin73 #30342 üzenetére
A legfontosabb különbség, hogy az Oly a szenzort stabilizálja, míg a Pana az optikát.
Ha már szóba került a PL6, összehasonlításképp összevágtam egy képet. Az alap a 14-42 kitobi 42-n, jobbra a kit teléje 40-en. Érdekességképpen egy két évvel korábban, a nemrég meghalt Canon G10-emmel készített képről bevágtam ugyanezt a részletet, ez van a bal oldalon. Most jövök rá igazán, hogy nem volt miért szégyenkeznie a G10-nek.
Figyeljük meg a kémény tetején, mennyire CA-zik a tele, ez amúgy a másik kitobira is igaz.
Az van, hogy a PH lekicsinyítette a képet, innen le lehet tölteni eredetiben, ha valakit érdekel.[ Szerkesztve ]
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
jjeahh
nagyúr
Az a6000-ben nem tudom milyen a kereső (állítólag egész jó), de a nex-6-ot próbáltam, abban elég gyengus volt, és elvileg az a58-ban is a nex-6 keresője van. Szal a felbontás nem minden... Persze igazad van, a felbontásával nincs baj, de a képe mégsem az igazi, főleg gyenge fényben nem.
Gépötty: Egy kitobitól annyira nem vészes szerintem, ráadásul a CA-t lehet szűrni és cserébe sokkal élesebb Amúgy a g10 kép raw vagy jpeg? Mert ha jpeg, akkor lehet, hogy a g10 obija is CA-zik, csak a jpeg mocija szépen korrigálta.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest