-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz
fireman123
#41966
üzenetére
mindegy az, csak Sony érzékelő legyen benne...

ja és tükör meg nem
-
Rapid136
őstag
Én tőlük rendeltem soft release buttont.
Lehet rendelnék pirosat majd, mert csak arany volt készleten amikor vettem, ha valakit érdekel közös rendelés :-) -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#41912
üzenetére
"Amúgy meg wb és hasonlók kijelzése adott D7k-n is, még csak fel sem kell emelni hozzá a gépet ....."
A kijelzés lehet, de az EVF azt a képet mutatja szineltéréssel, alá és fölé exponálással együtt ami elkészül, egy tükrösnél meg veheted el a szemedtől hogy megnézd mit csináltál.
Az élességet, mondjuk makronál sokkal hálásabb a gép elmozditása nélkül leellenőrizni szinte a kép elkészültével egyidőben a belső keresőn.
Egy MILC vázzal ott is fotózhatsz ahol nem szokás, nem lehet, akár derékmagasságból is exponálhatsz. Egy tükröst a szemedhez emelsz már megváltoznak az emberek.
Na mindegy én 3 komolyabb DSLR után már nem szeretnék még egyet, az A7 a legtöbb igényemet kielégíti. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
#22907392
#41472
üzenetére
Mitől lenne rosszabb?
Egy elektronikai kereső új távlatokat nyit meg, mert gyakorlatilag az elkészülő képet látod, úgy mint a bridge gépeknél (ha volt benne EVF). A Nikonokban javarészt Sony érzékelő van, úgyhogy markáns különbség nem lesz a képminőségben. A Canonról inkább nem mondok semmit. Fogd meg őket a MediaMarktban egymás után. -
Rapid136
őstag
válasz
RocknRoller
#41442
üzenetére
-
Rapid136
őstag
válasz
tuki2200
#41386
üzenetére
Nincsenek tapasztalt emberek...
Mindegyik géppel lehet képet készíteni, de nem mindegy a kényelem, a funkciók stb.
Minden autó elvisz A-ból B-be, de van aki a Volvóra esküszik, van aki a Toyotára.
A Sony érzékelők jelenleg jobbak a Canonénál, nagyobb a dinamikatartományuk, a Canon lubickol a megszerzett hirnevében és nem sok innovációt tesz az érzékelőkbe és a vázakba is csak módjával.
A Nikonban, Pentaxban is Sony érzékelő van.
Amit érdemes meggondolni hogy a tükrös gépek méretéhez képest jóval kényelmesebbek napi használatra a MILC vázak, amikben pont ugyanaz az érzékelő van mint a tükrösökben, semmivel sem gyengébbek.
Ha naponta vinnéd a gépet magaddal, akkor nem mindegy a súly, meg az hogy egy DSLR-hez egy plusz objektivvel már táska kell, mig egy MILC-et a kabátzsebedben is tárolhatsz.
Persze cserébe a MILC vázak és az objektivjeik drágábbak. De a MILC vázakkal könnyebb adapterrel olcsó manuális obikat használni, mig a Nikonnal ez szinte lehetetlen.
Mindenesetre neked kell eldöntened mi fontos. -
Rapid136
őstag
válasz
RocknRoller
#41365
üzenetére
"Amúgy a Nikonban, Pentaxban pont ugyanazok a Sony érzékelők vannak amik a Sony 7-es sorozatában vagy az A6000-es APS-C vázaiban."
Mitől lenne más a képminőség?
Teljesítmény? Az átlagembernek igen ritkán lesz szüksége 4-5 kép/másodperces sorozatra, de az uj A9 most erősen veri a tükrös mezőnyt, ráadásul elsötétedés nélkül tud 20 képet rawban. Igen, vannak hátulütői, de tökéletes gépet még nem csináltak ami mindenkinek megfelel.
Az akku kapacitása az EVF miatt hamarabb merül, de okos beállításokkal és fotózási technikával azért kompenzálható. Ha az ember csak bámul a keresőbe az fogyaszt, erre oda kell figyelni.
Markolattal két akkuval jól elvan az ember és ami a plusz, hogy micro USB-ről tölthetők a Sony vázai, volt hogy autóval indultam fél akkuval, mire megérkeztem a szivargyujtóval majdnem fullra töltöttem :-) -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
RocknRoller
#41359
üzenetére
A MILC vázak mérete jelentősen kisebb. A Sony A7 váz ráadásul fullframe méretű érzékelőt rejt.
Egy tükrös szettel fotóstáska nélkül nem lehet elindulni, az A6000-es váz 2 vagy 3 Sigma fixxel simán zsebrerakható. Direkt gyártanak "palacsinta" objektiveket amik alig lógnak ki a MILC-ekből, a tükörszerkezet miatt egy DSLR-nél ez nem javítana sokat...
A MILC elektronikus keresőjében gyakorlatilag a kész képet látod expo előtt, a tükrösnél el kell venned a gépet a szemedtől hogy megnézd a kész képet.
Amúgy a Nikonban, Pentaxban pont ugyanazok a Sony érzékelők vannak amik a Sony 7-es sorozatában vagy az A6000-es APS-C vázaiban.Arról nem is beszélve hogy a MILC vázakkal a korábbi filmes gépek idáig csak porfogóként, nosztalgiából megőrzött objektiv új életre kelnek. Nő az áruk és meglepő módon az emberiség egy jelentős része képes kézzel tekerni az élességet, sőt jobban is szereti kontrollálni azt.
Nyilván ez nem annyira vonatkozik a szakmai, sajtófotózásra és társaira. Bár ott is van aki gond nélkül megoldja a fotózást. És egy kis géppel könnyebb riportot készíteni, nem vonja el az alanyok figyelmét, sőt akár ölben tartott géppel lehet videozni, fotózni.
Az esküvőfotósok meg arra használják a korábbi objektivek képi világát hogy egyedi fotókat adhassanak a párnak. -
Rapid136
őstag
válasz
bendefeco
#41231
üzenetére
Végre valaki aki nem hiszi azt hogy azért mert megvette a gépét már rögtön tudást is kapott hozzá :-)
Az egyébként tényleg nem rossz ha az ember visszanézi a korábbi alkotásait mert rájön hogy mennyi hiányossága volt, másfelől meg néha nagyon lehet sajnálni hogy azt az egyszeri pillanatot mennyivel jobban meg tudta volna örökiteni a jelenlegi tudásával. -
Rapid136
őstag
"DSLR gépet, mintsem egy MILC-et, mert a későbbiekben jó lenne minél jobb objektíveket vásárolni, és
tudtommal DSLR gépekhez nagyobb a választék objektívek terén, és valamivel olcsóbbak is."
Miután a MILC vázak az elmúlt néhány évben terjedtek el igy valóban kisebb a választék. De ez nem lesz sokáig így, már most is van kinálat új objektivekből és működik a használt piac is... -
Rapid136
őstag
válasz
pandur99
#40965
üzenetére
Mint korábban is írtam, ha az emberek megtanulnának fényképezni akkor könnyebb dolguk lenne a technikával.
De jelenleg a többség azt hiszi hogy ha megveszi a Canont a kitobival akkor már csak jó képet készíthet...
(viszont a természetfotó kiállításon nem olyan amatőrök indulnak akik pár hónapja vették a gépüket hanem olyanok akik jelentősen több időt fektettek a hobbijukba, szóval ezt nem kéne belekeverni) -
Rapid136
őstag
válasz
pandur99
#40963
üzenetére
Persze ez nagyjából igy is van.
Csak az index fórumos múltamból az a tapasztalat hogy az emberek egy jelentős része azt gondolja hogy a sznobok veszik a drága objektiveket ami csak pénzlehúzás és az olcsó objektivvel is meg lehet csinálni azokat a képeket amikre rácsodálkozik a flickr-en meg a többi fotós oldalon.
Vicces amikor a Nikonos beszól hogy a Sony maradjon a TV gyártásnál... olvass már utána ki gyártott érzékelőt a gépedbe?
Na mindegy, hosszú sztori ez... -
Rapid136
őstag
válasz
agent_k
#40959
üzenetére
Az a baj hogy a fotózás technikai sport, a fizika kiméletlen.
Vannak törvényei amik áthághatatlanok, de az emberek csodát várnak a cserélhető objektives gépektől és nincs mögötte a tudás amivel ki tudnák használni az előnyeit. És meglepődnek amikor vennének valamit hogy milyen ára van egy jó objektivnek. Aztán megveszik a legolcsóbbat és csodálkoznak.
A klasszikus modell: olcsó, jó, fényerős - viszont ebből csak egyszerre mindig csak kettő teljesül.
A kedvencem az amikor valaki megveszi és az első hozzászólása a fórumban az hogy megvenné az ultrazoomot hozzá mert nem akar objektivet cserélgetni...
Azért van a fórum hogy több szemszögből mutassuk meg a dolgokat, a okos a más kárán tanul. -
Rapid136
őstag
válasz
pandur99
#40944
üzenetére
APS-C vázon én se nyomnám az 50-est, azért irtam a 2/35-öt. És ha rajtam múlna fixet raknék a kezdők gépére :-)
Meg kellene tanulni mozogni, mert kitobival meglátják a témát, ráhuzzák a zoomot ott ahol állnak és kész az ezredik tucatfotó.
(ehhez nem kell cserélhető objektives gép...) -
Rapid136
őstag
na ez meg a másik...
elég komoly hatása van a témára a jól megválasztott tárgy- és gyujtótávolságnak
ami jó mondjuk 50mm-en az lehet hogy kevésbé izgalmas kép lesz feleannyi távolságról 25mm-en
egy kis mozgással egész izgalmas képeket lehet készíteni unalmas, ezerszer fotózott témákról, amiknél a többség csak ráhúzza a zoomot
de izlések és pofonok... -
Rapid136
őstag
Mondjuk pont az elmosott háttér az ami a kezdőknek érezhető különbséget jelent a szappantartó gépek után.
A kitobik általában 3,5-5,6 induló rekesszel birnak, ami már 35mm-en is 4 fölött jár. Ehhez képest egy 2/35 vagy 1,8/50 komoly előnyben van velük szemben.
A rosszabb fényviszonyoknál való használhatóságról nem is beszélve. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
Muerte68
#40814
üzenetére
Elvben a limit 29 perc, de ez törvény, adószabályozás miatt van.
Hogy ennyit a körülményektől függően nem bir a Sony, az meg a melegedés miatt lehet.
Mondjuk egy videonak jót tesz ha vannak snittek, szóval ez is felhasználófüggő. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
Tin_Shield
#40528
üzenetére
Ott lett volna a Sigma 2,8/19.
-
Rapid136
őstag
válasz
frankstork
#40511
üzenetére
Amúgy ragaszkodsz az AF-hez?
Mert ezer és egy obi van izgalmasabbnál izgalmasabb képpel manuál fókusszal. Én csak olyat használok.
De AF-re meg ott a 2/28 meg az uj 1,8/50, egyik se horror árú. -
Rapid136
őstag
válasz
JohnyBlue
#40494
üzenetére
csak érdekességképp...
filmet is forgattak gyertyafénynél, igaz az 0,7-es obi volt, viszont az érzékenység tuti nem lehetett 3200-nál nagyobb az akkori nyersanyagoknál -
Rapid136
őstag
És ilyenkor a nagy öregek a párnájukba sírnak... akik gyertyafény mellett fotóztak pusholt filmre, kézi élességállítással. Meg az akkori szinházi világítás mellett azokat a fantasztikus előadásokat.
Kornis erdélyi fotói, meg a többi...
Bár való igaz hogy nem mindegyik tűéles, de talán ettől más a hangulata :-) -
Rapid136
őstag
válasz
bendefeco
#40431
üzenetére
Mindenféle lencse elő-, alátét vagy közdarab változtat a gyujtótávolságon. Ez egyébként egy korábbi talán Canon (fel nem haznált) regisztrált szabadalom elvén alapul.
A lényege valóban az hogy az eredeti kirajzolt képkör átmérőjét arányosan csökkenti. Tehát egy 50-es obi képkivágását kapod meg az APS-C vázon azonos tárgytávolságból. De még mindig olcsóbb mintha vennél egy fullframe vázat :-)
Tehát mondhatjuk hogy az obik fizikai jellemzői, pl. a mélységélesség azonos módon érvényesülnek.
Visszafelé meg úgy működik mintha egy cropos obit raknál a fullframe vázra, nem lesz teljes képkör az érzékelőn.
És hogy ez miért nem terjedt el idáig? Valószinűleg azért mert most a MILC vázakban lett a tükörnélküliség miatt annyi hely hogy elférjen a lencse. -
Rapid136
őstag
válasz
bendefeco
#40427
üzenetére
Focal Reducer, Speed Booster néven Aliexpress vagy Ebay rendelős. Érdemes utánaolvasni a teszteknek már többen gyártják változó árakon.
ez az egyik nagy márka: http://www.metabones.com/products/?c=speed-booster -
Rapid136
őstag
válasz
bendefeco
#40420
üzenetére
A focal reducer az objektiv képkörét összenyomja kisebbre. Azaz "megváltoztatja" a gyujtótávolságot egy lencserendszer segitségével.
Egy 50mm objektiv azonos képet vetit a fullframe érzékelőre és a reducer segítségével az APS-C érzékelőre is.
Hozadéka a dolognak hogy több fényt koncentrál, igy nyersz egy fényértéket, azaz 1/50 helyett használhatsz 1/100 záridőt. -
Rapid136
őstag
válasz
tvamos
#40408
üzenetére
De, a szenzor pont ugyanaz még ha APS-C vázban, vagy más márka gépében lenne akkor is ugyanaz lenne. Az hogy utólag még elékerül jónéhány réteg a vázban, infraszűrő stb. nem változik meg semmi. Attól még egy x generációs Sony érzékelő lesz, azonos technológiával gyártott fényérzékelő pixelekkel.
-
Rapid136
őstag
válasz
Rapid136
#40400
üzenetére
Akkor elnézést a pdaf miatt, de az tuti hogy van eltérés az AF-ben.
Itt egy lista a különbségekről. -
Rapid136
őstag
válasz
frankstork
#40367
üzenetére
Én a Sony A7 használata után már igen kevés előnyt tudnék bármilyen tükrös váz mellett felsorolni...
leginkább csak az akku üzemidejét, de tudomásul vettem hogy kicsi a váz és az EVF is fogyaszt, igy okosan kell használni
és még vázstabim sincs, csak nehezebb tőle a váz és plusz egy hibalehetőség... -
Rapid136
őstag
válasz
bandhajon@
#40248
üzenetére
Ha pontosan követed a leírást mi baj lehetne?
Nyilván nem te lennél az első aki megteszi, ráadásul ilyen frissítések a képminőségre is jótékony hatással szoktak lenni, szóval megérné. De olvass utána mik a változások. -
Rapid136
őstag
válasz
Motion_Blur
#40239
üzenetére
Mondjuk a kezdő fényerő ilyenkor is fontos. Kiemelni valami látnivalót a kis mélységélességgel, esetleg belső térben fotózni, vagy esti fényeket...
Távoli dolgokhoz általában úgysem elég a 105mm-es vég, autóversenyhez meg pláne. De ott is számít a fényerő, mert gyors záridőket kell kilőni és nem mindig süt a nap. -
Rapid136
őstag
Indulásnak és használt piacról vásárolva nem valószinű hogy lesz olyan szettje amit ne tudna hasonló áron eladni. Szóval felesleges most arra építeni hogy később egy rendszeren belül maradjon. Inkább ismerjen meg minél több gyártót. Megnézheti az uj gépeket a MM-ban ha van lehetősége, ott látja a különböző rendszerek méreteit. Ott vannak a NEX vázak is APS-C érzékelővel.
-
Rapid136
őstag
Elvben nem kéne hogy gond legyen hiszen egy akciókamerában komolyabb igénybevételnek van kitéve a micro SD kártya és a sebességével sincs gond.
Viszont minél több átalakító/adapter van egy rendszerben annál több a hibalehetőség...
De mindenképp márkás, gyors kártyával érdemes dolgozni, legyen micro vagy sima SD foglalatú. Ha nincs még kártyád és nincs másik eszköz ami miatt micro kéne, akkor én is inkább a normál SD-t választanám.
Végszükség esetére azért van a táskámban SD adapter is :-) -
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll
#39899
üzenetére
Azt vedd hozzá hogy focal reducer esetében egy plusz lencse kerül az objektiv és a váz közé. Még nem kerestem tesztet, de érdekes lenne kipróbálni egy adott obit FF vázon és egy azonos felbontású APS-C + focal reduceres szetten is. Kiváncsi lennék nagyon a végeredményre, mert az eredeti optikai felépítés megváltoztatása hatással lehet a képre. Persze lehet hogy alig észrevehető vagy épp semennyire.
-
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll
#39894
üzenetére
Azért egy rendszerből se bonyolult összerakni a szettet és mondjuk a Minolta MD átalakítható m42-re.
A7-et használok 2 éve és baromira élvezem. Kicsi a váz, nem feltünő, ha kell tudok ölbe tett géppel is fotózni a kihajtható LCD-n komponálva. Nem nagyon vennék már tükrös gépet a kezembe :-)
Főként hogy még a távmérős vázak obijait is rá lehet rakni.
De a nagylátók képe nem annyira extra hogy érdemes legyen adapterezni, mert arra ott van a 2/12-es Samyang és még néhány E bajonettes manuál fókuszos obi. -
Rapid136
őstag
válasz
tvamos
#39805
üzenetére
Pali bá mestere az iparnak, nem is tett mást mint lenyomta a rutint és kimaxolta az utómunkát.
Ezt tudni kellene mindenkinek aki pénzért műveli a szakmát.
Hogy te türelmetlen vagy és nincs gyakorlatod, meg egy halom lámpád segítőkkel az valóban erős hátrányt jelent. De ettől még nem biztos hogy tehetségtelen lennél, csak a lehetőségeid jóval korlátozottabbak mint neki (bár nem láttam egy képedet se). Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, én biciklivel megyek... ahogy Sándor György is megmondta az Iskola c. eposzban :-)
Szóval az igazi kihivás az lett volna ha kap egy filmes gépet 36 kockával és egyedül kellett volna fotóznia. -
Rapid136
őstag
válasz
madgie
#39756
üzenetére
Ez az életem nagy rejtélye, hogy a finom kis manuális kamerákból hogy a fenébe lett az a böszme nagy gnóm izé az AF korszakváltásnál...
És amikor kijöttek a filmesnél kisebb érzékelős digitális gépek, akkor talán még azokhoz képest is nőttek :-)
Úgyhogy nekem a XXI század legnagyobb találmánya a Sony A7 lett, de már azt is kezdik elbarmolni a II sorozattal. -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39720
üzenetére
Na én ezért fotózok RAW+JPG-ben, a felbontás 6 mpixelre van állítva, így a jpg kisebb marad, de még bőven nagyítható marad.
Nyilván én se szeretnék minden képet RAW-ból feldolgozni. De több azonos helyen készült képnél is jól jön hogy egységes fehéregyensúlyt tudsz varázsolni, mig az automatikus fehéregyensúlynál ahány kép annyiféle lehet a fényektől függően.
Amúgy ennek még az az előnye hogy ha effekttel fotózol ami akkor tetszik, aztán később rájössz hogy mégse, akkor még a RAW-ból bármit kihozhatsz utólag. -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39693
üzenetére
Ja, nem győzöm elégszer mondani :-)
Mondjuk azt is tanulni kell hogy mennyit fotóz az ember. Bármilyen nyaralásról 1000 képet senki nem néz vissza, még te sem :-)
Állítólag az egyik angol esküvőfotóssal csináltak interjút és megkérdezték hogy miért mindig (talán) 35 képet ad át a megrendelőnek? Erre kirakta egy esküvő képeit a riporternek és kiment teát főzni, de megkérte a faszit hogy addig válogasson képeket belőle. Mire visszajött találd ki hány képet választott ki a riporter?
Szóval néhány jól megkomponált és feldolgozott kép többet mond el egy utazásról mint többszáz... -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39688
üzenetére
A képi világ azért kb. addig érdekes amig az ember JPG-ben fotózik, ha már RAW-ból dolgozik akkor azért rendesen bele lehet nyúlni a szinekbe.
Persze sokszor kényelmes a JPG, de azért ott van információveszteség, ami nagyobb kontrasztkülönbségű képnél számit.
extrém fényviszonyok közti fotózás a Millenárison
A7, iso6400, 1/200 záridő, rekesz 2,5 lehet vagy 4, 100 vagy 135mm telével
gondolom látszik hogy mennyi fénye volt a pályát megvilágító lámpának :-) -
Rapid136
őstag
válasz
silmatauki
#39667
üzenetére
Azért ne keverjük a dolgokat nagyon össze.
Semmi baj az AF-fel, de nem nélkülözhetetlen eleme a fényképezőgépnek a képalkotáshoz. Manapság is igen sokan alkotnak jobb rosszabb képeket nélküle. Ugyanez vonatkozik a képstabira is.
Két éve választottam egy magas zajtűrésű modern érzékelős vázat képstabi nélkül és lemondtam az AF használatáról. Köszönöm azóta is jól vagyok...
Nekem inkább az tűnik ideologizálásnak hogy a fentiek hiján már nem is lehet fényképezni :-) -
Rapid136
őstag
válasz
pethob
#39662
üzenetére
hehehe
"1. Egyetlen Nikon vagy Canon (vagy Pentax vagy Sony) tükrös vázban sincs szenzor stabi. Pedig sok közülük több mint 1MFt. Ilyennel fotózták a Te lagzidat is. Sötétedés után is..."
Na szóval:
1. mind a Pentax, mind a Sony tükrös vázakban mindig is volt érzékelőstabilizátor... és az obikban nem
2. a Canon, Nikon vázakban valóban sose volt, ellenben a legtöbb gyári obiban igen -
Rapid136
őstag
A Pentax évek óta gyártja a por, eső és cseppálló vázait és a WR sorozatú objektiveket hozzá.
Ahol meg már úgy zuhog az eső hogy az esetlegesen káros lehetne a vázra, ott már fotózni sem lehet. Megjegyzem egyetlen beázott Pentax vázról sem hallottam még.
A Sonymat se féltettem soha, a Minolta 7D velem volt azon a trópusi viharos augusztus 20-án. Vízálló tesztes videót meg találsz az Olympustól, Sonytól is, amit ott kapnak annyit normál használatnál nem fognak.
Az egyik Sony pro vázzal egy lengyel fotós végignyomta a Dakar Rallyt Dél-Amerikában, porviharban, sárban. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39432
üzenetére
A belső kereső megfizethetetlen. Egyszerűen ég és föld azon komponálni meg a képet. Nem gond a külső fényviszonyok, nincsenek zavaró elemek, csak a tiszta kép. A gépet is stabilabban lehet megtartani.
-
Rapid136
őstag
válasz
kacsento1
#39424
üzenetére
Ős Sonysként csak a maradásra beszélnélek rá :-)
Ott az új A77II vagy FF vázban az A99, esetleg egy korábbi A900. Oké, nincs mindennap eladó belőlük, de nem lehetetlen.
Az elektronikus keresőjükben (A77-A99) a manuális obikkal is könnyebben boldogulsz és abból azért van olcsóbb lehetőség a Zeiss 85 helyett.
Vagy akár ott a Sony MILC sorozata (APS-C vagy FF) ahol a gyári adapterrel tudnád használni az A-s obikat és szépen lassan cserélgethetnéd E bajonettesre.
A Sony új érzékelőcsaládja elég ütősre sikerült, érdemes maradni ezen a vonalon, akár Pentax vázakkal és Limited obikkal. -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#39419
üzenetére
Mondjuk a kérdezőknek ajánlott lenne visszaolvasni a fórumot és igazából ez lenne a funkciója, mert van hogy egy-két nap eltéréssel sikerül hasonló kérdéseket feltenni. Az elmúlt két hét a MILC-DSLR vitáról szólt.
Aki meg próbálna segiteni az meg rohadtul unja hogy ujra meg ujra ugyanazt kell hogy leirja.
Csak a kérdezők némelyike azt gondolja hogy tök egyedi a kérdése atekintetben hogy Canon vagy Nikon DSLR-t vegyen...
-
Rapid136
őstag
válasz
szszeszsze
#39319
üzenetére
oké, akkor néhány info:
s Pentax legalább akkora név a fotózásban mint az a kettő
a Sony meg kompletten megvette a Minolta teljes foto részlegét úgy 5-6 éve
jónéhány fényképezőgépgyár indult Japánban a II vh. előtt a német technikát lemásolva és innovativan továbbfejlesztve
(az Olympus szintén velük egyidős, de egy időre kiestek a játékból, ők a m4/3 MILC vázaikkal robbantak be újra a piacra)
ez az öt név volt talán a legelterjedtebb évtizedekig és folyamatosan piacon voltak mind filmes, mind digitális vázakkal
manapság a Nikon anyagi gondokkal küzd, bár állítólag megvette a Samsung fotorészlegét (MILC)
a Canon meg a hirnevére alapozva, hmmm... lubickol a langymelegben :-)
hogy miért lehet jó a MILC, vagy épp a DSLR ahhoz tényleg vissza kéne olvasni :-)
ja, a Canonon kivül a DSLR-ekbe a Sony gyárt érzékelőt (Nikonba és Pentaxba is), és ugyanez kerül az APS-C MILC vázakba is.ez meg a m4/3-hoz egy kis izelítő
na jó, ezek a pro lencsék hozzá :-) -
Rapid136
őstag
válasz
szszeszsze
#39317
üzenetére
Akkor olvass vissza úgy 4-5 napot :-)
addig is, miért csak a Canon és a Nikon? Pentax, Sony?
miért DSLR, mi baj a MILC-ekkel? Oly/Pana/Sony? -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#39282
üzenetére
"A milc okosabb. Legyen. Sokan még a belépő tükrös összes funkcióját se használják ki, haladóról nem is beszélve (pl én). De nem is kell, mert ez nem erről szól, hanem arról - szvsz persze - hogy adott funkció, amire szükségem van, az legyen elérhető a vázban (akár szoftveresen, akár hardveresen)."
Oké, mi a jobb választás?
Egy DSLR amin egy adott gombnak adott funkciója van és minden mást mazsolázhatsz a menüben, vagy egy MILC aminél ha szükséged van egy funkcióra akkor kiteszed a (C)ustom gombra?
És az hogy nincs minden MILC-en programozható gomb lehet gond, de azért a kezdő DSLR-eken sincs túl sok gomb... almát almával hasonlítsunk össze, ha lehet.Én a Sony ismerem arról tudok infót, az A6000-esen is van két C gomb.
Megint szubjektiv vagy: "ezért tuti, hogy az arcfelismerő, az evf, a kis súly/méret, a 4k videó .... stb...kell"
Igen az embereknek ez számít, nem azért mert marketingidióták, hanem mert:
az EVF mérföldekkel hasznosabb a OVF-nél, sokkal több infót nyújt a képkészítéshez
a hobbifotósok sokszor a gyereküket meg a családjukat fotózzák, nekik segítség az arcfelismerés
aki szereti a gépét rendszeresen magával hordani annak fontos a méret, vagy épp idősebb és már sok neki a DSLR súlya
a 4k videoból A4 méretű képet nagyithatsz és akár vághatsz is a képből ha kellEzer és egy technikai érvet lehet felhozni mellettük, 10 éve mi volt? Elég a 6-8 mpixel minek több, videóra vegyél videokamerát, stb... telefonon netezni meg videot nézni?
Nem kell használni őket, de miért fáj hogy benne vannak lehetőségként? Hol az érdeksérelem? -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39275
üzenetére
Ha már a kezelés került szóba.
A Sony vázain a gombok testreszabhatók igény szerint. Az A7 vázon még a kuka gomb is programozható :-)
Kirakhatod a számodra fontos funkciókat rájuk, nem függsz a tervezők gondolkodásmódjától.
A DSLR vázak kicsit konzervativabbak, amire van gomb, az ott van ahova tervezték és csak azt tudja.
Nyilván ebben van üzleti érdek is hogy ha a gyártó sokadik vázát veszed meg akkor is minden a megszokott helyen van.
Ja még egy előny a MILC-nél, az EVF testreszabhatósága. Beállítható mennyi infót akarsz látni, akár a hisztogramot is rárakhatod. De beállítható segédvonalak is vannak, harmadolás vagy épp vizszint. -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39275
üzenetére
Akkor egy gyors adalék az objektivhez:
van egy un. alapobjektiv, ami az érzékelőméret függvényében változik, kisfilm/fullframe érzékelőnél ~50mm, APS-C váznál ~35mm, m4/3-nál ~25mm.
Na ez úgy alakult ki hogy ezek a paraméterek adják ki az emberi szeméhez hasonló arányokat és látószöget. És valamiért általában ezek a legfényerősebbek is, tehát általános célra jó lehet.
A másik, amit a streetfotósok használnak az a fullframe-en 35mm, itt egy 2-es fényerejű obi még jó méretű, de az 1,4-es változatok jóval nagyobbak. Ezzel már lehet perspektivát, teret kihozni, viszont közeli portrékra kevésbé alkalmas.
És valóban a felhasználási terült sokat számít, naponta hordanád a gépet, vagy műteremben használnád?
A fókuszmotor is lassan-lassan kikopik az új vázakból, mindenki tér át a belső motorra, a MILC-nél csak az van. Persze mérhetetlen mennyiségű kuplungos obi van, úgyhogy nem kell temetni. A Sony A->E adapterében pl. van egy fókuszmotor hogy a MILC-re rakott régi Minolta obi működjön.
Viszont az gáz, hogy ha meghal az obi motorja akkor vége az obinak, mig ha az AF motorod halna meg a vázban, akkor egy vázcserével megoldható a dolog. De a vázakban ez szokott a legkevésbé meghalni. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#39254
üzenetére
Nem, a nagy előny az hogy a fotózásnál el se kell venni a szemedet a géptől mert rögtön látod mit csináltál mélységélességgel együtt. Egy mozdulattal ellenőrizheted az élességet hogy okés-e és már lőheted a majdnem azonos képet.
Lássuk ugyanezt DLSR vázzal: fotózol, elveszed a gépet, megnézed az LCD-n, újra felemeled a gépet, komponálsz és megint előröl... mindezt feleslegesen :-)
Pont egy kezdőnek lehetne érdekes hogy lássa hogy változik a kép a beállítások hatására.
Oké, ezt kimaxolta a Leica :-)
Az már csak ráadás hogy szemüvegesen és anélkül is 40-től felfelé elkezd változni a szeme, én azt hittem életlen képeket csináltam, mire rájöttem hogy csak öregszem. A szemüvegem alatt kikukucskálva néztem a hátsó LCD-t.Ha leírjuk hogy ez milyen sokszor előny (és a piacot nézve a világon sok embernek az) és miben jó a MILC az nem magasztalás. Sima technikai információ, amiből a kezdő kiindulhat.
Ha te utálsz "kvázi LCD panelkát" bámulni - na ez a tök szubjektiv magánvélemény :-)
Én sose értettem hogy a 80-es évek kameráinak méretéből hogy sikerült később ekkora bálnákat gyártani, mikor minden egyre kisebb lett. A Sony A7 pont akkor mint az akkori filmes gépek.
Egyébként technikai szempontból mi az előnye a DSLR-nek? Az akkukapacitáson kivül még egyetlen jó érvet sem hallottam. Oké, a nagyobb kezű embereknek tényleg gond, de az sem a technológia hibája.
A NEX sorozat APS-C érzékelője pont ugyanaz mint bármelyik Sony, Nikon vagy Pentax vázé.
Technikailag a tükörszerkezet egy kb. 60 éves találmány ami a filmes gépeknél biztosította az objektiven át történő képalkotást. Járulékos szerkezetként meg szükség volt a rekeszbeugrasztásra is.
A MILC és a folyamatos élőkép (amit a korábbi érzékelők nem tudtak) ezt a két mechanikus szerkezetet tette feleslegessé. A DSLR váz ezek miatt is ekkora. A tükörcsapkodás berázhatta a gépet, a mélységélesség sem kontrollálható, miért kellenének egy fényképezőgépbe ha lehet nélkülük is? -
Rapid136
őstag
válasz
Snoop-y
#39250
üzenetére
A MILC nem a profi ligában olcsóbb alternativa, a fényerős obik ott is drágábbak.
De! ami különbség, hogy (természetesen kompromisszummal) manuális objektivekkel radikálisan lehet csökkenteni az árakat.
Ha veszel egy használt Sony A7-et ami ráadásul fullframe, akkor
2,8/28mm obi - 6-8000 Ft
1,4/50mm- 15-20000 Ft
2,8/135mm - 9-10000 Ft
ezeket bármilyen bajonettel beszerezheted hozzá, a Canon FD-től a Minolta Rokkorokig (amiket pl. a Leicával együtt terveztek)
és akkor nem érted el a 300000 Ft sem...
Nem akarok rábeszélni senkit manuális obizásra, de azért 100 évig ment az embereknek :-)
Kényelmes az AF, de ahogy pl a festőknél a vásznaktól elkezdve a festékekkel és a különböző ecsetekkel sokféle hatást tudnak előidézni, úgy nincs két egyforma objektiv sem, akár Zeiss akár Meyer alapokra épül, vagy későbbi.
És ez is lehet szempont valakinek aki mondjuk portrézni akar.
itt egy kis adalék hozzá -
Rapid136
őstag
válasz
pethob
#39247
üzenetére
Azért a Canon/Nikon vázakon kivül ott van DSLR fronton a Pentax és a Sony is. A saját obikon kivül pont ugyanúgy ott a Sigma, Tamron objektivek választéka is. A Pentaxnál a Limited sorozat.
Csuda dolog a képstabi, de az utóbbiakban a vázba épitve van és nem kell hozzá stabilizátoros obit keresni.
A Nikon alsó kategóriás vázaiból kihagyták az AF motort, AF-kuplungos obikkal nem lesz AF.
A Sonynál áttértek az elektronikus keresőre, ennek azért van jónéhány előnye.A MILC terén valamiért pont a Canon/Nikon késett nagyon sokat, nyilván nem akartak a DSLR piacuknak keresztbe tenni. Sem az első EOS-M, sem a Nikon J1 nem nagyon versenyképes az Oly/Pana/Fuji/Sony erősen felfutóban lévő rendszerével.
Ezekhez is bőven beszerezhető kitobi, általános és ultrazoom, fényerős fix és nagyon sok extra manuális obi is. Ha senkinek nem lenne rá igénye, akkor a Samyang és a többiek már rég csődbe mentek volna, de sorra jönnek ki a jó kis obikkal. Az ebayon meg hihetetlen mennyiségben kapható mindenféle adapter a különböző bajonettekre. Az emberek mégiscsak tudnak szöszmötölni a manuális élességgel, nem ördögtől való mágia :-)Amiért én megszabadultam a tükröstől, az a következő néhány ok:
súly, méret - (szeretem ha van nálam gép) egyfelől nehéz volt 2-3 obival, másfelől feltűnő ha előkapsz egy DSLR vázat, az emberek megváltoznak
a kereső - az EVF gyakorlatilag már az elkészült képet mutatja, minden változtatás azonnal látszik
a fenti objektiv adaptálhatóság - van egy komplett Minolta MD sorom, és azóta Exa-tól Canon FD-ig, m42, m39 obikhoz is vettem adaptert
és ideje volta váltásnak hogy egy új generációs érzékelős gépem legyen -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#39222
üzenetére
Nem, nem azzal indit. Hanem fél, egy év múlva amikor előrébb szeretne lépni. Vagy nem.
De persze ezt is ugy fogalmaztam meg az előbb hogy lehet hogy sose lesz rá szüksége...
És az index m42 fórumán azért párhavonta megkérdezi a kezdő Nikonos hogy hogy hogy tudna adapterezni.
Miért ne tudhatna erről mielőtt dönt? -
Rapid136
őstag
válasz
pandur99
#39215
üzenetére
Azért nem kéne szándékosan félreértelmezni ezt a mondatot.
Nem hiszem el hogy nem értettétek mire gondolok, mert a következő mondatban ott volt az m42 obik megemlitve.
De legyen, leirom pontosan: a Nikon vázak kizárólag Nikon bajonettes objektivekkel használhatók (gyártótól függetlenül), maximum lencsés adapterrel rakható rá bármi más. Az viszont nem tökéletes.
Ha valaki nem akar a hobbijára több pénzt költeni, mint jelen esetben, akkor előbb-utóbb felmerül az olcsóbb manuálfókuszos obik beszerzése. -
Rapid136
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39208
üzenetére
Egész addig leszel boldog a Nikonnal amig egyszercsak rá nem jössz hogy kizárólag Nikon objektivekkel tudod használni. Persze lehet hogy ez sose következik be. De azért érdemes gondolkozni rajta hogy a többi vázzal simán fotózhatsz egy 4-5000 forintos orosz Zeiss másolattal, vagy egy 12000-es 135-ös telével.
Ezeket a MILC elektronikus keresőjében villámgyorsan élesre tudod állitani, mig egy optikai keresőben picit nehezebb... -
Rapid136
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39199
üzenetére
Nem a Canon obik száma a problémás hanem a független gyártóké. Amik rendszerint olcsóbb alternativát kinálnak a gépekhez.
Jelenleg két fix van a Canonnál egy 22-es és egy 28-as makro, a többi zoom. Ezen kivül manuálfókusszal kapsz hozzá Samyangot.
A többi MILC vázhoz AF obit találsz többet is, háromféle fényerős Sigmát pl. -
Rapid136
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39196
üzenetére
Felrakható, de akkor minek a kis MILC váz?
A MILC egyik legnagyobb előnye hogy a tükörház hiánya miatt rövidebb/kisebb obik tervezhetők a rendszerre. Ilyenekből bőven van a Sony/Olympus/Pana MILC-ekhez. -
Rapid136
őstag
válasz
mazsi70
#39193
üzenetére
EosM bajonettes obi alig van, azt kihagytad amikor idéztél.
Adapterrel a Sonyra is felpakolható minden A bajonettes obi, csak akkor meg minek a kisebb váz?
A többi MILC váz a hozzá tervezett kompakt obikkal kissé előnyösebb bolt mint az M egy adapterrel és a nagy obikkal.
Persze másodváznak Canon DSLR mellé érdekes lehetne, csak a Canonosok is inkább a Sonyt veszik :-) -
Rapid136
őstag
válasz
Jegesmaci81
#39186
üzenetére
Talán az hogy a Canon nem akart a DSLR gépeinek konkurrenciát csinálni, de kellett lépnie a MILC piacon.
Igy csinált egy EVF és kihajtható LCD nélküli kockát...
A legutóbb kijött váz már azért jobb, viszont azt hiszem a gyári obikon kivül nem sokminden rakható rá ami nativ bajonettes lenne.
Úgyhogy MILC téren bármi mással jobban jársz. -
Rapid136
őstag
válasz
trafipax
#39163
üzenetére
A6000-et kapsz még garisat és a Sonynál meg tudod hosszabbítani újabb 3 évre.
Amúgy az A6000-ben elég új az érzékelő, a későbbi vázakhoz képest nem hinném hogy lenne érzékelhető minőségi változás.
Biztos uncsi másoknak mert már leírtam többször :-), de a Sigma 2,8-as sora a 19/30/60mm beszerezhető használtan 35-40 ezer Ft-ért darabonként. Vagy akár ujonnan 54-55000 Ft-ért 3 év garival. -
Rapid136
őstag
válasz
bododani
#39148
üzenetére
Attól függ mit gondolunk tudás alatt.
Az APS-C érzékelők pont ugyanazok, mindegy hogy DSLR vagy MILC, ráadásul a Sony, Pentax, Nikon vázakban szinte kivétel nélkül Sony érzékelő van :-)
Plusz ott van az Olympus és a Pana a m4/3-os ligában.
Nyilván nehéz előre meghatározni hogy pontosan mit is szeretne az ember fotózni és hogyan, de annak függvényében lehet a legpontosabban behatárolni mibe érdemes pénzt tenni.
Egy MILC szett kisebb és könnyebb mint egy DSLR, viszont több akkut kell vinni mellé. Ha bejönnek a régi manuális obik amiket pár ezer Ft-ért meg lehet venni, vagy épp a családban porosodik valahol egy jófajta filmes Minolta vagy Canon szett, akkor egy adapterrel a MILC a jó döntés.
Az is tény hogy a tükrös vázakhoz nagyobb az objektiv park, de a MILC-ekhez is folyamatosan jönnek ki az új obik, mert robbanásszerűen terjednek és van rá igény.
De ott van a kedvenc három fix Sigmám mind 2,8-as fényerővel, 19/30/60mm-esek, darabja ujonnan 54-55000 Ft. Van mellé a feleségemnek egy Sony A6000-ese, én meg A7-et használok jó ideje és csak manuális obim van. -
Rapid136
őstag
Ha csak a technikai részét nézzük, akkor nem nagy túlzás :-)
az EVF valós képkivágást mutat? igen - az optikai keresőknél csak a pro kategóriában 100%-os
az EVF-nél kontrollálható az elkészült kép? igen - az optikainál el kell venned a gépet a szemedtől
az EVF-ben ellenőrizhető az élesség? igen - optikainál lásd feljebb
az EVF rossz fényviszonyok közt is használható? igen - az optikaiban azért kihivás
mélységélesség kontroll? nem kérdés
sorozatfelvételnél akár folyamatosan látható a kép, mig az OVF-nél csapkod a tükör
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3756, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Logitech G29 SE Driving Force PC/PS4/PS5
- Dell Latitude 7320 i5-1145G7 16GB 512GB 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


Mr.Csizmás
