Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #31733248

    törölt tag

    válasz muranyig #41261 üzenetére

    A 16-50-nel milyen videózásnál stabilitási problémáid voltak? Mert két dolog szokott lenni: nem tudsz vele úgy sétálni, hogy ne remegjen a kép. Ezen egy 100 eurós gimballal tudsz segíteni (a vázstabis GX80 is remeg, ha járni kezdesz vele, cserébe az autofókusza katasztrófa a Sony után). A másik a zoom gomb működtetése során fellépő rázkódás, ami tipikus felhasználói hiba (ha videózásnál eleve rajta tartod az ujjad, nincs ilyen hiba).

    A megoldás egyrészt a gimbal, másrészt a 18-105mm f4 megvásárlása, aminek gyakorlatilag egyetlen gyártónál nincs vetélytársa. Belső, ráadásul hangtalan zoom és fókusz, jó átfogás, állandó fényerő, változtatható sebességű fókuszmotor stb...

    Sigma 17-70 f/2,8-4 DC OS HSM Contemporaryt és Sigma 8-16-ot is használok MC-11-gyel, mindkettő nagyon jó optikai és építési minőséget jelent. De videózásra egyértelműen a natív 18-105 a legjobb.

  • Tin_Shield

    őstag

    válasz muranyig #41261 üzenetére

    A 16-50 márpedig jó, majd jönnek a Sony-sok és megmondják neked ;]
    A stabilizált objektívek videózáskor messze nem olyan hatékonyak mint a Pana/Oly féle legújabb vázstabik.
    Ha Panára váltanál elbukod a PDAF-et és a 24MP szenzort, helyette kapnál 4k videót és jó szenzorstabit, neked kell tudnod melyik ér többet.
    Ha maradsz a Sonynál, beltérre az 50-es helyett jobb a 35 f1.8, van benne OSS, de hogy videó alatt mennyire hatékony azt nem tudom. A Sony 18-105 egy jó objektív, de nem kicsi, ellenben nagy és nehéz, főleg a 16-50-hez képest. Ki kell próbálni mennyire áll kézre az a6000-en. Esetleg a Sigma adapterezett megoldásait is megfontolhatod, ha nem is érik el mindenben a natív objektíveket, de állítólag vannak élhető kombinációk elfogadható áron.
    Nikon DSLR-rel ha a fényképezés nem is, de a videózás elégé fatengelyes lesz az a6000 után

Új hozzászólás Aktív témák