Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • taxy

    csendes tag

    válasz Throme #5004 üzenetére

    Egy belépő kategóriás géppel készült képet (főleg ugyan azzal az obival készültet) nem könnyű megkülönböztetni egy felsőbb kategóriás vázzal készülttől. Lehet, hogy lehetetlen. Persze csak ha APS-C mindkettő.
    Viszont amikor fotózol, amikor kezedben a gép, és komponálsz, na akkor nem mindegy, hogy mi van a kezedben. Nem mindegy, hogy mekkora és milyen fényes a kereső, nem mindegy mennyire kényelmes a masina, és az sem, hogy milyen szolgáltatásai vannak, amivel megkönnyíti a dolgod. Nekem egy KM 7D-m van. Ugyan az a szenzor van benne, mint a 40D-ben, tehát a végeredmény tekintetében nem lehet nagy eltérés (hasonló minőségű obik esetén), de fotóztam már mindkettővel, és nagyon nem mindegy mit tartasz a kezedben. Ez különbözteti meg a 40D-t az 1000D-től. Ha bármelyikre rácsavarsz egy jó üveget, jó kép lesz az eredmény. Viszont a körülmények... na azok kicsit mások.

    Szerk: D40 akart lenni az első 40D. :)

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Throme #5004 üzenetére

    Hopp, azt hiszem félreértezzük egymást. Tehát amire én gondoltam:
    1, Azonos árkategóriákban gondolkoztam. Nem képminőségbeli kategóriákban, hanem árkategóriákban.
    2, ha nem árkategóriát, hanem tudásbeli kategóriát nézünk, akkor sem a képminőség lesz a meghatározó tényező. Ez takarja az olyan apróságokat, mint a tükörfelcsapás megléte, vagy nem megléte, az AF rendszer (nem csak a pontok száma, hanem azon belül a keresztszenzorok száma), a külső gombbal elérhető szolgáltatások száma, különös tekintettel a vezérlőtárcsák számára - a kettő igen sokszor megkönnyíti és meggyorsítja adott helyzetben a munkát - aztán a kereső mérete és lefedettsége - nagyon nem mindegy, hogy mekkora keresőben komponálgat az ember - és igen, a váz, pl a váz szigeteltsége, vagy szigeteletlensége, a felhasznált anyagok - fémváz, vagy műanyag - és ilyesmik - a teljesség igénye nélkül.

    Persze, a felhasznált műanyagok lehet, hogy megegyeznek a vázaknál. Bár nem, ez így egész biztos nem igaz: mondjuk úgy, hogy lehet, hogy megegyeznek sok váznál. De ez most kevéssé lényeges. Ami lényeges: egyrészt nem mindegy, hogy erre hol húznak gumiburkolatot, ami jóval kényelmesebb fogást tesz lehetővé - az 1000D-nél ezen spóroltak. Másrészt nem mindegy, hogy akár ugyanabból az anyagból milyen felületeket sikerült "kifaragni". Jól fogható, kényelmesen tartható, vagy éppen kényelmetlen. Ez nagyban szubjektív, ezért is szoktuk javasolni a személyes váztapizást.

    Azt pedig megmondhatom neked, hogy az 1000D, 40D és 400D CMOS-a nem uyganaz. Történtek ilyen-olyan változtatások, részleteket lehet olvasni sokfele.

    Ismételten: az, hogy a 40D profibb, nem arra értem, hogy jobb képminősége van. Ez egy komoly felhasználónak - legyen az profi, vagy komolyabb amatőr - csak egy szempont a sok közül - vannak még lényeges szempontok szép számmal. Nagyon nem mindegy, hogy adott szituációban mennyi idő alatt tud egy-egy beállítást megváltoztatni, lehet ezen áll, vagy bukik egy kép. Esküvőfotósoknál, akciófotósoknál pl. Nagyon nem mindegy, hogy mennyire bírja a természet viszontagságait és a kemény körülményeket a váz. Természetfotósoknál pl. Nagyon nem mindegy, hogy az AF milyen sebességgel és hatékonysággal dolgozik - ezerféle felhasználási területen. És ezek egyikének sincs köze - legalábbis közvetlenül - a képminőséghez, mégis igencsak fontos szempontok lehetnek. Ez csak pár élda volt, kicsit megerőltetném magam, még lehetne sorolni, de szerintem ennyiből is látszik, hogy mire gondolok. Ezektől soroljuk magasabb, vagy alacsonyabb kategóriába a gépeket, nem attól, hogy valamilyen tesztoldal grafikonján az egyik gépnél a zaj conalát a grafikonon 2 mm-el lejebb húzták. Amúgy is, én nagyon nem szeretem ezeket az ilyen-olyan tesztoldalak ilyen-olyan grafikonjait. Az emberek többsége nem tudja, hogy ezeknek mi a reális súlya, elveszik ezekben, nem látja mi mennyire lényeges és hogy fog kifejeződni. Szóval nagyon óvatosan ezekkel.

Új hozzászólás Aktív témák