-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
válasz Csabi001 #78452 üzenetére
Amit láttam még ilyen esetben az az hogy megfúrják a tengelyt hossz irányból és az kap menetet. Abba pedig mehet bele a csavar. Igaz ez egy láncfűrész volt aminek teljesen letört a menetes része. De ott működött tartósan. Pedig azok pörögnek becsületesen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Csabi001 #78452 üzenetére
Nem feltetlenul kell kiszedni hozza, ha nem tudsz egybol egy pl egy M10-es menetmetszot rakapatni.
A helyen is le lehet finomat szedni az anyagabol. Beinditod a motort es gyakorlatilag a fotengely olyan mintha esztergaba lenne befogva, szepen egyenletesen lejjebb lehet finom reszelovel/smirglivel szedni az anyagbol.Csak nagyon ovatosan kis lepesekben, nehogy keves anyag maradjon. A fotengelyt meg addig vagy a gyertyanyilason keresztul vagy a generator oldalrol blokkolnam, vagy a hajtas oldalrol valami puha (vastag gumi a fogo pofaira huzva) fogassal rogzitenem.
De eloszor megprobalnam a gyari menetet vegighajtani rajta.
Szerk: a szakszeru megoldas nyilvan az lenne, hogy kiszeded, de ennyiert az iszonyatosan sok melo.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #78454 üzenetére
Én úgy nézem, hogy az anyából sokkal több anyag maradt a tengelyen, mint fordítva. Drótkefével megtiszíttani a menetet és menetmetszővel rámenni.
Ha már kivenném esztergára a tengelyt, akkor nem vacakolnék vele, tennék újat.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #78455 üzenetére
Igen, ezert mondtam h elso korben mindenkepp megprobalnam megmenteni a tengelyt, az anya altalaban gyengebb anyagbol keszul hozza.(ha a gyari anya helyett nem rakott valaki sima anyat ra)
Az egy masik dolog, hogy en is ha kiveszem a fotengelyt, az esetek nagy reszeben mar ugy kerul vissza, hogy elotte gepmuhelybe elkuldom egy hajtokar csapagy cserere(legalabb ki van merve/egyensulyozva).
Ennel a Yamahanal erdemesebb megmenteni a gyari fotengelyt, mert uj nem nagyon van belole ertelmes arban, az utangyartott nem a legjobb bele, es bontottan meg szinte mind egybol mehet gepmuhelybe.
-
SoulReaver
veterán
Mióta újra össze lett rakva a moci, valami nem kerek nekem.
De lehet csak az új variátor miatt. Mikor elengedem a gázt, és lassít a motorfék, akkor is kellene "puffognia" a kipufnak nem? Csak mikor már nagyon kis fordulaton vagyok, akkor kezdi el.
Ez lehet attól ,mert még nehezek a görgők?Előző variátort mikor állítgattam, észrevettem, hogy nem minden súlyú görgővel "puffog"
-
#89309696
törölt tag
Kicseréltem a görgőket (6.5 -> 6.0), elpucoltam a varit, kicseréltem a csúszkákat, most már simán jár (7 fog volt bene az előző szakadt szíjból meg rengeteg kosz, de valami lenyesett fémforgács is volt, nem találtam meg honnan, lehet azért cserélték a variventit, pókfészek is volt), kicseréltem a gyertyát (7-es hőértékűt 8-asra -könyv szerint az kell-). Pöcc-röff. Majd 500 méter múlva elkezdett fulladni és megállt.
Indítózom és azonnal beindul, majd 5 másodperc múlva leáll. Ha húztam neki akkor hörögve azonnal leállt.Na mondom a gyertya nem jó a hőértéke miatt vagy mert ez nem előrehúzott szigetelőcsúcsos, hanem sima (sima gyertya középelektródája beljebb van 2 milivel).
Visszaraktam azt ami benne volt, ezzel már megy, de azóta ha nyelezem akkor lassul, 70% gázállásra visszaengedve erősödik fel újra, de ilyenkor sincs olyan erős, mint eddig volt.
Pénteken még tökéletesen üzemelt.
Mi lehet a baja neki? A variátor nyomólap mögött volt egy tárcsa szerűség 3 súllyal, az ugye nem a gyújtáshoz tartozik? Tudtommal az a másik oldalán van a főtengelynek, ez valami kiegyensúlyozó kéne legyen, nem volt mellette érzékelő stb.Dugulás talán ami a hétvégén történt? Most került bele először E10-es benzin. Sajnos most nem tudtam így kideríteni, hogy a görgőcserével jobb lett-e, pedig 2 órán át nyálaztam a variátort, hogy tökéletesen tiszta legyen.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78460 üzenetére
Jaaaa. Nekem ki lett belezve, mert nagyon durva hangja volt, mint a hajtókarosságnak. Aztán mivel raktáron nem volt, mondtam a szerelőnek, hogy ideiglenesen inkább berúgok aztán majd később megcsináljuk.
Akkor miért nem megy a motor? Akkor már csak a dugulás okozhatja. Ezek szerint maga a gyertya jó is lenne elvileg.
-
Dtomka
veterán
válasz SoulReaver #78460 üzenetére
Ha a Piaggio NRG-ben majd kicserélem az izzókat az ugye nem lesz szálka a rendőr szemében?
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #78464 üzenetére
Azért mert TE megúsztad, még nem érdemes mást is ilyesmire biztatni. A környékünkön mostanában egyre jobban kezdik ellenőrizni a járműveket. Nekem a helyzetjelző és rendszámtábla világításba rakott LED-re is tett megjegyzést egy túlbuzgó kolléga. Szóval a tompított/távolsági izzót biztosan nem kockáztatnám meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
apollo12
veterán
Heló lenne egy aprilia sr 50 morini blokkos robogóm, vettem hozzá egy Leo Vince zx kipufogót, szerintetek milyen görgő szettet érdemes vennem 5gr tól felfele vagy le fele, mostani 5gr 17,5 karbi 80 fúvókával, kb 800km van új dugóban.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #78465 üzenetére
Hagyd, ezt a csörtét már megfutottuk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #78467 üzenetére
Inkább azt mondjátok meg nekem, hogy mi baja a motoromnak.
A fulladás, hörgés, erőtlenség nyélgázon az szerintem tipikus karbi probléma. És ebből eredendően szegényedés, ergo dugulás.
-
Topikgazda
-
Dtomka
veterán
válasz energy4ever #78463 üzenetére
Pedig ledesre szerettem volna. Nem értem, hogy miért genyoznak ezzel? Vannak robogók melyek gyárilag ledes világítással kaphatóak. (Motowell)
Szerintem ha engem jobban látnak és én is jobban (nem stadion kivilágításra gondolok) az csak jó.
(#78464) KTMHobby3
Az a baj, hogy lehet nekem nem lesz ilyen szerencsém, és ki tudja milyen rendőrt fogok ki. -
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #78468 üzenetére
"Inkább azt mondjátok meg nekem, hogy mi baja a motoromnak."
Most mondtad: fullad, horog, erotlen
Komolyra forditva a szot. Lehet hogy pont most kapott be valami koszt. Ha eddig meg nem volt nyulva a karbihoz, akkor megpucoltam alaposan, szepen szetszedve, kitekerve az osszes fuvokat.
Mar csak azert is erdemes, mert nincs tul sokminden egy 2T-n ami gondot okoz, legalabb ezzel is tisztaban leszel, milyen allapotu. -
macilaci78
nagyúr
válasz Dtomka #78470 üzenetére
Amihez létezik gyárilag ledes megoldás, azt ledezheted. Biztosan van olyan robogó, amit kiadtak izzós és ledes lámpatesttel is.
Szarakodnak azért, mert általában véve a piacon kapható ledes megoldások vetítési képe szar, elvakítja a szembe jövőket.
Én egy Convoy C8 lámpát tettem fel a bringára, kb 10 métert világít előre, de a bringa előtt 2 méterre állva is vakít, pedig majd 2 méter magas vagyok. Mit élhet át egy autós akkor, ha az 1000 lument odadörrentem?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #78473 üzenetére
Autósokat is kiszedegetik, épp azért, mert az emberek 95%-a az 1500Ft-os Wishes mocskokkal jár és annál a 700Ft-os Tungsram halogén is jobb. Ugye lámpatestet felújítani meg beállíttatni luxus.
Nem sokan perkálják ki a 20-30 ezres szettet Osramból. És még annak sem 100%-os a vetítési képe, de legalább nem öli meg a szembejövőt.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz #89309696 #78474 üzenetére
Ezt nem kell bemutatni. Napi szinten látok olyat, aki éjszaka lámpa nélkül közlekedik Budapesten, vagy épp nappal is távolságival. Az, hogy rosszul van beállítva, hab a tortán.
De én egy B5 Passattal mentem el a Magyar Autóklubhoz állíttatni, azt, hogy a Depo lámpa egy szarfos, ugye természetesen megkaptam, de az már nem a Depo hibája, hogy az ősz, sokat látott szaki csak az oldalirányú állításért felelős csavart találta meg, a magasságállítót nem, így nem tudta beállítani, csak eltekerni.
Lementem a teremgarázsba egy pokróccal és beállítottam, ahogy anno a Ladán. Nem villogott le senki 500 km-es vidéki úton sem, mégis láttam.
Ja, Osram Nightbreaker, de a gyári foncsor és búra már viseltes, bontottat ha veszek, ugyanez, esetleg még sérült is, az új Hella (gyári) meg 300€ fölött, anyagban, kiherélve.A ledes rendszámtáblavilágítás meg akkor vicces, amikor erősebb, mint a tolatólámpa.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Dtomka #78470 üzenetére
Mégegyszer leírom. 3 éve ledes lámpával járok. Rendesen meg van csinálva, úgy hogy senki nem köthet bele. SMKP-knél kötelző a tompított világítás, azzal járok már 3 éve. Ha eddig egyetlen rendőrnek sem bántotta a szemét, nem értem nektek mi a problémátok? Nehéz elhinni hogy valamit meg lehet csinálni úgy hogy minden szempontból megfeleljen az előírásoknak?
-
#89309696
törölt tag
válasz KTMHobby3 #78476 üzenetére
Ha gyári E jeles ledes lámpatest meg mittudomén akkor semmi gond vele, itt azzal van a baj, ha kicserélik a sima halogént vagy bilux vagy mi a tök van ezekbe, 300 Ft-os kínai szar ledre. Az soha sehogyan se lesz legális, pláne nem jó.
Autósok között is van aki több éve kacat leddel jár és nem szóltak neki a rendőrök, de ez csak szerencse kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #78478 üzenetére
Még egyszer leírom: műszakilag rendben van, jogilag nincs.
Érdekességnek, csemegének jó, de követendő példaként protezsálni ezen a fórumon az Alapelvek értelmében tilos.Ez pont olyan, mint a 40 km/h sebességkorlátozás az smkp kategóriára. Lehet gyorsabban menni? Hogyne! Szabad gyorsabban menni? Nem!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MODERÁTOR
-
Tothgera30
Ármester
válasz KTMHobby3 #78476 üzenetére
"...meg van csinálva, úgy hogy senki nem köthet bele..." - Annyi eltéréssel hogy a fókuszpontja nem oda esik a halogén izzónak (ha foncsorral szerelt lámpatestbe került bele), így bármennyire is lefelé állítod a vetítési képet, vakítani fog, valamilyen szinten. Másrészt illegális átalakításnak minősül, tehát se rendesen, se úgy nincs megcsinálva hogy ne kössenek bele, ha akarnak. Az pedig külön hab a tortán hogy mivel 6000k (vagy több) a színhőmérséklete, és erősen kirajzolódik a fénycsóva vége, így csak a saját érzékszerveid csapod be...
"...azzal járok már 3 éve. Ha eddig egyetlen rendőrnek sem bántotta a szemét..." - Ami nem azt jelenti hogy nem is fogja, akkor viszont zokon esik a büntetés.De ezzel szemben én sem vagyok álszent, autónk belső tér világítása, rendszámtábla világítása és tolatólámpája LED-re lett cserélve, traktorban kiegészítő fényszórók (munkalámpák), helyzetjelzők LED-ek, a motorban is első-hátsó helyzetjelző LED. Persze a karhatalom oszlopos tagjai ezekbe is beleköthetnek, volt aki szólt is érte, ha akar meg is büntethet, teljesen jogosan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
KTMHobby3
tag
válasz Intruder2k5 #78482 üzenetére
Ezt már egyszer korábban kitárgyaltuk. Ledes világítótestek utólagos felszerelése SMKP-kre NINCS TILTVA! Ha Te tudsz ilyent, kérlek írd be ide.
Kérlek olvasd el a 74982-es Hsz.-emet, ott írtam erről. -
#89309696
törölt tag
Szetszedtem a karbit, teljesen tiszta volt. Bar a csavarok mar kicsit le vannak nyalva, ezt százszor szétszedték mar.
Allt a benzin a légszűrő gumicsoben, ellenben a blokk-karbi csonel száraz volt. Nem tudom membran-e.
Összeraktam es azota jo. Lehet az uszo akadt fent? Vagy a membranos benzincsap enged at es beaztatja a legszurot ha4-5 napig áll?A szivato 3 fulebol egy le van törve, de mukodik szerencsere.
Jol megy, magasabb a fordulat kozepgazon es igy nem ellik. Ellenben most nagy a kontraszt az elindulás es a kozepgaz között, erősebb kuplungrugo kene a kiegyenliteshez, de azzal mar nem foglalkozom.Es a szervizkonyve kalap szart se er, nem is Leader karbija van hanem valami japo Mikuri ize. Es nem 80 a fofuvoka, hanem42.5
Ossze vissza irja a konyv, nem is raktam vele az új gyertyát mert szerintem az se belevaló, marad a regi az is jo állapotú. -
MODERÁTOR
válasz KTMHobby3 #78484 üzenetére
Elolvastam, és amit ott írsz, teljesen logikus és helytálló. Tehát megfelelő engedélyekkel rendelkező, az adott típussal kompatibilis LED lámpára lecserélheted az eredeti lámpát. Az általad házilag átalakított lámpa ilyen papírokkal viszont nem rendelkezik, hiába nem vagy kontár.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Intruder2k5 #78486 üzenetére
Szeretnélek megnyugtatni, direkt E jelzéssel ellátott lámpákat vettem a motoromra.
-
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #78480 üzenetére
Én is örülök, hogy ezt választottam. Vettem bukót is, és befér Igaz 1-2 cm le kell nyomni, hogy bezáródjon, de nem feszül annyira, szerintem ez nem akkora probléma.
Nem láttam, hogy rozsdásodna. Igaz annyira alaposan még nem vizsgáltam meg.
Lehet lecserélném én is, hogy picit jobban menjen. Melyiketajánlanád\ajánlanátok?
-
MODERÁTOR
válasz KTMHobby3 #78487 üzenetére
Én nyugodt vagyok, és egyébként sem a Te lámpáiddal volt a problémám, hanem azzal, hogy simán arra biztattál itt másokat, hogy tegyenek be a hagyományos izzó helyett LED-eset, mert azzal nincs semmi baj, neked is olyan van, és nem szólt érte a rendőr. Aztán most egyszer csak kiderül, hogy Te lámpát is cseréltél, nem csak izzót. Ez mintha eddig kimaradt volna, és nem csak nekem.
De mindegy is, Te úgy alakítod át a saját géped ahogy akarod, itt viszont arra ne buzdíts senkit, hogy a hagyományos halogén izzókhoz készült lámpatestbe csak úgy LED-esre cserélje az égőt, mert ez nem szabályos. A motor vagy az utólag felszerelt lámpa dokumentációjában le van írva, hogy milyen izzót lehet beletenni, attól eltérni pedig nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
csapee
őstag
Hi.
Főtengely + henger szett esedékes vásárlásához keresek információt (eladó javasolt márka), tuning nincs tervezve. Fekvő Minarelli hosszú.
Csapee
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Gondolkozom hogy lassan kéne egy 125-ös nagyrobogó, mert az 50 városba kevés. A fő vonal ami tetszik az a Burgonya, viszont lehet, hogy nagyobb kerekeket szeretnék a jóminőségű Bp-i utakra, mint 12". Ma elmentem egy Yamaha X-Max mellett, jól nézett ki, de horror ára van, használtan meg alig-alig.
A fenti kettőből nagyjából kirajzolódik mi az a kialakítás és formavilág amit szeretnék, a Burgi féle, az ülés vezetőrészénél is lévő háttámla kifejezetten tetszik (más modelleknél sajnos nem láttam ilyet). Plusz a sok raktér is előnyös. Ilyen beleülős/kénylemeskedős üléspozíció felvétele lenne a cél, a Kymcomon is háttámla nélkül már már furcsa vezetni.
Én valahol 300-350k körül húznám meg a vonalat, természetesen használt oldalon gondolkozom, kizárólag 4T, ha lehet inkább injektoros felé mennék.
A kérdésem pedig hozzátok az lenne, hogy mik az árkategóriában ajánlottak, esetleg miylen más márkák közül érdemes még keresgélni, amik esetleg még nagyobb kerekűek is?
Köszi
-
Dtomka
veterán
[link] PIAGGIO NRG - KIPUFOGÓ DOB SPORT BULLET KRÓM NRG,RUNNER
Erről mi a véleményetek? -
dond
csendes tag
válasz SoulReaver #78458 üzenetére
Engem is érdekelne, mert ez nálam is fennáll a 70-es gépemnél, komoly "motorfék" pöfögés nélkül, azon ez az összeállítás van (könnyebb görgőkkel), az 50-esemmel amiben minden gyári (csak egy fehér kontraszt van) meg vígan gurulok pöfögve a lejtőkön
-
nyogo83
Topikgazda
Hasznaltban 125-os kategoriaban sajnos en nem tudnam nyugodt szivvel ajanlani a Burgmant.
Azt leszamitva, hogy szeretem oket meg iszonyat jok, varosban autok kozott nehezebb veluk ellavirozni sokszor a merete miatt, cserebe karpotol a kenyelem es a pakolhatosag.
Hasznalt piacon nagyon sok a regebbi modell belole, amik gyarilag eszik az olajat(ha jol remlik a k7-es szeriaig bezarolag) es ha nem figyelsz hamar csapagyas lesz. Plusz nem tul furge ahhoz a nagy kasztnihoz a 125-os blokk. -
DJGABI
addikt
válasz Dtomka #78493 üzenetére
Simsonnál csak "gagyirezónak" hívtuk az ilyeneket. Maga a leömlő egy átmérőjű így ránézésre, a kipu teste 4 palástból áll csak. Gondolom kb hozza a gyári teljesítményét, meg jóval hangosabb. Sokat ne várj tőle
(#78492) NYPD Liberty, Scarabeo? Bár ezek a nagykerekesek voltak az elsők amiknek elszállt az áruk. én még olcsóbb kategóriában keresek, de sztem még amit írtál árszinten is necces normális/jó állapotút kifogni. Nincs nagy kínálat.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #78495 üzenetére
Az még nem is lenne gond, nem vagyok az a nagy lane splitter arc, itt amúgy is úgy sikerül mindig megállnia a kocsiknak meg teherautóknak h nem sok értelme van előretekerni. Buszsávban úgy is otthagyom őket Más egyéb gyártmány esetleg ami szóba jöhet?
DJGABI: a liberty meg a scara sajna nem az a klasszik nagytestű fotelrobogó mint a burgesz, nekem meg pont az tetszik benne. Nem létszükség az akkora kerék amúgy, 12es-től már igazából jó nekem minden.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Intruder2k5 #78489 üzenetére
A motoron lévő lámpákon E1-es jelölés van, azokat nem kellett lecserélni. Azt mond meg nekem hogy SMKP estén hol van az leírva hogy milyen izzót szabad beletenni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Warhammer 40.000
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Okos Otthon / Smart Home
- Windows 11
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Elemlámpa, zseblámpa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest