-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz GEPESZ66 #71779 üzenetére
nekem a dekni le/fel rakásban az szokott segteni, ha a berugókart lelazítom, de éppen csak rajtahagyom, és miközben húzom le a deknit, közben mozgatom a berugókart le/fel
de lehet hogy nálad külső körmös a berugó, ott egy kicsit más, de ha a tengelyt mozgatod, akkor legalább azon nem ragad meg -
gabe_
őstag
válasz GEPESZ66 #71784 üzenetére
Az enyémnél én nem mertem szétszedni a racsnis részt, úgy pucoltam meg egyben. Van benne egy rohadt erős rugó (ami visszahúzza a berúgókart a helyére), attól is féltem, hogy elrepül szétszedéskor, de inkább attól, hogy hogyan bírom majd visszarakni felhúzva.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
forandor
tag
válasz GEPESZ66 #71795 üzenetére
Ha még mindig rajta van:
1. Győződj meg arról, hogy minden deknicsavart kicsavartál (berugókar mögött, légszűrő, ...).
2. Két kézzel megfogod a deknit, az elejénél és a végénél.
3. Elkezded magad felé húzni, és közben lefelé felfelé mozgatni.
4. Ha nagyon makacs, akkor kézzel finoman ütögeted a tetejét, és az alját felváltva. Esetleg még gumikalapács. De ennyitől már le kell jönnie. -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
válasz GEPESZ66 #71878 üzenetére
Az első motorom nekem is F-Act volt 2008-ban. Újkorától is azt produkálta, hogy csak kis gurulás után pörgött fel a motor, akkor tudtam vele elindulni. Ez főleg lejtőn fölfelé volt gáz. Nem jöttek rá az érdi szerelők, mitől van, görgőproblémára gyanakodta, de nem szerelték meg. Pedig lehet, úgy tovább tartotta volna magát nálam a kis járgány.
-
Armahun
addikt
válasz GEPESZ66 #73363 üzenetére
Nekem hurrican van.
Azt vettem eszre, hogy akkor húzza le az akut, ha ráindítok távirányítóval, de nem indul be.
Kikötni egyszerű. ha hozzá férsz a csatikhoz.
Lekötöd az aksiról , széthúzod a kábelköteget ami a riasztóba megy .
A motoron lévőn meg ezt a kettőt összekötöd.[ Szerkesztve ]
Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.
-
NYPD
aktív tag
válasz GEPESZ66 #85067 üzenetére
Egy ideig ódzkodtam tőle én is, de mint ahogy fentebb is pont írtam, egyszer nekiálltam. Előtte megnéztem azért egy videót, hogy pontosan hogy-mit, utána simán megvalósítható a tisztítás. Nem egy bonyolult szerkezet. Általában 3 csavar tartja egyben, ezektől ha megszabadított hozzáférsz a fúvókákhoz. A tömítést ne érje üzemanyag, mert megduzzad és úgy jársz mint én. Lehet kapni ilyen külön fúvókatisztító szerszámot, de szerintem ilyen felhasználásra felesleges, elég, hogyha egy sima mezei vezetékből egy db rézszálat kihúzos, azzal ki lehet tisztítgatni a járatokat óvatosan. Gyertya nem egy összeg, én cserélném ha már szétkapom a motort.
-
Rivaul
addikt
válasz GEPESZ66 #85067 üzenetére
A karburátort ki tudod tisztítani magad is, de a lényeg ott a tisztaság. Könnyű belekeverni koszt pont a tisztítás alatt. Elsőnek leveszem és fogkefe meg kis benzin kíséretében elmosom a külsejét. Amiket levettem róla pl gáz bowden a súber tűvel végén, szívató, azokat belehúzom egy uzsonnás zacsiba. Nagy flakon féktisztítóval letolom még a külsejét a karbinak, aztán mehet a szétszedés. Alul 3 csavar és meg is van. Ha nem akarsz szívni a hangolással mert pl nem értesz hozzá, akkor az oldalsó csavarokat nem bántod. Féktisztítóval alaposan át küldön, az összes fúvókát átnyomod és úgy kompletten mindent. De NEM dugdosunk semmit a fúvókákba. Se drótot, se tűt, se semmit. Ezekkel pillanatok alatt tágítasz annyit rajtuk hogy csak csere után lesz jó. Elég kell legyen a tisztító. Ami tiszta (minden kis szemcse, por, kosz) ezek újra eltömítenék, azt egy tiszta kartonra szoktam rakni. Mikor minden meg van, akkor átfutom szemre és ha rendben van, mehet össze. Utána a zacsiból ki a bowden végek és azokat is jól át fújom. Így kevés az esély hogy bár mi vissza kerül. Levegő szűrőt ideális esetben erre való olajjal szokták fújni. De 10 motorból max 2 ha van olajozva, az is csak addig míg ki nem szárad.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz GEPESZ66 #85072 üzenetére
Lehúzod a pipát és ki a régi, be az új. Google rákeresve a manuálba biztos benne van, de én azt tenném bele ami benne vot típusra azt kész. Jobb minőségű gyertyánál nekem még soha nem kellett piszkálnom a hézagot ha a motorba való volt. Berúgónál milyen csavar ami lazul? Fejből nincs meg a Keeway berugóján mi lehet ez.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz GEPESZ66 #85067 üzenetére
Ha mindig akkor van eltömődés, amikor előveszi akkor sajnos lehet, hogy a benzintartályban lesz a gond. Ha télen úgy van tárolva a motor sajnos nem kizárt, hogy tisztítani kell a tankot, mert annak a belső faláról megy bele valami dzsuva a karbiba és tömíti el újra.
Ha totál semmid nincs karbitisztításhoz, de tutira akarsz menni fogj egy elhasznált lábost és főzd meg a karbit.
Szétszereled, kitekersz belőle mindent is. Beledobod a fém részeket egy lábosba, ráengedsz annyi vizet, hogy ellepje. Ha nincs otthon citromsav két darab citromot 4 felé vágsz, a 8 darabot beledobod a vízbe és azzal együtt felforralod levesnek. Ahogy forr a víz a bugyogás patikára le fogja tisztítani a karbit. Szétfő a citrom is, nyilván vándololnak majd a vízben a magok, de azzal ne törődj. Utána kompresszorral szárazra fújod, patika lesz, ha kompresszor sincs, akkor tedd a fűtőtestre, hogy gyorsan száradjon meg. Nedvesen összerakni TILOS! Egyetlen vízcsepp csepp sem gyűlhet össze benne.De ha a tankban van dzsuva, akkor viszont hiába tisztítod ki a karbit akárhogy, onnan újból belemegy a kosz, mert belefolyik a koszos benzin. Szóval ha egy ilyen tisztítás után a gondos összeszerelés ellenére megint vacakolni kezd közel biztos lehetsz benne, hogy nem benned van a hiba forrása, hanem a tankban.
-
FeniX-
aktív tag
válasz GEPESZ66 #85203 üzenetére
Hali, motorosboltban lehet kapni kifejezetten légszűrőhöz való olaj sprayt. Nekem is volt, és tök sokáig elég. Ha olajba mártogatod, akkor itasd le róla "a maradékot"
(értsd. ne csöpögjön róla, meg azért legyen szabad átjárása benne a levegőnek)
Szerintem, ha párszor kinyomod a szivacsból, ami rajta marad az pont elég lesz.
De a spray azért jobb, mert az kissé jobban tapad a szivacsra. A 2T olaj szerintem csak összekoszolja.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz GEPESZ66 #85203 üzenetére
Én sima, szintetikus 2T olajat használok a fűnyíró szivacsához.
Benzinbe kimosom, szárítom (ez neked persze nem kell). Aztán öntök rá kevés 2T olajat, jól átnyomkodom, ha kevés akkor még teszek rá. Addig, amíg mindenhol átissza az olajat a szivacs, és alapos nyomással gyöngyözi ki magából. Ekkor beszerelem. Füstöl első indításnál a gép...
Van direkt légszűrő olal spray is. Az biztos jobb.Majd megmondják a profik. De én nem vettem eddig a 30 ezres (10 éve) TESCO akciós MTD fűnyírómhoz.
Hirtelen kellett egy olcsó fűnyíró, családi ház vásárlásakor, hogy úgyis veszünk jobbat....
Szerintem hogy 10 éve megy, ez bizonyítja, hogy működik a légszűrő beolajozása, hatékonyan megfogja a port. Fekete lesz a benzin amibe kiáztatom, de szétszedéskor a légszűrő belső fele mindig tiszta.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz GEPESZ66 #85207 üzenetére
Ha jó állapotú, akkor újszerűvé varázsolja egy kis glicerines vízzel való áttörlés. Gumi dolgokra keverem ezt a glicerines cuccot (Glicerin gyógyszertárba kapható, ezt kb 3-5x-ös mennyiségű vízzel higítom, egy csepp permetezéshez használt tapadót teszek bele, ettől elegyedik).Ha marad a gumik átkenése után, rákenem a fekete műanyagokra Ettől újszerű, selymes fénye lesz a műanyagnak. Persze lemosódik, lekopik, de átmenetileg szép. Nem vonzza a port, mint a szilikon.
Kissé jobb megoldás a kereskedelemben kapható műanyagápolók. Ezek fekete löttyök, amitől szép fekete lesz a műanyag, a karcolásokat is jól eltünteti. Pár mosás, eső után ez is eltűnik, lekopik.
A legjobb, tartós megoldás, vannak ilyen műanyag ápoló olajok, amik beszívódnak az anyagba, és tartós megoldást adnak. [link] Nem olcsó, de tartós megoldás. -
NYPD
aktív tag
válasz GEPESZ66 #85207 üzenetére
Szia! Owatrol Polytrolt ajánlom én is jószívvel, én kb 2 hónapja (de lehet több is) kentem át vékonyan az összes fekete műanyag elemet a motoron, azóta is úgy néz ki. Pedig esőben, fagyban, mindenhogy mentem vele, többször betakarta a hó meg a sáros eső is utcán. Most, hogy jön az erősebb napsütéses idő, lehet majd jobban elkezd kopni, de eddig nem látom nyomát. Nem egy drága cucc, tán 2 000 Ft, és nagyon sokáig elég. Puha ecsettel, vagy szivaccsal, esetleg nem szöszölő ronggyal vékonyan ha áttörölgeted vele az elemeket, elég.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz GEPESZ66 #90856 üzenetére
Nyugodtan mosd magasnyomásúval, nekem a használati utasítás annyit írt (Liberty 125) hogy minimum 60cm távolság legyen.
Motornál is a láncra vigyázok, meg a befecskendező környékére.A robogó zártabb, a hajtása is, szóval bátrabban mosnám.
Szerintem ajánlatos is néha nekimenni a motoroknak magasnyomásúval, legalább szezon végén. Rengeteg helyről (Sárvédők belseje pl, meg a gépsárkány alja) így lehet eltávolítani a sarat, koszt.
Szóval csapasd neki bátran, csak ne 10-20 centiről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali játékos kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Minden ami hőszivattyú
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen