Új hozzászólás Aktív témák
-
Algol
senior tag
válasz
mr_ricsi #14719 üzenetére
Amiket leírtál, azokat én is ismerem. Valamikor régen építettem egy-két akkumulátortöltőt és akkor átolvastam a szükséges irodalmat.
"egy teljesen feltöltött cella terhelés (kisütés) alatti feszültsége 2,13 V"
Ezt kétségtelen teljesen szükségtelen volt leírnom, hiszen töltés alatt ennél nagyobb a cella feszültsége.
"Ezeket úgy alakítják ki, hogy cellánkénti 2,35 V feszültségnél lekapcsoljanak"
Ezt a 2,35 V-ot valóban az ujjamból szoptam, de rémlik valami, hogy az "Akkumulátortöltők építése" vagy mifene című könyvben szerepelt ez mint javasolt küszöbfeszültség, vagy az általam épített töltők ekkor kezdték el csökkenteni a töltőáramot, nem tudom már.
Egyébként logikus érték: 6x2,35V=14,1V; a 2,4V [az intenzívebb gázképződés küszöbfeszültség] 6-szorosa pedig 14,4V. Így ha 14,1V-ot tűzöm ki célnak, akkor még marad 0,3 V-om biztonsági tartaléknak a tűrésekből származó pontatlanságokra, merthogy "századvolt pontosságú töltőrendszert" én sem készítenék. És ezzel majdnem azt a két feszültséget kaptam, 14V-14,4 V-ot, amit te is szabályzási célnak tüntettél fel.
Másrészt azért írtam 14,1V-os értéket a simábban magyarázható 14,4V [gázképződési küszöbfeszültség] helyett, mert állandóan az járt a fejemben, hogy mekkora lehet a rendszer feszültsége, ha egy majdnem teljesen feltöltött akkumulátort jelentős 1C, 1,5C árammal terhelünk és még megy a töltőgenerátor. Tud-e az ilyenkor 14,4V-os feszültséget produkálni? Erre a kérdésre nem tudtam válaszolni. Ezt kompenzáltam azzal, hogy a 14,4V helyett 14,1V-ot használtam, nehogy a rendszer feszültségének túlzott felfele való torzításával vádolhassanak.
Már a számítás megkezdése előtt, azt gondoltam, hogy ez a feladat nem oldható meg egy előtét ellenállás használatával. És minél jobban ingadozhat a tápfeszültség, annál kevésbé. Ezért nem akartam még nagyítani a lehetséges tápfeszültség tartományt.Akkor is, meg most is többet írtam a kelleténél.
Különben is Isten88 ezt írta:
"Szeretnék egy 20W-os LED-et robogóra, az akksijáról hajtva (12V 7Ah) működtetni."
Én ezzel foglalkoztam. Csakhogy közben egy s más kiderült és lehet, hogy az van amit írtál:"Simán elképzelhető, hogy az önindító és a gyújtás megy a 12V-ról, míg a világításnak külön tekercse van a lendkerékben."
Ha meg még az is kiderül, hogy ezen a tekercsen van egy olyan szuper feszültségstabilizátor ami mindig pontosan 12V +- 0,001V-ot szolgáltat, akkor is ha 5 km/h-val cammog a robogó, de akkor is ha 100 km/h-val száguld a lejtőn lefele, mindegy neki, hogy -20°C van vagy +40°C, nem számít hogy terhelve van, vagy terheletlen, akkor bizony 1 darab ellenállással is megoldható a feladat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Renault, Dacia topik
- Nintendo 3DS és DS topic
- Cyberpunk 2077
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Új kétfiókos NAS-sal gyarapodott a Synology palettája
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S21 Ultra /Kártyafüggetlen / 12/256 GB / 1Év garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Realme C30 32GB, Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest