Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz HSM #75255 üzenetére

    Ha már feltetted a koltoi kerdest.
    Nem szeretnék csak miattad fizetni.
    Te konkrétan ramhivtal egy modit, amikor megemlitettem, h az abs ellenes egyház puspokje egy robogoval esett pofára elso fék húzás közben. Nyersen fogalmaztam, mert ilyen vagyok. Ezt toroltetted.

    Az, hogy az utóbbi időben még birosaggal is fenyegetőzöl a topicban, sztm átlépett ezzel a forum egy olyan határt, ami után nem beszélhetünk baráti társaságról.
    Kb anyadhoz is szaladhattal volna, h bántanak.

    Ami ezek utan volt, h kaptam egy mailt, miszerint figyelmeztetve vagyok.
    Nem bannoltak meg semmi. Felrantottam magam, hogy azt nem lehet buntetni, ha egy tapasztalatlan, de kitartóan ágáló ember következetesen, kitartóan posztolhat alatamasztatlan valótlanságokat, abs, vezetéstechnika, olaj, és tulajdonképpen bármilyen témában, szétkúrhatja a topicot simán, és átgondoltam. Mégis mit ad ez a topic nekem? Megosztom a valós, nehezen megszerzett, nem kikövetkeztetett, hanem megélt tapasztalataimat. Van 3-4 ember, akinek azonosulni tudok a véleményével, valami újat és érdekeset tud mondani, adatokkal alátámasztva, tudományos hozzáállással. Evente 3x visszajön az olaj téma, a téli elrakas, a benzin, a miért kattog a motorom, a markabuzulas, a faszom.

    Többször kitargyaltuk ezeket. Én általában cikkekkel linkelve, adatokkal alátámasztva közöltem a véleményem. Nem érzésre.
    Az, h ezek után hatszor előjön a téma, olyan, mintha lenne egy haveri társaságod az agykarosult vagy a demens osztalyrol, akikkel sörözöl havonta egyszer, és mindig el kell mondanod, h te ki vagy, és mi a fenét kerestek ti egyáltalán együtt egy sörözőben egy időben.

    Visszatérve az abs re. több ponton nem koherens történetre hivatkozol, hogy miert rossz.
    Ebből 3 tortenetet meselsz el, amiből egyetlen egy történt meg veled, (ha egyáltalán az történt, amit írsz) egy az ocseddel, egy pedig nem abs hiba. Ezek mind autós történetek. Érdekes módon a te abs hibádat se hibaüzenet, se diagnosztika nem kovette az esemenyt, csak kikurtad a biztit. Elképzelhető. A hiba számot kb a sima fék karmantyú meghibásodás számához tudnám hasonlítani.

    Mivel motor szervizben dolgoztam, volt ügyfelekkel dolgom, és rengeteg zavaros történetből kellett valahogy kitalálni, h mi történhetett a motorjával.
    Itt találkoztam rengetegszer a kognitív disszonanciával. Azzal ami a markabuzik, az abs hívők, vagy nem hívők, vagy mondjuk a cigarettázó emberek, csinálnak, hogy ne kelljen paradigmát váltaniuk, mert az kurvanagy meló.
    Nos ezzel állunk szemben.
    Mondod, h meg lehet győzni észérvekkel.
    A kognitív disszonancia redukcio miatt ez elképzelhetetlen. Elmondtam többször, h egy szar cbf 600 absével is lehet kopp fékkel ledöntött motorral nem elesni, te továbbra is felhozod, mint gyenge pontot az absben. Többször mondtam, h próbáltam, te meg nem. Erre a válaszod: továbbra sem hiszem, h lehet egyszerre fékezni és kanyarodni.

    Egy olyan emberek magyarázod azt, hogy az első kerék nem fog kicsúszni, ha egyenes a motor, aki 1.59 környékén megy a ringen.
    Nem vagy tisztában azzal, h azért csúszik ki az első kerék blokkolásnál, mert elmúlik a giroszkópikus hatás, nem azért, mert szögben van a motor.
    És pályán nagyon meg lehet érezni, ha ráfékezel egy kicsit az ideális íven kívűl, porosabb szakaszon, azonnal huss. Ezt sem érezted még sosem. Nem hát, hiszen nagyon kevés kmt mentél, azt is nagyon lassan. Nem vagy tisztában a vészfékezés fogalmával.
    Alig ultél néhány motoron.

    Alapfogalmak ismerete és bármilyen számszerű adat nélkül:
    Az olajnál az érzéseidre építész véleményt.
    Amíg nincs szétszedve egy motor, és kimérve, az olaj pedig laborban, addig nem alkothat senki véleményt egy olajrol, csak a viszkozitásáról, és arról, hogy ma vagy ma2.

    A fékerőt még mindig a betét anyaga szabja meg, majd a tárcsa átmérő, nem a nyereg kiképzése. A radiális teljesen felesleges, az csak a tárcsa átmérő csere miatt radiális. A monoblokk jó, de uszobol is lehet jót csinálni. De ahhoz, hogy ledudaljanak a bicikliutrol is, szerintem jo neked a gyári.
    De tudom, a sörözőben vagyunk, és minden alkalommal el kell mondani.
    Igen. Próbáltam ezt is. A főfékhenger cserét is.

    Puha az első rugód. Erről fogalmad sem volt - itt a topicban győzködtünk 2hónapig, persze mindenki hülye volt, hiszen ilyet gyár nem csinál - de hogy is lenne, amikor nem játszottál sosem a geometriával, hiszen nem mentél még sosem 1:59et.
    Mert nem is akartál.

    Csodálom a birkatermészerű embereket, akiket egyáltalán nem érint meg a mindennapos fingfűrészelés. Valszeg mert semennyit nem raktak bele a topicba.
    Na, visszamegyek read onlyba, aztán megnézem, hogy milyen kraken szabadul el.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák