-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74900 üzenetére
Nagyon bedöntötte, és ráhúzott egy kis gázt a vatta új gumira. Ha a szalonban még szilikonnal is megkezelték, az maga a halál... De gondolom látni is másoknak is, hogy ott kb semmi erőhatás nincs, csak simán kicsúszik alóla kb. a semmitől? Szval ja, eléggé csúszik az első jópár km-en.
Nekem az SV650 kézikönyve is külön kitér rá, hogy a gumikat is be kell járatni, és az első 160km-en fokozatosan kell bekoptatni a futófelületet azáltal, hogy fokozatosan egyre jobban bedöntjük, és közben kerüljük az erőteljes gázadást, a túlzott bedöntést és erős fékezést.
-
demars
addikt
válasz CyberPunk666 #74900 üzenetére
A jég erős túlzás. Normál használatnál nincs gon az új gumival. Döntésnél kell figyelni, hogy csak finoman és elsőre kicsit, majd mindig lehet tovább, míg az a "réteg" lekopik.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #74895 üzenetére
Tökéletesen egyetértek, erre akartam én is kilyukadni és én is ilyen (szerű) "erősebb" vasakat szoktam ajánlani kezdésnek. Hacsak nem komolyabb terep a cél (250-350 cm3 ideális ide szerintem). Még akár ezeknél erősebbeket is, csak az "erősebb" és lehetőleg szelíd, jóindulatú (mondjuk 50-70 LE-s) és a "túl erős" és sokszor nem is túl barátságos gépek (mondjuk 100-130 LE-től felfelé) között van számomra különbség, ami a kezdőknek ajánlhatóságot illeti. DE nem kizárólagos ez, inkább csak amolyan ökölszabály.
Többször mondtam már, hogy nem vagyok egy nagy rutinú motoros, de elég sok különböző motoron ültem már, volt amelyiken jó pár hónapot, volt amelyiken pár évet (250-es MZ for president ), így magamnak már szerintem tökéletes lesz az 1000F ereje (130 LE), de azért óvatosan fogunk ismerkedni kezdetben. Viszont 70 LE alatt (könnyű motorral párosítva), vagy ~100 LE alatt (nehezebb motort feltételezve) már én sem nagyon vágyok motorozni, itt még sok esetben megvan a "hűha" faktor, amire én igényt tartok ha motorozok.
(#74897) HSM:
még bele is írtam a hsz.-be, hogy csak példának szánom magára a kitörés érzékeltetésére, hogy mire gondolok, hogy erősebb motor "akár így is tud viselkedni egy komolyabb gázra" akár 100 felett is (a Haya pl. 130-nál is bőven el tudja forgatni a hátsó kerekét kikapcsolt elektronikával), de kitöröltem, mert mondom ki a fene kötne bele egy csak szemléltetésnek szánt videóba, de úgy látszik benne kellett volna hagynom. Amúgy meg a szomszédom 660 XTX-jét én hoztam haza a kereskedésből szeptemberben (relatíve hidegben) és a ~50 LE-jével sem akart ilyet és ennyire durván előadni kövérebb gázra sem az új gumik ellenére sem (mondjuk meg-meg csúszott). De azért megnézem azt a 15 pacit, ami így kidobja a gépet alólad aszfalton.(#74898) Kolondrum:
Az a jó. Nem is kell félni a motoron, az már régen rossz, nekem is igazából a motor ereje volt csak durva elsőre és az ahogy még 200-ról is "úgy" gyorsult, mint más motor 50-ről (tehát egyben, mint csomag volt nagyon durva)... De konkrétan én sem féltem, inkább csak ahogy írtam is bizonytalanná váltam, hogy kell-e nekem ezt még tovább nyomnom 250 fölé, és ezért inkább visszavettem egy kicsit. Lehet, ha még mondjuk 1 hetet, vagy pár hónapot megyek ilyen sebességeket, akkor ez a kis bizonytalanság is elmúlt volna, mert hozzászokik az ember mind a motor erejéhez, mind az "állandó" nagy sebességhez, mint amúgy általában mindenhez, de nekem erre nem volt lehetőségem, csak kb. 20 perc...Egy ~70 LE-s gépnél még nem beszélhetünk durva erőről és kar-leszakító gyorsulásról, így nincs igazán ami "sokkoljon", persze a sebességérzet ugyanaz, de a "csomag" egy szereplője máris kiesik. Kawasaki Versys 650-en ültem pl. többször, amiben nagyjából ugyanaz a blokk van ha jól tudom, mint a te motorodban volt (csak más, sokkal barátságosabb vezérléssel és nagyobb súllyal), de én azt pl. kifejezetten gyengének éreztem hosszabb távon, már írtam is. Ültem ER6N-en is, az sokkal erősebbnek érződött a Versys-szel szemben, valószínűleg pont a fentiek miatt, de azért nem volt "túl dúrva" érzésre az sem. Bár az is igaz, hogy ezeket csak olyan 140-150 körülig húztam maximum közúton. Tehát a nagy sebesség itt eleve nem volt faktor, a durva erő meg ugye megint csak nem volt az.
A Hayabusa viszont 197 LE-s volt 155 Nm-es csúcsnyomatékkal rendelkezett. Az már szerintem minden, csak nem a vicc kategória. De ha féltem volna, fel sem ülök rá, mert előtte is mentem már egy 130 LE-s géppel, szóval nagyságrendileg tudtam, hogy mire számíthatok magától a géptől ( nem kicsit tévedtem ), de hogy bőven 220 fölé menjek (pláne közúton) az ekkor volt először. Inkább nevezném az egészet komoly adrenalin fröccsnek, mint félelemnek és elsőre talán "sok" volt. Amúgy sem vagyok híve a komoly közúti száguldozásnak, egyszer elcsábultam, de ez nem hiszem, hogy még egyszer előfordul, főleg a jövőben valószínűsíthetően használandó motorok fényében (túra endúró, SM).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz imibogyo #74906 üzenetére
Persze, értem én a videó célját. Én viszont pont azt akartam érékeltetni, hogy normál esetben közelsem ilyen vész a szituáció.
Amúgy szerintem itt komoly szerepe lehet a gumiknak is, hogyan vannak előállítva, az SV-men se volt olyan nagyon durva, bár azért vigyázni kellett vele az első métereken, mert masszívan csúszkált az is, lehet pont így pereceletem volna el, ha így rádöntöm gázzal. A kövérebb gáz amúgy nem probléma, mert középen nagyon hamar lekopik a réteg és utána a gázt bírja, az erős döntés a gáz, amikor nem elég finoman rádöntöd a formakiöntős rétegre, ahol még nem kopott le. Amúgy remekül érződött is ujjal megtapogatva, hogy ahol már lekopott, ott jó tapadós gumi, ahol meg még nem, ott olyan ilyen csúszós fényes....
Azért tudod szvsz 15 pacival is előadni, mert itt nem a motor erejétől szaladt ki alóla, hanem az erős döntéstől.
-
Trub
tag
Nem akarok belewauzni, de most nyáron vettem új hátsót. Kékholdban felrakták, haza a 2-esen óvatosan, a váci partokon már nem bírtam magammal és kicsit odahúztam neki. Ez ugye durván kb 55 km.
Otthon nézem mekkora majrécsík maradt, de a gumi a pereméig bekopott. Szóval nem kell annyira parázni.
-
demars
addikt
Na erről beszélek. A második videóban amit BoB linkelt ott ok, hogy kicsit oda húzott neki, lehet hallani. A gixeres nekem kicsit gyanús, ott lehet az "új gumira szilikon" esete áll fent. Minden esetre tanulságos videók.
Vagy ennyit számít a lóerő? Akkor egy ilyen izmos gépen hogy lehet lekoptatni a felső csúszós réteget?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
CyberPunk666
senior tag
Rákerestem a neten erre a dologra és én azt találtam, hogy nem lekoptatni kell róla ezt a réteget, hanem fel kell melegíteni a gumit a megfelelő hőfokra, és akkor "magától" kipárolognak belőle ezek az anyagok.
Ehhez pedig egyenes vonalú gyorsulásokat és fékezéseket ajánlanak, és még külön írták is, hogy a szélére majd átterjed a hő, nem kell vele külön foglalkozni, csak addig a kanyarokban óvatosan kell bánni a gumival. -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #74913 üzenetére
Hát, az enyémről ez nem szedte le, az egyszer szent. A legszélén ugyanott ott figyel ma is az a fényes formakiöntő cucc a gumimon, mint zsírúj korában....
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #74917 üzenetére
Igen. Sajna ez sosem volt alkalmas gumi arra, hogy ledöntsem a széléig, jóval előbb már csúszkált ki alólam. Szval mindkét szélén van még belőle kb. 1-1 centi, ami zsír új. De gondolhatod, egy olyan gumi, ami 16 000-et elfut, az nem éppen térdkoptatós keverék....
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Kolondrum #74881 üzenetére
Nem azért, hogy belewau, de én olvastam az összes kommentedet az esetről, még mielőtt töröltetted volna. Bizony, a saját leírásaid alapján Te voltál a hibás, bár tény, hogy az út botrányosan rossz volt.
Távol álljon tőlem, hogy megszóljalak ezért, mert mindig fájdalmas látni, ha egy motor törik, pláne, ha személyi sérülés is van, továbbá jómagam idén kb. 8x estem (terepezés közben), csak az én motorom szerencsésebb volt (na meg körbe van vasalva)...
Nem oltásnak szántam, meg peace, meg minden, csak sztem így kerek a kép.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
félisten
-
TommyNagz
senior tag
-
demars
addikt
Mi a tapasztalat szezon utáni akciókról? Mikor érdemes csizmát venni? Várható akció valahol?
Győrben a city bike -ba szoktam benézni, készülök most is.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
canniball
nagyúr
Amikor legutóbb (most nyáron) cseréltettem gumit és mondták, hogy 80km óvatosan direkt rákérdeztem hogy ez pontosan mit jelent: 80km óvatos, fokozatos döntögetés (tehát koptatás kell) vagy az is jó ha 80km-t nyílegyenesen megyek (tehát hőhatás szükséges) az volt a válasz, hogy utóbbi. Amit te látsz a gumidon az valami más lehet.
CyberPunk666!
Hallottam én már olyat hogy az esést a csizma sértetlenül megúszta, a benne lévő láb meg törött. De olyan tapasztalat is volt itt, hogy az olcsóbb csizma is védett. Minden esés más és más.demars!
A szezon vége felé és télen jellemzően szokott lenni ilyen-olyan akció, néha szezon közben is előfordul, de hogy mikor mit akcióznak éppen és mekkor engedménnyel az teljesen lutri. Ha nem azonnalos a dolog akkor lesd a leárazásokat és akkor vásárolj ha épp csizmát akcióznak, legfeljebb ha nem lesz ilyen akkor megveszed tavasszal. Viszont ha még ilyenkor is motorozol és nincs csizmád akkor mihamarabb ejtsd meg a dolgot![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Djuree
félisten
Az akksit szabad ugy tolteni h nem kotom le a sarukrol? Mennek es le van merulve, toltenek ra de nincs nalam csavarhuzo.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
tboldi
nagyúr
válasz Djuree #74931 üzenetére
Én is mindig így töltöttem télen. A felső biszbaszt, ami ezen a képen van, odacsavaroztam az akku és a saru közé, a másik végét kilógattam az ülés alatt, aztán csak össze kellett dugni, amikor tölteni akartam.
-
TommyNagz
senior tag
-
dellfanboy
senior tag
válasz Kolondrum #74936 üzenetére
miert ellentmondas? altalaban valaminek el kell nyelnie a mozgasi energiat. jelen esetben a motorod volt, nem pedig te. szoval ha bukas van (utcan) vagy te torsz darabokra vagy a motor
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
TommyNagz
senior tag
válasz dellfanboy #74937 üzenetére
Na nálam én törtem rommá, a motornak semmi baja.
encapsulation dot1q
-
-Mosquito-
őstag
Már megint itt megy a fotel fizika? Miért nem mentetek el motorozni??
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
válasz -Mosquito- #74940 üzenetére
Mert csuszik az ut es katyus
-
dugynok
senior tag
válasz Something_ #74941 üzenetére
Hihi
-
Tarill
őstag
Jó idő van/volt ma és keddig még javulni is fog
-
TommyNagz
senior tag
Mi kinéztünk a Gój motoros felvonulásra, nem volt rossz. Utána még gurultam pár kört a régi kis CB-mmel
encapsulation dot1q
-
demars
addikt
válasz -Mosquito- #74940 üzenetére
Lovagolni vittem keresztlányomat. Elment az idő...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
TommyNagz
senior tag
-
mrhero
tag
válasz Kolondrum #74922 üzenetére
"Az terep, ez közút. Ott megszokott a zúzás meg a koszos motor, én ennek a holt ellentétét gondolom a kétkerekű közlekedésről."
A tiszta motor ok, a bejegyzéseid alapján tényleg odafigyeltél erre, de a zúzás jellemző volt elég rendesen, akár a tudásodon felül is. Aztán sajnos beütött a krach, ami persze kizárólag külső körülmények eredménye és te mint a motor vezetője nem vagy felelős érte. Nem baszogatni szeretnélek csak leírom, hogy a bejegyzések alapján mi a véleményem. Pár héttel a baleseted előtt azon tűnődtem mikor nyírod ki magadat és/vagy valaki mást, és/vagy töröd szarrá a motorod. Sajnos nem kellett sokat várni.
-
Geresics
addikt
válasz TommyNagz #74948 üzenetére
Semmi különös. Symbi elesett a rossz úton, motor totálkár, roncs eladva, saját kérésére sok ezzel kapcsolatos kommentje törölve, mert
nem akarja, hogy ezen csámcsogjunklezárta ezt a korszakot, és továbblépett, és zavarta a sok privi is. Kár túl ragozni, tiszteletben kell tartani.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Metcal SP200 forrasztó állomás , páka nélkül
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W