Új hozzászólás Aktív témák

  • Ahogy páran jelezték érdekel titeket az ügymenete a balesetemnek. Próbálom a lényeget megfogni és azt elmondani mi kell a sikeres végkifejlethez.
    Tehát kátyú, amibe belerongyoltál. Első körben média anyag. Felborultál vagy sem. Reméljük mindkét esetben egyben vagy és a telefonod sem tört össze. Leállítod a motort, de azonnal fényképezel, úthibát, motort, motor megállásának helyét, környéket. A tanút, ha van nem engeded el, vagy kérsz elérhetőséget, kerüljön bármennyibe ez neked. Hívsz rendőrt – ez a második dolog - még akkor is, ha később megbüntetnek. Kell a jegyzőkönyv. Elmondod mi történt, kell e mentő, kell e pl olajfolyás miatt tűzoltó, ők küldik egyben a tűzoltókat is. Motor darabjait nem mozdítod/szeded össze még le nincs dokumentálva, motort nem mozgatod ha nincs útban. Rendőrnek elmondod mi történt, ez lesz a jegyzőkönyvben is, ne engedd, hogy röviden levéssen valami történet szerűséget. Ők is fényképeznek, ne maradjon ki semmi. Szonda, kőrözés és ha minden kész eltolod a motort, elviteted. 30 napon belül meg kell kapnod a jegyzőkönyvet. Ők ott 8 napot mondanak amúgy, de ez álom. Mész, hajtod az ügyet, zargatod őket, ha nincs bent aki intézi megvárod, mert kell a papír. Ha megjött keresel egy ügyvédet vagy céget akik ezzel foglalkoznak. Meg is mondom miért. Ők tudjak az okosságokat, ők tapasztaltak és elsőre torkuknál fogják meg az útkezelőt. A jegyzőkönyvvel jöhet csekk is, mert kátyúba mentél (vicc), fizesd ki, megéri. A levél végén szerepel kinél kell kárigényt benyújtani. Átadsz mindent annak aki intézi, onnantól neked annyi dolgod van, hogy ha kérdeznek valamit válaszolsz. Pl kárbejelentőt kitöltöd, rajzolsz, adatokat beírod, sebesség, látási viszonyok, észlelted e a hibát, adataid, CASCO van e, biztosító neve, kötvényszáma stb stb. Kárszakértő kell, addig nem nyúlsz a motorhoz, mert rögzíteni kell a keletkezett kárt, a motor állapotát. Cég vagy intézi vagy keresel. Minden legyen rajta, nem kell szégyellni ha pl karcos lett a hátsó lábtartó, baleset eredménye.
    Minden levelet fényképezel, mindent amit beküldtél szintén fényképezel. Figyelj, mert olyan papírt nem láttam tőlük, amibe ne ejtettek volna hibát. Pl úthibát látta vagy sem, adatok helyessége stb. Csak úgy postázol ha van róla papír, vagy mail. Azt is tudni kell, hogy mindenki kivárja a türelmi időket, minden lassan halad és próbálkoznak, persze nem nálad hanem aki neked intézi. Ezért tegyél el minden médiaanyagot, mert ha netántán kérik az úthiba képét, amit menet közben ők javítottak be és nem találják, akkor legyen meg dátummal (ezzel téged keresnek meg), mivel ha nincs, eleve ügy sincs onnantól. Minden papír amin mesélni kell, rajzolni, tárgyilagos legyen, könnyen érthető sallang nélkül. Ruházatra a kárigény külön dolog, blokk-garlevél nélkül el se kezd.
    Esti ima, hogy elfogadjanak mindent. Sokat segít ha ott a lyuk a keréken a benyomódás és a kör be is zárult.
    Röviden: Dokumentálni, tanú, rendőr és aki ért hozzá. Ennek nekiesni magatok úgy, hogy azt sem tudjátok mi fán terem, nem ajánlott. Rengeteg idő, még több várakozás és sok buktató.
    Senkit nem érdekel mennyit költöttél a motorra előtte vagy bármikor. Évjárat, típus. Pont!
    Olyan szavakat érdemes értelmezni és barátkozni velük, mint pl „vélhetően” – „ebből kifolyólag” – „avulás”, csak, hogy pár finomságot mondjak. Tényszerűen kimondva mi miért történt 1x ott lesz, hogy elismerik a dolgot 1x meg amikor kifizetnek, de sok nyilatkozat is kell, mert nem te intézel semmit, hanem megbízol ezzel valakit. A legegyszerűbb ha nem megy senki kátyúba.
    Most biztosan mindenki arra kíváncsi tulajdonképpen mennyi az annyi és mi lett végül. Ezt megtartom magamnak és levontam a következtetést az esetből.
    Ámen!
    Ja és még valami! A logikát nem értem. Nem egyszerűbb bejavítani a hibákat. Vagy új utat építeni? 100x olcsóbb lenne az élet nekik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák