-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #37924 üzenetére
Biciklin ülve már eljátszadoztam a gondolattal párszor, h aki kilép elém körülnézés nélkül, ne adj Isten szánt szándékkal, annak lendületből lekeverni egy pofont.
Gyanítom lenne pár ellenségem egy idő után.
Egyszer majdnem elpattant bennem vmi, de inkább elkerülő manőver lett belőle akrobatikázás helyett.Mai napig keresem a hatásos ellenszert, amivel kezelhetők a szarok bele a világba típusok.
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #40401 üzenetére
Mondja ezt az, aki azért adta el az SV-t, mert kényelmetlen volt.
(Bocsi, első hsz volt a lap tetején.)Volt már?
Így kell kezelni a szemetet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv urak!
Tulajdonosa lettem első motoromnak, egy Kawa GPZ 600R személyében 1987-ből és rögtön két problémával fordulnék hozzátok. A szivató karja nem marad behúzva, hanem visszaugrik és így tartalom kell amíg be nem melegszik a motor. Ez iszonyú kínos reggelente munkába menet, gyakorlatilag minden szomszéd felébred amíg percekig pörgetem 3000-en. Állítólag könnyű javítani szóval van ezzel vkinek tapasztalata? Orvosolható házilag (nem befőttes gumival, hanem rendes javítás), vagy vigyem szervizbe?A másik, hogy az üres fokozatot nem találom a váltón, kvázi többször állok behúzott kuplunggal, mint üresben. Megálláskor lerúgom egyesig és ott álló helyzetben már nincs felváltás, beragad. Ha nem találom meg még gurulva, akkor úgy marad... Ez gondolom szerviz probléma, de vajon sokba fog fájni?
Hirtelen ennyi volna, köszönöm a válaszokat előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszi! Még úgyis kell egy kötelező szerviz vásárlás után, meglátom az új olajjal majd.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Genesistibi #53855 üzenetére
Na megvolt az olajcsere. Lejött belőle kemény 3 dl. Most csontra fel lett töltve. Viszont az üreset még mindig nem találom. Kettesből lefelé néha megvan csak ahhoz fejben kellene tartani hogy éppen milyen fokozatban vagyok... Egyesből felfelé abszolút nem tudom kapcsolni, állóhelyzetben még felfelé se nagyon. Se kicsit kiengedve a kuplungot, se meglökve a motort előre vagy hátra. Alacsony sebességen már nem találom, tehát amíg begurulok a piroshoz séta tempóban már elkéstem. Fura mert a haverom aki évek óta motorozik neki elsőre ment, viszont én meg nem értem hányféleképpen lehet még felfelé húzni meg lefelé tolni a példált. :-)
Láncra mit ajánlotok? Haverom WD40-re esküszik. ezt azért nem próbálnám ki, már a bringás topikban is kitárgyaltuk hogy az nem való lánc kenésre...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Pár gyors kérdésem volna csupán.
Nadrágban a térdprotektort milyen magasságra kell beállítani? Ugye kinyújtott lábbal és motoron ülve van vagy 5-8 centi különbség, ha ülve jó, akkor állva térd alatt sípcsontnál van. Viszont esésnél vajon mi a legvalószinűbb testhelyzet?Pinlock az szabványos, vagyis bármilyet vehetek a meglévő sisakhoz? És újra használható visor cserénél?
Bónusz kérdés: mi a vélemény a tarkóra hátrahajtható állvédő mechanikáról? Shark sisaknál néztem ilyet, nagyon vagány, de nem tűnik vmi erős és ellenálló kivitelnek. Műanyag az egész mechanika.
Köszi!
Ui: Richa Urban Style D3O farmer nem ajánlott vétel. Sport motorhoz legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Motoros cipő érdekelne. Ti mit használtok a mindennapokban amikor a csizma nem praktikus? Kéne vmi, ami ugyanúgy protektoros viszont alkalmas hétköznapi viseletre is, akár egész nap. Teszem azt ha a motor csak közlekedési eszköz és két ingázás között még ki kéne bírni a lábbeliben egy egész napot. Erre nyilván nem alkalmas a csizma.Valamint milyen néven található meg a boka protektor, amit bármilyen utcai cipőhöz fel lehet húzni?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #55801 üzenetére
Rákerestem. Nem lettem sokkal okosabb ettől a néhány hsz-től.
Sztem ez puding próbás lesz. Egy hasonló talán már sikerrel egyesíti a két világot - casual és motor.(#55803) &rew
Na igen, csak épp ez az, hogy ne kelljen már külön szervezni semmit ha épp ki akarok menni városba kicsit. Se hátizsák, se váltócipő és csizmában sem akarok órákig bohóckodni amíg a haverokkal lógok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #55812 üzenetére
Nem feltétlenül éppen ez, csak mutattam, hogy ez már tisztességesen ki van bélelve és kvázi utcai cipő. Amúgy az ár kevésbé szempont, türelmes típus vagyok és csak egyszer szeretek megvenni dolgokat.
Fentire: Sport motorom van, nincs rajta doboz. Vagy hátitáska, vagy semmi. :-\ És inkább a semmire szavazok, ha csak ki akarok menni otthonról. A bukót se mindig egyszerű cipelni magammal, biztos nem hordok egy plusz pár cipőt. :-D Na meg csizmám az már van, így nem választani kell, hanem csak keresni alternatív megoldást utcai használatra. Amire az lehet mondani, hogy megfelel utcai cipő helyett is. Hisz mikor bementem a cipőboltba nézni vmit, két perc múlva kijöttem, mert tudatosult bennem, hogy minek nekem utcai cipő, hisz motorral megyek mindenhová, ami messzebb van, mint a hátsó kert.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #55815 üzenetére
Utcai cipő, nem Robotzsaru.
Ne tévesszen meg a sport motor, coffee racer a megcélzott stílus irányzat! :-D Méltósággal szeretnék megjelenni emberek között.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #55822 üzenetére
Te most sz.patsz?
Én vagyok az egyetlen, akiben felmerült az igény egy kényelmes trendi utcai cipőre, ami protektoros és így jobb érzéssel ülhetek benne motorra, mint egy kutyaközönséges bármilyen casual Adidas vagy Nike variánsban? Tudom, hogy nem véd akkorát, mint egy csizma, de a cél, hogy ránézésre csak egy egyszerű cipő legyen ami alkalmas akár mindennapos hétköznapi használatra. -
Teasüti
nagyúr
válasz Daywalker #55829 üzenetére
Magyar akciókkal sajna nem tudok mit kezdeni.
Azért köszi!(#55834) bigdady
Tapasztalat?(#55836) Xaels
Az első icon már kezd emlékeztetni egy hétköznapi cipőre.(#55827) FIREBLADE78
Jól látod a helyzetet, olyat szeretnék, amit akár a helyi márka boltban is levehetnék a polcról az Adidas mellől, vagyis elhiteti velem, hogy egy trendi hétköznapi cipő. És igen, hétköznapi cipő helyett kell és igen, egész nap ugrálni akarok benne. Viszont alkalom adtán motorozni is.
Tehát a motor csak sokadlagos szempont, épp csak addig ülök fel, amíg legurulok a városba, este meg haza. Viszont azért mégse egy közönséges utcai cipő legyen már a lábamon, ha már motorra ülök. Ennyi igényem volna csupán. Ha motorozni akarok, arra természetesen ott a csizmám.Tehát akkor összeségében mik a tapasztalatok ezekről a cipőkről? Akad azért olyan, ami jól is néz ki civil laikus szemmel nézve, de kellően ki van bélelve - mint amit linkeltem is az elején. Mégse ajánlott, miért? Mik az ellenérvek? Ha rádől a motor a lábamra, akkor ott a csizma is csak annyival tud többet sztem, hogy 10 centivel magasabb a szára és van benne 3 centi sípcsont védelem. (Ami amúgy kiábrándító, miért nem teljes magasságban védett, mint egy rendes sípcsontvédő? Mondjuk sztem a boka protektor is nevetséges azzal a kis tányérral. Szóval azért a túra csizmáktól se vagyok elájulva. )
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A tesztek szerint a cipők király cuccok. Ezzel sztem mindent el is mondtam.
(#55866) zeon.hu
Végülis, abban jól lehet csajozni. Meg diszkóban ugrálni. Meg várost nézni. Dolgozni. És protektor sincs benne, az acélbetéttel meg nem vagyok kisegítve.
Inkább nem.
Félve kérdezem, write only volt, vagy tényleg én nem tudom megértetni magam a társasággal?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz zeon.hu #55869 üzenetére
Amit kolléga linkelt egyel feljebb. Na ez már illik az elképzelésbe. Ilyen dorkó talpú fajtából elég sok van.
Akad köztük kifejezetten igényes darab is, mint a teljes bőr felsőrész.
Amit én linkeltem, az is ilyen. Jó hát 270 dodó, de minden van benne papíron. Ettől a fazontól meg van egy átmenet a Puma féle lekerekített orrú fazonokra, ami még mindig ok, csak ehhez már kevés ruha megy, ha hétköznapi viselet van rajtam. És vannak az extravagáns motoros cipők, amiket nem tudom kinek lehet ajánlani jó szívvel, mint a robotzsarus Sidi. Mindenesetre azt el nem tudnám képzelni magamon fagyizás közben ingben és farmerben. -
Teasüti
nagyúr
Nektek kényelmes a farmer motoron ülve? Ahogy felülök és az ülepe hozzám simul, úgy húzza be a szárát a belső combon és befordítja a térd protektort.
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Szükségem lenne némi segítsége kipufogó témában.
Cserélni kéne, Shorty lenne helyette, viszont méret vételkor akadt némi probléma, lásd a képen.Szóval két csövet kéne előtte egyesíteni egy átalakítóval, de az Istennek nem jövök rá mit kell keresni angolul.
Van vkinek ötlete?
Próbáltam ebay-en twin dual double converter kifejezéseket, de semmi. Nyilván két Shorty nem praktikus megoldás szvsz. :-D Főleg így közvetlen egymás alatt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Daywalker #56585 üzenetére
Ezért kerül rá Shorty, az olcsó alternatíva - sajnos nem jó kedvemből cserélem, hanem mert nem szerelhető a dob és tele van dzsuvával, ami már zavarja a hengereket. Nem szeretnék egy 500 fontos öreg retekre - Kawa GPZ 600R - 100-200 fontos dobot rakni.
Értem én, hogy a barkács mindent megold, de a kérdés inkább arra vonatkozik, hogy ha létezik erre moduláris megoldás, akkor mi az és hogy tudom megtalálni?
Amúgy pillanatnyilag azon filózunk, hogy vágni fogjuk a hegesztett közösítő után egy egyenes szakaszon.
Lehet még ez a legegyszerűbb megoldás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Honnan lehetne megtudni, hogy a generátor mekkora teljesítményre képes? Vagyis a kérdés inkább az, hogy elbír-e pár méter LED szalagot, méterenként 15W fogyasztással. Kézikönyvben nem találtam infót.
Köszi!Jah a másik:
Hol van az a határ a tél közeledtével, mikor már illik lerakni a motort? Ugye ezzel járok munkába így minden reggel megkapom a szupi hideget és ki tudja milyen utat.
De mi az a hőmérséklet, ami alatt már indokolatlanul veszélyes közlekedni?
Az ingázás magába foglal egy jelentős országúti szakaszt is.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #57869 üzenetére
Ez igaz, de nem minden korlát nélkül. Van egy max áramerősség, amit elvileg specifikálnak.
(#57868) Xaels
[link]
Több oka is van, a legracionálisabb látni és látszani elv, amit a bringás előéletemből jól megtanultam.
A többi inkább a modding, vagányság és némi nosztalgikus NFS U töltetű életérzés - persze pulzáló fénnyel, mi mással.
Na meg mert megérdemlem.
Ha a Shorty kipuf miatt nem akarnak belém kötni, akkor legyen még vmi támadható felület a rend őreinek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Rendszerváltás előtti masina indexeit ha korszerűsíteni szeretném, akkor a ledes indexekhez elég csak egy ledhez illő flash relay Ebay-ről, vagy ennél azért komplexebb feladat kidobni a bimetálos szutykot?
Köszönöm! -
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Van vkinek ötlete milyen lámpa lehet ez? Hülyére kerestem magam ebay-en, de nem láttam félkör alakban lekerekített fog light bar-t két végén felfogatva.
Találtam viszont 18 wattos 6 ledes munkára valót, de az nincs fókuszálva és amúgy is túl erős közútra.Kéne nekem egy fókuszált ledes ködlámpa ilyen rúd formában. Tudtok hasonlót? 12v természetesen.
Köszönöm! -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Tudja esetleg vki mi a megoldás az ingadozó féklámpa világításra? COB LED szalagokat tettem be az izzók helyett, viszont ez megérzi az összes ingadozást. Pl. az index villogtatása közben a féklámpa is villog. Elmegy a fénye, majd visszajön invertált módon az index villogásával.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #58689 üzenetére
A sima izzót nehéz vezérelni, a villogtatásra túl lassan reagál a felfutás miatt, így a fényereje se jön ki tizedmásodpercek alatt. Vettem egy GearBrake vezérlőt, ez inkább LED-hez ideális.A generátorról stabil erős fénye van pillanatnyi ingadozásokkal, de akkuról hamar beesik.
Nem értem viszont miért javul meg, ha közvetlen az akkuról kapja a pozitív pólust. Ekkor érzéketlen minden más fogyasztóra, nincs ingadozás. Rejtély számomra. Úgyhogy erősen gondolkozok rajta, hogy közvetlen akkus bekötést kap.Vagy kap egy LED-hez való áramgenerátort és nem kötöm át a gyári vezetékezést, bár ez nem biztonságos megoldás, ha az egyik szalag kimegy, a másikat a túláram fogja kinyírni.
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, kéne némi iránymutatás nekem.
Téligumit néznék, de semmit nem találok. Nem létezik ilyen kategória? 110/90-16 és 130/90-16 méretben érdekelne. Jelenleg Dunlop Arrowmax van fent, de az első az kuka. Hátsó az új. Téli szetten filózok; elég enyhe idők vannak itt a szigetországban, decemberig ki lehet tolni a szezont.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz Beerwolf #59069 üzenetére
Nem, ez nem Honda.
Na meg ki az, aki pedánsan költségeket nem kímélve úgy gondozza a motorját, ahogy a szervizkönyvben le van írva? Tehát mindent megcsinál 200-500-2000-5000-10k-20k kilométerenként plusz még az alkalmankénti ellenőrzések? Magyar átlag fizetésből legalábbis emelem kalapom, ha van ilyen ember. Még elfelejteni se nehéz, ha amúgy adott a hajlandóság. Ennyit futott motornál már szinte mindenre ráfér a csere, vagy már cserélve lett. Pl féktárcsák darabja 40k, vajon rászánt ennyit a vasra a tulaj? Egyetlen drágább példa a sok közül.Más.
Ki használ kiegészítő fényszórókat?
Ködlámpát keresgélek egy ideje, de semmit nem találok kompakt méretben olcsón, aminek szabályzott vetítési képe van és nem vakít meg mindenkit.
Csak xenon hid fényszórók léteznek meg az ugyanolyan árú ledes alternatívái? Ezek mind 100k körül futnak. Még kínából is méregdrágák. Ami olcsó, az meg mind offroad vakítós.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #59072 üzenetére
Köszi! Igen, vagy 50x átlapoztam már. Nem elég kompakt. Diszkrét megoldást szeretnék sport motorra. Mint ez is. Látszólag ködlámpás képe van, nem derítőfény. De jelenleg ilyen Ebay-en, Aliexpressen nem létezik.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59102 üzenetére
Ha megnézed a képeket, ezt össze kell szerelni. Aligha egy tömbből készül. Inkább hengerelt alura tippelnék.
Mondjuk sztem ez nem megy a funkció rovására, sőt vhogy testre kell szabni. A gyártás is egyszerűbb így. Gondolom minőségellenőrzés csak méretre és szemre van. Mondjuk azért selejtet nem illik kiadni a kezeik közül, az anyaghiba meg mindig benne van a pakliban. Kérdés, hogy minősített alapanyagokból gyártanak-e. Bár alu előbb hajlik el és veszed észre használat közben, minthogy váratlanul törjön le és balesetet okozzon. Én simán bevállalnám felhasználóként.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59120 üzenetére
Hát ha tudnánk milyen ötvözetet használnak már lehetne saccolni a terhelhetőségre. Amúgy nem kell ám beszarni nagyon, nincsenek olyan óriási igénybevételek, ami spéci anyagokat igényelne. Üzemszerűen elég kis részét tartja a testsúlyodnak.
Amúgy mi a gond a hengerelt anyagokkal? A félkésztermékeket szinte teljes egészében hengerelik tábla formátumba. Jobb mechanikai tulajdonságai vannak mondjuk egy öntött tömbnél.
A tömböt én úgy értettem, hogy egy anyagból forgácsolják a teljes szerkezetet, te másra gondoltál?
Ez eléggé megbonyolítaná a gyártást és rettentően meg is drágítaná. Funkcionális előnyök nélkül.
A másik: alura nem jellemző a rideg törlés. Na meg melyik az a hülye mérnök, aki ilyen anyagot használna? Ugyan kérlek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #59128 üzenetére
Mennyiről beszélünk? 80-100 kilóról? 100 kg-nál ez kb 40-60 Nm attól függően mennyire rakod ki a talpad a tartón. Az fika. Egy egyszerű 6061-es ötvözet - mint amit előszeretettel használnak bicikli vázakhoz is - folyáshatára (itt fog görbülni) 55MPa hőkezelve, edzés nélkül. Szakítószilárdsága (itt fogod elhagyni) több, mint kétszerese 125MPa. Ez azt jelenti, hogy az anyag egyetlen négyzetmilliméternyi keresztmetszete 55 N húzóerőt visel el, mielőtt maradandó alakváltozást szenvedne. A lovas 100kg súlya a keresztmetszet szélsőpontján talán tudna kelteni akkora feszültséget, hogy egy négyzetmilliméternyi felület a szélsőponton megnyúljon. Na 1 mm^2-nél azért nagyobb lábtartónk van, nem?
Természetesen ezek erős becslések, de nekem olybá tűnik nincs mitől tartani. Anyaghiba meg mindig benne van a pakliban. A komoly gyártók garantálják a minőséget is.
A csavarrögzítésre is vagy tucatnyi megoldás van.
Ha nagyon paranoiás volnék vennék egy penetrációs vizsgálathoz való spray-t, megnézném van-e repedés. Kicserélném a csavarokat nagy szilárdságúakra, nyomatékkulccsal raknám össze, menetrögzítővvel természetesen. Aztán felpattannék és le se szállnék a vasról többet. Saját lelki békémért időszakosan megismételném a penetrációs vizsgálatot.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59134 üzenetére
Nem tudom. Csak hoztam egy életszerű példát; tekintve, hogy a kínai biciklivázak szaré' húgyé' mennek ilyen anyagból, ezért tekinthető olcsónak úgy gondolom.
Mechanikai tulajdonságai még a gyengébbek közt van.
Jah és csak úgy mellékesen felmentem egy random félkésztermékkel foglalkozó cég oldalára és a hengerelt
lemezvágat (valószínűleg ilyen formátumból gyártják a kérdéses tartót is) mechanikai tulajdonságai lényegesen jobb az ENAW6061 ötvözetnek, mint amivel számoltam.
Nos talán nem túlzás azt hinni, hogy Kínában is hasonlóan működik a fémipar, mint nálunk; akkor jó eséllyel vmi hasonló, olcsó anyagból dolgozhatnak.
A lényeg, hogy bármelyik ötvözet is használják, nem az anyagválasztáson fog múlni. -
Teasüti
nagyúr
Ha ez igaz, akkor kurva jó nemesített anyagból van. 70xx sorozat kevésbé fárad, megfelelő pálcával hegeszthető is.
Úgy hozzávetőlegesen megjegyzem az alucut magyar cég oldala szerint kétszer nagyobb szakítószilárdsága van a 6061-nél. Edzés nélkül értendő persze.Akár ugrálhatsz is rajta nagy tempónál a motoron.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Uhm van vkinek ötlete hogy szedjem ki a hátsó kereket? Oldaltámaszos motor, nincs emelőm se.
-
Teasüti
nagyúr
válasz stereodead #59147 üzenetére
Télen motorral 60-80 tempóval? Te meg akarod ölni magad?
Amúgy téli motoros öltözékben is gondolkodtál?
Én vígan motorozok még országúti tempóban 5 fok körül a cordura szélálló membrán és a téli bélésben egy szál pólóban, aláöltözök nélkül.
És ugye protektoros, ami fokozott fontosságú csúszós utakon.
Kétlem, hogy a lidl-s szirszarok meg fognak védeni, ha lefekteted a motort.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #59155 üzenetére
Az ilyen felkenődéseket illő volna javíttatni. Elvileg fel lehet szabályozni a tárcsát, de hogy hol tudják megcsinálni... Főleg, hogy bázisfelület sincs, amire fel tudnák fektetni a jelenlegi huplis állapotában. Nem tudom van-e tárcsa köszörülésre célgép.
Gondolom egy szerelő képben van az efféle dolgokkal.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest