-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92716 üzenetére
Az stabilizálja a motort. Az első meg hátrafeszíti a villát, ezek az erőhatások így hasra ütésre lehet, hogy stabilizálják a kormányt. Erre biztos tud válaszolni mindenki, aki pályázott már: nehezebb kormányozni intenzív fékezés közben?
Azt hinném a kisebb fejcsőszög segít és a hátrafelé feszülő villa rásegít az egyenesfutásra (bocs, nem ismerem az idevonatkozó zsargont, hogy milyen síkok és szögek játszanak, amikor kifordítjuk a motor síkjából a kereket).
Azt hiszem ezt így is tanítják, hogy a ledöntött motort felállítja az első fék. Gondolom ugyanez a jelenség, amit közölni próbálok.[ Szerkesztve ]
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92754 üzenetére
Itt az állapotot fizeted meg nem az évjáratot.
Ha olyan mint a képeken akkor jó vétel főleg ha azt nézzük hogy 500-600 között a legtöbb gép leélt, agyonvágott roncs.gabor128: Remélem tudtam segíteni, a Firefly 8S-nek nagyon jó a stabilizátora, az egyik legjobb az árához képest.Sok tartozék van hozzá hogy minél több helyre feltudd fogatni, nekem is ilyen van a 90 fokos látószögű, én nagyon elégedett vagyok vele, az Eken H8 kamerámhoz képest állati szép a képe, sokkal élethűbb a szín is.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92783 üzenetére
Az állandó gáz és kuplung nyilván azért kell, hogy ne fulladj le "slow walk" közben.
Ha ugyanazt a manővert gyorsan csinálod (moto gymkhana), akár megoldható a feladat simán gázelvétellel és/vagy hátsófékkel is csúsztatás nélkül. De nyilván szeretnél tartani egy fordulatot is, ahol van vmi nyomaték is.
Jó móka az a bólyakerülgetés. A gymkhana jobban vonz, mint a pályázás. -
-Mike-
addikt
válasz Geresics #92783 üzenetére
Chrobák úgy kezdte a pályanapot, hogy ha valaki volt már bólyakerülgetős tréningen akkor most annak itt pont az ellenkezőjét fogja hallani. Úgyhogy ilyen: hány ujj van folyamatosan a karokon, hogy üljünk, hogy fékezzünk, egy pályán nyilván teljesen más, mert ott nem fog hirtelen szembe jönni semmi, minden kanyart tudsz, fel tudsz rá készülni, kiülni, fékpontok megvannak, stb, minden. Ebből a szempontból teljesen más mint egy safety hungary. Hátsó fék inkább egyéni stílus kérdése, minden versenyző máshogy fékez, 1ujjal, 2ujjal, hátsó fékkel vagy csak elsővel. Chrobák pl egyáltalán nem használja a hátsót. De ha már használod, láthatsz is motogp ridereket youtubeon de volt már ide belinkelve, hogy kanyarbejáraton használják, döntés közben, hogy tényleg oda borítsa le ahová szeretné, szűkíteni lehet vele a fordulást. Megjegyzem, bőszen használják kigyorsítás közben sőt még egyeneseben is szélárnyékban enyhén lenyomott hátsófékkel csak utaznak valaki mögött. Talmácsi ezt rendszeresen említi moto3-as közvetítésekben.
Én pl sokszor eljátszom pályán kivül a hétköznapi motorozásban, hogy nagyobb városokban csak hátsó féket használok. Nyilván akkor nagyobb fékutakra kell számítani, nem lehet sztopizni a piroslámpánál, de negyed óra után már tudatosan lehet használni, nem mellesleg kis tempónál tényleg jó és végre használod a jobb lábadat valamire a köszöngetésen kívül. És pl említsek nagy youtubereket (nem rólad jutott az eszembe ) RJ is rakott fel olyan londoni videót amin mutatja mennyit használja dugóban a hátsót, hát elég sokat. -
vendingo
veterán
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92783 üzenetére
Biztos hogy van benne igazság, én nem próbáltam még közúton.
Kanyar előtt lassítok és kanyarban finomabb gázzal megyek és döntöm a motort.
Fékre nem lépek vagy nem húzom, ez engem mindig félszel töltött el műúton, mert ha poros, sáros, vízátfolyásos az út és pont akkor húzom rá hupsz már árokban is lehetek.
Terepen persze más a helyzet, ott lehet haszálni, sőt igazából elsőt ott nem is szoktam, mivel hamar bukta van belőle.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92799 üzenetére
Hányszor estem én terepen első fékes te jó ég!
Nagyobb tempóról éppen beértem egy lágy homokos terepre, elsőt behúzva már szitált i s be az eleje és hupsz ment is ki alólam a gép, akkor a vizes füves talajtól nem is írtam még az még genyóbb.
Volt ilyen nem egyszer, aztán hátsó fékezésnél nem volt ilyen gondom, azóta azt használom.
Hegyről lefele lassú tempónál meg lehet csinálni ezt aláírom, bár én ott 1-es motorfék + hátsóféket szokok használni.Közúton el is hiszem hogy van hatékonysága a hátsóféknek én nem is az ellenkezőjét állítom, én kizárólag az előző hsz-ban felsoroltak végett nem merem használni.
Inkább ahogy leírtam úgy közlekedek, eddig sikerrel....ezt gyors le is kopogom.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92803 üzenetére
Még véletlen sem akarok arcoskodni, nem szokásom!
Csak tény hogy jó sokszor estem már terepen, jó ez köszönhető a stílusomnak is meg a motoroknak is amikkel motoroztam, ezek követelik a tempót.
Főleg ismeretlen terepeken fordult ez elő, és nálam az első fékes használattól sokkal könnyebben vágodtam el mint hátsónál.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
V.Stryker
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #92799 üzenetére
Mert palyan a hatso kerekem van, hogy a levegoben van? Videot is linkeltem ide arrol. A hatso kerek arrebb ert foldet, amikor elkezdtem visszaengedni az elso feket, es berazta egy picit a motort...
Azon ugyan mit fekezek? De azt birom, hogy ennyire hithu safety katona lettelNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #92810 üzenetére
Nem. Erre gondolok :
A hátsó fék tudatos használata nagyon nagyon jó dolog! Intenzív fékezésnél pedig szinte elengedhetetlen. Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja (nagyobb fékhatás = rövidebb féktáv ).Ugy, hogy soha nem voltal palyan! Hat had nyujtsam at a fotelfizikusok szovetsegenek erdemrendjet
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #92812 üzenetére
Igen, ezt a szereny kezdest elegge ki tudja oltani a
K*rvanagy fékezésnél pedig valóban hátsó+első fék kell. Aki mást mond, az szimplán hülyePalyan en nem hasznalom, es nem erzem magam hulyenek
Mondjuk utcan se nagyon, de abba nem mennek bele...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #92810 üzenetére
számítottam rá,hogy mindenki idealista módjára rendelkezik minden körülményre felszerelt különböző motorral...
volt ám és van is még sok gyerek/ember akinek be kell érni a simson jobb esetbe etz/mz kombóval
egy dr 600 meg már az álomkategória,ezekre a krosszgumi meg már hab a tortán ha jut rá pénz...
szerinted engem érdekelt hogy milyen kemény a "tz"-n a teló vagy vászonig van e kopva gumi és jött egy vizesfüves rész,hogy kikerüljük e???jaaa neem amit szólt,persze firka lett belőle és pont nem is zavart senkit pedig olyan hogy krosszcsizma meg mellkaprotektor meg protektoring még nem is létezett,túl kellett élni ha jól akartuk érezni magunkat,ezt egyébként annyian nem értik manapság,kanyarabsmegafaszom,persze hogy életbe maradjunk rengeteg szerencse is kellett,de pont ez a tényező számított legkevésbé,akkor.Mr.Brightside
-
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92799 üzenetére
Nem is értem, hogy aki pályázik, az miért nem használja
Száraz aszfalton nincs szükség hátsó fékre, hisz a létező legnagyobb fékhatásnál a hátsó keréken nincs is súly.
Persze a ledöntött motor az más téma. Azt én sem értem, vagyis hát ha ott elsővel fékeznek nagyot, akkor annak a guminak többet kell tudni, mint amit kinézek belőle.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92820 üzenetére
Most épp a kukoricát keresem, mert itt kezd izgi lenni a beszélgetés.
Lehet közben jött már rá válasz, de azért itt hozzátenném szerényen, hogy szerintem ezzel pont rossz embert találtál meg.
Persu köztudott, hogy olyanokat tud fékezni, hogy roppan a nyakcsapágy.
Na most hogy tudod ezt egy lapon említeni azzal, amikor egy átlag utcai motoros jelentősebb tapasztalat nélkül elmegy egy technikai tréningre (értsd: a magunk fajta) és megtanítják fékezni úgy, hogy előtte soha nem húzott akkorát, hogy a hátsó kerék elemelkedjen? Persze, hogy nekünk el lehet adni ezt, hisz látványosan javul a féktávunk. De azt feljebb írtam, hogy a létező legnagyobb fékhatás kétkerekűeknél 100% első féknél valósul meg (száraz aszfalt, nem ledöntött motor).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92867 üzenetére
A második felével egyetértek.
Nem lehet eleget gyakorolni. Viszont a fokozatos felengedés nekem sehogy se megy, egyszerűen arra már nem tudok figyelni. Tudatosan igen, de vészhelyzetben ösztönösen kell jönnie. És az ösztönök ellen dolgozik a felengedés, így az csak tudatos lehet. Ha van elég időd reagálni, mint ahogy nekem volt úgy 30-40 méterem országúton, akkor talán.Az első feléhez meg annyit még végszónak, hogy egyrészt a tengelytáv nem nőhet, hisz az első villa épp összeül és az első kerék közelebb kerül a radiátorhoz. Ez nagyobb geometriai változás, mint a lengőkar bármilyen elmozdulása (már ha elmozdul egyáltalán csak hátsó fékre).
Csupán elméleti síkon a pár tizedmásodperces hátsófék valóban segít, ahogy azt már korábban kifejtettem összenyomja az első gumit, így nagyobb lesz a tapadási felület.
De ahogy a súlypont előre vándorol úgy kéne felengedni a hátsó féket. Ugye teljes fékerőnél 100% súly az első keréken, 0% a hátsó keréken (száraz aszfalt).
Mondjuk könnyen belátható, hogy ezt a profik miért nem így csinálják. Szerintem ez túltesz az emberi teljesítőképesség határán vészhelyzetben.
Egy progressziv elsőféket jóval egyszerűbb kivitelezni.
Nekünk egységsugarú motorosoknak meg azért válhat be mégis, mert mi nem fékezünk akkorát a kettővel együtt se, mint a profik.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92875 üzenetére
Az autó más. Ott az se nagy baj, ha állóra fékezed a kerekeket.
Mondjuk megállás utáni következmények ott is lehetnek, amit ha jól emlékszem az autós oktatásnál is mondtak nekem.
Persze ott se értem hogy fordulhat ez elő, mert úgy oktatnak, hogy kuplung+fék.
2006 óta vezetek autót, az életben nem fordult ez elő velem.Eleve lefulladt motorral nem biztos, hogy biztonságosan megállsz motoron.
A hátsó féket ha fel is engeded de mégis elfekszik a motor, mert nem húztál kuplungot??
Ugyan már... Ezt tényleg magyarázni kell?
A helyes berögződés, hogy húzom/nyomom a kuplungot.(#92877) HSM
Engem autóban is úgy oktattak, hogy kuplungot csak amikor már feltétlen kell, mert addig is besegít.
Igen, üzemi fékezés közben. Úgy oktatják, hogy akkor kuplungolsz, mielőtt fulladni kezdene. Hogy ez mennyire jó gyakorlat arról lehetne vitázni.
Viszont vészfékezésnél egyszerre nyomod mind a kettőt. Ott te nem fogsz arra figyelni, hogy fulladni kezd a motor és akkor most nyomom a kuplungot, mert így mondta az oktató városi vezetés közben.
Qrva nagy fékezéskor mindig nyomjuk/húzzuk, ezt is elmondják külön. Elvileg.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #92867 üzenetére
Ezt is megnezzuk, lemerjuk.
Egyebkent ahany motor, annyi fele fekezes a jo. De sportmotoron en tartom magam ahhoz, hogy hamarabb megallsz elso fekkel.
Es ahhoz is, hogy a hatsot lenyomod, ott a tengelytav semmit nem fog nyulni, sot, elore megy a suly, osszenyomja az elso villat, ugyanugy.
Illetve ha az elso fekkel megvarod, mig osszeul az eleje, ugyanazt erted el, mint hatsofekkel.
Engem az zavar, hogy gondolkodas nelkul ra van huzva mindenre. De mondom, megnezzuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92879 üzenetére
Hmm, ebben van vmi ráció.
Bár egy autónál, főleg első kerékhajtásnál nincs az a bika motor, amit ne tudnék 0,326 másodperc alatt lefullasztani. Azért sok autóban elég könnyű állóra fékezni a kereket. Talán nem 90-ről, de városi tempóban simán.
Ettől függetlenül még mindig jobb ötlet kizárni már a manőver elején egy tényezőt, ami elvonhatja a figyelmed.
És tartom, hogy még eztán is adódhat olyan helyzet, amikor baromira ellened dolgozik az álló motor.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #92867 üzenetére
Valóban jó ötlet a hátsóval elkezdeni fékezni. Vagy elcsukod a gázt, motorfék, és közben progresszív elsőfék. Ezzel az elmélettel csak egy baj van. Amikor vészfékezel akkor pánik van, és marha nehéz higgadtnak maradni. Nem fogsz lezavarni egy elméletben tökéletes első+hátsófék vészfékezést. Belemarkolsz az első fékbe mint állat. Még akkor is ha gyakoroltad előtte 1000x a tökéletes fékezést. Tapasztalat.
A kikerülés a legjobb stratégia, de sajnos nem mindig van idő/hely kerülni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Xbox tulajok OFF topicja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Hobby elektronika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs