Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz z123456789 #105664 üzenetére

    Pedig jó az, nekem egyelőre nagyon tetszik a feeling. Nyilván még amatőr vagyok terepen, de ahogy egyre többet megyek földúton, egyre jobban elkap a varázsa.

    _

    Házi barkács. :))
    Most hétvégén elkészült a rendszámtartóm a tervem alapján, teljesen sajátkezűleg.
    2 mm-es rozsdamentes anyag, szögbehajtva, merevítve. A lámpa meglepően frankón felveszi a hátsó sárvédő vonalát, szerintem egészen gyárias.

    Részletképek

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Gaboman #105671 üzenetére

    Ah, ez jogos. Erre nem is gondoltam. Keresek is valamilyen vékony gumit és kivágom a lámpa formájára.
    Így tényleg telibe átadja a rezonanciát a lámpának.

    Kösz! :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz bigdady #105673 üzenetére

    Íjj, részvét. Azt hittem pályán csúsztál.. :(

    A legfontosabb a tanulság levonása. Örülj h megúsztad ennyivel és máskor jobban előre kell gondolkodni. Sajnos más kisebb - nagyobb hibájával is folyton számolni kell...

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #105679 üzenetére

    Prizma lesz, csináltam egy plusz darabot, amit mágnessel oda lehet fogatni műszaki erejéig, csak még valamilyen erős mágnest kell szerezzek rá.
    Nyilván a hajlásszög sem szabályos, de 99%-ban a terveim szerint csak terepen, föld úton fogok motorozni vele, ebből következik h az esély nagyon minimális h ellenőrzésbe futok bele. Azért vettem kizárólag rendszámosat, h ha megunom, nyugodtan hazamotorozhassak aszfalton is.
    Így viszont kevésbé lökködi a kipufogó, nem gyűtji úgy a sarat és jobban is néz ki.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105681 üzenetére

    Igen, Amerikában és Ausztráliában árulják még újonnan, meg valszeg akkor Japánban is, változatlanul lassan 20 éve...

    Nyilván továbbra is a profitmaximalizálás a Suzuki fő célja a DR-Z-vel. Nem véletlenül nem változtatnak a fényezésén, matricázásán kívül az égegyadta világon semmit rajta..
    Pedig szerintem maga a vázgeometria és a főbb arányai rendben vannak, pár olcsó módosítással, aprósággal simán lehetne fiatalaítani és még sikeresebbé tenni még most is a konstrukciót ezen kontinenseken, ha már a blokkhoz nem nyúlnak (igazából ahhoz nem is feltéelnül kell, max injektorosra alakítani.. de az ereje megfelelő áttétellel endurora elég, így legalább tartós :) )
    Mint pl. full LED-es lámpák elől hátul (elől új, modernebb búrával), szebb tükrök, modernebb hátsó villahíd, szebb első sárévdő, némileg az idomgarnitúrát is átszabhatnák és mondjuk kaphatna sokkal szebb műanyagot tankot is a fém helyett.

    Behozni még be lehetne valszeg, csak nem biztos h megéri.. :) VÁM, ÁFA, meg akkor ott van a környezetvédelmi osztálya.. gondolom azért sincs már EU piacon, mert nem tudja teljesíteni. Innnetől bukó a mutatvány, mert nem fogod tudni honosítani. Nem beszélve arról, h ha mégis menne a honosítás, olyan összegnél járnál, ami már nem biztos h a megéri kategóriába esne. Tehát 3M ft fölött már sokkal újabb konstrukciójú motorokat kapni..

    Hja, ezért is vettem ilyet. Nem találtam racionálisabb típust ebben a kategóriában. Néztem a 690-et én is, sőt az R verziót is, de nagyon nagy, nehéz, kicsi rugóutakkal, meg az egész formája inkább hat autós hasonlattal élve SUV-nak, mintsem terepjárónak.

    DR-Z-ből ki lehet fogni használtan jó vételeket, inkább azt érdemes gatyába rázni és megfelelő karbantartás mellett sokáig gondozásmentes.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz nyogo83 #105685 üzenetére

    Ez az, a lámpa meg ez fehérben.

    Minősége szerintem teljesen okés.
    Most nyilván ne egy gyári műanyagot, búrát képzelj el. Azért ha kézbe fogja az ember, érezni h könnyű. Sőt, maga a nyáklap is kicsit kotyog a házon beül.. de nincsenek sorják, vagy csúnya öntési nyomok, hézagok.

    Mondjuk biztosra mentem, mert inkább 8-at rendeltem (legyen tartalék törik, beszarik, vagy szimplán már újonnan se jó..)

    Ez is flexibilis szárú, pontosabban attól függ milyet kapsz. :D Cimborám kb 2 hónappal korábban rendelt az ő DR-Z-jére ugyanattól az eladótól 4db index-et, ő konkértan inkább szétszedte a fém menetes szárat és a "rántött" gumit, mert annyira puha volt a gumi, h tartott tőle kiesik belőle a fém rész és inkább megragasztotta, majd visszatekerte a helyére.
    Az enyém már gyárilag sokkal keményebb gumival érkezett. Ennek viszont talán annyi hátránya van, h kevésbé rugalmas..

    Jah az már nagyon bazári. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz csoki46 #105691 üzenetére

    1,3-as ár kb. a beszerzési ára volt akkor, 2008-ban a válság kellős közepén volt annyi, amikor minden bedőlni készülő kereskedő legalább a belerakott pénzéhez akart hozzájutni.
    Az enyémhez adta a fickó a gyári kézzel írott eredeti számláját is, igaz ez 2007-es, de 1,490 volt az új ára a szerint.
    De igen, ha a kumulált, 47%-os inflációval számoljuk, akkor mai áron 2,190M lenne az új ára.
    Ez még most is döbbenetesen olcsó és piacképes ajánlat lenne.
    Új motorokon belül gyakorlatilag 1 ilyen motor van most a piacon, a CRF450L . Ami rendszámozva újonnan 3,4M. Ráadásul az csak 24 LE, és 30.000-enként dugócserét és komplett generált ír elő a szervizkönyve... Ami a DR-Z-nél nincs és gyárilag is erősebb.

    Azért a Versys 300-at ne hasonlítsd ehhez.. :) Az egy túraenduronak csúfolt, városba szánt, max padkaugrásra képes, tanulómotor.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz nyogo83 #105687 üzenetére

    Szerintem ezekhez a dundi kerekekhez még illik is a hátsó traktus. :) Max fehér búra.

    Nálam azért az is számított h kevésbé akadnak bele ágak, vagy ha elesek vele nem ez ér le először.

    etnies

    Előbbivel egyetértek (a Suzuki akkor sok esetben ingyenhitelt adott!), de a népszerűséget kevébé értem. Sőt, szerintem enduro verzióból többet eladtak itthon (hisz eleve volt S és E verzió is abból), mint SM-ből...

    Az rendben van h a világ most nagyon túra endro irányba húz és az a divat, de az tuti h 10-12 éve nem a supermoto volt a "menő". :D

    Szerintem akkortájt még bőven a sportmotorok, naked-ek húztak itthon...

    Egyébként ezt múltkor mentettem el. :D Emberünk petíciót indított h gyártsanak és áruljanak újra mindenhol frissített DR-Z-t a lenti specifikációi alapján. :D

    Igény szerintem most is lenne bőven. Mondjuk számomr úgy globálisan érthetetlen, h egyetlen egy gyártó miért nem képes most piacképes áron, _tartó_ endurot kiadni. Ennyire fogyasztói társadalmat élnénk? Mert azt nem hiszem el, h nincs rá igény. Kizárt, h mindenki csak üzemórás motort akar hajtani..

    Amúgy a DR-Z szerintem pont supermoto-ra kevésbé alkalmas. Városba bohóckodni elég az ereje, de azért főúton kevés.. endurora alkalmasabb a konstrukció.
    Supermotozni élvezettel szerintem kell a 60-65 le minimum.

    Rendszámtábla szabályozását passzolom, valami olyasmi rémkik csak h az adott szög van valahol leírva, de műszaki vizsgán van kontaktom, aszfaltot meg sokat úgysem fog látni.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz tboldi #105701 üzenetére

    Első sorban praktikus okokból született ez a változás, részleteit leírtam. :)

    Gaboman

    Persze, ez nyilvánvaló. Az akkori piaci árnál 40-50%-kal olcsóbban új motort legyártani és árulni már akkor is extrémnek számított. Vitték is mint a cukrot.
    Ennek persze oka volt, mindenből kb a legolcsóbb cucc van rajta.
    Viszont szerintem a mostani piaci árak mellett is megéri költeni pár apróságra. Futóművet okosítani épeszű keretek között, másik kormány, fém fékcsövek, normális dob, karbi felvúkázás, E verzió légszűrőházának a mértére felbővítés, stb. EXC300 sosem lesz belőle, de a gyárihoz képest sokkal jobb lesz.

    geresics

    Ha supermoto-t keresnél vennél egy Duke 390-et, ami egy funbike. Értem. :D

    Viccet félretéve, az tényleg nem sm.. Az egész vázgeometria tök más. Sokkal alacsonyabb, más rugóutakkal, rövidebb tenhelytávval. Sokkal inkább naked bike (csak magasabb építésű) a Duke 390, mint SM.

    SM-ból én tuti vmi bszógépet választanék. :D
    Mondjuk egy 701-es Husqvarna-val beérném. 74 LE, 70Nm.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #105704 üzenetére

    Jaja, egyetértünk. Nem tömegcikk, kb. nem is látni, nem jön szembe az emberrel.. azt mondjuk sajnálom kicsit, h már nem önálló brand, jó pár éve megvette a KTM.

    Kábelcsatis dologra:
    Azt sikerült azért csekkolni, h mi volt az égés oka? Kidörzsölődtek ennyi idő alatt a kábel szigetelések, vagy szimplán valami a fesszab. / generátor környékén nem okés és túlhevülés miatt égtek meg és lettek zárlatosak?

    Mert ha utóbbi, akkor ez csak pillanatnyi megoldás, te is tudod.
    Írtam már korábban, mérjétek át az egészet.

    Gaboman

    Elhiszem h a nyers adatok alapján jobb gép lehet az SMC660, de ezen szinten (sőt, kicsit nekem már most is) ki lenne a tköm, az építéssel, faragással. Itt már elvárnám h megveszem készen, oszt' tudja amit tudnia kell. Nem akarnám átidomozni, faragni, tuningolni, ezt cserélni, azt cserélni..
    Nem mellesleg az önindító hiánya nekem továbbra is probléma lenne. Elismerem h túl kényelmes vagyok és megfelelő tehcnikával pikk pakk indítható, de azért lassan 2020-ban tudja már elindítani magát egy versenygép is..
    Úgyhogy nekem maradna továbbra is a kék fehér Husqi. De nem, nem is gondolkodom ilyeneken, és ne is beszéljünk róla. Nem kell 4. motor. :D
    _

    Itt pedig a hétvége sztárja:

    :))

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Hejj,

    Ma hív egy régi cimborám, h motorozni fog ő is. Pontosabban már holnap! :D Olyannyira, komoly a szándéka, h egy vasba beleesett, már majdnem lefoglalózta, de tudja h régóta benne vagyok, nézzek már rá neki ha ráérek. Konkrétan ez az a motor.

    30km-re volt tőlem, ma elmentem gyorsan délután. Annak ellenére is, h az import motorokat én élből kizárom, de szerinte szép volt, egyben van, így ha okés szerdán kifizeti, aztán viszi.

    Beraktam a motoros cumóm, mondom azért meghajtom ha arról van szó.
    Odaérek, kapu nyitva, patika új kecó, patika kert. Bent sorakozik kb 15 motor egy szín alatt.
    Elsőre szimpatiksnak tűnő 35 körüli srác kijön. Felfedtem magam, hogy megbizatásból jöttem megnézni a fehér FZ-8-at, tehát nem én vagyok a vevő (mondjuk azt nem mondtam el, h az a srác bízott meg, aki előtte nap már majdnem megvette. :D )

    Elkezdtem tudakolni általánosságban a motorok előéletéről.

    "Minden motor Ausztriából származik. Egy részük biztosítós, másik része kereskedésben lévő kontakton keresztül kerül hozzám".

    Azt tudni illik, h Ausztriában a használt motor és a használt autó a legdrágább az egész régióban! Német és magyar piacnál van h 20-25%-kal is drágább minden típus..
    Tehát, itt már tudtam h minden motorral van valam sumákság (csak kérdés h milyen mértékű), hisz ő hozzájut ár alatt, sőt, még keres is rajta.
    Elkezdtem körbejárni, alap dolgokat átnézni, sérülésnyomokat keresni.

    Az már messziről látszott, h a bal felére eldobták (ami persze nem mindig kizáró érv):

    Karcos villahíd hátul, nyúzott lábtartó pöcök.

    Nézem tovább, kicsit közelebbről, látom az első sárvédőn a festék megfolyás nyomát. Mondom a srácnak, h félre ne érts, nem az okoskodó szakértőt akarom játszani, aki a légyszart is észreveszi (amúgy de :D :D ), de ez a sárvédő fújva volt.

    "Ő nem is nézte, de most szép, nem?!"

    Itt már tudtam h én tőle egy talicskát sem vennék, nem motort.

    Érdeklődtem felőle, h ők fújták át, vagy tud róla valamit?

    "Nem, én nem szoktam átfényeztetni semmit, pontosabban de, a Kawasaki-kat. A Kawasaki-t csak zöldben lehet eladni!"

    Itt már kezdtem ledobni a szíjat. Ezt a suttyó dumát a kocsmában a közmunkások lehet megeszik, de azért ne nézzen már 2 bitesnek, h ilyen hasbaakasztós, ultragagyi "marketing" dumával akar megfogni..

    Itt még pár apróságot szemügyre vettem, köztük a kormánycsapágyat, ami akkorát kottyant fékre, mint a templomharang...

    Gondoltam azért a papírjait csekkolom, miután elmondom a véleményemet a gépről, és annak ellenére is megveszi a srác, le tudja-e papírozni (láttam már olyan szitut, h nem volt meg a Typenschein, vagy a kinti kivonásról szoló igazolás).
    Nézem az osztrák forgalmi alap dolgait.. egyszer csak megakad a szemem:

    "Farbe: Schwarz"

    Nézem még egyszer, ez csak a szín mező lesz tényleg, más nem lehet.

    Kérdezem a srácot. Te, ez a forgalmi tuti ezé a motoré? Itt fekete szín szerepel.
    Figyelem az arcát, de rezzenéstelen volt - apró szemrebbenéssel, de újabb vastagbőr: "Ezé persze, de ő ezt nem is nézte eddig..."

    De mondom bszod, ez egy fehér motor, a forgalmija szerint meg fekete. :D

    "Nem gond, honosításánál azt a színt írják be a magyar forgalmiba, amilyen színű a motor"..

    Ezt már csak egy halk sóhajjal reagáltam le.

    Gyorsan még felhívtam Reálmotor-nál az egyik ismim, h nem elírás-e, de nem. Vázszám szerint ez "metál fekete" motor gyárilag.

    Nyilván egyértelmű volt, h telibefújták az egészet, mert nagy zakót kapott, minden bizonnyal először szemből ütközött és dőlt az oldalára..

    Számomra egyébként már az megdöbbentő volt, h mennyire nem érzi gáznak a helyzetet és mennyire kitartóan próbál hülyének nézni. Azok után is, h mindennel szembesítettem. Sőt, azt éreztem h kb a paraszt magyar érezze magát megtisztelve, h ő milyen kincseket hoz nekik Ausztriából és h minden használt motor "ilyen".. szerinte csodák nincsenek.
    Nyilván, mindenre volt válasza, de annyira meg nem tűnt ostobának, h a rekacióimból ne vágta volna le, h nem most jöttem le a falvédőről.. és ennek ellenére kitartóan próbált hülyére venni. :D

    De azért megkérdezte még ezek után h "kipróbálom-e?" Áhhh, mondom kössz, de nincs nálam bukó. :)

    Ezek után illedelmesen még megkérdeztem a srácot, h erről a pár részletről készíthetnék-e fotót a leendő vevőjelöltnek?

    "Há' persze, de azt tudom h aki a részleteket fotózza, már úgyse veszi meg!" Jah, én tuti nem, mert továbbra is megbízásból vagyok, - tettem hozzá. De azért az 'nyád, h 1,5 millióért a hibák konstatálását bunkózva reagálod.. Ha nem bírja a kritikát, áruljon új motort, vegy ne a kereskedelemben próbáljon érvényesülni.

    Tehát, ez a színtiszta magyar valóság továbbra is! A szetereotípiák nem alaptalanok. Ezért sem nézek meg élből nepper által behozott kinti motort. De ez megy, a verebek keresése, a másik totális hülyének nézése, arcrebbenés nélküli átkúrása.

    Szóval, legyen mindenki résen használtmotornál, mert hamar átbsszák a palánkon, 1,5 millióért. :)

    #magyarneppermindboozy #importmotor99%atrágyalé

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz zgospel #105747 üzenetére

    Hát ez az. :D Legalább lett volna sötétszürke, vagy újra fekete, azt mondom még az átlag népnek fel se tűnik, h most a schwarz alatt mit ért az oszták, de pont fehér?! :D

    Micsurin

    Felesleges pénzt költeni a HD képekre, a tárcsák viszont meglepően újszerűen voltak. Tehát a km lehet valós, mert válla kb semmi nem volt. Persze ha valaki túrázni használja, többször használ motorféket, 40-50.000km-nél is lehet újszerű egy tárcsa.

    Chris0321

    Nem lopott motor, az meg h át van fényezve és sérült volt, szerintem nem elég arra, h bármit csináljanak.. Meg alapvetően én erre több enerigát nem is szándékozom fordítani.

    geresics

    A múlktori videód kapcsán már akartam írni, h vegyél sürgősen valamilyen endurot, vagy cross-t. Mert azt az Aprilia-t már régóta nem a "rendeltetés szerű felhasználási körülmények között" használod. :D

    De ne ilyet.. 22 LE, 140kg. Ezzel élvezettel nem lehet csapatni földúton. Megint tipikusan egy városi padkaugró, autós hasonlattal SUV. Vagy arra remek, h a gazda kiguruljon vele a határba és megnézze milyen lesz a termés..
    Gyenge, nehéz, pici rugóutak, vékony kis gyönge futóművek.
    Keress rá a CRF250L-re. Ugyanez a geometria, meg kb. a blokk. Azt többen tesztelték.
    Az ára is beteg, 900k-1M-ért már sokkal jobb használtmotorok vannak.
    Az fix h én kihagynám. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vendingo #105755 üzenetére

    Hát, 100-nál nem kéne visszqrni 2-esbe. ;]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105759 üzenetére

    300-ért? :D Mennyi van belőle? Intézz nekem is párat és dobok rá neked, de komolyan.

    Annyiért vedd meg az összeset, és add el piaci áron, aztán abból vegyél egy normális endurot. Nincs értelme tuningolni egy ilyen kategóriát, még akkor sem, ha olcsón jutsz hozzá! Ez a nyers igazság, minden más csak önigazolás. :)

    Az a baj egyébként, h a nagy átlag - köztük bevallom h kezdetben én is - a cross, enduro vonalat amolyan "B vágányként" kezeli. Pláne ha utcai motorról ülne át, próbálná ki / vagy adott esetben az utcai vonalat megtartva, a mellé vásárolná az endurot. Ebből fakadóan kisebb pénzből akarja megúszni, mint mondjuk az utcai motorját és a járulékos költségeit (felszerelések, gumik, szervizek, stb.).

    Pedig nagyon nagyon rossz elképzelés és sajnos más a tényleges nyers valóság. Egy jó terepmotor piaci ára, pontosan annyi, mint egy 600-1000-es utaci motornak. Emellett üzemórásnál ott van még a felújítás várható költsége, ami komplett generálnál 350k minimum.
    Hiába "csak" 250-400-450 ccm, hiába nincs mindegyik rendszám, hiába üzemórás, a jó példány ára azonos, sőt, egy üzemórásánál a fenntartási költség az utcai motorhoz képest minimum 6-7x-ese (kiszámoltam)!
    Itt pontosan ezt kell megfizetni. A grammok faragását, a kis ccm-ből kihozott relatív nagy teljesítményt, a kemény mindent kibíró futóművet és vázat, stb.
    Ezt el kell fogadni sajnos, nem lehet egyszerűen olcsóbban megúszni a jót, végigjártam én is ezt az elméletet, 3-400k-s gépektől indult a keresésem. Persze lehet bszakodni 30 éves XT600-akkal, XR600-akkal, de az csak nettó szopás és ugyanolyan pénztemető lesz, mint egy újabb, jobb, megbízhatóbb enduro.
    Úgyhogy vagy koplal az ember, vagy jobban fizető állás után néz és beruház egy normális endurora, vagy akkor inkább azt mondom ne akarjon terepen motorozni.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz vlevi #105771 üzenetére

    Kamu story! Teljesen egészében.
    Ez nem felhajtott rendszámtábla, hanem totál gyári. Ott van a hátsó fényvisszaverő a rendszám alatt és a műanyag nyúlvány is látszik..

    A rossz helyen történő egykerekezést nem cáfolom. :)

    Gaboman,

    Passz, ma tudtam elhozni, épp h csak bele tudtam szórni őket. Rámérni se volt időm és meg se kérdeztem.
    Láncot is kell cserélnem, mert mint priviben is írtam, kicsi hátsó lánckerék volt hátul, a gyári 47-es hosszabb lánc kell.
    De azért elrakom a mostani láncot is, hátha találok egyszer occóba SM szettet. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz julius75 #105818 üzenetére

    2 részes Bering van nekem is, szerintem legalább 8 éves már, sima egyszerű fekete. De tökéletes a mai napig, elégedett vagyok vele. Szerencsére még bukta nem volt benne, évi 2x átmosom és leápolom, de bírja.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz etnies #105830 üzenetére

    A ruhát sok esetben a motor stílusa is "meghatározza". Hülyén hangzik ás bármennyire furcsa, a divat itt is sokaknál szempont.
    Egy superbike-on egyszerűen qrva hülyén néz ki egy cordua ruhás ember. És ez igaz egy KTM Adventure-re is, amin pedig fordítva, egy bőrruhás ember "lóg le". (Gyári KTM és pl BMW túra ruhák is egytől egyig cordura-k).
    Tehát, én értem az érveidet, de ezt is figyelembe kell venni és a motorosok 99%-a figyelembe is veszi.
    DR-Z-n én is cordurazok, de a VFR-en bőr.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz runner 125 #105831 üzenetére

    Jah és amit kihagytam a stíluson kívül. Nincs olyan cordura ruha ami olyan "merev", úgy felveszi a test formáját, mint egy bőr és ez igaz protektorok elhelyzésére, pozíciójára is. A cordura hajlamosabb arra h kevésbé tartja helyén az adott protektort, attól függetlenül is, h az adott cordura ruha mérete tökéletesen passzol a user-re.

    Sportmotoron sokkal nagyobb az átlagtempó (igen, közúton is), mint egy cruiser-en, túramotoron. A turbulencia behasalt állapotban a cordura-t sokkal jobban tudja cibálni (alkaron, deréktájt, mellkasnál, lábszárnál), mint a bőrt. Pláne az egy részes bőrt (bőrt kb semennyire).
    Tehát, amit elképzelsz a bőrnél mint "kényelmetlenség", az hőhatás szempontjából és az aláöltöző kényelmetlensége miatt valóban jelen van, de mégis azt mondom h a megfelelő motoron a cordura ennek ellenére hosszú távon kényelmetlenebb és zavaróbb lehet.

    A belső sérülés, végtag leszakadás szintúgy jogos felvetés, ott tényleg mind1 mi van rajtad. Viszont te közútból indulsz ki. Ahol az ilyen sérülések kockázata egy karambolnál, elcsúszásnál (szalagkorlát lába, oszlopok) sokkal sokkal nagyobb, mint egy zárt versenypályán.
    Márpedig a búrruhákat első sorban oda fejlesztik (versenypályára). Más kérdés h nyilván közútra is átvetül, de eddig (légzsákos ruhák) nagy fejlesztést a tényleg extrém sérülések elkerülése céljából nem láttunk a gyártóktól..

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105832 üzenetére

    Persze. Az eddig időjárási körülményekre vonatkazóan írtam.
    Nyáron, pláne 20-30-as átlaegtempónál minden bizonnyal marad a cross csizma, cross nadrág térdvédővel, proti ing + mez. Azért megrohadni én sem szeretnék a ruhában. :)

    kayaman

    Terepmotorból nyilván van rendszámos és nem rendszámos.
    Hivatalosan a rendszám, biztosítás nélküli motorokat kizárólag ZÁRT pályán használhatod, vagy zárt magánterületen belül. Értelemszerűen az odajuttatásukhoz sem az a megoldás h kertek alatt odagurlunk, hanem utánfutó, trailer, kisbusz (igen, ilyen esetben nincs szükség semmire, se rendszám, se műszaki, se kgfb.). Kitolod, kiélvezed, betolod és hazaviszed.
    Ebből fakad, h az sem érv, ha valaki falun, zsákutcában, az utolsó házban lakik, az-az közútra még csak rá sem lépve tud eljutni földútra, erdőbe. Hivatalosan így ott sem használhatja, ilyen felhasználásra is kell a rendszám, biztosítás.
    Persze megint más kérdés, h a gyakorlat itthon nem ezt mutatja, nagyon sokan használnak faluhatárban, erdőben papírok, biztosítás nélküli crossmotorokat... de ők mind kockáztatnak. Pontosabban telibeszarják, és ha valaki igazoltatni akarja őket, úgysem állnak meg, az ilyen felfogású egyedek fejében esélytelen rendet rakni bárkienk is.

    Ahogy te is írod, a természetvédelmi területet el kell ilyen téren felejteni. Ez persze megintcsak alapműveltség kérdése. Sajnos kevesen bírják felfogni, átlátni, h 1-1 veretéssel milyen károkat okoznak.
    Spec. én magasan elítélem az ilyen mindenttelibeszarokátmegyekrajtadis terepmotorost.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz bigdady #105839 üzenetére

    Mocsok tetves buzik! Oda ne küldj senkit!

    El is felejtettem ide beírni a story-mat bakker, még jó h írtad most a nevüket, pedig facebook-on szétoffoltam vele mindent. Engem konkrétan átkúrtak 51.000ft-tal pár hónapja!

    Nagyon röviden: Vettem tőlük 96k értékben enduro felszerelést és csizmát. A csizma nem lett jó, így eggyel nagyobbat kértem. Visszaküldtem, átvették, de hogy biztosra menjek, lekértem egy másikat is természetesen mindezt a tudtukra adva előre írásban (és telefonon is megbeszélve), amit persze szintúgy kifizettem előreutalással "nehogy elfussak vele", megjött a 2 pár csizma, az elsőnek vásárolt típus nagyobb méretben jó lett, a 2.-at ugyanúgy gyári dobozában, zsírpapírjában visszaküldtem nekik 2018.12.17-én, amit meg is kaptak (átvették, visszajelezték írásban). Eközben még _érdeklődtem_ náluk 1 protektoring felől, amit végül nem vásároltam meg. Azóta azt hazudják, hogy én azt a protektoringet megrendeltem, félrerakattam és hogy azt fizettem ki, pedig ők "azt pont eladták volna".. Természetesen ebből semmi nem igaz, mint ahogy ez világosan olvasható a levelezésekben. Noh meg ha igaz is lenne, mit képzelnének magukról h erre hivatkozva ők nem adják vissza a pénzem, h ha én úgy döntök mégsem veszem meg?! De természetesen ennek a legapróbb szikrája sem vetült fel. Hazudnak.
    A pénzem (50.990ft) azóta (dec. 27.) is bszták visszautalni!
    Azonnal mentem a fogyasztóvédelemhez, akik először a békéltető testülethez irányítottak. Megtettem a kötelező lépéseket, küldtek nekik levelet, amit természetesen át sem vettek. H is vennék át, amikkor a Parilla Kft. ellen az adóhivatal ÁFA csalásért már nem egy eljárást indított és most is egy, valahova a halál faxára bejegyzett fantomcég alól működtetik az egész bűzölgő szarkupacot... Üzletként nem is elérhetőek (feketén, egy raktárba bújva postázgatnak). Ezeket mind utólag tudtam meg.

    Úgyhogy a kereső is megtalálja ha valaki rákeres a topikban: a kecskeméti PARILLA (Kadared Kft., Parilla Kft.) egy tetű átbszós cég, ne vegyetek tőlük semmit! Az árak ÁFA-csaltak, garanciát vagy reklamációt, termékcserét kb. el lehet felejteni...

    Ha valaki kételkedne az igazamban, telibe kimentettem minden levelezést, ezen drive link elérhetőek.

    Egyébként hozzáteszem, h ez az ország is a bűnözőknek kedvez. A békéltető kb ennyibe letudta, h nem érték el őket, nem válaszoltak, nem jelentek meg a békéltetésen.
    A fogyasztóvédelemhez került az ügy, akikelvileg bírásgot szabtak ki rájuk (jah, a szintúgy elérhetetlen fantomcégre, kacag a májam..)
    Jövő héten megyek a rendőrségre, aztán feljelentem őket a picsába csalásért. Még annyi mákom van talán, h 50k fölötti az összeg, így nem szabálysértés, hanem bűncselekményre módosul az általuk elkövetett csalás.

    Aztán természetesen ha itt sem lesz előrelépés, más megoldáshoz folyamadok. Olyanhoz, amire a rendszer kényszerít. De már csak elvből sem hagyom h bárki is átbsszon.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz julius75 #105841 üzenetére

    Nem fogom. Nem ismernek. Mindig, mindent véghez vittem, elértem amit akartam. Itt sem lesz másképp.

    Egyéb iránt számomra az egészben az a legmegdöbbentőbb, h egy "cégnek" 51.000ft-ot miért ér meg az, h egy ilyen miatt kockáztatják, h bemocskolódjon a nevük, elbukjanak egy halom vevőt és ezzel forgalmat, margint?
    Mennyire kell ostoba proli véglénynek lenni ahhoz, h ezt ne fogják fel?
    Nem áll távol tőlem ez a szféra. Pontosan ezért megdöbbentő számomra, h ilyen tróger tetű gondolkodással egyáltalán valaki ebben a világban próbál érvényesülni.. Pfejj!

    zgospel

    Jahm, amúgy hozzá is akartam fűzni, h bocs a sok hosszú storyzgatásért.. Megfordult a fejemben, h a végén azt gondoljátok már (pláne a csendes olvasók) a jó néhány ilyen postom után, h mentális, pszichés zavarral átitatott, feltűnési viszketegségben szenvedek, elvárom h foglalkozzanak velem, reagáljanak a postjaiimra.., és azért írok ilyen velős történeteket. :D
    De 'sajnos' nem. Ez van, zajlik az élet körülöttem, én meg szeretek kommunikálni, írni. S, persze ezzel segíteni is. Őszintén.

    vendingo

    Hujjuj, most lesz izgalmas majd az Edigi üzletpolitikája, ugyanis kollaborálnak az Emag-gal.
    Akik köztudottan egy problémás, román cég..

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz -Mosquito- #105850 üzenetére

    Eskü ezt is be akartam bökni ide a zöld gonosz fejes smiley-vel, de mondom ilyen előzmények után nem leszek akkora genya. Így lettél helyettem te. :D

    Gaboman

    Dehogy vette. Csalódott volt, és persze hálálkodott ezerrel. Azóta napi 4 eladó motort küld át... :D

    bigdady

    Ahogy drive alatt is látszik, nekem egy kézzel írott "számlát" küldtek (blokk nélkül), amit bárhonnan be lehet szerezni és adófizetésre nem kötelezi őket.. Online pénztárgépük, ami alapján már csekkolható lenne a bevételük, valszeg nincs is.. ezért is írom bizton, h full feketén megy az egész business.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105856 üzenetére

    Igen, 6Days lett.
    A napokban raktam be a kerekeket, még az új lánc sincs a helyén. Talán a hétvégén sikerül már mennem vele, de a futóművek még hátravannak, meg a kipufogón lévő felirat után részt is le akarom vágni a francba. Elviekben csak ki kell fúrnom azt a pár szegecset, végzáró le, levág, végzáró vissza, fúrás - szegecs.

    Noh, találtál valamit?

    Egyébként geresics, 'te vagy az?' :D

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz LustaDick123 #105860 üzenetére

    A bőrök jó részén is megoldott már ez, persze nem állítom h 1:1-ben ugyanolyan mértékben, de jó néhány típus elérhető cipzározható szellőzökkel, amelyek úgy vannak kialakítva h a menetszél lágyan végigcirkulálja az ember testét. Vagy csak szimplán a kényes részeken perforációval látják el, a kivehető bélés meg itt is alap.

    Hozzáteszem a bőrben soha nem éreztem azt, h szétizzadt a tköm és rosszul leszek, ha nem vethetem le. Azt sem állítom h nem vagyok izzadós alkat, de a szellőzök által mindig megmaradt a minimális komfortosság. Max tényleg nyáron, városi araszolásnál éreztem, h most legszívesebben lehúznám a kabát cipzárt. De 20-30-as tempó fölött már újra visszhűltem, pedig az enyém mint írtam full fekete.
    Illetve amivel szoktam még játszani, h a kabát cipzárt lehúzom 4-5cm-nyit, mivel legfölül a nyakrészen minden kabáton van csat vagy gomb, az így keletkezett kis résen is frankón be tud jutni a menetszél.

    Egyébként az elején azért nem is folytam bele jobban, mert érzésem szerint erősen skatulyázva kezdődött mindkét ruha kitárgyalása pro - kontra szempontból is.
    Tényleg megannyi egyéb tényező van, h ki melyiket választja. Egyszerűen csak a ruha anyagára vonatkozón egyiket sem lehet kikiáltani a másiknál jobbnak / rosszabbnak.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #105872 üzenetére

    Igen, ez most tőle egy megcsömörlött, befordult, nyugdíjas, szenzitív öregember post volt. :D

    Reméljük azért valójában nem ilyen. :D

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105863 üzenetére

    Grat, de én továbbra is pénzt csinálnék belőle, és vennék valamilyen élvezetesebb gépet.

    Kora tavasszal és télen is építgettem, mindig csináltam rajta valamit. Tehát óriási motorozás nem volt vele terepen, pláne h a futómű még nagyon tré..
    Mióta nálam van, csak 1 x volt lemosva, amikor megvettem. Ha kész lesz, majd összesarazom. :)

    Horvi

    Köszi.

    z123456789

    Köszi.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Ha már endurozás veszélyei, ez tényleg kemény, ha minden részlete igaz. :(

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105895 üzenetére

    Jónak tűnik így szemre a mintázata ennek is. Sőt, talán még inkább enduro gumi, mint a 6Days és a vételára is kedvezőbb.
    Kövinek kipróbálom majd én is. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz -Mike- #105938 üzenetére

    Ünneprontó tróger vagy. :D

    Nálam a leszokás úgy kezdődött, h ki sem próbáltam. Soha.

    (Avatar poén nem ér)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105944 üzenetére

    Egyszerűen számold ki az esetleges váltóméretet.
    Az enyémen sem gyári a méret, sem elől, sem hátul. Mindkét gumi 10-10 mm-rel vastagabb. A matek egyszerű, első szám a gumi szélessége mm-ben (olvass utána mi fér el hátul és elől max.), a második szám meg az arány, %-ban. Azt meg egyszerűen kiszámolod az elsőből.
    1-2 cm teljes kerékátmérő növekedés vagy csökkenés nem számít. De mivel itt kisebb power-ről beszélünk, az sem baj ha a gyári oldalfalnál egy kicsit kisebb a gumi magassága. Vagy ellensúlyozod nagyobb fogaskerékkel.
    Erről jut eszemben, én tuti leáttételezném. Menjen csak 90-et végre, de azt gyorsan elérve, nyomatékosan, úgyis terepen fogod csak használni. Kerékre nem áll, de ha már a megtartáson döntöttél, én tuti kihegyezném. :)

    Ami még sokat javít a terepezési komforton, ha kiemeled a kormányt, illetve ahogy nézem, magasabb kormány + kiemelő is elkélhet erre.

    Egyébként nézz utána a típusnak youtube-on, kinti forumokon, 100% h van egy csomó mod., amivel lehet okosítani az erején és nem igényel nagy kiadást.

    A DR-Z-n legalább 4 ilyen filléres "tuning" van, amivel 4-5 LE-t elő lehet csalogatni még és ténylegesen durvább lesz a gép tőle (E méretű levegőszűrőház szívónyílás felbővítés, kartergáz visszavezetés kiiktatása teljesen, 10%-nagyobb alapjárati és főfúvókák, tűszelep horony átrakása, nyitott, lehetőleg a gyárinál 4-5 mm-rel vastagabb átmérőjű leömlő és kipufogó, iridiumos gyertya).
    Légszűrőt tekintve terep felhasználás mellett biztosan nem tennék "sport" verziót bele. Szűrje csak meg minél jobban a levegőt, jah és a klasszikus spray-kben azóta kevésbé hiszek, mióta kipróbáltam a Putoline légszűrő olajat. Kis tálkába bele van márta az egész szűrő, így a szivacs minden részlegét átjárja az anyag, ellenben a spray-kkel..

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Ferdzsoo #105953 üzenetére

    Ne a youtube videós hard enduro pályákból indulj ki.. konkrétan nálunk a környéken (Kisalföld) nincs ilyen szakasz, legalábbis ahol eddig jártam gyalogtúrán, bringával, nem láttam ilyet. Persze, ha betévedek egy erdőírtásra, akkor igen, de egy részből miért mennék be? Más részből ha elkerülhetetlen, azt nyilván nem 40-nel motorozom végig.
    Nyílt földutakon 40-nél sokkal komolyabb tempót lehet menni, szerintem már annak is megvan a feelingje. Pláne ha lankás, és néha el el emelkedik a motor.
    Értem miről beszélsz, és ilyen technikás szakaszra tényleg elég egy 125-ös sotftenduro is, de ez szellemileg durván lezsibbasztja az embert. Figyelni minden belógó faágra, gyökérre, tuskóra.. s ebből fakadóan a komoly sérüléssel járó baleset kockázata is 100x nagyobb ilyen területen motorozva.. csak ilyen szakaszon menni szerintem nem élvezet.
    A gyári állapot "elegendőségének" miértjébe meg ne menjünk bele. :DNyilván utcai használathoz nem lehet 1:1-ben hasonlítani, de te is egy 1.2-es gépet hajtasz, amiben a gyári fojtás offolva van és a futóműved is okosított.
    Ugyanez van enduro vonalon is.. mindig jobbat akarsz, függetlenül attól h ki tudod-e motorozni vagy sem. Korábban írtam már, h a cimborám 1 évvel korábban vette az ő Suzuki-ját. Mentem vele akkor is, amikor megvette kb gyárin, utána is, h megcsinált rajta minden alakítást és most szintúgy volt összehasonlítási alapom az én 100%-ban gyári vs. az ő moddolt gépével. Elképesztő volt a különbség. Az már egy másik motor. 1-2-ben gázra húzza fel az elejét, pedig gyárilag az is S, tehát a gyengébb 40 lovas verzió. Gyári konfig mellett ez elképzelhetetlen.
    Éppen tegnap volt nálam, 80kg a srác, gyári áttétellel, így h 1-2 ben erőből feljön, leforog altta óra szerint 150-et. Mi lenne ha ezt még jobban leáttételezné.. :)) Nyilván ez már nem indokolt, ezt csak azért írom, h értsd, az ember szeret kísérletezni, jobbá tenni dolgokat és gépek jó részében ott a lehetőség, akkor meg miért ne.

    mod.
    Ez már inkább cross.. ilyen felhasználásra egy nehéz enduro eleve nem is való.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105958 üzenetére

    Jah h úgy.. azt passzolom, utána kell keresni h ez a jelölés jellemzően milyen magasságot takar, aztán a szerint venni.
    Vagy, szimplán fogj egy tolómérőt, és mérd le a mostani gumit. :) Abból tudsz számolni %-os magasság arányt a szélességéhez képest.

    _

    Más.

    Vázvédő megoldást keresek a DR-Z-re. A legnagyobb megdöbbenésemre nincs sem gyári, sem aftermarket megoldás egy ilyen sok példányban eladott motornál.. Pontosabban 1 karbont találtam ebay-en, valami 45.000ft-ért.. Tehát felejtős.

    Mivel lehetne frankón levédeni, mit gondoltok? Rendben van h ez acélváz még, nyilván nem szabályos keresztmetszet és maga a felületben is van "csavarodás", tehát az h egy kivágott műanyag platnit ráragasztok, nem megoldás, mert nem fekszik fel. Valamilyen vágható, gumiszerű, baromi erős öntapadós cucc volna jó, ami lehetőleg nem érdes (h ne gyűjtse a sarat, koszt), de mégis ellenáll a kopásnak.
    Teniszgripre gondoltam még, h végső esetben azzal betekerem, de az meg elég izé'..

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Micsurin #105965 üzenetére

    Ezt láttam még, igen. Egy részből 120 és a 70 dollár is maga a vicc. Itthon is csinál egy csávó ilyeneket, tőle vettem a haspáncélt is, de kb 10 az 1 pár. Viszont megmondm őszintén nem tetszik, nem akarom még több fémmel telerakni a motort és mindezekmellett csak a váz alsó tartományát védi, a fölső részét nem.
    Első körben ilyenben gondolkodtam, aztán elenegedtem, most m beérném valamilyen ilyesmi öntapadós, gumi szerű megoldással is, amit formára tudok vágni és fel tudok ragasztani.

    csoki46

    Köszi, ez is jó ötlet lehet, itt találtam jó áron. Csak kérdés h mi az a hő, amire lágyul. :) Mert rendben van, h megformázható hőre, de ha 50-60 fok környékén már elengedi a formát, akkor kb. a motorblokk mellé ez felejtős anyag.

    Na, fel is hívtam. 170 fok. Az úgy jól hangzik. Lehet be is rendelek egy 2 mm-es darabot. 2250-et simán megér a 30 x 30cm. Ebből 2 vázvédő tuti kijön.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #105969 üzenetére

    Őt ismerem, pontosabban közvetlenül a gyártót (Termol Robi), tőle vettem már haspáncélt rá, az iszonyú jó cucc, masszív, merev, védi az egész alját, illetve eBay-es deklivédővel le van védve mindkét oldali blokkfél.
    A vázat szeretném, mert szó szerint kopásmentes még most és jó lenne megőrizni, h a csizmával ne rúgjam szét. Bejelöltem h kb. meddig védeném le mindkét felét.



    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Micsurin #105971 üzenetére

    A bringás verzió egy sima 3M kavicsfelverődés fólia, tökéletes fényezésre jó, de vázra, tele varrattal, hegesztés "pöttyökkel" nem...

    Persze, ha a rozsda megjelenik a kavicsfelverődésektől, kortól, azt nyilván elfogadom. De pár ezer ft-ot a kényes rész védése számomra megér. Nyilván ha kopott, rúgott lenne, nem foglalkoznék vele. De ahhoz meg túl maximalista vagyok, h így patika állapotában én rúgjam szét. :D Ez van.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz baboss #105977 üzenetére

    V-Max! Qrva jó hangja, V4. S, szerintem maga a V-Max is egy klasszikus a kategóriáján belül. Nincs is belőle sok, mégis egyedi, főleg a motor karakter miatt (ilyenekbe jellemzően V2 kerül..)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Micsurin #105973 üzenetére

    Köszi, azt csak most látom. Nah valami hasonló cucc jó volna igen. De esküszöm ez olyan, mintha a 4 éves unokaöcsém vágta volna ki ollóval. :DAz anyag típusát volna jó megfejteni, és majd kivágom én normálisan minta alapján..
    De az a hőre hajlítható megoldás is tetszik. A kettőből valamelyikkel nekifogok. Kösz nektek még egyszer!

    B+ : O

    canniball

    Alap dolgokat csinálok meg rajta, melyek így a használatnál nem kopnak oly mértékben, mintha nem lennének levédve.
    Induljatok ki egy új crossból vagy endurból.. bármelyiket megnézi az ember, az ilyen védelmek 99%-ukon gyárilag rajta vannak. Nálam sem kerül fel ezeknél 1 db-bal sem több védelmi extra. :)

    Gaboman

    Mi az a 3D fólia? :D Vaskosabb, mint egy sima matrica? Mert ha nem, akkor nem jöhet számításba. Nagyon randák a hegesztések, meg tele van ilyen kis apró, beleégett és lefényezett vasdarabbal (nem értek a hegesztéshez, nem tudom h mondják szakszóval), emiatt esélytelen vékony matricát rátenni..

    JoinR

    Csak maszkolni körülötte mindent.. meg azért a fém csatos cross csizma hamar megsértené.. de köszi!


    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #105987 üzenetére

    Megadom szívesen a srác elérhetőségét és beszélj vele. Ha van annyi időd és kapacitásod, kartonpapírból csináld meg az egész haspáncél vázát, belőve a szögeket, felfogatási furatokat, egyeztess vele h mennyiért szabná ki, leküldöd a "modellt", az alapján meg legyártja.
    Iszonyú massszív az egész, végig van varrva, rozsdamentes cucc teljesen, az tuti h az életbe nem fogja ezt kilyukasztani semmi.
    Illetve deklivédőknek nézz utána még.. a DR-Z-n kifejezetten gyengepont, mivel gyárilag iszonyú vékony a fala (kb 2-3 mm) és nagyon hamar beszakad ha úgy dől a motor.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz McReay #106015 üzenetére

    Ahh, ez nagyon patika F4. :D Grat, szép darab.
    Egy időben nagy álmom volt (F4i), csak mire meg tudtam volna venni, már jött a VFR láz. :)

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Mentolka #106037 üzenetére

    Ennél azért többi info kell. Hol tárolod, utca, belső udvar, saját garázs, teremgarázs, stb.
    De a kérdésedre a válasz, az viszont tuti, h én nem egy 10 dolláros kínai gps vevővel nyugtatnám meg magamat, h már az is van a motorban, így biztonságban tudható.. Vannak azért ennél sokkal üzembiztosabb megoldások ilyen célokra, persze nem ennyiért.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz akos727 #106040 üzenetére

    Sajnos necces lesz, 1M ft-os kategóriásban szerintem tartsd meg a Bandit-ot. Ismered az előéletét, minden részletét, egyébként is jó konstrukció. Nehéz itt az általad jelölt kategóriában olyat találni, ami megfelelne minden elvárásnak szvsz.
    FZ1 / FZ1S, CBR 1100XX esetleg, de japán vonalon nagyjából ennyi így elsőre.
    Ezelőtt 5-6 évvel gyönyörű, újszerű motorokat lehetett találni annyiért, most sajnos ez a határ egyre inkább kúszik a 2-es felé.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #106048 üzenetére

    Így van, le kell venni a dobot, lemaszkolni a hegesztéstől balra lévő részt, és le kell fújni zsírtalanítás után szépen srpay-val két rétegben.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Geresics #106074 üzenetére

    Ha egy tanácsot elfogadsz. Azt a 30 literes topcase-t cseréld le legalább 2x akkorára, így endurozáshoz.
    ;] :O

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    Rendszámos motor, főleg terepre


    Na mi, na mi a "titkos" favorit? :))

    Továbbra is értetlenül állok az előtt, h egyetlen egy gyártó sem képes 15-20 éve meglovagolni a tartós enduro kategóriát.
    Komolyan ennyire fogyasztói társdalmat élnénk, vagy mi lehet az oka ennek az iszonyú nagy űrnek?
    Ha én lennék a termékmanager valamelyik japó gyártónál, 100%, h fejlesztetnék dualsport rendszámozható motort, és minimum 5 évente frissülne.




    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz V.Stryker #106102 üzenetére

    A benzincsap miatt éppen pár hete engedtem le a tankot, egy 10 literes kanna fullra megtelt. Tehát ennyi biztos belefér tartalékkal együtt.
    A fogyasztás, hatótáv megítélése nyilván nagyon sok tényezőtől függ.
    SM, Enduro, hol használod, aszfalt, terep, milyen átlagtempóval.. Az enyémből még nem tudok kiindulni, mert azóta építem és nagyokat még nem mentem vele. De cimborámé 4,5 literből elvolt kb 40-60% aszfalt - terep (földutak, erdők) felhasználás mellett, ami iszonyú baráti.
    Aszfalton 100-110-et szokott menni vele, terepen meg amit a környezet és a pilóta még elbír. :)

    Pár napja írtam, 150 körül megy végre óra szerint az övé 15-47-es áttétellel (nekem is kb ez a cél), ami a gyári áttétel (rövidnek számít, enduro), persze sok mindent okosított már rajta, nyitott dob, karbi tuning, kartergáz kiiktatás, légszárűház nyílás bővítés, stb, így 1-2-ben gázra emeli az elejét és nem forogja szét magát.
    Az-az, 110-120-ra simán akalmas akár SM-ként is. De megmondom őszintén engem ez a része annyire nem érdekel. Ha megunnám a terepet, csak annyit várnék el tőle h az autók tempóját tudja stabilan, h ne toljanak le.. azt meg tökéletesen tudja. Sőt, 90-ről még érezni ha megindul bőven, tehát kamiont, buszt előzni kényelmesen lehet vele.
    Egyébként tényleg beszarás a feeling. Az 1 henger rezonaciája, nyomatéka, hangja. Qrva nagy. Ezzel nem akarsz 150-160 fölött menni, mert az "élmény" megvan alatta is. Nyilván, van ennél erősebb, ütősebb gép is, csak egyszerűen a tények tudta mellett, h nincs 2 évente 400.000ft-os kiadás, szerintem tökéletes az ereje (okosítások után meg pláne).

    Mit értesz pakolás alatt? :D Mondjuk én a VFR-en sem dobozolok nagyon.. van egy hátizsákom és abba eddig minden belefért. Persze több hétre nem mentem vele sehova.
    Ha arra gondolsz h topcase rakható-e rá, akkor igen, az S-en és az SM-en a hátsó sárvédő alatt végig van segédváz (E verzión nincs), tehát az és hátsó csomagtartó is szerelhető rá. Más kérdés h szerintem qrva hülyén néz ki és egy dualsportra a gyári kis uzsitasin kívül (amibe teló, tárca, alap szerszámok mind beleférnek) más nem való.

    Összegezve, aki eddig utcán motorozott és hozzászokott 80-100 le fölötti gépekhez, annak szerintem kevés, pláne első számú motornak. De ez nem is oda való. SM-ként is max város, és pár km-es agglomeráció. Enduroként meg falu, és terep.
    De utcára azért jó ha van egy haladósabb mellette. :)
    _

    Apropó, ma átalakítottam a dobját. :D

    Nagy volt, nem tetszett, nagyon hosszan hátranyúlt, míg a mai endurok kipuja épphogy csak kikandikál az oldalidom mögül. Így felmértem, levettem, berajzoltam, aztán vasfűrész. Kifúrtam a szegecseket, elvágtam a palástot, majd utána a gyapotot és a furulyát. Megkentem hőálló blokkfél tömítővel a záróelemet és visszanyomtam. Holnap fúrom, aztán szegecselem rá a pántot és adom fel postán egy VFR Club-os cimborámnak, h homologizálja már le. Állítólag szépen tud elektrogravírozni..


    :D

    Gaboman,

    Ok, csak az sem az a "könnyed" felépítésű gép. Fotón is látszik h hosszú mint a vonatfütty:

    146kg, a DR-Z 132 szárazon. Itt azért minden mínusz kg hasznos.

    A TE701 egyébként elég tré lett, pár tesztet olvastam róla annó, de kb mindenki csak fikázta. 690 a blokk hangoláso kívül 1:1-ben. Ami megint inkább egy városi padkaugró, mint csapatós enduro.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz HSM #106131 üzenetére

    Most komolyan a motor fogyasztását is figyelembe veszed? Nem tök mind1 évi 6.000km-nél (vagy te még annyit se mész), h 6 liter vagy 5? 60 liter üzemanyag, 24k...

    De így már értem a 10 éves gumit is. :(


    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Xero #106133 üzenetére

    Egyértelmű, ugyanígy gondolom én is. Ha valaki a ft-okat kúrja a motorja fogyasztásán, akkor egyszerűen valami olysmit tart fent, olyasmit birtokol, amit egyébként nem engedhetne meg magának. Ezt hívják pénzügyi analfabétizmusnak.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz HSM #106144 üzenetére

    Az őszinteségem néha fájhat, vállalom. De bármennyire furcsa, építő szándékkal írtam ezt is. Van aki felismerni, van aki nem.
    Van aki csendes olvasóként próbál kutakodni, számolni, h bevállalja-e a motort, ha a fenti dolgok anyagi nehézségeket okozhatnak neki. lyen user-nek üzenem, h ne. Ne vállalja be, a saját biztonsága érdekében pláne. Addig amíg problémát jelenthet, radnom rákölteni a motorra 100k-t, nem szabad beleugrani.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz JoinR #106167 üzenetére

    Ha valakinek közlekedési eszköz (főleg első számú), akkor már ott el van rontva, h 600-as motort vesz ilyen célra. Naponta A-B-be, OLCSÓN ingazáni nem motort kell venni, főleg akinek fontos a + - 1 liter költségek tekintetében (és nem azért mert ez a hobbyja), hanem egy 250-300-as robogót, városon belül meg 125-öst, vagy valamilyen új 125-ös 4T váltóst.
    Itt megvan a 2-3 literes fogyasztás, és a fennartási költségek is töredékét képzezik bármelyik nagymotorhoz képest.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Pocee #106171 üzenetére

    Ne keverd ide pls. Ennek szimplán racionális magyaráztai voltak, kifejtettem, ugyan több postban. Első endurom, nem vagyok jártas a világában, 0 tapasztalatom van. Mivel a fokozatosság elvét betartva jártam végig az utcai motoros pályafutásomat is, anyagiaktól függetlenül, itt sem szándékoztam rögtön egy bszógépre ülni. Cimborámnak kb. 7-8 éve egy YZF-450-nel sikerült egy olyan szerencsétlent ugratni, h visszaérkezéskor megfejelete a kormányt, a sisak shield visszahajlott és szemüvegen keresztül eltörte az orrnyergét. Ő Simo-ról ült rá. Na azóta nem motorozik sehol.
    Más részből a helyi adottságok (Kisalföld) az én képességeim mellett, egyelőre úgy érzem nem indokolják a versenyendurot. Pontosan a fenti tényezőkre alapozva arra jutottam, h értelmetlen kiadás lenne 2 évente az a 400.000ft. Nincs itt rutinom, nem tudom kimotorozni, kihasználni az erejét, nincs olyan környék sem, pályázni sincs időm, sőt, az nem is vonz. Hobbysta endurozás, erdőjárás ttszik, nem az ugratók, siratófalak. Amellett h a motorjaim (mert mint írtam, ilyen kategóriákat az ember ÉLVEZETI eszközként tart fent, nem közlekedési) fogyasztása sose érdekelt, bármennyire hihetetlen, de tudatos vásárlónak tartom magam, közgázt is végeztem és ettől függetlenül figyelem a kiadásaimat. De egy olyan eszköz, ami örömet okoz, mosolyt csal az arcomra, nem fog érdekelni, h 1 literrel többet vagy kevebbet eszik. Mert helyén kezelem, tudom h miért vettem és mire használom és mindez hozzávetőlegesen mennyibe fog kerülni nekem. Ellenben sokan ezen alaptézissel nincsenek tisztában és ezért mentem bele a témába, h aki bizonytalan emiatt a döntésében, inkább ne vegyen motort addig, pláne ha nincs más közlekedési eszköze!

    Zárásként részemről, ha tényleg kizárólag az anyagi oldalára vetítjük ki a fenti témát, akkor a + -1 liter különbségből fakadó évi 30.000ft-os felár (amit a user is jelen esetben, mint többletkiadás számolt és írt, aztán el lett mismásolva a story a tudatos költekező, figyelmes műszaki ember témájába, amire a topik jó része fel is ült), mint éves "anyagi többletteher", nem összehasonlítható semmilyen formában egy versenyenduro fenntartási különbségeivel.

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák