Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz amdk7 #53543 üzenetére

    Nehéz elfogultság nélkül nyilatkozni róla, megpróbálok, noh és az is igaz, h más nagymotorral, hosszú távon nincs tapasztalatom, így nem nagyon tudom mihez viszonyítani.
    Nekem ez jó pár éve szerelem volt első látására, persze nem mondom azt, h foggal körömmel ragaszkodtam hozzá, elkalandoztam pár óra erejéig a BMW-k irányába is, de valahogy a racionális érvek mindig visszahúztak a VFR-hez.
    Talán a totalbike egyik VFR használt tesztjében olvastam, h az RC46 II első tesztje volt mindezidáig a legolvasottabb írásuk, szinte minden teszt oda és vissza van a típustól. Egy negatívumot szoktak kiemelni, mégpedig azt, - ami leginkább az első példányokra volt igaz a cikkek szerint - h 6000-től túl durván kapcsol a VTEC vezérlés.
    Amikor először mentem vele én is készültem lelkileg, fizikailag, mindenhogy, de megnyugtatok mindenkit, túl van lihegve. Nem mondom h semmit nem érezni, de az konkrét fasság amikor olyat olvasni h "ezzel külön meg kell tanulni motorozni a VTEC vátlás miatt". Lehet tapasztalni egy erőteljesebb megindulást 6000 felett, de lazán kontrollálható, sőt, én úgy gondolom h a "hubszki" érzésre 10 lapáttal tesz rá, h tényleg megváltozik a plusz szelepnyitás miatt a motor hangja (elkezd üvölteni).
    Amit én inkább negatívumnak emelnék ki (mint egyedüli), az a 250kg-s száraz tömeg. Baromira fogni kell tolás közben, mert tényleg van "húzása", de persze itt is igaz, ha elindulsz vele már nem érzed úgy.

    Egyébként baromi kezes, a váltó pontos, precíz, a gáz talán kicsit érzékeny- azonnal reagál a fordulat a legkisebb mozdulatra is. A fékek qrva jók, a C-ABS miatt kombinált, így bármelyik kereket fékezed, mindig dolgozik az első és hátsó dugattyú is. A futóművet én puhának nevezném, bár állítható elől és hátul is, azt nem birizgáltam még.
    A V4 hangja semmivel nem összekeverhető, egyedi, fémes, gyönyörű, főleg 6000 felett.
    Utast még nem vittem vele, egyelőre összeszokási fázisban vagyunk, de kíváncsiságból felültem hátra is, még a 187cm-mel is kényelmesnek tűnt, az utaslábtartók kifejezetten mélyre vannak húzva.
    Üléspozíció elől nagyon baráti. Formát tekintve mindig is a fej - oldalidomos motorok vonzottak, naked bike, túraenduro, cruiser nem az én világom. Annó próbáltam GSX-R-eket, tetszett, de pár km után kivolt a csuklóm, fájt a derekam, stb. Akkor eldöntöttem h sportmotort biztosan nem veszek, bármennyire is tetszik. Viszont a formavilághoz ragaszkodtam, de kényelmesebb motor kellett, amivel akár túrázni is kényelmes - két személlyel is és emellett nem túl guggolós. Ezen kategóriában nem sok alternatíva van. Triumph-ból van valami hasonló (1000-es talán), de az nem japán, illetve a BMW-nek van még hasonló sport-túrája, sor 2-es 70-80 lovas blokkal, de az sem mozgatott meg igazán, így maradt a VFR.
    Szakforumon két típushibával találkozni, állítólag a generátor 50-60.000km környékén megnyikkan szinte mindenkinél, illetve a láncfeszítőre kell figyelni, csörög a lánc ha kopott, de ez is inkább 50-60k felett jellemző.
    Kb. ennyi így gyorsba, ha van kérdésed mondjad csak.

    Hahu-n 35-40db szinte mindig van fent, úgy gondolom ennyiből már könnyű választani (pláne ha nem ragaszkodsz olyan ritka színhez, mint én :) )

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák