- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoB
veterán
válasz Daywalker #54746 üzenetére
Mivel szóba került a sok felesleges dolog, szerintem a 100-as benzin is teljesen felesleges amit beletankolsz.
Az nagy kompressziójú motorokhoz van. A gyártó meghatározza mekkora oktánszámú benzin szükséges adott motorhoz. Ez azért szükséges mert ha kisebbet tankolsz bele, a kompresszió miatt a benzin öngyullad még a szükséges pillanat előtt, és tönkreteszi a motort.
Ha nagyobb oktánszámút teszel bele, semmi sem fog változni. Sőt ha az adalékok miatt (amik azért szükségesek hogy ellenállób legyen a benzin) kevesebb szénhidrogén van benne, csökken a teljesítmény.
Hiába mész fel pályára, a motor nem változik, a sűrítés ugyanaz marad.
De cáfoljatok meg ha rosszul tudom.
Xaels
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #54730 üzenetére
Azért szerintem lehet igényesen is alakítgatni és itt nem a Monster matricára meg a karbon fóliára gondolok. Ahogy a hozzászólásaidból kiveszem, te (szinte) mindent beáldozol/nál a menettulajdonságok javára. Célszerszám, ahogy írtad korábban. Viszont van akinek nem kell legkiválóbb acélból készült vadászkés hanem elég egy svájci bicska, ami ugyan messze komolytalanabb ezen a téren, viszont van rajta még dugóhúzó, konzervnyitó meg csavarhúzó, ha úgy hozza szükség. Miért probléma ha pl. valaki a gyári "minél olcsóbban minél többet" szemlélettel gyártott elemeket lecseréli egy fokkal igényesebbre (nem az ebayen feltúrt kínából érkező kacatokra gondolok) pusztán az esztétikum kedvéért? Ez is egy hobbi, ki így, ki úgy találja meg benne az örömet. Külföldi oldalakat nézegetve nagyon sok szép és igényesen átépített sportmotort találni. Hogy kell-e az Öhlins TTX hátra meg a magnézium felni az kérdés, de hogy magukért beszélnek, az tény. Ha megnézek egy jó nőt az utcán, ott sem az lesz az első gondolatom, hogy vajon hány diplomája van
Ettől függetlenül a félmilliós kipufogórendszernek és hasonlóknak a hétköznapi ember számára én sem látom rációját.Gixxer esés: nem kellett volna leállni a blokknak esés után?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
Jó, a hozzászólásom lényege nem ez. De azért tankolom, mert nincs benne etanol, illetve tesztek szerint is "tisztább" - ha már szóba került a szénhidrogén.... (A többibe sincs feltétlenül igazad...de most ebbe ne menjünk bele).
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
jaktib
tag
válasz Bogyó bá' #54748 üzenetére
Gratula a motorhoz!
Nekem meg pont tetszik a színe, nem gyakran láttam eddig ilyen fényezést GS-en. Itt azért Pesten látni párat Az a fehér piros nagyon feldobja. Még egy piros felnicsík kellene rá és nagyon adja majd!
Csak most a jogosítvány... remélhetőleg mihamarabb meg lesz az is! Szeptember vége az a reális időpont?[ Szerkesztve ]
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #54750 üzenetére
Nem erre volt kihegyezve a dolog. Leirtam egy tipikus esetet, amikor egyaltalan nem a motorozas van a kozeppontban, hanem az egermozira verik, vagy ilyesmi.
Teny, hogy nem szeretem se a dobozt, se a bukogombat, csovet. Felolem karcolodhat minden idom, ennek megfeleloen neznek ki a motorjaim, viszont total felszabadultan tudok veluk motorozni, es nem kapok szivrohamot, ha valami torik.
En biztos elobb vennek egy tapadosabb gumit, mint csovet, de ez izles. Ezen nem veszunk ossze.Tegnapelott jottem haza ketnapos enduroturarol. Egy hatizsakkal megoldottam, persze nem a dobozfobiam miatt leginkabb, hanem terepen nekem nem hianyzik mindenfele kiallo szarsag a motoron
A motorozashoz eleg ennyi muszer is
Barmivel lehet jot motorozni, epp ezert nem ertem Runner nyugjeit. Plane hogy tenyleg eleg keveset ment vele, es mindig valamit heftelni akar rajta.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xaels
félisten
válasz Topiccsendőr #54763 üzenetére
Én is a minimal műszerfalat szeretem, csakis klasszikus mutatós órával. Amit a Yamaha az XV950R-re rakott valami hányásul néz ki.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
sok dolog miatt nem felesleges a 100 as benzin. meg akkor sem, ha nem 14.5 os kompresszioviszonyu sbk motorja van az embernek.
egyreszt nem esik szet olyan konnyen, mint a nagy etanoltartalmu 95 os benzin (ha egyaltalan szetesik, errol kesobb) ez erodalja a rez fuvokakat es az aluminium karburatorontvenyt es ettol rakodik le a rez valamilyen soja, azaz rezgalic a karbiban, ami eltomiti. tobben a benzin szinezeket tartjak felelosnek, de en direkt kinthagytam egy olcsobb motoromat a telen, hogy mi tortenik a karbijaban, es egyertelmuen a fuvoka rez es az ontveny aluminiuma reagalt egymassal.
100 assal nekem egy ev utan sem volt problema beinditani motort.
masreszt jobbat tud menni tole a hetkoznapi motor is, mivel nagyobb a fajhoje, nagyobbat terjeszkedik, mint egy rosszabb benzin. talan az oxigentartalma is nagyobb. persze mindez mennyire erzodik, az kerdeses.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
válasz baboss #54731 üzenetére
Nem feltétlen csak a pénz miatt szoktam barkácsolni, leginkább mert sokkal nagyobb örömöm van benne ha magam találok ki és valósitok meg dolgokat. Valahogy nekem nagyobb öröm mintha simán üzletbe megvenném. És ezektől a dolgoktól még egyedibbé válik a motorom.
Az is nagyon jó érzés amikor a sok gyári motor között odamennek az emberek az enyémhez és látom rajtuk, hogy ez vagy az tetszik nekik, kérdezgetnek, hogy ez mi, hogy csináltam stb.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #54759 üzenetére
Örülök, hogy végre sikerült találnod egy Számodra megfelelő gépet!
Ennek mi lesz a neve? Gondolom nem csótány ez is.?
Gratulálok hozzá, kép alapján jól néz ki! Ezt már nem kell 90-nél nyelezned
Nagyon sok balesetmentes boldog kilómétert kivánok hozzá![ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #54763 üzenetére
Valóban ill. remélem ezen nem fogunk összeveszni. Mások akik nem két napos túrára mennek annak nem biztos,hogy elégelhet már a hátizsák is. Az is igaz,hogy szinte mindennel lehet jót motorozni csak mindegyiknek meg is lehet/van a határa. Amikor megveszel egy motort próbálod a saját szád ízére,felhasználásaidra,szokásaidra szabni. Valamikor bejön a projekt amivel felszereli az ember a gépét valamikor meg haszontalan leszerelt kacat lesz belőle. Runner meg most kezdte ezt a motoros szakmát,majd megtapasztalja mi kell,mi a jó neki. Különbözünk,mindenkinek más és más az felhasználási szokásai ingerenciája.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-
pakriksz
őstag
válasz Bogyó bá' #54738 üzenetére
Nem volt ez egy kicsit drága? Vagy elintézik az átírást is? Mert én egy ER-5ért hibátlan állapotban, 32000 valós km-el 400-at fizettem, pedig az még vízhűtést is tud .
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz pakriksz #54777 üzenetére
Az eddig tényleg megnézett motorok közül (az SV, 3 db GS, 1db CB500) kimagaslóan ez volt a legjobb állapotú, és nem a legdrágább , a tulaj is egy végtelenül korrekt fickónak tűnt. 500k (549-ről alkudva) +43k átírás + 20k hazaszállítás. Ennyi. Ha még 50-60 ezer forintot elautókázok és elcseszem az összes idei szabimat, az sem lenne olcsóbb. Ha minden rendben lesz, akkor nekem megérte (8 éves, törésmentes gép szervizkönyvvel). Nekem már valószínűleg nem lesz másik motorom.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54738 üzenetére
Javaslom a vezerles ellenorzeset is azonnal. Vezlanc feszesseget. Vezlancfeszitot mindenkepp nezni!
Tobb esetben is talalkoztam rosszul mukodo feszitovel gs nel, ebbol az egyik at is ugrott es (extrem pelda)vertek a szelepek a dugattyut. A motor ment, csak kicsit volt gyengebb. A szelepek megusztak, miutan kicsereltem a feszitot, es hala a vastag szelepszarnak, nem deformalodott. Szaladt tovabb.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54779 üzenetére
Köszi a tippet, nem fogom elfelejteni! Szelephézagot úgyis ellenőrizni akarok (ha kell, akkor lapkákat is cserélni), ahhoz meg a fedelet le kell szednem. Ilyen esetben mindig kell szelepdekni tömítést cserélnem? (Csótányon 5 ezrenként ellenőriztem-állítottam, a harmadik állítás után már szivárgott az olaj mindenhol). Karbiszinkront is akarok csinálni, az amatőr (deszkára szegelt pvc-csöves) módszerrel.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54779 üzenetére
Hú, tényleg még valami: a GS első (úszó tárcsás, szegecses) féktárcsája gyárilag 5 mm vastag, 4 mm a megengedett kopáshatára. Most 4,8 mm és teljesen sima, hibátlan. A hátsó (ez ugye merev, a féknyereg mozog) nem tudom milyen vastag gyárilag, de 5,5 mm van ráírva minimumnak. Jelenleg 5,3-5,4 és erősen barázdált. Szerinted fel lehet ezt szabályozni? Csak azért kérdezem, mert az utángyártott hátsó tárcsák viszont alapból csak 5 mm-esek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54781 üzenetére
Szelepfedel tomitest nem mindig kell cserelni, ez attol fugg, van e olajpara korotte, es agyon van e pasztazva.
Csak a veztengely csapagy furatainal kell pasztazni, es nagyon keveset. Ha mashol is van, el kell tavolitani.
Nem nagyon szokott ereszteni. Levetelnel latni fogod mennyire van oda. Levetelhez a szelepfedel szellozeset is szet kell szedni, kulonben nem jon le a szelepfedel a vaztol. Nem fer ki.
A szelepkorongok ennel a tipusnal a hatalmas nagy, ketszaz forintos meretuek. Celszerszammal cserelheto, bontas nelkul.
Ha nincs celszerszamod, cserenel szet kell szedni a vezerlest. A vezlancfeszito tomiteset mar most erdemes beszerezni, mert az csak sima papitomites szokott lenni, ami a feszito leszedesenel meg is hal.
A feszito felhuzos fajta, nem a legmegbizhatobb.Hatso tarcsat en elhasznalnam szabalyzas nelkul, ha ennyire keves van belole hatra, ha utangyartott 5 mm, akkor valszeg elbirja, mas otvozet, vagy nincs benne annyi tartalek. Fogalmam sincs. Erre nem tudom a valaszt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #54782 üzenetére
Azt a szögletes "izét" kell levenni a szelepfedél tetején/közepén, ugye? A teljes service manual előttem van, tanulmányozom a rám váró feladatokat.... Szerelőpasztának milyet használjak? Mivel ugye Suzuki márkakareskedésből vettem a (bizományos, beszámított) motort, így volt időm tanulmányozni a vadiúj, nullkilométeres gépeket is. Pont ugyanolyan fekete tömítőpasztával volt a szelepfedelük feltéve (csak a sarkoknál kenve), mint az én (leendő) GS-emen. Ezek után gyanítom, hogy ez utóbbinak sem volt még soha levéve a szelepfedele, pedig ugye 24 ezernél kellett volna revíziót csinálni, sőt az olasz szervizkönyv szerint ez el is volt végezve. (gugli fordítóval próbálom a bejegyzéseket értelmezni).
Nekem piros, hőálló szerelőpasztám van, az jó lehet?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Czimby #54725 üzenetére
Szóval nem csak parasztvakítás; köszi az infót!
HSM!
Mivel szerelőhöz viszem (én nem értek hozzá, így nem kontárkodok) a régi állapota majd csak a cserénél fog kiderülni.mm89!
Nem is az a lényeg hogy észreveszem-e (amúgy sem hiszem hogy nekem feltűnne), de ha a hozzáértők azt mondják a motornak jobb akkor már megérte.bogyo112!
Gratula!
A plexi témához: nekem is ugyanolyan plexim van mint neked (ha azóta nem cserélted), úgy emlékszem a magasságunk kb. egyforma és gondolom a GS-en is nagyjából az a póz mint az SV-n. Hűvös időben felszerelem a plexit, mert egész jól védi a habtesetemet, viszont amint az időjárás engedi szedem is le, mert pont a bukósisakra tereli a szelet és ez meglehetősen zavaró. Szerintem mielőtt újabb beruházást eszközölsz próbáld ki a mostanival, ha te is ezt tapasztalod ne költs feleslegesen másikra.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #54784 üzenetére
Köszi, a plexivel kapcsolatban teljesen igazad van, át fogom tenni próbából. A Csótányon szerettem, leginkább azért, mert nélküle deréktól felfelé tiszta döglött bogár voltam egy kiadósabb motorozás után, vele meg csak a sisakom. A GS-en viszont jóval alacsonyabbra fog kerülni, lehet semmit nem ér, csak zajt csinál.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #54783 üzenetére
Lehet latni, ha gyari a paszta, mert 1mm es csikok vannak egymas mellett, vagy annyira vekony, hogy azt valami geppel nyomjak ra. Az hogy fekete, nem biztos, hogy nem szedtek le. Ha szakszeruen szervizeltek, eszre sem lehet venni azt a pasztat.
En loctite 5800at szoktam hasznalni. Ha a bardiban kaphato piros repapasztara gondolsz, nekem azzal kivan a tokom, mert hengerfejtol kezdve kipufogoig, mindenhova azt rakja az otthon barkacsolo paraszt, ahelyett, hogy tomitest venne. Hutoviz, olaj, minden tele szokott lenni vele.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
canniball
nagyúr
Szolnokon is razziáznak a rendőrök az NKH-val
Ha így folytatódik nehéz idők jönnek...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
Nem tudom mennyire követed a topikot, de itt is megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban.
Amúgy szvsz nem lenne ezzel semmi gond, ha nem akarnának egyesek ezzel jaszkarizni. Éjszaka a belvárosban zargatni a népeket...nem csoda hogy tele lett a t*kük. Csak aztán az ilyenek miatt mindenki sz*póágra kerül...Xaels!
Igen, sajna, olvastam én is. De hogy jön ez ide?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz SirKero #54794 üzenetére
Köszi!
Lehet, hogy inkább szövet nyeregtáska-pár lesz, mert az pont harmadába kerül mint egy konzol + doboz(ok), ráadásul fel is bírok tőlük szállni a motorra. Hátsó dobozzal nekem necces. .
Bukócsövet, túraplexit is szeretnék, ja meg ugye lesz egy hátsó féktárcsa+betét. valamint akku cserém is.
Mindezek viszont csak akkor, ha leápolom és eladtam a Csótányt: jelenleg erősen mínuszos a költségvetésem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz canniball #54793 üzenetére
Úton voltam, dinnyét vadásztam és azt hittem ez is olyan ellenőrzés mint a nyugat mo.-i. Ezek a lakossági panaszok tudnak érdekesek lenni. Nálunk a villamosnál is képesek 1 ember panasza miatt sebességkorlátozást elrendelni olyan helyen is ahol több mint 50éve van villamos közlekedés.
Az ellenőrzések során azt vizsgálják, hogy a járművek zajszintje meghaladja-e a gyár által előírtakat. Pásztorné Kovács Ágnes magyarázatként elmondta, a gépkocsiknak és motorkerékpároknak rendelkezniük kell típus azonos műbizonylattal, amely igazolja, hogy a zajszint kibocsátásuk megfelel a műszaki előírásoknak. Természetesen amennyiben ezen okirattal nem rendelkeznek, abban az esetben szabálysértési eljárás kezdeményezhető a járművezetőkkel szemben. Ezt bármilyen vizsgaállomáson kiállíthatják? Mert életben nem láttam még ilyen papírt pedig 3. motorom van.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
-
Xaels
félisten
És egy teljesen gyári állapotú motornál, zargatni kell a gyártót, hogy adjon papírt?
Nekem mondjuk ugye most nem gyári a kipufogóm(de a Viragon és a Kawasakin is az volt) és a gyártó is valami Lu Hao Silencers LTD Tőlük nehézkes lenne ilyen papírt szerezni.
Azok a kommentek jesszusom milyen primitívek...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- TCL LCD és LED TV-k
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kupon kunyeráló
- EA Sports WRC '23
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen