-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz jaktib #41718 üzenetére
"hogy sokkal nagyobb a költsége egy 500cm3-nek egy 250cm3-hoz képest? I"
Szerintem nem. Valamivel lehet, hogy többet fogyaszt, de a többi költség az majdnem ugyanannyi. A fogyasztás meg nagyon változó, múltkor volt róla szó, hogy aki nagyon erre "gyúr", az ne motort vegyen, mert az autóhoz képest mérhető kisebb fogyasztás mellett minden más sokkal több kerül rajta. De az, hogy 250, vagy 500-as, az már elenyésző különbség a költségekben. Annyi talán, hogy a 250-esek olcsóbbak, és abból könnyebb találni egy fiatalabbat, jobban karbantartottat, mint egy 500cm3 körüliből.Esetleg a Suzuki GS500 is szóba jöhet, az tulajdonképpen az ER-5 "testvére", de mégis más.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz jaktib #41718 üzenetére
Szia!
Helyedben 500cm3 -alatt nem vennék motort.
Nem száguldozásra, de problémás lesz egy 250-esel előzni egy idő után országúton.
GS500, CBF500, esetleg CBF600 ezeket bátran tudnám ajánlani, viszonylag olcsó, megbízható gépek szoktak lenni. Tavasszal nagyobb a választék, viszont ősszel jobban tudsz alkudni (szerintem).
Fenntartásban alig kerül többe egy 500-600 as mint egy 250-es, viszont mindkettő sokkaltöbbe fog kerülni mint a robogód. Erre készülj... A robogó spórolásra ideális, a motor egyáltalán nem. Ezt többször kiveséztük esetleg keress rá, egy autóval olcsóbban kijössz bárhogy számoljuk mint egy motorral.
Egyedül időben vagy többször előrébb motorral mint autóval."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
tboldi
nagyúr
válasz jaktib #41718 üzenetére
Egy időben én is nézegettem az ER-5-öket, mivel olyannal vizsgáztam. Amiket olvastam róla, abból azt szűrtem le, hogy nemigen van velük probléma, megbízható típus. A műszegység izzói szeretnek kiégni sűrűbben, állítólag a hőtől.
Ja, és a hasznaltauto.hu-n van egy fekete, kecskeméti darab 10k alatti km-rel 700-ért. Képeken jól néz ki, de már vagy egy éve hirdetik. Szerintem ennyi idő alatt már csak eladták volna, nekem gyanús.[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz jaktib #41718 üzenetére
200-as robival (Aprilia Sportcity) kezdtem 7 éve a motorozást. Fél év után Honda Hornet 600, újabb egy év múlva Honda Varadero 1000. Innen már nem kívánok továbblépni. Sőt!
Mai napig nosztalgiázom a robi után. 2.5 lityis fogyasztás, 100-ig szinte minden autót lealázó gyorsulás, fordulékonyság, könnyű kezelhetőség.
Imádtam a Hornetet is, de az teljesen más kategória volt. 100 km/h 3.3 sec alatt!!!! 8000 alatt átlagosság, felette brutalitás! Sajnos, túrára számomra kényelmetlen volt a termetem miatt, ezért volt a váltás Varaderora.Szóval, ha munkába járás és gazdaságosság a fő cél, maradj a robinál! Az a leggazdaságosabb!
Ha már túra is befigyel, 600-alatt ne vásárolj, mert hamar kiderül, az 500-asok gyengék.
600 felett viszont már nem kell nézegetni, csak ha a termet kívánja. Esetemben ez volt az indok (187 cm, közel 1 mázsa). Egy jó 600-as már mindenre elég! (pl. Yamaha Fazer, Honda Hornet, CBF 600) -
vlevi
nagyúr
válasz jaktib #43697 üzenetére
Ennek a "tesója" a Suzuki GS500. Úgy értem, hogy a tesója, hogy hasonló sor2-es felépítés, hasonló teljesítménnyel. Talán abból több a választék.
Nem lebeszélni akarlak a kawáról, csak szólok, hogy van nagyon hasonló más típusban is.
[link]
Nem kimondottam ezt a motort ajánlom, csak a minta kedvéért kerestem egy szép kék GS500-at -
pakriksz
őstag
válasz jaktib #43697 üzenetére
nekem is er-5 van, bár nem rég óta, csak kb 600km-et mentem vele ősszel. Tényleg olyasmi mint a GS 500, csak az er-5 vízhűtéses, így elvileg kevésbé hajlamos a túlmelegedésre. Viszont egy valamiben egyértelműen jobb az er-5: a váltóban (ha nem cseszték szét persze).
A GS500-nak néha szorulni szokott a váltója(legalább is amin én mentem azt néha erősen kellett rúgdosni, főleg ha bemelegedett), na meg a váltókar is egy pici pöcök ami néha elég idegesítő tud lenni (bár ezt biztos lehet cserélni), na meg az ürest nagyon nehéz megtalálni. Az ER-5ben viszont érzetre, és hangra is a nagyobb kawákról származó váltó van (legalább is nekem tök ugyanannak tűnik mint ami a ZR-7ben van)..Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #43801 üzenetére
Írtam, eddig amióta megvan kb 600 km-et tudtam gurulni vele jó idő hiányában. Nem volt gond vele (2001-es gyártású, kb 35 ezer km-el). Nem tudom hogy kanyarodik lassú tempónál, még nem próbáltam (de ugye itt már nem is bukok meg ha leteszem a lábam ilyenkor ). Simán lassan mentem vele amikor az autók között előre mentem, akkor nem volt gond. (az amit a tanpályán kell csinálni az szerintem elég életszerűtlen, olyan szűk fordulókra nem sűrűn van szükség a valóságban, na meg nem gond a lábazás sem).
GS-hez képest azt érzem, hogy az er-5 kevésbé rezonál, és alacsonyabb fordulatszámon sem rángat, és már ott is erős, na meg ugye jobb a váltó is, és 2000-től (de lehet 2001-től), van rajta gyári üzemanyag szint mérő.
Szerintem jó kezdőnek, mert kevés rajta az idom, a tükör karok fémek és 2 csukló van rajtuk tehát ha rádől, akkor csak becsuklik, és felállítva simán visszahúzod a helyére. Az indexek is viszonylag rugalmasak (de sajnos az itt is műanyag), és az alkatrészek is tűrhető áron vannak ahogy néztem.
Bár szerintem nem kezdőnek is jó, mert nem nagyon érzem hogy az 50 ló olyan kevés lenne normális motorozásra. Hegymenetben sem erőlködik nem kell nagyon visszaváltogatni, és bőven túl lehet vele menni a legális sebességkorlátokon. Én csak 140-ig mentem el vele, mert az nekem elég, de állítólag 190-200 reális max sebesség. Olajat nem igazán eszik, 600km alatt nem vettem észre olajfogyástTroll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Archer
őstag
válasz jaktib #43890 üzenetére
Szerintem az 50-60 ezres csizmára, kabátra, sisakra, akármire már nem lehet, azt mondani, hogy nem jó, ennyiért már mindegyik ruházati elem kielégítően ellátja a feladatát. Az más kérdés, hogy ezt még még még lehet fokozni, attól függően, ki mennyit nyert a tippmixen. Viszont amikor pl. egy normális utcai bőr cipőt már nem lehet 15-20k alatt kapni, akkor hogyan lehetne ugyanennyiért olyat, ami még véd is itt-ott... Sajnos ez van, ami jó, azt meg kell fizetni. Igen, sajnos a kezdés a legnehezebb, mindent egyszerre megvenni. Ezért érdemesebb inkább ilyenkor használt de jó minőségű cuccok között nézelődni, aztán szép fokozatosan lecserélni újakra.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #44351 üzenetére
a doboz hogy van felszerelve? én is szeretnék, de a 20 ezer forintos állványnál azt mondom hogy "menjetek a jó büdös..."
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #44356 üzenetére
tudnál csinálni róla pár képet hogy van felfogatva, és hol? Esetleg a platnit is levéve arról pár kép hogy csatlakozik a platnihoz.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
-Mosquito-
őstag
válasz jaktib #44457 üzenetére
Fent vagy a Motorozz.hu-n ? Keresd Petya89-et. Ő készít bukócsőt,doboztartót is.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #44900 üzenetére
az a 60 ezres költség hogy jött össze? nekem 37k volt az átírás októberben, és 8k a biztosítás 1 évre.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz jaktib #45434 üzenetére
Én csak nem egészen 2 éve motorozok, 125-össel. Direkt motoros balesetbiztosításom nincs, hanem a bankkártyámhoz van egy általános balesetbiztosításom, évi 1900,- forint díjjal. Nem sokat térítene, de ne is legyen rá szükség. Tavaly, mikor Erdélybe mentünk, akkor kötöttem a 8 napra 3500,- forintért teljeskörű motoros biztosítást az interneten, de már meg nem mondom, hogy melyik biztosítónál...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Polemius
aktív tag
válasz jaktib #45436 üzenetére
Ha már tárolás:
IX. kerületben* nem tud valaki olcsó(bb) parkolási lehetőséget? (Garázsban, teremgarázsban).
Ott is csak 15-18e+rezsiért látok.Direkt motorosokra optimalizált** balesetbiztosítás szintén érdekelne engem is...
* Páva u. x Tompa u. környékén.
** Ha pl. sérült felszerelést is térítenének. -
polimorf
tag
válasz jaktib #45594 üzenetére
Mikor megvettem a gépemet nekem se ment a középsztenderre rakás, aztán pár hét alatt rájöttem, hogy rosszúl próbáltam, tehát rájöttem a technikára és már gond nélkül bármikor feldobom.
Ezzel Te is így leszel csak gyakorolni kell több módon is.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Archer
őstag
válasz jaktib #45594 üzenetére
Megszokod azt hamar, ne aggódj A lényeg, hogy mindig annyival menj vele, amit még biztonságosnak érzel, érzed, hogy tudod kontrollálni. Lényeg a fokozatosság. Esetleg nem hülyeség először valami üres parkolóban próbálgatni a fékezést, kanyarodást, elindulást, kb. amik a vizsgán voltak.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Something_
őstag
válasz jaktib #45594 üzenetére
Amikor megvettem a 250-es robogót nem bírtam vagy csak nagy szenvedés árán tudtam középtámaszra rakni Aztán pár nap alatt simán meg lehetett szokni, úgy hogy 0 erőkifejtés kell és már fel is van rakva. Te is megszokod.
Aztán jött az RR, itt már nem volt gond a középsztenderrel
Amúgy én fosnék belvárosban a kapualjban tartani, reméljük nem lesz gond. Hányadik kerületben laksz?
-
vlevi
nagyúr
válasz jaktib #45594 üzenetére
"közép támaszra egyedül nem tudom rakni, "
Biztos megvan a technikája, csak nem jól próbálod. Úgy csinálod, hogy jobblábbal ráálsz a középállvány szárára, aztán, a testsúlyodra feljön az magától? Mert, ha nem, akkor próbáld meg így.Itt egy extrém példa, a 400 kiló felé hajló Goldwing : [link]
Persze vannak rosszabbul és jobban "kigeometriázott" középállványok is, mert pl. a DL650-t nehezebb volt állványra rakni, mint a 100 kilóval nehezebb 1150GS Adventure-t, de ez a technika mindíg működik. A lényeg, hogy csak akkor kezdj erőt kifejteni a középálvványra, amikor az már két ponton stabilan a földön van.
[ Szerkesztve ]
-
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #45602 üzenetére
miért nem az oldaltámaszt használod?
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Archer
őstag
-
Daywalker
addikt
válasz jaktib #45671 üzenetére
Ha teli vagy, akkor az Ivanicsékhoz vidd, biztos jól megcsinálják, de nem lesz olcsó.
Ha kevésbé vagy tele, de jó munkát akarsz, akkor Red Line...a szerelőjük korábban az Ivanicséknál meg a Big Bangnél dolgozott, eléggé ért a kawákhoz, mellesleg a red line is megkapta a márkaszerviz jogot, tehát...
Ha tuning vagy egyéb elektronika akkor Esztergom és Prop tech...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
pakriksz
őstag
válasz jaktib #45671 üzenetére
hát oldaltámaszról max akkor dől el a motor ha nem stabil talajon áll a támasz, vagy ha valaki fel akarja dönteni.
Egyébként az enyémen nincs középsztender, de nem is használnám, max a téli álláskor vagy lánckenéskor.
Én valami motul láncspray-t vettem.Szervízbe még nem vittem, de a márkaszervízeket szeretném elkerülni. Autókból kiindulva általában drágák és lehúzósak, ha csak nincs ismerős ott (ugye a pl tönkremegy egy kis alkatrész, hát cseréljük ki a fél járművet a kis alkatrész cseréje helyett effekt).
De az olajcserét, fékfolyadék cserét, fékbetét cserét(legalább is elöl) megcsinálom otthon, talán a kerékcserét is.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Archer
őstag
válasz jaktib #46159 üzenetére
Milyen motor, mekkora hengerűrtartalom, mire volt használva és hogyan, hány tulajon ment keresztül, perselyes vagy nikasilos a henger, stb. stb. Amúgy normális tulaj mellett ezeknek a nagyobb köbcentis motoroknak simán el kell menniük 100-at. VFR 750 meg többször ennyit
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz jaktib #46165 üzenetére
Egyébként szerintem sok használt motor lenne ilyen futásteljesítmény közelében vagy felett, csak mikor mindegyik tulaj tekert rajta vissza kicsit vagy csak kikötötte a km órát, nem csoda, hogy a 20 éves motorban 50e km van.
Egyébként tekergetni sem kell a modern motoroknál, ebayen túrok egy fiatal törött motorból való műszerfalat kevés km-rel aztán máris megfiatalodott a motor.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
válasz jaktib #46167 üzenetére
Passz. Előjele nem volt, a korábbi tulaj annyit ment vele mint én 1 hónap alatt, az elsőről semmit nem tudok, de alapvetően a 21.000km alatt motorral gondom nem volt. Csak olajat cseréltem.
Gyári hiba mint mi? 2003-as. Ez nem gyári, ez ilyen. Van ami nem megy annyit mint a többi. -
Daywalker
addikt
válasz jaktib #46170 üzenetére
Nem lehet általánosítani köbcentire, se hengerek számára stb (leszámítva az üzemórás motorokat) Persu sokat mesélt erről nekem. Vannak jobb és rosszabb konstrukciók, de sok függ a használat módjától és a karbantartástól. Egy kihegyezett konstrukció hamarabb fogy el, de általában nem a blokkal van baj (kivéve ahol gyárilag fos a nicasil), hanem ott pl. a hengerfej a problémás...de pl. a sokat szidott desmo vezérléses motorok többet bírnak hengerfejben, cserébe bonyolultabb és nehezebb szervizelni.
Szóval cserélhetsz akármilyen sűrűn olajat, vannak részek, amik ettől függően elkopnak, vagy a váltó esik szét. Papásan hajtva sok motor kimegy a világból, de ha arra használják amire kell, akkor fogy és kopik minden.
Sajnos a hazai csóróság jellemzi a motorhasználati szokásokat is...elvárják, hogy a világból kimenjen 20 évesen sok tízezer kilométerrelTavaly vettünk robogót és a totalcarról letölthető adásvételit simán elfogadták.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Horgász topik
- Suzuki topik
- Fotók, videók mobillal
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Autós topik
- Kupon kunyeráló
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- További aktív témák...