-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #63166 üzenetére
"Átlag Béla" ha nem akar meghalni, akkor ne akarjon a motoros tudás megszerzése nélkül műmájerkedni. Egy 100 LE fölötti gépen kanyarban ne húzzon csutkagázt, mert az elektronika "úgyis megoldja helyettem". Igenis tanuljon meg motorozni, és vegyen szolídabb, általa is kontrollálható gépet. Ja, hogy akkor "kinézik" a menőbb társaságból? Ez szimpla pojácaság...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #63169 üzenetére
Nézd: ha a saját motorozási "
tudásom/ nem tudásom" és a motorom képességei eredőjeként 60 km/h-t ítélek meg biztonságos kanyarsebességnek, akkor 60-nal megyek, és pont lesz*rom, hogy ott a gyakorlottabbak 100-zal is képesek befordulni. Ráadásul ezt nem érzem vércikinek, és nem próbálok motoros tudás helyett elektronikák segítségével kamikázeként nyomulni. Én így gondolom...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
yodamastah
őstag
válasz Teasüti #63121 üzenetére
Ha a segged félted akkor sportmotor jó lesz. Azon kap a legkevesebbet a segged. Egy chopperen vagy túramotoron a seggden ülsz. Sportmotoron meg tartod magad háttal, combbal, karral, seggel. A kanyarokban ide oda mocorogsz, pakolod a segged. Autópályán kényelmesen ráhasalsza tanktáskára, stb... 1000km motorozás után se fog fájni a segged, Viszont el fogsz fáradni sokkal jobban mint egy túramotoron. Megoldás: edzeni kell. Ha edzés mellett is elfáradsz: még többet kell edzeni
Sportmotorral túrázni akkor szívás ha ketten akartok menni sok csomaggal. Ez nehezebben megoldható és kényelmetlen rajta ketten sokat menni. Viszont ha egyedül mennél, és szilárd útburkolaton maradsz akkor egy sportmotor tökéletes túrázni is.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #63159 üzenetére
Akkor tanuljál/tanuljon meg motorozni! Eddig csak a BMW és KTM modellekben van ilyen kütyü. Olyan motorokat nézegetsz ami tudja amit kell/ene,csak a megfelelő pilóta tudása hiányzik hozzá! Egy "vacak" XT660-nal is el lehet szépen kenni szerpentineken egy sportmotor száját ha megvan a tudása hozzá.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz Teasüti #63146 üzenetére
Valami ötvözet, az tuti, meg az anyagbelső "buborékos" ahogy írtátok.
Nagyon úgy tűnik, hogy csere lesz, csak jelenleg nem találunk bontott alkatrészt, csak a nem jó oldalra (Duc Monster 620ie) Új ára valahol 70ezer ft körül volt, amit láttunk, meg kérdéses hogy az rendelhető-e egyáltalán.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63216 üzenetére
Nálam is sokat csökkentett a hegyikerékpár az ingerküszöbömön... Mondjuk ha rámhúzzák a kormányt, vagy kijönnek elém, nem is igazából szoktam ráparázni, csak mérgelődni, általában nem is szokott váratlanul érni.
Mondjuk jobb óvatosnak lenni azért, mert amikor viszont megijedek motoron, akkor tényleg para van... Mikor kicsit elkalkulálod a sebességet, egy pillanatra nem oda figyelsz, és egy emberes gyorsítás után hirtelen arra eszmélsz, hogy messziről kisebb ívűnek és sokkal messzebbinek tűnt az előtted lévő kanyar, erre most itt van előtted.... Mindezt erősen háromszámjegyű sebességnél. Na, az para...
Pedig csak annyi volt, hogy egy nehéz vizsga után kevés alvással kicsit túl sok feszkó szabadult fel.... Ha megsimogattam volna a korlátot is csak magamra haragudhattam volna.[ Szerkesztve ]
-
togvau
senior tag
válasz Teasüti #63218 üzenetére
ezen a becsült dolgon gondolkoztam én is, de ez így nagyon bénának tűnik. Nem csak az időjárás zavarhat be, hanem a gumi keménység, az útburkolat minősége (rendes aszfalt vs jégpálya fehér aszfalt)... van egy tippem, hogy ez az kanyar ABS ha erre az elvre alapszik, akkor csak a gyártó tesztpályáján működik olyan jól, a gyártó tesztpilótájával, és a gyártó által felkészített motorral
És ezt sajnos a gyártón kívül senki nem fogja kipróbálni, mert nagyobb a kockázat.hitler, sztálin, micro usb
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63218 üzenetére
S1000rr en, ami msc t hasznal, van mode kapcsolo. Eleg paraszt, ha igy kell megoldani, de rengeteg mas tenyezo is nagyon fontos. Es kb holdkompnyi szezorokkal kene felszerelni, hogy mindent tekintetbe vegyen. A kezdeti dtc ket pl egy mas meretu gumival elmeletileg agyonvagtad. Legalabbis olvastam egy cikkben, h problemat okozott.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #63214 üzenetére
Mivel ez egy új dolog ezért egyenlőre "prémium" gépekbe (BMW,KTM,Ducati ) szerelik be. [link] 5M egészen 10M-be kerülnek ezek. Itt már belefér az árba,hogy benne legyen. Mondjuk ha 3-4M lenne egy "középkategóriás" motor és tételezzük fel 500eFt-ba kerülne ez az extra,kérnéd?
Szóval vagy veszel egy új ilyen gépet gyorsan (csoda,hogy még élsz e nélkül ) vagy tanulsz/fejleszted magad.Ui:
Én is fel vagyok háborodva,hogy a Varán nincs lézeres fényszóró,mint a BMW 1600GT/L extraként rendelhető 1Millás tétel,na jó beérem LEDes fényszóróval is mint a nedves GS-en az meg ~200-300eFt tétel. A manóba, maradunk a dupla H4 izzónál.togvau:
Túl sok sci-fit nézel. Motorrevü 2016/2 számában tesztelték a kanyar-ABS-t.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
fattyu
veterán
válasz Teasüti #63308 üzenetére
de azt te továbbra sem érzed hogy ez a hszed éktelen dilettáns flémkeltő nettó baromság volt?
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63330 üzenetére
Úgy tűnik.
Azért nagyon gyorsan tegyük hozzá, hogy a fél liter körüli "kismotorok" annyira árérzékenyek, hogy ott olyan futóművet, fékrendszert találsz a legtöbbjükkben, hogy minimum siralmas. Ott szvsz nagyon nem a kanyar vagy nem kanyar ABS lesz a szűk keresztmetszet.Gondolom, a kanyar ABS-t a Bosch is "némileg" drágábban adja, mint a simát, arról nem is beszélve, hogy vélhetőleg komolyabb motorvezérlő is kell alá, mint ami a mezei félliteres géposztályban általában fellelhető.
(#63334) bob.zxr: Ez pedig a másik fele a dolgoknak.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Teasüti #63330 üzenetére
"ha már csak elvből sem veszek literes motort,"
Ezért van a KTM 1190 Adventure
Később biztos lesz, még néhány év, hogy nagyon beinduljon a szenzorok, elektronikák tömeggyártása, többmiliiós darabszámban, akkor majd olcsó lesz, és mehet akár kisebb, olcsóbb gépekbe. Mert most, egy 5-6 millás motorra párszázezer forintos extraként adják, de ki az, aki egy feleolyan drága gépre kifizetne ugyanekkora felárat -
BoB
veterán
válasz Teasüti #63330 üzenetére
Marketing.
Ugyanaz van mint minden más terméknél.
Kivehető, mosható, antibakteriálisan kezelt béléses sisak kell? fizess legalább 60-80 ezret. Annak ellenére, hogy fillérekbe kerül.
De lehetne szó autókról is. Rengeteg extra van, ami nem kérhető csak a nagyobb és drágább motorral szerelt változatokra.
Meg van vagy ezer dolog.
Szándékosan nem teszik bele az olcsó modellekbe. És nem azért, mert annyival drágább lenne.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #63339 üzenetére
Szépen csavarod a szavakat. Szóval a válasz: NEM! Na,akkor majd kb úgy 3-5év múlva siránkozz addigra biztos elérhető lesz számodra,addig meg felesleges hisztizni. Legalább lesz időd megtanulni motorozni/kanyarodni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63340 üzenetére
Sztm vegyel egy cbf 600 ast abs el, es tanuld meg kanyarban hasznalni. Nem kell tul sok gyakorlas, mert te is dh pocok vagy, legalabbis emlitettel valamit
Tenyleg hamar megtanulod. Nehany trening, es olcsobban meguszod, mint a bosch t.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
válasz Teasüti #63347 üzenetére
Egy XJ900-as egy gőzmozdony, kibaszott jó túragép és új korában is lenyomta volna a jelenlegi motorod, ami csak akkor volt 80 lovas. A kawádban a leírásod alapján most jó ha 60-70 paci vánszorog.
Egy XJ900-as túra képei.
Aprópénzes Kaland 2012, Krím - félsziget[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63347 üzenetére
Oooo... , mert ilyen kifejezeseket alkalmaztal korabban hogy "nekem azert kene" bocs, hogy felreertettem, biztos bennem van a hiba.
Most akkor ha jol ertem, beirtal hogy egyutt hepciaskodjunk azon, h nincs menetstabilizator minden motoron. Mert nem azert irtal, hogy vegyel olyat. Hat jo, capisce.A motorok tulajdonsagat elmeletileg a fordulatszamhoz tartozo nyomatekertekek alapjan tudnad megallapitani.
De. Ehhez tartozik sajnos egy valtoattetel ami nagyon beleszol a dolgokba.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dellfanboy
őstag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63378 üzenetére
mindenbol van. bimota tesi modellek, bmw gs modellek, virtualis forgaspont? az bicikli tema.
bolintasgatlo pedig nem mukodott jol sosem. amkor osszeul az elso telo, segiti a kisebb utanfutas a bekormanyzast. nincs ra szukseg. egy ideig hasznaltak versenysportban is, de belattak hogy semmi ertelme.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63378 üzenetére
Fékfüggetlen rugózás miatt lett megcsinálva (amennyire tudom) pl. a BMW telelever meg paralevel rugózási megoldásai.
A bólintásgátlóra nem vágyom, nekem az 100%-ig megfelelt volna az igényeimnek, amit a GSXR-en tapasztaltam. Azok amúgy minden lényeges paraméterükben állítható rugózó elemek (előfeszítés, húz/nyomó csillapítás), és ugyanez elmondható a 600-as és 750-es GSXR futóműről is.
Szerintem amúgy ez lenne a minimum már egy 70-100 lóerős gépbe, nem az a bazári vacak, amit a legtöbbe manapság szerelnek. Nem gondolnám, hogy annyival drágább lenne előállítani egy ilyet, gondolom itt is a marketing, "vedd a drágábbat és megkapod" elv.(#63380) HGabor89: Ez ennyit tud. Gyári olaj van benne, gyári rugó, és megfelelően beállított előfeszítés. Mást nem tudok tenni vele. A gyárban belőtt 70KG-os pilótához képest is csak bő 30kg súlyfeleslegem van.
(#63381) persuader: Hangot kell adjak a véleményemnek, miszerint mekkora seggfejség burkoltan lehülyézni az embert mindenféle indoklás nélkül egy nyilvános fórumban. Ha már ilyet írsz, egy rövid indoklás lett volna az abszolút minimum.
(#63385) persuader: A másik testi adottságaiból gúnyt űzni sem éppen egy kultúrált dolog a véleményem szerint.
Egyébként nem a hátsó kerék szokott sikongatni úthibákon, hanem az első. Gondoltam, a teleszkóp szóból egyértelmű lesz, hogy arról van szó, nekem hátul rugóstag van, de úgylátszik mégsem.(#63386) Czimby: Azért ennyire vacaknak nem kéne lennie a gyári 70kg-os rugónak sem egy 100kg-os riderrel. No mindegy... Nem akarok erre a gyári förmedvényre már költeni, valmai komolyabb teleszkópra gyűjögetek inkább, majd abba rakok a súlyomnak megfelelő rugót.
Próbáltam "kompenzálni" erősebbre tekert előfeszítéssel, de akkor más téren lett nagyon vacak, szval hagytam inkább úgy beállítva, ahogy kell.(#63387) Mosquito34: A smiley-t a végén nem teljesen értem.
(#63388) Lomha 8V:
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #63448 üzenetére
Gondolkoztam ezen a vonalon is, mit lehetne helyette. Ugyanis el tudnék viselni még 30-50 lóerőt is a ménesben. Ugyanakkor nem igazán találtam olyan motort, ami megfelelne az igényeimnek, és tetszene is. Az SV1000S lett volna még a legközelebb (jó motor, futómű, V2 ), de az meg nekem már túl torkos, hamar megissza, ami befér a 17L-es tankba.
GSXR tetszik, de abból minimum egy fiatal 750-es lenne jó. De jól megkérik az árukat (sokkal, sokkal több lenne a ráfizu, mint egy futómű-fejlesztésnél), torkosabb is jóval, és nem is olyan praktikus/kényelmes a mindennapokban.
SAG amúgy megvan, végig is játszottam a kalandot, hogy SAG nélkül, nagyobb előfeszítéssel, de katasztrófa.
Hát, 1misi körül ér a motor, és szerintem 2-300 000-ből ki lehet hozni a fejlesztést, ha türelmes vagyok vadászni az alkatrészekre. Szerintem ennyi belefér. Ha pedig majd eladom a motort pár év múlva, visszarakatom rá a gyári cuccokat, és tuning futóművet meg eladom külön. Mindenki máris boldog.
A bicós hasonlatod annyiból nem jó, hogy az SV-nek jó a váza, és a hátsó rész megmunkálása is korrekt, tehát hogy úgy mondjam, tud profitálni a jobb cuccokból. Nyilván, motorikusan nem lesz erősebb, de azért az a nyomatékos 72 paci sem olyan kevés.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #63518 üzenetére
Nekem abszulúte csak hétvégi kikapcsolódás a motorozás, de még a kis 125-ös Csótánnyal is stabilan összejött az évi 8 ezer km. Erről ennyit. Most vagy motorozunk (is), vagy csak dumálunk róla itt a fórumban...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63521 üzenetére
A karbiszinkron csak a fojtoszelepallas 1/4 allasaig szol barmibe bele. Be lehet allitani, h jarjon valamennyire, a szarabb hengernek szerintem tobb benzint es nyitottabb fojtoszelepallast kene adni, jozan parasztibol, h ne legyen a szar kompresszio miatt kisebb a bumm benne a tobbihez kepest. Valszeg alapjarati keverekcsavarral is az alapjarati rendszert allitani kellene hozza, talan jarna mind a negy henger.
De. Ismetlem, nem biztos h kopott a gyuru, vagy a hengerfal. Lehet hogy szelepgondja van, amit ha beallitanak jo lesz a kompresszio, es mindenki orul.
Szoval rossz iranybol kozelited meg a dolgot. (mondhatnam, h ugyanilyen antipatikus a hozzaallasa azoknak a tulajoknak, akiknek a kezet tornem, de nem akarlak megserteni) szoval nem ertem, az elobb emlitetted, h nem gond uj motort venni anyagilag. Nem ertem miert szopatod magad, es miert nem koltesz erre a motorra, legalabb annyit, h megnezzek, mi a baj forrasa.
Olyan szinten kockazatos, h bebukod a szerviz dijat, de ha meg nincs penzed a motort uzemeltetni (bocs, ha nyers vagyok) akkor miert motorozol vele?
Ezeket csak azert mondom, mert egy kicsit tele a tokom ezzel a mindegy, csinald meg ugy hogy menjen hozzaallassal, amiben nagyonsokszor volt reszem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63588 üzenetére
A szelepfedel tomitest nem kell mindig lecserelni, de a vezermutengelyek furatainal kell hasznalni egy kis tomitopasztat, osszeszereles elott. (vegytisztara mosni elotte, zsirtalanitani) Nagyon keveset, es azt is csak a sarkokban. Ha volt szerelve a motor, azt onnan fogod latni, h a kb 1-2 mm felulet helyett tele van kurva pasztaval. Ha ezutan folyik, akkor kellene cserelni ( ekkor nyomjak ki sziloval)
Jah, meg eszembe jutott. Ne hasznalj a hutovizhez, benzinhez, olajhoz semmilyen adalekot.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63593 üzenetére
amit eddig hasznaltam, loctite 510, 5188, 573, 5926.
az utolsot javasolnam.ha nem lyukas a huto, akkor ne onts bele ilyesmit, mert idovel valahova kotni fog.
az csak veszmegoldas szokott lenni. mocoolt mondjuk onthetsz bele, de ilyen csodaszereket ne.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63769 üzenetére
szerintem hiaba irom le, hogy mit probalgatok, nekem teljesen masok egy motorral szemben tamasztott kovetelmenyeim.
alapjaraton en nem megyek motorral. egyszeruen nincs olyan helyzet.
nagyon konstrukcio fuggo az alapjaraton rangatas. pl a fotengely szogsebessegvaltozasabol adodo rangatasrol van szo, akkor maga a rendszer lendtomege is befolyasolja ezt, illetve hengerszama.
nem a keverekkepzese.
ami fura nekem, hogy az emberek altalaban megkeresik hol jar szarul egy Motor, milyen helyzetekben viselkedik rosszul, es csakazertis ott akarjak hasznalni. ha rangat, akkor csusztasd a kuplungot, vagy valtoztass a fordulatszamon.
fel lehet fogni ugy, hogy a Motor hibai koze tartozik az, hogy 0,5Nm rendelkezesre allo nyomatekkal nem tud elindulni, meg nezhetjuk ugy is, hogy a vezeto nem kepes alkalmazkodni egy nagyon egyszeru helyzethez, es csakazertis erolteti, agyatlanul. szoval ezek , hogy 1200 as fordulaton melyik rangat, meg melyikkel lehet elindulni gaz nelkul... ezek nem szempontok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63769 üzenetére
Amit meg tudsz nezni egy motoron az az, ami kivul van a blokkon. Gumik allapota, felni. Kapott-e a felni padkat, stb. Egy probamenet utan a villaszarszimeringeket is ellenorizheted, mert csak ugy allva nem fog folyni, de menes utan tud. Nezd meg a villaszar feluletet. Fektarcsa, fekbetet-vastagsag. Fektarcsan repedest nezni, foleg a lyukaknal. Menet kozben pedig, h hullamosak-e. Uszonyereg sokat tud tompitani, akar mm ert sem erzel meg a fofekhengeren, tehat nem fog pumpalni. Lanc, lanckerek allapota.essatobbi. Magyon fontos a nyakcsapagy allapota. Kiemelten fontos nezni. Illetve hogy mi log. Hatso lengovilla, vagy barmi. Nagyvonalakban soroltam fel. Amit nem tudsz megallapitani soha, az a blokk allapota. Cicergest, zorejeket nem erdemes hallgatni, mert az az ezoteria.
Motor jarasi kulturajaval laikuskent nem tudsz sokmindent kezdeni.
Nalam veto ok a sportlegszuro. Leginkabb minel tavolabb van a gyari alapottol (kipufogo, legszuro, akarmilyen csicsa) nalam annal magyobb a veto eselye.
Kiveve ha vmi ohlinset rakott bele vagy ilyes[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen