-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
válasz polimorf #29369 üzenetére
Nyilván nem a két végletre gondoltam, az olcsó meg a nagyon drága de a hozzászólásod második feléből megkaptam a választ A kínai idomot csak azért említettem, mert ha mondjuk egy 800k-1millás sportmotorral esnek, esetleg az idom még törik is, amit vagy hegeszteni vagy pótolni kell, meg az újra festés, hát nem olcsó mulatság, anyagilag egyszerűen nem éri meg gyárira helyreállítani az idomzatot. Feltételezem aki ennyiért vesz motor (sokan, de még többen ennyiért sem), annak pénze sincs gyárira helyreállítani a vasat. A színkód alapján vett gyári idom meg esélytelen (nálam legalább is), brutális árak vannak. Ár/érték arányban talán a bontott de sérülésmentes idom színre fújva a legjobb,
Jó tudom, sokan azzal jönnek, hogy használati tárgy, meg sérül, ilyesmi, ok, ezt egy bizonyos mértékig alá is írom de azért nézzen már ki valahogy szerencsétlen motor. Én legalább is így vagyok vele. Igaz nekem is sérült a tank egy részen, de annyira nem zavaró, hogy én arra hajlandó legyek 30-40k-t költeni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Az a baj, hogy sokan azt csinálják, van X pénzük, de nem ám azokat nézegetik, ami annyiból kijön, nem, a pénzüknél sokszor jóval drágábbat, aztán mindenféle hülye indokra hivatkozva bepróbálkoznak, hátha találnak valami madarat aki hajlandó annyit engedni (biztos van egy-kettő, akinek nagyon kell a pénz, gondolom ők is erre mennek). Van ugye az a bizonyos mondás, "Addig nyújtózkodj..." de nálunk nagyon sokaknak ez nem jut el az agyáig.
Ismerek olyat, aki valami közmunkán van lóf@sz pénzért, erre mit csinál, vesz egy ájfon mittudomén hányast két éves hűséggel, mellé valami hiper-szuper csomagot, aztán tízen valahány ezret fizet havonta, utána meg sírt nekem, hogy nem tudta fizetni aztán mindenféle késedelmi kamatokat rávágtak a számlájára. Megérdemled te marha! Hány ilyen van...Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Bogyó bá' #29730 üzenetére
Szerintem azért nem teljesen igaz, hogy nem kell levenni a szemet az útról. Normál esetben ugye jó pár méterre előre nézünk, ez meg pár centire van a szemünktől, amíg ráfókuszálunk a plexire, ugyanúgy nem figyeljük az előttünk lévő terepet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz -Mosquito- #29764 üzenetére
Fékrendszert próbálta valaki alulról, a légtelenítő csavartól feltölteni egy nagy fecskendővel? Működik ez a dolog?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz HUfantom #29785 üzenetére
Miért hol írtam, hogy én tákolom otthon össze a csövet? Előre gyártott típus specifikus cső direkt az adott motorhoz. Egy darab rövid cső a hátsó nyereghez, semmi elosztó meg semmi, szervizbe csak lábon tudnám vinni úgy meg lefagyok róla, tavasszal meg nem lesz rá időm szóval szeretném most megcsinálni. Azért kérdeztem, hogy van-e valami tuti módszer légtelenítésre fékcső csere esetén...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #29835 üzenetére
Én gyári Honda tankpadot vettem még anno a másikra, na az nem jött le semmitől, persze előtte normálisan le kell takarítani a felületet. Suzukira nyilván nem passzolna de gondolom nekik is van gyári, az biztos jó minőségű. 4 vagy 5 k volt. Elvileg amúgy a Progrip is jó márka ilyen téren, nem valami kínai retek hamisítványt fogtál ki?
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
Archer
őstag
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Mondjuk érdekes, hogy nekem a pár Metzeler M3 is majdnem ennyiből volt meg (asszem 65 körül) pedig az 180-as hátul. Minél ritkább egy méret, annál drágábban lehet rá gumit találni
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #29917 üzenetére
Nagyon jó gumikat 180/190-se méretben kapsz, (újonnan) 80-100k-ért a párat vagy még felette. A régi/kopott guminál minden jobb, Mitast mondjuk kerülném, de ebben a méretben az ismert gyártók gumijai között nem hiszem, hogy nagy különbségek lennének. Nekem az előző motoron volt BT45, ha bemelegedett, tapadt rendesen de előtte meg valami olcsóbb Continental volt, az is jó volt. Pályán nyilván kijönne a különbség de én ott nem jártam velük.
Egyébként egy hasznos oldal mindenkinek gumi ügyben: [link]
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Nyilván igazad van de valamilyen viszonyítást azért ad. Aki annyira benne van a témában, meg nap mint nap a gumijai határát feszegeti pályán vagy akárhol, az úgysem nézeget ilyen értékeléseket mert vannak erre jobb információ forrásai is. Meg mondjuk többnyire lehet tudni innen-onnan, hogy a hangzatos típusjelű gumik úgyis jók, itt inkább a soha sem hallott/emlegetett típusoknak érdemes utána nézni. Persze nem szentírás ami ott van de az X motoros magazin amit csinál gumitesztet, ott is ki tudja mekkora borítékot adott a gumigyár a tesztelőknek...
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Daywalker #29986 üzenetére
50 nagyon jó ár érte, szólja ha tudsz annyiért Tuti drágább lesz mint az M5, nem is ez érdekel engem, hanem, hogy talán lejjebb nyomja az M5 árát, én (eddig) az M3-mal is elégedett vagyok (vizes aszfaltot mondjuk nem annyira szereti), akkor az M5 még csak jobb lehet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz -Mosquito- #30067 üzenetére
Aki ilyen trafóval akarná meghegeszteni az autómat/motoromat, inkább nem vinném hozzá. Jók ezek otthon barkácsolni meg a kerítést meghegeszteni de aki ilyen munkákat végez, legalább egy normális(abb) trafót vagy invertert vegyen már. Csak felszínesen értek a hegesztéshez, de egy normálisabb hegesztőn fokozatmentesen állítható az áramerősség, nem ilyenek, hogy van 5 fokozat. Aki tud hegeszteni, az trafóval is tud szépen dolgozni, persze jobb az inverteres de drágább is, meg azzal már lehet alumíniumot, rozsdamentest is hegeszteni.
Kis kiigazítás de Hetra lesz az a gép.Más: abroncsgyártásnál formaleválasztóval kenik be a sablont, hogy ne ragadjon bele a kész termék, abból jut a gumira is.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz #25954560 #30072 üzenetére
Kell a francnak mindig az a fránya meleg, itt meg kellemes hűvös van, nem izzad az ember, jól esik a forralt bor meg a pálinka, nem ver ki tőle a víz, ugyan nem lehet (lehet csak nem kellemes) motorozni viszont a drága benzint sem kell önteni a gépbe, csomó pénz megmarad, el lehet költeni hasznosabb dolgokra stb. Nem csak neked jó ám ott kint...
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz sziada5925 #30137 üzenetére
Talán ER5 fórumban olvastam, hogy többen nyomták Heidenau gumival, típust nem tudok mondani, többnyire pozitív véleménnyel voltak róla. Mondjuk ahogy nézem, már nem sokkal olcsóbb mint a nevesebb gyártók abroncsai, akkor meg... Persze ha valami jó áron tudsz hozzá jutni, én simán elgondolkodnék rajta.
Más: nincs valakinek ötlete, hogy sisak plexi belsejéről hogy a bánatban lehet leszedni a páramentesítő fóliát? Nekiállt foszlani, mondom lekapom róla mert így elég zavaró, én kis naiv.. Próbáltam hajszárítóval, áztatni, körömmel, de mind hatástalan. Esetleg nem tudtok valami vegyszert amivel lejön de a plexi anyagát nem rongálja?
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Szerintem túldimenzionáljátok ezt a kisebb-nagyobb dolgot. Mindenki vegye a maximumot, amit még a költségvetéséből ki tud gazdálkodni aztán annyi. Lehet ajánlani sok mindent, de ha nincs rá keret... Meg szerintem a mai valóságban a cserebere sem reális elgondolás/célszerű. Ott van ugye az eladás, átírás, vétel hercehurca rakás pénzért, az is egy fontos szempont. De utána még mire szép apránként rendbe rakja az ember a motort (millió alatt szerintem a "költségmentes" meg "csak rá kell ülni és menni" motorokat el lehet felejteni), megveszegeti innen-onnan az esetleges kiegészítők amivel magához igazítja, ezzel simán elmegy egy szezon, utána egy év múlva meg adja el? Csináljon vele valakinek jót? Úgysem fizetik meg eladáskor.
Mindenképpen hosszabb távra érdemes gondolkodni szerintem. Eleve olyat választani, inkább gyűjteni még egy fél évet/évet, de utána elégedett lesz az ember, mind vétel után azon bánkódni, hogy mégis nagyobb kellett volna.
600ccm, 80-100le szerintem már egy arany középút, azzal el lehet menni bármilyen motorokkal túrázni, normális határok között lehet velük tartani a tempót, a kötelező sarcai is kb. megállnak egy átlagos autó szintjén, viszont már megy is ha kell. Persze mindig jobb a több/nagyobb de valahol meg kell húzni a határt, gondolom nem sokan keresnek itt a topicban 3-4-500 ezer forintokat havonta.polimorf: úgy menj, hogy neked kényelmes legyen. A 130 már nem lehet szötymörgés nekik sem, ha meg az, nem kell velük menni, ennyi. Nem a motort kell lecserélni.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Szerintem abszolút nem street legal az ilyen integrált indexes lámpa, legalábbis így utólag szerelve. Hallottam olyat, meg van adva valami szabvány érték, hogy a két indexnek minimum milyen távolságban kell lennie egymástól, utána kellene ennek nézni.
Mod: meg is van:
"A különböző oldali irányjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz
a) oldalkocsi nélküli motorkerékpár első irányjelzői esetében 0,30 méternél,
b) oldalkocsi nélküli motorkerékpár hátsó irányjelzői esetében 0,24 méternél,
(...)közelebb nem lehetnek; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár első irányjelzői a fényszóró átvilágított felületének széléhez nem lehetnek 0,10 méternél közelebb."Amúgy nem rossz a ledes index csak minőségibbet kell venni, azoknak nagyon jó fényük van, hozzák a gyári izzósét. Kevesebb fénynél persze látszik az olcsóbb is, de nyáron a legnagyobb napsütésben elég gyengék és ha ne adj Isten, történne valami gixer, biztos, hogy hamar fel fognak figyelni a cserélt indexekre.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Koso indexek vannak német ebayen 25€ körül, azok úgy normálisnak néznek ki (személyes tapasztalatom nincs velük). Amiket még tudok: Rizoma, Barracuda indexek de ezek már drágábbak. Rizoma indexek pl. gumis megoldással vannak felfogatva, mint a gyáriak, nem ilyen merev műanyag mint az olcsóbbak, nem törik egyből ha valamerre hajlania kéne. Barracuda asszem van a Danger-nél, Rizoma meg a Full Gas-ban de ott rohadt drága, külföldön érdemes megnézni, ha érdekel tudok boltot ajánlani.
Meg ha kötöd be őket, figyelj, hogy jó helyre kösd a + -t, mert a ledek nem szeretik, ha fordítva vannak bekötve. Tönkre (elvileg) nem megy de jót nem tesz neki meg nem fog működni.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
Olcsó benzinben gazdag Boldog Új Évet mindenkinek!
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Integra #30343 üzenetére
Szerintem ez nem új keletű dolog, van már boltban egy ideje, pl.
ALI_G: integrált indexes lámpákat nem vágom.
dellfanboy :Dainese, Alpinestars, Forcefield, Under Armor. Ezek közül szerintem jó bármelyik, persze a kevésbé márkásak is lehetnek jók, csak jól meg kell őket nézni. A felsoroltak közül akár vaktában is megrendelheted, amelyik a legolcsóbb, egy méret van, biztos, hogy jó az anyaguk.
Ha bőr kabátod van vagy tervezel, szerintem olyat vegyél, ami alul a nyaknál kiszélesedik, azt jobban be lehet tűrni a kabátba, a bőrkabátoknak meg általában nincs nagy "gallérjuk".[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz csongi #30367 üzenetére
4T mint Viertakt, 4 ütemű, nehogy 2T olajat öntsél bele Mondjuk 2T-nél nincs is hideg-meleg oldali viszkozitás megadva, úgyhogy ami akárhányW-akármennyi, az négyütemű. API SJ nem valami acélos, szerintem nézz valami jobbat. 2001 előtti motorokhoz ajánlják.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz csongi #30369 üzenetére
Nem tudom mitől számít drágának de ez pl. szerintem nem drága ennyiért, akkor már miért ne tedd bele a jobbat és ez SM/MA2. Persze az olcsóbbtól sem lesz baja ha hozza az előírtat.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz dellfanboy #30378 üzenetére
Motor függő is, melyiknek milyen a szélvédelme, nyilván esőnél is számít. Én "nyári" bőrruhában sportmotoron, ha elkap egy rendes eső, kb 5-10 perc alatt tökig ázok szó szerint, a nadrág ázik be először a szellőzőknél. Esőruha lehet a megoldás talán de azt meg mire felveszed, lehet, hogy ugyanúgy elázol, pláne, ha olyan helyen mész, ahol esetleg nincs lehetőség félreállni. Félmegoldás nálam: nem megyek esőben ha nem muszáj
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz csongi #30452 üzenetére
Szerintem meg tegye/tetesse rendben annyira az eladó, hogy legalább el lehessen indítani meg egy próbakört lehessen vele menni. Nehogy már a vevőnek kelljen vinni kompresszort, bikakábelt meg egy fél műhelyt (tudom, mondta, hogy vesz új aksit). Tényleg olyan dolgok, amiket minimális időbefektetéssel el lehet végezni mondjuk havonta, képzelem ha ennyire szart az egészre, mennyire érdekelhette az egész motorozás.
Ilyenben én is belefutottam, amikor motort néztem. Gyakorlatilag az összes létező kopó dolog cserés volt, a lánc tiszta rozsda, egyéb esztétikai hibák ("jah, egyszer a nadrágom cipzárjával összekarmoltam, de nem nagy dolog újrafesteni...") aztán inkább hagytam is, pedig maga a motor amúgy nagyon jó árban volt, csak nem akartam a fél szezont arra költeni, hogy festőhöz járkálok meg neten vadászom hozzá az alkatrészeket.
Ilyen tulajtól szerintem akkor érdemes venni, ha tényleg áron alul adja, akkor ha közben még ez-az kiderül, akkor is pénzénél van az ember.[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz zsolt19900 #30507 üzenetére
Persze, ki lehet hozni belőle 4 litert meg még alatta csak kérdés, hogy milyen tempóval. Szerintem 600 sor4-re nyugodtan számolhatsz 5,5-6 litert normál tempóra, tök mindegy milyen márka, akkor nem ér nagy meglepetés.
A 25kw-os papíros motort én hanyagolnám, mert ha csak papír szerint annyi és erre a teljesítményre fizeted a kötelezőt, mondjuk egy balesetnél ha kiderül, olyan mintha nem is lenne meg még talán adócsalással is megvádolnak.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz zsolt19900 #30533 üzenetére
Az meg hol érdekel bárkit is, hogy te már így vetted? Ha már nincs benne a "fojtás" (vagy soha nem is volt, csak elintézték okosban) akkor ezekkel a papírokkal teljes mértékben szabálytalan és bizony bajod lehet belőle ha úgy alakul.
mod: leírtam ugyanazt, mint Daywalker...
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz fattyu #30975 üzenetére
Arra vigyázz, hogy ezek a base layeres cuccok mágikusan vonzzák a tépőzárakat, jó, bőrkabin nem nagyon van de ha esetleg még veszel alá gerincvédőt vagy valamit amin van tépőzár, tuti állandóan bele akar akadni aztán szépen összeb@ssza az anyagot. Nálam legalább is ez van pedig már paranoiásan figyelem a gerincvédő tépőzárjait de csak sikerül időnként rátapadnia...
zsolt19900: nem hiszem, hogy egy jó állapotú gyári fényezést valaki átfest mert az nem tetszik neki, én legalább is nem tenném, valami nyűgje biztos lehetett.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Integra #31057 üzenetére
Miért hülye attól valaki, hogy szereti tisztán látni a motorját, autóját vagy bármijét? Én például nagyon utálom ha koszos a cipőm, ruhám, bármim. Ettől függetlenül használom ugyanúgy mint bárki de veszem a fáradtságot, hogy pl. letakarítsam a cipőmet ha sáros lett. Persze lehet sáros cipőben is mászkálni de szerintem ez szimplán igénytelenség. Motornál ugyanez, ha már ki sem látszik a bogárból, levakarom róla mert zavar. Ettől még motorozás közben nem kímélem különösebben, inkább magamat féltem mint a motort ezért nem megyek 300-zal ahol nem érdemes. Nem vagyunk egyformák.
Ott vannak pl. a chopperek (nekem tuti nem kéne) tele mindenhol króm bizbasszal, azzal egy esés felér egy anyagi csőddel, mégis, az is a motorozás egy fajtája, pedig nem lapon fordulnak vele a kanyarban.
Kolléga meg nakedben gondolkodik, ahogy kivettem az írásaiból, nem hiszem, hogy a pálya lenne az elsődleges, miért ne vehetne egy a szemének kellemes kinézetű motort.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- LEGO klub
- Milyen monitort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nyaralás topik
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs