-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #144165 üzenetére
A szaga és a megbízhatósága, semmi komoly
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #144170 üzenetére
A szaga oke. Az van. Hozzank is kijott a katasztrofavedelem, mert vki azt hitte, felgyujtottam a hazat, amikor beinditottam hosszabb allas utan azt a jo kis motort. Szerencsere addigra en mar nem voltam ott, nem nekem kellett magyarazkodnom.
Karosanyag kibocsajtas. Ez most komoly?
Ez nem nekem szól, egy motor nem oszt nem szoroz, idgafEgy karbantartott 2T sokkal jobb, mint egy ugyanolyan kobcentis 4T peldaul terepre.
Teljesen igaz!Nekem nincs akkora endurózás, hogy egyáltalán közelébe kerüljek a rendes endurók igényének. A T7 is majdnem sok lenne képességek terén.
Nekem személy szerint a garázsban sem fér el, egy nyudíjas néni garázsában van a motorom a biciklije mellett 3 utával arrébb. Továbbá szeretem a lehetőséget, hogy a túra végén még mindig megvan a lehetőség arra, hogy kényelmesen lemenni a földútra. Több helyen jártam már úgy, hogy na bakker itt a motorral de jó lett volna menni, autóval meg alib bírtunk vagy nem is tudtunk továbbmenni. -
norbert1998
veterán
Motor felépítve.
Még indulás előtt egy olajcsere, fékszemle, stb megtörténik, de 4 faluval odébb
Igazából annyi helyet adnak ezek a dobozok, hogy a sátor is simán befért volna térfogatra, csak hát hosszúak a rudak.
A sátrat két gumipókháló és 5 gumipók rögzíti. Nem akarom, hogy elszálljon -
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #144184 üzenetére
A 2T-k elé történő "nemkellség" érzésem egy jelentős része a kinálat miatt is van. Én még nem láttam megbízható 2T-t, amit elmegy bontás nélkül ugyanúgy 50-100 ezret, mint egy 4 ütemű. Nem mondom, hogy nincs, de nem láttam még eladót sose.
-
norbert1998
veterán
válasz
LurkerSheik #144192 üzenetére
Azért ez kicsit cringy volt tőled
nem írt vissza az asszony?
-
norbert1998
veterán
Na, főleg A Zééé
Fullos volt a péntek szombat! Nem sikerült a teljes útvonalat végig nyomni, de nagyon jó volt attól még!
Majd holnap élmény beszamolok 😁 -
norbert1998
veterán
Nem látszanak a képek. Holnap potolom őket
-
norbert1998
veterán
Na akkor a hétvégém, javított verzió
.
A képeken a teljes útvonal látszik, azonban nem minden része közös. Haver jött Győr mellől és Szombathelyen találkoztunk egy kis kitérője után, valamint hazafelé ő nem jött Győr mellől Szombathely mellé velem. Összesen talánn 90-100 km-rel kevesebb per fő, mint a képek mutatják.
Indulásra kész:Pénteken késve értem be a munkahelyre, így 11 helyett 12 órakor tudtam távozni csak. Ekkor még a városba pár helyre be kellett ugrani, például a munkás táskát, laptopot beadtam a párom munkahelyére. A probléma az volt, hogy a lakáskulcsot is, de öröm az ürömben, hogy a húgom épp pont akkor indult el otthonról a buszra, és otthagyta nekem a kulcsát
Gyorsan ledobáltuk a fékbetéteket, olajat a motorból. Aztán indultunk is. Első körben Ausztria volt a célpont, ahogy A Zéé is javasolta, de kissé csavartunk a dolgon.
Szombathelyről végül Nárai, Vaskeresztes, Bozsok (bozsoki határátkelő) irányába mentünk Rohonc felé. Ez már magában tök jó bemelegítés volt.
Rohonc Léka szakaszon megálltunk "kanyarfotózni", de nem lett nagy sikere sajnos. Éles képet akartam, ami sikerült is, de cserébe nincs sorozatfotó, és amúgyis sokat gondolkodik két kép között. (minimum záridő, ami az abszolút maximum ISO mellett jó fényviszonyokat adott a fák között;, aztán végül az túl fényes volt, így minimum záridő, 1/3200 s, valamint ISO 1600 vált be). A fotózás közben megjelent mellettünk egy haver, aki kijött a barátnőjével gurulni egyet, ők is beszálltak a buliba, Lékáig követtek minket.
Haver a GSX400-zal:
Rossz helyen, túl lassan közeledve egy jó fotóhoz, de egyszerűen féltettem a barátom testi épségétOtt tankoltunk egyet, majd eldöntöttük, hogy rohadt késő van, ha Várpalotánál akarunk aludni, akkor gyakorlatilag azonnal Sümeg felé kell venni az irányt. Úgy is lett. Egyébként le a kalappal a szakasz előtt, Sümeg-Zánka-Pécsely-Veszprém kifejezetten jó volt! Pisiszünet Zánka előtt:
Ezután Pécsely felé mentünk, majd pedig következett Várpalota, ott is a Fajdas-hegyi kilátópont! Az offroad szakasz nem volt a legkönnyebbek közé való, 5 km folyamatosan vízmosás által generált kanyonokkal szabdalt emelkedők, sötétben.
A sátor felállítása közben teljesen besötétedett, a tűzhöt már elemlámpával kerestem azt is, hogy voltak azok a bokrok, amiket felfelé még láttunk, száraz ágakat keresve! Azért meglett, lett tűz is, tudtunk sütögetni, valamint a tűz mellett meginni 2-2 sört a Tejútrendszert és a Perseidákat csodálva.
Az alvás nem ment jól. Kissé azért para volt idén is a nagyobb testű vadállatok futkosása a sátor körül, valamint a hideg, ami még a sátron, hálózsákon és teljes motoros felszerelésen keresztül is csontig hatolt! Másnap reggel a látvány fantasztikus volt! Gyönyörű napsütés, két jó moci, csodás kilátás! Ne feledjétek, este már szinte korom sötétben érkeztünk, fogalmunk nem volt szinte, hogy mi vesz körül minket.
Legvégül, mivel haver valaga már elfáradt (tudom, tudom... gyenge), Siófokra vettük az irányt, ahol fürödtünk egyet a 20 fokos Balatonban.
A pancsolás után utunkat hazafelé kezdtük. Haver még nem kompozott motorral, így a Tihanyi Rév-et vettük igénybe, ahonnan már egyenesen haza mentünk hozzájuk Győr mellé.
Extra érdekesség, hogy a motor dobozzal kb 4,9-et evett a 4,5-4,6 helyett; hülye Norbi lefulladt a földúton egyívű megfordulás közben, ezzel letesztelhette az oldaldobozok tartósságát, amik meglepően masszívnak tűnnek, cserébe az SW tartóvas elhajolt, valamint a bal index IS letört
Hazafelé Győr mellől a GPS ilyen tikszaros utakon hozott. A 91 km-re 1:46-ot írt ki, gondolhatjátok, milyen minőségűek voltak akkor ezek az utak... Azért 1:28 alatt hazaértem, de a dobozokat néztem folyton, el nem hagyom-e őket. Végig, mind a 91 km folyamatosan az a fajta bekötőút, amin még egy 20 éves kotla autóval sem mersz menni 70-80 felett, mert szétráz téged is meg az autót is.
A hátsó rugóstagom hivatalosan is teljesen elhagyta a beszélgetést, gyakorlatilag bármikor márhogyan képes teljesen bepattogósodni a teljes hátsó futómű tőle, legyen az kátyú vagy alacsony fordulaton nagy gáz.
A GSX400 egész parádésan halad, nekem nagyon tetszik, most mehettem vele először. A hangja fantasztikus, a pörgése szintúgy, és azért 52 lóhoz képest egészen megindul! Mondjuk nem épp kényelmes, meg a szélzaj is bitangKöszi, ha elolvastátok.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Szerdán megyünk Krétára nyaralni, lesz bérautó, viszont azon gondolkodtam, jó lenne egy motort is kivenni. Találtam egy céget, akinél 3 féle motor lenne, amire azt mondanám, egyefene, megnézzük, milyen.
Reggel kilenctől reggel kilencg venném ki, aznapra nemigazán van nekik semmi a weboldal kalkulátora szerint.Honda CB-X500, 66 euro
Aprilia Shiver és F800GS 118 euro
Esetleg egy másik cégnél láttam 650 Versys-t 70 euroértMelyikre mennétek ti a helyemben? Eddig kis GS-t akartam megnézni, meg a Shiver most nagyon felkeltette az érdeklődést, ellenben a CBX meg árban kellemes
Már csak azért is akérdés, mert eléggé luxi a bérautót lerakni és motort bérelni mellé párhuzamosan.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Pfiucska #144425 üzenetére
Próbáltuk úgy szervezni, hogy ne legyen végig bérautó, de igazából 200 euróért egész hétre lett autónk, nem igazán tudtam volna érdemben spórolni vele. A hotel nem ad transzfert, a taxi ki tudja mennyi, a busz meg szintén kérdéses, ha például késik a gép és éjjel érünk oda, mint pl júniusban Törökországba. A bérautó ott van mindig és a miénk.
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #144424 üzenetére
Az az izgi, hogy nem is hallottam még róla. Azonban valóban tetszetős a gép így képek meg videók alapján, amit most gyorsban találtam.
Esetleg még egy Versys 650 is bekerült a sorba 70 euróért, T7 120 euróért, a különlegesség kedvéért még 135-öt egy Moto Guzzi V85TT ADV-re lehet beáldoznék.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
yodamastah #144440 üzenetére
Nekem nem ér le, én letörtem
-
norbert1998
veterán
Végül nem béreltünk motort, bár így is egy 3 hengeres 70 lóerős ezres géppel mászkáltunk, csak az egy autó volt
Viszont annyira tetszettek a hegyi utak, kanyarok, hogy én vissza akarok oda menni külön egy motoros "nyaralásra", mint ahogy Dodor nyomja Kanárit, ez is közel lehet ahhoz a szinthez. Forgalom nincs, dimbek dombok, szerpentinek, kanyarok, legtöbb esetben hibátlan út, stb.
-
norbert1998
veterán
válasz
crocy #144622 üzenetére
Erre nem tudok egyértelmű választ adni. Szerintem csak sisakot ad a legtöbb bérlős cég, bár biztos lebeszélhető 1-1 protis kabát, nadrág, kesztyű is.
Bár ha elég kemény vagy (és nem júliusban mész), akkor a repülőre felülhetsz protis szerelésben
Vagy saját motorral kell menni, meg kompozni -
norbert1998
veterán
válasz
macilaci78 #144682 üzenetére
Athéntól Heraklion-ba 200 euró a komp egy motorra meg két főre, oda-vissza. Az nem is olyan rossz
Akkor már csak athénig kell lemotorozni
-
norbert1998
veterán
válasz
vihartigris #144790 üzenetére
Ilyen nálunk is volt. Hónapok óta mászkált már az R1-essel az utcán, nagy volt a pofa, majd ő megmutatja a vizsgabiztosnak.... hogy hogyan kell bukfencezni
-
norbert1998
veterán
válasz
DJGABI #144789 üzenetére
A bénázás csak addig számít a vizsgán, amíg bukást okoz. Ha átmész, nem számít.
Én lefulladtam a vizsgán az egyes kör végén, ahol a lassú menet előtt meg kell állni. Egyszer le szabad, ha fennakadás nélkül tudsz továbbmenni, az legalább sikerült. Elfelejtettem behúzni a kuplungot. Ekkor már 2 éve motoroztam rendszámos, váltóssal. Soha nem csináltam ilyetViszont mivel azonnal újraínditottam a motort, csak megjegyezték, nem szóltak érte. A városi vezetés hibátlan volt, talán annyit írt be, hogy ne legyek már annyira oda magamért, hogy közel megyek a parkoló autókhoz.
-
norbert1998
veterán
válasz
csongi #144804 üzenetére
Én úgy vagyok vele, tudja, hogy vannak azok a balfaszok, akik a városban 220-szal tépik neki, és szimplán őket nem tekinti motorosnak. Én legalábbis nem.
Lehet, hogy régen balfasz volt, de túlélte és benőtt a feje lágya. Ott voltam vele a tréningen, tök normálisan adott elő, vezetett, stb. És normális vezetést oktat, nem azt, hogy hogy tudod még a kavicsbánya mellett is koptatóig dönteni az ívkülső térdedet is.
Oké, lehet, hogy az arca nagy meg van egy stílusa, de mondjuk az ő motorozási tudására lehet, hogy nekem is nagy arcom lenne. -
norbert1998
veterán
válasz
bacus #144844 üzenetére
Nem kell gyorsulásmérő a pedálhoz. Van benne egy 2, 3, vagy még több körös analóg jeladó, gyakorlatilag potméter, és pontosan tudja a szoftver, hogy hol áll a pedál és te azt milyen sebességgel mozgatod.
Ennek ellenére nem így megy a gyorsulás. A fél gáz a teslában is fél teljesítménnyel gyorsulást jelent, nyílván addig a szintig, amikor már az a tempó közel van, nem gyorsul oylan erősen. A motorod sem, még ha bowdenes is, mert egyszerűen a levegőtöbblet elfogy a toroknál. Azért símul bele abba a gázállásba a sebesség. -
norbert1998
veterán
válasz
macilaci78 #144848 üzenetére
AWSD controlt minden motorra!
-
norbert1998
veterán
válasz
csongi #144851 üzenetére
Továbbra is fenntartom, hogy élőben teljesen más, mint ami a videóin átjön. Ezeket a cicaharcos videókat amúgy annyira nem nézem, ezt is fontos hozzátenni.
Haver friss jogsis barátnője alól a horvát motoros nyaralás előtt 4 nappal csapták ki a motort a körforgalom előtt. "Gyilkos autósok"
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #144861 üzenetére
Ti Dodorrol besztéltetek meg a visegrádi cicaharcos videóiról
-
norbert1998
veterán
válasz
Harcipocok84 #144944 üzenetére
A 125-ös Varadero a nyitott Dominator dobbal nekiállt durrogni. Sajna eladás előtt pár száz km-rel jöttem csak rá erre
Ja nem, várj, az 5. fokozat volt, hatos nem volt benne
-
norbert1998
veterán
Kedden volt egy kisebbnagyobb karambolom, motor is érintett volt. Az én szemszögemből kisebb, az övéből nagyobb.
Pirosnál álltam, ő meg hátulról belémdurrant. Ennyire azért nem mutogatnék rá ujjal: Az egész sor hirtelen állt meg, előttem 2-3 autó lehetett csupán, és én is elég intenzíven fékeztem emiatt, őt meg láttam a tükörből, hogy nem előre nézett épp; azért valljuk be, ez mindenkivel megesik, csak ritkán megy az ember az előttelévő fenekébe emiatt. Így gyakorlatilag szerintem fékezés nélkül jött nekem, én meg már 1-2 másodperce álltam: volt időm a tükörbe is benézni, mert tudtam, hogy mögöttem jön, látásból ismertem is.Az autóm jobb hátulját törte össze, szerintem kb 30 körül jöhetett belém. Mivel a lökhárító jó magas a 3-as Megane Coupe-n, így elvielg mást nem ért, de az viszont lehet, hogy gatya, valamint a radart is eltüntette valahová a becsapódás pontjában. A lökhárító alatt pár centivel volt a keresztmerevítő, annak állapotáról nem tudok, de az már viszont egy elég hirtelen fék volt a srác számára. Én alig éreztem valamit belőle, ő azért rendesen orra állt. Ez egy kb 10-15 éves Yamaha "Arox" (Aerox?; biztosítós lapon Arox volt...), együtt távoztunk a motoros boltból két kilóméterrel arrébb. Én öcsémnek vettem tömítést, ő szervízből hozta a motort, azt hiszem. Kormánykifli rendesen eltekeredett, összeér a kasztnival a kereke, idomok törtek, jobb tükör tört le, kipufogó horpadt be.
Estére azért már kezdett szarabbul lenni a srác, ott a helyszínen azt mondta, jól van. Bár láttam enyhe hrzsolás nyomokat a rövidgatya-póló kombó körül. Estére bedagadtak az érintett izületei, de "csak" zúzódás, nem törés.
Kék-sárga kitöltve, talán még térfigyelő kamera is volt a helyszínen, már a biztosítókkal is beszéltünk.
Amúgy ilyenkor a srácot milyen szankcióval sújtja a biztosító? Az 5600 forintos smkp biztosítása 6200 lesz? Vagy változik az egyáltalán?
-
norbert1998
veterán
válasz
vihartigris #145064 üzenetére
Előbbit biztosan nem választja, de utóbbi nekem olyan fura. Alig fizetnek valamit a smkp-ra és jellemzően az is fix összeg mindenkinek, vagyis én így fogtam fel. Crazy
-
norbert1998
veterán
válasz
vihartigris #145089 üzenetére
Ezt egyszerűen nem tudom nyomdapapírt tűrő módon méltatni. Szöges ellentettjét csinálják, mint amit elvárnál.
Mondjuk a kaput az tette be, hogy neked kell bizonyítani, hogy ők hajtottak -
norbert1998
veterán
válasz
macilaci78 #145119 üzenetére
Valahogy én is így lehettem, de végső méreteimet el is értem 24 évesen. Van olyan pulóverem, ami 10+ éve jó rám és már általánosban megvolt
-
norbert1998
veterán
válasz
macilaci78 #145172 üzenetére
Sehol semmi értelme. Az általa generált hangot kirakták egy őz etető mellé a Mythbusters-ben, és akárhogy kapcsolgatták, szó szerint letojták az őzek és zabáltak tovább
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
Benéztem az előbb a Wellingborough Triumph World szalonba. A hajam eldobtam majdnem. Mik voltak itt jó ég. Több Daytona, más régi vasak, az összes új vas, stb stb. Jót érzett a szemem
A pénztárca meg közben sírt -
norbert1998
veterán
válasz
Oppenheimer #145581 üzenetére
Én havonta egyszer legalább megyek vele, így nem merül le
Tegnap mentem egy 100 km-t, de sajna egyedül, senki nem ért rám vasárnap délben. Vajon miért lehetett ez?Amúgy azért volt 5 motoros, aki jött szembe a 100 km alatt.
Szép, napos idő volt.
Most a szezonszámlálót majd a szilveszteri felvonulás után fogom nullázni, mert az idei érték eddig kemény 3300 km, és nem tudom, mikor nulláztam, de szerintem április körül lehetett kb.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
pepucs #145660 üzenetére
Abszolút intellektuális szempontból ilyen gondolat ébresztő jelleggel, kérlek, szóljatok hozzá.
Tegnap meg lett írva az autóm. Jelenleg olyan érzés majdnem, mint amikor az 1.5 dci-bol a 2.0 tce-be ültem. Valójában a 180 tCe megkapta az rs225 turbojat chippel. 245 lóerő most. De sajna elől hajt, sperr nélkül. .
Jelenleg az autó felelmetesebb számomra, mint a motorom.
A matek szerint a motor velem és a beöltözött asszonnyal pontosan annyi súly/ lóerő , mint az autó. Mégis, a motoron már abszolút nem okoz félelmet ledontve gázt húzni, az autó még egyenesben is félelmetes.
Nem bragging, de fontos infó lehet, startoltam már el model s performance-t meg mentem már cbr600-zal. De a model s kétszer nehezebb,mint az autóm. -
norbert1998
veterán
válasz
Gaboman #145705 üzenetére
De te itt most azt hozod fel példának, hogy ha egy motoron te tuningolsz, akkor rövidül az élettartama, vagy a szervízintervalluma, mint a gyári. Ezen nem kell meglepődni, jobban terhelve vannak az elemek, jobban kopnak. De ha valamit annyira terveznek, amennyire te csak tunngolni tudod a másikat, akkor az egyáltalán nem jelenti azt, hogy az onnantól fogva egy problémás hulladék lesz.
Egy jó példa erre az autóipar. Ha csak azt a pár sort nézed a spec sheet-ről, akkor ugyanezt fogod látni:
Ha egy basic 10-15 éves 2 literes, 4 hengeres, 136 lóerős szívómotort te valahogy felokoskodsz 200 lóerőre, akkor ot is bizony erősen megnő a szervízigény. De ha (akár ugyanazt a motorcsaládot is, lásd Renault F4R széria, Laguna II 2.0 16v vs Clio III RS) egy másik motorod már gyárilag úgy van tervezve, hogy 200 lóerő legyen, akkor annak hidd el, sokkal, vagy máshogy fogalmazva SOKKAL hosszabb élettartama és szervízintervalluma lesz, mint a felhúzottnak. Pedig papiron mindkettő F4R motorcsalád, 2.0 16v szívóbenzin 200 lóerőn. Csak nem mindegy, "mibő' van" a blokk belseje. -
norbert1998
veterán
válasz
Gaboman #145710 üzenetére
Ha nagyon akarják, lehet tartósabb is, mint egy R1150RT is akár, hidd el.
Minden CSAK attól függ, hogy ők mennyire akarták. Nehezebb egy 700-as 1 hengerest, 120 ló/liter teljesítménnyel tartósra megcsinálni, mint egy R1150RT blokkot, akármilyen teljesítménnyel? Kétsgtelenül! Lehetetlen? Aligha. -
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #145718 üzenetére
Úgy értettem a "nagyon akarják" dolgot, hogy a büdzsét is az akaráshoz méretezik, a mérnökök, nem a marketingesek, mint az autózás hőskorában.
-
norbert1998
veterán
válasz
Gaboman #145719 üzenetére
Alapvető különbség a nyomatékos és a pörgős motor között, ami furcsa mód nem hangzott el, hogy a nyomatékosnak hosszabb lökete van, a dugó átmérőhöz képest, a max fordulatszám rovására, míg a magas teljesítményűnek rövid löket, széles dugó jut. Ez a dugattyúsebességből adódik. Minél hosszabb a löket, annál nagyobb sebességet és gyorsulást kell elérjen a dugattyú azonos fordulatszámon.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz
Topiccsendőr #145728 üzenetére
Nem tudom, tények tálalásához nincs meg a megfelelő háttérinformcióm, tudásom. Csupán lehetőségeket vetek fel, amelyek segíthetnek megérteni, hogy hogyan lehet más karaktert kihozni papíron hasonló motorokból.
(#145727) Topiccsendőr
Előbb-utóbb biztosan, de nem lehetetlent állítottam és über tartósságot, csupán egy jobban sikerült túra BMW blokkot céloztam meg, mint elérhető lehetőség, ha a budget és a mérnökök úgy akarják.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok