-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Üdvözlöm a Topiclakókat,
Csatlakoznék.
Valaha Simsonokkal kezdtem, aztán volt 250-es ETZ-m, 650-es Dominatorom, 125-ös Belugám -- és még TVS-ECO-m is.
Jelenleg egy 600-as Transalp, egy 1150-es GS, C1 200 és egy 250-es Grand Dink alkotja a családi flottát.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Akkumulátortéma:
Elképesztően sokáig életben tartható az akku, ha nem hagyjuk magára, azaz "mozgatjuk" benne a töltést, illetve lepattintjuk a lemezekről a kialakuló szulfátréteget.
A motoroknál jellemző, hogy nem mennek eleget ahhoz, hogy a kapocsfeszültségük mindig elég magas legyen.
Preventív jelleggel (akár rövidebb leállások esetén is, de átteleltetésnél, esetleg időkapcsoló konnektorról feltétlenül) jó megoldás egy karbantartásként pulzáló impulzustöltést alkalmazó töltő, de az elszulfátosodott akkukkal csodát ezek nem igazán tudnak tenni.
Ellenben baromira bevált a Forex szulfátmentesítője. Ez nem olcsó, közel 80e Ft, viszont tényleg működik. Érdemes a használatban levő akkukat is megjáratni vele évente 1-2 alkalommal, és a közepesen szulfátos akkuknak is adhat még pár extra évet, úgyhogy több céltárgyon használva gyorsan visszahozza az árát, és a felhasználás módja miatt tipikusan érdemes közösen megvenni.
Az előírtál nagyobb akkumulátort egyébként csak kevés indítás mellett sokat futó járművek esetén szabad használni -- ott viszont minek...
Ez egyébként egy elég jó cikk a témában.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Benzintéma:
Tulajdonképpen ott tartunk, hogy szinte csak a prémiumbenzin az igazi benzin. Egyrészt az alacsonyabb etanoltartalom, másrészt a komolyabb adalékolás, illetve esetleg az eleve jobb alapbenzin miatt. A magasabb oktánszám pont nem jó, sőt, de egyébként hosszú távon meghálálja a motor, főleg a szelepek tisztaságával és kisebb indítási kopással. Ennek megfelelően egy-két tankolás hatása nem is érezhető, viszont ésszerű kompromisszum lehet minden másodikra-harmadikra tankolni prémiumbenzint.
De még így is érdemes megfontolni valamilyen etanolsemlegesítő használatát, amiből talán a Motorexé a legjobb vétel.
Ja, és a kutaknál kapható márkázott benzinek (pl. sima MaxMotion vagy V-Power nem prémiumbenzinek, csak adalékolt 95-ösök.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132797 üzenetére
A magasabb oktánszámú benzin az alacsonyabbhoz igazított kompresszió mellett elvben valamivel lassabb terjeszkedést produkál -- de az etanol előtti időkben versenyzők legalábbis ezt magyarázták.
Azt viszont nem hinném, hogy ezt utcai körülmények között megérezzük.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz dellfanboy #132799 üzenetére
Liqui Moly-ból nem ismerek, és most nem is találok etanolsemlegesítőt. (És amúgy is hülye neve van... )
A Motorex 500 liter benzinre elegendő 250 ml-es kiszerelésű flakonját 2500 Ft-ért vettem.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132804 üzenetére
Annak azért az elégetett tüzelőanyag kémiai tulajdonságaitól is jelentősen függenie kell. De nem értek ehhez. Aki ezt nekem magyarázta, viszont értett, bár ő is csak elméleti érdekességként, nem pedig a gyakorlat számára hasznos tényezőként mondta el.
Az Általad említett gázcseretényezők pedig tényleg baromi érdekes téma. Amikor jó régen erről olvastam cikkeket, még nagyon ott tartottunk, hogy ezek csak tapasztalati úton kiokoskodható tényezők, de a számítástechnika fejlődésével majd egyre pontosabban modellezhetőek is lesznek a folyamatok.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132807 üzenetére
Persze, nyilván függ az kémiai folyamatoktól és az áramlástani feltételektől is.
Számomra az volt ebben a nem túl régi, de a felgyorsult technikai fejlődés mellett már ősinek számító anyagban az érdekes, hogy az olvasása után tulajdonképpen a szemem láttára valósultak meg a benne megjósolt fejlesztések.
Nyilván nem tartunk még a közelében sem annak, hogy részecskeszinten tudjunk modellezni, de pl. a közvetlen benzinbefecskendezés vagy a hibrid üzemű motorok megalkotása lehetetlen lett volna nem sokkal korábban még elképzelhetetlenül komplex számítógépes modellezés nélkül. A modellezés és a kísérletezés pedig kölcsönösen függnek egymástól.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Topiccsendőr #132811 üzenetére
Ténylegesen használható közvetlen befecskendezéses benzinmotort a viszonylag közeli múltban, az ezredforduló táján sikerült sorozatban gyártani és forgalomba hozni, bár ez első kísérlet éppen most 70 éves. Csakhogy akkor megelőzte a korát, és ötven év kellett ahhoz, hogy egyebek mellett nagyon durva számítási teljesítmény felhasználásával hatékony befecskendező rendszert és égésteret tudjanak tervezni és gyártani.
A hibrid üzemű motorban pedig akkora nagy tudomány van, hogy a Daimler-Benznek tudtommal a DiesOttóval bele is tört a bicskája, és egyedül a Mazdának van ilyen működő motorja SkyActive-X néven.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz dellfanboy #132813 üzenetére
Nem igazán értem, hogy mi a problémád.
Gondoltam, hasznos információ, hogy mennyibe került a mennyi benzinre elegendő etanolsemlegesítő -- ami történetesen Motorex. Mi ezzel a gond?
Erre most nagy hirtelen ezt a legolcsóbb beszerzési forrást találtam (szépen felment az ára... ) , és a nevében és a leírásában is explicite tartalmazza az ajánlást etanolt nem toleráló üzemanyagrendszerekhez. És ugye 500 liter benzin a kapacitása...Ha van Liqui Moly-ból is, az örvendetes. De ha már így kioktattál erről, miért nem osztod meg a részleteit? Én ezt találtam, de ennek sem a kereskedelmi leírásában, sem pedig az adatlapján nem látom, hogy konkrétan etanolsemlegesítő funkciója is lenne -- de persze klassz, ha van neki. Ez amúgy 50 liter benzinhez elegendő.
Amúgy nyilván semmi bajom sem a Liqui Moly termékeivel, sem a nevével. Nem véletlenül használtam szmájlit -- amint Te is.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz norbert1998 #132875 üzenetére
"A telefonok már jellemzően 12-15V-ot esznek, az 5-öt régóta elengedtük már."
Nem engedtük el az 5 voltot, 5 volton minden, USB-csatlakozós telefon tölthető. Az más kérdés, hogy magasabb feszültségértékeket IS fogadhat már egy csomó készülék.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Pocee #132874 üzenetére
A jog azért egy kicsit szélesebb terület...
A közigazgatási jog pedig nagyon nem az én kenyerem, de szaladtam már bele forgalomba visszahelyezhetetlen járműbe, ráadásul a jelenlegi eljárási rezsim alatt. Pedig komoly jóindulat / segítség állt rendelkezésre hivatali oldalról.
A lényeg, hogy tájékozódni kell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #132920 üzenetére
Én viszont szemtanúja voltam a (legalábbis megtett távolság alapján) lehetséges legrövidebb vizsgának. Az előttem vizsgázó lány kicsit elrontotta az indulási teendők sorrendjét. Felemelte a lábát, és anélkül, hogy egy millimétert is megtett volna, szépen feldőlt...
Ott egyébként (lassan 25 éve...) volt némi szerencseelem is a vizsgázási esélyekben: ott helyben dőlt el, hogy egy remekül kezelhető ETZ-n, vagy egy irdatlanul nehézkes 550-es Kawasakin kell-e vizsgázni. Ez utóbbinál nehezítő tényező volt, hogy a váltókar átlag minden harmadik kör során leesett.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz goofy85 #132945 üzenetére
Ez így is van -- a kukac nem egy hosszú távú megoldás.
Ijesztően sokan használják mégis "örökre", akár több kukaccal egy lyukban.
Az általam ismert rekord (autóban) egy 6 kukacos lyuk, amivel 120-as átlagtempóval hazajöttek 1000 km-t, majd még hetekig jártak vele a városban.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #133033 üzenetére
A motoron a 14,x volt feszültségen azért kb. másfélszeres lesz a teljesítménye! (P=UU/R)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #133035 üzenetére
Valami barkácsszintű próbaterelés is sokat segíthet. Mondjuk egy csokor H4-es izzó kettős terhelésen.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #133145 üzenetére
És mindez hol?
Széles utat az Új Évben is!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #133147 üzenetére
Nagyon helyes!
Hajrá szombathelyiek! (Egy kicsit én is az vagyok...)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Somatom #133160 üzenetére
A Citadellával az volt a gondom, hogy sokszor fordultak elő számomra a motoroskultúrával összeegyeztethetetlen viselkedésformák. Néhány oda nagyon nem illő egyed is ott élte ki a feltűnési késztetését, ami sajnos komoly rongálásokkal és személyi sérülésekkel is járt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Felnyitható sisakot keresek -- vagy forrást arra, hogy egy Schuberth C2-be bélést szerezzek, csináltassak...
Nagyjából a Nolan-Schuberth-vonalon keresgélek, de az elmúlt 12 évben valahogy elavulttá váltak az ismereteim. Fogalmam sincs pl. arról, hogy a Schuberth C3-C4-C5 (/pro) széria milyen fejlődést testesít meg.
A minél kisebb zaj szempont...
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Geresics #133170 üzenetére
Pfiucska, Geresics!
Köszi! A felnyithatóság abszolút feltétel. Szűk negyed század után nem szeretnék visszalépni.
A Sharkot nem ismerem, eddig egy rövid ideig Nolan N100-asom volt, aztán Schuberth Concept, C2 és C3 -- ezeket nagyon szerettem, szeretem. Illetve vagy egy aldis példány is, amelyik mellesleg meglepően jó minőség, csak rettenetes benne a motor hangja.
Melyik Shark-típusra gondolsz?
Köszönettel: MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #133179 üzenetére
Elég sok függ a motor / vezető áramlástani tulajdonságaitól és a sebességtől is. Simán lehet, hogy akár ugyanazon a motoron egy magasabb/alacsonyabb emberen pont fordítva alakul bizonyos sebességtartományokban a zajosság.
Egyébként nagyon köszönöm mindenkinek a sisaktanácsokat!!!
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz LógaGéza #133218 üzenetére
Én anno Montenegróban egy defekt okán hajtottam végre az alábbi nem kicsit izgalmas szállítást:
A Transalpot feltettük a gumis utánfutójára, de azt hátul becsukni már nem lehetett, mert a hátsó kerék már túllógott a platón. A motort egy darab gumipók kötötte az utánfutó rácsához, valamint én, aki mellette kucorogtam és kapaszkodtam a motorba.
Így tettünk meg kb. 25 km-t, a magyar átlagnál szarabb utakon, olyan 70-80-as tempóval pattogva az autó mögött. A mai napig nem értem, hogyan éltem túl.
A defektjavítás végül a szállítással együtt 5 euróba került.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
válasz bacus #133302 üzenetére
"jobb kezes kereszteződésnél a kerékpárosok jöhetnek (és jönnek is) a behajtani tilosból.. "
Nem jöhetnek. Olyan egyirányú utcákban ugyanis, ahol a kerékpárosok a forgalommal szemben hajthatnak, a túlvégen mackósajtjuk kell, hogy legyen. Nem megengedhető ugyanis, hogy ez elsőbbséget egy kiegészítő tábla befolyásolja.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest