Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Valószínűleg minden ilyesmi kb. egyszerre fog elkezdeni működni. Az önvezetés, meg az akármit értelmesebben megválaszoló chat is. Önvezetés kapcsán a tévedés az volt, hogy megúszható egyszerűbben, mert "csak" vezetni kell.
A fejlesztés módja a természetes szelekciónál, ahogyan pl. a mi intelligenciánk kialakultunk, sokkal kevésbé brute force. Persze az alacsony léc, mivel azzal párszáz millió év volt ide eljutni.
-
csendes
addikt
Csak az a kérdés, hogy mindig "öt év múlva" lesz kész vagy húsz éven belül tényleg működni fog-e? FSD=full self driving, teljesen önvezető autó. De valószínű, hogy a 2017 körüli "transformer" architektúrához hasonló újítások még kelleni fognak hozzá, szóval bármennyire is jó az nVidia hardver és bármilyen sokat vesznek is belőle, a brute force önmagában aligha lesz elég.
-
ddekany
veterán
Egyéként az, hogy xAI-s AI tréningre megy most inkább az nVidia cucca, nem jelenti azt, hogy annak eredménye nem csurogna vissza az Tesla FSD-e.
-
azbest
félisten
rendszeresen változtatnak a várólistán, akár nvidia kérésére, akár ügyfél kérésére, csak ez alapvetően üzleti titok és nem valami szenzációhajhász firkászra tartozik. Az nvidia érdeke, hogy a kártyák azonnal használatba kerüljenek és ne egy raktár mélyén porosodjanak, amikor 52 hétre is elnyúlik a megrendelés és szállítás közti idő.
-
Narxis
nagyúr
Szerintem addig amíg az EV minden szempontból jobb választás mint egy belsőégésű, táv/gyártási költség/infrastruktúra.
Egyedül az infrastruktúra építésére adnék állami támogatást, azt is korlátozottan, autó vásárlásra soha semmilyen körülmények között sem.
Az a probléma jelenleg, hogy az akkumulátor gyártása és újrahasznosítása szennyező a közvetlen környezetre* illetve az EV-hez megtermelt energia nagyrésze se megújuló energiából származik. Ha valaki úgy használja az EV-t, hogy csak otthon tölti ahol pedig napelemmel van telerakva a háztető akkor azt mondom oké, de azért nem ez a többség, nagyon nem.
*Ez olyan szempontból érdemes pontosítani, hogy amíg olyan helyen gyártják mint Kína, Magyarország, Vietnám tehát azok az országok ahol a környezetvédelem mindig alá van rendelve a politikának, gazdaságnak.
Ez is egy érdekes adalék:
Húzóágazatnak nevezik, mostanában mégis csak lefelé húzza a magyar gazdaságot az autógyártás [link]
-
csendes
addikt
Hagyjuk a btk-t, itt az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) kezdhet vizsgálatot, többek között az SOX végrehajtásáért is felelnek. El lehet olvasni, hogy milyen vádakat emeltek Elizabeth Holmes, a Theranos elnők-vezérigazgatója ellen: [link]
De ezen túl is, az üzleti etika az Egyesült Államokban még bizonyos szinten létező dolog. -
Héraklész
aktív tag
-
csendes
addikt
Itt [link] elég jól leírták angolul, hogy 60 ezer autó értékesítését érintette, hogy a határidő után már nem lehetett benyújtani igénylést: The figures showed that 30,000 electric vehicles were ready for delivery at the end of 2023s. Meanwhile, purchase contracts for a further 30,000 had been concluded, with deliveries scheduled for 2024.
-
csendes
addikt
válasz
Héraklész #23 üzenetére
Csak éppen a Tesla a NASDAQ-on - a kettő közül az egyik new yorki tőzsdén - bejegyzett nyilvános részvénytársaság [link]. A tőzsdefelügyelet valamilyen szinten ezt a tranzakciót vizsgálni fogja. Nem teheti meg egy többségi részvényes - mondjuk Musk a TESLA-ban nem az, hogy a kisrészvényeseket megkárosítja. Legalábbis nem úgy, hogy kiderüljön. De itt nem is ez a kérdés, hanem, hogy egy vezérigazgató a rábízott cégnél milyen fletételekkel köthet üzletet a saját cégeivel, vagyis amikben valóban többségi tulajdonos..
-
nubreed
veterán
Már kipukkadt. Rohadtul nem lesz itt az a nagy EV nirvana meg rózsaszín unikornis világ, amit az agyatlan öko terrorista zöldnek hazudott progresszív agymosó politika nyomatni akar. Nincs is rá szükség, fel kéne mindenkinek ébrednie a csipkerózsika álomból.
De lassan kezdenek is, a Ford főnök el is mondta, hogy a jövő szerinte nem lesz 100% EV. -
válasz
Héraklész #23 üzenetére
Ha van egy tejüzemed és egy asztalosműhelyed, a teherautót átviheted egyik cégtől a másikba akkor, amikor neked tetszik
Ez addig igaz, amíg 100%-os tulajdonos vagy mindenhol (és persze szorgosan lepapírozod, mert különben meg jön az adóhivatal). Musknak viszont a Teslánál van nagyjából 20%-nyi részesedése (és az X-nél is vannak tulajdonostársai).
-
Nekem az a problémám, hogy megint egy szűk kör akar állami/adófizetői pénzen idő előtt egy technológiát felfuttatni és abból meggazdagodni miközben azt hirdetik, hogy ez milyen jó a környezetnek ami persze jelenlegi formájában nem igaz.
Egészen pontosan még meddig kellene várni azzal, hogy a belsőégésűeket kirakjuk? Az elképzelt menetrend szerint, miszerint 2035-től nem szabad belsőégésű új autót árulni, az jön ki, hogy az úton lévő autóknál a belsőégésűek aránya valamikor 2050 táján kezd 50% alá esni. Ez túl korán lenne?...
Egyébként meg nem nagyon látom, hogy miért lenne "nem igaz". -
Csak éppen a vevő, aki adott esetben jóval korábban feladta a rendelést, de várnia kellett a hiány miatt, most lemondta azt a támogatás váratlan megszünése miatt.
Németországról van szó, ez nem így működik.
Amire már rábólintottak (márpedig ez a megrendelésnél dőlt el), azt folyósítják. -
Narxis
nagyúr
Persze, hogy lehetne, de nem ebben érdekeltek, hanem, hogy minél több autót adjanak el aztán azokat minél gyorsabban cserélni kelljen, ha mást nem legalább az aksit benne. Ez rohadtjó biznisz annak aki gyártja, ráadásul Kína most megtalálta azt a pontot amivel letarolhatják az autóipart, mert ők részben az állami hátszél, részben az olcsóbb munkaerő miatt olcsóbban adják az EV-ket. Meg kell nézni mi történt mobil fronton, tablet fronton, a tradicionális gyártók kiestek és a helyükre kínaiak léptek. Ez lesz autó fronton is, persze nem holnap, meg nem jövőre de nagyon úgy tűnik, hogy erre haladunk miközben az, hogy mennyire lehetne igazán környezetkímélő ez a technológia az harmadlagos kérdés.
-
azbest
félisten
ja igen, persze, az állás oka is jó lenne, de azt lehet nehezebb kideríteni, mert akár üzleti titok is lehet. Ha azt is kiderítik hiteles módon és nem maguk által generált pletykatént, hát akkor júniusban eljönne a karácsony. Szóval kezdetnek az is jó lenne, ha valaki tényleg megnézné és nem csak egymásról másolt agymenésteket fújnának fel 0 kutatással.
Egyelőre még azt sem tudjuk, hogy tényleg állnak-e ott az autók.
-
csendes
addikt
Jó lehetne a természetes környezetnek, ha meglenne hozzá a technológiai- és kulturális környezet. Magyarul, az egész autót, beeértve az akkut, vissza lehetne forgatni, ha lenne elég napelem és szélerőmű, lenne hatékonyabb eljárás az energiatárolásra, mondjuk a zöldhidrogén előálllítása elektrolízissel és vissza alakítása üzemanyagcellában nagyobb hatásfokkal múködne. lenne elég töltőhely és persze nem utolsósorban, beérnék kisebb autókkal és kisebb teljesítményű motorokkal az emberek. Nyilván az sem ártana, ha csökkenne az akkuk tömege és gyorsabban lehetne tölteni. Stb.
-
azbest
félisten
pont ez, hogy milyen régóta?
4 éves felvételek és stock fotók teljesen irreleváns dolgokról. Nem pedig arról, amit sugallnak, hogy 100 ezer most legyártott autót nem lehet eladni.
A mostani állításhoz az kéne, hogy a riporter felemeli a lusta picsáját és kimegy, lefotózza. Most. Nem pedig letölt a netről egy régi képet vagy vesz egy stock fotót és ismétli a papagáj szöveget. -
Narxis
nagyúr
Nekem az a problémám, hogy megint egy szűk kör akar állami/adófizetői pénzen idő előtt egy technológiát felfuttatni és abból meggazdagodni miközben azt hirdetik, hogy ez milyen jó a környezetnek ami persze jelenlegi formájában nem igaz.
#10 youtube-on vannak riportok, úgy emlékszem vegyes volt a felhozatal, EU-ban és USA-ban is találni ilyen területeket ahol állnak az EV-k régóta.
-
Alaaf Pi
senior tag
Ezzel van egy komoly baj: a német gyártók nem gyártanak raktárra, minden autónak megvan a vevője. Tényleges end user, vagy bizonyos készlet, tesztautó stb. kapcsán a kereskedők, bár ilyen autók sokszor Pre-Serial verziók szoktak lenni. A Tesla meg egyedül kétlem, hogy ennyi autót gyártott volna le vabankra.
-
flexxx2
őstag
biztos kell a teljesítmény, most hogy az X-en mehet a seX
-
golya87
őstag
Én továbbra is tartom magam az ilyen kijelentéseknél ahhoz, hogy csak a válogatás nélküli kereslet esett. Szvsz azok az autók állnak a raktárban, amiket már két éve se lett volna szabad eladni, kitolni a gyárból. Kb azt várom az EV-k piacán, mint amit anno az okostelefon éra elején átéltünk. Jött a sok tapicskolós telefon, de a gyártók nem értették, hogy mit akar a felhasználó. Aztán jött az Apple, Samu és a kínai titánok és konszolidálódott a piac.
-
azbest
félisten
Hát, azzal több gond is van, hogy megvegyék és eladják. Lehet nvidia megszabja, hogyan lehet felhasználni vagy eladhatják-e, eléggé kontrolálják a piacukat. Plusz a hardveren kívül az nvidia szokott kérni szoftveres licenszdíjakat is némely esetben a gpu-k használatához.
Másrészt minek álljon benne pénz, kamu tranzakciókat minek csináljanak, ami csak pénzbe kerül és plusz adókat kell érte fizetni. Egyszerűbb helyet cserélni a várólistán a gyártóval egyeztetve.A cégei pedig gyakran működnek együtt, mérnökökkel, tecnológiákkal is szokták segíteni egymást, erre gondolom megvan a megfelelő szerződés köztük.
-
kikikirly
senior tag
Szerintem éppen ellenkezőleg. A gyártók most veszteséggel adják el az EV autókat, nem látják a fényt az alagút végén, a tárolásnak pedig költségei vannak. Inkább megelőzik az ördögi kört a veszteséges eladással. Szóval darabszámban az idei év rekordesélyes...
Pénzügyileg persze nem. Állítóig a Teslánál is növekszik a készlet, meglátjuk ott lesz-e veszteséggel árulás. Musk brutális árcsökkentései után náluk sincs már tartalék és nekik nincs ott a belső égésű/hibrid paletta(Toyota, BMW tavaly rekord nyereséggel zártak). Szerintem most fog kiderülni hogy a Tesla is csak egy gyártó a sok közül, semmi több. Ráadásul Musk egyre ,,instabilabb". -
Narxis
nagyúr
"Körülbelül 100.000 elektromos autó áll Németországban úgy, hogy nem tudják azt eladni – nyilatkozta a Berliner Zeitungnak Werner Olle, autópiaci szakértő. Olle szerint ezek az autók a közeljövőben nem is fognak a vásárlókhoz kerülni, hiszen nincs rájuk kereslet. A járművek jelenleg a gyárak közelében található parkolókban vagy a kereskedőkénél várakoznak arra, hogy valaki megvegye őket. A szakértő szerint ez a jelenség annak köszönhető, hogy az elektromos autókra igényelhető támogatás hirtelen megszűnt, így elapadt a kereslet."
Na kipukkad végre a lufi? -
csendes
addikt
Érdekes kérdés, hogy az amerikai üzleti etika megengedi-e ezt. Rendben, hogy a Tesla csak később tudja ezeket felhasználni, és célszerű lehet átütemezni a szállítást, de egy vezérigazgató elvileg ezt nem kapcsolhatná össze egyéb üzleti érdekeltségeivel, legalábbis nem a board jóváhagyása nélkül, mivel felmerül az összeférhetetlenség (conflict of interest). Például a Tesla el is adhatná ezeket az AI chipeket, és úgy esetleg többet kapna értük.
-
Busterftw
nagyúr
Eszmeletlen mennyire kelendoek az Nvidia gyorsitok.
Twitteren Musk egy kerdesre azt irta, valoszinuleg 300ezer Blackwell gyorsitot rendel a Grok ala. Gondolom errol szol a hir, maskeppen. -
azbest
félisten
lefordítom a rizsát.
Mivel a tesla texasi adatközpontja még nincs kész, így nem tudják beépíteni a kártyákat, helyette úgy ütemezik, hogy oda kerüljön, ahol már fel is tudják használni.# 1ghodyl:
ha jól tudom, még nincs olyan számú dojo készen, hogy nagyban befolyásolná.Az idénre tervezett 10 milliárdos tesla ai-ra költéséből 5 milliárd dollárt szánnak a fedélzeti számítógépekre és dojora. 3-4 milliárd értékű nvidia kártyát vesznek, úgy 35 ezer kártyáról 85 ezerre növelve a számukat.
-
ghodyl
tag
Azt lehet tudni, hogy ezek a chip-ek a TESLA DOJO-k mellett dolgoznának a training alatt, vagy azok helyett vannak? Vagy egészen más feladatot kapnak az NVIDIA chipek?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest