Új hozzászólás Aktív témák
-
deniro2
senior tag
Azért arra kiváncsi lennék, kinek van a birtokában statisztika azzal kapcsolatban, hogy:
1. milyen arányban és milyen irányban válozott, ha változott a legutóbbi áremelés óta a bérleteladások száma
2. mekkora az aránya a valóságban azoknak, akik nem engedhetik meg maguknak (és/vagy családjuknak) a bérletet.
Továbbá megkérném azokat, akiknek bármilyen nem jogtiszta szoftver figyel a gépén, akár 1x is felszállt/bement bárhova jegy nélkűl, akinek soha nem volt saját vállalkozása és alkalmazottként fogalma sincs az adóterhekről és kijátszásukról, akinek van/volt vállalkozása és csak 1x is számla nélkűl végzett el bármilyen munkát, aki szürkén/feketén dolgozik, aki nem fizetett be parkoló bírságot, aki önkormányzati lakást vett/eladott, etc., etc., hogy ne moralizáljon bkv ügyben sem. Kösz.
[Szerkesztve] -
lajafix
addikt
válasz
#51736960
#588
üzenetére
nem érdekel, hogy mi volt. Ha meg tudod venni - és diákként meg tudtad, most meg eljutsz SA-ba is - akkor vedd meg.
Az is érdekes, hogy több magán társasággal képzeled el a tömegközlekedést, azt tudnám, hogy Európában miért nem ezt csinálják?
az is hiteltelen, hogy te itt magadról állítod, hogy voltál. Több forrásból hallottam ugyanazt, javaslom a szemedet mosd ki az egyik dél afrikai fekete gettóban és Durbant ne vedd jónak ahol a helyzet ua rossz mint más SA helyeken: [link] [link]
Te ott éltél egyébként, vagy napozni mentél télen? -
stangli
senior tag
Én erre aszondanám, hogyha valkait elkapnak bérlet és jegy nélkül akkor minimum 10e-től induljon a büntetés és ha nem fizeti vissza 30 napon belül akkor 100%-os büntető kamat terhelje az illetőt... 50-100e ft elérése után kiadni/eladni behajtó cégnek oszt a behajtó megszaratja a sok kis keménynek képzelő bliccelőt
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Vandit.
addikt
A kapus rendszerről meg annyit,hogy az is x milliáed lenne és hát miből teremtenék meg rá a pénzt?
Hát persze,hogy a díjemelésekből.Ettől csak még drágább lenne minden.Így is gusztustalan,hogy menniye egy kib@aszott vonaljegy és az is,hogy eltörölték a szakaszátszállójegyet.A másik az 230-ért megveszem a jegyet.Villamoson ugye nincs szakaszjegy ezért 1 megállóra is ugyanannyiba kerül az utazásom,mintha egyik végállomásról a másikra utaznék.Ez így nem túl jó 
[Szerkesztve] -
Integra
titán
-
Integra
titán
ez így van, csakhogy a többség nem kényszerből bliccel

ez a szomorú valóság
ahogy az is, hogy nem azért nem fizetnek adót mert nem tudnak, hanem mert nem akarnak.
ha itt mindenki tisztességesen adózna, ejj, ez egy nagyon jól működő ország lenne és lenne mindig mindenre pénz amire kell.
de nem ez van.
úgyhogy marad az áremelés és az egyre drákóibb szigor a bliccelők ellen, és az egyre keményebb összegű büntetés.
nem igazságos. soha nem is lesz 100%ra. -
-
Integra
titán
bárcsak ez lenne, de nem ez van.
sajnos
amikor 5e volt a jegy, akkor se vették. semmi garancia nincsen arra, hogy megvennék többen ha olcsóbb lenne. a tapasztalat nem ezt mutatja. csak a szigor és a kontroll használ, semmi más. kapuk mindenhova a metróra és a többi kontrollálható helyre, buszokra meg ellenőrök.
a magyar ilyen. tisztelet a kivételnek. -
Vandit.
addikt
El kéne gondolkodni a BKV-nak mi éri meg jobban nekik?
8 ezerért 10 ből 4 ember veszi meg v.mondjuk 5 ezerért 10-ből 8.Na melyik a nagyobb?

-
#51736960
törölt tag
először is, amíg volt villamosbérlet, addig minden hónapban megvettem. olcsó volt, és az otthonom és a sulim/melóhelyem között járt villamos. emellett csúcsidőben gyorsabb volt, mint az autók.
csakhogy időközben megszűnt a villamosbérlet, így teljes árút kellett vennem (dupla ár), plusz az évek során még plusz a duplájára emelkedtek a bérletárak. ekkor intettem fityiszt az egész rendszernek.
a dél-afrika vitát pedig fejezzük be, eléggé hiteltelen vagy ezzel a ''munkatársam barátjától hallottam...'' szöveggel. én többször jártam ott, jobban hiszek a saját szememnek, mint valakinek, akinek a valakijének a valakije már hallot erről az országról.
egy jótanács: ha két évig nem veszel bérletet, és félrerakod a pénzt, már meg is van a repülőjegy dél-afrikába
kimész, körülnézel, aztán már alapod is lesz arra, hogy erről az országról értekezz.
[Szerkesztve] -
lajafix
addikt
válasz
#51736960
#586
üzenetére
ha megengedhetnéd, hogy fizess a tömegközlekedésért, akkor fizess. Te akkor sem fizetnél, ha minden OK lenne a tömegközlekedéssel, indoklásod tipikus magyar kuruc mentalitás, csak legyen indok kibújni a közös fenntartása alól. Lehet bírálni a BKV-t sok mindenért, de a pofázás alapja a terhek vállalása, addig ne hangoztasd kifogásaidat.
ne viccelj, nekem is van némi információm dél-afrikába szakadt ismerőstől és néhány ott megfordult kollegától(CapeTown, Jburg):
1. a feketék nagy részének kanyi vasa, munkája sincs, nem hogy a tömegközlekedést megengedhesse.
2. a közbiztonság 0, a fegyveres bizt őrök száma a legmagasabb talán a világon. Ezért jár szinte mindenki kocsival. Ez a jelentős struktúrális eltérés.(meg a 24% össz adó amit ott kell fizetni..)
Nem jó példa. Jó példa pl Prága vagy Bécs a környékről, bár ezek kisebbek mint BP. Jól néznénk ki ha már Dél-afrikából kellene példákat hoznunk. Oly mélyen még nem tartunk. -
#51736960
törölt tag
az előző postodra nem reagálok, csak felesleges flémet gerjesztene. te biztosan tudod, hogy én hülye vagyok, és nagyon úgy érzem, hogy nem tudnálak meggyőzni az ellenkezőjéről.
viszont nem tudom szó nélkül hagyni a dél-afrikával kapcsolatos megállapításaidat. nos, vegyük példának Durban városát, amely ottani mércével mérve egy átlagos méretű city, kábé kétszer annyi lakossal, mint Budapest. fejlettségét és infrastruktúráját tekintve eléggé hasonlatos Budapesthez. szerinted mi történne, ha egy ekkora városban mindenki kocsival járna? még viccnek is rossz. igenis, ott van jelentős tömegközlekedés, csak struktúrájában jelentősen eltér az itthonitól. -
stangli
senior tag
MOst hallottam a rádióban, hogy új ruhát kapnak az ellenőrők, amit természetesen az utasok fognak megfizetni egy kis jegy/bérlet emeléssel

fene a pofájukba...
-
Integra
titán
válasz
#51736960
#577
üzenetére
először is semmi sértőt nem mondtam sehol, max te küzdesz szövegértelmezési problémával. meg önértékeléssel.
itt kettőnk közül nem én vagyok aki csal és meglopja a másikat és erre még büszke is és fennhangon hirdeti nyílvános fórumon...
továbbá szintén nem én vagyok aki már izmozik.
szerinted mennyire érdekel a keménykedésed?
az hogy te nem vagy képes amúgy teljesen jogos kritikát elviselni.. hát, ez már a te bajod, kérdezd meg hogy érdekel e.. -
norbiphu
őstag
válasz
#51736960
#577
üzenetére
akkor légyszives vegyél minden nap jegyet, amikor felszállsz, amikor átszállsz, és amikor ugyanezt megcsinálod visszafelé is! valamint tegye ezt meg még a többi utastársad és megnézem mikor érsz haza, és mekkora sor lesz.
te használsz egy szolgaltatást amiért rohadtul nem fizetsz semmit (sok más társaddal együtt), hanem helyetted mások fizetik ki (és nem azért, mert az ellenőröktől félünk).
tfh, hogy neked lenne egy szolgáltató céged mondjuk, szépen megrendelném a szolgáltatást, te pedig elvégzed. én ezután elhajtanálak a francba, hogy ez drága volt én ezt nem fogom kifizetni... (kicsit talán sarkított de ezt képzeled)
ott a világ másik végén lehethogy jól lehet ezzel közlekedni....
de itt rohadtul nem és jó lenne ha ezt felfognád végre, nem pedig betolnád ide, hogy senki ne vegyen bérletet, menjen csődbe a bkv, legyen helyette sok kis cég meg ehhez hasonló okos dolgokat.
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
válasz
norbiphu
#575
üzenetére
ott nincs bérlet, mindig felszálláskor kell fizetni. ahol kevés ember jár, ott tényleg nincs járat, max napi 1-2. egyébként onnan tudom, hogy jártam dél-afrikában, és teljesem jól lehet ezzel a módszerrel közlekedni.
integra: utoljára szólok, hogy szállj le a családomról, és a stílusodon is finomíts. ha te nem teszed, majd megteszik helyetted a modok. amúgy arra azért kíváncsi lennék, hogy vajon szemtől szemben is ilyen kemény vagy-e, vagy csak a számítógép előtt ülve ekkora a szád.
na, részemről vége a vitának, megyek a barátnőmhöz. neked pedig jó recskázást
-
Integra
titán
válasz
#51736960
#574
üzenetére
hát valakitől pedig csak eltanultad hogy kell lógni meg szolgáltatásért nem fizetni...
ha meg nem így van, max anyádék csak szégyellik magukat miattad
ha meg nem és még bíztatnak is hogy hajrá kisfiam, hát akkor meg megint nem tévedtem nagyon..
miattam ne aggódj, ilyen nyikkhajokkal én nem mocskolom be a kezem.
abban meg nemtom mi az alpári, hogy egyszerűen nyersen kijelentem hogy az ilyeneknek a kezét kellene törni mint a vandáloknak, akik más kárára csinálják ezt, mi pedig helyettük is fizetjük a bérletet..
szerintem ne kerteljünk, ezt nevén kell nevezni
hogy ez neked nem tetszik? hát szar ügy, így jártál, értető, miért nem tetszik..
[Szerkesztve] -
norbiphu
őstag
válasz
#51736960
#565
üzenetére
- megjelennének az utcákon a kisebb erre szakosodott cégek (egyes dél-afrikai városokban ez a rendszer működik)
és ha több felé jársz, 3 bérleted lesz külön külön cégekhez?
és ha valamerre kevesebb ember jár, és a cég nem fog indítani arra járatot mert nem éri meg, akkor mész gyalog?
86ossal többször is járok hetente, eddig mindig ment a klíma ha nagyon meleg volt
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
úgy látom, túl sok ész nem szorult beléd, legalábbis az alpári stílusodból erre következtetek. azért talán annyit te is beláthatsz, hogy ha egyáltalán nem lennének ellenőrök, akkor sokan, nagyon hamar leszoknának a bérletvásárlásról. (tudom, te nem, mert te olyan kurva becsületes vagy)
kezem eltöréséről csak annyit, hogy valszeg nem te leszel az, aki eltöri. amúgy kifejezetten öröm az olyan emberek költségére lógni, mint te
családot ne keverjük bele, nem fair. én is írkálhatnék akármit anyádról, aztán lehet, hogy nem is fedné a valóságot... -
stangli
senior tag
A bérlet árakban nagyon sokaknak igaza van, hogy az a 7500 Ft sok. Egy nagyon picit túllőtték az árbelövést. Mert az tényleg felháborító, hogy nagyon sokan minimálbérből élnek és a fizetésüknek a 10%a csak bérletre megy el... ha van gyerek is, akkor arról ne is beszéljünk... Mert enni kell adni, öltöztetni kell stb... a kajáról, meg a rezsiről ne is beszéljünk... egyszóval ez a réteg elgondolkodik, hogy bérlet vagy valami létfontosságú dologra költik, mint pl a gáz kifizetése vagy netalán kajára, mert hát, az életbemaradásét szüksége van az embernek a mindennapi betevőre...
Ha netán nem 7500ért adnék a bérletett, hanem ennek a feléért, akkor nagy valószínűséggel sokkal többen megvennék a bérletett... és ami a lényeges így is ellehet érni nyereséget, mert 100emberből nem 40en vennének bérletett, hanem 80 vagy netalán 90ember... melyik a jobb? Szerintem az utóbbi mert így elkerülhető a tömeges bliccelés... arról ne is beszéljünk, hogy nyereséges is volna...
És ha elfogadható ár/érték arányú szolgáltatást nyújtanak, ami nem terheli meg az emberek zsebeit ennyire, mint jelen pillanatban akkor azt mondanám, hogy ha az, aki bliccel súlyos bírságot, rójanak ki rá… -
Integra
titán
ja hát igen, de én nem a botond végkielégítésében látom a gondot.
hanem a szervezetlenségben sok helyen
pl hibás a bkv nagyban, mert már sok sok éve rég kapurendszert kellett volna bevezetni a metroban. csak az megy be akinek van jegye. más országokban ez már évtizedek óta megy és működik, nekem ne mondja senki, hogy nem lehetett volna akár egy évre egy egy embert kiküldeni ezekbe a városokba hogy ott dolgozzon és megtanulja a rendszert és hazahozza.. szóval vicc.
és akkor az ellenőröket a metro helyett ki lehet küldeni a villamosokra és buszokra.
más: klíma.
én egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy olyan okos dolog a klíma. nagyon hazatudja vágni az ember egészségét.
én inkább a nagy nyitható ablakok pártján állok. de ez erősen saját vélemény. -
Eastman
addikt
Az én igazságom valahol félúton van Integra és Loveless gondolatai között. Lap szélén jegyzem meg, hogy a BKV most cserél kompletten formaruhát a dolgozóin ami ugye nem kis lóvé az év végi igazgatói prémiumról nem is beszélve. Én csak az ABBA úr zsebébe esett pénzről tudok konkrétan, mivel az egyik barátom közeli rokona. Nem írom ide a számot, mert közfelháborodást keltene. Most a'szem új góré van ott. ...nem hiszem, hogy karitatív céllal vállalta el.
-
Huma
addikt
Én általában csak metrón szoktam lyukasztani. Régen ott sem, de most már túl sok lett az ellenőrzés. Nem járok olyan sokat Pestre hogy megérje bérletet vennem a jegyek meg iszonyat drágák. Amit fizetek 1 jegyért azért mehetek 30km-t vonaton volánon. Itt meg ha 2km-t utazok fizetek ennyit.
És nem poénból bliccelek egyszerűen túl drága. Nem egyszer gyalogoltam el a keletitől a népligetig azért mert nem akartam bliccelni, de pénzem sem volt. Ha reálisak a távolságok akkor nem bliccelek hanem gyalog megyek. Esetleg ha mindenhol lenne bicikliút akkor mehetnék azzal is.
Ui: Régebben kb 12 évig volt folyamatosan bérletem amíg Pesten laktam.
Szerk: Eddig kb ötször kaptak el. Egyszer sem fizettem.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Mondjuk ebből egy olyan volt hogy épp akkor kapott el egy hölgyemény amikor bérletet akartam venni (aznap járt le) mondtam is neki, hogy mi a helyzet megmutattam neki vagy egy évre visszamenőleg a bérleteimet és elengedett ő normális volt.
Egyszer meg az egyik ellenőr azzal fenyegetőzött, hogy megver aztán rendőrt akart hívni végül arra akart rábeszélni, hogy fizessem le végül feladta.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
válasz
#51736960
#567
üzenetére
már ne is haragudj ez az első bekezdés kapásból faszság
azért veszek 7ezernemtom mennyiért bérletet, mert szolgáltatást veszek igénybe, nem azért mert félek az ellenőröktől. ne magadból indulj ki, engem nem úgy neveltek valszeg mint téged.
második bekezdés
tiltakozz fasza csávó vagy, neked is tőből kell eltörni midkét kezed
azért fizetek ennyit, mert te az én költségemre lógsz
gondolom a család adózás ügyben is ezt a mentalitást képviseli, mint te a blicceléseddel, mert ezt a mentalitást valahonnan csak tanulnod kellett.. az ilyenek miatt annyi a normális tisztességes emberek adója is, amennyi..
lehet gyalogolni is, ha nem tetszik valami.
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
nézzünk egy kicsit a dolgok mélyére:
- aki vesz bérletet, az ugye a tisztes polgár, aki hozzájárul a bkv költségeihez. (pedig ezek az emberek nem azért vesznek bérletet, mert tisztességesek akarnak lenni, hanem azért, mert egyszerűen félnek az ellenőrökkel való konfrontálódástól. ezt legjobban azzal a ténnyel tudom bizonyítani, hogy egyáltalán nem lenne ellenőrzés, akkor szinte senki nem venne bérletet)
- a másik oldalon állnak a bliccelők, akik ugye a társadalom nyakán élő vérszívók, akiknek mindkét kezét csuklóból kellene eltörni. nos, én is ezek közé tartozom.
én egész egyszerűen a blicceléssel tiltakozom a kialakult helyzet ellen:
- az emberek nagy részének nincs választása, muszáj a bkv-t igénybe venniük
- a bkv monopolhelyzetben van, simán nyújthat szar szolgáltalást
- akármeddig emelhetik a bérlet árát, te rá vagy kényszerítve, hogy megvedd.
ja, és még valami: az idei nyáron még egyszer sem ment a klíma a 86-os buszon (új volvo). ezúton köszönöm a sofőröknek, hogy nem bírják megnyomni azt a kurva gombot. és nem csak én izzadtam szarrá, hanem azok is, akik majd' 10k-ért megvették a bérletet. LOL. -
Integra
titán
válasz
#51736960
#565
üzenetére
ez részben igaz, de azért nem teljesen ilyen egyszerű ez.
és ez nem jogosít senkit fel arra, hogy szolgáltatást úgy vegyen igénybe, hogy nem fizeti meg érte a díjat és utána még nagy pofával büszke is legyen rá.. és akkor arról pofázzon, hogy úgysem érhet hozzá az ellenőr. vérlázító
az ilyennek mindkét kezét kellene csuklóból eltörni
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
válasz
norbiphu
#564
üzenetére
mert te olyan okos vagy...
elmondom, mi történne, ha senki nem venne bérletet:
- csődbe menne a bkv
- a tömegközlekedésre továbbra is igény lenne
- megjelennének az utcákon a kisebb erre szakosodott cégek (egyes dél-afrikai városokban ez a rendszer működik)
- verseny alakulna ki közöttük
- sokkal jobb ár/érték arányú szolgáltatást nyújtanak, mint a bkv
- mindenki boldogabban élne
[Szerkesztve] -
norbiphu
őstag
válasz
dragonfx
#553
üzenetére
''Amugy a legegyszerűbb az lenen mindneki bérlet nélkül járna és nem jutna idő arra hogy mindnekit megbüntessenek, ergo mindenkinek megmaradna a bérlet ára....és persze aki eszes azt sosem kapnák el. ''
és akkor mégis mi a szarból működne a tömegközlekedés okosgyerek?
[Szerkesztve] -
-
Horbal
őstag
válasz
dragonfx
#556
üzenetére
Nem nagyon érdemes hájpolni a kallerokkal - az egy dolog, hogy hibádzik a dokument - a másik, hogy ezt, hogy kezeli az ember...
Nekem pl nagyon bejövős a ''Feletsd el!'' (Nem elírtam, így kell mondani... alá: Fedőneve Doni Brászkó) mondat határozott kimondása, mikor jön oszt próbálkozik - ettől valahogy, lefagynak, nemtom miért...
mire újra feláll a rendszer, általában le is szálltam...
Célszerű a min de inkább két frankó jegy a farzsebben - legrosszabb esetben kilyukasztatják és kész...
Amit nem szabad az az igazolvány átnyújtása, meg a sírós rívós jaj otthonhagytam láma szöveg...
Másrészt újabban felfigyeltem ezekre az oldalzsebes gatyás denagyonsötétvagyok fejű metró kallerekre...na, hogy ezeket honnan szalajtották azt nemtom, de szvsz baromi gáz... -
dragonfx
veterán
válasz
V.Stryker
#551
üzenetére
És egy ellenőrben van annyi IQ meg pszichikai tudás hogy ezt levágja mi egy arcról???
kizárt.
Amugy a legegyszerűbb az lenen mindneki bérlet nélkül járna és nem jutna idő arra hogy mindnekit megbüntessenek, ergo mindenkinek megmaradna a bérlet ára....és persze aki eszes azt sosem kapnák el.
Amugy bármilyne szabálysértést követsz el sem az őr sema rendőr fizikai erőszakot veled szemben nem alkalmazhat.Jól is nézünk már ki....aki meg elszalad lelövik nem???
...hagyjuk már ezt 21. sz.ban élünk. Itt a leelményeseknek álla világ, akinek van gógyija kijátszani tegye, aki meg be van parázva az vegye meg ennyi. 
u.i.:igaz semmibe nem kerül szerezni egy diákmatricát szerintem
....
de é szegé csóó embő vaók, hamozotan hátányos hezetű, nics pözem ílye dogokra

[Szerkesztve] -
deniro2
senior tag
válasz
TheVeryGuest
#543
üzenetére
bérlettel utazó, segítőkész utasnak mit fáj, hogy hogyan gumibotozzák le, aki épp bliccel, meg arcoskodik.
Nem akarok moralizálni, de nekem igenis fáj, ha suttyó, korrupt tirpákok gumibotoznak olyan embereket, akiknek valóban nincsen pénze a bérletre. Mert mint említettem, baromira valószínű, hogy nem csak a jólélő, csakazértsem fizető emberek bliccelnek, hanem olyanok is, akik nem tudják megvenni a teljesen irreális árú bérletet és nem tudnak hajnali 4-kor elindúlni gyalog a város másik végébe dolgozni, mert teszemazt 7-kor nyit az óvoda.
A másik, hogy esetleg majd neked is fájhat az a bot, mikor véletlenűl a másik nadrágodban hagyod a bérletedet. -
V.Stryker
nagyúr
A morált kellene javítani. Oda vissza működjön. És tényleg igazad van abban, hogy ha csökkentenék a bérlet és jegyek árát, akkor többen meg tudnák venni. És nem mindegy,hogy 8000-ért megveszi 10-ből 5. Vagy 5000-ért megvenné 9 vagy mind a tíz. Apró matematika és látjuk,hogy a kevesebb lesz a több.
-
Vandit.
addikt
válasz
TheVeryGuest
#543
üzenetére
Igen.Csak ahhoz,hogy rendőr legyél tanulnod kell,míg ellenőrnek általában az megy aki sehol nem tud elhelyezkedni és nem kell túl sokáig iskolába járni,hogy ellenőr lehessen.Ezzel csak még jobban elmegy velük a ló.

-
Geryson
addikt
válasz
TheVeryGuest
#543
üzenetére
Tudjátok mi lesz a baj a kapukkal (annak ellenére, hogy ez tényleg egy csúcs ötlet lenne)?
Egyrészt a ''Gate-Security Kft.'' fogja megkapni, aki pont a vezérigazgató rokona. Másrészt picit drágább lesz, mint bárhol eddig a világon. Harmadrészt nem fog elkészülni. Negyedrészt eltűnik egy kis pénzecske és legvégül, de nem utolsó sorban NAGYON drága lesz a karbantartás (megintcsak nem csodálkoznék ha drágább, mint eddig bárhol a világon) és mindezek mellett qrva sz@rul fog működni és rendszeresen elromlik (lásd: vizitdíj-automaták).
Ennek ellenére valóban megszűrné végre azt a népet aki egyébként aludni jár a metróra, azt hiszem... -
TheVeryGuest
senior tag
Én speciel azt írtam, hogy rendőr legyen ott minden állomáson, igazi, 2db/per irány. Lássuk be elég sok a balhé a metróállomásokon, szóval lenne dolguk. Egyébként igazából nem tudom neked, mint bérlettel utazó, segítőkész utasnak mit fáj, hogy hogyan gumibotozzák le, aki épp bliccel, meg arcoskodik. Meg nem tudom milyen rendőrökkel szoktál találkozni, ott sem többdiplomás, nyelveket beszélő, konfliktuskezelő szakembereket alkalmaznak feltétlenül.
Persze legjobb lenne a kapus megoldás a metróban. A befelé ellenőrzés az első lépés ebben az irányban. Nagyon helyesen belátták, hogy nem fasza a mozgólépcső tetején ekkora torlódást okozni, illetve a büntetés kiszabása helyett inkább a jegyeladást növelik vele. Csak ugye ebből néhol kialakult az adj király katonát felállás az őrök és az utasok között. Ezért kell a kapu, szigorúan acélból, menyezetig, befelé. Ezzel megszűnik majd a féldisznót, tévét egész számítógépet BKV-n szállítók problémája is. -
Vandit.
addikt
válasz
TheVeryGuest
#540
üzenetére
Igazad van.Adjunk az iskolázatlan tuskó,paraszt geciknek hatósági jogkört.

Amiért más évekig tanul és szigorú orvosi ellenőrzésen megy át,hogy megkapja.Ezt ugye Te sem gondoltad komolyan?Így is eléggé buzernyákok.Hülyék kezébe ne adjunk már hatalmat.
[Szerkesztve] -
V.Stryker
nagyúr
válasz
TheVeryGuest
#540
üzenetére
Ott a pont!

Na igen, ebből nálunk érvényesül az arányosan magas viteldíj az alacsony fizetésekhez képest. És hát amit nyújtanak ezért: embertelen körülmények között eljuttatnak A-ból B-be. Értem ezalatt azt,hogy reggel fél nyolckor elindulsz pl munkába, ingbe,stb. mire beérsz bűzlesz(nem azért mert nem fürödtél), mert beleültél rágóba, koszos a kezed, foltos az inged...Brrr
Deniro2: Annyira jól megírtad,hogy hózzá sem tudok mit fűzni.(ez bók)

[Szerkesztve] -
TheVeryGuest
senior tag
Mondjuk ott a 9 metró, meg az S-Bahn körgyűrű, a bicikliutak, meg az autópályák miatt nincs tömeg a járatokon. Szinte mindig ülhetsz. Ez a BKV-ról nem mondható el. A magyar mentalitás mellé szigor kell. Minden metróállomásra irányonként 2 db rendőr, és akkor nem kell hőbörögni az ellenőrök jogkörének bővülése miatt. A metróállomásokon meg úgyis mindig van balhé. Vagy kapus rendszer, plafonig ráccsal, és 1 főnyi személyzet a babakocsik és rokik beeresztésére.
-
tbs
addikt
válasz
V.Stryker
#536
üzenetére
Hehe, velem is hasonló ''szokott'' (2x eddig) megesni, csak 100napos bérletekkel. Lejárat utáni nap már kaptam is a csekket (bazira nem vettem észre a lejáratot). Semmi meghatódás a folyamatos 100napos bérletes múlton. Pedig félminimálbéres árával nem épp alsókategória...
Nem bánom a csekkeket, csak a töketlen elintézési lehetőség bosszant. Miért nem tudom egy akármilyen BKVpénztárban bepengetni..? -
deniro2
senior tag
Jópár helyen cikkeztek már arról, hogy mennyire idióta a bkv gazdasági hozzáállása a tarifákat illetően. Bizonyára elmegy a pénz a vezetők pótlékaira és nem telik szakértőre...
A bevételnövelésnek az a módja, hogy folyamatosan árat emelünk csak egy ideig működőképes, hiszen, ha az árak átlépnek egy határon, onnantól akár csökkenhet is az összbevétel. Mondok egy dúrva példát, ha holnaptól megemelik a bérletek árát 500.000 ft-ra, ez elméletben 6200 %-os bevételnövekedést kellene, hogy eredményezzen, ehhez képest valószínüleg 100%-os visszaesést produkálna, mert az emberek egyszerűen nem tudnák kifizetni ezt a pénzt, mindenféle moráltól függetlenűl. Mit ér 10%-os áremelés, ha 15%-a a bérletvásárlóknak morzsolódik le? Most a bérletek ára kb. a minimálbér 16-17%-a, ami egy kurvanagy vicc és ez a mostani tendenciák alapján csak rosszabb lesz, tekintve, hogy idén is 2x%-os áremelést sikerült produkálnia a bkv-nak, ezzel szemben a minimálbér ennek a töredékével nőtt. Rohadtsokan egyszerűen nem tudják kifizetni a bérletet, de muszáj közlekedniük. Ezek az emberek fizetnének az utazásért, ha megtehetnék. Innentől már csak az a kérdés, hogy mennyien vannak ilyen helyzetben és lehet kalkulálni, amit -tartok tőle- a bkv nem tett meg.
Az igazoltatás meg egy másik rohadtnagy vicc... Könyörgöm, a bkv mégiscsak egy gazdasági társulás, mi a f...ért illetné már meg hatósági jogkör? A következő lépés a kényszerítő erő, gumibot, bilincs, fegyver...
Mindez nagyrészt buta, képzetlen tirpákok kezében.
Minden egyéb cégnek abban merűl ki a hatásköre, hogy megakadályozhatja a szolgáltatásának igénybevételét fizetés nélkül, ennyi jár a bkv-nak is, ha nem megy, akkor így járt. Vicces lenne, ha a moziban a jegyszedők filmközben igazoltatnának, motoznának, mert nem tudták megoldani, hogy jegy nélkűl ülj be az előadásra. -
V.Stryker
nagyúr
De ott nem is ilyen a morál mint itthon. Most itt agresszív az ellenőr, ettől agresszív lesz az utas és most, hogy mégjobban szopathatják a jónépet, megint csak agresszívebb lesz mindenki.
Képzeld el,hogy hogy meglepődnének az emberek, ha az ellenőr igazoltatáskor ha érvényes a jegyed/bérleted, akkor adna egy cukorkát és mosolyogna. Ha meg nincs jegyed/bérleted, akkor adna egy jegyet és mondaná,hogy ejnye bejnye mosolyogva és legközelebb legyen. Ezt havonta 2x megcsinálnák, akkor szerintem magába szállna a jónép. Viszont egy ilyen akció utánn meg kökeményen büntetni, kulturáltan.
De ne agresszíven, mert arra nem lehet normálisan reagálni.
Nekem is annyi a bajom,hogy 30 napos bérleteket veszek. Pl. szerdán reggel lejár és elfelejtem, ellenőrzésnél kiderül, akkor ha mondom az ellenőrnek,hogy jöjjön velem és előtte megveszem,mert tegnap járt le és látja,hogy visszamenőleg X hónapra ott vannak a bérletek, akkor ne arra menjen,hogy megbüntessen és elkezdjen szívózni,mert persze,hogy nekem is eldurran az agyam. -
Geryson
addikt
Én 11 évig éltem Berlinben, ''gyerekek'' még hozzá kell szoknotok egy pár dologhoz...
Ott úgy kezdődik az igazoltatás, hogy kutyás rendőr mellette. Ott próbálj meg szövegelni. Ha nincs Nálad személyi, telefonon lekéri az adataidat, ne aggódjatok van kint rend...
F@szság tényleg, hogy az ellenőrök hatalmát akarják növelni, de a lógás-mánia is irreális itthon. Kint mernél lógni. Ja, és hagy' ne mondjam, hogy olyan ára van a bérletnek és a büntetésnek is, hogy megáll az eszed. Még a kinti fizetéshez képest is... -
föccer
nagyúr
Oksa, az elfogultságot teljesen megértem. De nem írtad le, hogy mire gondoltál amikor azt írtad, hogy 1 hét alatt megcsinálták az egész éves bevételüket? Ha erre képes lenne a bkv, akkor lazán kútba dobnák az állami támogatást, mert bőségesen többet ki tudnának ezzel a tendenciával termelni. Arrol nem is beszélve, hogy ha meg tudná csinálni a bkv azt, hogy csak megduplázza a bevételeit ugyan ezzel a kiadásokkal ( ami az 1 hét-1 éves bevételt vesszük, akkor sacc meg 50x-ezné), akkor a világon elsőként érné azt el, hogy nem veszteségesen üzemelteti a tömegközlekedést.... Ha jól tudom világviszonylatban is 3-5%-os vesztsséggel működnek a tömegközlekedési vállalatok..
-
stangli
senior tag
Szerintem szegény villamosvezetőket nem keverjük bele a cég gazdasági vezetésébe...
az irodai munkásokra gondoltam és legfőképpen akik vezető beosztásban vannak...
Mire gondolsz pontosan? Ma reggel volt egy interju a BKV kommunikációs igazgatójával, aki azt nyilatkozta, hogy azzal, hogy a metróknál nem a kijáratnál, hanem a bejáratnál ellenörzik a jegyeket (valamint + 30 ellenörrel ) napi szinten +6 milliós bevételt tudnak maguknak.
ott a pont a kommunikációs igazgatójával... akinek aza feladata, hogy azt sugározza kifele amit kifele kell, nem mondhat ellen annak aki fizetést ad neki, mert hát a munkahelyének köszönhetően tud kenyeret rakni az asztalra, ne meg egy autót a feleség/barátnő feneke alá... és ha jól fizet akor főleg... na meg a szőrmebundáról ne is beszéljek...
-
föccer
nagyúr
sajnos mindnyájan akik a Bkv-nál dolgoznak, úgy bűzlenek mint egy a szemétlerakóhely
Szerintem szegény villamosvezetőket nem keverjük bele a cég gazdasági vezetésébe...
mikor megduplázták az erőviszonyokat és egy hónap alatt teljesítették az éves bevételt
Mire gondolsz pontosan? Ma reggel volt egy interju a BKV kommunikációs igazgatójával, aki azt nyilatkozta, hogy azzal, hogy a metróknál nem a kijáratnál, hanem a bejáratnál ellenörzik a jegyeket (valamint + 30 ellenörrel ) napi szinten +6 milliós bevételt tudnak maguknak.
Erre gondoltál? -
stangli
senior tag
Azt is nézzük meg, hogy tavaly volt egy óriási akciójuk az emberek ellen, amikor megduplázták az erőviszonyokat és egy hónap alatt teljesítették az éves bevételt, ezután meg lefújták az egész akciót mert ha nyereségesek, akkor nem tudják az államot lerántani támogatásért, ha meg nem tudják lerántani X milliárddal akkor meg valamit nagyon jól csinálnak így nem kell adni állami támogatást…
Ennyi, a pénz mozgatja az egész rendszert… sajnos mindnyájan akik a Bkv-nál dolgoznak, úgy bűzlenek mint egy a szemétlerakóhely... -
föccer
nagyúr
Ácsiács, mielött letépnétek a fejemet.
Egy fél szóval sem mondtam azt, hogy helyeslem azt, hogy bővüljön az ellenőrök jogköre sőt!
Azt viszont túlzásnak tartom, hogy az ellenőröl is igazoltathassanak
Lehet hogy félreérthető volt, sorry érte. Egy kicsit elgépeltem: ... hogy az ellenőrök is igazoltathassanak...
mod:
vadit: Viszont minél kevesebben veszik meg, annál nagyobb vesztesége lesz a cégna, ezért annál jobban kénytelen szigorítani, valamint árakat növelni. Ebből adódik, hogy egyre kevesebben veszik meg a jegyeket és bérleteket, amielég gyorsan a saját farkába harapó kígyóként fog egyre nagyobb problémává duzzadni. A kérdés az, hogy hogyan lehetne a költségeket csökkenteni, miközben a bevételek nőnek igaz? Ha csak csak kihasznált járatok vannak, és a járatokon csak a jogosult emberkék utaznak. Ez az álom. Ha mindenki aki úgy van vele, hogy nem veszi meg a jegyet/bérletet nem venné igénybe a járatokat, lehet hogy nem kellene annyi buszt/villamost/etc üzemeltettni, így csökkenthetőek lennének a költségek. Mindeki, aki nem akar jegyre költeni járhatna biciklivel ( persze jó lenne, ha lennének normálisan kialakított bicikli utak)
Vagy szerintetek igazságtalan azt mondani, hogy aki igénybe veszi a szolgáltatást, az fizessen érte? Elvonatkozatva attol, hogy az ár/érték arány jelenteg a bkv-nál szerintem sem ideális.
[Szerkesztve] -
stangli
senior tag
deeeeehogynem, egy utolsó senki ellenőrt olyan hatalommal ruháznak fel, mint egy rendőrt? hol élsz te????
majd amikor elszalad a lóláb alattuk, és pofán rúgnak, mert elfelejtettél, bérletett venni akkor meg vernéd a nyálad, mint a veszett eb, hogy merészelték ezt megtenni? ...
majd ha egy ellenőr fogja azt mondani, hogy térdelj és _opj... akkor pislognál, hogy 200Ft-os jegy miatt, hogy meg_opod...
térj mán észhez ember!!!
[Szerkesztve] -
Vandit.
addikt
-
föccer
nagyúr
Megemelik a Büntetés mértékét? Na és akkor mi van? Ezen a kérdésen max az bosszankodik, aki ( hozzáteszem szabálysértő módon) jogosulatlanul veszi igénybe a bkv szolgáltatásait, és elkapják az ellenőrök.
Azt viszont túlzásnak tartom, hogy az ellenőröl is igazoltathassanak. DE kérdem én: ha mindenki tisztességesen megvenné a bérletet, vagy a jegyeket, akkor nem kellene ezen vitázni, hogy ez most miért kell, vagy miért nem. -
V.Stryker
nagyúr
Pedig nem hiába puhitják a népet,hogy mondogatják a médiába. Már a jogszabálytervezet létezett eddig is, most kilobbizták a dolgot és elhiheted,hogy meszavazzák.
Valami olyasmi lehet a háttérben,hogy a BKV pénzt akart,nem kapott eleget és cserébe kérte,hogy akkor ezt szavazzák meg, így a befolyó büntikből szedik össze a pénzt. -
V.Stryker
nagyúr
Ti is hallottátok ezt a borzalmat??? nem elég,hogy duplája lesz a bünti, hanem igazoltathat az ellenőr, elkérheti a személyimet, ha nem adom oda, akkor meg megfoghat és erőszakkal ott tarthat a rendőri intézkedésig. Hova jutunk????8 osztályos senkiháziak alázzák meg az embereket a tömegközlekedésben? Mi van már ebben a retkes országban? Figyeljenek már oda,hogy kinek a kezébe adnak hatalmat. Hát ezek eddig is agresszívek voltak, mi lesz ha még hatalom is lesz a kezükben????

Mielőtt kifütyülnétek jelezném,hogy hosszú hónapok óta érvényes bérlettel szelem az utakat.
-
Geryson
addikt
Hát az mondjuk 1000%, hogy qrva nagyot röhögnek a buszvégállomásokon, hogy ezt vagy azt hogyan szivatták meg, csukták oda, nyalt el miattuk a szemük láttára. Tuti, hogy élvezik. Nekünk egy ismerősünk sofőr (volt?) és már akkoriban is nem hazudok MASSZÍV alkoholista volt és mellé 3 doboz cigi naponta. Család romokban, életcél semmi tuti, hogy ilyenkor meló közben ''kiéli'' magát...
-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#514
üzenetére
áááh dehogy is... inkább gerjednek a megalázásra... fogadni merek, hogy mindnyájan szadisták és úgy kezdenek a főhadiszálláson hogy felpofozzák egymást habzó szájjal, majd jön a lasszózás pucér seggel, miután mindnyájan felizgultak elégé kiengedik őket az utcára, ártatlan emberek molesztálni meg sértegetni...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
V.Stryker
nagyúr
Május vége van csak és már rohadunk meg a metrón,villamoson. Szerintem erre gerjednek, hogy reggel fél nyolckor már összerohadt emberek utaznak, ettől a bűztől érzik jól magukat.

-
Geryson
addikt
válasz
V.Stryker
#512
üzenetére
Semmi bajom a BKV-val, de ez f@szság, amit csinálnak. Lehet írok is egy levelet nekik, mert ha ez a 3 dolog nem ''velem'' történik, akkor nem is tudok róla és gondolj bele, hogy így mennyi szerencsétlent megszivatnak perekkel, vádaskodásokkal.
Amúgy pont ma fogok BKV-ra szállni. Mostanában rászoktam, hogy amikor megyek vizsgára, akkor még felülök x év után ismét ezekre a szuper közlekedési eszközökre, és így van még másfél órám, amit végig tudok tanulni.
Mondjuk az ára az nem semmi wazzeg. 1 busz + 1 metró + 1 villamos + 1 HÉV, az 4 x 230 Ft, azaz oda vissza 1.840 Ft. A táv kocsival max. 20 km, oda vissza az 40 km. A kocsim fogyaszt ilyen szakaszokon kb. 5.5 litert (felkerekítve), az 250 Ft-al 100 km-re 1.375 Ft. Erre a szakaszra magyarul 550 Ft és egy klímás kocsiban ülök, egyedül és zenét hallgatok!
))) -
stangli
senior tag
Ma a Ferenc körúti Metró megállóban, az ellenőrök lesegítettek egy öreg nénit, mondom is magamban be jó fejek.

Erre nem elkezdték szívatni, hogy jegyeket, bérleteke? Nagy mosollyal a pofa zacskójukon?

-
Geryson
addikt
Hahó Urak!
Teljesen véletlenül kiszúrtam, hogy van ilyen topik, gondoltam mesélek egyet (többet)...
- Pár hónapja egy haverom kapott egy rendőrségi ''behívást''. Betojt, felhívta őket és nagyon szigorúan közölték, hogy okozott egy BKV-s cserbenhagyást és ekkor és ekkor jöjjön be, vagy elfogató parancsot adnak ki ellene. Bement. Kiderült, hogy állítólag bevágott egy busz elé, mire az erős fékezésre kényszerült és egy 80 éves bácsi így elesett és 8 napon belül (!!!) gyógyuló sérülést szenvedett. A rendőr csak mosolygott, azt mondta komolytalan az ügy, de nem tud mit tenni. Képzeljétek el, hogy valami 80 oldalas akta lett az ügyből és csupán ilyen kérdések voltak benne, hogy hogy a büdös francba tudta a buszsofőr tökéletesen a kocsi márkáját, színét és rendszámát leolvasni egy vészfékes közben? Sokkal valószínűbb, hogy valaki balf@szoskodott vagy ő elkefélt valamit, satu, borult a bácsi és ő gyorsan kinézett egy rendszámot.
- Kb. 2 hete álltam a kanyarodósávban, full piros volt és az egyenesen haladóban gurult (lassan gurult) egy busz legalább 20 méterről. Mivel úgy döntöttem, hogy egyenesen fogok menni, így átálltam az egyenesen haladóba, de a csík elé, a zebrára (nem volt gyalogos), nehogy bunkónak nézzen a sofőr. Duda, fék és átrántotta a buszt abba a sávba, ahol addig álltam. Gondolom mindenki örült a manövernek. Kiszálltam és jött egy apróbb vita, amiben elismertem, hogy valóban sávot váltottam, de ugyan mondja már meg, a 20 méter alatt hogyan sikerült neki úgy elszámolnia a féktávot, hogy nem tudott a csíkig megállni (ugyanis hangsúlyozom, hogy én a vonal előtt álltam és ő kb. 10-20-al jött). Csak pampogott, többszöri kérdésemre sem válaszolt. Eljöttem.
- Álltam a Batthány-n pénteken. Egy Máltai Szeretet Szolgálatos autó lassan kitolatott onnan a parkolójukból, egy akkor induló busz kb. 20 méterről rágyorsított, duda, satu. Ha nem látom, egyszerűen nem hiszem el!!!!!! Rágyorsított szabályosan, pedig a fószer lassan tolatott ki! Kiszállt a Máltás, odament a sofőrhöz és pontosan ugyanezt kérdezte, hogy ezt hogyan sikerült megcsinálni! Kérdezte tőle, hogy ha ugyan látta az utca elejéről, hogy ő tolat lassan, akkor gyerekekkel maga mögött miért kellett ezt a manővert. Nem hülyéskedek, a sofőr meg sem szólalt, csak ült. Egyszerűen annyira jól érvelt a kisteherautós, hogy nem tudott a paraszt még válaszolni sem, csak ült. Totál hasonló volt az én szitumhoz.
Naszóval, semmi gondom a BKV-val, elhiszem, hogy ott is vannak jó és rossz emberek, de azért ennyire nem kellene a baleseti statisztikákat megszépíteni, mert itt egyértelműen arról van szó, hogy úgy hozzák ki a helyzetet, hogy ők legyenek a szegények. Namármost azt is elhiszem, hogy sok a bunkó sofőr (mert van bőven), de itt nem ezekről volt szó, ebből 2 alkalommal pláne nem!
Szomorú, hogy ilyen ez a világ... -
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#507
üzenetére
Telekre?
Budapesten belül? 
ez BKV-s topik, nem Volán/Máv![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
De ha Budapesten belül van a telked akkor gondolom 7350-re gondolsz/hó/oda vissza hisz havi bérletről van szó, és nem per alkalmi telek látogatás (Bp-en belül)
akkor a számításaid nagyon rosszak ha 7000/alkalom autóval mert a 7000/alkalom a 7350el szemben/hó...
Én aszondanám számold újra
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
sekli
addikt
lattatok mar a negyeshatoson a kiragasztott muholdkep-terkepet...? vegre valami jo otlet...
-
T-Nagyon
tag
De most leállt. Ebben az évben először utazom rajta, és azonnal bemondja az unalmast...
Bár ezt már megszokhattam volna a 64-es vonalán, ahova a máshonnan kiselejtezett buszokat pakolják (''-oda még jó lesz, mert más tömegközlekedési eszközzel úgysem tudnak bejönni Budapestre''). -
T-Nagyon
tag
Pár napja a földalattin utaztam, mármint próbáltam, de nem sikerült mert ment fél métert előre, és bedöglött...Nagyon hálás voltam, mert így igen sokat késtem az osztálykirándulásról.

Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Elektromos autók - motorok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen monitort vegyek?
- MasterDeeJay: Harc a DDR5 árak ellen
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen széket vegyek?
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Projektor topic
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S25 Edge Titanium Jetblack 12/256 GB Használt, karcmentes 6 hónap garancia
- LED Happy Birthday felirat USB áramforrás / 12 hó jótállás
- iPhone AIR 256GB 100% (2028.10.22 Garancia)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Hát persze,hogy a díjemelésekből.Ettől csak még drágább lenne minden.Így is gusztustalan,hogy menniye egy kib@aszott vonaljegy és az is,hogy eltörölték a szakaszátszállójegyet.A másik az 230-ért megveszem a jegyet.Villamoson ugye nincs szakaszjegy ezért 1 megállóra is ugyanannyiba kerül az utazásom,mintha egyik végállomásról a másikra utaznék.Ez így nem túl jó 







...hagyjuk már ezt 21. sz.ban élünk. Itt a leelményeseknek álla világ, akinek van gógyija kijátszani tegye, aki meg be van parázva az vegye meg ennyi. 




