Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz
dr faustus
#1198
üzenetére
Én nem is a létszámra gondoltam.
Percenként 5-6 emberrel 3 ellenőrnek boldogulnia kellene.
Arra akartam rávilágítani, hogy meg sem próbált komolyabban ellenőrizni. 2x szólt, aztán békén hagyott. Semmi szigor vagy erélyesebb fellépés. -
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1193
üzenetére
Várj.Én nem az ellenőrre mondtam,hogy felesleges,hanem a biztonsági őrre,aki kísérgeti,mert felesleges költség.És a létszámcsoportosítással is problémák vannak meg az egész struktúrával.
És a gerinctelen mutassuk be a bérletünket 2500.- Ft-ért sem valami szép dolog.Ezzel csak a negatív közhangulatot növelik,így nem csoda az utazók hozzáállása sem.
-
jerry311
nagyúr
válasz
dr faustus
#1185
üzenetére
Pedig lehetne...
Én pl. csak akkor veszem elő a bérletem ha muszáj.
Legutóbb is kérték, továbbléptem. Utánamszólt az ellenőr, de utánam már nem jött, pedig tőle 3 méterre álltam meg a peronnál és még 3 percig ott vártam a metrót. Ez idő alatt a 3 ellenőr továbbra is a mozgólépcsőnél maradt és próbálta ellenőrizni a percenként(!!!) 5-6 embert.
Ennyit a szigorú ellenőrzésről... -
dr faustus
senior tag
válasz
Vandit.
#1187
üzenetére
A bliccelést teljesen megszüntetni nem lehet. Ahogy egyre lejjebb akarják nyomni a bliccelés arányát, ahhoz egyre több ellenőr szükséges, és van egy pont, ahol már többe kerül az a több ellenőr, mint amennyit a plussz fizetők hoznak (picit hasonlít határhaszon elméletre
).
Nem felesleges az ellenőr, csak egy bizonyos szint felett egyszerűen nem éri meg.A metróknál a megoldás a beléptetőkapus megoldás volna, ehhez viszont sok pénzt kell beruházni, jól meg kell tervezni a rendszert, hogy ne kerüljön túl sokba, a megnövekedett jegyvásárlási-hajlandóságtól, és a kevesebb ellenőrnek adott fizetésből meg is térüljön a beruházás belátható időn belül.
Sajnos azonban a BKV a folyó finanszírozását is hitelből oldja meg, így esély sincs arra, hogy külön támogatás nélkül ezt önállóan véghezvigye. Annyit nem képesek megoldani, hogy számlaadásnál, amikor valaki számlát kér a bérletvásárlásról, ne kézzel kelljen a jegypénztárosnak a számlát kitölteni, pedig ez nem olyan ördöngős dolog, és nem is kerülhet olyan hihetetlenül sokba.
-
-
Vandit.
addikt
válasz
Kalandor
#1186
üzenetére
persze egyet gyorsan elkapnak, de mire azzal végeznek (papírmunka), addigra jön a megálló, lehúz, aki nem tiszta. mivel ezt az ellenőrök is tudják, ők is lehúznak 95%-ban.
na pontosan ezért nem kéne ennyi elb@szott ellenőr és melléjük biztonságiak,mert felesleges,mert mire kitölti a papírkáit,addigra leszáll mindenki.Ezeken kéne gondolkodniuk,de úgy látszik így jobb nekik. -
-
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1185
üzenetére
Pláne,ha belevesszük milyen felesleges dolgokra dobják ki a pénzt.Pl. kisföldalattira biztonsági őrök.Mi a sz@rnak?Nem hozza be az árát,mert ettől ugyan nem lesz több a pótdíjazás csak plusz ktg-be verik magukat és pontosan ezek miatt emelkedik a bérlet/jegy ára,mert ki kell fizetni az őröket.Ésszerű gazdálkodás ami hiányzik a BKV-nak.
-
dr faustus
senior tag
Nekem is az az érzésem, hogy túlzottak a BKV elvárásai a bevételi többlettel kapcsolatban, amit a szigorúbb szűréstől várnak. Elég sok ellenőr van már most, ennél sokkal szigorúbb ellenőrzést nemigen tudok elképzelni.
-
stangli
senior tag
válasz
Kalandor
#1179
üzenetére
Nem tudom BKV járatain csúcsidőben szoktál-e kalandozni? Hát Én igen. Sőt elárulom, olyankór is, amikor felszállnak az ellenőrök. Nem furcsa, hogy egy zsúfolt buszon max 1-2, jól van na, egy 7-es buszon max. 2-3 embert büntetnek meg? Hm bocsika… ha azt vesszük, hogy egy 100fős buszon, mint amilyen a piros 7-es busz(hisz télen nyáron zsúfoltságig tele van), megbüntetnek 3embert az még csak 0,03%-os a bliccelési arány. Ha 51% bliccelne ebben az esetben a fél buszt úgy ahogy van, végig kellene, hogy büntessék. De jelen pillanatban nem így áll a helyzet… akkor milyen 51%-ról beszélünk?

-
stangli
senior tag
válasz
Kalandor
#1177
üzenetére
"A hívottak 6 százaléka azt is „bevallotta”, hogy gyakran szokott jegy vagy bérlet nélkül utazni a BKV járművein, és mindössze 49 százalékuk mondta azt, hogy ő még soha."
Tehát ez a mondat arról szól, hogy a tömegközlekedést használók 49%-a nem bliccelt soha, az 51%-a bliccelt már életében és a 6% folyamatosan bliccel. Tehát nem az 51% bliccel folyamatosan, hanem az utasok 6%-a. Így a te szikla szilárd felvetésed már meg is bukott.
-
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1175
üzenetére
Tudom,nem is neked szólt,hanem csak úgy általában.
A pü-i hátérrel kapcsolatban meg abszolút igazad van. -
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1172
üzenetére
De én konkrétan erre gondoltam:
"Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.
Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!
Üdv és további jó munkát!
Bojan "
Ez a gusztustalan.
Nyilván jó lenne,ha lenne kapu szó se róla,de egy kis tisztelet,kúltúráltság is elférne mellé.
És felejtsük el végre azt a baromságot,hogy a bliccelők miatt van a hiány és a drágább jegy/bérlet.
-
-
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1168
üzenetére
Ez helytálló,de akkor ne a ki@szott bliccelőkre fogják már a hiányt és ne folyamodjanak gerinctelen módszerekhez pl.
6-án 0:02 perckor az éjszakai buszon rambót játszani és az összes utast megbüntetni még azt is akinek 5.-éig jó volt a bérlete,de éjfél után már lejárt és bünti,mert ez hányadék.
-
dr faustus
senior tag
válasz
Vandit.
#1167
üzenetére
A BKV-nak több nyavajája is van, a vezetés sem az a tipikus versenypiacon edződött menedzsergárda, legalábbis a döntéseik alapján nem tűnik annak, viszont a BKV-nak van egy másik rákfenéje is, és ez a tartós alulfinanszírozottság.
A BKV évek, évtizedek óta kevesebb pénzt kap, mint amennyi kellene a működéséhez, így állandóan eladósodik, majd mikor már fenyegetően nagy a hitelállománya a cégnek, jön a politika, ami konszolidálja a hitelt. Ilyenkor persze előjönnek a bevált reformlózungok, meg hogy átszervezés, racionalizálás, miegyéb, de mivel a cég finanszírozása és kiadási szerkezete marad, ezért újra eladósodik.
A politikai vezetésnek kellene végre felismernie, hogy a cégnek, a közösségi közlekedésnek több pénz kell, mert így, ebben a formában, hogy a hiteleket a cég veszi fel, az államnak viszont időről időre át kell vállalnia az adósságot, így többe kerül az egész játék.
-
Vandit.
addikt
válasz
dr faustus
#1166
üzenetére
Mert nem akarnak emberi módon szolgáltatni és kirugdosni a felesleges vezetőket.Egyszerűbb szívózni az utasokkal,mintha valóban hasznos dologgal foglalkoznának.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Vandit.
#1163
üzenetére
Én nem szánom őket. Monopol helyzetben vannak egy olyan területen, ahová más nem tud beférkőzni. Tehát monopol helyzete nincs veszélyeztetve. Azt csinál amit akar, ahogy akar. Kell ennél jobb?
Légyszi ne gyertek a Fővárosi Önkormányzattal,mint felügyeleti szervvel, mert körberöhögős a téma.
-
-
tildy
nagyúr
-
Vandit.
addikt
Lassan jön a 3% emelés

-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#1152
üzenetére
ííííííígy van... amint a blicc-jelentésből is kiolvastad a bp-iek 10%-a bliccel (amúgy 6% de kerekítsünk, hisz a médiában azt hangoztatják, hogy sok a bliccelő)...
mi volna ha ennek a 10%-nak a bő 4-5-6% ellenőr láttán dob egy sms-t, ez bevétel, hisz ha kap egy csekket akkor sem fizeti be, mert nincs miből, hisz a kispénzűek, amint a felmérés is mutatja, amúgy sem fizetik be... jó jó behajtó stb... a behajtó mit foglal le? a bérelt lakást? vagy a lakásban lévő cuccokat, amit max a pecsába lehet apró pénzért értékesíteni? pfff
hisz a bliccelők sem szórakozásból bliccelnek, hanem azért mert nem engedhetik meg maguknak azt hogy bérletet/jegyet vegyenek, de ellenben ellenőr láttán vennének jegyet... na már most ha működne egy ilyen rendszer akkor kényelmi szempontból nagy valószínűséggel az autóból kiszálló emberkék is szívesen vennének sms révén jegyet, minthogy sorba álljanak a pénztárnál... mert ők a kényelmi szempontot nézik és nem biztos, hogy megéri nekik végig álni egy öt perces sort... vagy én látom rosszul?
vagy csak sok könyvet/újságot olvastam és nagy a képzelőerőm? talán... 
-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#1150
üzenetére
ezért vannak a jó menedzser félék aki aszongyák, hogy itt van nesze 600-700Huf egy óra amivel utazol 1órát használsz 3-4járatott és megsporolsz egy két jegy árat... és egy nagy tömegnél nem csekély bevételt lehet elérni... mivel a 600-700Huf a nulla forint bevételel szemben már valami... vagyis több a semminél... szerintem...

-
V.Stryker
nagyúr
válasz
stangli
#1149
üzenetére
Nem érted.... Szvsz, ha sms-ben veszel jegyet, akkor abban nem lesz benne az ,hogy te azt csak és kizárólag pl. a 3-as metro vonalán használhatod fel...mit tudom én melyik irányba és meddig....Hanem csak az,hogy mikor vetted és hány óra hány percig érvényes. Innentől azon utazol amin éppen akarsz adott időn belül. De ők nem akarják "megfosztani az embereket" attól ,hogy minden egyes átszállásnál lyukasszanak egy újabb jegyet. Mert így többet tudnak kaszálni.
Egyébként is mekkora komoly lenne,hogy Lehel tér-Nyugati-metroval+Nyugatitól Budai hídfőig 4-6-os vili+Onnan hév-el kifele....ez három átszállás...összesen 3 sms-t kéne írni ezen 10 perc alatt...utazás közben...valahogy nem tűnik nekem sem egyszerűnek sem értelmesnek....
Mint mondtam ez akkor lenne jó, ha egy sms egy órán át érvényes lenne bármin,akárhány átszállással együtt.
-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#1148
üzenetére
mit kell átszervezni? xart sem kell, mint ahogy most is vannak szolgáltatások amit emelt díjas sms-el tudsz megvenni... ezen az alap ötleten végigcsusszanva rájövünk arra, hogy a szolgáltatóval kell szerződést kötni, illetve egy kis informatikai rendszert kell kialakítani, ami tudja a beáramló sms-eket kezelni és visszaigazolást küld, hogy vazz... itt a jegyed... oszt ennyi... az egy másik dolog, hogy így talán egy kis nyereségük is lenne, így nem tudnák felvenni az óriási állami támogatást, mert nem lenne kifogás az igénylésre...

-
V.Stryker
nagyúr
válasz
stangli
#1147
üzenetére
Nem igazán lenne jó, nekik. Ugyani ahhoz,hogy sms-ben vehess jegyet, ami nem rossz ötlet, ahhoz át kéne szervezni és csak akkor lehetne kivitelezni, ha egy jegy tényleg egy óráig lenne érvényes, de azon az időn belül annyit és azzal utazol amivel tudsz v. akarsz. És hát mint ezt már kitárgyaltuk, ez nekik nem kifizetődő...kevesebb embert tudánának megbüntetni, lehúzni, megalázni az ellenőrők.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
stangli
#1145
üzenetére
Jah, a kommunizmus is ebbe bukott bele.
De tudod,hogy van az a mondás, hogy az okos más hibájából tanul, a hülye meg a sajátjából sem..... Most levonhatod a megfelelő konzekvenciákat, hogy a BKV miért is nem tanulmányozza a külföldön olyan jól bevált módszereket....másrészt, mert a magyarral megcsinálhatják, mert csak tűr és kussol. Nem mintha bármit is tehetne ( a magyar) ebben a bürokráciában. 
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
stangli
#1143
üzenetére
csak ezt nem kockáztatják meg....ugyanis nekik arra is van statisztikájuk,hogy ilyen esetben mennyi lenne a bevétel....és minden bizonnyal kevesebb...meg aztán, ha egy jegy egy óráig érvényes lenne és bármin használhatnád, akkor nekünk, kis f@ssszopó utasoknak is jó lenne, az meg aztán már kinek jó teee... Hát nézzé már körül...ez a szopatás városa. (Jó jó tudom....2 nap bann...ez van.)
-
tkazmer
addikt
válasz
V.Stryker
#1132
üzenetére
Hát lecserélni az összes buszt olyanra, amelyiknek csak elöl van ajtaja, és a vezetőnél lehet fizetni, azért nem térülne meg egykönnyen...a metróba meg tervezik a kártyás beléptetőrendszert, ha nem lenne ilyen pénzhiány, vagy inkább kevésbé tökéletes pénz-felhasználás, akkor talán már lenne is.
-
stangli
senior tag
ettől beszartok, ha eddig még nem történt meg
A bliccelés okai -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Loretto
#1134
üzenetére
Használhatod. Még ha van 1 forintos jegyed, akkor is. Az a lényeg,hogy az a fémszál legyen rajta. Amin van fémszál, azt az ár tekintetbe vétele nélkül használhatod. Elvileg....
Bár szerintem kérdezd meg egy jegypénztárnál mielőtt jukasztassz. Nehogy valamelyik jóképességű ellenőr abba kössön bele.
-
Loretto
veterán
Helo.
Nekem van egy tavaly vásárolt gyűjtőtömböm, amiben 4 vagy 5 kezeletlen jegy van. Ezt fel tudom használni? Vagy valami különbözetett fizetnem kell (valami jegypénztári pecsét igazolná?) Esetleg ki is dobhatom (remélem nem)?
Köszönöm.
-
bobsys
veterán
arról nem is beszélve, hogy ezzel a sokkal korrektebb rendszerrel szerintem a bliccelők száma is csökkenne.
főleg, hogy rómában kapus rendszer van a metrónál, jegy nélkül nem jutsz be
a B vonal ott egy hányadék, mikor megláttam elsírtam magamat, a bp-i metró egy tisztasági bemutató
az A vonal az olyan mint nálunk -
tkazmer
addikt
válasz
V.Stryker
#1130
üzenetére
akkor azt kérdezem, hogy fizetnél 534(deivza árfolyamon számoltam, add hozzá a bankod hasznát!) forintot egy 15 perces utazásért? Mert attól függetlenül, hogy ott mások a fizetések, a buszok ott is ugyan annyiba kerülnek, tehát ha jobb buszt akarsz, akkor többet kell fizetned.
ami a tube-ot illeti: lehet, hogy a járművek jobbnak tűnnek, de ha tele van, én visszasírtam a bp-i régi szovjet darabokat, mert nem lehetett levegőt kapni. Az állomások közül elég sok, vagy talán a többség rosszabb, mint a bp-iek, ráadásul sokkal beláthatatlanabb. Ezen kívül telefonozni sem lehet, mert nincs térerő.
Nyugaton az emberek kultúráltabbak, mert minden utcasarkon rendőrök járőrőznek, és nem nagyon van lehetőség amúgy sem bliccelésre. -
V.Stryker
nagyúr
Kicsit félszeg a diskurzus, mert csak az árakról beszélünk. Mert nem nézzük az átlagbéreket, hogy ahhoz viszonyítva drágának számít-e.(Pl. a Londoni árak egy etiópnak igen, de egy angolnak már nem annyira
) Továbbá nem beszélünk az árakért adott szolgáltatásról és az "ellenőr jelenségről". (Ami szvsz csak nálunk van jelen. Nyugaton az emberek kultúráltabbak.) -
tkazmer
addikt
Londonban 5 font valamennyi a napijegy, amely nem érvényes csak a tube-ra, és azon belül is csak a bentebb lévő részekre. Egy felnőtt buszjegy pedig (nem londonban) 1.5 font kb 15 perces utazásért egy kisváros széléről egy kisváros belsejébe. Egy egész nap érvényes jegy egy járatra pedig szintén 5 font körüli összeg (kicsit kevesebb, talán 4.60 vagy mennyi).
romával kapcs igazad van: [link] -
adalbert1
veterán
Szerintem meg csak minimális számban csökkenne, akik most nem vesznek jegyet, azok legnagyobb része akkor se venne. Viszont maga a rendszer nem rossz, de nem hiszem hogy bevezetnék (mondjuk így meg ott tartunk ha valaki csak pár napra jön fel Pestre de ez idő alatt aktívan használja a bkv járatait már jobban jár egy bérlettel mintha mindig jegyet venne).
-
válasz
tkazmer
#1116
üzenetére
valahl egy cikkben olvastam, hogy rómában egy euró egy jegy, szóval gyakorlatilag ugyanott vagyunk, ha a béreket nézzük, akkor nálunk viszont már drágább a jegy, nem is kicsivel. ráadásul ha 1-2 megálló után vehetünk újat, akkor már eléri a kiba drága kategóriát. rómában viszont a jegy 75 percig érvényes mindenre.. ezt a rendszert bevezehtetnék nálunk is.
arról nem is beszélve, hogy ezzel a sokkal korrektebb rendszerrel szerintem a bliccelők száma is csökkenne.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
stangli
#1125
üzenetére
Szerinted kiadják? Áhhh...lehet,hogy benne van,hogy mivel ilyen drágák, ezért már lebegő mágnesvonat kéne hogy menjen a 4-es metro vonalán.

Egyébként írtam nekik hivatalos emailt,hogy erre a dokumentációra igényt tartok, ha már érvényes "szerződés" van köztünk, hónapról hónapra. Természetesen sz@rnak rám.....de nem nyugszom. Készülök a következő lépésre.

-
Makaveli
senior tag
Hy. Minap jöttem a 30-as buszon mikoris megláttam a következőt! Gondolom lefényképezem...
A képnek a minőségén kicsit javítottam, hogy látható legyen a lényeg
Nem tudom, hogy mit panaszkodnak a buszsofőrök, ha két telefonjuk van! (Lehet, hogy 3 kéne...)
-
T-Nagyon
tag
Én egy időben aktívan bkv-n utaztam, de március óta nagyon keveset ülök ilyen eszközökre, mert a jegyárak lassan a nyugati színvonalon vannak, míg a 64-es buszoknak már roncstelepi busznak is rosszak
. Amitől pedig az ember tényleg felkapja a vizet, hogy egyfolytában döglenek be és az ember nem éri el velük a programját...
Erre az én megoldásom a bicikli lett. Ami pedig igen nagy gönyörűséggel töltött el: nem kell megvenni a bérletet és a kiegészítőt, melyeknek összköltsége havonta több mint 5k
. Ha ennek csak egy apró részét ráfordítom a biciklimre, még akkor is igen kényelmesen karban lehet tartani.
És akkor még arról nem is beszéltem, hogy a mozgás igen jóttesz.
-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker
#1113
üzenetére
Stryker kollega! Maga sem találta a BKV Alapszabályát?
Akkor az valahol nagyon el van dugva a BKV vezír falba épített széfjében...Gondoltam összehasonlítás képen felvettek egy pár kérdést...
Bármilyen szolgáltatói egységnek kell lenni Alapszabálynak, hogy hogyan is működik, mikor és milyen feltételekkel büntet és stb...
A BKV is szolgáltat és a bkv.hu cím alatt elérhetővé kellene tennie a hatályos alapszabályt. ezt nem tette meg. nem tette elérhetővé. ha nem teszi elérhetővé akkor az utazok honnét tudják, milyen szabályok vonatkoznak rájuk...
Oké, oké, mondhatjátok azt is, hogy ott van ni... és belinkeltek egy utazási feltételről szóló bigyót... az nem Alapszabály, az egy leegyszerűsített Alapszabály kivonat egy-két oldalban... Nekem nem ez kell, és nagyon sok emberke nem erre lenne kíváncsi, hanem a tényleges nagy akár 100-200oldalas Alapszabályra...
Ezt miért teszik elérhetővé a neten? kérdem Én... és köszönöm a szót
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
lajafix
#1111
üzenetére
De most tényleg minek kellett felhozni a cigányokat? Én kétszer elolvastam, vállalom,hogy utálom a cigányokat, de erre utalót nem találtam a hsz-ben.
Amellyel mellesleg teljesen egyetértek. Továbbá kiegészíteném, hogy mi a szájba b@sz...tt mindenért van olyan, hogy "utazási feltételek"??? Ácsi, és olyan miért is nincs, (nincs mert kerestem), hogy szolgáltatási feltételek...vagy alapszabályzat....vagy szolgáltatási szabályzat...??? Tehát fizetek valamiért, amit még feltételekhez is kötnek és miért? Mert monopol helyzetben vannak és megtehetik. Sokszor, sokmindenről volt már vita köztünk ebben a topikban, de kérlek ezt ne magyarázd meg.
Mert kb. olyan ez az egész, hogy pl. a Főtávnak köteles vagyok kifizetni az alapdíjat, stb., de Ő csak akkor hajlandó napi 24 órában fűteni, ha pl. kékre van festve legalább egy szoba.Egyébként csak 10 órát fűt per nap.
Tehát a minőséggel van baj...ők megalázhatnak,megfejhetnek, természetesen ezzel szemben arányosan többet és jót eszedbe ne jusson várni,mert "5000 or kol polisz" !

-
CallaoW
tag
válasz
lajafix
#1111
üzenetére
Nem igazán értettem az első két mondatodat.
Szerintem nem volt semmiféle utalás ami a cigánytopikba kerülhetett volna.Főleg úgy,hogy semmi bajom a romákkal.Inkább a bkv felé mutattam kritikát.
A perköltsget a vesztes fél fizeti tudtommal.De nem hiszem,hogy odáig fajulnának a dolgok.
Novemberben úgyis kiderül,akkor kezdik majd küdlözgetni az embereket. -
-
CallaoW
tag
Erre a nagy behajtó akcióra én is kiváncsi leszek:Valamikor kb 3 éve egyik nyáron kétszer elkaptak,az egyikről jött levél,amiben már a bíróságot is szóba hozták, másikról semmi.
Viszont azóta semmi újabb felszólítás, szóval kiváncsi leszek ...
Egyébként pontosan mennyi az elévülési idő,én úgy tudo, 5 év,de hallottam már 2,sőt féléves időpontokról is.
Ez a behajtást , hogy akarják elérni?Úgyebár jogi személyként perelhet,szerintem polgári perben.Viszont nem hiszem,hogy joga lenne,mondjuk ráterhelni ingatlanra vagy folyószámlára a büntetést.
Másrészről van valamilyen leírásuk arról,hogy milyen szolgáltatást vállalnak?
Mert,hogy mit nem vihetsz a buszra+a jegyárakat fontos felragasztani,de sehol se látom,hogy:
-vállaljuk a tiszta utazási lehetőséget
-a biztonságos közlekedést
-a segítőkész vezetőket,illetve ellenőrőket
-állomásonként a jegyautomatákat....stbSzóval van valami ilyesmi írásuk,hogy 230ftért mit bíztosítanak?
Egyébként legrosszabb esetben hívatkozhatsz,hogy kényszer alatt írtad alá a bírságot,megfélemlítve érezted magad a karszalagos többségtől

-
snecy
senior tag
Ez a behajtós módszer hogyan is fog működni a BKV részéről?
Mert állítólag mostantól behajthatják az adósságot akár lakásra kiszállva, akár a munkahyelyeden..Komolyan, mi megy itt, el sem hiszem. Megfélemlítés?

Nem beszélve azokról a cigány ellenőrökről, akikről messziről lerí hogy soha életükben nem vettek jegyet, ergo a legnagyobb bliccelők voltak, és pont ez az aljanép a rendszer kiszolgálója, édes istenem..
Amíg ez a kis "értékrendi egyensúly" nem áll helyre, addig nagy változásokra sem érdemes számítani. Sokan már csak elvből sem mutatnak fel semmit az ilyeneknek, és ezt nem kevésszer tapasztaltam.
-
-
DigitXT
félisten
mi értelme annak, hogy van egy előreváltott rubrika
Ezt a rubrika-dolgot mondjuk én sem tudom, viszont az érvelésed teljesen rossz: hiába vetted meg a bérletet 28-án, ha direkt úgy kérted, hogy 30-ától a következő hónap x-éig szóljon, csak akkortól (30-a) és addig (x-e) lesz érvényes.
Amúgy meg ez a "benne lehet a rendszerben" jól hangzik, mert nem tudom mikor láttál pénztárost, aki felírta, hogy mikor milyen sorozatszámú bérletet adott el.
Ha meg így lenne, akkor megint bukó, mert akkor az is benne van a rendszerben, hogy a büntetésed után vetted meg a bérletet, tehát nem az az eset áll fent, hogy az adott pillanatban valójában rendelkeztél érvényes bérlettel, csak épp otthonfelejtetted (merthogy ilyenre van ez a lehetőség, előfordulhat). Lényeg: az, hogy a bünti után megvett bérletet egyátlalán elfogadnák, tkp. elég nagy engedmény lenne, de mivel ilyen nyakatekerten (magad ellen dolgozva/lebuktatva magad) jártál el, ennyi...
-
Bzzz
senior tag
válasz
stangli
#1101
üzenetére
Értem miről beszéltek, de akkor nem értem azt hogy mi értelme annak, hogy van egy előreváltott rubrika amibe van egy nagydarab piros "X". Ennek nem az a célja hogy jelezze hogy hiába 30.-ától szól ,de még aznap vettem meg 28.-án az új bérletet. Biztos benne lehet ez a rendszerben és utánna lehetne nézni annak hogy ezt a .számú bérletet 28.-án lett megváltva. Mindenesetre ha valakinek van egy 28.a elötti diákbérlete amire még nincs a száma ráirva,megvenném...
-
stangli
senior tag
lajafix véleményét osztom. te miért gondolod azt, hogy neked van igazad? akkor lenne igazat, ha 28-ától kérted volna a bérletet. de nem. tehát 2 nap üresjárat van a levesben... egyszóval bukta... utálom a rohadt bkv-t mint a xart de ez ügyben akármennyire is sajnálom nekik kell igazat adjak...
Új hozzászólás Aktív témák
- High-End AMD Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Taichi + Dell AlienWare AW2725DF + ajándékok
- 24,5"-os FullHD Dell Alienware gamer monitor újszerű állapotban AW2518HF
- GAMER LAPTOP - ASUS Rog Zephyrus M16 / Intel i7 12700 / RTX 3060 6gb / 24gb DDR5 / 2TB ssd
- Gigabyte GA-H110M-S2PV PC 7. gen i5 proci, 240 GB SSD, Jogtiszta Windows 11
- Gamer PC - Z790 / i5 13600 KF / 32 GB / 2 TB / RTX 3080
- Acer Nitro 5 - AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1650 - MAGYAR
- DX Racer fekete gamer, irodai szék
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, 3-13. gen.
- HIBÁTLAN iPhone 14 512GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3922
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Nem elég,hogy helyed sincs a bliccelőktől még többe is kerül neked az utazás miattuk.muhaha 
).

"A hívottak 6 százaléka azt is „bevallotta”, hogy gyakran szokott jegy vagy bérlet nélkül utazni a BKV járművein..."
Szóval ott ellenőrre is kevesebb szükség van.
Szánalom ez az egész BKV vazz. 





![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

. Amitől pedig az ember tényleg felkapja a vizet, hogy egyfolytában döglenek be és az ember nem éri el velük a programját...

