Új hozzászólás Aktív témák
-
Bzzz
senior tag
válasz
jerry311
#1095
üzenetére
Elmondom pontosan hogy volt, nem volt bérletem mert lejárt, elkaptak igy jártam,eddig sima a dolog. A csóka azt mondta ha ma veszek bérletet és 8 napon belül bemutatom nem kell 10e-t hanem 2,5-et kifizetnem. Odamentem a pénztárhoz vettem egyet még aznap(kb 10 perccel késöbb) kérdezi a pénztáros melyik naptól szóljon, mondom neki 30.-ától hisz ugysem leszek a 7végén itt(ezzel nyerek 2 napot). Bemegyek most kedden, erre a nő mondja neki ez nemjó mert az kellet volna ráiratni hogy 28.-ától jó. Mondom neki de be van ixelve hogy előreváltott,tehát nem vehettem meg 30.-án mert akkor nem lenne beixelve ott alul, erre őt ez nemérdekli

-
-
jerry311
nagyúr
Kezdenek elfáradni az ellenőrök...

Egyre kevesebben próbálnak megállítani, amikor nem mutatok sem jegyet, sem bérletet. Sőt a beszólások szóma is erőteljesen csökkent.
Odáig fajult a dolog, hogy már anyu sem mutatja meg a bérletét. Ez pedig nagy szó!
-
Bzzz
senior tag
Valaki tud segíteni, hogy egyáltalán ez jogos -e?? Megvettem a bérletet még aznap mikor megbüntettek,de nem aznapra hanem 2-nappal késöbbre kértem hogy attól a naptól kezdve legyen érvényes. Az előreváltott rubrikát beixelte az irodában a pénztáros de mégsem fogadták el a behajtási osztályon

-
Bzzz
senior tag
Sziasztok! BKV Diákbérletet vennék legkésöbb szeptember 28.-ai dátumozástól!! Tehát amit 29.-én vagy október 1.-én vettek az nem érdekel. (megbüntettek ezek a köcsögök 28.-án én pedig aznap vettem egyet és 30.-ai dátumozással kértem, mert ugysem leszek pesten igy kárba menne a két napom.Szerintetek elfogadták így a BKV-nál mikor bemutattam utólagosan vett bérletemet??? Dehogy
) -
V.Stryker
nagyúr
Én megmondom neked őszintén,hogy sz@rnék rá. MOst csupán minden megfélemlítésre való eszközt bevetnek,hogy annyi pénzt beszedjenek amennyit tudnak.
Az én történetem így szól:
Kollégista voltam. Ittam,nőztem,csesztem a világra. Mivel a diákomon egy nagyon régi cím szerepelt, ezért nem vettem sem jegyet sem bérletet és ha jöttek, akkor lesz@rtam, odaadtam a diákomat és büntessél meg.(Úgy sincs rajta jó cím és már nem is érvényes a diákom.)
Aztán teltek az évek, vagy 6-7, és nekem egy nagyon fontos, hívatalos ügyet kellett útnak indítanom, amelynél nagy hátrány ha bírósági eljárás folyik ellenem. Fogtam magam és felhívtam a BKV-t azzal a kamú szöveggel, hogy most kaptam egy csekket,mikor vidéken lakom és fél éve pesten sem jártam.(lakcímkártya szerint tényleg.) És kapaszkodjatok meg...dátum, igazolványszám szerint az összes régi büntetésem meg volt. Valami olyan rendszerük van, vagy olyan rendszerbe tudtak belenézni, amiből kiszedhették az adatokat. Hiszen abban a régi diákigazolványban semmi más nem szerepelt,mint név, születési dátum és hely, talán. Mindegy...közölték,hogy jelenleg 128.000 nél tartok.(Flegma volt,mint állat.)
Fogtam magam, összeszedtem az egyetemről a papírt,hogy járok suliba, albérleti szerződés és bementem hozzájuk.
Azt mondták,hogy márpedig ez ennyi. Hiába jelentkezem önként, nem engednek belőle. Hívattam az akkori ügyeletest. Bajszos,szakállas, 110 kilós állat. Mondom neki,hogy bakker, ez van, itt van,hogy nem állok túl jól anyagilag. Mondta,hogy nem érdekli. Mondom,hogy akkor legalább részletfizetést adjon. Néz...''Mennyit tudna havonta fizetni?'' Mondom, ötezer. Megint néz. Aszongya:'' Legyen 6000 havonta és elengedi a nagy részét. Fizessek 10*6000 forintot. Természetesen elfogadtam. Megírtuk a megállapodást,megkaptam a csekkeket.
Még van kettő....
[Szerkesztve] -
Leírom az én kis történetem...
2003. augusztusában (ekkor voltam 15 éves) állítólag megbüntettek a Keleti pu. metrómegállónál, ami vagy nem történt meg vagy nem emlékszem. 4 évig nagy csönd, majd most egy hónappal ezelőtt kaptam egy 9.700 Ft-os csekket a postán. Dr. S. László ügyvédtől! Ha nem fizetem be 2 héten belül bíróságra viszik az ügyet, blabla... Felhívtam őket, hogy kérem az igazoló papírokat, melyet állítólagosan én aláírtam és szerepelnek rajta a valós adataim.
Eltelt két hét, jött a telefon, hogy bemehetek, megvannak a papírok. Megkaptam őket, mely szerint a lakcímigazoló kártyam sorszáma alapján igazoltak engem, illetve az is rajta szerepel, hogy önként adtam át az irataimat egy szép aláírással. Nos, az a számsor nem egyezett az én sorszámommal, ill. az édesanyám keresztneve is teljesen más volt.
Szerintem valami haverom jót szórakozott velem, aki ismer és tudja, hogy írok.
BKV-nak ennek ellenére nem áll módjában leállítani az ügyet. Ajánlásuk egy írásszakértő bevonása volt a bíróságon! (Bár tudtommal 10ezer Ft alatti összegnél nem foglalkozik ilyennel a bíróság) Hát nekem nem ér meg 10k Ft, plussz az írásszakértő kifizetése, ha rávágja, hogy ''jajjhátazazővé''... Inkább fizetek...
Csupán gusztustalannak tartom, hogy egy 4 évvel ezelötti, hibásan kitöltött adatlap alapján egy 15éves gyereket így meg akarnak sz*patni! A röhely az egészbe, hogy van 2003. augusztusi bérletem, bár nem tudom enyém volt-e, mert gyüjtöttem, de nem csak az enyéim vannak közte. Kitöltetlen...
Röhely! 
-
Shy
tag
Ez valami újabb megszorító intézkedés? Gondolom kiszámolták, többen lesznek azok akik rosszabbul járnak...

-
lajafix
addikt
''2007. szeptember 1-jétől megszűnik a diákok 67,5 %-os kedvezménye.
Minden nappali és esti tagozatos tanulónak 90%-os kedvezmény jár, melyet az iskola és a lakhely közötti utazásra vehet igénybe''
Kormányunk annyira támogatja a diákokat
, hogy megszünteti a nem lakhely és az iskola közötti utazások kedvezményét. (pl: Halásztelken laksz pesten tanulsz, jár neked 90%-os bérlet Htelek és Bp között, de ha szentendrére ki akarsz HÉVezni akkor teljes árú jegyet kell fizetned.)
A helyi bérletet ez nem érinti, amennyire sejtem. -
joe69
senior tag
[link]
ezt ertelmezne nekem valaki? szeptemberit en megvettem a szokasos 3ezres aron -
lajafix
addikt
válasz
V.Stryker
#1081
üzenetére
Ismered a mondást:
Járni jár, csak jutni nem jut.
Azt hogy a metroba csak érvényes jeggyel lehessen lejutni tervezik. A kapuk emlékeim szerint olyanok voltak, hogy egy 2 forintost kellett bedobni, akkor át tudtál menni. Akinek bérlete volt az meg a kapu mellett le tudott menni, csak be kellet mutatnia. Aztán jött a szabadság, az meg nem tűrt gátakat.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
lajafix
#1080
üzenetére
Á, nálunk bkv jegyellenőrnek nem képeznek senkit, általában félrecsúszott pályájú emberek menekülése ez az állás. - Korrekt megfogalmazás. Tetszik.

Bár ha valami jogos, akkor az miért nem megalapozott?
Egyébként hosszútávon jobban megérné a BKV-nak anyagilag is, ha legalább a kapukat felhúznák a metrónál. Nem beszélve arról,hogy ennyi súrlódás sem lenne, legalább ott nem. Bár nem tudom, hogy amikor a '70 es években volt kapu a metróbejáratnál, akkor azt mi a francnak kellett lebontani? 
-
lajafix
addikt
válasz
V.Stryker
#1079
üzenetére
Á, nálunk bkv jegyellenőrnek nem képeznek senkit, általában félrecsúszott pályájú emberek menekülése ez az állás. Jobb rajtuk gyorsan túlesni, visszaszólni is kár, elég mosolyogni. aki volt sorkatona az tudja miről beszélek. Megvan: okos enged, szamár szenved.
Szóval az elvárásod jogos, csak nem megalapozott. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
lajafix
#1078
üzenetére
Nem a fizetéssel van bajom, már a szolgáltatás minőségén sem pampogok. Csupán a hozzáálláson, a viselkedésükön. Ugyanis az nem kerül pénzbe. Pl. mint tegnapelőtt a Nyugati metrólejárónál, amikor az öreglány mutatja remegő kézzel a jegyet a biztonsági-ellenőrnek, akkor a válasz legyen az, hogy ''Köszönöm'' és ne az,ami volt, hogy ''Jól van, ügyes vagy és most húzzál lefele!''.
-
lajafix
addikt
válasz
V.Stryker
#1077
üzenetére
Vitatkozni azon, hogy ha valamit használunk, akkor azért fizetni kell? Ugye nem én vagyok eltévedve!
BMVzek én is. Mikor vettem az e havi bérletet elég lassan ment a sor. OK: Nem előrenyomott, hanem pecsételős havibérlet, kicsit híg volt a tinta a párnában, ezért a folyamat:
1. letépi a biankó havibérlet szelvényt.
2. lepecsételi szeptember felirattal.
3. Papírzsebkendővel leitatja a felesleges tintát, mert különben olvashatatlanul szétkenődne 1 perc alatt. a kuka a háta mögött tele volt elhasznált pzs-vel.
Hatékonyság a köbön.
Kötöttpályás BKVt használok mindig ha tehetem, még mindig jóval gyorsabb mint az autó meg a taxi, meg a busz. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
lajafix
#1074
üzenetére
Nem is vártam tőled mást.Ne mond már,hogy máshol is ilyen divat a megfélemlítés ,mint itt.
Tudod a probléma ott van,hogy itthon nem tudják normális hangnemben csinálni, sem az ellenőrzést, sem pedig mást.
Márpedig ki nem sz@rja le,hogy ők azért agresszívek meg parasztok,mert az utas is az?! Nem teheti meg! Én is emberekkel dolgozom, sajnos, de ha elküldenek a jó anyámba és még ki tudja hova vagy fenyegetnek, akkor sem változtathatok az udvarias,türelmes hozzáállásomon,mert nem tehetem meg. Ők miért tehetik meg? Náluk hol az értékrend? És a legrosszabb,hogy maga a vezetőség is az ő pártjukat fogja. Milyen cég ez!?
Monopol....
[Szerkesztve] -
tomcsi23
veterán
Akció a BKV-nál: BLICC OVER

-
Silivrian
csendes tag
Sziasztok!
Vidékiként kérdezném, hogy az ''k.) az évre szóló arcképes összvonalas (pénzre visszaváltható) éves tanulóbérlet havi ára'' és a sima ''i.) a harminc naptári napra érvényes arcképes összvonalas 30 napos tanuló bérlet'' között mi a különbség, merthogy egy árban vannak... és hogy az előbbit tényleg csak az Akácfa utcai központban lehet megváltani? (telefonon ezt mondták
) -
stangli
senior tag
válasz
Kalandor
#1068
üzenetére
Ez az, ha a BKV nem képes megfigyelni a munkavállalói viselkedését, mert nem helyez kamerákat, illetve mikrofonokat azokra a területekre, ahol ellenőrizni, akkor ebben az esetben az embereknek kell bizonyítékot összeszedniük a saját esetükkel/megalázásukkal...
És igen, Én úgy gondolom, hogy a BKV szolgáltatást ad el nekem, amiért felelőséggel tartozik… ha minőség nincs is, de az alap a viselkedési forma… szerinted/szerintetek, mennyi időnek kell eltelni, hogy egy sima BKV ellenőr ne úgy viselkedjen, hogy maga az ember ne érezze azt, hogy meg van alázva? … -
concret_hp
addikt
bérletpénztár meg ilyenek meddig vannak nyitva?
szóval mondjuk este fél10kor érek bp-re akkor hogy vegyek bérletet? mer sztem akkor már nem lesz nyitva egy se...
-
stangli
senior tag
válasz
Kalandor
#1064
üzenetére
nem politikusok vagy színészek ők. nekem se tetszene, ha filmeznének hosszasan csak úgy. bár az tény, hogy a filmen látottnál kulturáltabban kérdeznék avagy odébb mennék. (utóbbi az ellenőröknek nem pálya)
Az a baj, hogy Őket nem nagyon lehet ellenőrizni, mert nincs felvétel róluk, hogy miközben a munkájukat végezték, hogyan is viselkedtek/álltak hozzá az utashoz.
Őket miért nem lehet megfigyelni? (mármint a munkájukat)
Hisz egy normál irodai munkást is megfigyelnek a kamerák, lehet hogy téged is ebben a pillanatba… természetesen, ha nem otthonról a saját kis szobádból egyengeted a topikok hangnemét...
Egyszóval ha nem olyan a viselkedésük akkor felelőségre lehessen vonni az ellenőrt is. Mert felvétel nélkül nincs bizonyíték. Ha meg nincs bizonyíték, akkor csak városi legendákra alapozhat a vezetőség… és most épp itt tartunk.
Ezért kell minden alkalmat megfogni és rögzíteni, ha az ellenőr nem úgy viselkedik…
egyszer se. ha nekimentek volna, az benne lenne... tudod, index
Amint te is láttad, kétszer amikor rászóltak a filmezős csávóra egyből gép kikapcs...
-
Omni
aktív tag
válasz
lajafix
#1059
üzenetére
Köszönöm, ezért is tartunk ott, ahol

Más téma: nem tudom másnak is feltűnt-e, hogy a metrók tetején lévő légbeömlők közül minden második el van tömve. Télen-nyáron egyaránt. Egy kis figyelmesség igazán lehetne a mélyen tisztet BKV-ban, hogy azokat a szivacsokat a nyári melegben kivennék, igy több levegő jutna a szerelvényben fulladozó utasoknak is.. -
-
Vandit.
addikt
na ez a beszarás
[link] -
lajafix
addikt
hát lipótmező tényleg bezárt, a bentlevők kijöttek...
szerinted mit ér az a sztrájk, ami nincs semmilyen hatással, nem érzi meg senki? Spanyolországban sztrájk idején a biztosított minimális szolgáltatás az volt 2002ben hogy mehetsz taxival, ők nem álltak le...
Ferihegyen megkapták a kért emelést?
''amíg milliók dolgoznak minimálbéren addig ez nekem sok...''
A falvédőről jöttél barátom, sőt még nem sikerült a leválás. Szerinted tényleg ennyi a minimálbéres, vagy a fél ország zsebbe kapja mellé még a többit? -
_seth_
veterán
Senkit sem azért fizetnek, hogy hibázzon... írj programot nagy cégnek hibákkal... elküldenek a fenébe és ki sem fizetnek... ha már ott dolgozol és hibázol azt sem szeretik.
''Amíg Te a 80 ezer forintodért egy légkondícionált irodában ülsz, és LCD monitort bámulsz napi nyolc órán át, addig ők 12 órás szolgálatokat végeznek az 50 fokos vezetőálláson, éjjel, napközben, ünnepekkor is, és nem hibázhatnak.''
Igen? Vazz... megnézem a számlám mert nem jött meg a 80e... igaz az irodába sem mentem be...
Éjjel, napközben, ünnepkor... mintha a buszsofőrnek lenne az egyetlen munkája amit minden nap meg kell csinálni... jóformán csak a boltokban nem kell bent lenni éjjel-nappal, még gyárakban is bent vannak hétvégén is, karácsonykor, szilveszterkor mindig...
''Az amúgy nem fordult meg a fejedben, hogy nem a buszsofőr keres sokat, hanem a mentős keveset?'' De, ez teljesen igaz is... csak ez a kapásból 30e-t kérünk emelésnek mert ha nem sztrájkolunk dolog nekem akkor is elég húzósnak tűnik... ha sztrájok egy gyár dolgozógárdája akkor mi van? Semmi... de ha a bkv teszi ezt akkor 1 millió emberrel tolnak ki... senkinek sem jó és a legidegesítőbb ebben az, hogy épp ezért tehetik meg, hogy sztárjkolnak mert ha nem jár a bkv megbénul a város... persze így megkapják az emelést mint ferihegynél...
Visszatérve erre persze más nem keres eleget, ők sem kapnak annyit amennyit megérdemelnének de amíg milliók dolgoznak minimálbéren addig ez nekem sok... -
_seth_
veterán
válasz
Kalandor
#1046
üzenetére
Bruttó, mert írtam, hogy nettó vagy, hogy kézhez? Nem.
Kire mi van bízva leírtam.. az van rábízva, hogy biztonságosan vezessen. Akkor lenne rábízba ha baleset esetén fogná magát a buszsofőr és fizetné a kórházi ellátást, a munkabér kiesést stb... de nem fizeti, szal ez a kire mi van bízva dolog nem teljesen tiszta.
Ha már példát hoztam fel: tudod mi az az orvosi egyetem?
1 hónap, 2 hét... egy metróvezető vagy buszsofőr nem szakad bele a munkába... (és akkor még a gázolajjal is bizniszelnek mellette... helyközin a jegyekkel is manipulálnak persze mielőtt jön az ellenőr csörög a mobilja...).
Ez van, én így látom. -
_seth_
veterán
Ez a hány élet van rábízva hülyeség, egy sincs... nem olyan mint egy kutya, hogy nesze itt van 20 percre rádbízom... ezt úgy nevezik, hogy felelősség.
Egyébként meg ha egy autós nekimegy a busznak akkor több 10 emberért lesz felelős anélkül, hogy a bkv-nál dolgozna...
Tegyük hozzá azt is, hogy a buszsofőrök vezetési stílusán is lenne mit javítani bőven legyen az bkv (bár velük nincs nagy tapasztalatom csak éppen 1,5 hónapja sem látott meg egy 4 méteres autót és indexet is elfelejtette de már kanyarodott ki... na de van ilyen... felénk ütnek, gázolnak, leszorítanak...
Fizetés: 144 bruttó az átlag akkor mit akarnak?
Csak egy jogsi, igen meg hozzá pár papír amiket sokat mondok: 1 év alatt megcsinál más meg 5-6-7 évet vagy többet tanul ennyiért, valóban életekért felelős és nem is tüntet... a bkv/ferihegy meg minden évszakban sztrájkol, tüntet...
Ingyen utazik a családja, na bumm most ezt sajnáljátok? Szerintetek ha fizetnének akkor jobban állna a társaság?
Minden cég abban tud segíteni amivel foglalkozik... -
Omni
aktív tag
Prágában 20 korona egy jegy (kb 185Ft) amivel az érvényesítés után 75 percig bármivel utazhatsz ami mozog (busz, metró, villamos). A tömegközlekedése csodálatos, a belvárosban csak villamosok járnak, de azok mindenütt. 3 metró van, mind felújított, tiszta, sőt a vonalakat állandóan fejlesztik, fúrják tovább. Egy tragédia hazajönni Budapestre.
-
tildy
nagyúr
válasz
Vandit.
#1045
üzenetére
Az lehet.
Juteszembe ma megbüntetett az ellenőr. Pedig volt bérletem.
Viszont havi 7 ezrem nincs felnőtt bérletre, így diákot vettem. Diákigazolványom úgyis van (igaz levelezős).
Szóval mondtam , se 5 ezret se 10et nem tudok fizetni, erre megkérdi mennyi van nálam, mondom 2 , elvette és adott egy jegyet. A amradékot megtartotta.
Jövő hónaptól megpróbálok felnőttet venni, de nagyon nem tudom, hogy fogok így kijönnia pénzemből. -
Integra
titán
hm...
[link] -
HavocS
senior tag
Meg említsük meg persze a mocskos mozdonyvezetőket is, akik 160 nettót keresnek, aztán mindig sztrájkolnak. Igaz persze, hogy többtízmilliárdos értékek, meg 500-1000 ember élete van rájuk bízva, hogy folyamatosan vizsgázniuk kell a végtelenségig bonyolított forgalmi és egyéb utasításokból (kreszvizsga ahhoz képest kb. olyan mint az általános iskola az érettségihez képest), hogy a valóságban, ha ezeket az utasításokat mindet betartják, halálraszívatják őket a főnökök, mert ugyan a magyar mozdonyok és a vasút állapota, hogy szinte bármelyik mozdonynál meg lehetne tagadni a szolgálatot... hogy apró hibákért nem kevés fizetésmegvonást kapnak... Amíg Te a 80 ezer forintodért egy légkondícionált irodában ülsz, és LCD monitort bámulsz napi nyolc órán át, addig ők 12 órás szolgálatokat végeznek az 50 fokos vezetőálláson, éjjel, napközben, ünnepekkor is, és nem hibázhatnak. Mi lesz egy tesco árufeltöltővel, vagy egy címkézővel, ha elírja a termék árát, vagy nevét? Semmi. Mi lesz egy programozóval, ha bennehagy egy bugot a programban? Semmi, kijavítja, még meg is dícsérik. Mi lesz pl. egy mozdonyvezetővel, ha elnéz egy megállót, vagy elmegy egy vörös jelző mellett? Hat hónap műhelymunka, és 50% fizetésmegvonás.
Szóval lehet utálni a közlekedési vállalatokat, maguk a mozdonyvezetők, sofőrök közül is sokan utálják a mávot/bkv-t, hiszen ők a ''tápláléklánc'' legalja, mindenért őket veszik elő - de a jegyárakról, meg az egész közlekedés színvonaláról ők tehetnek a legkevésbé.
Az amúgy nem fordult meg a fejedben, hogy nem a buszsofőr keres sokat, hanem a mentős keveset? -
lajafix
addikt
szívesen!

hidd el egy BKV sofőrnek is joga van sztrájkolni és kétlem, hogy utolsó senki lenne.
Van felvétel a BKVnál, ha nem tetszik a jelenlegi munkád menj el oda dolgozni.
Valamint gyerekes összehasonlítani a mentősökkel, pláne úgy, hogy nem adsz rá forrást.
A felmondás a kezükbe megoldásod meg épp most folyik, amit az adminisztratív vízfej esetében nem is bánok.
[Szerkesztve] -
stangli
senior tag
idő: reggel 7:55
megálló: Batyesz
megyek fel a mozgólépcsővel és egy sor falat álnak az ellenőrök. arra lettem figyelmes, hogy egy 16-17éves gyerkőc repül el előttem és vágódik neki a falnak... így hirtelen nem tudtam mire vélni... de miután öt ellenőr körül vette és elkezdték szórni a sódert, rájöttem, hogy itt bliccelésről van szó. természetesen ha bliccelt...
nem az a meglepő számomra, hogy bliccel valaki, hanem az, hogy szabályosan leütnek az ellenőrök, hogyha nem mutatod fel...
aszta qrv@... annyira felidegeltem magam, hogy egyhamar Én sem fogom megmutatni a bérletemet, csakhogy érezzék a törődést![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
_seth_
veterán
Már megint sztrájkolnának... 160-at kap egy buszsofőr, 150-et egy karbantartó, 220-at egy adminisztrátor és mind +30-at akar, ide képzeljétek el, hogy hosszú sorokon keresztül szidom őket nagyon csúnya szavakkal. Megérdemlik... amikor pesten igénybevettem a BKV-t a buszsofőr annyit sem tudott mondani, hogy az xy utca kb hanyadik megálló lesz... a metrón 2 ellenőr 2 rendőr jött rám pedig volt jegyem csak éppen azt sikerült elővennem amelyiket másik irányba használtam...
És akkor ezek a zsenik követelőznek... gondolkozzanak már! Egy mentős nem keres ennyit nem, hogy egy utolsó senki buszsofőr... majd 200-at akar keresni és csak egy josgsija van... más meg 1 hónapot dolgozik keményen szintén túlórákkal és a felét sem kapja meg... És akkor zsarolják a pesti lakosságot mert ez az, sztrájk amikor 20 busz nem megy de ha egy sem vagyis pár igen mert kötelező az már zsarolás! Felmondást mindnek a kezébe és mehet amerre lát... tudom egyszerre mindenkit nem lehet elküldeni. -
RAM
őstag
jár már a metró az örsig?
-
lajafix
addikt
-
stangli
senior tag
ez mekkora már?

[link] -
stangli
senior tag
tildy: legalább örülsz-e, hogy ilyen szép és diplomatikus választ kaptál?

amúgy vicc az egész, azért jó párszor utaztam eme buszjárattal és nem volt nyitott ablak, belátom vannak olyan egyének akik nem ismerik a légkonci fogalmát és kinyitják az ablakot, hogy a permetlevet felszárítsa a beáramló meleg de mégis hűvösnek tűnő szelő a busz sebességéből adódóan... vagy a másik lehetőség, hogy azért nyitja ki az ablakot, mert fázik és meleg levegőt akar beengedni...
-
Thrawn
félisten
válasz
Winner_hun
#1026
üzenetére
Nincs!
-
tildy
nagyúr
Írtama bkvnak az örs vezér téri ésa blahás kaotikus állapotoról.
Íme a válasz: Tisztelt Tóth Ildikó!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.
Tájékozatjuk, hogy valamennyi VOLVO típusú autóbuszunk már légkondicionáló berendezéssel rendelkezik, mely komfortosabb utazást tesz lehetővé utasaink számára. Üzemigazgatói utasítás szabályozza a VOLVO autóbuszok légkondicionáló berendezésének működtetését, melynek célja a jármű utasterében az optimális hőmérséklet és páratartalom biztosítása nyári időszakban.
A VOLVO járművezetőknek az utasszállítás alkalmával 25 OC fok külső hőmérséklet felett kell a levegőhűtő berendezést üzemeltetni, illetve ha erre az AVM (=Automatikus Vonali Megfigyelés) diszpécser utasítást ad. Minden jellegű meghibásodást - garanciális meghibásodások lévén - szakembereink végzik az éjjeli órákban az autóbuszainkon. Maga a szerkezet úgy van beállítva, hogy 25 OC felett fejti ki hatását.
A járművezetők kötelesek a berendezést használni, az erre vonatkozó utasítás mindenkire nézve kötelező. Aki ez ellen vét, az munkafegyelmi vétséget követ el. A járművek beszerzésekor még arra is figyelemmel voltunk, hogy külön kulcsot biztosítottunk dolgozóinknak az ablakok zárásához, mert ebben az esetben lehet elvárni a leghatékonyabb működést a berendezéstől. Sajnos utasaink egy része nem kedveli a légkondicionálót, ragaszkodik a természetes szellőzéshez, ezért mindent megtesz annak érdekében, hogy az ablakok nyitva legyenek. Ez a kedvezőtlen helyzet vezetett oda, hogy alkalmanként az ablakok egy része akkor is nyitva van, amikor a légkondicionáló működik. A berendezés hatásfokát jelentősen rontja az is, hogy a néhány százméterenként kiépített megállókban a nagyméretű ajtók nyitásakor jelentős meleg levegő áramlik a busz belsejébe. Erőfeszítéseinket az is rontja , hogy a rendkívül erőteljes kánikulában a berendezések egy része leállt.
Bejelentése alapján járművezetőink figyelmét felhívjuk a légkondicionáló berendezések az előírásoknak megfelelő használatára, valamint folyamatosan ellenőrizzük a berendezések használatát.
Az Örs vezér terén a M2 metrópótló autóbuszoknak két megállóhelye van kijelölve. Az egyik a zuglói oldalon a villamos megállóhely mellett, a Sugár oldalában, közösen a 32-es autóbuszéval. Ebben a megállóban nem csak leszállás lehetséges, hanem az utasok felszállása is engedélyezett. A másik megállóhely a szintén a zuglói oldalon van kijelölve, a Kerepesi útra jobbra kanyarodás után.
A Blaha Lujza téren a sokféle autóbuszjárat miatt megszüntettük a tételesen kijelölt megállóhelyeket, gyakorlatilag a teljes járdahosszban megállóhely van. Ez valóban megnehezítheti az utasok felszállását, de itt olyan sűrűn érkeznek a járművek (gyakorlatilag egy zöld jelzésen 4-5 autóbusz tud áthaladni), hogy kijelölt megállóhely esetében a Rókus kórház előtt állnának a járművek és ezt el kívántuk kerülni.
Megértését kérve Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2007. július 24.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
A Sugáros megálló azért nem jó , mert kb 5-7 perc mire átérve a normál megállóba, elindul a busz. -
Ezek a bécsi jegyárak: [link]
45 ojró 11250FT a nem arcképes bárkinek átruházható havibérlet ára. Igaz ott azért zónák vannak de akkor is ebben benne van 7 metró, sokszor annyi villamos mint nálunk.
Emellett az osztrákoknál 1000€ a minimálbér de ez csak jelképes összeg valójában csak 20-30ezer ember van ennyire bejelentve. Persze tudom hogy ott 50-60 éve folyamatosan fejlesztenek, és az ottani állam fenntartás szintjén is kb. 6X annyit költ tömegközlekedésre és vasútra mint a magyar állam. Igaz ennek meg is van az eredménye, a vonatok és a metró is tömve van emberekkel és Bécs a világ egyik 'legélhetőbb' városa.
De akármin is ötletelget egy ilyen noname ember azért magyarországon a magyar keresetek mellett ne érjük már el az egyik legfejlettebb tömegközlekedéssel rendelkező nyugateurópai ország árszínvonalát. (Bár van egy olyan sejtésem hogy 5-7 éven belül utolérjük őket ebben a tekintetben is.) -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus
#1021
üzenetére
a kereslet árrugalmasságáról szóló elméletet igazán átlapozhatná Atkári, régen tanulhatta, ha egyáltalán.
Szvsz csak 'gondolatkisérletet' végzett, hogy normális színvonalhoz milyen jegyár kellene, feltéve ha a kereslet nem csökken.
így jár az aki nem fejleszt sokáig, és utána egyszerre akarja az elmaradását bepótolni! 
-
dr faustus
senior tag
válasz
Flashcash
#1020
üzenetére
Szerintem meg érti ő, csak nem érdekli.
Hogy miért most szólalt meg, mitől lett hirtelen aktuális a téma, és egyáltalán ennek az Atkárinak mitől lett a véleménye ilyen fontos, az persze rejtély. Nekem viszont rémlik egy 1-2 éves tanulmány, amiben határösszegként 8000-10000 ft-os havibérletárat kalkuláltak, hogy efölött már túlságosan csökkenni kezdene a fizető utaslétszám. -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus
#1018
üzenetére
igen, ez nagyon 'érdekes' vélemény, tudnám mire alapozza, biztos előtte nem olvasta ezt a topikot...
-
Nem tudom volt-e már, de ha valakinek van pénze 3 havi bérletet venni akkor érdemes befektetni a 3*30 napos bérletbe amit a BKV nem nagyon reklámoz, én így szoktam bérletet venni:
-ez a bérlet 99 napig érvényes előre is kérheted egy megadott dátumtól, 3 havi bérlet árába 22050FT-ba kerül most
-Év elején dec 31.-től szoktam kérni egy 3*30 napos bérletet ami kb. április 9-10-ig érvényes, így több mint 3 hónapig a tavalyi árakon utazhatsz
-99 napig érvényes így 3db. 3*30napos bérlettel 297napnál vagy amihez ha veszel egy 2*30 (66napos bérletet) akkor kb. egy hónapot ingyen kapsz és kényelmes is mert nem kell minden hó elején sorbanállni
[Szerkesztve] -
lajafix
addikt
válasz
Vandit.
#1011
üzenetére
Nos ez egy 'technokrata' szimpla költségoldali probléma megközelítés és az lehetséges hogy minden eszköz modernre cserélése tényleg ennyibe kerülne. De nem hiszem, hogy ezt jegyár emelésből kellene finanszírozni. Meg előtte hatékonyabbá kell tenni a jelenlegi üzemelést(értsd: vagy 1300 aktatologatót leépíteni, beszállítói szerződéseket felülvizsgálni...).
-
lajafix
addikt
Vannak itt tervek, javaslatok, ötletek kéremszépen:
[link] -
lajafix
addikt
válasz
V.Stryker
#997
üzenetére
sose védtem a seggüket, a szűk látókörödet bővítem, hogy értsed is, ne csak értetlenkedj a BKV kapcsán.
Ez is olyan ötlet, mint az elektronikus tábla az iskolába, ahol éheznek a gyerekek...
1. nem érett rá a T. utazóközönség. (nemcsak a direkt rongálókra gondolok, hanem egy értelmes embernek is elborulna az agya, ha látná hogy az 5 perc felugrik 10 percre a dugó miatt )
2. nem ez a legfontosabb, először a hatékonyságot kellene növelni.
3. Felesleges, van szeme az embereknek, hogy lássák mikor jön a busz.
Szóval anakronizmus. (kvarcóra Arisztotelész asztalán)
Szerintem ez kacsa, a projektvezetőnek még nem szóltak, hogy bocsi állj le, és a szerencsétlen nekiállt ezt széttrombitálni. Uborkahír.
Egy Volvo kb 60 millió a leszállófény mellé ragasztott cetli szerint, 140 darab kijönne ennyi pénzből. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Satan_Claus
#1002
üzenetére
Vagy a Demszky harmadunokatesója épp most alapított egyet és fel kell futtatni.

-
Satan_Claus
őstag
Kókának nincs GPS-es cége, csak vizitdíj-automatás?
Vagy most alapít egyet? 
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
eziskamu
#1000
üzenetére
Hát persze,hogy összedobták volna. De hát valszeg egyik sem rokona sem a BKV felsővezetésnek, sem bedig a BP.-i polg. hiv. vezetésének, így meg nem tudtak volna sikkasztani. Most valakinek a rokonának van ilyen cége...4 milliárdból minimum egy fél milliárd szépen elcsúszik a zsebekbe. Ennyi az egésznek a lényege.

Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Neo 2 Digital Transceiver/ Új, Garanciás Eladó
- orange Apple 17 pro max 256 Gb + tokok
- Dell Latitude 7390 13,3" FHD IPS, i5-i7, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- Lenovo ThinkCentre neo 50t Gen 3 : Intel Core i7 12700 / 16 GB DDR4 / 512 GB NVMe (Bontatlan)
- Dell Latitude 5400 14" FHD IPS, i7 8665U, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Használt számítógépek/merevlemezek számlával, garanciával! Ingyen Foxpost/PostaPont!
- Apple iPhone 17 Pro Max 512GB / 36 hónap jótállással!
- Garmin USB ANT Stick jeladó eladó
- Apple iPhone 13 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 100%
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


Röhely! 




Egyébként hosszútávon jobban megérné a BKV-nak anyagilag is, ha legalább a kapukat felhúznák a metrónál. Nem beszélve arról,hogy ennyi súrlódás sem lenne, legalább ott nem. Bár nem tudom, hogy amikor a '70 es években volt kapu a metróbejáratnál, akkor azt mi a francnak kellett lebontani?


Hogy miért most szólalt meg, mitől lett hirtelen aktuális a téma, és egyáltalán ennek az Atkárinak mitől lett a véleménye ilyen fontos, az persze rejtély. Nekem viszont rémlik egy 1-2 éves tanulmány, amiben határösszegként 8000-10000 ft-os havibérletárat kalkuláltak, hogy efölött már túlságosan csökkenni kezdene a fizető utaslétszám.
Hasonló jó 5leteket várunk még. 

