Új hozzászólás Aktív témák
-
modflow
veterán
válasz
soldi3r
#23670
üzenetére
Aha, nézem.
Ez pl. mi, hogy nem kompatibilis a hagyományos gyorscsatlakozóval?
Mit csatlakoztatok az általad linkeltre, hogy 3/4" maradjon a belseje és rá tudjam kötni a 3/4"-os slagra?
-
modflow
veterán
Tudnátok linkelni nekem egy ilyen T elosztót, ami olyan mint ez, 3/4"-os, de gyorscsatlakozós?
És nem szűkül be 3/4" alá?
-
modflow
veterán
válasz
simico
#23377
üzenetére
Tudom.
Kész lett, minden szuper, ki is kapcsol.
Viszont picit sajnos szivárog a víz 3 báron tartva.
Pedig minden ugyan úgy lett visszatéve. Nem értem hogy miért nem jó. A nyomáskapcsoló is ugyan úgy áll, mint eddig, a tartályt-szivattyút összekötő cső is...
Érzésre nagyon jól meg lett húzva...
És mind a szivattyúházi oldalon szivárog.
Egyedül a nyomásmérő óra nem.
A nyomáskapcsoló (1), a szívócső (3), a tartályt-szivattyút összekötő cső (2) is ici picit könnyezik velem együtt, mert nem akarom újra szétszedni.
Mondjuk nálam úgy sincs nyomás alatt zárt állapotban, hissz csak locsolok vele, amíg locsolok, addig van benne nyomás. Szerintetek van rá esély, hogy megszűnjön a szivárgás?
Az 1 és 2-essel fent jelölt helyen nincs kóc a meneten, mert úgy esély nem volt becsavarni, annyira passzos a szivattyúház, de nem is volt benne.
-
modflow
veterán
Köszi, már megtaláltam, nyitott állapotban, nyomás nélkül kell beállítani.
"A hidrofor tartály nyomásának beállításához először is le kell kapcsolni a rendszert az elektromos hálózatról, és el kell zárni a bejövő vízcsapot. Ezután a tartályban lévő vizet le kell engedni egy csap vagy szelep segítségével, amíg a nyomásmérő nulla értéket nem mutat.
....."A nyomás kapcsolót meg ritka nagy szoppantyú kicserélni, mert mindent le kell szerelni róla, mert nem fér el. És persze minden be van gyógyulva, alig bírtam szétszedni. De haladok. 😅
Már csak össze kell rakni. -
modflow
veterán
A kerti locsoláshoz használt hidroforos szivattyúnál hogyan kell mérni a hidrofor nyomását?
Rá van írva, hogy x-y között kell lennie benne a nyomásnak, ez a jó.
De ez melyik állapot?
Amikor nyitott a slag vége és persze ki van kapcsolva a szivattyú? -
modflow
veterán
A kis nektarin fámon még csak virág van, alig van levél, de az egyik ilyen:
Ennek mi baja van? -
modflow
veterán
"Az már eleve rossz a másfél , két méter magas őszibarack és a nektarin is :D , úgy kellett volna kezdjed , hogy 60-70 centi , és onnan szétterűlő 4-5 karág van"
Amikor vettem 1 éve, már akkor gyárilag magasabb volt, mint 60-70 cm az ellágazást illetően.
Ezen lehet még korrigálni, nem? -
modflow
veterán
Van két pici fám, tavaly tavasszal ültettem, egy barack és egy nektarin fa. Kb. 1,5 - 2 méter magasak.
Már ma elkezdtek virágozni. Jó lenne, ha lenne rajta legalább 2 - 2 db gyümölcs, hogy lássam milyen lesz. A többi virágot leszedném majd.
Viszont most hallom, hogy jövő héten jön a tél 1 héten át akár mínusz 7 fok is lehet.Hogy lehet megóvni a fagytól?
Ha betakarom a lombját egy pokróccal/pléddel az jó?
Ti mit tanácsolnátok? -
modflow
veterán
válasz
szotyika77
#20841
üzenetére
Csak ugye legjobb esetben is ma délutántól esőt mond egészen jövő hét csütörtökig.
Ha most délelőtt, amikor elmúlik a fagy le nem esne még csak csak le lehet fújni, de ha 3 órával később meg esik, mi értelme? -
modflow
veterán
Sziasztok!
Ti csináltatok már tavaszi lemosó permetezést?
Én nem tudtam eddig a fagy miatt, most meg holnaptól 1 hét eső.Most így néznek ki a fák:
(cseresznye, barack, meggy, nektarin)
-
modflow
veterán
Ki szeretném nyáron próbálni, hogy ilyen nagy lyukú, döntött fémhálóra futtatom az uborkát.
Mi ebből a legolcsóbb?
Nekem elég sima fém, nem kell hiperszuper anyagú.Ilyesmi:
-
modflow
veterán
Biztos sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy mi lett a Robi 55 kapámmal. 😂🤣 Lehet valaki aludni sem tudott... 😅
Az eredmény:
MA VÉGRE BEINDULT!!! 🥳
Már csak egy gondom van. A karburátor és a kis fém összekötő között, valamint a kis fém összekötő és a blokk között szivárog az üzemanyag a tömítéseknél.
Ha ezt sikerül megszüntetnem kész tökély lesz. -
modflow
veterán
válasz
modflow
#18558
üzenetére
Aztán láttam, hogy létezik ilyen is:

Ez jóval olcsóbb, mint egy Bosch elektromos metszőolló.
[Haina Mini Láncfűrész Automata Olajozás]Szerintetek egy ilyet megéri megvenni otthoni használatra, 4-5 gyümölcsfához?
-
modflow
veterán
válasz
hiperFizikus
#18573
üzenetére
A primer kör 1,5 Ohm, szóval ez nem 4 V-os.
A mérete is más.
Még jó, hogy direkt 4V-ost kértem.... Külön rákérdezve... -
modflow
veterán
Egy dolgot hadd kérdezzek már légyszi:
Új gyújtótrafó is kellett, mert eltört a régi. Így az újat szereltem be, de nem volt szikra.
Ismét szétszedtem a gyújtás részig, multiméterrel bemértem minden vezetéket. Jó volt minden, nincs megszakadva egyik sem.
Aztán szereztem egy másik régi gyújtótrafót és láss csodát, van szikra gyönyörűen.
Szóval nem tudom a webshop mit küldött nekem, de az új gyújtótrafó nem jó szerintem.
Enyém 4 V-os volt.
A kapott trafó ilyen (gyújtótrafó 8351.1/13) Ami google szerint nem igazán 4 V-os.A boltos azt írja, de 4 voltos.
És hogy cseréljem fel 1-15-öt, azaz a két kivezetést és ha úgy se ad szikrát, küldjem vissza.
Ilyet lehet? Nem lesz zárlat? Nem teszi tönkre a tirisztort, vagy bármi mást a csere? -
modflow
veterán
Szerintetek milyen elektromos meccőollót ajánlott manapság venni?
Volt egy Bosch, de elszakadt az összehúzó kötél, semmivel nem tudtam pótolni, mindent elszakított. Egyébként minden alkatrész tökéletes benne.
-
modflow
veterán
válasz
Stylewars_kp
#18463
üzenetére
Ez jó kérdés, neten vettem, ilyen.
-
modflow
veterán
válasz
modflow
#18418
üzenetére
Nos, szétszedtem, majd újra összeraktam a főtengelyt, ismét új csapággyal, szimeringgel.
Ráadásul az összeszerelést pro módon (fagyasztó, hőlégfúvó) csináltam, így ütés nélkül kézzel simán betettem a csapágyakat a helyükre.Viszont néztem egy videót, mely szerint a hajtókar a saját súlya alatt fordul. Na enyém nem, nem pörög csak úgy, ha forgatom, azért van ellenállása, de nem szorul azért...
Valaki reakott már össze főtengelyt? Neki forgott saját súly alatt? Nyilván logikus lenne, de hát én tökéletesen raktam össze, és nem....
-
modflow
veterán
Ami pedig a karbit illeti:
A karburátorról nem hiányzik egy alkatrész? Egy rugó?
A honlapok felén nincs, felén meg van rúgó.
Az enyémen konkrétan nincs, míg a régin volt.
-
-
modflow
veterán
válasz
soldi3r
#18404
üzenetére
Szerintem az a felület sértetlen, így szemmel.
Viszont a tömítés ide nem klingerit, hanem egy papírlap.
Csak a kipufogó tömítése klingerit.Majd keresek akkor videót a karburátor beállításáról.
Viszont akkor 1000%, hogy meg kell fordítanoma szimeringeknek?
A forgattyúház belseje felé legyen a rugó, kifelé a zárt feliratos rész?
Mert akkor most elvonulok sírni....🤣
Egy hét múlva, ha vettem új szimeringeknek és újra szétszedtem, összeraktam jövök csak újra. -
modflow
veterán
A forgattyúházban is van kompresszió?
Azaz ahol a dugattyúkar van, az a térrész is úgymond zárt?
Mert nekem itt csak egy papírt szigetelő van, ez volt a tömítő csomagban.
Azonban itt a videóban (7:30-nál), itt is bekeni tömítőpasztával.
Mi van, ha nekem itt nem zár tökéletesen? -
modflow
veterán
Itt akkor hogy kell lennie az egyoldalas szimeringnek?

A nyitott rész felfelé, vagy úgy ahogy a képen?
(Most éppen fordítva van, mint itt a képen. A szimering az első mondatban linkelve. Nem dupla falú.) -
modflow
veterán
válasz
soldi3r
#18381
üzenetére
Ez a két szimering, ugye a hajtókar két végén van, a dugattyú mögötti rész.
Ide befújja a tüzelőanyag keveréket?
Akkor az gáz.... Remek, hogy újra szét kell szedni.
Viszont ettől függetlenül gondolom azért be kellene, hogy induljon. De nem indul.
Azt még hozzáteszem, hogy végül egy vadi új hengert is vettem. Tudjátok, ennek a széle volt megütve, ahol égési nyom is volt a hengerfejjel érintkező részén. Na szóval ez is vadi új. Olyan kompresszió van benne így hangra, meg érzésre is (ha ujjamat a gyertya helyére teszem), hogy ihaj.
Vadi új a karburátor is, gyertya is. Kb. az egész kapa.
Rengeteg pénzem van így benne.Erre indítom be és SEMMI!!!!!
Szikra van, azt néztem a gyertyán.
Még csak olyan hangja sincs, hogy be akarna indulni.
Kiszedem a gyertyát és csont száraz. Mintha nem jutna el oda a benzin.
Ez hogy lehet?
Mi baja lehet még?
-
modflow
veterán
A tűgörgőt nem tudtam lefényképezni, de el is engedtem, kb. 2 mm-t lemegy.
Viszont a végén vettük észre, hogy a szimering itt a főtengelynél fordítva lett betéve.
Ha szétszedjük, ütni kell, megint új csapágy, szimering, így maradt.
Ez nagy gáz, ha fordítva van? Azaz pont befelé van az írás?
-
modflow
veterán
válasz
#57626858
#18232
üzenetére
De figyeljetek már. Valamit rosszul írtam és félre értettetek?
Az oké, hogy beáll a dugattyú, hajtókar középre, ahogy a henger "adja". Ez okés.
Mondom nincs nálam, nem tudok fotózni.
De képzeljétek el, hogy egy vízszintes vonal a hajtókar, dugattyú, henger.
Majd ebből a vonalból a tűgörgő lecsúszik 2-3 mm-t lefelé. Erről beszélek.
Rosszul fogalmaztam eddig? -
modflow
veterán
válasz
#57626858
#18207
üzenetére
Igen, ezt értem, de hajtókar az erőt a tűgörgőn átviszi, de a tűgörgő csak 3/4-ig lesz benne a hajtókarban, azaz furán fog kopni a tűgörgő, jó esetben nem törik el.
Én emiatt aggódok.
De ha azt mondjátok, nem gáz, akkor remélem úgy van.Viszont ezt találtam:
Ott figyel egy 4-es homokgyűrű.
Ez meg mi ez?
Nem volt benne ilyen!
Nem pont emiatt, amitől tartok is, hogy 1/4-ben kilóg a tűgörgő kopott el a henger és kellett fúratni?
Már csak azt nem tudom, hol lehet ilyen homokgyűrűre szert tenni... -
modflow
veterán
Oké, köszi.
Ma viszem a főtengelyt javítani, remélem 1 hét alatt meglesz. És után kezdhetem összeszerelni. -
modflow
veterán
válasz
Stylewars_kp
#18177
üzenetére
100%-osan sérülésmentesen szeretek dolgozni, ezért csináltam kézben. Végül sikerült, de brutál volt.

A lényeg, hogy most már minden is szét van szerelve, vihetem a főtengelyt javítani, amint meghozza a futár a felújító szettet, remélem a héten megérkezik, majd megint egy hét alatt megcsinálják a főtengelyt.
Így lesz 2 héten kipihenni magamat, meg lenyugodni. 😅 -
modflow
veterán
válasz
soldi3r
#18174
üzenetére
Találtam egyet végre, egy kis motoros üzletben.
Most szedem szét a főtengelyt, minden szét van szedve, minden frankón ment, de a legvégén nem jön le a csapágyról, hiába kocogtatom már 54 perce. Konkrétan nem érzem a kezemet, mert egyikkel tartom, másikkal kocogtatom.
Itt a videón a két oldalt szedi le 4 perc alatt.
Itt járok 11:45-nél.Ide fújhatok be WD40-et?
Mert már kb. szét tudnám b***ni az egészet.
-
modflow
veterán
Hát ez gáz azért.
Létezik olyan, hogy a főtengely hajtókarja nem cserélhető?
Mert úgy van kialakítva? Egy helyen ezt írta valaki.
Kép nem enyém, mert nem bírom ezt a részt szétszedni... -
modflow
veterán
Aztán most vettem észre:
Van ugye a hajtókar:
A jobb oldalon megy rá a dugattyú.
A hajtókarnak mennyire kell lógnia a dugattyúban függőlegesen?
Nekem az új dugattyúban ez a rész, ahová a hajtókar csatlakozik (képet dugattyúról oldalról nem találok) sokkal nagyobb, mint amilyen vastag a hajtókar. Alatta felette van vagy 5-5 mm. Így szépen lecsúszik alulra a tűgörgő.
Ez mennyire frankó? -
modflow
veterán
Köszi mindenkinek!
-
modflow
veterán
válasz
soldi3r
#18123
üzenetére
Egyelőre megpróbálom így, ha nem megy, veszek egy új hengert.
Viszont most azt mondja már meg valaki, hogy a videón látható esetben, ahol a karburátor nyílásán videózok, hogy jut be itt a benzin a robbanó térbe a dugattyú elé?
(Az éles, súrlódó hangot nem a dugattyú adja, hanem ahogy forgatom kézzel a felette lévő akármi...) -
modflow
veterán
válasz
ncc1701
#18117
üzenetére
Na túl vagyok a tengelyes témán, jól ment viszonylag.
Viszont mivel már sokat szenvedtem és már egész sokat is költöttem rá, problémásnak látom a hengerfejet, amit már mutattam is.
Szerintem itt elmegy a kompresszió, nem véletlenül van itt égési nyom is.Itt hengerfej síkolás segítene, de már délben, ráadásul szombaton nem tudtam egy üzlettel se beszélni, de az is sanszos, hogy a cégek autó motorokkal foglalkoznak, ilyen pici hengerfejjel nem. Pedig az lenne a tuti.
Viszont ha mondanak egy 10.000 Ft -os, vagy feletti árat, annyit már nem ér, hisz 14 volt a fúrás, a kettőből már egy új hengerfejet lehet kb. venni.Most megpróbáltam én picit csiszolni, ha jó király, ha nem, akkor lehet venni kellene egy új hengerfejet, már a kapa többi része kb. már új, tehát túl vagyok azon a ponton, ahol már nem éri meg veszni hagyni a belefektetett pénzt.
-
modflow
veterán
válasz
modflow
#17803
üzenetére
Honlap szerelném össze, megvan minden új alkatrész.
Azt mondjátok már meg, hogy a csapágylehúzóval levett csapágyát mivel teszem vissza a csapágy szétverése nélkül?
Van anti csapágy lehúzó? Csapágy rádugó? 😂Mert kellene nekem egy kb. 2 cm +/- 2 mm cső, amivel tudnám a belső szoruló részét ütni a csapágynak, de persze nincs ilyen csövem...
-
modflow
veterán
Köszi
-
modflow
veterán
válasz
modflow
#17701
üzenetére
Nos, szétszedtem (Robi 55 kapa). Nem volt egyszerű, mert ehhez spéci szerszámok kellettek, csapágy kihúzó, seegergyűrű kiszedő, stb., de kaptam kölcsön, csak így több idő volt ezt is azt is beszerezni.
Most megyek majd alkatrészeket venni, csapágy, szimering, ilyen olyan apró cuccok.
Az lenne a kérdésem, hogy a Robi 55 aljába, ahol a kapa tengelye forog, ahol ugye alapvetően engedett a rossz szimering miatt, oda milyen olajat kell vennem?
Hajtómű olaj, vagy mi kell ide? -
modflow
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3583, 100% Akksi
- iKing.Hu - Google Pixel 10 Tensor G5, 120 Hz OLED, tripla kamera-128 GB Használt, karcmentes Gari
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Patriot Viper Steel 4400MHz DDR4 garanciával hibátlan működéssel
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




Csak a kipufogó tömítése klingerit.



Kép nem enyém, mert nem bírom ezt a részt szétszedni...
A tűgörgőt mi tartja a hajtókarban?
A jobb oldalon megy rá a dugattyú.
Szerintem itt elmegy a kompresszió, nem véletlenül van itt égési nyom is.
