-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
Én is pont erre gondoltam. Jó párszáz az egész cseréje. Az már majdnem egy új autó. Sőt...
aphra2: Érteni értem, de mégsem Akkor ha mondjuk a patron már nem az igazi, akkor szintén az egész lufit mindennel együtt kell cserélni?
rob210: Ja azt olvastam én is. Hintőporozzák, hogy sokáig bírja? Valami ilyesmi...
De akkor hogy ellenőrzik? Mert diagnosztikával nem hiszem, hogy nagy eredményt érnének el. Szétkapják megnézik?
De akkor az egész művelet felesleges. 10 éves lesz a boci, biztos az lesz a vége hogy "ogen már elkelne egy csere" ... "mennyi?" , "válasz: 670e Ft" "ó pont van nálam ennyim épp, tessék cseréljék ki..." -
Reaper04
aktív tag
válasz vandureen #9617 üzenetére
Szia!
Erre gondoltál? Vagy van ezen kívül valami más is?laszlo168: Ebben van valami... amikor írtam a lambdaszondás problémámat és felhívtam xy számú szerelőt ahol végeznek a márkaszervizen kívül műszeres diagnosztikát, elkezdtem mesélni hogy felvillant a service lámpa, meg többen rávágták, hogy és világít még a légzsák lámpa is.
Mondtam hogy nem mert más ...stb.Tehát ebből most csak azt szerettem volna kihozni, hogy ha valami baja van, akkor elméletileg jelezné azt az autó?
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Úgy néz ki mégis le kell bontanom az ajtó kárpitját. Megint beázott a térképzseb, és megint lötyög az ajtóban a víz.+ Lehet hogy túl jól van szigetelve az ajtó? Tegnap nyitottam a hátsó ajtómat és a nyitást követően az ajtó vízelvezetőjéből víz folyt ki. Mintha a gumitömítés miatt nem tudott volna kifolyni.
Akkor ugyan ez lehet a beázós ajtómnál (anyósoldali)? Ott is lefolyna csak nem tud, de történetesen van egy repedés a térképzseb alján ahol pedig feljön a víz?!Amúgy: Az hogy nem tud lefolyni a víz pl. az ajtóból, az valamilyen kárt tud csinálni bent? Korrózió? Vagy ahol bent megáll a víz ott úgy is ilyenre van tervezve?
Mivel tömjem be a térképzseb repedését, hogy ne tudjon feljönni a víz? + Valakinek valami ötlete a beázás ellen?
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz Füge007 #9839 üzenetére
Az amiből folyt ki a víz (bal hátsó) az nem ázott be. A beázós ajtóm az anyósülés melletti ajtó (jobb első). Ennek a térképzsebe van megrepedve.
Nem tudok róla hogy repedt lenne a gumi, de mindenesetre megnézem.
Ha tehát víz van az ajtóban akkor nem lesz baja belül?
Műanyag és műanyag közötti hézagot, repedést mivel lehet betömni? -
Reaper04
aktív tag
Nah bejártam az udvarba és nekiláttam.
Nem tudtam leszedni a kárpitot. Az összes csavart amit írt a könyv kitekertem, mindent jól csináltam, de nem tudtam szétszedni. Van a kartámaszba is ilyen beépített nyitható kis fakk, abból is kiszedtem a pöcköket de nem tudtam magát a dobozt kivenni. Pedig ezt is ki kellene.No mind1. Alul megfeszegettem a műanyag borítást és kifolyt egy kicsi víz belőle. Már nem lötyög bent. A repedést jó vastagon ragasztópisztollyal megoldottam (majd kiderül a legközelebbi esőnél)
Füge007: Ellenőriztem körbe a gumit, nem volt sehol semmi hiba/eltérés. Szép állapotban volt. Egyedül annyit vettem észre hogy kívülről a közvetlenül az ablaküvegnek simuló kis szivacs szerűség a kilincs felőli oldalán nem ért hozzá az ablakhoz, hanem elállt attól.
Azt visszatettem a helyére.
Annyi hely talán volt ott, hogy ott folydogált be szép lassan a víz. Nem tudom -
Reaper04
aktív tag
Ezt az injektor tisztítós lötyit bármikor lehet használni, megelőzés céljából is gondolom, ugye?
Megveszem és csak bele kell borítani a töltőnyíláson keresztül? (lehetőleg 50-60 liter benzinhez)Néztem ilyet szeleptisztítósban is. Milyen időközönként érdemes egy ilyen kúrát (mondjuk mindkettőből) megcsinálni?
Illetve lehet a kettőt egyszerre is használni? Vagy külön külön kellene.
Köszi! -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Ha csak a visszajelző lámpa és a service világít akkor akár hátsó lambdaszonda is lehet.
Nekem is világítanak, és ez a hiba.Semmit nem vettem észre az autón. Nem rángat, nem fullad, semmi. Minden oké. A fogyasztás sem változott.
Mégis több helyen is megnézettem, az a baj. Cserélni kell.
Ettől függetlenül az a biztos ha megnézeted, ott kiderül úgy is.
Nálam ez a kettő lámpa ez miatt világít -
Reaper04
aktív tag
Akkor gondolom Megane II
Akkor van nekijje hátsója. Kettője van csak, egyik az amiről "mindenki" tud, másik meg ez
(de asszem van több szondás autó is)
Hogy hol található?Befekszel a kocsi alá és a motortól a kipufogót követve kb. az első ülések előtt lehet. Látni fogod, könnyű beazonosítani:
- Kiáll a kipufogóból egy kis rúd Meg még pár drót van hozzá, plusz egy csati. -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Mitől lehet enyhe benzinszag a kocsiban tolatáskor?
Honnan jön be, vagy miért van?
Tudnátok segíteni?szerk: Vagy mindig van kis szaga, csak előremenetben "otthagyom" magam mögött ? És csak tolatáskor veszem észre, mert belemegyek a "felhőbe" ?
Vagy ez magában az autóban van ?[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Ritkán jelentkezik, tolatáskor vettem észre.
Hamarosan érkezik a lamba szondám, talán az miatt lehet. Sok benya megy be az első gyujtásnál...
Ja mert azt ki is felejtettem: csak az első indításkor jelentkezik.+: pollenszűrő cseréhez tényleg le kell bontani mindent (kesztyűtartó, stb...), vagy van ennek valami más módja is?
-
Reaper04
aktív tag
tresh: megane II A könyvében írták hogy szét kell bontani, de furcsállottam ,hogy ilyen "drasztikus" lépéssel lehet csak pollenszűrőt cserélni.
Ghandi: Én is már nézegettem hol van meg ilyesmi, de komolyabban még nem.
Viszont ha kitudtad szedni szétbontás nélkül, akkor vissza is visszalehet tenni, nem?
Vagy miért volt visszatenni nehezebb? Máshogy kell?A cikkel kapcsolatban: Megírhatod, én is elolvasom, illetve megnézem a folyamatot. Talán másnak is hasznos lehet. (ha nem is most azonnal, majd később).
-
Reaper04
aktív tag
Ja, értem.
Az írás a kesztyűtartós dologról szintén érdekel. Én sem tudtam mi az, először azt gondoltam valami kimaradt, de itt a topicban segítettek, hogy valószínű a hűtést szolgálja
mycso: A leírásban olvastam, hogy a lufik kapcsolóját is le kell szedni. Te is leszeded? Vagy hogy történik nálad a csere ?
-
Reaper04
aktív tag
válasz FerNandor #10145 üzenetére
Én is nézegettem már ezeket, jónak tűnnek.
ELM327 v1.4 OBDII USB Diagnosztizáló
6-8 ezer Ft és ismeri a rönyót (legalábbis a megane II protokollját: ISO14230-4 KWP2000). Nem is kell hozzá feltenni más cuccot. Csak a hozzá adott lemezről a progit telepíteni.
Majdnem minden obd-s tütühöz jó. Hosszútávon megéri. Jó kis cucc
Már csak egy notebook kell, ha nem akarod az asztali pc-d kivinni, vagy a kocsival bejárni a szobába -
Reaper04
aktív tag
válasz FerNandor #10147 üzenetére
Nekem nem is jön be a bluetooth-os. A vezetékesben jobban "bízok".
Mégis csak egy biztosabb kapcsolatról van szó.Másrészt amit Te is írtál, nem mindenkinek van bluetooth a noteszén. (nekem sincs)
Vezetékes jobb
Ha majd megjött kérnék szépen véleményt róla. Beruháznék én is egyre ha meg vagy vele elégedve[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz FerNandor #10150 üzenetére
Nézni fog az aktuális tulaj, hogy notesszel mész meg rákötöd a kocsit
De hát inkább, mint később kiderüljön, hogy valami nem klappol.
Mint nálam is jelen esetben. A hátsó lambaszondám rossz. Már elvileg akkor is az volt (utóbb derült csak ki), amikor megvettem a bocit, csak pár nappal-héttel előtte kiütötték a visszajelző lámpákat, hogy ne jelezzenek.
Eltelt pár hét a vásárlást követően és felvillantak. Elvittem szervizbe megnézték, akkor azt mondták, hogy fals riasztás, mert egy korábbi kb. fél évvel azelőtti hibaüzenetet (lamba) nem töröltek ki csak a visszajelző lámpákat lőtték ki.
Törölték a hibát a kérésemre, de kb 2 héttel később újra felvillant. Elvittem megint, akkor már mondták, hogy rossza a hátsó szondám.Szóval valószínű, hogy az eladás érdekében oldották meg így, mert nem volt az előző tulajnak kedve kicserélni.
Ilyen esetre marha jól jön egy ilyen diagnosztizáló. Lehet meglepődik a tulaj, de kit érdekel. Ha már ellenkezik, hogy "nana ezt azért ne" akkor már van valami titkolnivalója...
Meg nem csak a szondákat tudja ellenőrizni. Sok minden mást is. Amik szintén árulkodhatnak esetlege hibák felől.
-
Reaper04
aktív tag
válasz zsizsef #10199 üzenetére
Valahogy nálam is így van. Nincs 3000, alatta van, azért írtam hogy akörül
Jó kis autó ez.honeker: Grat! Szép munka! A fogyasztás hogy alakul a változtatással? Kevesebb lett valamivel?
szerk: szentségelés valami hasonló?
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Tudna nekem valaki egy képet készíteni (teljes egészében) Megane 2 motorterében, a legelső patentről? Kb 10-15 van belőle sorban körben.
Most néztem, hogy ebből jócskán a fele törött.Hol tudok ilyet beszerezni (pontosan ilyet) ?
Nézegettem ilyen patent boltokat, de nem igazán leltem rá erre. Vagy tudja helyettesíteni más is? -
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #10258 üzenetére
Nézegettem már, igen (az volt az első )
De nem találtam, lehet ottvan ez is, csak nem vettem észre.
Vagy két részletben ? Teteje, allja ?tresh: Jó 5let. Végső esetben tőlük majd kérek.
Van náluk bolt? Vagy a szervizhez kell fordulni, hogy pótolják nekem?
(mondjuk nem akarom hogy órabérben betegyenek 10 patentot a helyére 3000 forintért Azt megoldom majd itthon, csak nyomják a patentokat a kezembe.) -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
A segítségetek szeretném megint kérni:
Voltunk a jó időnek köszönhetően egyet strandolni. Most hazafelé menet megálltunk fagyizni, és miközben fogyasztottuk a hűsítő desszertet feltűnt hogy a kocsi jobb első kereke előtt valami lassan csöpög.Tettem oda zsepit és megnéztem mi féle anyag, de se színe se szaga. A kicsöpögött lötyi meg 10 perc után nyomtalanul felszáradt az útról.
Befeküdtem a kocsi alá, megnézni honnan jön:
Az "első" alvázvédő után van egy kisebb rés ahol van egy cső, fentről jön, majd megy előre a lökhárító irányába:
(amit jobb oldalt láttok izét, az a "koptató" vagy mi is)Letöröltem a csövet, pár perc után megint csöppent egyet. Egy idő után lassul, majd abbamarad.
Milyen cső lehet ez? Próbáltam a motortérből megnézni, de megfőtt az agyam olyan meleg volt bent, meg amúgy sem láttam odáig le sajnos.
Valakinek esetleg tippje, vagy konkrét megoldása a problémára ?
Köszi előre is!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan megyünk nyaralni és elgondolkodtam, hogy ellenőrizi kellene a járgányt a nagy kiruccanás előtt.
A táv olyan 1500 km. (oda-vissza, +kirándulás)Mit érdemes ilyenkor megvizsgálni, ellenőrizni?
Ami biztos: Keréknyomás, profilmélység, motorolaj szint, hűtővíz, ablakmosó folyadék ...
Mit kellene még?
Köszi előre is, üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
Halihó, sziasztok!
Elhatároztam, hogy beszereltetek tempomatot (az utólagos adapterest) a bociba.
A megane klubból valaki beszerzi nekem, de beszerelni a leírást nézve én nem tudnám. Bár lehet mégis, de ha valahol elrontom akkor falnak futok, inkább hagynám szakemberre, vagy hozáBB értőre a dolgotKérdésem az lenne, hogy Szombathelyen, vagy vas megyében szerelt már be valaki ilyen kütyüt megane II -be ? Illetve, ha igen, akkor az illető tudna nekem segíteni a beszerelésben ? Meghálálnám!
A "srác a klubból" ingyen csinálja BP-en, de sajna messze van, felutazni meg belekerül oda-vissza jópár ezer Ft-ba.Üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Felhívtam a helyi rönó szervizt, rákérdeztem foglalkoznak-e ilyennel. Azt mondták, ilyenről még nem hallottak, de biztos megoldható. Eddig ők csak gyári tempomatot szereltek be.
Vigyem be az adapter azt mondta ránéz a kolléga és megmondja be-e tudják szerelni -
Reaper04
aktív tag
válasz FRENK1988 #10769 üzenetére
a klubbos kolléga szerint 15e az adapter, 3e a kábel (ha kell) + az utazás ~13e.
Összesen: ~31e.De most így már 20-adjára elolvasva a leírását a bekötésnek, talán én is meg tudnám csinálni.
Vagy egy egyszerű elektroműszerész, vagy villanyszerelő. Nem ?A szerelés megoldható (kormány burkolat leszedése, magát a kormányt nem kell macerálni).
csak az elektromos részében nem vagyok biztos.
Mondjuk csak 4 kábelt kell kell rákötni 4 kábelra, meg 4 vezetéket kell bedugni egy új csatiba.
Persze biztos nehezebb annál ... de. Én nem biztos hogy neki állnék[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz Reaper04 #10770 üzenetére
ja mégvalami, 4 óra alatt szerelik be, az 4x 6000 valahányszáz forintos munkadíj. Tegyük fel, legyen 24000 ft. Ha ezt leszámítom a 40 ből, már csak 16 marad magára a készülékre.
Így hozzáállva, akkor helyben is talán meg lehet oldani egy magán szerelővel ? (az adapteres változatot).
18 legyen mert kell kábel is pl., meg 2 óra munkadíj, pl. 8000 ft. Az még mindig csak 26e Ft.
Vagy ha én szerelem be akkor nincs munkadíj de elbíbelődök vele jó ideig biztos.tresh: Műszaki beállítottság stimmel, de a drótozáshoz nem értek. Csináltam már, itthon egyebeknél, de nem volt akkora jelentősége mint egy autónál. Azért mégis csak egy értékesebb darab (és veszélyesebb), mint egy hifi vezetéke (toldása), vagy ilyesmi.
De végső esetben megcsinálom én, de azért nem vagyok nyugodt(mellékesen: após mehatronikai műszerész ... de ... most nem szivesen kérném meg ilyesmire )
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz g.gergo #10776 üzenetére
Szerintem is jó megoldás a tsw...
Szervizben bal oldalra a kormány mellé tennének be kapcsolókat, meg a kormány burkolatába 2, vagy 3-mat nem emlékszem már...
Valahogy nem fogott ez meg ...Valahogyan megoldom, kérdés az, hogy?
Még keresem a megfelelő szakembert, barátságos árért. Ha nincs ilyen, akkor nekiállok én. -
Reaper04
aktív tag
Szia!
A képen amit mutattál, alul sorban vannak patentok.
Nekem abból egy csomó törött, ki szeretném cserélni őket. Tudnál, vagy tudnátok segíteni, hogy pl. a patentdepón ezek melyikek? Én már lefényképeztem egy épet, de az alapján sem találtam meg a megfelelőt.Vagy vigyem be a márkaszerízbe, úgy egyszerűbb? Náluk milyen árban lehetnek (/db) ?
Köszi előre is, üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Meg is vagyok a tempomat adapter beszereltetéssel
Maga a feltaláló szerelte be Ráadásul itt helybenMár csak a visszajelző lámpáját kellene működésre bírni... (Renault szerviz)
Reális szerintetek, hogy 1 óra alatt aktiválják nekem? (Van egy olyan érzésem, hogy hamarabb is meg van az...) -
Reaper04
aktív tag
válasz vallas #10896 üzenetére
á.. nem hiszem.
Amikor a szerviz lámpás gondommal mentem be, akkor a diag, meg a beszélgetés volt kb 20 perc, akkor fizettem 2000 forint körül.
Elméletileg nem számlázzák ki a teljes órát. (Vagy mégis? )
Talán csak mondott hasra csapva egy időt ? Elvégre nem ő fogja csinálni, hanem más...
mondván egy óra alatt biztos végez a kolléga. -
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Nekem válaszolt szinte azonnal, mindig elérhető e-mailen.
(legalábbis manapság Igaz én is épp "nyaralás" közben érdeklődtem, de mindig vissza írt, max nem fél órán belül.)15 pénz volt, hogy másnak mennyi, azt nem tudom, én ennyit fizettem.
Nagyon nagy szerencsém volt, hogy ő szerelte be, nem pedig más. Ráadásul épp útba estem neki és beugrott megcsinálni. Minden elismerésem az Övé, nagyon korrekt és megbízható ember!Amúgy BP-n "rendel" Írj neki, aztán majd mondja a továbbiakat.
[ Szerkesztve ]