-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kronos3000
senior tag
-
Bass
addikt
válasz
rob210 #82645 üzenetére
Egy külföldi fórumban olvastam hogy ha bedoglik az előtét akkor még 4. fokozatban még megy mert ahhoz a fokozathoz nem tartozik ellenállás hisz közvetlen megy. Egyébként érdekes hogy ha tűző napon áll az autó akkor nem megy egyáltalán viszont reggel igen.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #82212 üzenetére
Sikerült a csere, bevált amit ajánlottál, köszönöm még egyszer!
Futóműállításon másodszorra sikerült is eltalálni a kormányközepet
Viszont ebben a rotty meleg időben gyakrabban jelentkezik egy kellemetlenség. Nehezen indul a gépsárkány
Olyan, mintha visszafolyna (?) a benzin a csőből, és sokat kell indítózni, hogy elérjen a helyére. Volt hogy az segített, hogy többször ráadtam a gyújtást (búg a benzinszivattyú), és mondjuk a 4. alkalommal indítóztam, de most már ez sem segít. Régebben csak akkor csinálta, ha fél tank alatt volt a benzinszint. Most már majdnem telénél is csinálja. Egyszóval romlani látszik a helyzet...
Hozzá tartozik, hogy amióta megvettük (kb 2 év, 20E km használat) nehezen lehet tankolni a kocsiba, főleg meleg időben gyakran lekattan a pisztoly, inkább csak csurgatni lehet. A betöltő mellett mindig eléggé benzin szag van.
Mit nézzek meg, merre lehet a gond?
(vétel után vezérlés, gyertya, folyadékok cseréje megvolt, valeo trafók vannak az autón)
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #82656 üzenetére
Kipróbáltam ma az alábbiakat:
1. hideg indítás tanksapka nélkül rendben indult
2. kb 20 km megtétele után megálltam, kb 5 perc után tanksapkával próba indítottam, indult rendben (nem mentem tovább, leállítottam)
3. kb 1,5 óra állás után tansapka nélkül rendben indult
4. kb 5 km megtétele után megálltam fél órára, utána szintén tanksapka nélkül rendben indult
5. hazaérve kb 20 km megtétele után leállítottam, de rögtön odébb kellett állnom kicsit, nem vettem le a tanksapkát, de sokadikra indult csak be.Azt vettem észre, hogy általában ha nem indul pár forgatásra, akkor hiába tekertetem tovább, akkor sem fog beindulni. Ha röviden indítózom 2-3 mp-eket, akkor előbb-utóbb elindul.
Benzin szint max alatt kb 1,5-2 osztás között. Hibajelzést nem látok a műszerfalon. Kiolvasni érdemes? Vagy ha van hibakód, lesz hibalámpa is?
Ha már beindult, megy rendesen, nem rángat, nem hagy ki, nem áll le semmi rendelleneset nem csinál. Mi lehet a nyűgje? 2 hét múlva nyaralni mennénk, de így nem szívesen indulnék el több 100 km-re, főleg nem gyerekkel.
-
t.imi
addikt
válasz
rob210 #82608 üzenetére
Köszönöm, sikerült. Röpke 5 óra alatt meg is voltam az egésszel.
8 négyszög kulcs a környéken se, mehettem be Homasitába, szerencsére nyitva volt.
Vettem egy hagyományos fémszalagos olajszűrő leszedőt tegnap, ami kb nem sokat ért.
Kiizzadtam vagy egy litert, mire sikerült vele leszedni a szűrőt.M3 1.5DCI-hez milyen méretű olajszűrőfogó fejet szükséges beszerzni?
Hengst H221W szűrőt vettem.Olajból mennyi a hivatalos? 4.5 litert ír. Annyi is van benne, ellenben kb 80% van a nívón, műszer is 3 pötty világít az ötből.
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #82661 üzenetére
Mai események:
1. hideg indítás tanksapka nélkül: OK.
2. kb 1km után leállít, majd egy fél óra múlva tanksapkával indít: OK.
3. kb 1km után leállít, majd egy negyed óra múlva tanksapka nélkül indít: OK.
4. kb 60km-es országúti út után leállít, majd negyed óra állás után tanksapka nélkül alig indult (majd beálltam a garázsba)
5. nagyjából 4 óra állás után tanksapka nélkül rendben indult
6. kb 60km-t autópálya után itthon leállítottam. Kíváncsiságból levettem a tanksapkát, de így is alig tudtam beindítani.Mintha üzemmeleg állapotban nem akarna indulni... Persze nem mindig jelentkezik a hiba.
Összefügghet a hiba azzal, hogy csak viszonylag lassan lehet benzint "csurgatni" a tankba, mert lekattan a töltőpisztoly? És kb mindig benzinszag van a tankbetöltő nyílás környékén. Vagy ennél az autónál így normális? (2001-es FL 1,6 107LE 5 ajtós Megane)
Mit nézzek meg vagy cseréljek?
-
Bass
addikt
válasz
rob210 #82671 üzenetére
Szia
Úgy néz ki az előtét jó ,a csatikon semmi nem látszik. Multiméterrel rámértem a piros fekete kábelra áram ok, egy sima villanymotor is be lett vetve amit az utastéri venti ábe menő csati végére kötöttem ,közben multiméterrel is mértem ,szépen szabályozta a kis villanymotort. Próbáltam a piros fekete vezetéken áramot adni direkt a ventinek de nem indul. Úgyhogy kizárásos alapon az utastéri venti adta meg magát. A ventit anyós ülés felöl kell kell kiszedni?
Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #82671 üzenetére
Jaj, de "jó"...
OBD olvasóból mindegy milyen? Megpróbálok szerezni.
FHP jeladóból milyet? Lehet próbának kicserélem, nem egy őrült összeg úgy látom, viszont nagyon sokféle van. (Pl. Valeo-ból 5 félét hoz a katalógus az autómhoz)
Egyébként hol is rendelsz?
Lehet gyorsabb lenne, ha valaki olyan nézné meg, aki ért hozzá. Szorít az idő, mert jövő hét pénteken nyaralni mennénk.
[ Szerkesztve ]
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #82675 üzenetére
Úgy értem, hogy hozzád el tudnám-e vinni az autót. /te mint doki, hol rendelsz?
/
De lehet előtte kicserélem ezt a jeladót. Milyet vegyek? Valeo-t néztem, nem tudom hogy jó-e, de a K4MA700 motorhoz 4db-ot hoz a katalógus meg a rendelős oldalak is:
254010
254064
254067
254070 -
harry
veterán
válasz
rob210 #82093 üzenetére
Rob irtad korabban a tuneteim alapjan, hogy a pillangoszelepet / olajcsapdat ki kene pucolni. Eddig nem volt vele erezheto gond, de most hideginditasnal par masodpercig teker, picit kohog mire elindul (ha utana all is 5 orat siman indul egybol, de hidegen, hosszabb ido utan, mindig ez van). Es az olajfogyasztas is megnott.
Gondolom erdemes lehet gyertyakat is berendelni, lehet olajosak...?A javitashoz ezeken kivul mas kell?
- Tomites legbeomlohoz 4db link
- Vagy ilyen (is)...? link
- Tomites pillangoszelepre (ket oldalon van s talan ezek?) link link
- Pillangoszelep tisztito pl link
- Etorx kulcsGyertyakhoz:
- Denso 20kpru, 4db link + hezagmero
Hanyas kulcs kell hozza es milyen hosszu? Mennyire kell meghuzni?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #82699 üzenetére
Nyár van, jó idő, lehet menni belföldön, Balatonra vagizni, plusz baromi sokan vesznek CSOK-ból 2. autót.
Tavaly is ez volt, sőt idén meg retek sok R és S rendszámos van, amit levedlettek a németek. Erdély is tele volt CC-vel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz
rob210 #82728 üzenetére
Magamra vagyok mérges inkább, h miért nem mondtam neki, de nem korholtam le ;) tanult ő is belőle.
Am 25 ezerért láttam olyan ponyvát, aminek a szenvedő része szivacsos. 5mm vastag szivacs van benne. Nem tudom ér e ez valamit egy nagyobb jég esőnél .
Ja még egy dolog, mennyire elvetemült ötlet lyukat fúrni az elso tarolo rekeszek alatt? V ezzel pont a rozsdasodast idézem elő?
[ Szerkesztve ]
-
tiop
tag
válasz
rob210 #82737 üzenetére
rob210 lenne pár kérdésem még.
A kutyacsont csere után hazafelé végig figyeletem a hangokra,a "klottyanás"megszünt a 1-2-3 fokozatokba és a gázelvételre is.Viszont hazaérve a parkolóba betolatva tolatásnál kloottyant bár nem olyan hangosan mint eddig.?
Más,a csere közben megvizsgáltam a flexi cső csere lehetőségeket,és a adott méreteket megvizxgálva szerintem a csőkapcsoló hosszából vágni kell és úgy kell felhegeszteni,mert nagyon közel van a lefelé kanyarodó 45fokos ív.
A légszűrőház levétele az két csavar? tork? mi a mérete hogy tudjak olyat venni?Elég csak a légszűrőházat levenni vagy a pillangószelepet is lekell?
köszi. -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #82747 üzenetére
No, mondom ha már a lengyelektől rendelek egy kazal gyári lomot (motortartó bak, fékbetét, szűrők, lengőkar, stb..), akkor a légtömegmérő már nem oszt-nem szoroz, rendelek azt is.
Természetesen a gyári cikkszám szerinti alkatrész nem jó....
Nem egyezik a csatlakozójuk, magyarán az én autómba a 2.3 master légtömegmérője a gyári.T.köm tele van már a renaultokkal.... anno a megane 2 is ilyen pont ph1-2 váltáskori kiadás volt, aztán abban minden alkatrész megtalálható volt, ami a renaultnál polcon volt. Nagyon sok alkatrésszel futottam lukra...
Erre most ezzel is szopok, ennél sem ez az első alkalom, hogy a mindenféle adatbázis/azonosító szerinti alkatrész nem jó.
(go szűrő, kinyomó csapágy, most ez... meg volt még valami talán a segédszíjnál is)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
forceberg
veterán
válasz
rob210 #82804 üzenetére
Gyártóüzemi tapasztalatom van bőven évtized feletti gyártás és mérnökségi oldalról is. A terméket abból rakják össze, ami épp van, a kihozatalnak meg kell lennie. Tudod, a darabszám! A folyamatmérnökség a jelenlegi melóhelyemen rengeteg kérdést kap, hogy ez, vagy az az anyag esetleg mivel, vagy minek az átalakításával helyettesíthető
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Alacsony profilú RX 6400 az ASRocktól
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- A KINGPIN kártyák visszatérnek a PNY égisze alatt
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Jura C60 kávégép eladó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő