-
Fototrend
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Aktív témák
-
viktorhu
veterán
válasz
4Grider #83992 üzenetére
Az internet elég mini. Én 10 gigával jól elvagyok, de fiatalabb ismerőseim mutatják az appot, hogy vég nélkül veszik a plusz adatokat állandóan (és nem, nem jönnek rá, hogy korlátlannal jobban járnának, mert egyszerre nem akarják rászánni magukat, csak apránként adják össze
). Ehhez a minihez biztosan kell még valami plusz adatot venni átlag felhasználásra.
-
viktorhu
veterán
válasz
SztiviVander #83571 üzenetére
Arra, hogy tamikomac-nak válaszoltam erre: "Pár, valóban régebbi csomagnál ír "megosztható 2 eszköz között" szöveget" - ez az adatmegosztó simre vonatkozott, így nem kell attól tartania, hogy a "nem" szó miatt a hotspot megosztást korlátoznák.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz
Marcsello31 #76123 üzenetére
Sima lemosható filctoll? Lehet, hogy fekete színben megszűrné annyira a fényt, hogy már nem zavarna.
-
viktorhu
veterán
válasz
Marcsello31 #76142 üzenetére
Amikor butatelefonon wap oldalon nézegettem útközben a BKV-menetrendet
Lelkesedésből készítette és gondozta valaki. Az OTP-nek hivatalos wap oldala is volt, azon még átutalást is csináltam.
-
-
viktorhu
veterán
válasz
kisputyin #72751 üzenetére
Az vezetékesre vonatkozik. Mobilnetnél csak becsült maximális sebesség van (voda 5G talán 450/70). Nincs "rendes körülmények között" mobilneten.
Mobilnet: "A becsült maximális sebességre vonatkozó egyedi szolgáltatásminőségi követelmény célértékének nemteljesítése nem minősül a szolgáltatás hibás teljesítésének, így e tekintetben a 6. § nem alkalmazható."
-
viktorhu
veterán
válasz
kovta23 #72496 üzenetére
Nekem is van, hogy csak beszélgetek, de közben ha bejön hívás, az fontosabb lehet.
Lehetséges okok, amiért nem működik:
- Dual SIM: ha a másik simen jön a hívás, mint amin beszélgetsz, akkor hiába van várakoztatás az éppen passzív SIM kártyán (nekem ehhez átirányítás van beállítva, de ennek legyél tudatában a költségeivel)
- Android Auto: AA alatt vezetés közben nem jön be a másik hívás. -
viktorhu
veterán
válasz
dchard #72397 üzenetére
Úgy látszik, a többiekre is kiterjedt a megállapodás. Sajnos nem találok már normális cikket 2010-ből, csak az NMHH közlemény átvételét, de akkoriban arról szóltak a hírek, hogy a frekvenciákat osztják el úgy a határközeli bázisállomásokon, hogy a határ mentén is legyen térerő, és az átsugárzás ne zavarja a szomszéd oldalt, mármint hogy a határ mellett egyik oldalon sem fogják a szolgáltatók a teljes spektrumot kihasználni. Érezhetően javult is akkor Balassagyarmaton pont a határ mellett a lefedettség.
Ahogy írtam, már csak ennyit találok: "a mobilcégek mely frekvencia-tartományba tudják olyan módon kiterjeszteni szolgáltatásaikat, hogy ne zavarják egymást".
-
viktorhu
veterán
válasz
Bl.Gyo. #72386 üzenetére
dchard pontosan leírta a problémát, az embernek nincs mindig kedve a kérdező helyett nekiállni a google-keresésnek. És igen, le lehetett volna írni sok mindent, de az ember simán továbbmegy, ha nem tudja a választ a kérdésedre, és nincs kedve keresgélni a specifikációk között. Nyilván ha tudja valaki a választ, és ráér, megteszi azt a pár kattintást, hogy írjon rá pár szót, de ha azt látja, hogy bonyolultabb a kérdés, és el kellene mélyedni benne, akkor "majd máskor"-ral meg "majd valaki más"-sal félreteszi, és már megy is tovább az élet.
Szerintem kérd vissza a pénzedet, amit a fórumtagoknak támogatásért fizettél, biztosan visszaadják.
-
viktorhu
veterán
válasz
dchard #72389 üzenetére
Ettől függetlenül egyéni tapasztalatból nehéz következtetni (tudom, hogy a tied nem egyéni tapasztalat, de sokan abból vonnak le következtetéseket). Nekem is sokszor a határ túloldalán még sokáig nem engedi el a magyar hálózatot a mobilom, ill. a túloldalon is megvan ugyanaz a probléma, mint a magyar oldalon, hogy nem nagyon lehet a határ mentén normális ottani térerőt találni, akár egész messze is a határ után.
A 3G-s időkben a Telekomnak volt a szlovákokkal egy határmenti spektrummegosztós megállapodása, akkor pont határ mellett laktunk, az akkor sokat segített, utána volt normális mobilnetünk otthon is.
-
viktorhu
veterán
Nem pontosítani akartalak, csak arra gondoltam, hogy ha social pass volt és mondjuk sokat videotelefonált, akkor érthető a keret elfogyása. Connect pass esetén viszont a fordítottja lehet, pl. facebook videók, youtube, tiktok, vagy akár csak sok fotó / videó megosztása facebookon. Még amikor kisebb adatkeretem volt, egyszer a feleségem egy utazáskor egy este elhasználta nekem azzal, hogy átküldözgette magának a telefonomról az aznapi fotóimat, és nem nézte meg előtte, hogy nem csatlakoztam a hotel wifijére
Szerintem a telekomos social pass sem sokat fog segíteni ezen, ha jól emlékszem, ott is elég komoly korlátozások voltak, hogy mi minden nem számít bele.
-
viktorhu
veterán
Nem úgy voltak ezek a social passok, hogy beágyazott tartalmat (pl. youtube videók) nem tartalmazták? A messenger / whatsapp meg másik passban volt, szóval a videóhivások sem voltak benne a social passban. Egyedül abban segített, ha pl. útközben fotókat akart feltölteni a Facebookra.
Egy ilyen dokumentumot találtam még, a leírásokra mutató google találatok már nem nyílnak meg. Eszerint a connect pass volt az üzenetküldő alkalmazásoké:
https://www.vodafone.hu/static/sajto/kozlemenyek/20171116-2.pdf
ÁSZF-ben még biztosan meglesz a pontosabb leírás.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz
#08176384 #68770 üzenetére
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy olyan magas szintről botrányosnak látnák az átállást. Szerintem minden a legnagyobb rendben, kicsit meg kell tolni a sales-eseket, ügyfélszolgálatosból meg kevesebb is elég, ha nem jön a bevétel. Szerintem az ügyfélélmény az utolsó helyre kerül a top management szintjén, amikor pénzügyi befektetők veszik át az irányítást, az a lényeg, hogy holnap mennyi lesz a részvény árfolyama.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz
ggabor02 #68575 üzenetére
Nekem is a voda a legmegbízhatóbb. A telenoros az elsődleges kártyám, de sokszor át kell váltanom a vodásra, és olyankor úgy is felejtem sokáig, mert azzal nagyjából sehol sincs probléma. Aztán észreveszem, vissza telenor, és a következő munkautazáskor megint kényszerből vissza a voda.
-
viktorhu
veterán
válasz
#08176384 #68565 üzenetére
Nekem pont fordítva volt rossz tapasztalatom, vodáról telenorra váltva veszítettem sok helyen lefedettséget, amerre járok. Szerintem ha ennyire fontos a mindenhol mobilnetes elérhetőség, mint Neked (meg nekem is volt a járványidőszak előtt), akkor a megoldás a két külön sim használata (a másodikon nem kell sok net, csak backupnak kell). Elég nagy biztonságérzetet ad, ha bármikor át tudsz váltani.
-
viktorhu
veterán
válasz
Renwick #68552 üzenetére
A voda-központ egy időben teleszórta a corporate szektort EU-szintű ajánlatokkal. Ez azt jelenti, hogy a két multi megállapodik, és a munkavállalók egész Európában átkerülnek a vodás szerződésbe. Ha elkezd kivonulgatni a voda európai piacokról, akkor vagy vissza kell vonulnia az ilyen tömeges üzletektől, vagy költhet majd állandó jelleggel roaming partnerekre az érintett országokban.
-
viktorhu
veterán
válasz
Bogyi007 #68546 üzenetére
Csak a díjnetes megoldás szűnik meg, aki a saját vodás accountjából fizet, azoknak nem változik semmi. Gondolom annyi történt, hogy nem tudtak a díjnettel a közvetítési díjakról megállapodni. Most nem tudom, hogy mennyit kérnek, régen a Díjbeszedő megkérte a számlázás árát, és még azt hiszem egy 10% beszedési kockázatot is levett a számlaösszegből. Az online only változat gondolom olcsóbb ennél, de nyilván nem ingyen van.
-
viktorhu
veterán
válasz
DeFranco #68542 üzenetére
A sima telefonos ügyfélszolgálatos valószínűleg ugyanúgy meg tudja csinálni, mint a külön sales-es. Ha egyszer hozzáadtak a megtartós flottához, onnantól benne vagy. Egy próbát megér, hogy azzal beszélsz, aki először felveszi a 1270-en a telefont. Az elérhető csomagokat is látni fogja.
-
viktorhu
veterán
válasz
DeFranco #68540 üzenetére
Akármelyik ügyfélszolgálatostól kérheted, amit megbeszéltetek, örülni fog bármelyik az eladásnak.
Ha meglévő szolgáltatásra szeretnél jobb ajánlatot, mindenképpen jobb az ügyfélmegtartó, ő tud igazán kedvezményeket adni. Nem kell semmi hiszti hozzá, megmondod, hogy "szeretnék ügyfélmegtartóval beszélni, ezért most azt mondom, hogy fel szeretném mondani az előfizetést" - érteni fogják, és kapcsolják. Ha tetszik az ajánlat, elfogadod, vagy gondolkodási időt kérsz (utána már ügyfélszolgálatos is tudja neked aktiválni), ha nem tetszik, akkor elköszöntök, és minden marad a régiben.
-
viktorhu
veterán
Ez már nagyon régen volt, olyan 2006 körüli inviteles ászf-et kellene hozzá előásnunk, de visszamenőleg már semmit sem segítene. Nem volt formális számlareklamáció, egyszer csak elkezdett követelőzni az intrum iustitia, hogy tartozásom van (egy hónap díja plusz költségek), én meg mindig visszaírtam, hogy kifizettem mindet, írják meg, hogy szerintük melyik számlával tartozom, és ezt mire alapozzák, aztán pár levélváltás után (csak a fenyegetőzést ismételgették, nem adtak soha plusz információt) jött a felmondó levél, és nem volt internet.
A vodánál meg most szerencse kérdése, hogy össze tudnak-e érni a szálak a legutóbbi reklamációnk alapján, senki nem tud arról, hogy a másik mit csinál, úgyhogy majdnem biztos vagyok benne, hogy az alapeset az lenne, hogy mire feldolgozzák a reklamációdat, simán korlátozhatják az előfizetésedet. Anyunak ez most számlareklamációnál majdnem másfél hónap volt (ez már azután, hogy több mint egy hónapig vártunk a webes felületen küldött reklamációra választ), míg válaszoltak az írásosra. A személyes ügyfélszolgálatról meg simán elhajtották, hogy igazolja hivatalos OTP-s igazolással az "eltűnt" utalását, a számlatörténet bemutatását mobilról nem fogadták el. Utána megoldódott, jóváírták a duplán követelt számlákat, meg kapott havidíj-kedvezményt is, de addig semmi nyoma nem volt a rendszerben, hogy bármi függőben lenne a számláival.
Még a műszaki hibabejelentésről sem tudott senki, ott is napokig telefonálgatott, amíg megoldódott a központi probléma, hibajegye kb. 4 hívás után sem volt, jóváírást nem fog kapni a 4-5 napnyi szolgáltatás-kimaradás után, mert hivatalosan be sem jelentette soha, csak mindig megmondták neki, hogy központi probléma, és dolgoznak rajta.
-
viktorhu
veterán
Nekem is volt ilyenem az invitellel nagyon régen, egy számlát reklamáltak, én kérdeztem, hogy melyiket, már nem emlékszem a részletekre, de folyamatosan fizettem, kivéve azt a felszólítást, amit néha megismételtek (nem hagytam válasz nélkül felszólításokat). Nem tartott nagyon sokáig, hogy felmondják a szerződést, és ott voltam internet nélkül.
A voda is simán letiltja a sim kártyát, ha nem fizeted a számlát. Ha belefér ez a kockázat, hogy nem férsz hozzá a mobilszámodhoz, akkor rajta, de ha nem fér bele, akkor nem nagyon tudsz mást tenni, mint kifizetni, és reklamálni, amíg jóvá nem írják egyszer a túlfizetést.
-
viktorhu
veterán
válasz
viktorhu #68299 üzenetére
Úgy illik, hogy a végét is megírjam: felhívták anyut a Vodától, elnézést kértek a késői válaszért, a hívó fél a kollégájával ketten bogarászta a számlatörténetet, hogy rendbe tegye. Megköszönte a részletes számlakivonatot, jóváírta a túlfizetést, és adott anyunak egy publikus ár alatti előfizetési díjat a szerződés időtartamára.
-
viktorhu
veterán
válasz
Nikaré #68357 üzenetére
Én sem hiszek benne. Jelen voltam, amikor egy nagyvállalatnál az SAP-bevezetést 100 ezer euró körüli pénz elköltése után lefújták. Egyszerűen minden feladat megoldása után annyi új nyílt, hogy sehol nem látszott a vége, mindenki "mindent is" akart az új rendszertől, valószínűleg a végére pont úgy jártunk volna, mint a Vodafone, ha nem engedi el a menedzsment a projektet, elfogadva, hogy a ráköltött pénz a semmire ment el.
-
viktorhu
veterán
Igen, nem is akarom anyut 80 évesen magára hagyni (nekem már nincs vodás előfizetésem, neki van), de tényleg elfogyott az időm meg a türelmem. Sokat dolgoztam már vele, több mint egy évre visszamenőleg folyószámlát készítettem tartozik-követel oldallal (mindegyik befizetés igazolva otp-s folyószámla-lekérdézéssel vagy revolutos fizetési igazolással), ezt anyu tértivevényesen reklamációként beküldte azzal a kéréssel, hogy az egyenlegét ennek megfelelően aktualizálják, ennek most már kb. 40 napja, válaszra sem méltatják. És ez csak egy a sok próbálkozás közül.
-
viktorhu
veterán
Az a baj, hogy a vodánál nem működik semmilyen visszajelzés, vagyis ha megreklamálod a számát, az nem fog eljutni azokhoz, akik majd felfüggesztik az előfizetésedet, meg késedelmi kamatokat kezdenek számolni, meg felmondják a szerződést nemfizetés miatt. Nincs mindenkinek idege ilyenen pereskedni, meg folyamatosan reklamációkat írni, mi is belefáradtunk kicsit anyuval - nem adtuk még fel a dolgot, de ha bekerültél a CRM-et vesztett vodánál a mókuskerékbe, onnan elég reménytelen a küzdelem.
-
viktorhu
veterán
válasz
#76055552 #68085 üzenetére
Nem díjaz senki semmit. A kérdés az, hogy akarsz-e büntetni valakit, aki nem okozta a problémádat, vagy nem. Segíteni / díjazni itt nem tudsz, azt kell eldöntened, hogy akarsz-e ártani annak az embernek, akivel beszéltél, vagy nem, mert csak ennyit jelent a pontszám, amit adsz.
-
viktorhu
veterán
válasz
-=RelakS=- #68041 üzenetére
Nem viccelek. Amíg vodás voltam, elég komoly kedvezményeket adtak így, sajnáltam is eljönni emiatt.
-
viktorhu
veterán
válasz
-=RelakS=- #68038 üzenetére
Ez már nagyon sok éve így van, csak eddig nem olvastad el valószínűleg. A törvény ezt írja elő nekik (a mostani csomagokból kellene a jelenlegihez leginkább hasonlót összelegózniuk, és nyilván automatikusan párosít valami mostani csomaggal, nem kell vele foglalkozni).
Várd meg, amíg lejár, aztán hívj ügyfélmegtartót.
-
viktorhu
veterán
válasz
rothfb #67938 üzenetére
Eleve a nem leállításról volt szó, azután írtad, hogy jobb az alkalmazás. Hát arra pont nem, mert azon is le kell állítani. Ettől függetlenül én is alkalmazást használok (Simple), de nem ebben látom az előnyét.
Szerk: csekket már vagy húsz éve nem láttam, és az okmányok lejártára is emlékeztet már több mint 10 éve a magyarorszag.hu, csak ügyfélkapu kell hozzá. Nemcsak a parkolásra van modern megoldás.
-
viktorhu
veterán
válasz
rothfb #67927 üzenetére
Azzal is ugyanúgy el lehet felejteni leállítani. Én Győrben szoktam elfelejteni.
Este hotel előtt parkolás, már nem fizetős, reggelre előjegyzem. Reggel elindul a parkolás, de az alkalmazás már nem fut látható módon, mert az android memóriakezelője kilőtte az éjszaka folyamán. Elindulok reggel az autóval mondjuk 15 perc fizetős pakorlás után, de máson jár az eszem, este kapom az értesítőt a parkolás lejártáról, és dicsérem a fejemet.
Többször is fizettem már egész napot így.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
Akkor ami levonható a többiek számára tanulságként:
használt szolgáltatós telefon vásárlása előtt:
- van-e élő hűség a készüléken, ha van, mennyi ideig (aktuális egyenleget el mernénk-e kérni az eladótól? kapnánk-e? tehát hogy nincs elmaradása); ha nincs: tudja-e igazolni (pl. a számla nem tartalmaz kedvezményt, részletfizetést)?;
- ha van kockázatosnak tartott hűség, akkor mit vállal az eladó, mire megyünk a vállalásával? (Pl. ha azért adja el, mert túlvállalta magát, és már nem tudja fizetni a havi 40 ezer forintot, akkor nekünk se fogja tudni kifizetni a kárunkat.) Erre be tudjuk-e árazni kockázatot? Mi az az árengedmény, amibe ez még belefér?Ha valaki tömegesen árul ilyesmit, akkor milyen garancia van? Nem ő az eredeti vásárló, tehát ha becsületes is, mellényúlhat. Vállalja érte a felelősséget? Fél év múlva már nem fogod az értékelésedet módosítani. Mi fogja arra motiválni az informális kereskedőt, hogy visszaadja neked a vételárat?
Ha ezek a kérdések felbosszantják az eladót, akkor szerintem nincs is több kérdés.
Aki pedig eladni akar: ne vegyél hűségre telefont, ha nem vagy biztos abban, hogy ki is akarod vele tölteni a hűségidőt.
-
viktorhu
veterán
válasz
gabor9991 #66830 üzenetére
Azért az illető reakciója nem túl professzionális, ha hűséges telefonokat forgalmaznék, fel lennék készülve az ilyen kérdésekre, és nem fenyegetőznék. Az első lépés a deeszkaláció, nem az, hogy elkezdek fenyegetőzni. Még akkor sem, ha a vevőm indulatosan írt, mert ilyenkor az indulat nem nekem szól, hanem a szituációnak. Nem ütünk vissza kapásból.
Sajnos ezért lehet, hogy nem érnek sokat a feedbackek, mert ugye most kölcsönösen sakkban tarthatják egymást a rossz feedback fenyegetésével, így mindenki a végén csupa boldog lesz a feedback szerint, közben meg úgy tűnik, mégsem ajánlható az eladó sem jó szívvel.
-
-
viktorhu
veterán
válasz
KRoli92 #66737 üzenetére
Azért ez egyrészt borzasztóan nem méltó a vodafone-hoz, hogy production-ba kiengednek egy ennyire nem működő rendszert, másrészt meg annyira nem ismeretlen a nagyvállalati világtól, hogy senki nem meri bevállalni a go live tolását, mert elképesztő összegeket elköltöttek a projektre (semmirekellő tanácsadók hadával, meetingekkel, projekttervekkel, munkából a projekt miatt kivont emberekkel stb.), és inkább mindenki úgy csinál, mintha minden a tervek szerint ment volna, és az alkalmazottak meg az ügyfelek szenvedik el a következményeket, miközben a management elegáns vacsorával ünnepli a go live sikerét.
-
viktorhu
veterán
Kérdezz rá. A Telekomnál egyértelműen le van írva, hogy az átírás adategyeztetéssel történik, és simán átírják a CRM-ben az adatokat. A Vodánál viszont van egy ilyen fura mondat az ÁSZF-ében:
"Az Előre Fizető Előfizetők esetében az átírás csak az ügyfélszolgálati irodákban történhet. "
-
viktorhu
veterán
válasz
mickemoto #66665 üzenetére
Egyébként inkább a perceket szeretik adni kedvezményesen, 150 giga netet nem fog adni ügyfélmegtartó. Jobban vigyáznak a hálózatukra, mint a Telenor. Szerintem a red csomagok felé fognak terelni.
Viszont amikor annak idején ügyfélmegtartót kértem, akkor úgy számolták a vodánál töltött éveket, hogy beleszámolták a korábbi prepaides időszakot is. Szóval ha szeretnél ügyfélmegtartós irányba menni, érdemes lehet egy-két évre átmenni publikus előfizetésre, és utána kérni az ügyfélmegtartót, és nem nulláról indulsz a beszélgetésben.
-
-
viktorhu
veterán
válasz
#33802016 #66495 üzenetére
Ezért írtam, hogy ha csak véletlen az elírás, akkor ez nem szerencsés. Ha a személyi igazolvány száma nem változik, akkor lekezelhetné, hogy ugyanaz az ember. Ha az is változott, onnantól már nehezebb a kérdés, mert pl. ugyanazon a címen lakhat más is, és a gépnek a kis változás a névben egyenlő egy új névvel.
De ez most tényleg irreleváns a kérdezőnek, a lényeg, hogy így lehet új tulajdonost rögzíteni, és ő pont ezt szeretné, szóval nemcsak a név fog változni.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz
#33802016 #66487 üzenetére
Eddig az volt a hivatalos, hogy ha új nevet adsz meg adategyeztetéskor, akkor azzal át is írod az illető nevére. Viszont pont mostanában szigorodott az előírás, már nem lehet csak úgy átadni - eladni sim kártyákat, szóval lehet, hogy most már tényleg problémásabb a dolog.
-
viktorhu
veterán
válasz
#72445440 #62599 üzenetére
Szerintem az időzónák miatt pont mindegy a megállapodás szempontjából, hogy magyar idő szerint hány órakor ér véget a szolgáltatás. Ha éjfélkor kell kikapcsolni, az Torontóban este hatot jelent. Nem mindegy nekik, hogy este hatkor ér véget az elszámolás, vagy mondjuk délelőtt 10 órakor?
-
viktorhu
veterán
válasz
#72445440 #62596 üzenetére
Nem rossz a vodás sem szerintem az itthoni díjcsomag napi 2-3000 forintos használatával. Hosszabb időre úgyis jobban megéri helyi sim kártyát venni, de pl. egy-két napra vagy egy 8 órás reptéri átszállás (hú de fura ezt leírni, még csak másfél éve, hogy nem lehet utazni, de olyan, mintha egy régmúlt világra emlékeznék) adta városnézési lehetőségre tökéletes. Nekem egyedül az időzóna miatt volt macerás, de be lehet állítani a telefont, hogy az itthoni időt is mutassa.
-
viktorhu
veterán
válasz
#70635776 #62213 üzenetére
Nekem Ausztriában kellett felmondanom telekomos mobilszerződést.
Ahogy kimondtam az ügyfélszolgálatosnak, hogy felmondás, kapcsolta az ügyfélmegtartó csoportot. Egy óra várakozás után feladtam, bementem személyes ügyfélszolgálatra. A kezembe nyomták a megtartó csapat telefonszámát, őket hívjam, személyesen nem lehet felmondani.
Következő alkalommal hamarabb kapcsolták az ügyfélmegtartót, aki azt mondta, hogy 3 hónap a felmondási idő, vagyis három hónapig még fizetnem kell a havidíjat, így engedtek el.
Persze keresgéltem a neten, találtam egy csomó német és osztrák fórumot, ahol saját készítésű felmondólevél-formanyomtatványokat tettek közzé, mert hogy valamilyen hatóság döntése szerint kötelesek az írásbeli felmondást is elfogadni.
Itt például azt is leírja, hogy ha a hűség lejárata előtt nem mondod fel időben a szerződést, automatikusan újabb 12 hónappal meghosszabbodik a hűséged:
https://praxistipps.chip.de/t-mobile-vertrag-kuendigen-so-klappts_92131
-
viktorhu
veterán
válasz
kovacsmi_74 #62193 üzenetére
Nem pont így, de nyilván a végén a technológia győzi le a bürokráciát.
-
viktorhu
veterán
válasz
#72445440 #62184 üzenetére
Erre nagyon ki kellene valamit találniuk a szabályozóknak, persze az igazi megoldás a közös frekvencia-gazdálkodás volna (pl. egy Vodafone szolgáltatna az egész EU-ban).
De pont Somatom példája, amire most nincs megoldás, pedig pont erről szólna az EU, meg ez az egész roam like at home szabályozás. Ha sokat akarsz utazni, abba nem fognak belekötni, de ő több időt tölt úton, mint itthon. Valószínűleg azért keményített be a voda, mert korábban jól járt a roamingdíjakkal a turisták miatt, most meg az üzleti utak egyenlege más lehet, de legalább figyelembe vehetnék, ha valaki külföldön is voda hálón roamingol, és nem idegen cégnek kell utána fizetniük.
-
viktorhu
veterán
válasz
bociusz #61735 üzenetére
Nekem akkor volt ilyen, amikor pár éve egy gearbestes Elephone-ról Galaxy S8-ra váltottam. Az Elephone B20-on ment főleg, és pl. vígan ment a messengeres hanghívás vezetés közben az M0-n például, a Samsungot inkább 1800-ra irányította a hálózat, és szakadozott is rendesen ugyanazon a helyen. Én akkor arra tippeltem, hogy a Samsung nagyobb térerőt reportolhatott vissza a hálózatnak, így az hamarabb átdobta a kevésbé terhelt 1800-ra.
-
viktorhu
veterán
válasz
#72445440 #61687 üzenetére
Gondolom eddig a sok turista miatt más volt a helyzet, az itteni szolgáltatók inkább kerestek összességében a roamingon nyugat-európai viszonylatban (nyilván a horvátokkal fordítva volt a helyzet). Ez viszont megborult, most a külföldön dolgozók roamingolnak, így meg nyilván nem mindegy nekik, hogy ha külföldön használod, az saját hálózat, vagy idegen cégnek kell fizetni érte.
Szerk: B verzió: a sales-esek nem mindig fejtik ki a teljes igazságot, ha vevőt szimatolnak
-
viktorhu
veterán
válasz
4Grider #61556 üzenetére
"Te sem eszed fel a spájzból rögtön az összes betárolt kaját, csak ahogy az igények indokolják."
Nem tudtam, hogy elfogy a frekvenciavagyon, ha használják
Meg ugye a spájzban lévő készletet nem is időalapon fizeted, vagyis mindegy a megtérülés szempontjából, hogy ma vagy jövő héten nyitod ki a konzervet, viszont a frekvencia nem forgóeszköz (bár kajakészletre sem költök milliókat csak azért, hogy legyen - olyat veszek, amit belátható időn belül el is használok), hanem olyan, mint mondjuk az ingatlanvagyon, amit ha nem használsz, az ráfizetés. Inkább úgy lenne korrekt a hasonlatod a nem használt frekvenciáról, hogy béreled a spájzban lévő élelmiszert, hogy a lejárat után szépen visszaadd a tulajdonosának.
"2600 MHz-es frekije emlékeim szerint mindegyiknek van, alig van bázis, ahol használják."
Használják a 2600-at, de csak ahol van értelme. Lásd Deák tér, tömegrendezvények - ahol akkora tömeg összejön, hogy helyben elhasználják az alacsonyabb frekvenciákat, de ha kipróbálod, pár méter sétával el is veszíted a térerőt, szóval az tényleg csak lokális használatra alkalmas, nem országos vagy akár területi lefedettségre.
"A 900 MHz-et sem terhelik agyon."
Az alacsony frekvenciákat használják rendesen, azzal adják az alap lefedettséget - azok a legnagyobb érték, pont a Voda kezdte annak idején a 900-ra terelni a 3G-t, hogy 2100-on 4G-t tudjon adni.
-
viktorhu
veterán
válasz
Landsmann #61539 üzenetére
Nem hiszem, szerintem nagyon sok lesz a panasz ebből, engem nem is értettek, amikor vodás 2G-n kellett telefonálnom. Én arra tippelek, hogy javítani fognak a 2G minőségén (legkésőbb a tömeges panaszok után), és igyekeznek majd növelni a volte-támogatott készülékek számát.
-
viktorhu
veterán
válasz
pdr755 #61424 üzenetére
Persze, kénytelenek lesznek, bár most nagyon nehézkes a dolog, ha nem hivatalosan támogatott telefonod van, nem támogatott xiaomiknál ki kell kapcsolni a volte hálózatellenőrzést és be kell hazudni egy támogatott típust, ami azért nem tűnik egy hosszú távon fenntartható megoldásnak, meg főleg nem tudom, hogy ez az 5G-vel is működni fog-e így, vagy tényleg rendszeren kívül találják magukat azok, akik nem a listában szereplő telefont vásárolnak majd - vagy teljesen, vagy részben, ahogy most is kompatibilitási problémák okozták a 700-as 5G-re nem csatlakozást, és még ki tudja, milyen kompatibilitási kombinációs problémák jönnek elő a jövőben.
-
viktorhu
veterán
válasz
DevKiller #61414 üzenetére
Valószínű, hogy így van, mert, ha jól értem, ha hívás is kb. úgy működik, mint a volte esetében. Majd akkor fog felmenni az 5G-re, ha megkapja a szolgáltatói frissítést, anélkül meg vagy igen, vagy nem, vagy felmegy, de csak bizonyos frekvenciákon... És akkor majd kérdezgethetjük a dual simes topicon, hogy a Redmi 12-t próbálta-e valaki x sávon vodás 5G-vel
És igen, az lesz belőle, hogy akinek fontos, hogy működjön, lehet, hogy inkább megveszi majd a szolgáltatótól, bár pl. a Telenor árul most olyan volte-képes mobilokat, amiket hivatalosan nem támogat volte szempontból.
-
viktorhu
veterán
válasz
pdr755 #61410 üzenetére
Mert nincs is szolgáltatói szoftver alapesetben iphone-on, bár pont az umts 4G-ként való kijelzésében volt már ilyen. Viszont ha szoftveres buherálás kell minden egyes szolgáltatói hálózathoz minden egyes készülékre, az az iphone-okat is ugyanúgy érinteni fogja, hiába nincs szolgáltatói szoftververzió.
-
Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Reklámblokkolók topikja
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M-K i7 6700 16GB DDR4 480GB SSD GTX 1660Ti 6GB Rampage SHIVA FSP 550W
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest