-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
Látom uborkaszezon (tél?) van ...
Ki hogy teszi el a vasat? Új olajjal, régivel? Teli benzinnel, alig benzinnel? Vagy dízellel?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #6208 üzenetére
Én csak lemostam a gépet, megtakarítottam és beolajoztam a láncot sima motorolajjal (azzal szoktam, ilyen láncspray meg egyéb úri huncutságok nálam nem játszanak). A kipufogókat bedugózni nem láttam értelmét, mert mindkét dob legmélyebb pontján van egy-egy kb. 2 mm átmérőjű furat gyárilag, a kondenzvíz távozása céljából. Akkut fogom még kivenni, mielőtt bejönnek a fagyok (feltöltve teljesen fel van). Gyertya vadiúj, olajcsere periódus felénél tartok, így azzal nem akarok most foglalkozni: bízom benne, hogy azért a télen bőven lesz még motorozgatásra alkalmas időjárás.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
Esetleg benzines TDI-vel is eladó.
bogyó: Én ma kicsit 'lemostam' a gépet... Pontosabban totál elázott, betoltam a tető alá a lépcsőház elé, és mikroszálas törlőkendővel áttöröltem... Gondolkodok rajta, hogy le kéne rakni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6210 üzenetére
Szerintem ez öregebb, mint amilyen drága, de ne legyen igazam.
Amúgy szerintetek ez a fordulatszámmérő jó lesz nekem?
Természetesen maradnék a fehér számlapos + piros mutatósnál.8600-nál tilt az elektronika, szóval 9000 pont ideális, s ugye egy
olajnyomásmérőn agyaltam. 2 in 1. (Vízhőmérőnek meg esetleg
egy olyan, mint a benzinszintmérő lesz, akkor szimmetrikus.)Hátulütője, hogy menne a "levesbe" a (kis) Maján korábban még
használt (onnan átmentett), amúgy borsos elég árú (két) műszer.
Mondjuk tudnám hol felhasználni, ha lenne, aki megfizeti. -
kcsa
veterán
A nagy csendre való tekintettel: megrendeltem a burkolatot.
Noha direkt rákérdeztem hogy el tudják-e küldeni, nagyon kíváncsi vagyok hogy menni fog-e. Szerintem nem.
Csak 820 euró volt, szinte ingyen Biztosítóval több körben egyeztetve hogy tényleg kifizetik-e. Tényleg. De ha nem, akkor decemberben nem eszünk már semmit csak porcicákat -
kcsa
veterán
válasz DigitXT #6218 üzenetére
Én is remélem.
Előre sejtem hogy hétfőn fognak jelentkezni hogy gond van: ma ők is berendelik, holnap/hétfőn majd megkapják, és akkor rájönnek hogy ekkora dobozt nem tudnak küldeni, vagy csak kva drágán
Direkt rákérdeztem hogy menni fog-e, lezserül válaszoltak hogy persze, de szerintem nem tudják mekkora darabokról beszélünk
szerk.: olyan apróságnak tűnő dolgok, mint pl. matricaszett megdöbbentő árakon vannak. De ha fizetik...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jap, nekem sem ingyen külték a kiput a hollandusok, pedig az egy jóval kisebb csomag volt. Ill. emlékszem, hogy a Majára a plexi milyen elb*szott árban postázódott 4 éve... (Konkrétan annyi volt a postaköltség, mint maga a plexi.) Egy orridom még sokkal nagyobb... De ha egyszer vállalták, hát vállalták! Utólag mókuskodni nem ér...
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Helyzetjelentés: A mai nappal lezártam (vagyis Maja) a 2014-es szezont.
Oka: Megyek fel Petőfi hídra, belső sávba beugrok gázzal, előznék, erre hirtelen elmegy az erő (mintha szíj szakadás lenne)... De nem, kuplung nyitásnál lök a motoron egyet... Kiszenvedtem magam a külső sávba (persze indexszel nem engedtek, vészvillogózva a barom még jobbról előzött)... Na mindegy... Mester utcánál járdára fel a motor. Majd BKV-val irány ZH-zni. Visszafelé DigitXT-vel akinek ezúton is köszönet a segítségért nekiálltunk nézegetni a motort. Benzines keverék, gázra fullad... Oké, vegyük el a levegőjét. Levegő csavar koppig be, a motor jár tovább... Szívatóval is játszottunk, a lényeg, ha kihúzom félig, esik a fordulat... hmm... érdekes, most nem igazán értem a működését... Na mindegy.
Megoldás: Tuning Vileda kendőt (Special Majesty edition) kell tömni a légszűrő beömlőjéhez. Így lett annyi ereje, hogy nyélgázon 60-ig gyorsult (óra szerint) a Petőfi hídon. Persze nem a szokásos tempóban, a fordulatszám végig alacsonyabb volt. Bejutott a munkahelyi mélygarázsba, most marad egyelőre ott, amíg nem találok szerelőt, aki vállalja is, és korrekt is.
Szummázva (rejtvény): Alapbeállításokkal benzin szaga van, szívató tű koppon bent, és ha a légszűrőt nem tömítem el, akkor nem megy, benzin szagú... Ha kevesebb a levegő, megszűnik a benzinszag (legalábbis nem olyan erős), és megy a motor...
Játék: A rejtvény első helyes megfejtője egy üveg búzasörre a vendégem.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6223 üzenetére
Nyélgázon fullad... Nagyon durván. (volt, hogy le is állt, vagy a fordulatszám alacsonyabb lett, mint az alapjárat).
kcsa tippjét bemásolom, a fair play miatt:
,,A leírás alapján inkább több apró hiba együtt (fals és/vagy karbi és/vagy tömítetlenségek valahol), vagy egy darab kurvanagy (átszakadóban lévő hengerfej/fal és kap levegőt dögivel) ''szerk: a karbi membránra ránéztünk, újszerű.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6222 üzenetére
Igazán nincs mit. Alapjáratot egész jól sikerült belőnünk, ahhoz képest,
hogy fogalmam sincs, honnan szívhat falsot... De a tuning Vileda kendő
"adta alá a lovat", mondjuk úgy 5-6-ot biztos. Azért óra 80-at vitt, hoppá!
Ui: vettem helyette valami mikroszálasat, sisaktisztításra jó lesz az...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6227 üzenetére
Nagyon sokat húztad a szétdöntést. Már 55 ezer van benne.
Lehet bármi, de azért egy csattanás és elerőtlenedés: nagy pech!Szerk: hogy ne maradjon ki: nincs benne kompót, fúrni kell!
Szerk2: engem a Madison akadozása akasztott ki. Pedig az csak
egy gyertya volt, mint kiderült. Ha kicseréltem volna még nyáron...
Más kérdés, hogy így elvittem szerelőhöz: vezérműlánchoz időben!
Szerk3: hozzá való, tutira működő szívatót mindenképp szerezz be.Reméltem, hogy az idei szezont kihúzza...
December 5-e van. Pár napja Dobogókőn Mackóék motoroztak. Így.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6228 üzenetére
Hát... Most szét lesz döntve. Aztán lesz ami lesz...
Végül is csak az olajfogyasztás volt az, ami miatt szét akartam dönteni + vezérlés csere...
De még most sem csörög, nem zörög... Tudja a franc. Hamarosan kiderül... Reméltem, hogy az idei szezont kihúzza... Hát, fogjuk rá. Most majd a szerelő megmondja mi van vele.A vezérlés itt sem volt cserélve, de annak lenne hangja, igaz akkor már késő... De még a lánc sem zörög.
Nem úgy, mint anno a Madisonon. Ott lehetett hallani, úgy emlékszem.
De tanulság: Ha legközelebb motort veszek első út tréleren a szerelőhöz, vázra lecsupaszítva... Utána tuti jó lesz.Ha nem lett komoly baja (azért csak nem) akkor kibírta...
Samu tippje: Elszaladtak a lovak (biztos megijedtek a csattanástól - Huszi).
Komolyra fordítva, nem tudom volt-e csattanás zenét hallgattam...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
polimorf
tag
válasz huszi.gyb #6227 üzenetére
Az én robogómnak is ugyan ezek a tünetei. Alapjáraton megy de amint gázt adok lefullad.
Csak annyi különbséggel, hogy nekem egy vasúti átjáró bukkanója után csinálta ugyanezt, dehát a nagy döccenő hatására. Azóta a garázsban áll, majd az ünnepek alatt ha lesz időm megnézem.
Mindenesetre én is kíváncsi lennék a hiba okára. Ha netán megtudsz valamit légyszi közöld velem is, és persze fordítva.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6229 üzenetére
Ha legközelebb motort veszek első út tréleren a szerelőhöz
Nem jó, mert a szerelőt ki kell fizetni. Meg miért kéne tréleren vinni?
(~4000 km-t beleraktál már, azidő alatt elég sok szerelő útba esik, nem?)Most írtam motordoktornak (Totalcar)
Aha! Ezért siettünk úgy a céghez.Meleg is van, meg van net is.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6232 üzenetére
~4000 km-t beleraktál már, azidő alatt elég sok szerelő útba esik, nem?
Ezalatt Gergő néhányszor pingvinezett már fölötte.A pénzes megjegyzés hatalmas gól, elismerem. A tréler némi trollkodás volt, Maja hatalmas tanulópénz... Következő motort csak akkor veszek, ha megvan a vételár +még egyszer annyi felújításra.
Mondjuk ami indokolta a generált: olajfogyasztás ezt a hibát nem okozhatta: volt benne olaj.
Vezérműlánc... Hát... Az meg zajos lenne szerintem...www.dongosofor.hu
-
polimorf
tag
válasz huszi.gyb #6235 üzenetére
Engem nem vitt haza, tolnom kellett., de már nem először. Ha felgyújtom levideózom és megosztom mindenkivel, hogy ilyen szemetet ne vegyen senki. Már a nevéből rá kellett volna jönnöm, hogy átverés az egész gép, hogy lehet egy 50-es biciklinek hurrican nevet adni?
Én benne vagyok a tábortűzben.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6233 üzenetére
néhányszor pingvinezett már fölötte
Nekem mondod? Egyébként nem vmi pontos a megfogalmazás, mert
amikor volt nála vmi konkrét hibával, AZT mindig megcsinálta! Pont nem
pingvinezett. (Azt, hogy néha csinált mellé 1-2 másikat most hagyjuk...)
Meg azt is, hogy nem vett észre olyat, amit észrevehetett volna ugye.Azért reméljük a legjobbakat, és hogy nem is ~100K lesz a vége.
Egyébként NEM gólokat akarok rugdosni! Sajnos benne van a pakliban,
hogy költeni kell rá. Már évekkel ezelőtt cseszegetett vele runner, hogy
nincs kompót, fúrni kell. Mert már évekkel korábban is ette az olajat.
(Tkp. az elejétől fogva, amióta nálam volt?) Tudom és megértem amúgy,
hogy nagyon bosszantó, hogy már költöttél rá rendesen, és egyben van
a gép (új gumik, kormánycsapágy rendbetétele, újrahúzott ülés), ERRE
a motor döglődik. Megértem, mert én is ezt éltem át ősszel. Max. ugye
annyi "előnyöm" van, hogy a Madison ki van fizetve: gyufa/Duna játszott.Kis Majának amúgy tényleg lelke van, eddig minden kis/nagy baját lábon
kibírta. (Mínusz a szíjszakadás 4 éve, de azt már legutóbb is említettem,
hogy nem ér, s nem a motor hibája volt, hanem az átverős kereskedőké.)
Szóval se vontatás, se trailerezés, út szélén még sosem hagyott...
(Nem mondom, hogy ez nem következik be, ha nincs ráköltve! De hát ez
van, itt a tél, szét lesz döntve, össze lesz rakva, s megy újabb 50000-et.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6240 üzenetére
Mert már évekkel korábban is ette az olajat.
Ezért gondoltam, hogy ha odafigyelek az olajra (a legelején volt 1x, hogy nem ért bele a pálca, illetve 1x, hogy minimumon volt, de keveset mentem úgy vele), azóta inkább fél körül rátöltök (mint pl ma is), és így kibírja a szezont... Meglátjuk mi okozza a hibát, de nem vagyok benne biztos, hogy nem jött volna elő, ha 1000km után szétdöntjük... Vagyis... tudja a fene, majd utólag kiderül.szerk.: Most már rendbe lesz téve, ki fogom fizetni, és lesz egy jó motorom...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #6242 üzenetére
Vagy csak betekerve mérem az olajszintet... Még pálcára se kell költeni. Olajnyomás jelző ledet meg kikötöm, biztos ami fix...
kcsa: Én is ezt remélem... Félek a főtengelytől... Nem tudom arra mit mondanak... Viszont ha már ennyit ráköltöttem, még ezt megoldom, és utána remélhetőleg nem lesz gond vele. Akkor már törleszthetek teljes erőbedobással.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6244 üzenetére
Egyébként ez korántsem vicces. Én egy nyáron át jártam vele kevés olajjal.
(Nyilván arra célzol, hiszen ott van a gonosz smiley, szóval ez is ismert.)
Persze töltögettem rá becsülettel, csak éppen betekerve mértem a szintet.Ui: azért tudom, hogy milyen, amikor kevés benne az olaj. Kezd "kihagyni",
akadozni. Még jó, hogy megragadnia akkor sem sikerült, és összekaristolni
a hengerfalat sem, de ez majd kiderül ha beborul. Csattanás: gyűrűtörés? -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6245 üzenetére
Ja a gonosz smiley-t nem arra értettem... Csak a tyúnerjózsi megoldásra, válaszul a hosszabb pálcára.
Ha a gyűrű törne, akkor az ott lenne valahol a motorban... Karcolna, hangot adna. Szerintem... Csattanás nem tudom volt-e, lehet... De te is hallottad, szép hangja volt. Ha valami ott beszorult volna, törött lenne, nem így szólna. Szerintem...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6246 üzenetére
Jogos, csak (rossz) poén volt. Pöcc-röff a motor. Szép hangja van.
Ellenben nyelezve szinte fuldoklik, erő nincs benne: kis gázra van,
de mint kiderült, a gyakorlatban azért az sem valami hatalmas erő.Passz. Valami elszállt, az tuti, mert egyik pillanatról a másikra...?
(És az, hogy nem lehet lefullasztani a légszűrő eldugításával sem,
meg a levegő csavar tökig becsavarásával sem, az minimum fura.)Amúgy gondoltam arra, hogy a szívató miatt túldúsul, azért fullad,
de az sem ilyen "azonnalos" történet. És játszottunk a szívatóval,
csak nem sokra jutottunk. Mindenesetre nem jó a keverék, az tuti.
Csörögni továbbra sem csörög... az alapjárata is teljesen normális.
Csak (lol "csak") a gázra reagál most eléggé rapszodikusan.Szerk: nem lehet, hogy mondjuk "beszakadt" az EGR? Ki kéne
próbálni, hogy kiiktatod. Raksz rá gumidugót a szívócsonkra, és...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6247 üzenetére
Jól összefoglaltad a tapasztalatokat...
Annyit még hozzátennék, hogy ereje (valamennyi) van, csak nem pörög fel terhelés alatt... Úgy mondd nyomatékból ment 60-ig, amit ugye eddig fordulatból oldott meg...
Fül alapján eddig 9000körül pörgött, most talán 6000lehetett... Sztenderen, terhelés nélkül felpörgött...
szerk.: Másképpen, ha nem adok neki levegőt, nem pörög fel, de nem is fullad.
EGR-rel is játszottunk, befogva is fulladt. (Fék+gáz kombó). Szerintem nem fogom most kínozni, utánfutón fog eljutni a szerelőhöz. Ha szétszedte, és látjuk, hogy nem tesszük tönkre, szívem szerint akkor tesztelgetném tovább... De jó ötlet lehet... Bár amikor nem "dugóztuk le"(befogtam kézzel) az EGR-t azonnal le is állt...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6248 üzenetére
Ha gondolod, rárakhatjuk a fordulatszámmérőt, úgysem kell most a Madisonra,
aztán ugye akartam rá venni már rég azt az olajnyomásmérős csodát.Amúgy az az új cső, amit néztünk az EGR rendszernél ekkor volt lecserélve.
Perszehogy láttam élőben, DE én csak pingvinezek, nem vagyok szerelő...
Az EGR-nek amúgy csak a vezérlését piszkáltuk, de nem iktattuk ki... Ha pl.
beszakadt a membránja (most csak úgy hasraütök), akkor lehet, hogy maxon
kapja rajta folyamat az "extra" levegőt, a kipufogógázból visszavezetve persze.
A kiiktatása akkor lenne teljes, ha ezt a visszavezetést kötnénk le/dugóznánk.De ez amolyan hályogkovácskodás. Azt még logikusnak találom, hogy mikor
levetted a csövet, és nem fogtad be, akkor ott(!) falsot szívva "elszegényedett"
és leállt, hiszen az már a karbi után van, ugye a szívócsonkon, ellenben ha a
karbi elé sikerül betolni sok levegőt, akkor mehet hozzá extra üzemanyag is?
Amúgy meg ha lefojtjuk, és túldúsul, akkor chopperesednie kéne / lefulladnia.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6249 üzenetére
Az a cső szép volt, jó állapotú. Nem hiába.
A fordulatszám mérős felajánlást köszi, szerintem még élni fogok vele. (Be kéne lőni a variátort is)... De most nem szívesen járatnám a motort... Valószínűleg nem árt neki, de amíg nem tudom mi a baja... Szerinted? Te láttad élőben...
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest