-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
30z.Samu
félisten
-
csongi
Topikgazda
válasz 30z.Samu #5744 üzenetére
Azért azzal legyél tisztába, hogy 250ccm től már annyiba van egy motor üzemeltetése mint egy 1,3-as suzuki wagonR ,vagy bármely kisebb japán ató.
250ccm szerelő bére nélkül cirka 32Ft/kmJah 2001-es karbis a kis honda, ami ugye sosem romlik el.
Ezért szereti bogyo12 is mert sosem kellett szerelnie[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #5753 üzenetére
Azt senki nem fogja megmondani, hogy TE mit szeretnél.
(Legalábbis ameddig egyedülálló vagy ugye, nyehehe.)csongi: de azzal is legyél tisztában, hogy Budapesten napi
közlekedés céljából autóba ülni halál, olyan dugók vannak.
Persze nem gond, "megoldja" a dugódíj napi 7-800 Ft-ért.
Meg ha nincs céges parkolód, akkor parkolásra is számolj:
még van, ahol ingyen meg lehet állni. De talán nem sokáig.Kérdezzük HGabor89-et: drágább-e RR-rel melóba járni?
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Néha azért kellett, de eddig még mindig mindenhonnan hazahozott. Inkább csak a karbantartás, fogyó-kopó dolgok cseréje, illetve az előző tulaj általi elhanyagoltság következményeinek elhárítása: kevés munka, kevés pénz, nagyon sok önfeledt motorozgatás (kop-kop bal kézzel keményfán alulról felfelé 4x )
A többi inkább csak túrázásra alkalmassá tétel: táskatartó konzolok gyártása, GPS-tartó gyártása, túraplexi, rendes első lámpa, stb. Azért volt más is: előző tulaj által kiherélt kipufogók bogyó-kompatibilissá tétele.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5759 üzenetére
Most nem ez volt a kérdés. Drágább-e az RR? Figyelembe véve
a dugulás/parkolás/fogyasztás szentháromságot. Lehet, nem is? -
Something_
őstag
válasz DigitXT #5761 üzenetére
Dugulás? Sokkal jobban cikázok az autók között ezzel, mint a majával, biztonságosabbnak is érzem. (jah és sokkkal (!!!) jobban figyelnek az autósok az RR-re, mint a robogóra. SOKKAL)
Parkolás az ugyanaz, csak ezt a középsztender hiánya miatt jobban féltem
Fogyasztás? Hát, a maja 3,5 volt ugye max, de nem húztam neki. Ezt húzom (habár ha azt nézzük, hogy 117 lóerő, akkor mégse húzom, csak "dinamikusan" haladok vele) és 6,0-6,2-re jöttek ki eddig a fogyasztások, 15 litert tankoltam legutóbb 240 km-erre. Habár a fogyasztást nem nézegettem majánál sem, ennél sem fogom. Más lenne a helyzet, hogyha 8-9 litert enne, de ez a 6 liter nem zavar.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5763 üzenetére
Na, ez már közelít. A kérdés az volt, hogy AUTÓHOZ KÉPEST!
Ti. csongi felvetette, hogy egy 1.3-as Suzuki olcsóbb alternatíva.
(Én meg ezt kételkedve fogadtam, Bp-en belüli melóba járásnál.) -
30z.Samu
félisten
válasz Something_ #5765 üzenetére
Nem vagyok pesti, de szinte minden nap járok bent, Pesten is dolgozom.
Sic Parvis Magna
-
kcsa
veterán
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #5768 üzenetére
persze, meg bejárni is ötször annyi idő. pusztán használati költség oldalról néztem.
-
lac1
csendes tag
válasz huszi.gyb #5516 üzenetére
Köszönöm!
Azt azért elmesélem, hogy nem volt egyszerű, mert nem a gazdával beszéltem, hanem egy megbízottal, nem volt papír csak postán küldte utánam, amiről kiderült, hogy egy karakterrel több volt a motorszámban mint a valóságban, az online biztosítás kötésnél a Derbi, mint márka nem is volt sehol, a jogosítvány megszerzésére - mert hogy nincs még erre a kategóriára - nem engedett tovább a rendszer, de addig nincs átírás, amíg nem kötök rá biztosítást, de addig csak a régi forgalmi engedély van, vagyis annak a száma, tehát van egy érvényesnek látszó biztosításom egy már nem létező forgalmi engedély számú motorra.
Igaz, csak évi 2544 Ft-ért.
És plusz 2 ezer forint a műszaki szemle a motorszám miatt. Bakker.A számítástechnika nem egy egzakt tudomány...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5745 üzenetére
A szívató bekerülése óta ~400km-t mentem a motorral így. Megjegyezném, az elején még jó volt. Kb 200km óta hol jó hol nem... Még ma szétszedem, kicserélem a régire... Nyugodt lehetsz, az üzletre a szavamat adtam, nem hátrálok ki belőle, bármekkora is a szopóroller.
Nem ezzel a szerelővel fogom megcsináltatni. Mosquito kit is ajánlottál? Neki nem mentettem el az elérhetőségét.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5771 üzenetére
Nem csak az: egyszerűen felháborítónak tartom a szerelő szövegét!
Tegyük fel, hogy 100K lesz a felújitás. Ne legyen annyi! De csak egy
pillanatra tegyük fel. Erre ő: inkább vegyél egy keveset futott donort,
és rakd át a blokkját. Hogy miakénköveslóf*sz? Kezdjük azzal, hogy
mit kapsz 100K-ért? Roncsot talán. Keveset futottat? Ugyanmár. Ha
létezik is ilyen példány, azért megkérik a 400K-t alsó hangon. Ha. És
ha létezik, és megvetted, akkor miért nem azt a keveset futott, kiváló
állapotnak örvendő donort használod? Miért raknád át a blokkját?
Noooormális, Margit? Még ha 5000 km után totálra törték s hibátlan
a blokk, akkor talán: elvégre a vázsérülés jellemzően (valóban) GTK.
Aztán találj egy ilyet. 100K-ért. Amúgy meg ha 100K, akkor annyi, de
akkor megint évekre jó a motor, ahogy eddig is voltak rajta 40-50K-s
felújítások, hát istenem... Ezzel jár: nálad van az XLS/benne minden.Ha 25K lenne az órájában, elvállalná? Elhinné egy 11 éves motorról?
Röviden és tömören, erre a hozzáállásra megírtam, amit: menjen a... -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5776 üzenetére
Én is felháborodtam, és eltanácstalanodtam...
Lehet, hogy ez nem jött át az írásomon... De azok a szövegek, hogy ha a főtengely csapágy kuka, cseréljek főtengelyt mert 54k alatt megkopik az is...
Vazzeg, oké, hogy nem 1 hengeres, de Golfban 300k után gyűrűztek, és szevasz, mert minden más jó volt... Bontás nélkül miért kell leírni az egészet? Semmi bajom nem lett volna, ha úgy mondja:
Figyelj, ha a tömítés+szimering elég 10k. Ha minden fos rajta 300k... Nem látta, jogosnak tartom. De amikor közölte, hogy lényegében blokkház maradhat, minden más csere... 54k utána futóművéhez is hozzá kell nyúlni... Erre mondtam neki, hogy nem, zsír új gumik, fasza rugózás, egyenes futás rendben... Erre csend...Pedig bíztam benne, hogy normális hozzáállása lesz...
Értem én, ha mindent kicserélek, akkor tuti, hogy minden új... De akkor bemegyek Yamahához, és elhozom az új Majesty-t nem? Nem ez lenne a célom, csak egy fasza, használható motor, megnézve, hogy mi az ami cserés, és azt szétkapni...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5778 üzenetére
Mondtam neki... Hogy az is volt már cserélve, gumik is újak, nem csörög/zörög... Külön lementem a hívás után megnéztem azt amit mondott, nem produkálja a motor... (Főtengely ha kopott csattog. Amikor alapjáraton odahúzod a gázt odab@sz a rendszernek). Külön odafigyelve megnéztem, ilyen nincs...
És azért szerény véleményem, hogy a csapágy hamarabb lesz kukás mint a főtengely... Plusz a vezetők/ fogaskerekek is jobban bírják, mint a lánc... (Kérdés, hogy ebben van-e vezető).
www.dongosofor.hu
-
üszök
őstag
válasz huszi.gyb #5779 üzenetére
Csak halkan és félve írom le,de volt egy Yamaha Sygnus-om vagy 10 éve. Kicsit csapágyas lett a blokkja,néztem gyári alkatrészeket,a dugó több mint 30k lett volna ha jól emlékszem a gyűrűsor is 15 körül a hajtókar alsó tűgörgővel megint vagy 30 k. Komplett blokk meg 30k volt,nem tudom miért nem vettem meg,már nem emlékszem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Nem Cygnus lesz az? Persze, ha új blokkot építesz alkatrészenként, az halál!
De azért kíváncsi lennék, hogy a komplett blokk honnan/milyen állapotban volt.Meg aztán ÉN NEM cserélnék komplett blokkot egy olyan gépben, aminek kb.
egyetlen baja, hogy eszi az olajat (évek óta), de amúgy semmi indítási gondja,
se erőben nem panaszkodhat, se nem okádja a füstöt. Miért kéne blokkcsere?Qrva szelepszárszimeringet kéne kicserélni (ha már elmállott), aztán szevasz.
Bővebben meg csak szétszedés után - de a balf*sz szerelő látatlanban (!) azt
mondja, hogy EZ GTK. De mi? Egy motorfelújítás? Amikor még azt sem tudja,
mit kell csinálni? Továbbra is: megy melegebb éghajlatra. Szigorúan szerintem.Nézd meg ezt az írást... Több, mint 3 éves... Szerelőtől, ugyanarról a motorról!
Huszi megállapította, hogy a 10W50-es olajat, amit másik szerelő kísérletképp
rakott bele, nem nagyon komálta, mert betolta az arcába - 10W40-et meg nem.De amúgy tudom (másik topikban is sláger): fúrni kell! Nincs kompót. Stb.
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm mindenkinek a tippeket.
Tegnap beszéltem egy másik szerelővel... Januárra tudja vállalni. INGYENES bevizsgálás, INGYENES ajánlattétel... És utána dönthetek. Leírásból mondta, hogy sok dolog lehet, a tömítés cserétől a komplett motor cseréjéig. Nyilván nem látta, nem tudhatja, de azt mondta, hogy ha a rezonancia amit Gergő mondott tényleg van, azt általában a főtengely kopása (hajtókar főleg) okozza. Azt meg főtengellyel együtt cserélni nem kis összeg...
De azt mondta, hogy meg kell nézni, rá kell mérni, és utána minden kiderül... Ugye Gergő sem szedte szét, csak mondott egy tippet... Tehát ha nem az, megúszom.
Más: Szívató téma... Szétszedtem a motort, és tádááám a bontott szívató nem szétszedhető. Szóval beszoptam... Vehetek még egyet... De jó lesz nekem hibás is, csak azt a hülye műanyagot tudjam kiszedni belőle.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Luigi feladta a vezérműláncot. Igaz, már hétfőn kifizettem,
de nézzük a jó oldalát: LESZ, és jobb később, mint soha.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5794 üzenetére
Jaja, csak ugye várjuk ki a végét, hogy az lesz-e a típus.
Nagyon OFF: biztos azt hitte, robogó, és elfér a sorok közt.
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #5797 üzenetére
És stílusa sincs
Neki legalább van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen