-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Én halál nyugodt vagyok, nekem bőven elég az a valós 94 km/h.
Marketingszempontból viszont jó lenne átlépni. Találkozó mehet!
Gyorsulás teszt is mehet, végsebesség mondjuk 3 fokban már ne.
(Sokkal érdekesebb kérdés, hogy jól lőttem-e be az alapjáratot.)Gyufa akkor sem lesz nálam, ha nem indul. Inkább contact spray!
(Van egy tippem, hogy miért nem indítózik, amikor olyanja van...)Szerk: valaki főtengelyszimering méretet + bp-i szimeringboltot?
Mobilról vagyok, kicsit régiről, ami lassú: hátha valaki fejből.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #5302 üzenetére
"...nekem bőven elég az a valós 94 km/h..." - A Csótány is ennyit megy, nekem is elég.
szerk: Gyimesbükkig elég volt, messzebbre meg nem készülök!Szerk 2: habár a Transz-Fogaras végigjárásának ötlete gondolkodóba ejtett...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
Túl sok rajta az idom
Ami nálam van le sem fotózom ,mert nincs mit Minden darabokban.
DIGITXT: GPS szerint volt 100 valóságban kb 94Kmh.
Óra szerint volt 130 körül a vége.
Az áttételt új oldottam meg, hogy nagyobb legyen, vagyis a gyorsulás rovására ment egy picit, viszont 3,3 liter volt a max. De volt 3 liter alatt is.
Évjárat 2003 vagy 2004-es vas volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Kutya legyek, ha teljesen értem a HSZ-t.
"GPS szerint volt 100 valóságban kb 94Kmh"
Mármint óra szerint 100 volt GPS szerint 94?
Tehát óra szerint 130 vége GPS szerint 122?"áttételt új oldottam meg, hogy nagyobb legyen"
Mármint raktál bele nehezebb görgőt? Vagy már
a véglehajtáshoz is hozzányúltál? (~30K-ért...)vagyis a gyorsulás rovására ment egy picit
Ez világos, és a varió működését ismerve érthető.viszont 3,3 liter volt a max. De volt 3 liter alatt is.
Jól hangzik. HGabor89 szerint ez is 3-3,5-ből jár.
És ő csak Bp-en használta; de nem hajtotta szét.Lassan megint tankolnom kell, csak nem nagyon
tudom, hogy mennyit mentem a legutóbbi óta, lol.Az alapjárat viszont kiváló lett, s a motorfékem is
érezhetően jobb. (Nohiszen: nem tudtam teljesen
elvenni a gázt, ki volt támasztva túl magasan...) -
DigitXT
félisten
Ja, tényleg, már emlékszem, hogy írtál valami köszörülésről.
Ez amúgy olyan, mint a hézagoló kiszedése... A "kis" Maján is
szépen levitte a fordulatot, meg csökkentette a fogyasztást. De
volt egy mellékhatása, amit mindenki jól ismer: valszeg egy pici
csökkentés lett volna ideális. 1,9 mm-es hézagolóval 9000 rpm+
Ez egyrészt fogyasztásnövelő. Másrészt felesleges gyilkolás is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5310 üzenetére
Én a helyedben néznék bele Dr. Pulley görgőket is.
Csodákra képes, ami a teljesítmény optimalizálását illeti.Amúgy tökugyanolyan 20x12-es görgő van benne, mint a
"nagy" Majában, csak ugye 6 db, nem 8. Mármint a gyári
varióba: a Multivarba hirtelen meg nem mondom... 20x17?Mindegy. Ma próbálok egy 14-es pulit. Kíváncsi vagyok.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5311 üzenetére
Lehet, hogy láma kérdés, de Puli miért lenne jó? Oké, hogy más forma, de ha a motor már így is kvasokat pörög? Azon gondolkodtam, hogy nehezebb görgőt dobok bele, de ami működik, ahhoz nem nyúlunk elvet szem előtt tartva (plusz azt, hogy nincs szerszámom), úgy döntöttem generálig várok vele.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5312 üzenetére
Bocs, tévedtem, 20x12 az a 125/150/250-es Majában van: a 180 unikum.
A puli pont azért jó, mert kevesebbet pörög vele motor... növeli a végáttételt!
Mondjuk nálad most nem ez a gond, mert így is tökig nyit a varió - hiszen a
hézagoló állítja meg. Szóval nálad nem sokat hozna, hézagolót kéne belőni.
(Esetleg simán nehezebb görgőket rakni bele, mint a 10,5-es Malossi.)Nincs szerszám, nincs szerszám: hát volt ez bármikor probléma nálam?
bogyó: értem én! De nekem nem lenne szívem 8000+ fordulaton tekerni egy
sima országúti tempónál, s vegyük figyelembe, hogy ez 20LE-s 250-es gép:
egyszerűen szarul van áttételezve. (Mintha Te nem használnád ki a Csótány
összes fokozatát, hanem megállnál az utolsó előtt eggyel - vagy kettővel.)Mondjuk az is igaz, hogy imádom ezt a sötétkék dögöt. De akkor sem
tervezhetek vele hosszú távra. Előbb-utóbb* kész a Madison, az mégiscsak
30 LE. És 150 a vége: sokkal "túrabarátabb" gép. Bár "városbarátabb" nem!
"Mukábajárás" barátabb meg végképp nem a 2x-es fogyasztása miatt, LOL.*: tényleg huszi, CityBike kussol a vezérműláncról? Tegnapra ígérték...
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5313 üzenetére
Generálig már kibírja, olaj szintet ellenőrzöm, de most kedvezőbb lett a fogyasztása.... Repsol olaj? Eldugult a lyuk?
A 180-as tényleg unikum, de nem értem miért. A futár srácnak nem teljesen volt igaza, mert sokban más a 180-as.Közben nézegetem a szervizkönyveket, de csak part no.-t ír mindenhol, amivel a google nem sokra megy.
Felhívom őket.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5315 üzenetére
Na kitalálod? Nem érkezett meg, keddre ígérik nekik... Amint megjött, hívnak.
Egyébként megnéztem a 20x12-es puli görgőket. 29,9€/6db+pk, a legnehezebb 11g.
Ennyiért nem lesz... Először a hézagolóval játszanék, és ha az ideális, és még mindig sokat pörög, arra gondoltam, hogy kellene bele egy RMS görgő szett (olcsó 2,5k/8db) úgy 13g-os. És méregetni, faragni belőle, majd megint mérni. Ékszermérlegem van, csak fordulatszámmérő kéne.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5316 üzenetére
Érdekes: én ilyen hajtóműolajat raktam bele 2 éve, nem motorolajat.
"Nem érkezett meg, keddre ígérik nekik..."
Az önmagában nem baj. Jobb a november 4., mint a február 28.Kell a fordulatszámmérő? Megyünk Gergőhöz, lekapjuk a Madisonról.
(Amíg álldogál ott alkatrészhiány miatt, addig ugye minek... Amúgy meg
akartam egy 9000-ig mérő, olajnyomás kijelzővel felvértezettet. Csak az
a baj, hogy a KOSO mérce magában elég húzós összegbe fájt anno.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5319 üzenetére
Akkor azt írtad, hogy mindenben megfelel a gyári előírásoknak. Akkor valamelyik szervizkönyv hazudik... De melyik? Majestyscooter-ről töltöttem már le 4-et.
Olajnyomás jelzőt kérdeztem a boltban, amikor visszavittem a láncodat... Mondták, hogy van, persze 15k.
Köszi, de Madisont nem akarom bántani. Jó az neki. Remélem a szerelőnek lesz, ha nem, ebayen vannak olcsók, rondák, de javítási célnak megfelelnek.szerk2: Most megnéztem, mindkét szervizkönyv 10w30-at ír... Akkor főleg cserélni kéne...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #5321 üzenetére
Nabazmeg:
8-1
Transmission oil
Type
YAMALUBE 4 (10W30) or SAE10W30
type SE motor oil6-10:
Recommended final gear oil:
Shaft drive gear oil (Part No.:
9079E-SH001-00)Tény, ami tény, part No alapján rákeresve, mindenhol 80w90-es olajokat ad ki, bár konkrétan nem írta sehol, hogy ez az olaj milyen viszkozitású... Lehet, hogy a váltó olajnál más a szabvány? Annyira nem értek az olajokhoz...
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #5327 üzenetére
Megnéztem a manualt. A karbantartásnál ajánlott olaj ugye Yamaha saját, ahogy nézem a gyár nem igazán adja meg a viszkozitást hozzá.
A specifikációknál pedig 10w30 type SE olaj. Namost abból kiindulva hogy SE minősítésű olaj már csak történelemkönyvekben (ha egyáltalán) létezik, elég igénytelen valószínűleg az olajminőségre, úgyhogy látva ezt én azt mondanám hogy a 80w90 hajtóműolaj és a 10w30 motorolaj is jó lesz oda. (kb.: amelyik olcsóbb - szerk.: bár én a sima motorolajat használnám bele)
Ha hajtóműolajat veszel, akkor viszont szerintem GL4-et vegyél, GL5-el bajok lehetnek öreg jármű esetében - van valami korrozív adalék benne ami megesz egyes színesfémeket.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Jaja, 250-es Majába is az volt. Nyekergett is vele melegen, mint a qrvaélet.
Amióta 10W40-et kapott azóta... is nyekereg. Csak 15 km után azért még nem
melegszik fel annyira a mostani 7-10 fokokban: tegnap este tök csendben volt...Szerk: lehet bele kellett volna tolni a Madisonnál használt 80W90 GL4-et.Szerk: ne értsd félre, ez amolyan sírvaröhögős poszt, nem okoskodós! Én ugye
egész biztosan kevesebbet értek a hajtóműolajokhoz, múltkor is segítettetek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #5334 üzenetére
Volt. Arra cseréltem, amikor rámtört a para, hogy milyen hangja van már.
Szerk: csak melegen van ilyen hangja. Ahhoz menni kell 20-30 kilit vele.MÁS: rámírt a szerelő, hogy b*szná ki a motort a garázsból, mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #5317 üzenetére
A 250-nél ez volt a cél , és sikeresen teljesült.
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #5335 üzenetére
Hajtóműbe mehet a 80W-90- Van benne elég km és nem mai gyerek, gondolom az olajcsere sem volt sűrűn eszközölve. Idővel a hajtóműben is megnőnek a hézagok. Az olajat a fokaskerekek tolják szét, szóval amíg olaj van benne az menni fog. A 10W motor olaj viszont a megnő hézagok miatt már nem csillapít eleget a foghézagok között. Szóval melegen elfolyik és elvékonyodik. A hajtómű olaj vastagabb marad. Normál körülmények között a csapágyazás növelt hézagú nagy fordulatú csapágyak, ezek elbírják a hajtómű olajat. Szóval ha csendesebbet szeretnél akkor hajtómű. A motorolaj használatával, könnyen lehet hogy visító hang előjön a hajtóműből.
(#5336) DigitXT: Vastagabb olajjal is hangja van? 80W-90[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Köszi. Valószínűleg lett már túlhasználva az olaj. Szóval akkor inkább 80W90, most azon az 1-2000Ft-on már semmi nem múlik. A generál úgyis benne lesz egy szép 'kis' összegben. Viszont ha már hozzányúlunk, akkor legyen úgy, hogy egy szezont elmenjen mindenféle csavarozás nélkül. Szép álom, de ez lenne a cél...
szerk.: 1L Castrol 1600Ft. És akkor már anyámék robogójában is ki tudom cserélni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Szeretem a márkás olajokat, eddig beváltak. Tactban is Castrol hajtóműolaj volt, Repsol 2T motorolaj.
Egyébként másik 80W90-est nem találtam ott, ahol szoktam olajat venni.
A Castrollal van valami gond, vagy "csak" azzal, hogy 1,6x annyiba kerül, mint amennyi nálad a határ?
Te mit veszel 1000Ft-ért? Nekem az gyanúsan olcsónak tűnik. Lassan 2L jobb minőségű étolaj ára.A félreértések elkerülése végett 1600Ft 1L olaj, ami elég lenne 3 robogóba.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Na, röpke 5 perces tesztkarika alapján a Puli ott van a szeren:
segg-dynoban odaver! Fordulatszámot simítja. Végsebesség
nőni fog szerintem. Nem volt alkalmam most ezt is tesztelni,
de fordulatszám alapján ígéretes. (Az 5K-t simán megérte.) -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #5348 üzenetére
OLX. Egypálcás. Alig használt. 14 grammos.
Érzésre megy mint a golyó. Dinamikus váltás,
jobb motorfék, simább gyorsulás, minden.
Ha még lesz a szezonból GPS-szel validálom.üszök: köszi! (Jövő évi szállítással jöttek már,
ha a vége az, hogy japánból rendelik be, lol.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest