-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
Ez is egy fajta fogyasztás csökkentés. Amennyiben a tényleges elfogyasztott üzemanyag mennyiség nem nő meg, de a teljesítmény viszont igen, akkor a Liter /Le arányában kedvezőbb a fogyasztás.
így Egy 300ccm blokk jelentősen kevesebb fogyasztási mutatóval rendelkezik mint egy 250-es.
ccm-Le arányában. Feltételezem, hogy ugyanannyi üzemynag elégetésével a kibocsájtott káros anyag nem lesz több, viszont teljesítményben nyereség.
20%al nagyobb ccm, de a fogyasztás nem nő meg, viszont a 21Le képest a 31Le több mint 40% növekedés. Nah már ez idáig szép és jó.De mi lesz az élet tartammal? Ha kevesebbet bír menni akkor nem lett környezet kímélőbb, mivel a futási km kevesebb és az előállításnál jelentős energia veszteség lesz, ugyan azon alkatrészből többet kell gyártani. persze a gyártási energia szüksékletet is jó lene tudni pontosanjoesalty:
Ekkora olajfogyasztásnál az is szép tőle hogy hajlandó menni -
huszi.gyb
senior tag
joesalty:
Ekkora olajfogyasztásnál az is szép tőle hogy hajlandó menniszerk.: DigitXT megelőztél.
1000km-en majd 1L eddig a "rekord" igaz az 10W50 Castrolból. Most a 10W40-nél rövid utakon is ilyen 5-6dl/1000km körül alakulhat... Mindjárt utána fogok számolni.
szerk.: Nagyjából pontos... 1100km-re kb 7dl...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
joesalty
csendes tag
Sajna ez van...
Alapvetően ennyi a para az egészben, mert mikor megvettem, nem csörgött-zörgött, végsebességet tudta, nem füstölt.
Szóval amit lehetetett megnéztem rajta.
Mindegy, elmegy dokibácsihoz aki majd meggyógyítja, vagy ha nem, akkor meg túladok rajta, mint megkímélt, karbantartott moci...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
joesalty
csendes tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6307 üzenetére
Nem, nem volt időm foglalkozni vele... Egyetem elég durva most. Heti 3-4ZH+házi beadás...
Kocsiban a szerszámkészlet, ha lesz időm, beugrok egy kicsit szerelni. Ez legkorábban szerda... Legkésőbb... Január?kcsa: Köszönöm, megkaptam.
joesalty: Nekem a legutóbbi olajcserénél az volt, hogy kb 50km-rel csere előtt töltöttem tele (amúgy is kidobtam volna az olajat, mert 10W40 ment bele 10W50 helyett... Akkor meg úgy voltam vele, hogy ne negyed körül álljon az olaj... 50km után korom fekete olaj jött le... Mert ugye a kosz nem megy el a motorból csak az olaj...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
joesalty
csendes tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na igen, de mi "háromszázezerér' "keresünk nagyrobogót / motort / akármit, miközben ezek új (tehát garantáltan hibátlan) ára jellemzően másfél- kétmillió forint. Nem tudom mit kell csodálkozni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz joesalty #6312 üzenetére
Telefonban normálisnak tűnt... Jó, amikor magáztam (idegent telefonban először mindig) akkor szólt érte. De nagyon korrektnek tűnt. Az, hogy mi a hobbija nem érdekel (de örülök neki, ha a motorok).
Összeszedtem a hibalistát, amire nem ártana ránézni... Szerintetek kihagytam valamit?
Tünetek:
1. Gyertya, és gyertya pipa 3000km alatt tönkre ment. Automata szívató tönkre ment (a tű és a henger alatti műanyag egyik lába letört, elektronika jó). A bontott automata szívató eleinte jól működött, majd az is meghalt (folyamatosan magas alapjárat). Rezgések?
2. Olajfogyasztás 1000km-en 5-8dl. A motorblokkon látható olajsár, a kipufogó vége fekete, kormos.
3. Előző tulajdonos multivariot tett bele, és kiszedte a hézagolót. Így a motor teljesítménycsúcson (8600RPM) pörgött. A gond csak annyi volt, hogy a szíj beleért a deklibe és idő előtt elkopott. Visszatettük a hézagolót, új szíj, de most teljesítmény csúcs fölé pörög. Valamint kis gáznál (érzésre a holtponton ahol a kuplung csúszik) néha rángat a motor, főleg városi araszolásoknál.
4. Új hiba: A héten produkálta. Előzésnél elment a motor ereje, nagyobb gázra terhelésnél (motoron ülve) fullad. Sztenderen felpörög, de teljes gázon ott is fullad. Kipufogógáznak benzines szaga van. Próbáltuk a levegő csavarral megfullasztani, de nem reagált semmit, a motor tovább járt. Egy kendővel eltömve a légszűrőt sikerült biztonságos helyre juttatni a motort. Erőtlenebb volt, mint szokott, de ment.Félek a választól...
De egyszer kell rendbe tenni...www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6314 üzenetére
A hézagoló nélkül NEM nagyon ment 8000 fölé...
(Ha visszakeresel, leírtam, milyen konstellációkban
használtam: a teljesítménycsúcsra nem lőttem be.)Fordulatszámról látatlanban bármit, necc: tippelem
a túlpörgést "fülre". De azért a mérés nem ártana.
Nálad a gyári varió. Tán a kontrasztrugó is megvan. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6315 üzenetére
Jaa, köszi, javítom. Tényleg, rosszul emlékeztem...
Ha belemegyünk ebbe az állítgatásba a pontos értékeket kiméri gondolom...
Gyári vario biztos, a rugót nem tudom 100%-ra, de könnyen lehet. Minden esetre az alkatrészeket összekészítem, aztán berakom a motorba (enni nem kér), és majd ő kimatekozzawww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na beszéltem a szerelővel...
Azt mondja nemrég volt nála egy ilyen hibás Majesty (ugyanez a karburációs gond), karbiba kell matatni (szakmai titok, hogy mit kell cserélni), de csak gyáriban lehet rendelni úgy 15 000. Azt mondja jó eséllyel nem EGR, hanem ez lesz...
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
-
Golota
aktív tag
válasz Bogyó bá' #6313 üzenetére
Én nem így látom. Először is, nem tudhatod, hogy mennyiért vesznek mások motort/robogót, de nem is annyira az ár itt a lényeges. Az eladót senki nem kényszeríti arra, hogy egy bizonyos árszinten hirdessen, de a korrektség -szerintem- alapfeltétel lenne.
Az én esetemben pl szabadságot vettem ki, összesen 500 km-t utaztam, hogy megnézzek 5 különböző robogót. Minősíthetetlen, összetákolt romhalmaz volt mindegyik. Direkt kértem a telefonban minden potenciális eladót, hogy ha nem olyan, mint a leírásban és a fotón (amik valszeg évekkel korábban készültek), akkor tiszteljen meg azzal, hogy nem rángat oda, mert nem fogom megvenni. Félreértés ne essék, nem szalonállapotra készültem egy 5-6 éves robogó esetében, de azt elvárom, hogy ne egy leszakadt kipufogós, olajmocskos, füstölő romot kelljen nézegetnem. Sajnos azóta kiderült, hogy általános jelenség.
Én is adtam már el kéz alatt több motort. Mindegyik rendesen volt szervizelve és korrekt leírást adtam róla. Az megint alap, hogy nem koszosan mutatom meg a potenciális vevőnek. Nem is volt még soha utólagos reklamáció, mert mindegyik olyan volt, amivel én is nyugodtan jártam.
Szóval nekem senki ne jöjjön azzal, hogy "ennyi pénzért mit vársz", mert pontosan azt várom, ami le van írva és igenis lehet normális áron, korrekt állapotú motort venni. Eleve nem is értem, hogy egy 5-6 éves motronak miért kell ennyire leharcoltnak lennie. Csak mert a prosztó tulaj nem akarja évente egyszer kifizetni a szervíz díjat? Nevetséges.
-
huszi.gyb
senior tag
Melyik motorok vannak még a 180-as Maja blokkjával szerelve?
Madisont tudom. (Bár abból is ott a kérdés, hogy mind? )www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
Többek között emiatt gondoltam hogy 150 = Yamaha, 180 = Piaggio. Bár tény, hogy az említett típusnak sosem néztem rendesen utána
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6330 üzenetére
Semmi sem biztos... De pl. a szerelő, aki csak a tünetleírásból, látatlanban
megmondja, hogy pontosan egy adott 15000 Ft-os alkatrészre van szükség,
az vagy egy zseni, vagy egy kókler. (Zseni, ha ráhibázik, kókler, ha mellélő.)Olyan érzésem van, mint HGabor89 szerelőjével kapcsolatban, aki közölte,
hogy 10000 Ft-ért megjavítja a km órát elektromos szakival, csak épp ki kell
szedni hozzá a műszerfalat pár napra, amíg elviszi. Nem lett megcsináltatva.
Elektronikusan semmi baja nem volt, a meghajtó rotort kellett cserélni. Most
az, hogy ez külföldről rendelve tényleg kb. 10000 Ft-omba került véletlen...
Szóval őrá ezzel a hozzáállással azt mondtam volna, hogy kókler...
(Talán ha megnézi/teszteli, hogy pontosan mik a tünetek, és utána okos!)kcsa: 180-asból is az lehet, hogy 250-esből. Létezik ilyen is, olyan is.
Ez a PDF pl. együtt tárgyalja a 180-200-as típust, ami nyilván nem Yamaha.
Már csak azért sem, mert a Yamaha 180-asa az 175 ccm, ez meg épp 182.
PIAGGIO 4T - 4V[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #6332 üzenetére
Zseni, ha ráhibázik, kókler, ha mellélő
Tehát az az eset nem fordulhat elő, hogy általa ismert a jelenség, és a gyógymód is? Volt ilyenem már Satelisen. Olajat köpte légszűrőházba, én már temettem, szerelő felhívta ismerősét aki fejből cikkszámra mondta hogy mi baja van. Van ilyen
szerk2.: HGabor89 szerelője bizonyított már másban is, innentől kezdve...
szerk.: a pdf-ben tényleg benne van hogy 180=piaggio.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Előfordulhat bármi. Csak annyira, nem specifikus szerintem a tünet,
de hát nem is én vagyok a szerelő. (A tiéd meg típushiba volt, nem?)Ui: a PDF-ben benne van, hogy EZ a konkrét 180-as Piaggio.
Lásd a 250-es esetét, amiből szintén van Yamaha, meg Piaggio is...
De én sem túrtam annyira utána, meg hát annyira nem is érdekel.
(Lenne kifizetve a motor, nyugodtabban olvasnám a találgatásokat:
nem kívánom huszinak a szopórollerezést, de ez a főtengelyesdi az
már erősen rejtett hiba kategória, ami egyelőre nem is bizonyított...)@huszi: amikor hirdettem a Multivart, előtúrtam rengeteg típust, ami
kompatibilis. Persze az csak hajtás, nem komplett blokk, de irányadó.
(Csak tudnám, hova mentettem, és miért telefonról pötyögök, LOL.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6332 üzenetére
Nem olvastam végig, le kell futnom, utána megteszem...
Viszont a 180-as Piaggio blokkos az eladója szerint, szóval esélytelen...
A szerelő szó szerint azt mondta, hogy pár hete volt nála egy 180-as Majesty, a hiba leírása szóról szóra ez volt. Ezért jó eséllyel ugyanaz lesz a hiba oka is. Nyilván nem 100%, de akkor ez volt, erre építi most is...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #6337 üzenetére
a 180-as Piaggio blokkos az eladója szerint, szóval esélytelen
Egyre kevésbé értem, hogy miről beszélsz. (Tippem van! Néztél
egy 180-as Madisont donornak, hátha jó lesz belőle pár alkatrész?
Nekem ezzel csak az a bajom, hogy az is zsákbamacska...)Oké a szerelős szöveget értem, esélyt adok neki, hogy igaza van.
Csak megemlítettem, hogy azért nem biztos... Azaz nem venném
meg pl. előre az alkatrészt, mert a telefonba azt monda, hogy...Sőt, már abból is elegem van, hogy én vigyem az alkatrészt, LOL.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #6338 üzenetére
én szeretem vinni az alkatrészeket, így húznak be a legkisebb eséllyel, és ha tévedek, az teljesen az én hibám, de cserébe kikereshetem a számomra legkedvezőbb választást (ár - érték - minőség - márka, akármi)
Akkor is, ha mind az autó, mind a motorszerelőmben teljesen megbízok. Ráadásul leköt a válogatás
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6338 üzenetére
Na akkor ezek szerint kimaradt itt fórumon pár lépés (kevés alvás, tanulás+motor... szóval szétszórt vagyok).
A történet lényege: Főtengely felújításhoz van szerszáma, ért is hozzá, meg tudja mondani, hogy jó-e a főtengő... Viszont HA gond van vele, kedvezménnyel 88k egy új... Ő talán tud olcsóbban, ha ott tartunk, majd megnézi... Viszont mondta, hogy érdemes körülnézni használtan, ő megmondja, hogy jó-e, hisz' ért hozzá...
Ebből gondoltam, hogy pár e-mail nem kerül semmibe, körbekérdezni, hogy ki mennyiért mit ad... És így jött képbe egy bontódó 180-as Madison is... Gondoltam egy kérdést megér. Válaszban írta a tulaj, hogy nem ez az, mit én keresek, mert Piaggio blokkos...
A karburátoros történetet leírtam, nemrég szopott ilyennel, és az alkatrész ami kell, utángyártottban nincs, gyáriban 15k. Mivel a 180-as Maja erősebb is akart lenni, mint a 125-150 komolyabb karbit raktak rá. Ezért 125-150ből nem lehet ilyen alkatrészt vadászni. Ezért mondta, ha egy jó állapotú komplett 180-as karbit kifogok azzal tud mit kezdeni...
Az alkatrészek beszerzésében ő is tud segíteni, de képben akarok lenni... Ezért kezdtem el nézelődni.
Alkatrészt bontásig nem akarok venni, de pl Miskát felhívtam, 25k-ért ad 15ekm-es 30k-ért 5ekm-es főtengelyt (már csak 1db van neki, de nem emlékszik melyik)... Azért a 88k után egyből barátibb ár... És HA esetleg kéne, tudom, hogy kihez kell fordulni...
A múltkor anyám Mitsubishi Lancerébe kellett klímakompresszor. Ritka darab, kevesen bontanak ilyet... A szerelőnk tudott volna (beszer. áron) 60 000-ért. Én 30-ért szereztem bontóból... Annyira nem mindegy... És mindegyik bontott lett volna.
szerk: Komplett motort nem veszek, arra nincs pénzem.
szerk2: Ja és az alkatrészvadászat engem is leköt, csökkenti az elvonási tüneteket... Ma 4 órát ültem BKV-n ami motorral 1 óra utazás lett volna.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #6341 üzenetére
Madisont kéne műszakiztatni, lenne egy kölcsön. De rendes tőled... Még az előzőn is ott a hitelem feléd.
Ha tudok szívesen segítek amúgy is... (Utánfutkosót is tudok szerválni, bár oldalfala nincs, és a rámpát meg kell oldani, de minden csak akarat kérdése)
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Eegen, csak az első szopatásnál még nem tudtam, hogy miért szopatnak.
Ti. a Motostyling katalógusból hozta a cuccot, és az volt. Lassú volt, de az...
(Mármint megfelelt a katalógusbeli típusnak, csak sajnos nekem nem volt jó.)Aztán viszont bekamuztak egy olyan típusszámot, ami sehol se volt! Sajnos,
ez volt a történetben a legnagyobb hiba: elhittem, pedig akkor már kezemben
volt a régi lánc, magam is lemérhettem volna, ahogy meg is tettem végül.Addig nem tudtam külföldről rendelni, amíg nem tudtam pontosan, mi kell.
(Viszont ez a szerelő sara is: nála volt a lánc eredetileg: leméri, megmondja?)Szerk: oké, a City Bike-nak már kár volt esélyt adni: azt rendesen elcseszték.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Feladták a burkolatokat. Ezen őszintén csodálkozom. Most már kíváncsi vagyok mit kapok a dobozban
-
DigitXT
félisten
Jó esetben 1-2 nagy műanyag lesz benne. (Rossz esetben sok kicsi.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen