-
Fototrend
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz senki68 #42901 üzenetére
Na de PV pont nem akksiról megy a sima verzióban, hanem napelemről. Most az akksi a hibrid plecsni feltétele, vagy valami más? Mert így a nem pluszos még mindig nem hibrid az én fejemben.
Az, hogy marketing szempontból van GEN24 és GEN24+ szerintem egy nagy baromság, Gergőék nem tudták megérteni velem mi értelme van.
3-400e van a kettő között, ráadásul a régi Symo-nál alig drágább a + nélküli, akinek belefér valószínű az újabb, modernebbet veszi én is kérdés nélkül azt tenném, mint a 10 éves modellt bármilyen jó is legyen az, meg bizonyított már. És biztosan van marketingértéke annak hogy ha akarom, nem most, hanem később bármikor akksit lehet tolni hozzá, Csak itt talán előre tudja az ember az árkülönbséget, nem pedig utólag lepődik meg, mint Huawei-nél, ahol teli szájjal tolják, hogy hibrid, meg akksit lehet rakni rá, aztán hogy az az akksi rakható rá, az nem csak egy akksi, hanem még közel félmillióért kell egy dobozt is venni hozzá.
A 130+áfa sem olcsó, pláne ha még 22-t hozzá kell adni. A vicc meg persze, hogy lehet S0 meter inputot beletolni az SE inverterbe, mutatja a fogyasztást meg minden de "véletlenül" pont nem tud export limitálni az alapján (ha eljutok végre odáig, nekem arra kéne, így az SE most esett ki nálam végleg sajna, még oda sem jutunk el, hogy árat nézzek majd a végső döntés előtt, mert ezt a része már most totál irreális).
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz senki68 #42903 üzenetére
- Szégyellem magam, hogy itt kérdezem meg, de nem azokat hívjuk hibrid invertereknek, amikhez akksi csatolható?
- De, azokat.
vs.
Mi a hibrid definíciója? Mitől hibrid a hibrid?
Nem véletlenül attól, hogy tud hálózatos meg szigetüzemet?
A PV Point meg egy szigetüzem.¯\_(ツ)_/¯
De akkor most már egyenesbe állt a dolog (egyenesbe állhatott volna már korábban is, amiket olvastam, de mivel tervek szerint sem leszek érintett benne, valahogy nem ragadt meg, pedig volt itt írás róla elég.
Én meg a régi Symot venném, /vettem, biztos nem adnék egy fillért sem a hibridért. Arról nem is beszélve, hogy a kis kategóriában, nem is lehet back-up módba tenni.
Egyelőre még a szolgáltatóknak is fel kell nőniük ehhez a backup módhoz (meg én mondjuk szerencsés helyen lakom, tökre nem jellemző az áramszünet, amikor meg van, akkor meg vihar van és nap nincs (és annak is legalább fele a szélfútta fa miatti rövidzár, így 1 perc múlva visszakapcsol), akksim sosem lesz, így ez a része halál nem érdekelne)
De egy 8 vagy 10-es méretben valami 100e különbség a régi meg az új között, azt simán beleraknám az újabba, ha ekkora méretű invertert vennék (már csak az alkatrészutánpótlás miatt, egy most 10 éves cucchoz milyen eséllyel lesz alkatrész újabb 10 év múlva? nyilván nem a standard elektronikaiakra gondolok, hanem a speckó ic-kre, célprocesszorra, ilyesmikre).Hiába van alternatív fogyasztásmérőd, az a perifériákat nem tudja vezérelni.
Persze, de egy ruppótlan SAJ-hoz, vagy a talán fel merném rakni Huawei-hez 100 euró a saját smart metere Fronius-é is amúgy (nálam ugye 1 fázis fog játszani), ehhez mértem az SE 200 ezrét (mondom, 200 nettó maga az inverter, amit kinéztem).
[ Szerkesztve ]
-
313313
addikt
válasz senki68 #42903 üzenetére
Én használtam olyan 1,5-2 hétig egy Nissan e-NV200-at. Mikor teljesen fel volt töltve 240-260km volt a hatótávja, ha bekapcsoltad a fűtést 40-50km lejött a hatótávból, ha 70km/h felett mentél vele, további 20-30km hatótáv lejött belőle.
Városba szép és jó lehet, csak hidegbe/melegbe ne kelljen használni. Illetve a gyári 230-as töltő helyett kell egy nagyobb, ha nem 2 naponta akarod használni. Első nap olyan 10-15% körülire merítettük, 16 óra alatt fel is töltötte volna 230-ról...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
-
rolltrade tm
kezdő
válasz senki68 #43243 üzenetére
Kihagytad a varázsszót !! Parázs. Nekem nincs pufferem pl. Viszont a keményfa órákig képes parazsat tartani. Az biztos,hogy jóval intenzívebb és tovább kitart a fafűtés. Az is igaz,hogy áldozatokat kér. Nincs távirányító a farakáshoz,pakolni kell egyebek. Mindenkinek más és más az igénye,ízlése illetve anyagi helyzete. El lehet és el is kell fogadni minden érvet,ellenérvet. Ebből tanulunk.
Majd ha fagy. + Escape From The Lost World Pinball Games.
-
edeleny
őstag
válasz senki68 #43243 üzenetére
Nem tudja mivel megy!
De, a gáznál a termosztátok szabályoznak, ki-be.
A fánál, - igaz van huzatszabályozó, és a régi kazánokhoz képest már már termosztátos pontossággal tudom szabályozni - , mégis engedek magamnak egy kis "lazát" és fentebb fűtöm a házat!
Pláne, az átmeneti ídőben csinálom, amikor nem 24/24-ben megy a fa. akkor este oda durrantom, aztán éjjel amikor kialszika tűz, szépen vissza áll gázra! Akkor van hogy van 25°C is#43246rolltrade tm
Igen! Parázs!
Még volt vagy 5 éves csontszáraz fám. A kazán vízrostélyos. Hihetetlen milyen kevéssel el van.Egyébként, fűtés szempontjából több lábon állok, meg nem is! Több variáció van, de mindhez kell ÁRAM!
[ Szerkesztve ]
Az interneten előtt is ugyan ennyi hülye volt mint most, csak a világ nem tudta róluk, hogy azok.
-
gabor9991
őstag
válasz senki68 #43277 üzenetére
Dehogy vitázunk, teljesen mindegy hogy 5 vagy 6 literes a fogyasztás, az eredeti kérdés az volt hogy megéri -e mai áron a villanyautózás és onnan jutottam el eddig hogy szerintem nem, szerintem nem ér meg egy 10 éves villany vagy hibrid 5-6 milliót még úgy se hogy van napelem nálam is és megvan kb évi 7000km-re elegendő plusz termelés.
De ez már nagyon off csoda hogy még nem jött senki takarítani az off szálat.
De van akinek megérheti, kollégám felesége napi 90km-t ingázik egy leaf-el otthon tölti nála is van napelem, na ők most havi 80-100 ezret spórolnak üzemanyagon.[ Szerkesztve ]
-
edeleny
őstag
válasz senki68 #43286 üzenetére
2016 ban én is felültem a dizelbotrány vonatra, es benzines lett. 6,5 az átlag, de inkabb 7! Ha úgy megyek ahogy szeretek 10 l.
Előtte egy Megane 1,5 Dci volt 4 évig.
Ha csak átlagosan mentem, 4,2. Széttaposva 4,5 - 4,7Az elektromos második autónak tökéletes. Gyerekeket hozni vinni, bevásárolni, melóba járni.
Csak sajnos második, játszós autónak drága!Az interneten előtt is ugyan ennyi hülye volt mint most, csak a világ nem tudta róluk, hogy azok.
-
313313
addikt
válasz senki68 #43307 üzenetére
Cégesnek is horpadt pénteken a tankja,autómata váltó ide-oda Sport módba 80-90km pálya, volt is 11,5-11,8 l/100 fogyasztása. Városban 50 speed limittel ugyanez 9,2l/100 km (Mercedes Vito 1,9 TD 4x4)
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
süti5
őstag
válasz senki68 #43316 üzenetére
Ez se így igaz, ahogy írod de mindegy
A hőszivattyús klíma/fűtés egyáltalán nem csökkenti radikálisan a hatótávot. Az enyémben hagyományos fűtőszálas fűtés van még, az nyilván lényegesen csökkenti a hatótávot, akár 20-30 százalékkal is. Én simán együtt tudok élni vele, mivel ennek tudatában vettem meg és belekalkuláltam. A mostani eautók kB. 90%a egyébként hőszivattyús fűtéssel rendelkezik. -
süti5
őstag
válasz senki68 #43320 üzenetére
Az enyémben hagyományos fűtőszálas fűtés van még, az nyilván lényegesen csökkenti a hatótávot, akár 20-30 százalékkal is.
Ezt írtam. Ebből hogy jön neked az, hogy nálam a fűtés nem csökkentette a hatótávot? Lol
Szuper embertípus vagy, mindenáron a saját igazát erőlteti. Budapesten vagy Pest megyében a 2 autóval rendelkező családoknál bőven jó egyik autónak az olcsóbb elektromos autó is. Ha ez neked szűk felhasználási szegmens, akkor nevezhetjük így is.
-
süti5
őstag
válasz senki68 #43328 üzenetére
Az emberek jó részének simán van 5-6 milliója használt autóra... Csak előbb vesz egy használt bmw/Mercedest minthogy ő ilyenbe üljön. Utána jön a rinya a fenntartásáról.
Nézegettem múltkor az autókat, amikkel a szülők hordják a gyerekeket, hát hogy is mondjam, a kis 4 milliós autóval nem felfelé lógtunk ki a sorból... Nyilván ebben voltak céges autók is. -
leslieke
Jómunkásember
válasz senki68 #43327 üzenetére
Én meg simán elmegyek Pest vármegyéből Békésbe vagy Veszprémbe oda-vissza, tölteni sem kell. Ennyit erről.
Az e-autó simán használható első autónak is, ha tudod mit tud télen vagy akàr nyáron. Fenntartani meg nevetséges áron van, ha napelemed is van hozzá. Nekem évi 1,5 milla üzemanyag ára marad zsebben.A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
nimfas
addikt
válasz senki68 #43328 üzenetére
Bocs, hogy beledumálok, holott még se napelemem, se elektromos autóm. A napelem végre elkészült, készre jelentés megtörtént, most az EON-nál pattog a labda.
Jelenleg 1,6-os benzines kombival dolgozom, igen jól jönne egy Nissan nv200 méretű elektromos autó, kicsit kevesebb fapaddal... Az év 95%-ában itthon megoldható lenne a töltés. Az éves futás 85-90%-a a városban (Siófok) vagy a környéken történik. Évente körülbelül 5 Fehérvár, Kaposvár a "táv" ami ezen kívül van.
Egyéni vállalkozó, átalányadós vagyok áfa nélkül, tehát a lízing nem annyira kifizetődő. Nyilván 20 millió Ft sok lenne egy műhelyautóra, ennyit nem is szánok rá. Nagy választék sajnos kisteherautó méretben nem igazán van, pedig szerviz és fenntartás költségei töredéke lenne egy benzineshez képest. Ellenben a futásom évi 10-12eKm ahol még az ev előnye nem igazán jön ki. -
PandaMonium
őstag
válasz senki68 #43317 üzenetére
Ahogy írtam sok biztosítónál nincs olyan, hogy csak a panelt biztosítod. Vagyis van, de akkor ha az üveg törik akkor azt nem fedezi a biztosító, márpedig ha jól gondolom akkor ez a legnagyobb veszélyforrás (azon kívül hogy esetleg lelopják a tetőről ). És köszi a választ.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
gorbep
senior tag
válasz senki68 #43298 üzenetére
ez sem feltétlenül igaz, ha vannak optik a rendszerben lehet nagyobb a zárlati áram...
Eon területen most kezdenek ezen rugózni... kollégámnak majdnem nem vették át a rendszerét, mert nincs olvadó biztosíték a DC ágon...
Annyit tudok róla, hogy speciális olvadó betét kell a Solar rendszerekbe, amelyek a ráírt névleges áramérték +10%-nál már garantáltan kiolvadnak... normál biztosítékok még bírnak 130-160%-ot is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
rolltrade tm
kezdő
válasz senki68 #43342 üzenetére
Ez biztos. Nincs kompromisszum nélkül e-autó. De másodlagos megoldásnak, napelemmel túltesz bőven a belsőégésűn. Viszont ha baj van........... Sosem engedhetjük el a benzinest ,dieselt. Amíg van üzemanyag. Ha elfogy akkor át kell majd alakítani a berögződött szokásokat. Tehát jobb láb könnyebb lesz. 😆Szóval aki manapság próbál a napenergia felé menni akkor hatalmas előnyben lesz ha ez bekövetketik.
Ergo. Felkészül a jövőre. A háborúból kiindulva sajnos van rá esély.[ Szerkesztve ]
Majd ha fagy. + Escape From The Lost World Pinball Games.
-
asdf_
veterán
válasz senki68 #43342 üzenetére
Nem a lemez ragadt be, csak ugye nem tudsz eletromosban olyan alternatívát mondani, ahol nem kell kompromisszumot kötni.
A mondat kimaradt része/vége: az én felhasználási körülményeim között.
Én pl. észre sem venném, ha kirántanák a seggem alól a mostanit és villanyautó lenne belőle, napi 120-130 km-nél nem megyek többet.
-
Tonyk
veterán
-
Baaraanz
tag
válasz senki68 #43373 üzenetére
Szerintem be kéne fejezni ezt a nagypofájú jaszkarizást főleg ebben a topicban.
A sok f.tarisznya látens Fittipaldi, akik azt hiszik, rájuk nem érvényesek a fizika törvényei.
Remélem, ha majd egyszer neked sem adja ki, te maradsz ott és nem a vétlen fél.I am little pieces / Pieces that were picked up on the way / Imprinted with a purpose / A purpose that's become quite clear today
-
veterán
válasz senki68 #43422 üzenetére
Ahhj, nemár! Nyugaton töredéke az autók átlagéletkora az itthoninak. Nyilvánvalóan azért, mert sokkal jobban élnek nálunk. Vagy szerinted ők poénból dobálják el a verdákat? Te is azért tartod meg a régit, mert nincs pénzed átülni egy újabba. És akkor el is érkeztünk az eredeti állításhoz. Mind1, hagyjuk is, csak áltatjátok magatokat fiúk!
-
veterán
válasz senki68 #43425 üzenetére
Na jó, szerintem most hagyjuk abba, mert a végén még kiderül, hogy itt mindenki gazdag valójában, a Nyugat meg hanyatlik.
Azért tartom meg a régit, mert nem sokat használjuk, évi 10-12 ezer azt is jellemzően autópályán, és nem szívesen tennék bele 8-9 millát, hogy ott nézegessem a garázsban.
Figyu, ilyen magyarázatokat én is tudok ám alkotni! Valójában azért nem veszek Audi Q8-ast a 10 éves Toyotám helyett, mert félek, hogy lehúzom a pláza parkolójában. True story, eskü. -
-
hedgehog
senior tag
válasz senki68 #43494 üzenetére
Nyugi, pontosan ugyanígy fog kinézni a tarifa bruttóban is, miért is változtatnának? (sőt, nekem meggyőződésem, hogy pont a bruttóra való felkészülés miatt lettek átrendezve az arányok).
Vagyis én az éves 7MWh fogyasztásra fogok fizetni 420ezret, és eladok nekik 8-9MWh-t 45ezerért... *slow clap*
Ráadásul nem "cserébe" van éves szaldóm, ez hatalmas csúsztatás.-- aka p3d3str1an
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs