-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Valószínűleg lopott cuccok, hogy sorvadna el a keze annak aki lop!
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz WhiteWalker #15950 üzenetére
Ajánlások ársorrendben:
EF 50mm f/1.8
EF 85mm f/1.8
Sigma 50mm f/1.4 EXSzerkesztés: Ja hogy van még egy oldal. Így már látom a 300e Ft-os keretösszeget is, akkor viszont már sokkal nagyobb a választék...
Így már én is talán egy 70-200mm f/2.8-at ajánlanék, mert sokkal ruglamasabb a vario miatt, bár én ellennék egy fix 50/ fix 85 párossal is, de ez már attól is függ mit akarsz meglőni, drámai arcokat, közeliket, vagy szélesebben, az események folyamatát is.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
válasz WhiteWalker #15989 üzenetére
Én azt mondom, hogy obi felől kezd a cserét. Természetesen nem fogja megúszni a váz sem, ez egy ilyen hobbi. De egy jó obival már ezzel a vázzal is jobb képeket fogsz tudni lőni.
Ropi: tudom ez csak a saját preferenciám, és én nem is az nagyon arcba mászós típus vagyok. Fotóztam sportcsarnokban tartott szalagavatót, de a tűzésen kívül, ahol közeliket szerettem készíteni nem nagyon kellett a tele, alapzoom elég volt.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz spanyoll #16014 üzenetére
Ma mesélte Kovács Gyula segédoperatőr, hogy egyszer (nagyon régen) egy színész elég magasról vízbe esett, ő pedig jó úszóként utána ugrott segíteni. Csak hogy nála volt még két Arri 2C-re való objektív is.....
Utána amíg nem kerül szervízbe, addig is gyorsan bele kellett dobni a a drága felszerelést az elérhető legtöményebb alkoholba.
Az alkohol egyrészt kiszorítja a vizet, nem korrodál és nem hagyja hogy a vízkő és egyéb sók lecsapódjanak az objektívben.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Pedig rengeteg ilyet látni, és kezdőként is úgy érzem, hogy sokkal szofisztikáltabb tájképeket tudtam lőni telével. Nagylátóval sokszor volt valami zavaró a képen, és csak mentem befelé, befelé gyújtótávban.
Ez természetesen ember és táj függő is, egyikre sincs ökölszabály, mindent szabad, kinek mi válik be.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Szipcsi #16120 üzenetére
A VC a Tamronnál a Vibration Compensation-t jelenti ami magyarul az optikai képstabilizációt jelenti.
Ez még nem lenne baj de emiatt átalakították az optikai szerkezetet és a VC nélkülihez képest romlott a képminőség, a rajzolat.
És még drágább is.Amit viszont nem értek, hogy miért nem adott ki egy javított verziót a Tampon mondjuk VC II néven. Igény az lenne rá.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz _seth_ #16193 üzenetére
Ha már nem akarsz obit cserélgetni, akkor esetleg Canon EF-S 18-200 IS 3.5-5.6...
A sima 18-135 egyértelmű visszalépés a két-obis felállásodhoz képest, akkor már STM... persze nem akarom másfaspénztárcájával verni a csalánt, de szerintem megéri a többlet pénzt, és ilyen átfogást ilyen minőségben jelenleg csak ez tud.
Viszont felmerül a kérdés, hogy ha 150mm-t még szoktál használni akkor nem lesz-e baj, hogyha egy korlát vagy akármi miatt már nem tudsz közelebb menni, akkor esetleg kevés lesz a 135mm.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Zajban, dinamikaátfogásban azért jobban jár egy nagy érzékelős géppel, mégha az optikai rajzolat nem is karcol, mint egy Bridge kategóriás kompakttal. Azok sem tökéletesek képminőség terén, s általában nem is olcsók. Egy előnyük azért van, általában kisebbek, jobban magadnál hordhatók.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz _seth_ #16204 üzenetére
A bridge nem egy képminőség a 600D-vel szerintem se. Most a legjobb amit tehetsz, hogy mégegyszer átnézed a fényképeidet, és egy kis ideig még hagyod ezt a kétobis felállást, és kipróbálod, hogy nem csavarod feljebb 135-nél. Ha ez így megfelelőnek bizonyul, akkor beleugorhatsz az említett STM obi vásárlásába. Ha hiányzik a teteje, akkor meg kb. ugyanannyiért a 18-200 IS.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz schawo #16208 üzenetére
Igen, egyrészt az ára, kb. 350e Ft lesz
Másrészt a 600D-nek még mindig 2,5-szer akkora képérzékelője van, így a Sony-t a 2,8-as fényerejű objektív sem biztos, hogy megmenti, ráadásul több mint 20 megapixel van rajta, és az eddigi BSI szenzoros gépek nem igazán nyűgöztek le. Persze majd meglátjuk mit mutat ez a konkrét modell gyakorlatban.Egyébként jogos a belekötés a hozzászólásomba, mert úgy írtam, hogy A brigde... holott vannak kivételek, vannak egészen nagy érzékelős kompaktok is, így inkább úgy kellett volna fogalaznom, hogy az átlagos brigde-ek.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Schuby #16238 üzenetére
A tárgytáv úgy is annyira lecsökken, hogy szinte mindig 75mm felett fogod használni, szóval emiatt ne aggódj. Használtan is nézhetsz ilyet, ha sérülésmentes ugyanannyiért tovább tudsz rajta adni, szóval nincs kockázat.
Szerintem egyes üzletekben ki is próbálhatod, és még a DCR-250 és -150 közötti különbséget is megnézheted. A 150 kevésbé erős.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz forceberg #16289 üzenetére
Még mindig hibádzik a dolog. Kinek nem kell, Real_Necronak nem kell, vagy Atoknak nem kell, vagy Atok szerint Real_Necronak nem kell, honnan tudja? stb... Persze értem én, hogy lehet jól is érteni, csak arra próbálom felhívni a figyelmét, hogy esetleg kerek, egész, bővített mondatokat írjon le, úgy egyértelműbb lesz mindenki számára, hogy mit akar mondani.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz RoryBreaker #16357 üzenetére
Nézd, az árral eléggé pontosan behatároltad a lehetőségeket, marad a Sigma. Ha mégis kell a "minél lejjebb" menő zoom, akkor a Canon 15-85-re gyűjteni kell még, de nem fogsz csalódni benne. A pénzed és a türelmed dönti el innentől a kérdést.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz szunnyadopoc #16425 üzenetére
Nekem van, és lekopogom hibátlan. Élesnek is éles, tehát még nyitva is összevethető az IS kitobival nyitva (már ha ez erénynek mondható ) Maga a konstrukció viszont tényleg gyenge és nagyon műanyag, emiatt nem lehet olyan pontosan gyártani.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz imyourfriend #16448 üzenetére
Azért nehézkes követni amit írsz, mert a dolog onnan indult ki, hogy a RAW miatt szerinted fölösleges 50-es venni, mert a 35-ösből is ki lehet vágni. Innen eljutottunk oda, hogy TE full-frame-et akarsz venni, ami nemigazán kapcsolódik a kérdéshez.
Ha egyébként így van, akkor az nem olcsó váltás, és ahhoz képest elhanyagolható egy 35-ös eladása és 50mm megvétele közötti árkülönbözet, így nem értem miért nem inkább a kisebbiket vetted ha sokszor szűk az 50-es.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz End-ru #16474 üzenetére
Uhh, én csak most számoltam utána, hogy milyen obi adna olyan látószöget Apsc-n, mint a 70-200, FF-en.
Kerekítve 44-125mm o.O Az nem túl combos, a jelenleg megszokott látószögemhez képest, és tényleg jogos, mert FF-re ugyanehhez a látószöghöz egy 300-as tele kellene. :S
Megvan! FF váz+ egy 30e Ft-os 75-300 és probléma megodlva! Úgy is bírja az izót.(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz RoryBreaker #16500 üzenetére
A 17-85 szerintem lágyabb mint az IS I-es kitobi, persze csábító a nagyobb átfogás, meg usm, ezért rengetegen használták, de ahogy bejöttek a 15-18 megapixeles vázak sorra adták el, mert nem tudta kiszolgálni.
És sajnos a kitobi és a Tamron között csak ilyenek vannak, hogy kitobi-STM, 17-85, 18-135 úgyhogy nem éri meg ezekre leváltani a jóöreg IS-t.
Persze, ez is 1-2-3 fényértéket lerekeszelve éri el a csúcsát, mint bármelyik másik obi.(#16507) RoryBreaker:
USM helyett lett STM 18-55, főleg a képszéleken javult és kontrasztosabb lett, bár azért egy zoom obitól ne várjunk olyat, mint egy 40mm-es fixtől.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az alap probléma az volt, hogy 100e alatt keresünk ilyet. Lássuk be, h el is készülne egy ilyen mindent tudó optika, ami tényleg jó lenne, bőven 100e felett játszana csak.
Jelenleg a EF-S 17-55 tekinthető mindent tudónak (persze nem hibátlan), de ha ehhez hasonlót készítene a gyártó, jóval olcsóbban, akkor saját magát verné tökön.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Santiagain #16521 üzenetére
De 85-ben nincs makró, ehhez legközelebb a 90-es tamron van, de az meg nincs messze a 150-től.
Szerintem tárgyfotóra van ráció egy rövidebb makróban.(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz gubisadam #16546 üzenetére
A legjobb fényerős nagylátó APSC-re a Tokina 11-16-os, de a kép sarkai felé a közepéhez képest sokat lágyul.. Mellette jó még a Sigma 8-16, de az elég sötét. Olcsóbban a Sigma 10-20, volt nekem is, elég korrekt, a fókusza néha hektikus, úh. legtöbbet manuálban használtam, kb. a hiperfokális távolságra állítva 1m-től minden éles, +a rekeszelés is segít.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Miért nem lehet a Nagy Canon DSLR topikba írni?Mindegy addig is:
Közben már lehet.Kowa videós objektívek m4/3-ra
Ilyenkor mindig elcsábulok, hogy tök jó lenne egy m4/3 váz, kicsi, könnyű, bárhova felerősíthető (pl. heli), és egyre-sorra jönnek ki hozzá a videós obik (remélhetőleg ezek jó áron lesznek).
Persze egy kicsi NEX is vonzó, de ahhoz még mindig kevesebb obi van, mint m4/3-hoz.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz forceberg #16615 üzenetére
Azért azt nem mondanám, hogy gyenge lenne a háttérelmosása, szerintem semmi zavaró izgágaság, "szögletesség" nincs benne... oké, nem a legnyugodtabb, legbársonyosabb bokeh a világon, de hogy rossz minőségű azt nem mondanám.
Kedvenc képem Sigma 30/1.4 vonalon: [Link]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz schawo #16622 üzenetére
Én is , egy kivétel van, amit megfelelően kihasználva még szeretek: a tükörobjektívek fánk bokehja De ez már perverzió. Bár ugyan ilyen helyzetben ahol látványossá lehet tenni pl. a háttér fényeit, akár a négyzet vagy az ovális bokeh is jó, sőt ez utóbbi még kamuanamorf érzést is ad a képhez.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz RoryBreaker #16625 üzenetére
Ezek az új árak elég húzósak, ahogy megveszed lecsökken az értéke azonnal, sokkal jobban megéri használtat venni, ami jó állapotban van.
Ha nem gond a fényerő hiánya, akkor a Sigma teljesen jó választás, szerethető átfogása és képminősége van. Az AF olyan "Sigmás" de az UWA obinál ez sokkal kevésbé játszik. Ha drágábban, akkor pedig Tokina 11-16mm. Ez használtan kb. annyi, mint a Sigma újonnan, ha szerencséd van még olcsóbb is.(#16628) RoryBreaker:
A közgyőrőben az a jó, hogy nem ront a képminőségen, mert nincs benne külön optikai elem. Cserébe erős leképzéshez elég magas kihuzatot kell felépíteni, ami a hasznos fényerőt viszont csökkenti.
Kezdésnek szerintem egy Raynox DCR 150 vagy 250 jobb, ezek elég jó minőségű üvegből vannak,, a fényerőveszteség sem jelentős, és egyszerű a használatuk + AF is megmarad.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Azt tudom, hogy a Chinon 1.4/50 nyitva nagyon lágy, fátyolos képet ad. Ez olyan f/2 - f/2.5 körül tűnik el onnantól nagyon szép képe van. Chromatikus aberrációra (lilás kontúrok) hajlamos.
De portrénál akár ki is lehet használni ezt az extra lágyságot, amit 1.4-nél ad, ez már ízlés dolga.A másik kettőt nem ismerem, de azt tudom, hogy a Canon saját 50mm f/1.8-asa nyitva kontraszosabb, élesebb, mint a Cinon f/2-n (tehát érezhető a modernebb obi előnye képminőségben)
Én videóra használom csak a Chinont, nagyon jó vele élességet állítani.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz AttyVin #16656 üzenetére
Af módban ugyebár a fókuszgyűrű és fogaskerekek folyamatosan hozzá vannak kapcsolva a motorhoz egy jelentős áttételen keresztül. Ha elforgatod a gyűrűt az megterheli a fogaskerekeket is és a motort generátorként üzemelteti...
De ahogy Kelmice mondta ez véletlen belenyúlás esetén nem okozhat problémát azért a gyártók is felkészültek erre, hogy ne menjen azonnal gallyra.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Novics #17028 üzenetére
Nehéz dönteni, mert neked kell tudnod, hogy zavar-e a váltás a két obi között 55mm-en. Ha nem annyira, akkor ezeket tartsd meg és mellé a fix 35 nagyon szép "élethű" képeket nyújt a mélységélességével.
Ha zavar az fenti, akkor add el őket, vedd meg 18-105-tel, és az eladott obik árából meg vehetsz egy 1,8-as fixet (és itt már választhatsz, hogy 35 vagy 50mm a szimpatikusabb)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz bagaba1 #17052 üzenetére
A kétszerező sokat rontana a rajzolaton, a fényerőn meg hagy ne mondjam. 2 fényérték mínusz. AF-ed sem lenne...
A 70-200 f4/L megéri az árát, masszív örök darab. Képminőségben, méretben jelentős "előrelépés" lenne, fényerőben pici, IS viszont nem lenne. 200/ F4-gyel már egész szép portrékat is lehet lőni!Szerk: Ahogy látom mozgó témához kellene, akkor nem is feltétlenül hiányzik majd az IS, az úgy is csak statikus témára jó.
(nem tudom az 55-250-ben svenk érzékelős IS van-e, de szerintem kutyákhoz az is felejtős)[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nézd, a saját szokásaidat te ismered a legjobban, de ahogy leírtad, hogy a fényerő vonz, és inkább a tele végen használod (nagylátó végen pedig nem gond az obi csere) akkor nem sok kétely maradt szerintem.
Sajna a 17-70 nem sokáig marad 2,8... valamelyik gyártó nagyot durranthatna ezzel az átfogással és fix 2,8-cal kombinálva. Pl. a Sigma ráduplázhatna a 18-35 sikerére.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen