-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Neck
veterán
válasz Kaci84 #29630 üzenetére
A 18-135 a Sony központi szalonban 193.000 - tehát nem éri meg 410-ért kitben venni, ha külön-külön 393...
Ha szeretnéd a kis pancake kitobit használni, az megér 30 ezret (általában használtan is akörül megy), ha nem, akkor vedd csak a body-t.
Esetleg Amazon Prime Day...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29632 üzenetére
Sony APS-C-re nincs is igazán jó minőségű natív zoom. Még a méregdrága Zeiss 16-70 is inkább csak erős közepes. A kommersz zoomok közül a 18-135 a legjobb. A 18-105 nem túl acélos, de pozitívum a fix fényerő. A 16-50 egyetlen említésre méltó pozitív jellemzője, hogy kicsi. FullHD felbontáson persze mindegyik használható, fölötte kezdődnek a gondok, de főleg fényképek esetén.
Az RX100V nem rossz irány amúgy, olyan minőségű natív zoomra esélyed sincs az a6300-on. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29635 üzenetére
A fixek a jó irány, ha az a6300 lesz a befutó. Esetleg az olcsó kitzoom mellé, hogy legyen ha kell.
De ha a nagysebességű video fontos akkor inkább az 1"-os vonal lesz a nyerő (RX100mk IV/V kis gép, RX10 mkII/III, nagy zoom) azok néhány mp erejéig nagyon durva fps-t tudnak. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29637 üzenetére
Az a6300 jó gép, ha nem kell a nagy fps a szuperlassításokhoz, azon kívül szinte mindent tud.
A kitobi 30e körül megy használtan, próbára, fullhd videóra megteszi.
Ha megmarad hosszabb távra akkor a jobb fixek közül lesz érdemes válogatni.
A fullframe neked erősen ágyúval verébre kategória. Még az APS-C-vel is sokat fogsz szenvedni, abban a tartományban ahol te videózni akarsz nagyon-nagyon pici a mélységélesség, erősen rekeszelned kell majd, ilyenkor pedig rohamosan elfogy a fény, az érzékenységet kell az egekbe feltolni. A kisebb szenzor - most - előnyt jelent.
Az 1" szenzor egy fényerős zoomal elég jó kompromisszum lenne a szenorméret és minőség terén. Szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29639 üzenetére
Szerintem az 1"-os (RX10/100) gépek jelentenék a legjobb kompromisszumot neked. A szürkületi/esti tájképekhez pedig egy állványt, ezt géptől függetlenül, és a videóhoz is fog kelleni.
Ha a6300, akkor ultranagylátószögre a Sony 10-18, manuális objektív is lenne, Samyang és Laowa, de a közeli videó miatt nyűgös a használatuk, tájképfotóra persze szuperek. Sima nagylátószögre a Sigma 16 f1.4, esetleg a Sigma 19 f2.8. Normál látószögre a Sony 35 f1.8 (a képstabi miatt), Sigma 30 f1.4 (a fényerő miatt), Sigma 30 f2.8 (az ár miatt). Kistele, hasonlóan az előzőekhez, Sony 50 f1.8 (képstabi), Sigma 56 f1.4 (fényerő), Sigma 60 f2.8 (ár).
Minőségi alapzoomnak igazán egyik sem jó, de talán a 16-50-et, ez legalább kicsi és olcsó, ha már szar. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29641 üzenetére
A felsorolt fixek jók. A Sigma 30 f1.4 jobb optikailag, de ezt csak állóképeken vennéd észre. A Sony 35 f1.8 viszont stabilizált. Nem csodaszer, egy jobb öttengelyes vázstabival nem ér fel, egy jó gimballal pedig pláne nem, de azért segít a kézből videózásnál.
Ezek szerint maradsz az a6300-nál? Ha igen ne feledd, rekeszelni-rekeszelni-rekeszelni, akár a diffrakciós határig is, különben a közeli modell videókhoz nem lesz elég mélységélességed. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29643 üzenetére
Semmi baj sincs az a6300-zal, az egyik legjobb váz a kategóriáján belül.
Csak az APS-C szenzor és a közeli kisméretű tárgyak videózása miatt tamáskodom kicsit, de majd megtapasztalod magad is.
Nekem nincs videós tapasztalatom ilyen téren, APS-C-től kisebb szenzorral (m4/3) fotózom, és közeli témák esetén bizony rendesen le kell rekeszelni, hogy legyen elég DOF. Pedig a fotóhoz a kicsi mélységélesség még hozzá is tehet (persze témafüggő erősen), de videónál inkább kerülendő.De hogy ontopik része is legyen a hozzászólásomnak, a kitobival nem fogja megmutatni az a6300 valójában mit is tud. Egy jó fix cuccal lesz különbség. De hogy ez neked mennyit ér meg, azt csak te tudod.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29645 üzenetére
Én továbbra is az RX100 mellett vagyok, szerintem arra amit te szeretnél tudásban, minőségben, árban stb., a legjobb kompromisszum.
Ha a6300, akkor vedd a 16-50 kitobival, FullHD videóra elég az az objektív is, úgyis koppig kell rekeszelned majd. A fényképeket meg méretezd le monitor felbontásra, ez ápol és eltakar
Ha már felvettél pár tucat videót, párszáz képet, megismerted a a géped kezelését, tudását, az utómunkákat, akkor tudni fogod hol szorít a cipő, és ott bővítesz. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29655 üzenetére
Az egy jó minőségű és jó rajzú objektív. De kicsit drágállom ennyiért, 100e körül van vadiújan. A másik dolog, hogy ez már kistele látószöget adna a gépeden, normál használatra egyszerűen túl hosszú ez a gyújtótáv. De ha erre van szükséged akkor hajrá, a képminőséggel biztosan nem lesz bajod.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29657 üzenetére
Értem. Ha teljes értékű és időtartamú gyári garit kapsz rá akkor nincs nagy rizikó.
Ha nem tudod mit szeretnél akkor vegyél egy olcsó 16-50-et. Nem fogják szétkarcolni a monitort a képeid és a videóid, de tanulni, a géped megismerni megteszi. Párszáz kép éa pár tucat video után jobban fogod érezni mire van szükséged. Ha meg a kitobi nem kell már akkor eladod kb. amennyiért vetted. -
Lex Icon
senior tag
válasz Kaci84 #29657 üzenetére
"de nekem már lassan mindegy csak legyen valami."
Ha nem vagy 80 éves vagy halálos beteg, akkor ez hibás gondolkodás!
Fotófelszerelést át kell gondolni és keresgélni, kivárni.
Ha eleve nem tudod, mit szeretnél, akkor előbb azt találd ki, milyen témát akarsz fotózni, majd nézz utána, milyen obikkal lehet ezt megvalósítani és akkor olyat keress.
El kell dönteni, hogy zoom-ot vagy fixet, nagylátót, normált vagy kistelét akarsz és ennek megfelelően keresni.
Ha nincs túl sok elszórni, kidobni való pénzed, akkor inkább ésszel vásárolj, mint mindenáron erőből.
Ha mégis mindenáron azonnal fotózni akarsz, akkor APS-C-n egy olcsó normál (35mm) vagy enyhe nagylátó (24-28mm) obit érdemes szerzni, vagy ha az olcsóbb, akkor a fentebb is említett 16-50-es alapzoomot, hogy addig is legyen valami. Nem tudom a Sony-ra milyen obik vannak, így konkrétumot nem tudok, neked kellene keresni.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Kaci84 #29660 üzenetére
Az értékesés azért fontos ennyire, mert még bizonytalan vagy mi lenne jó, vagy egyáltalán akarsz fotózni a jövőben.
Ha nem kereskedni akarsz, vagy kiszállni egyik rendszerből a másikba, akkor szerintem nem olyan lényeges az értékesés. Ha mástól várod, hogy megmondja mit vegyél, akkor jó eséllyel a hirdetéseket fogod böngészni hanarosan. szvsz -
gaben22
senior tag
válasz Kaci84 #29663 üzenetére
Attól függ Youtube-on mit akarsz, influencerkedni vagy filmet forgatni ? Előbbi esetén szerintem lehet sokkal fontosabb egy jó mikrofon és megfelelő (talán valami belépőszintű stúdió világítás), mint a kamera maga. Nem akarok bátrat mondani, mert 0 tapasztalatom van videózás terén, de ha van megfelelő bevilágítás, meg megfelelő a hang, lehet egy telefon is elég állványon, hogy belekarattyoljon az ember (ez inkább kérdés videósok felé).
Eladó cuccok: DAP: Astell&Kern AK70 mkII; IEM: JVC HA-FW01, RHA T20
-
Foglalt név
addikt
válasz Kaci84 #29666 üzenetére
Amin megúsztál, hogy Sony cimkével legalább 3 féle obit fogsz találni. A, E, FE. Neked ebből az E kell. Az FE annyit jelent, hogy full frame E-mount, ergo annyi hátránya van, hogy feleslegesen nagy, drága és a 1,5-es crop miatt az FE 28 nálad effektív 42mm körül lesz. Az A ami igazán gázos, mert ott csak átalakítóval tudod használni. Tehát, aminek SEL helyett SAL-el kezdődik a neve, azokat rögtön kukázhatod.
Ahogy többen leírták, ne babrálj ki magaddal, vedd meg kit-ben vagy vegyél egy kitobit. Elég a range, kompakt, powerzoom, amit videónál szeretni fogsz, 35mm környékén egész türhető makrót tud és ha szerencséd van, vagy figyelsz rá, akkor kifogsz egy nem decenteres verziót, ami videóhoz teljesen jó, de fényképezni is tudsz vele. Arra figyelj, hogy ne dobáld, mert műanyag a felépítmény és mérnöki szemmel elképesztő mit belepréseltek egy ilyen töpszli kütyübe, emiatt viszont sérülékeny(1x ragasztottam, 1x cseréltem az alaplapot benne). Használtan 50-60EUR környékén mennek eBay-en, Sony-nál pedig a garancia csak az eredeti tulajra érvényes, ergo mindegy honnan veszed. -
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29668 üzenetére
"hogy kaci! vedd meg ezt meg ezt meg ennyiért kihagyhatatlan és kiváló minőség stb."
Sony APS-C-re jó minőségű alapzoom jó áron nem létezik. Ezért (is) próbáltunk többen az RX100V felé terelni korábban. Vegyél egy olcsó 16-50-et, használtan, kitapasztalod vele melyik gyutáv(ok) fekszenek a neked. És ott bővítesz egy-két jobb fix ovbjektívvel. A 16-50-et meg eladhatod ha már nem kell, gyakorlatilag nem tudsz vele bukni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29668 üzenetére
"hogy kaci! vedd meg ezt meg ezt meg ennyiért
kihagyhatatlan és
kiváló minőség stb."Sony APS-C-re jó minőségű alapzoom jó áron nem létezik. Ezért (is) próbáltunk többen az RX100V felé terelni korábban. Vegyél egy olcsó 16-50-et, használtan, kitapasztalod vele melyik gyutáv(ok) fekszenek a neked. És ott bővítesz egy-két jobb fix ovbjektívvel. A 16-50-et meg eladhatod ha már nem kell, gyakorlatilag nem tudsz vele bukni.
Szerk: bocs a dupláért
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29672 üzenetére
Jó gép sokat tud, jó minőségű (fix) objektívvel kategóriájának egyik legjobbja. Hogy miért nem töri magát a Sony, hogy gépváz tudásához méltó alapzoomot is csináljon az rejtély. Gondolom a számok azt mutatják, hogy így is megéri nekik, eladja a márkanév.
Kihagyhatod a 16-50-et, de saját tapasztalat hiányában honnan fogod tudni, hogy egy Sigma 16 f1.4, egy Sony SEL 35 f1.8 vagy egy SEL 50 f1.8 OSS felel meg a céljaidnak? Amúgy nem tudom miért ódzkodsz az ötlettől, megveszed 25-30e körül, kipróbálod, megismered vele a gépedet, és ha már nincs rá szükséged kb. árában eladod.
Közvetlen versenytársa a Fuji X gépek, pl. XE3 vagy a XT30. Vagy a Panasonic G90/GX9. Ezekhez jobb alapzoomok is léteznek.
Az indexfotós adok-veszek Sony topikját már nézted?[ Szerkesztve ]
-
Viperator
őstag
válasz Kaci84 #29674 üzenetére
Nemcsak a géptől és az obitől függ a minőség, hanem maga a felhasználótól is... (azt írtad, hogy nincs tapasztalatod, igaz?) A szokásos "user error"...
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Viperator
őstag
válasz Kaci84 #29676 üzenetére
Nem vagyok Sony-s (hanem Nikonos), pár topiktárs jóindulattal már javasolt neked, hogy most melyikkel érdemes kezdeni kezdőként és ez neked miért nem jó? (16-50) Ebből a gyútávból (16-50) ki fog derülni, hogy melyik gyútáv lesz jó/ideális neked a videózáshoz, stb.! Utána ráérsz venni minőségibbet. Előbb érdemes a tapasztalatot gyűjteni.
[ Szerkesztve ]
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29682 üzenetére
F4-es, ez APS-C-n nem számít fényerősnek, f2.8 vagy jobb már sötétben is megfelelhet. Ez azért jó videós objektív mert motoros a zoom és fix a fényerő a teljes zoom tartományban. A Sony topikosok értékelése szerint atonban érdemben nem igazán jobb rajzú mint a 16-50 kitobjektív. Próbáld meg az index Sony E adok-veszek fórumot is. Esetleg itt a Sony MILC topikba is beírhatod, hogy milyen objektívet keresel. Lehet lesz valakinek eladó és megkeres privátban.
[ Szerkesztve ]
-
Bullitz
aktív tag
válasz Kaci84 #29684 üzenetére
Ugyanolyan türelmetlen vagy mint én.
16-50! Nem kell egyelőre más.. hidd már elSony 16-50 cinematic video tessék..!
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Tin_Shield
őstag
válasz Kaci84 #29690 üzenetére
Azt hiszem a 18-135 a legjobb rajzú ezek közül. De kérdezdmeg a Sony topikban esetleg.
Szerk bocs: 18-135 nincs is benne,.sz f1.8 35-öt benéztem. De az a legjobb ebből a listából szerintem. De hogy ez a làtószög mennyire jön be neked, mennyire alkalmas a céljaidra azt nem tudhatjuk. A mobil után szokatlanul szűk lesz valószínű.[ Szerkesztve ]
-
Foglalt név
addikt
válasz Kaci84 #29690 üzenetére
Sony SEL-18200LE egy tökéletes mindenes, de 1,5x annyiba kerül általában, mint amennyit írtál.
Az 55-210 hosszú, mint a vonatfütty, egyetlen obinak tutti nem venném.
A másik kettő egy kutya, én biztos nem ezekkel kezdenék, de nem úgy tűnik, hogy hallgatsz bárkire is, ha nem azt mondja, amit hallani szeretnél -
Foglalt név
addikt
válasz Kaci84 #29693 üzenetére
Kitaláltad a tutti bizniszt, hogy veszel egy használtat és azon nem tudsz bukni. Ez még akár tud is működni, feltéve, hogy jobban értesz a portékához, mint az eladó. Ez a tudásod hiányzik és ezért kérsz itt segítséget. Rendben.
Személy szerint heteket szoktam eltölteni ekkora értékű vásárlásnál és 100-as nagyságrendben bogarászok hirdetéseket, hogy a végén ne fizessek rá(használt cucc, gari vagy van vagy nincs, lehet rejtett hibája stb.). Te pedig bedobtál ide 5 linket, amiből több nem is illik a gépedhez, hogy mondjuk meg, melyik is az a a tutti vétel azok közül, mert neked ez most azonnal kell. Így olvasva, mennyire érzed normálisnak az elvárásod -
Throme
veterán
válasz Kaci84 #29695 üzenetére
Szerintem ne vegyél minden hsz-t támadásnak, csak próbáld kivenni a lényegüket.
Ráadásul beleugrottál a témába egy váz megvételével. Azt szokták mondani, hogy rendszerben kell gondolkodni. Mire kell a gép, azt milyen obiparkkal tudod megoldani, melyik gyártó termékei lennének az ideálisak. Erre veszel egy vázat, aztán hajrá, és még a használtpiac is igazodjon hozzád.
Abban is igaza van a fórumtársnak, hogy van buktatója a használt vásárlásnak (ezt te is elfogadtad).
Azt is vedd figyelembe, hogy aki a használt piacot ajánlja, már jártasabb lehet benne. Oda tud figyelni arra, hogy ne ejtsék át, vagy ne vegyen vackot. -
Throme
veterán
válasz Kaci84 #29697 üzenetére
Én már nem járok a gépajánlós fórumba, ezért nem tudtam, hogy a vázat is ajánlásra vetted. Ettől függetlenül rendszerben kell gondolkodni és ott is így kellett volna ajánlani.
Nagyon be van határolva a lehetőséged és lehet nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy a sony lencsék nem pörögnek olyan nagyon, mint mondjuk egy nikon, canon.Fényerős zoom mindig és mindenhol k..va drága. Van egy nagy sony fan fórumozó, ő is sigma 17-70, vagy 17-50 obit ajánlgat sony-hoz, meg sigma (19,30,60) fixeket... már ha a pénz is számít.
A 30mm f1.4 obin az f1.4 drágít valószínűleg. Szerintem kezdésnek az f1.8 is bőven elég (most képminőségtől, AF gyorsaságtól független).
Szobában lehet szűk a 30/35mm.Kezdésnek alapzoom és egy fényerős fix, amik ajánlottak. Előbbi, hogy megismerkedj a géppel, utóbbi, hogy kicsit kreatívkodni is tudj.
Ha már lesz saját tapasztalatod sokkal könnyebben tudsz elindulni valamelyik irányba (táj, tárgy, esemény, makró...stb).
Erre - akárhogy is nézzük - rá kell szánni az időt. Nincs olyan, hogy ajánlanak vmit és 3 tesztet megnézel és kész a világbajnok, személyre szabott tuti gép (ráadásul mindenki azt árul a hardveraprón).
Amíg ez nincs meg, addig a fórumozók saját tapasztalatára vagy kénytelen hagyatkozni, ami nem feltétlenül passzol a te igényeidhez.
Addig a te pénzedet mindenki - képzeletben - a saját meglátása szerint fogja elkölteni.
Ezért írtam, hogy a hamarisággal lehet 1-2 héten belül a hardveraprót fogod megint túrni...szvsz
-
Neck
veterán
válasz Kaci84 #29697 üzenetére
Tisztában vagy a gyujtótáv (látószög) fogalmával?
Visszaolvasva a hozzászólásaid, olyat kérdezel, hogy almát, vagy körtét egyél ebéd után.Az, hogy mennyi az obi ára, vagy van-e utána járó pénzvisszatérítés, illetve az, hogy hol található, nem mondja meg, hogy a témát, amit videózni akarsz, milyen látószöggel lehet felvenni.
Ha veszel 100 ezerért egy 35mm f1.8-at, és a túl szűk (46 fokos) látószög miatt egy kis szobában "nem fér bele" a téma a videóba, akkor mi lesz?
Ezért írta azt mindenki, hogy vegyél egy kit zoom obit, videóra tökéletes, és ki tudod tapasztani, hogy melyik látószög a neked való.
Ami Sony-n kifejezetten videóra való (a powerzoom miatt), az a SELP16-50, és a SELP18-105 F4. Mind a kettőben van képstabi is, hogy ne remegjen be a videód. És 16-ról indul, van széles látószög.
Az F4 sötét lehet, igen, ebben jobb a 35mm f1.8, de ha nem elég széles, és nem tudod felvenni, amit akarsz, b*szhatod. Zoomot vegyél első obinak, ennyi.Ha nem hallgasz az okos szóra, adott esetben többet fogsz bukni a bulin, mint egy utat Pestre...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
*Ropi*
félisten
válasz Kaci84 #29660 üzenetére
"Szóval mint írtam mindegy milyen csak jó vétel legyen használtan. Mivel pénzem jelenleg van ezért ha szamolunk 10% értékeséssel félévente akkor most nekem mindegy hogy 100e vagy 200e Ftos a cucc."
Akkor ha ránk hallgatsz, azt veszel, amit csak akarsz.
Ez a legjobb, amikor valaki nem tudja hogy mit akar, de azt nagyon.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Throme
veterán
válasz Kaci84 #29703 üzenetére
A magyar használt piac olyan amilyen. Lehet sokat kell várni egy megfelelő eladó obira, és gyorsan kell lépni. Ez lehet nagyon melós. Más is írta, hogy nem két percet foglalkozott ezzel.
Azt is be kell látnod, hogy drága hobbiba/ melóba vágtál bele. Bizonytalan használt és a nagyon drága minőségi új közül válogathatsz.
Olyan nem nagyon lesz, hogy gombokért kapsz penge, tökéletes tuti vételű obit.
Legyengébbezni meg szerintem kár volt bárkit is. Nem, nem vettem magamra.
-
#92251648
törölt tag
válasz Kaci84 #29703 üzenetére
Talán azt kellene eldöntened, alkotni, vagy kereskedni akarsz. Ha csak a szuper vételre vadászol, nehéz helyzetbe hozod magad, mert az igazán jó cuccokat ritkán adják el. Javaslom, előbb gondold végig, mit szeretnél rögzíteni, milyen körülmények között dolgoznál és ezekhez illő felszerelést vásárolj. A legtutibb vétel is kidobott pénz, ha a megvásárolt felszerelés a fiókba kerül.