-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz mephi666 #103150 üzenetére
Nehéz kérdés, mert a GSi -véleményem szerint- sosem lesz olyan kultautó, mint egy Porke, M3, vagy akár VW, emiatt pedig azért az ár egy dolog, az ezt keresö réteg szélessége egy másik.
Alapvetöen nem is ez mozgat persze, van/lesz egy régi, öreg, de szórakoztató autóm, amivel néha gurulunk egy élménydúsat.OT-ra szerintem soha az életbe nem fog eljutni, annyi átalakítás van már rajta, amivel már a kapuból a Holdig rúgnának OT-vizsgán megjelenve.
Petyyyyy:
A meló az embertelen, idén lesz 2 éve, hogy leraktam cimbinél, nem 24/7-ben ezen dolgozik, csak amikor az idöjárás, és ideje engedi, de nem is volt szkóp, hogy mikorra, csak, hogy egyszer, rendesen legyen megcsinálva. Az elején nagyon borús volt a kép, nem is volt biztos, hogy kiállja a fö kérdést az autó, de idén eljött a pont, amikor azt lehetett mondani, hogy átbillent a mérleg nyelve a megmenthetö tartományba, mostmár felfelé épülnek az új fémdarabok, sokuk kézzel lehajlítva, leformázva. -
Szada85
aktív tag
válasz mephi666 #103153 üzenetére
Egy szük réteg van persze, de pl. Angliában rendes fanatizmusa van a Kadett/Astra/Vectra ottani variánsainak.
Maga a motorja maradt ugyanaz, amivel annó gyártották (C20NE), de a 2013-mas generál óta csak a motor "alja" (furat-löket) "széria", azon kívül minden módosítva van picit, szívó oldal (Lexmaul), hengerfej, vezérmütengely (CatCams), leömlö (Supersprint), teljes kipufogórendszer, és az egészhez lett optimalizálva a motorvezérlö is.
Egyelöre itt tart motorikusan, de idöközben beszereztem pár dolgot, így ha elkészül a kasztni, akkor utána bekerül egy hengerenkénti pillangószelep (angolul ITB), illetve egy sperrdiffi is várja, hogy akcióba lendülhessen.
Természetesen emellé a futómü is tovább lesz fejlesztve, a mostani Eibach-gyári gátló vonalról feljebb lépünk 1 polccal, fék Calibra Turbóról van, az egy darabig elég lesz, de oda is vannak ötletek már.
-
Szada85
aktív tag
válasz Integrale #103268 üzenetére
Már a váltóval sem kellett volna szerelöhöz vinni az autót, hanem azonnal trélert hívni, és egyenest visszavitetni a kereskedöhöz (az akkor 1 napos autót), és úgy követelni a visszavételt.
Így azért nehezebb ügy lehet, ha egy "harmadik" fél már belenyúlt a váltóba, a kereskedö majd erre próbál hivatkozni gyanítom.. -
Szada85
aktív tag
válasz saril #104022 üzenetére
Relatíve "simán" kiiktatható, csak elötte érdemes röviden konzultálni, illetve mérlegelni a "mellékhatásokkal" kapcsolatban.
VAG modelleknél pl. sima OBD-s kütyüvel (OBD Eleven, sajnos Opellel egyelöre nem kompatibilis) is van olyan menüpont, hogy "S/S alapállapot".
Ilyenkor elvileg az akkufeszültség értéke íródik át a rendszerben, emiatt mivel "alacsony" akkufeszt érzékel, nem állítja le a motort.
Mellékhatása, hogy emiatt a generátor folyamat "teljes erövel" tölti vissza az akksit, ami hatással lehet a két komponens élettartamára.
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #106279 üzenetére
Azért azt ne hagyd ki a "számításból", hogy az utóbbi idöben mennyire rászálltak "épített" autók vadászatára a zsokék, és jellemzöen nem az újabb autókat emelik ki...
Érdemes mérlegelni, hogy egy átépítés+esetleg felújítás mennyit vinne el (mellé a kockázat, hogy esetleg idövel "bukod az egészet" egy fenti miatt), és mennyiböl állna meg akár eleve egy nagyobb motoros Vekkert megvenni, ami road legal.
Én is tervezgetem, hogy ha talpraáll a GSim akkor lehet kihozom a németekhez és átrendszámoztatom, majd nekifutok az átépítések beíratásának.
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #106282 üzenetére
Ezt ki-ki eldönti persze, én is alapozhatnám arra, hogy tizenévig jártam átalakított GSi-vel napi szinten Budapesten, és sosem volt bajom abból a pár igazoltatásból, ettöl még akkor is bármikor benne volt a pakliban, most pedig talán hatványozottan (föleg ilyen Árpád hidas esetek után), hogy bármelyik soron következö igazoltatásnál elkanyarodhat a történet roller irányba.
Én már csak amiatt is szeretném bepapíroztatni a dolgokat, mivel 14 éve megvan az autó, megannyi emlék élmény, és kár lenne egy szett guriga, vagy egy szívósor miatt elveszteni az egészet.
Majd meglátjuk mit szólnak a kinti TÜV-ösök ha begurulok vele (jó lenne már ott tartana a történet), korábban míg itt volt velem az autó elgurultam olajcserére egy független szervizbe, és szegény ifjoncok alig akarták megcsinálni, nem tudták hova tenni az egyenetlenül röfögö alapjáratot, vissza akarták adni az autót, hogy "más baja is van"...
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #106286 üzenetére
Igen, motorgenerállal egyidöben kapott pár nyalánkságot, köztük egy CatCams 287fokos tengelyt is fokolókerékkel.
Ha újra kizárólag fémböl fog állni a bódé, akkor a Lexmaul szívósor helyét átveszi egy dBilas ITB, bízom benne, hogy minden zökkenömentesen fog menni.egyébként, h tervezed a papírozást nagyvonalakban?
A terv, hogy átrendszámoztatom németre, ahhoz elvileg kell egy TÜV-vizsga is, és azon a vizsgán lenne a cél amit lehet befirkáltatni.Míg készül az autó, addig vadászom össze az összes már bent lévö, vagy belekerülö komponensröl a TÜV-igazolásokat (szerencsére semmi kendács nincs, tehát mind a motorikus cuccok, mint a futómüben levö dolgok "off-the-shelf" dolgok, papírral, marad a katalizátor is, elvileg a felni is "korhü", tehát F Astrára is feltehetö).
Ha kész lesz az autó, kihozom magammal, és elsönek meglátogatom a helyi TÜV-vizsgaállomást picit "barátkozni" velük még magyar rendszámosan, megtudakolni hogy mik az esélyek, a folytatás pedig attól függ, mint mondanak majd látva az autót. -
Szada85
aktív tag
válasz body007 #106291 üzenetére
Mi is úgy kerestük ki, hogy a legnagyobb, ami még "utcára", a gyári komponensekkel is tud müködni még. Hátránya pusztán ennyi, hogy a gyári alapjáraton bubogósan jár, meg lehetne emelni 1000-1100 körülre, ott már semmi nyoma ennek, viszont így sokkal "hangulatosabb".
Én réges-régen vettem (~10 éve), akkoriban még valami ~80-85ezer Ft(-nyi €)-ból megállt a kaland, igaz nekem csak 1 tengely van, az is "olcsósította" a dolgot.
A fokolókerék pedig anno egy sráctól lett véve, aki Ladákhoz gyártott pár szett kereket, és szerencsére passzolt az NE-re is.
-
Szada85
aktív tag
válasz Vincent V #106740 üzenetére
Szerintem nehéz egyértelmüen kijelenteni, hogy a sima automata megbízhatóbb-e, mint a DSG, DSG-böl is van száraz/olajos, olajossal mentem most off márkában 3 év alatt több, mint 90 ezer km-t, megkapta a szokásos 60 ezres olajcserét, és 170 ezres futásnál is vajpuhán váltott. A száraz DSG az idövel cserélendö/javítandó, de ez ismert ténye, egy sima automatában is kellhet szeleptömb, wandler, akármit cserélni.
A láncos vezérlésnél lehet nézni láncnyúlást az idö elörehaladtával, amiböl megállapítható, hogy mikor illendö cserélni, de 200-220 ezer km-nél (már csak az okozható kár nagysága miatt is) megelözö jelleggel nem árthat annál sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos autók - motorok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs