-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Jaja, "nem szokták", nekem is ezt mondták az Opel szervizben, de én mégis lecseréltettem egy elég drága Castrolra és érezhető volt a különbség. Sokkal finomabban kapcsolhatók a fokozatok...,ja és itt nyilván ugyanaz az olaj keni a diffit is, tehát érdemes lehet lecserélni.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
Aham, na mind1 mert nekem úgyis ezek a "teli" kerekek tetszenek csak eddig a strapabírást is a számlájukra írtam de akkor ez nem jött be
Igen, remélem én is, hogy még "kényelmes" lesz a 205/55, hétvégén beszámolok róla ha minden jól megy
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
Eladja? Emlékszem erre az autóra korábbról.
Jó az az 1.8. Már dinamikus kellően, olcsón fenntartható.
Viszont sok az ára. Ennyiért C van, ami azért jobb. Múltkor volt fent fehér kombi, full-full, 2.0DTI, 1,1-ért. Az jobb választás.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
Hát ezaz...ezért kell megnézni, hogy nincs-e átszakadva, ne szedje ki feleslegesen.
Amit mondtam, hogy egyszer kiürítettem nagyon (40 literes a tank és 42 litert tudtam tankolni, tehát nem tudom előtte mivel ment), utána pedig durván rángatott és kihagytak a hengerek is (központi befecsi), aztán meghajtottam, cseréltem szűrőt, azóta jó. Szóval elképzelhető, hogy nálam is ki van szakadva az a tankszűrő és valamit felszippantott.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
Milyen moci volt benne? Csak nem a megolhetetlen C20NE?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
Én is gyári GM-et rakok a V6-os motorba, ha oda jó, akkor nem lehet olyan szar...
Más téma: vettem váltóolajat, annak ellenére, hogy élettartamot adott meg az Opel a benne levő olajra. Mások szerint ezt nem szabad elhinni, és néha ki kell cserélni.
Szerintetek?Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
Az is strapabíró motor sőt még a C16NZ is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
HWSW
tag
Volt egy kutyám, úgy hívták, hogy BINGO! Épp azért jár a Corsanak respect, mert így, hogy elől kapar, "gyalázni" azt a Subarut...
Mellesleg egy szót sem szólnék, ha csak azt az STi-t verte volna el...
De ahhoz kétség nem fér, hogy nem egy kategória a 2 tütü. Legyen az bármilyen szempont.[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Átalakítóval egyértelműen. Nélküle is lehet szórakozni vele de nagy értelmét nem látom mert árban kb ugyanannyi, fogyi úgy is nő.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Pontosan, nekem is az aluban ott van egy betét gyűrű de vékony ott a gyári felni ezért nem kell hozzá hosszú csavar, ellenben sok nem gyárinál egészen kint vannak a csavarok, ami kb 1-1,5 centivel hosszabb csavart kíván.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
erikke17
őstag
Na akkor holnap megpróbálom neki megtenitani Ha igy sem fog működni akkor mit kell cserélni/javítani? Kapcsolóban van ez a vezérlőelektronika? Vagy a motornál valahol?
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
insyde5
aktív tag
Lehet h 60e a legtöbb opelnél, de ezen a környéken 40 re tartják .
EGR : az a helyzet h nincs már rajta és nem is volt tavaj sem EGR szelepem.
igen, hallottam már máshonnan is a "meghajtást" , de ha az nem hozza meg a kívánt hatást,
6700 kürül szabályoz, 5000 elég tartosan?Merre tovább?
alapjárati motor szennyezettsége csak alapjáratba szol bele? ( lehet hulye kérdés )
HOl lehetne még "tisztitani" ? vagy jele lenne a motor használodásának???? :S
-
insyde5
aktív tag
nem volt szándékomba motormosot használni.
de egyébként érdekes, már lehet rájöttem miért kattogott annyi ideig. 1 hete nem volt beinditva a szerkezet.
most du. ismét beinditottam mert javitgatom aprobb szépséghibáit, és csodák csodája, inditás után 3 mp el csendes lett. szal lehet hogy csak az olaj volt belöle kiszáradva h 1 hétig nem fordult a motor 1 mm t se.
de azért köszi, ha netán a fedéltömitésnél jobban ráérek , megtisztitgatom , ha ugy látom.
-
nagyúr
-
erikke17
őstag
Ha már annyira "tuningolni" akar akkor azokat a vacak műanyag kerékdíszeket tegye el karácsonyra, és vegyen valami normális alut Egyébként irtó csúnya Azért látom a visszapillantón lóg a szőrpamacs xD Anyám......
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
nagyúr
Én nagyon szívesen kipróbálnék egy nyomatékos dízelt. Sajnos még sose vezettem de érdekelne. Barátnőm D4D Corollán tanult vezetni, szerette azt az autót de a Hondát sokkal nagyobb örömmel viszi el. Más teljesen és ugye mindenkinek más jön be. Pont ez a szép az emberekben. Nyitott vagyok rá hogy megismerjek nagyobb gépeket. Marsu V6 Omegája izgalmasan hangzik. Jól tudom hogy az hátsókerekes?
Més que un club!
-
Jim Tonic
nagyúr
Kis dízel mind ilyen. Az újak is.
Az enyém 1500-tól húz, 2000-től durván tol, és 5e-ig nyugodtan húzható. Tehat van 3500-nyi, ami használható. Sokkal több nincs egy benzinesen sem.
Viszont elmegy 900-as fordulaton harmadikban, gond nélkül.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nagyúr
Városba családdal én se mondanám a sajátomat ideálisnak. Ezzel naponta olyan 40-50km-t megyek átlagban 2 fővel. Bár nekem még nincs családom valószínűleg fiatalabb is vagyok. Tudod: fiatalság bolondság én most élem ki magam. Később ha lesz 1-2 gyerek akkor majd veszek valami nagyobb nyugis autót. A mostaniak közül például Opelnél tetszik az Insignia.
Viszont szívesen kipróbálnék egy F Astra GSI-t hogy az mennyivel másabb mint a VTi-m. Még most 26 éves fejjel ilyen hülyeségeken jár az agyam.Amúgy lehet mert még nincs tapasztalatom dízelekkel de osztom véleményed hogy autóba inkább benzin való.
bambano: köszi a magyarázatot. Valami olyan fogalmam volt hogy a dízelek nem forognak annyit, nekem marha furcsa is lenne vezetni mert az enyém meg 3-4000 alatt elég lightos. Itt jön ki a dízel tapasztalatom hiánya.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Nem akarok veszekedni, de még mindig nem világos amit mondtam, mindegy, lehet nem tudom magam megértetni ... én elhiszem, amit bambano mond. Lehet úgy is előzni, hogy 6k-ig forgatjuk. Mondjuk nem tudom hogy jön ide a 60-100 2.-ban vs 6.-ban
A tiédhez:
Egy 2.0 turbós bőven 200 ló fölött van, egy 2.0 dízel meg 184 ló ( bmw ), ha a lóerő ugyanaz, a köbcenti onnantól elég keveset számít.Amúgy 60-100-at 3.-ban vagy 4.-ben szokták mérni, a te kocsid meg azért nem tud 5.-ben menni 70-től, mert nem dízel. Ezért van a dízel, a nyomaték miatt, meg mert nagyobb a hatásfoka.
80-120-at vagy 5.-ben vagy 6.-ban, mondjuk 6.-ban az Insignia eco verzióját is nehéz lenne mérni mert 80-nál valami 1200-at forog, ott még a dízel is halott.
Egyszerűen csak a dízel előnyeit akartam felhozni, nem akarok semmilyen tüzet szítani, imádom mindkét konstrukciót.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Opelforum B vectra része nem erről tanuskodik... a 2.0 a legjobb fogyasztásban persze a benzinesek között.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
C Vectranál az 1.6 híresen többet fogyaszt, mint a többiek. Annyira gyenge hozzá. Ha nyugdíjasan vezetsz, biztosan jól fogyaszt az 1.6, de ha egy méretesebb kasztnit dinamikusan kell mozgatni, már simán leelőzheti a 2L-est fogyasztásban.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
Nézd, én is úgy gondolnám, hogy azért mégis csak kevesebbet fogyaszt de fiatal szinte az össes B vectra tulaj nálunk fórumon, és kb az 1.6 tulaj is úgy szeretne gyorsítani, haladni autópályán, főúton mint a 2.5 V6 tulaj... ez kis motorral egyértelműen nagyobb fogyasztást eredményez. Nagyfater 1.6 tulaj nincs ez is tény... ugyanakkor nem nehéz kitalálni, hogy autópályán 130-140-re beállva a 2.0 alacsonyabb fordulaton alacsonyabb fogyasztással elketyeg. Az pedig megint csak nagy pozitívuma, hogy bár 1.4 tonna a gyári indulósúlya is üresen a 2 literesnek de városban 1000-1200-as fordulatszám között lazán lehet vele gurulni (nem gyorsítani és elindulni hanem mint írtam gurulni, hogy ez minek mennyire tesz jót vagy épp nem tesz jót kb annyiban összegezhető, hogy ha csak így használnám és csak városban mennék vele már eléggé el lenne lustulva de mivel minden nap megyek vele főúton is így sem szerelő, sem computer sem semmi más nem utal nagyobb mértékű kopásra ebből kifolyólag.)
Ami még hozzátartozik: 1.6-hoz ritka a tempomat, míg a 2 literesek között már gyakoribb, b vectránál a tempomat átlagosan 1 liter körüli vegyesben mért csökkenést hoz, városban persze nincs nagy fogyasztást csökkentő hatása, főúton már a 2 literes is megszomjazik de főúton nagyon jól jön és persze pályán is spórol ettől függetlenül.
Nagyobb motor ugyanazt az autót könnyebben mozgatja ez is tény. Városban az 1.6os is megeszi a maga 10 literjét és a 2-es is szóval itt sincs nagy eltérés.
G astrás 1.6-os haveromnak is kb ugyanaz a fogyasztása mint nekem igaz már elég jól kitanultam, hogy hogyan kell használni de nem csak a saját adataimat veszem figyelembe.
B vectránál az 1.6-os köztudottan elégtelen a nagy kasznihoz, minimum 1.8 ami kell de akkor már lazán belefér a 2.0 is ami az ajánlott hozzá, mielőtt megvettem is olvastam bőven, hogy mi lenne a jó, próbáltam is 1.6-ost is, városban pörög azzal nincs is gond de a tulaj szerint is jobb lett volna a 2 literes vagy neki még a V6-os is teszett volna csak ugye az volt olcsó.
Szerintem abban egyetérthetünk, hogy a gyári könyvekben írt fogyasztási adatokra hivatkozni hogy is mondjam, értelmetlen
És akkor ismételten hozzáteszem, saját tapasztalat és fórumtársak tapasztalata akiknek mindnek b vectra van és 95-ös benzinre értendő Mert v-powerrel főúton nagypapi módban 5 liter eddig a csúcs nálam De inkább legyen több és élvezetesebb a vezetés
Én egyet sajnálok nagyon: egy hosszabb ötödik sebesség vagy egy hatodik nem ártana mert alapvetően lóerő meglenne hozzá, az autó is kb olyan ami autópályázni is jó lenne és mégis ott 3000 fölött van a fordulatszám és nyeli a benzint
Arról nem is beszélve, hogy a 2 literes pl ötödikben úgy viszi az autót, hogy sem tempomat sem gázt nem kell nyomni és tartja a kb 43-at Egyesben pl lazán elindul gáz nélkül de még másodikban is Pedig mindent tud de nyomaték aztán nincs... (188nm...)
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Azért a papásan vezetés nálam elég sajátos, már régebben írtam, hogy ezt hogy kivitelezem, bizonyos fogyasztási teszteken direkt gyorsan érik el a kívánt sebességet, majdnem padlózva máshol finoman, én ennyit azért hagyok, hogy lámpánál odalépek neki és pillanatok alatt megvan az 50, 90 vagy éppen 130 pályán, olyankor írja a maga 33 liter és 39 literes pillanatnyi fogyasztását de csak pár másodpercig szemben a fél percig tartó pl 17-22 körüli értékkel amit finoman gyorsítva érek el pl tempomattal. Papásnak nem mondanám amúgy és szerintem az sem aki mellém beül, inkább dinamikus de nem hülye, lassítás többnyire motorfékkel történik lámpa előtt, pályán pedig simán megyek úgy 100 kilométert is, hogy hozzá sem érek a pedálokhoz csak tempomattal gyorsítok, lassítok de ez főúton is megy.
Én is tartom, ekkora autónál azért kell a kraft, a 188 nm a mai autókat nézve már valóban semmi, igaz csak a turbók miatt de ez van, azért 188 nm nem sok akárhonnan is nézem bár ez nem dízel ez is tény És kis motor majdnem ugyanazt az autót nem feltétlenül mozgatja könnyebben. Sebességkorlátok pedig sokat nem jelentenek arra nézve, hogy az 1.6 is simán tud 300 ezres csekket csinálni de még pályán is szépen megbüntethetik (pároméknak 3 hengeres régi swift van, szoktam vezetni de kb dodgem kategória amúgy városban jól gyorsul csak 50-60 felett már elég bizonytalanul imbolyog az úton pedig most cseréltek első telókat benne a nagy visszahivásos akcióban , a NM nem tudom mennyi de ha jól tudom 50 fenevad van kb a motortérben amiben olyan hatalmas a blokk, hogy simán lehetne csomagtartó is annyi az üres hely )
Egyébként meg ehhez kellene egy nagy táblázat ami van is a spritmonitor.de-n csak az a baj, hogy ott is hatalmas eltérések vannak.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Tomoty
aktív tag
Ammeg milyen AUTÓ???
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_seth_
veterán
A gáz nem hülyeség... és a benzineseknek ki kell találni valamit, hogy olcsóbban járjanak és az etanol ugyan környezetbarát de a gáz az amivel igazán spórolni lehet
A héten volt szerencsém ezt a képet elkészíteni:
[link]
Nem lenne extra fotó de azért ilyet még hazánkban nem sokan fotóztak. a vectra bal oldalán a vastag sárga-fekete festésű csövek egy működő CNG kutat védenek, nem, nem LPG hanem CNG A teljes technológiát bemutatták, tankolását is, cng-s gépjárművet, magát a gyáregységet is, konkrétan az egyik kb 4-5 emelet magas tartály tetejéről készült a fotó. A drótkerítésen belül a puffertartályok sorakoznak, mögötte konténerekben van a technika ami kb 120m3/órás teljesítménnyel üzemel jelenleg de nincs kihasználva jelenleg (tiszta metánra értendő).Aki a helyszínt kitalálja kap egy pirospontot Nem nyilvános kút
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs