-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
diegho #68617 üzenetére
Lementem megnézni,nálam mi a helyzet.A lambda nekem jó.Csati szét,hibajelző világít,alapjárat,és gázadásra ugyanúgy viselkedik,mint amikor a csati össze van dugva.Semmi különbség nincs a gép viselkedésében.Mondjuk nekem az alapjárati motor,és a fojtószelepház is patyolat tiszta.
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
diegho #68582 üzenetére
Így tudod kivillogtatni akár több hibakódot is dobhat.Ide beírod,és biztos hamar lesz válasz is
(hibakód lista: Google dobja) -
mohabá 007
aktív tag
"...Adott motorhoz a gyártó a partnercéggel fejleszteti a gyertyát (is) ami minden tekintetben megfelel a követelményeknek..."
A valóság pedig ez. Egyfajta gyertya majd minden opelba.
"...G Astránál valószínűleg a Bosch lehet az első beszállító, szóval GM vagy bosch néven ugyanazt kapod, és nem kell kísérletezgetni, mert biztos jó..."
Akkor ez meg mi? Eredeti opel gyertya:1403Ft/db Bosch gyertya 5187Ft/db. Ua a gyertya 4x-es áron?
A partnercégről azt se lehet tudni,kiféle,miféle.Én is vettem bele eredeti GM gyertyát
Ilyen gagyi minőségű,igénytelenül legyártott sorjás,pólusok kajácsul félretekerten álltak,a 4 db-ból 1 már nem adott szikrát,
no a portára se többet GM gyertyát.
(ment vissza az NGK,ő becsülettel,hibátlanul teszi a dolgát a mai napig
)
Egyébként amikor rendeltem,az volt írva:származási hely:Made in Eu.
Amit megkaptam,ott meg származási hely:Made in Russia. -
mohabá 007
aktív tag
Amikor a váltószoknyát cseréltem,én is megkenegettem zsírral,de rájöttem,hogy semmi értelme,semmivel nem lesz jobb.A sebváltókar gömbölyű része ami a vékony műanyag keretben van,az nem tud szorulni,inkább kikopik,ezért sok használat után az a gond,hogy a sebváltókar megkotyogósodik,nagy a holtjátéka.A beletuszmákolt zsírt meg rövid időn belül mind kitúrja.
Sokkal valószínűbb,hogy a váltórúd szorul.Váltószoknyát felhúzod,alatta van az a fehér szinű műanyag ház.
Ezt 4db csavar rögzíti
Ezeket lazítsd meg,a sebvátókart mozgasd minden irányba,be fog állni úgy hogy simán megy.Egy próbát megér,elrontani nem lehet.(a képek a vekimé, de nálad is hasonló a helyzet.) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #68516 üzenetére
Bocs,hogy neked válaszoltam,írhattam volna új hozzászólásként is.
Azon akadtam ki,hogy vannak olyan emberszabásúak, akik természetesnek veszik azt,hogy olyasmit is leírhatnak,ami köszönő viszonyba sincs a valósággal,mert úgy gondolják,ők ezt is megtehetik.(szerintem meg ez az emberek tudatos félrevezetése)Ezért másoltam be -
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #68513 üzenetére
"...A korlátozás betartását a rendőrség ellenőrzi, és annak megszegőivel szemben 150 ezer forintig terjedő bírságot szabhat ki..."
Közlekedési szabálysértési bírságok 2017
…a hatályban lévő rendelet alapján mennyi büntetést kell fizetni az egyes közlekedési szabálysértések miatt alkalmazandó szabálysértési pénzbírság, illetve helyszíni bírság esetén...Szmogriadó szabályainak mozgó légszennyező forrássokkal való megsértése
Szmogriadó elrendelése esetén, vagy annak megelőzése érdekében bevezetett,
a mozgó légszennyező forrás használatára vonatkozó forgalomkorlátozásokat,
vagy intézkedések megsértése: Szabs. tv. 230. § 15000 Ft 30000 Ft -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #67754 üzenetére
Elsőre Én is rosszul értelmeztem,ezért is kérdeztem.
De most már legalább tiszta,tudom mit kell csinálnom,hogy ne bukjak 358 napot.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #67730 üzenetére
Gondolom azért nem,mert ezek szerint, még ők sem tudnak róla
-
mohabá 007
aktív tag
Ilyen nincs,
de ezek szerint mégis van.
Szilveszterkor még úgy tudtam,hogy még 4 hónapig (04 04) érvényes a jogsim.Most 5 nappal később meg kiderült,hogy már tavaly április (04 12) lejárt.
Megyek is az orvoshoz rögvest,de az idegosztályra.
A jogosítványok lejárati ideje megváltozott -
mohabá 007
aktív tag
Ez az egész gumi téma már nagyon uncsi,és túllihegett.Akiket ez éltet,és tetszik neki,húzzon el a gumis topikba,ott kiélheti magát.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
trassher #67683 üzenetére
Nem vagy Te olyan igénytelen,hogy egy ilyen szakadt,gagyi cuccot vegyél.Ennek télen van jelentősége.Akkor inkább már egy ilyet,550 Ft-ért.
"...Akkumulátor hővédő burkolat - 190 mm magas akkumulátorokhoz Speciális hővisszaverő burkolat, ami védelmet nyújt a motorból érkező hőtől és a téli hidegtől. Használatával nő az akkumulátor élettartama és megbízhatósága..."
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #67493 üzenetére
Szerintem nem mattítaná le.Ha nem akarod hogy mattuljon a búra,időnként pucold át.kb:500 pézé vegyél ilyet:
puha ronggyal vékony egyenletes rétegben elkened a teljes felületen,vársz egy pár percet amíg megszárad,majd puha rongyot erőteljesen rányomsz,és letörölgeted.Ha nagyon matt,többször kell csinálni.Felpolírozod. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
odorgg #67492 üzenetére
Ez a vekim bizti táblája,de neked is ilyen az elrendezés.
piros nyíl=tükörfűtés relé
zöld nyil=tükörfűtés bizti 41-es 10A-os
sárga nyil=hátsó szélvédő fűtés reléje
fehér nyíl=hátsó szélvédő fűtés bizti 3-as 40A-os
Ha ezek megvannak,akkor csak a tükör nem fűthető,vagy a vezeték nincs rátéve. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
odorgg #67476 üzenetére
Ez nem olyan egyszerű.Az astra g bizti táblában a 3-as a hátsó szélvédő fűtés biztije,és 40A-os a biztosíték,és van még egy relé is a szélvédő fűtésnek.
Külön van a tükör fűtésnek biztije,a 41-es 10A-os,és ennek is van még külön reléje is.A tükörfűtés együtt kapcsolódik be a hátsó ablakfűtéssel,külön nem kapcsolható.(gyári bekötés) -
mohabá 007
aktív tag
Kulcs a kézbe,és azokat a csavarokat,ahol engedi az olajat,óvatosan utánhúzni,hátha enged,ill mindegyiket leellenőrizni,hogy kb egyforma erővel lehet e beljebb csavarni őket.A tömítőanyagot vékony csíkban az egész felületre fel kell vinni,hisz csak így leszegyformán mindenütt tömítve,nem csak szakaszosan imitt,amott.
Legközelebbi cserekor kérdezd meg a szerelőt,hogy az elvégzett melóra vállal e garanciát,mert ha ereszteni fog visszaviszed. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K #67359 üzenetére
Ez volt a gondod: "… A legújabb felvetés, hogy túlzott kartergáz nyomás ténye áll fenn, és emiatt dolgozza ki az olajat, de nem tudom mit kéne tenni, ha így is van…."
Ezt végig zongoráztuk,és kiderült,hogy az elvezetés működik,nincs túlzott kartergáz nyomás.
Amit most tettél fel képet,azon látom,hogy a hengerfej fedél pakolása engedi az olajat,nem tömít rendesen. Cserekor + tömítőanyag nem volt?A rögzítőcsavarok egyformán,8Nm-el lettek meghúzva?
Nem lehet hogy nem hozzáértő szerelgeti?(az nem lehet,hogy cserélve lett 2 hengerfej fedél,3 tömítés,és mégse jó)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
szabonagyur #67350 üzenetére
"...Felvették a szerelők valamit külön helyre, hogy a srác saját felelősségre ment el így.."
Ez meg hogy,mert ilyen nincs.
-
mohabá 007
aktív tag
Ez nem.
Ha már fujkáltad a csövet,gondolom azt is megnézted,hogy arrafelé is szelel e,ahonnan nehezen sikerült levenni.Ha szelel,akkor alapjáraton is van kartergáz elvezetés.A fojtószelepházon lévő olaj izzadás,(amit a képen láttam)akkor lehet,ha nincs a bilincs rendesen meghúzva,vagy a vastag gumikönyök szakadt.Másképp nem tud a trutyi kijönni,de így látod,(egy kicsit)milyen ganéjt eszik a motor a visszavezetéssel.Érdekességként,ezt a képet két napja lőttem,ezt a koszos löttyöt kapta volna folyamatosan a fojtószelepház,ha hagynám.
de nem hagyom.
és még is sokan csodálkoznak azon,hogy mitől koszos a fojtószelepház,alapjátati motor.Hát az ilyen visszavezetett trágyalétől.
-
mohabá 007
aktív tag
"...az említett szelepfedélházról jövő keskenyebb visszavezető cső másik végét nem tudom leházmozni a szívósorról,.."
Ha neked az alapjárati kartergáz a szívósorra van visszavezetve,akkor nem tudom,hogy a csőcsonk milyen anyagból van,bírja e a feszegetéseket,csavargatásokat.Próbálj a csőbe WD40-et fújni,vagy kevés olajat beleönteni,és a csövet óvatosan mozgatni,hátha így könnyebben meglazul. Nem olyan vékony az a cső.
Ha a fojtószelephába van visszavezetve,akkor bátran cimbászhatod,tekerheted a csövet,mert annak az anyaga fém (spiáter) a csőcsonkja pedig rézcső,ami max kijön a helyéről,de visszadugható.Ez azért biztos,hogy így van,mert volt egy pár karbi a kezemben (van egy több mint 100 db-os gyüjteményem
)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #67145 üzenetére
Az olaj habosodása volt a téma,az opel topikban.Ha skodám lenne nem itt lennék.
Eltévesztetted a cimzettet.Miért nekem,és nem vebbful-nak írtad ezt:"De ha ez megnyugtat, a fastra is rövidtávon van használva ugyanaz az olaj megy abba is, azon semmi sem látszik.."
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #67143 üzenetére
Én is rövidtávon,5-6 km használom,de nincs mit törölni.
Valszeg az is sokat számít,hogy nem ridegtartáson van. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #67128 üzenetére
Ennek a csodamasina hirdetésének az alján van egy ilyen cím:
Szolgáltatások,boltok,bontók.[link] hátha.. -
mohabá 007
aktív tag
"...olaj a pillangószelepház tetején..."
az azért van ott,mert a vastag könyökcsőről ami a fojtószelepházra(pillangószelepházra) megy,hiányzik a szorítóbilincs,így nincs normálisan lezárva,ezért a visszavezetett kartergáz (olaj,és vízpára) egy része itt csapódott ki,nem a motorral lett megetetve.
A másik képet elnézve,szerintem rendben,rendellenességet nem látok.".. Olajat fogyaszt a motor. Nem keveset.."
A túlzott olajfogyasztás nem feltétlenül kopott motor eredménye.Ez lehet akár a dugattyúgyűrűk beragadt, elkokszolódott állapota miatt is.
A motorod 1000 km-entént nem eszik 2 decit.Ez olyan rengeteg?Ez legyen a legnagyobb gondod. -
mohabá 007
aktív tag
A kicsi vékony alapjáraton vezeti vissza a kartergázt a pillangószelepházba,a pillangószelep alá.(azért alá,mert így nem zárja el a pillangószelep a kartergáz útját)Lehet ez van eldugulva,ezért a csövet mindenképp szedd le,tisztítsd ki,de ami még fontosabb,annak a csatlakozó csőcsonknak a furatát is tisztítsd ki.Arra figyelj,hogy ennek a csőcsonknak a kezdetén a furat nagyobb,kb:a közepétől leszűkül,max 2mm-es re.Vékony dróttal addig piszkáld,amíg könnyedén nem mozog,át nem jut a pill szelep házba.
-
mohabá 007
aktív tag
KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDEN
FÓRUMTÁRSNAK!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BullKoxa #67062 üzenetére
Gondolom,hogy a fojtószelepház komplett lett cserélve.(elektromos része is),de a hiba továbbra is fennáll.lehet,hogy a régi is jó,nem ők a hunyók.
A gázpedál egy egyszerű potmétert szabályoz. Ez adja a jelet a motorvezérlőnek.Az elektromos részét kellene műszerrel kimérni,hogy jól teszi e a dolgát.
Az ugyancsak furcsa,hogy az üzemanyag szivattyú cserélve,az elektromos hiba meg továbbra is ugyanúgy megmaradt(az nem lehet,hogy vezeték,vagy relé gond van?)
A katalizátor hibakóddal szerintem akkor van a gond,ha van katalizátor utáni lambdaszondád is,szerintem az kavar be.
Ha a fentebb leírtakkal minden rendben,de a gép mégse ok,akkor egyértelmű,hogy a motorvezérlőnél van a gond.(ez csak az én amatőr véleményem) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
BullKoxa #67060 üzenetére
P1550 visszafogott üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozva
P1120, P1121, P1122 gázpedál áramkör hiba: Nézd meg a P0120,P0121,P0122 kódokat,úgy pontosabb.
Van hiba nem is egy,tudod is hogy mik azok,csak rajtad múlik mikor lesz meg ismét a 100 ló.
(...EGR is le van falazva, mert azt hitte a szerelő ez megoldja ! mármint pl: ezt a hibát
0230 Tüzelőanyag szivattyú primer áramkör)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
BullKoxa #67038 üzenetére
Ugye most "csak tesztelsz" minket?
"...OBD2-vel szoktam törölni a hibákat, de az most mindig ott marad .."
Van egy kütyüd,amivel a hibakódokat lehet törölni,és lehet kiolvasni. Úgy törlesz hibakódot,hogy nem nézed meg,hogy milyen hibát jelzett?Nem is vagy rá kíváncsi,hogy mi a nyűgje?
Hibakód ismerete nélkül (mert törlöd,de ki nem olvasod)milyen segítséget vársz tőlünk?
Ha a műszerrel nem megy a hibakód kiolvasása,csináld a hagyományos módon. -
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66968 üzenetére
Annyi a közös bennük,hogy mindkettő befolyásolja az alapjárat működését is.
A MAF szenzor a motor szívócsövében levő depresszió mérésére szolgál.
A működése nagyban befolyásolja a motor működését. Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit.
Ha hibás, a motor gyorsításkor, ill. motorfék üzemmódban rángathat, túlfogyaszt, alapjárati problémák merülhetnek fel, stb. Ha tényleg ez a hiba, akkor érdemes cserélni.az EGR hibája nagyobb fogyasztást,teljesítményvesztést,alacsony fordulaton nyomatéktalan üzemet, egyenetlen alapjáratot okoz.Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre.
(az meg + ciki,hogy nem tudsz,nem lehet hibakódot kivillogtatni) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66931 üzenetére
Ha a termosztátodra ez van írva:92 C fok,akkor az alábbi szöveg minden autó tipusra érvényes:
Nem reménykedni kell,hogy dolgozik a ventilátor amikor már működnie kellene,hanem felpattintani a motorháztetőt,és megnézni,hogy teszi e a dolgát.Amúgy is csendben működik,járó motornál,menetközben,az utastérből nem hallani.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66940 üzenetére
Mindegyikben olyan van,csak más-más helyre van betéve.Van ahol az EGR-en (nálad)van ahol a termosztát házon,(1,6 b veki),vagy a hengerfej oldalába,(nálam).Az a kis pöcök vagy letört,vagy lecsúszott róla a saru.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66821 üzenetére
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66789 üzenetére
nem szakszervíz
de ez alapján szerintem menni fog.
Akku,akkutartó kivesz,tágulási tartályból a hűtővizet kiszed,a termosztátról a csövet levesz,(nyillal jelölt rész)
4 rögzítőcsavart kicsavar,elektromos csatit kiszed,és a termosztát a kézbe is van.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66613 üzenetére
"...Van valahol lista az ECN hibakódokról?.."
Nincs, de most már bizonyos,hogy megeggyezik a hagyományos hibakód listával.A hibakód kiolvasás nálad rém egyszerű, korábban rosszul írtam.Nem kell semmit számolgatni,magától megmondja.
Így tudod kivillogtatniA MAF-fól lehúzta a csatit,dobta is a hibakódot.(felső számsor)Én is megcsináltam,kivillogtattam,nekem is ugyanaz az első négy számjegy (0100)
Ha jól látom,ha több hibakód van,szépen sorban adja őket.[link]
Alapjáraton mennyit forog a gépsas? (nyócszáz megvan?)
Óra megjavult,"nincs ugri-bugri"? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66766 üzenetére
Szerintem is jogos a félelmed.Én fordítva csinálnám,és hogy miért?
Mert a termosztát 11 éve teszi a dolgát,nem csoda ha már nem tökéletesen működik.(korábban nyit)Ha a vízhőmérő bekrepált(kimérte 4 ezeré),kicseréltetem,munkadíjjal 10 ezer minimum,de a termosztát már továbbra se lesz 100-as,azaz 14 ezeré sehol nem vagyok.
Én vennék egy komplett eredeti gyárit (22558Ft)ebbe benne van a vízhőfok jeladó is.A cseréhez kell egy keveset bontani,de max másfél óra alatt megvan lazán,még nekem is.(az időt csak azért írtam,hogy ne hagyd magad nagyon lehúzni,tudd meg milyen órabérrel dolgoznak)
Így bruttó 30 ezerbe kerül,de a jelenlegi hiba orvosolva,gond egy darabig nem lesz vele,de ha mégis,majd akkor lehet turkálni kimérni a vezetékeket.Neked kell eldönteni.
Fojtószelepház nem koszos? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #66754 üzenetére
Tudtam én,
de magas labda volt.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #66750 üzenetére
"... 5 liter kompletten el szokott fogyni 1 cserével..."
Akkor neked nem is kell cserélni,mivel addigra "teljesen" újat töltesz utána.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
becsitibi #66743 üzenetére
Mennyire létfontosságú,döntsd el Te.A katalizátort védi.A kipuf csonkba juttat + levegőt,több oxigén,hamarabb éri el a katalizátor,az üzemi hőfokot.Hidegindításkor az elégetlen üa a katalizátorban lecsapódik.Minél lassabban melegszik fel annál több lesz,ami egyszerre robbanásszerűen ég el,az meg nem jó a katalizátornak.Ez az egész hidegindításnál automatice indul be,és a szivattyú működését hallani is lehet,(nálam) kb:2 percig.Az alapjáratot is felnyomja 1200-ra,mikor kikapcsol visszaesik 1000-re,majd beáll bő 800-ra.
-
-
mohabá 007
aktív tag
Ti urak,kellene egy kis segítség.Itt van ez a nyomorult cuccos.
Az a gondom,hogy egyetlen magyar alkatrész forgalmazónál nem találom a kínálatukban,egyetlen tipushoz se.Mi ennek a neve?
Kerestem mint:fojtószelepház fedél(semmi)pillangószelepház fedél,(semmi)szívócsonk fedél,(semmi)szívókönyök ház fedél,(semmi)Ez egy olyan valami,ami van,de venni nem lehet,mert nincs? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66665 üzenetére
A hibakódot Te is ki tudod villogtatni.
Nem kell ahhoz csodamasina.
Ha elektromos a gázpedál,akkor csak a féket és a gázt benyomod,és nyomva tartod,majd gyújtást adsz rá,és akkor a narancssárga szervíz lámpa kezd el villogni.A 10 villogás 0-t jelent.( minden hibakódot ezzel kezdi)A kódok 4 jegyűek és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet.
A hibakódokat nem kell törölni,mert az ECU ,ha nem észleli a hibát,kb:20-25 indítás után elfelejti. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66673 üzenetére
A gyári minőség csak nem lehet rossz.
Csak kíváncsiságból húzd már le a csatit,és nézd meg hogy ugyanúgy viselkedik e a visszajelző,mint amikor be van dugva.Ha igen,a hiba egyértelmű.
A termosztát működését ellenőrizni legegyszerűbben házilag úgy tudjuk megtenni, hogy a hidegen beindított autónak megfogjuk a vízhűtőhöz menő vízcsöveit, és figyeljük a hőmérsékletüket.
Normális működés esetén a termosztát nyitása előtt az alsó kivezető cső alig melegszik, a felső bevezető cső (ami a termosztátról megy a hűtőre) hőmérséklete pedig szép lassan emelkedik. Amikor eléri a nyitási hőfokot (ilyenkor a felső bevezető cső még éppen megfogható kézzel), akkor megindul a keringés a vízhűtőben is, ezért az alsó kivezető cső meglehetős gyorsasággal "hozzámelegszik" a felsőhöz.Lényeges,hogy közvetlenül a hűtő csatlakozásoknál érzékeld a kezeddel,mert az alsó kimenő cső kicsit becsapós,mert már akkor is kezd a cső melegedni,amikor a termosztát még nem nyitott.Ez azért van,mert a termosztátból egy vékony csövön a tágulási tartályba vissza van vezetve a már meleg hűtővíz, a tartályból pedig az alsó kivezető csőbe van visszavezetve.Ezért maga a cső már érezhetően meleg,csak közvetlenül a hűtő kivezetésénél hideg.Ha elromlott, és nyitott állapotban megragadt, a fentiek annyiban változnak, hogy az alsó vízcső kis késéssel követi a felsőt, és már a hidegebb tartományokban is csak kicsivel hidegebb tapintású, mint a felső. Ha ezt tapasztaljuk, a termosztát megérett a cserére
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Doggy dog #66665 üzenetére
Amit mutat a kijelzőn,azt másik érzékelő mondja.Az unix-on megnéztem,és nektek is van olyan mint nekünk.
Van egy ilyen,és ez a neve:vízhőfok jeladó,vízhőmérő órához.Ez mutatja a kijelzőn,hány fokos a hűtővíz.
A jobb oldali vékony peremes részre rá van tolva egy egysarus vezeték.Ez a hengerfejen bárhol lehet,de még máshol is.
A másik neve vízhőfok jeladó,(vízhőmérséklet érzékelő)
Ez nem neked,hanem az ECU-nak mondja a vízhőfokot.Erre mondtam,hogy valszeg ez lesz rossz.Ugye ezt írtad: ECN 011515 ír ki.
Luck Dragon:A hiba kód =
hűtőközeg szenzor v. áramkör) hibaüzenet,
Én meg elővettem a hagyományos hibakódot összehasonlítottam:
...011515 = hűtőközeg szenzor v. áramkör) hibaüzenet,
P 0115 = Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör
Mindkettő elektromos áramköri problémát jelez. Az ECU jelezi,hogy mivel van gond.Ha a termosztáttal lenne gond,akkor hasontó hibaüzenet lehetne:
---Hűtőközeg termosztát (hűtőközeg hőmérséklet termosztát szabályzó hőmérséklet)
---Motor hűtőközeg túlmelegedés állapotAzt nem mondom,hogy a termosztátod kifogástalanul működik,le kell ellenőrizni, hogy nem nyit e túl korán.A hibajelző lámpa jelez villogva folyamatosan?
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66566 üzenetére
Hát ez sajna nem jó hír.Ha még most is világít,igaza volt a hibakódnak,az elektronikus (vezérlő ekektronika)megadta magát.Ezen csak a csere segít.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66558 üzenetére
A lényeget nem mondod.
a sárga lámpácska még most is villog é,vagy nem?
A szelepfedél átengedi az olajat,meg az olajteknő is?
(ennyi pénzt a hőmérséklet jeladóért én is szivesen adnék) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66548 üzenetére
Amíg tányérfedél nincs a helyén,ne is várd hogy normálisan fog menni.Nekem be se indul,ha a fojtószelepház nincs lezárva.
A piros fagyálló teljesen jó bele.Hány litert öntöttél bele,mi a faxnak tekergetted a hűtősapka fedelét?Még jó,hogy le nem forráztad magad.A bepárásodás az normális dolog.Melegíts át a hűtővizet,engedd le,töltsd fel deszt vízzel,járasd.amíg át nem melegszik,leengeded,majd ezután mehet bele a bekevert piros....[I]akkor nem fogyott semmi... mé most fogy??
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66389 üzenetére
Nyomom a privit.
-
mohabá 007
aktív tag
" ..12V-os tápegységről persze csak ha van otthon.."
Akku nem játszik?( vagy akku töltő)"..viszont miért nem szétszerelés előtt kérdezted meg?.."
Gondolom azért, mert be van ragadva a szelep,és mivel így nem mozog,nincs értelme.Kiszerelte,tisztította,és kitisztított állapotban szeretné mozgásra bírni,hogy a tisztítószer még jobban átjárja,és mielőtt visszaszereli,meg szeretne győződni róla,hogy jó e az elektromos mozgató rész.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
szabonagyur #66370 üzenetére
országjárás.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66303 üzenetére
"..Elvileg azért van problem mert,elkokszolódott nagyon az egr nem?.."
Az EGR elkoszolódás mechanikus hiba.(nem tud mozogni a lerakódott koksztól a szelep)
Neked pedig ez a hiba: "...EGR szelep- inkorrekt jel/hibát írt ki a wifis cucca..p1405:."
Ez pedig elektronikus hiba.
Ha nem tévedek,akkor ez a kód ezt jelenti:
Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony jelszint
- visszavezetés érzékelő = potméter,ami érzékeli amikor elmozdul a mechanikus rész az EGR-ben. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66303 üzenetére
Mert így néz ki,és ahhoz hogy bármit is tisztítani lehessen,szét kellene kapni.
Ez meg olyan,mint ami egybe van préselve...és még itt van az az 1 sarus csatlakozó is,(vízhőfok jeladó vízhőmérő órához) akkor meg már az egész benne van a hütőkör rendszerbe.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66299 üzenetére
Elektromos hiba.Szoríts azért,hogy csak a csatlakozó vezetékben legyen gubanc.( kontakthiba,szálszakadás)
Ettől szivatósabb EGR-t még nem láttam,az ára is húzós. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66256 üzenetére
Ő az. emmá profi
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66252 üzenetére
Nagy esély van rá,hogy még a legkisebb autóalkarész kereskedőnél (maszek) is tudsz venni,azt hogy kb mennyi magyar pénzt kérhetnek érte,azt nem tudom.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66236 üzenetére
Vegyél egy ilyen készletet,úgy is kell ha szeretsz bütykölgetni.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66170 üzenetére
Kezdjük az elején. Az OBD csatid hol található? 10,vagy 16 lábkiosztású?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
roberto211 #66164 üzenetére
"...Nekem elég lenne a kiolvasás, többire vagy én magam megcsinlom.."
Így tudod kiolvasni:
Elektromos gázpedál hibakód villogtatás
A féket és a gázt benyomom és nyomva tartom,majd gyújtást adok rá,és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent.A kódok 4 jegyűek,és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet.A hibakódokhoz van egy kódlista.
Bovdenes gázpedál hibakód villogtatás:
A kézifék kar alatti borítást fel kell nyitni egy vékony csavarhúzó,segítségével.Az ott található OBD2-es csatlakozó 5-ös és 6-os érintkezőjét rövidre kell zárni lekapcsolt gyújtás mellett. (Ha nincs a csatlakozó a kézifékkar alatt,akkor a biztosítéktáblába van beépítve.)
Be kell kapcsolni a gyújtást,és számolni a narancssárga szervízlámpa villogását -
mohabá 007
aktív tag
válasz
HoaryFox #65973 üzenetére
Várjál már!!
Az autó megvétele előtt volt teljes generál (Hengerfejet rendbetették, dugattyúgyűrűt cseréltek, új tömítés készletet kapott, meg amik még nincsenek részletezve a számlán. Márkaszervizben csinálták.)
No de mi van a garanciával? Az anyagot a szakszervíz szerezte be,ő építette be,mindezt számlával igazolta. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Directors #65917 üzenetére
Az valóban MAP.Érdekes,mert ha neked ez tartozék,és ha venni akarok,beütöm a géped adatait:
Astra F, C12NZ motor,ezt a tipust nem is ismeri,ehhez a tipushoz nincs MAP.(cromax-nál se)
Érdekes még,hogy a linkelt oldalon ezt írja:"...Az abszolút nyomás a keverékarány meghatározásának és ezen keresztül a gyújtásvezérlésnek az alapja..." Neked pedig a gyujtást nem elektronika vezérli,mivel hagyományos gyujtáselosztód van.(olyan a gyujtásod amilyenre sk beállítod)Vannak még furcsaságok,de biztos így jó,mert működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Futás, futópályák
- Kuponkunyeráló
- Xbox Series X|S
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lip-Bu Tan az Intel új elnök-vezérigazgatója
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest