-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
Klímahűtőt ki lehet valahogy házilag takarítani?
-
F_Gergely
őstag
válasz gzbotii #42527 üzenetére
Lehet banális, nálam a MAP szenzor volt a ludas, valahogy szarul lett visszarakva vagy nem tudom. Lehuztuk, kicsit baszkuráltuk a kábeleket, visszaraktuk és ment, Elötte meg olyan gyenge volt hogy alig ment a kocsi, emelkedőn azt hittem visszagurulok. Valami kontakthiba lehetett.
-
F_Gergely
őstag
Tegnap hazafele voltam két klímásnál is, egyik sem vállalja a klímahűtő takarítását, sőt igazából csodálkoztak azt minek takarítani... Meg fújjam le magasnyomásúval, mondom oké csak rohadtul nem férek hozzá.
Különösen az bosszantott hogy egy TC cikkben említett klímáshoz mentem, ahol írják is hogy mennyire fontos és alap dolog a hűtő takarítása. Na ehhez képest én voltam a hülye hogy minek akarom azt takarítani. Mondom a csávónak mert nem tudja lehűteni a gázt a hűtő, erre a válasz: mossam ki a motorhűtőt.
Szóval ha valakinek van ötlete klímahűtő takarításra szívesen fogadom.(#42697) honda 1993
Én a Cromaxból szoktam rendelni, vagy német eBay.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #42766 üzenetére
15 éves, de lassan már tényleg minden ki lesz cserélve, de mikor vettem át lett nézve fel lett emelve csápossal, és fel lett rakva fékpadra is, a futóművet ott ellenőrizték, mondták hogy a lengéscsillapítók nagyon jók, szinte hibátlan értékeket dobott a gép. Dehát eltelt másfél év meg belement huszonvalahányezer km.
A lengéscsillapítót nem én vettem észre hanem a szerelőm szólt, annyit tapasztaltam hogy kanyarban lehet érezni hogy tolja az elejét, illetve kanyarodásnál kopog néha az első tengely. A toronycsapágy szembetűnő az egyszerűen feljött a helyéről -
F_Gergely
őstag
Néztem én is sportot, de igy is macerás nekem leállni a kertbe, ha még leültetem a kocsit felakadok
Elsőt kéne csak cserélni, de én meg úgy vagyok vele akkor egyszerűbb lenne a hátsót is cserélni és akkor egyfüst alatt megvan mindegyik. Igazából azt sem tudom mi a különbség a gagyi vagy a jobb között, azt se nagyon tudom lengéscsillapítóban mi számít jónak, de a monroe név megmaradt bennem rally-s játékokból onnan gondoltam hogy rossz nem lehet -
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #42865 üzenetére
ami a hűtőn kell legyen az szerintem rajta van, de van egy ilyen basz, a klímahűtő elött az csak ott lóg. A vizhőmérséklet jó az beáll mindig szépen, illetve a klíma és motorhűtő is megy a gondom az hogy a klímahűtő nem kapcsol nagyobb fordulatra és próbálom kideríteni miért.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #42867 üzenetére
előtét ellenállásról már hallottam kósza legendákat, de eddig csak annyit tudtam róla hogy a fűtéshez van köze, a klímával még nem hozták összefüggésbe. Kéne próbára egy másik, anélkül nem is tudom letesztelni gondolom...
Ezt most találtam:
"Előtétellenállás a digitklímás verzióban nincs, viszont van helyette egy ventillátor fordulatszámot szabályzó elektronika, ami valóban el tud romlani , de ezt nem csak úgy magától teszi !
A hibás ventillátor teszi vele ezt a szörnyűséget !
Valszeg neked is azt kell majd cserélned !
Ne erőltesd a klímát-fűtést, amíg nincs pontos diagnózis, mert hazavágja az elektronikát a hibás venti. által felvett túláram.
A ventillátort megnézheted a pollenszűrő alatt.
( bár inkább szereld ki - az a tuti )
Az elektronika az utastérben van , a gázpedáltól jobbra, kissé fenn, a fűtésboxban, közel a tűzfalhoz. Kettő csavarral rögzítve !
Ez vagy működik , vagy nem - nincs középút . Van rajta két tranzisztor, ezek füstölnek el és akkor vége !"[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
egyébként nem mindig jön elő a hibajelenség, ami az hogy leghidegebbre állítva a klímát 17-18 fokos levegőt fúj, néha meg fúj 5 fokos levegőt. Eddig két tipp van, egyik hogy koszos a klímahűtő másik hogy nem kapcsol nagyobb fordulatra a klíma venti. Eddig nem használtam a klímát így én ezt nem is figyeltem, csak múltkor feltűnt aztán hol így fúj hideget hol úgy.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Most lett feltöltve az jó néztük is. Majd hó elején megy szerelőhöz mondtam neki hogy valahogy derítse már ki mi lehet a szar. Én mérném szívesen de nem tudom mit nézzek. Klímahűtő takarítást meg nem vállal senki. Otthon meg nem igazán tudom lemosni mert nem lehet hozzáférni.
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #42878 üzenetére
na ezt találtam:
"Két nyomáskapcsoló van a rendszerben, egyik, mint korábbi hozzászólásomban írtam akkor engedi csak kapcsolni a kompresszort, ha van nyomás a rendszerben. A másik nyomáskapcsoló pedig a hűtőventilátorokat kapcsolja. Ha a hűtővíz hideg, de klímázol, a klímaközeg a kondenzátorban felforrósodik, megnő a nyomása egy bizonyos érték fölé, akkor a nyomáskapcsoló kapcsolja a klímahűtő valamelyik ventilátorát, a vízhűtő hőfokától függetlenül is. Más nincs a rendszerben."
akkor már csak ezt a nyomáskapcsolót kell megtalálnom, bár félek tőle hogy nem fogom tudni anélkül lecserélni, hogy elszökne a gáz. nem? -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #42881 üzenetére
még ezt találtam pluszba a neten kutakodva:
Minden motor, kivéve 1,7 Isuzu: 2 ventilátor van, hőgomba 2 állású, nyomáskapcsoló 3 állású
1-es fokozaton a két ventilátor egymással sorba kötve kis fordulaton forog. Ezt a fokozatot a hőgomba, kapcsolja, illetve klíma esetén vízhőfoktól, nyomástól függetlenül ez indul el.
2-es fokozatot a hőgomba és a nyomáskapcsoló tudja kapcsolni. Itt a relék külön választják a két ventilátort, és ezzel egyidőben az előtét ellenállásaikkal kapcsolják össze. Közepes foprdulatszámon forognak.
3-as fokozat: mindkét venti teljes fordulaton, a nyomáskapcsoló tudja csak kapcsolni.
4-es fokozat: ugyanaz, mint a 3-as, de még az S128-as kapcsoló is kap jelet.
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #42883 üzenetére
igen, ez a gáz, hogy klímás ilyennel elküld a fenébe... Szerencsére a szerelőm autóvillamosságis, már mondtam neki telefonban hogy mi a helyzet, de neten találtam kapcsolási rajzot meg a bemásolt leírást, majd elviszem neki azt fejtse meg.
Az a gond hogy egy halom hibaforrás lehet de hogy a sok közül melyik lesz a megoldás, csak úgy derül ki ahogy te is írod, végig kell nézni egyesével a lehetőségeket... Nagyon gáz
mondjuk azt írja a hőgomba is tud kapcsolni, azt ha megtalálom kicsit megmelegítem hátha akkor kapcsol a venti - elvileg leírás szerint kéne hogy kapcsoljon.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #42888 üzenetére
igy már én is jártam, nivó szerint éppen hogy volt olaj picit rátöltöttem és már full full on volt.
Valahogy az olajteknő kialakítása vagy nem tudom miatt de ez is ilyen opelos sajátosság mint az üzemanyagszintjelzés. Két szakival is beszéltem erről vakarta mindkettő a fejét pedig mindkettő 20+ éve ebben dolgozik. De ha tudsz valami infót mitől van oszd majd meg velem is[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
az a baj, hogyha nincsenek ismerőseid, kapcsolataid cseszheted... Hiába van papíros, pl vegyünk egy pályakezdőt,marha nehéz elhelyezkedni. Én is hiába vagyok végzett logisztikus egy raktárban esz a fene, mert tapasztalat, nyelv megvan mégsem tudok bejutni sehova. Angol már kevés, mikor én tanultam nem is volt más nyelv, ma meg már inkább a németet kérik, plusz még egy nyelvet. Örülök ha egy hónapban kapok 130k-t... És hiába értesz ahhoz amit csinálsz, ha nincsen hely ahol ezt megteheted. A cég meg leszarja, mert vesz majd fel mást.
-
F_Gergely
őstag
valami akksit majd nekem is kéne néznem... Egyébként hány nap állás után kezdi el az akksi lejjebb adni a feszültséget? Vagy mennyi ideig kéne tartania?
-
-
F_Gergely
őstag
válasz amargo #43030 üzenetére
szia,
nálam pont most lesz ilyen művelet szóval abszolute up to date vagyok
Lengéscsillapító Sachs vagy Monroe 11-14 ezer között van darabja. Ha ennél drágábban találsz/akarnak veled vetetni felejtsd el!
Toronycsapágy szintén Monroe vagy Sachs 5 ezer darabja, ha ennél többért mondják lehúzás!
A gumiharang illetve azt hiszem van valami ütköző vagy mi, na ez viszont drága, 5-10 között mennek viszont ez szintén Monroe.
Nekem szerelési díjjra 16 ezret mondtak 8 ezer oldalanként. Igaz ez maszek, de mióta megvan a kocsi én hozzá hordom, korrekt, és segítőkész.
Egyébként nekem is csak az első kettőt kéne cserélni, de mikor kiderült hogy kb 20 ezerrel drágább ha a hátsókat is cserélem és veszek egy komplett szettet igy nálam cserélve lesz mind a 4 keréknél mert egy teljes szett kerül 70 ezerbe és Monroe, tehát még csak nem is valami gagyi. Jó erre még rájön a szerelési díj, de szerintem még így is jobban megéri mint megvenni külön külön a cuccokat, kb ugyan ennyibe kerül. -
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #43065 üzenetére
Nagyon bírom az omegákat, bár érdekes hogy nagy kombi fan vagyok, de omegából csak a sedán tetszik. Mondjuk a sedán is elég hosszú, és széles is. Futóműve jó, simán lehet vele kanyarodni, inkább az a furcsa hogy hátsókerekes, azért ha kicsit dundizod a pedált tolja ám ki a popsiját. Haver 2.5 turbósát vezettem, de jaaaj nagy szerelem. Bár a műszerfalat nem értem bakker azokkal a nagy számlapokkal olyan mint egy kamion belseje. Nálunk pár utcáva arrébb van most egy Irmscher omega, gyönyörű Kicsit el is gondolkoztam eladom a vectrát aztán egy omega, csak a sedánnal meg nem lennék kisegítve, nem lenne kielégítve a kombi fétisem
-
F_Gergely
őstag
válasz Dio111 #43073 üzenetére
100-110 5.-ben tempomattal eddig mindenhol elmentem sose váltottam még vissza. Felesleges is lenne annyira pörögne a motor hogy jaj. Ha rányomom a gázt elkezd húzni, és itt jön a nyomaték mert a nyomaték az amitől belesüllyed a hátad az ülésbe. Balaton-Siófok távot M7 pályán úgy szoktam lenyomni hogy csak a tempomat karral játszom (kigyorsítás lassítás) nem szoktam a pedálhoz nyúlni.
-
F_Gergely
őstag
válasz amargo #43087 üzenetére
Érdemes rákérdezni, mert ha kicsit utána jár az ember tényleg van olcsóbb verzió is és márkás. Nekem is első cserére 60-at mondtak, kicsit kutakodtam tényleg annyi, viszont picivel drágábban gyári teljes szettet lehet kapni ami mindent tartalmaz ami kell! (és amit mondtak hogy 60 abban nem voltak a gumiharangok meg a gumiütközők).
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #43142 üzenetére
Én mikor vettem a kocsit ezek voltak a szempontok a felszereltséget illetően:
4 légzsák
digitklíma
4x elektromos ablak
gyárilag fűthető ülés
ABS
Első és hátsó ködfényszóró
Vonóhorog
4x tárcsafék
gyárilag jó hifi kialakítás (oké hogy a gyári hangszórók nem az igaziak de legalább tudd cserélni normálisra)
Dönthető hátsó utasülések (ha ledöntöd legyen síkban a csomagtérpadlóval)
Központi zárazt hiszem nagyjából ennyi
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #43145 üzenetére
Nekem is mondták hogy hibatényezők, de szerintem ezek egyszerű dolgok, nagyon gond nincsen velük. Érdekes, hogy bármennyire is volt/van gondom a kocsival, sose úgy indultam el hogy le fogok robbanni, vagy mi van hogyha lerohad, sose hagyott cserben, mindig elvitt mindenhova. Fapados kocsit nem tudnék venni már csak az árkülönbözet miatt sem, utólag ezeket bepakolni jóval drágább mint vételnél a pár száz ezer ft különbség.
Egyedül a xenont bánom egy kicsit de azzal voltam úgy hogy ha azzal gáz van akkor az nem egyszerű történet, igy az kimaradt.
Eredendően nem az extrák miatt rohad le hanem a motor/váltó stb miatt -
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #43202 üzenetére
Nálam is fekete bőr van, plusz ugye a kocsi fényezése is fekete
Én mondjuk szeretem mert beülők és jó meleg (fázós vagyok)
Télen meg oké hogy hideg, de azért van ülésfűtés, minden bőrüléshez ez kötelező, én nem láttam még olyat ahol nem volt fűthető. Nyáron meg megcsinálom a hátsó üléseket is fűthetőre mint az omegában
És a bőrt ezerszer könnyebb takarítani mint a plüsst, oké hogy az puha meg minden de valami horror takarítani... -
F_Gergely
őstag
válasz haddent #43401 üzenetére
Hát azt nem tudom miből van de még ha csak annak is látszik számomra jobb mint a fabetét vagy az a fekete zongoralakkos borzalom
Insigniánál azt a hátsó ajtót én frankón nem tudom értelmezni mi az isten járt a tervezők fejében...
Ráadásul olyan nehéz mint állat, elektromos ajtónyitás meg olyan lassú hogy beszarás. Rossz konstrukció ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy topik
- Stellar Blade
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sorozatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen