-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Antara: [link]? Mondjuk én a Chevrolet Captivára is kíváncsi lennék. Kéne menni valami nyílt napra...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ez az alap üzemanyag bele. Semmi hátránya nem származik belőle. A 98-astól állítólag jobban megy és kevesebbet foogyaszt belőle, de ezt a magasabb ár ellensúlyozza. Én mindig minden autómba 95-ös benzint tankoltam és a céges autókba is mindig 95-öst tesznek, elő is veszik azt, aki az üzemanyagkártyára 98-ast vesz. Természetesen csak a benzines autókról van szó...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Calogero #448 üzenetére
De lehetne, mindenki adja meg az adatokat egy hozzászólásban mostantól a kép(ek) linkjével, és beleszerkesztem az első hozzászólásba. Javaslom még az évjárat feltüntetését.
Pl:
peterkeT: Astra G Caravan 1.6 Twinport - 2006 ([link])
Bár igazából azt hiszem egy kép elég lenne, ha jól sikerült, de ha valakinek több jó képe van, rajtam nem fog múlni (legyen 4 a max).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy a képek célszerűen ne legyenek nagyobbak 1024x768 képpontnál, kb ez az a alimit amit még minden netkapcsolat gyorsan be tud hozni, és hát igazából fölösleges 4-6-8-10 megapixeles képeket feltöltögetni...
Ha végre a költözés utáni hajrá csillapodik, és végre kívül-belül le tudom pucolni szegény autót, akkor én is csainálok majd róla valami rendes méretű képet az imént linkelt bélyegkép helyett, de most mintának ez is jó volt...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Beraktam, amit összegyűjtöttél, ha lesznek jobb, más képek, akkor majd javítunk, cserélünk. Amelyik kép kb két napig tartósan hibás linket produkál, azt törlöm.
Vigneu: Operát használok, és itt nincs automatikus leméretezés, csak külön pluginnel. Úgyhogy ilyen nagy képeknél győzök görgetni...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Calogero #487 üzenetére
Az a baj az 1,4-es motorral, hogy kicsi a kocsihoz képest. Az 1,2-esről nem is beszélve, szerencsére hamar leszoktak róla. Ennek folyományaként az 1,6-os motor hiába megy egy nagyságrenddel jobban, nem eszik többet, mert nem kell erőlködnie. Csak városi használatban persze más kérdés, ott valóban előny lehet egy pörgős, magas fordulatszámon működő kisebb motor, de jó fogyasztást ne várj tőle. Talán még az 1,7-es dízel lehet megfontolandó alternatíva, de az meg már jóval drágább. Egyébként ne haragudj, de sokallom az autód árát. Jó, tudom, új széria, rengeteg extrával, de 4,7-ért egy 1,4-es középkategóriás kocsi... Pfff... Ennyiért a Classic II változatot már 1,9-es dízelmotorral adják, nem sokkal kevesebb extrával (néhány dolog sajnos nem kérhető hozzá, ami a H Astrához igen), bár egyértelműen kevésbé trendy külsővel.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Calogero #499 üzenetére
Ugyanaz az 1,6 Twinport motor van az én G Astrámban is, mint amit a H-k használnak, és ég és föld a különbség az 1,4-eshez képest. A fogyasztása pedig ugyanannyi (7-7,5l körül). Ja, az 1,2-esé is, gondolhatod, mennyit erőlködik szegény. Viszont ez megy is, ha kell. Cégnél van pár Astránk is (főleg 1,4-esek), a tapasztalat egyébként általános. Sajnos az 1,4-es motor nagyon alap ehhez a mérethez. Menni megy, de néha bosszantó. Olajevés így 8000 km után kicsivel még az enyémnél nem jött elő, a céges autókba pedig gondolhatod, hogy nem tölt senki olajat két kötelező szervíz között... Sőt...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Calogero #521 üzenetére
Épp most akartam linkelni én is, de lemaradtam.
Nekem ezen akadt meg a szemem: ''A kétliteres, 170 lóerős turbómotor viszont eltűnik a kínálatból, a helyét a Merova OPC-ből már ismert 180 lóerős, 1,6 literes turbómotor veszi át.''
Mondjuk a 'Merova' nyilván elírás. Mit műveltek ezek, hogy egy 400 ccm-mel kisebb motorból kihoznak 10 LE-vel többet, mint az eddigi csúcs turbós Astra motor?
Amire kíváncsi leszek még, hogy ''a 80 és 100 lóerős 1,7 literes, illetve a 100 és 120 lóerős, 1,9 literes dízelmotorok helyére az 1,7 literes CDTI motor két új változata érkezik, 110 és 125 lóerővel.''. Vajon hogyan pozícionálják ezt árban?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Boxer001 #531 üzenetére
Van egy rakás Corsa és Corsa alapú Combo a cégnél. A régebbi B-sek nagy része szanaszét van hajtva, de nem csoda, 250e km fölött van már mind, de még mindig autók. Mondjuk ezek nagyrészt régebbi 1,7-es dieselek, benzinesből egy-két személyautó van csak hasonló futásteljesítménnyel. Sajnos a cég hajlamos spórolni a szervízköltségen amit csak lehet, ha rendesen és mindig időben lenne szervizelve rajtuk minden, egész jó állapotban lennének.
Arra vigyázz, hogy leinformálható autót vegyél, nehogy egy ilyen leselejtezett cégautót sikerüljön találnod.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Egyszerűen sokáig kell elfordítva hagyni a kulcsot, semmi csúnya hang, vagy ilyesmi. Én is észrevettem már, ugyanilyenem van. Nem tudom miért csinálja, de szerintem a hideg miatt (is) van.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Cégnél Opel a flotta nagy része, a vanek meg persze dízelek (meg van még egy raks Combo). A B Corsak még a régi 1,7-es dízelek. A fogyasztásuk nem rossz, de persze nem is igen mennek, kb 1,2-es benzines szinten vannak menetteljesítményben (fogyasztásban persze kb kétharmada azoknak), persze jóval 200k km fölött. az 1,3-as C Corsa dízel már teljesen más téma. Jó részük már 100k körül van, mondjuk kicsit betett nekik, hogy a cég 50k-s szervízintervallummal vette őket, és még olajat sem voltak hajlandók cserélni a marhák, azt a kollégák nagy része önköltségen tett bele, mert azért nem hülyék ők sem. Mostanra persze átálltak 30k-s időközre, de... Á, hagyjuk. Az autók ezzel együtt jól mennek, a turbóval szépen egyenletesen húz 1500-tól 3000-ig, ez autópályán ötösben egy kényelmes 150-es tempó, de ilyenkor már rádió lekapcs, mégiscsak egy vanről van szó... Átlagos fogyasztás nagy részüknél 4l körül megáll, persze egy-két állat nem képes felfogni, hogy ez nem 1,2-es benzines, pörgetik ész nélkül, nekik persze akár 6 litert is bekap. Motorerőre közel van az 1,6-os Astrámhoz, talán az 1,4-es benzines Corsa erejét hozza de ilyenünk nicns, ezzel nem tudom hasonlítani.
Összességében csak jót tudok róla mondani, és akik rendszeresen használják, azok is nagyon szeretik. Elterjedt a rémhír a cégnél, hogy Seat Ibiza van lesz a következő sorozat, de ez alighanem közbotrányt okozna...
Ha már Lacettiben gondolkozol, akkor inkább Astra Classic, ha meg sokat mész, akkor ebből is 1,7 tdci (akármilyen sorrendben is vannak a betűk, sose tudom megjegyezni).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
1,6 Twinport Astra G Caravan. A fogyasztáson ne csodálkozz, ekkora testet mozgatva, normális, dinamikus használat mellett ez ennyi. Az 1,6-ost nekem ugyan mindig sikerül 8l alatt tartani, de nem is nagyon pörgetem, meg ez már húz is alacsony fordulaton. Előtte 1,2-es Kalosom volt, az is ugyanennyit evett - egyszerűen szenvedett a kis űrtartalmú motor. Soha többet nem veszek alulmotorizált autót.
Meghibásodás eddig nem volt, bár a napokban vettem észre, hogy a jobb első ablak vezetőoldali ablakemelője megadta magát - kijár, és akad a kapcsoló, de nem elektronikai, hanem egyértelmű műanyag hiba, és nem tartom kizártnak, hogy az egyéves lányomnak köze van a dologhoz, mert időnként beveszi magát a vezetőülésre, és nem lehet kirobbantani onnét.
Májusban megyek vele egyéves szervizre, kb a 15e km is addigra lesz meg.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
15-öst. 195/60/R15 a gyári méret.
Az 1,2-es motorral sajnos eléggé alulmotorizált az 1200kg-os autó, így igazán jó teljesítményt és fogyasztást se várj tőle. Normális vegyes használattal, ha jól rémlik kollégám beszámolója, 7l/100km körül elmegy.
Személyes véleményem az hogy ezt az autót ezzel a motorral nem szabadott volna piacra dobni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
A motornak nem sok köze van a kerékmérethez. Viszont a futóműnek jót tesz, ha a gyári méret kerül az autóra, bár nyilván van azért tolerancia. Amúgy az 1,2-est is az előbb említett gumikkal adták gyárilag, nem 14-essel, amennyire tudom.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
De te a futófelület szélességét mondod, nem a kerékátmérőt, amit ő kérdezett.
Nekem egyébként a Kalos-on is (Corsa méret, egyébként Opel felni is volt rajta) 195/50/R14-es gumik voltak, a 175/70/R13-as gyári mérethez képest nem vettem észre különbséget a fogyasztásban, úgyhogy hacsak nem valami extrém méretet választasz, szerintem ez sem igazán szempont. Viszont útfekvésben rengeteget jelentett, és ez még egy olyan kompromisszum volt, hogy rázni sem rázott még, hiába volt kevésbé ballonos.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Megvolt az Astra G egyéves szervize - 13400 km-nél.
17e Ft-ot fizettem az olaj- és olajszűrő cseréért, a levegőszűrő kitiztításáért, és egy gyors átvizsgálásért. Illetve elromlott pár hónapja a jobb oldali elektromos ablak vezetőoldali vezérlője, annak a kapcsolóját is kicserélik garanciában, csak nem volt nekik raktáron. Biztos ritka típus ez a G Astra...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Jaja, KG. Viszonylag sokat hordjuk hozzájuk a céges autókat, ezért is volt kellemes meglepi a hozzáállásuk és az áruk is. MOndjuk a mi cégünkkel sem lehet leányálom szerződésben lenni.
marsu: Miért, lejárt az assistance-om? Az nem a garancia teljes idejére szól?
dokar: Nem futott sokat. Helyben dolgozok, és ha tehetem a céges autókat hajtom. Ez a 13e csak családi használattal került bele. Ezért is nem vettem dízelt. Sose hozná így vissza az árát.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bolondember #1810 üzenetére
No meg azért is, mert a középkategória is egyre feljebb csúszik. Az új Astra akkora, mint egy A-s Vectra, az általad említett új Clio meg kb az F Astra mérete. Ahogy pl az új Corsa is F Astra méretű.
A középkategóriát évtizedek óta Golf-kategóriának hívják. Nézd meg a kategóriateremtő 1-es Golfot, kb akkora, mint manapság egy Daewoo Matiz (vagy akárhogy hívják éppen).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Calogero #1865 üzenetére
Szép a nyavalyás, bár ezek a felnik furák így. Megy még egy dísztárcsa a közepébe a csavarokra? Ejj, kár, hogy nem szeretem az ötajtós kasztnit, de legalább nem irigykedem el tőled. Pár év múlva majd veszek belőle egy kombit, ha már ez a széria lesz a klasszik.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
válasz Woodslave #1915 üzenetére
A teszt mód a pontos. Minden Opel sebességmérője 5kmph-val többet mutat a tényleges sebességnél. GPS-szel tesztelve, 10 éves modelltől a vadi újig, Corsától Vectráig.
Mondjuk még mindig jobb, mint a Kalosom volt, az 10%-ot csalt, akkor is ha 50-nel mentem, akkor is, ha autópályán 140-nel. Utóbbi esetben már 150 fölött volt a mutató.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz bolondember #1919 üzenetére
A Daewoo-ban így volt, de a céges autókon végzett gyorsteszt több különböző kategóriájú típuson is az állandó 5kmph-s difit hozta. Vectra 1.8, Corsa 1.3 jTD, Corsa 1.7D, Corsa 1.2, és az én 1.6-os Astrámon is.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
-
válasz bolondember #2383 üzenetére
Éves szinten 10-15e km futást mondanék reálisnak egy családi autónak. Aki munkaeszköznek, vagy (ingázáshoz) munkábajáráshoz is használja, annak nyilván lehet ennél jóval több is, aki pedig hétvégi autónak veszi, annak jóval kevesebb.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Az 1,6 Twinport feliratot én is le szeretném szedni, de nem merem. Az Opel és az Astra feliratok maradhatnak. Egyfajta lopásvédelem, ha nem tudják pontosan, hogy melyik modell, akkor talán rendelésre nem viszik, keresnek másikat - amiből ilyen sok van, annál ez is működhet. Jó eséllyel le lehet szedni a feliratokat a festés sérülése nélkül? Vagy szedessem le, ha legközelebb szervizbe viszem?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Senki nem fogja elhinni, hogy megkímélt. Mindenki a leharcolt cégautót fogja látni benne, és azt fogják mondani, hogy ki van takarítva, full polír, és 100-150e-el vissza van tekerve. Sajnos a mai magyar autókereskedelemben az eladók becsülete mocskosmód le van járatva...
Négy lehetőségetek van:
1.) Hosszú ideig hirdetitek, amíg végre valaki a magas ára ellenére is megnézi, és elhiszi, hogy tényleg azt kapja, amit lát.
2.) Ismerősnek adjátok el, aki tisztában van a piaci helyzettel és az autó állapotával is. Persze ilyet találni...
3.) Beszámíttatjátok egy új autóba. Ebben az esetben természetesen buktok rajta.
4.) Eladjátok annyiér, mint a leharcolt, lestrapált vackokat. No comment. Persze ha viszonylag sürgősen kell a pénz, akkor sajnos nemigen lesz más megoldás.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz plömplöm #2805 üzenetére
Három gyerekkel Astra már necces sajnos. Nekem a kettőhöz még pont elég, az esetleges hosszabb utak miatt meg választottam kombit. A netes listarakból ne indulj ki, az enyémnek 4M volt a listaára tavaly tavasszal (Astra Classic II, 1,6 Twinport), és onnét indult a kereskedő ajánlata, hogy 3,2. Végülis még pár apró extra cuccal, vizsgával, rendszámmal és átírással együtt 3,25-ért hoztam el. Ráadásul egy csomó minden alapból benne volt, ami itt extraként szerepel (klíma, elektromos ablak, tükrök, légzsákok, központi zár, kormány magasságállítás, meg mittudomén még mi).
A három gyerekülés egyébként csisszre elfér benne, főleg ha az egyik gyerek már nagyobb, és csak ülésmagasítót használ. Nálunk a gyerekülés és az ülésmagasító (1,5 és 6 éveseknek) közé/mellé még épp befér egy kisebb méretű nagymama.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gondolom magánszemélytől vette a motort, biztosítás meg minek, ráér az majd, nem papírral megy az, hanem benzinnel. Azért remélem legalább a helyszínelés során kiderült, hogy a motor papírjai nem voltak rendben, és ezért kapott egy csinos kis büntit. Ha lenne igazság ebben az országban, akkor az okozott kárt és a büntetési tételt ledolgozná/leülné rács mögött a károkozó, ha nagykorú, de sem javai, sem keresete, de még mindig van rá egy kis remény, hogy előbb-utóbb sikerül a biztosítónak bíróság elé citálni azért a néhány százezer forintért meg a kamatokért - ennyiért már általában szoktak perelni, ők meg rá is érnek, ügyvédjük meg úgyis van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Végül a Mabiszos megoldást választottátok, ugye?
Calogero: Sorry, csak most láttam a kérést, ahogy visszaolvastam, beszerkesztettelek az #1-be.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
Az ilyen 'tuningolt' verdákkal azért érdemes vigyázni, biztosan nem nagypapás stílusban vezette az előző tulaj, jó alaposan nézd meg, nehogy véres legyen a torka...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
válasz V.Stryker #3937 üzenetére
Nőhet, de nem ennyire. Hacsak nem nagyon lapos valamelyik gumid. Bár azt a menettulajdonságokon is éreznéd (nehezebben megy, valamelyik irányba húz, hirtelen irányváltásnál üt).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz V.Stryker #3940 üzenetére
Úgy van. A fogyasztásnövekedés ilyen mértéke szerintem amúgy sem gumi probléma, én inkább egy alapos tisztítással (szűrők, karburátor, esetleg olajcsere) kezdeném a vizsgálódást. Persze én szervizben, de ha valaki úgy érzi, hogy ért az ilyesmihez, annak hajrá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Ma olyat kezdett el játszani a gyújtáskapcsoló, hogy nem lehet elfordítani a kulcsot a foglalatban*. Aztán 5 perc játék, mozgatás és próbálkozás után egyszercsak lehet. Szívás. Éppen esedékes a kétéves szervizem, úgyhogy próbálok sürgősségi időpontot kérni, mert kellemetlen, hogy 5 perc próbálkozás után indul csak az autó.
Valaki esetleg hallott már ilyesmiről, vagy van ötlete, hogy mi a búbánat lehet ez?
* Nem, nem a kormányzár akad be, akkor is csinálja, ha a kormányzár nincs bekattanva...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ebből hogy csinálnak nekem kombit? Bár nyilván az új Focushoz hasonlóan mérsékelik a tető lejtését, és már rendben is vannak. A képek amúgy tetszenek (bár gondolom az utolsó két kép csak koncepció a maszkírozott eredetiek alapján), illik az új Corsával meghatározott irányba.
Dokar, kösz a tippet, de nem veszem inkább ki a kulcsot, ne kelljen még egyszer szenvedni vele. 8-kor nyit a szerviz, felhívom őket, remélem még ma rá tudnak nézni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gyújtáskapcsoló csere. Megrendelték az új zárat a kulcsom kódjához, azt mondták, amíg megjön, ne vegyem ki a kulcsot, az autót meg zárjam a pótkulccsal. Mondjuk ez a mutatvány máris bukott, mert a garázsba beállva rutinból kivettem ma a kulcsot, úgyhogy lesz küzdés majd megint, mire indul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...