-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Sziasztok,
Benzines 1.4 G Astra, motorkód Z14XE. Tegnap vettem észre a képen látható olajszivárgást. Nagyjából 2 hónapja volt olajcsere, akkor még ez nem volt jelen, azóta durván 2000 km-t mentem. Nyilván megmutatom szakembernek is, csak most hétvége van
Addig is azt szeretném kérdezni hogy van bármi tipp hogy ez mitől lehet, merre érdemes elindulni?
Lehet hülyeséget mondok de ez a pillangószelep ház, nem?
Tapasztalt valaki már hasonlót, ha igen mi volt a megoldás?
A motor nem rángat, egyenletesen jár, egyenletesen húz gázra, gázelvételre sincs semmi szokatlan, érzésre nincs gond jelenleg.
Előre is köszönöm a válaszokathttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Tikakukac #94780 üzenetére
Ezt tudnád kérlek részletezni egy picit?
Minden le alatt mit értesz, a fojtószelepházat pucoljam ki, vagy valami mást is?szerk: ja látom közben, a kartergáz csövet is szedjem le és pucoljam, jól értem? Van még más is amit kéne ez esetben pucolni? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Tikakukac #94782 üzenetére
Megcsináltuk, leszedtük a csöveket amik a fojtószelepházhoz csatlakoznak. Nagy részük tele volt ilyen sárgás-barnás olajhabbal, meg a pillangószelepen is volt "némi" lerakódás. Féktisztító sprével és rongyokkal alaposan kipucoltuk a csöveket és a pillangószelepházat is, szárazra töröltük, utána mindent vissza, bilincseket jól meghúztuk, most jó. Pár hónap múlva kiderül hogy mennyire tartós.
A fő probléma ami miatt szivároghatott, hogy a legvastagabb cső vége (ami felülről megy rá a a szelepházra) már ki van kezdve, kicsit hullámos. Lehet hogy a bilincs már nem volt elég szoros, nem tudom. Legfeljebb ha újból előjön a probléma akkor veszek majd belőle újat, gondolom nem egy nagy tétel.
Köszi szépen a tippet!
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Mostanában vettem észre hogy a vezetőoldali ajtóban nem szól a hangszóró, az összes többi ajtóban lévő viszont rendesen működik. G Astráról van szó. Délután ha nem lesz eső nekiállok szétszedni.
Jellemző hiba ez, találkozott már valaki hasonlóval?
Hogy tudom legegyszerűbben ellenőrizni hogy kábel hiba van-e vagy a hangszóróban ment tönkre valami?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Köszönöm, a hsz-ed után neki is álltam, de amikor leszedtem az ajtókárpitot és kicsavaroztam a membránt akkor valami olyan fogadott amire nem számítottam Igazából örültem is neki, mert így nem volt szopás, nagyon könnyű volt javítani. Konkrétan a mágnes elvált a membrántól, elengedett a ragasztó, és a mágnes beesett az ajtóüregbe. A képen látható ragasztóval visszaragasztottuk a helyére, most szépen szól
Amire viszont ezután felfigyeltem (nem is értem eddig hogy nem tűnt fel) hogy ebben a kocsiban 8 hangszóró van gyárilag, ajtónként van egy magas csipogó, de elöl egyik oldalon sem szól a magas, teljesen néma. Pedig a kábelek rendben vannak, a hangszóró is. A hátsók szólnak. Fogalmam sincs hogy ez mi miatt lehet. A rádiófejegység nem gyári, hanem egy elvileg jobbfajta Pioneer, lehet ott a gyári kábel csatlakozásnál lesz valami, de ezt már nem biztos hogy ki tudom én itthon nyomozni[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz davenport #94841 üzenetére
és (#94842) Tikakukac
Fogalmam sincs hogy mi a gyári típus. Pislogtam én is, mert ez Alpine és 45 Watt van ráírva, de fogalmam sincs hogy gyárilag mi volt benne. 2004-es évjárat, GCC Club felszereltség, jelentsen ez bármit is. Elöl a csipogó is Alpine, de jobban nem néztem meg.
A többi ajtót nem szedtem szét, de akkor gondolom valamelyik korábbi tulaj mókolt benne, az megmagyarázná azt is, hogy miért hiányzott az egyik ajtókárpit rögzítő csavar (ezt pótoltam is most).Az említett hangváltót merrefele kéne keressem? Mi lenne a feladata?
Bocs ha láma kérdés, de eddig sosem foglalkoztam ezekkel. Csak mostanában jobban ráérek, végre van is hol szerelni megfelelő szerszámokkal, úgyhogy most nekiálltam a bosszantó apróságoknak amikkel a szervizesek nem foglalkoznak (vagy csak olyan áron amiért nekem nem éri meg).https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz davenport #94845 üzenetére
Köszönöm ismét.
Közben megtaláltam neten, ez az a típus [link] Ahogy látom ez a kondenzátoros megoldással operál. Kutakodok a neten, hogy ilyenkor mi lehet a gond (a hivatalos termékoldalon semmilyen útmutató nincs), meg majd keresek egy autóhifi topikot ennek a dolognak, mert ez már nem Opel problémahttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Arra van bármi ötletetek, hogy G Astra beltérben ha nyomatom a fűtést, akkor a műszerfalon a két középső beömlőből miért csak langyos levegő jön?
A többi beömlőből meleg levegő jön. Ha áttekerem hidegre akkor mindegyikből egyformán hideg jön.Próbáltam ábrákat, rajzokat keresni a neten, hogy pontosan hogy is futnak a csövek meg a tekerőgombok hol mit vezérelnek, ami alapján el tudnék indulni, de nem találtam semmi hasznosat.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Petyyyyy #94904 üzenetére
Van hozzá linked esetleg? Fél órája guglizok és nem találok user manualt.
Most hazafele az a baj hogy kint is meleg volt, 16 fok, így nem jön ki annyira a különbség, pedig próbálgattam. Majd holnap reggel ha elég hideg lesz folytatom. Én úgy emlékszem hogy télen is mindegy volt hova csavartam, a középsőből mindig langyosabb jött a többihez képest
Meg úgy egyébként általánosságban nagyobb hidegben már sokkal szarabbul fűt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Lehet hogy hülyeséget fogok mondani és semmi köze a te esetedhez, de hátha segít:
a hátsó ajtó nyitogatásától az ott futó kábelköteg ki szokott dörzsölődni és az ablakfűtéssel tud érdekességeket okozni, rosszabb esetben zárlatot is. Ha felnyitod a csomagtartót akkor a gumiborítást le lehet róla húzni, és látni fogod alatta a kábelek állapotát.
A cseréje nem bonyolult, otthon is megoldható, és relatíve olcsó alkatrész.Ha totál irreleváns akkor bocsi
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Picit több mint 1 hónapja írtam ide fojtószelepház kapcsán (1.4-es benzines G Astra). Akkor kitakarítottuk az egészet és a beérkező csöveket is leszedtük, kipucoltuk, mert tele volt minden barnás-sárga trutyival. Mivel azóta 2 tank benzint jártam ki vele megosztanám a tapasztalatokat ezzel kapcsolatban, hátha hasznos valakinek.
1. Az már rögtön a pucolás után feltűnt, hogy a gázreakció finomabb lett, főleg alacsonyabb fordulatokon 2000-2500 alatt volt nagyon feltűnő, illetve motorfékről a gázra lépve. Előtte volt egy enyhe döccenés, torpanás, ez most megszűnt, kisimult. De egyébként minden fordulaton jobban érződik, hogy egyenletesebben és szebben indul el az autó, lágyabban kezd el húzni. Emiatt úgy érződik mintha jobban menne, de persze csak a szar állapothoz képest
Mivel nem egyik napról a másikra változik, hanem fokozatosan az évek során koszolódik el, ezért fokozatosan én is hozzászoktam és fel se tűnt hogy ekkora lett a differencia.2. A fogyasztásom korábban 8 - 8.5 között mozgott. Budapesten és a környező autóutakon (M0, M2) használom, de főleg Budapesten. A takarítás utáni első teli tank után 7.5-öt mértem, a másodiknál 7 litert. A rátankolásból szoktam számolni, mindig az első kattanásnál veszem ki. A vezetési szokásaim nyilvánvalóan nem változtak. A kijárási korlátozás miatt némileg csökkent a forgalom, bár én drasztikus változást azokon az utakon és időkben ahol autózom nem tapasztaltam, szóval ezt a nagyjából 0.5 - 1 liter csökkenést elsősorban ennek a takarításnak tudom be.
Hátha hasznos másnak is. Nekem az lett volna az elmúlt években, de semelyik szerelő nem mondta, én meg laikusként nem is tudtam róla
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz farkas-j #95302 üzenetére
Szintén G Astra, tavaly novemberben cseréltük, és a Bárdiban vettünk kedvezménnyel elölre Juratek tárcsákat és Bosch betéteket. A 2 db tárcsa bruttó 10 ezer Ft volt, a betétkészlet pedig bruttó 6800 Ft. Az árakat tekintve a Cromaxnál ezeket csak drágábban találtam meg.
Nem nyikkannak, nincs hangjuk, nem tapasztaltam eddig semmi rendelleneset.A szívósor felújítással kapcsolatban lenne egy amatőr kérdésem:
Nekem Z14XE a motorkód és azt már én is megfigyeltem, hogy picit dízeles hangja van alapjáraton a motornak. De ez már 6 éve amióta nálam van ilyen. Szerelőket amikor kérdeztem hogy mi ez az enyhe kerregő hang mindig azt mondták rá, hogy ez az olajtőkék hangja és ezeknél az ecotec motoroknál ez normális, nincs vele baj, nem kell vele foglalkozni. Mivel én nem értek hozzá ezért ezt elfogadtam.
Viszont amit linkeltél oldalt ott volt egy videó, ami a szívósor kattogás hangját mutatja, és az is valami hasonló. Elképzelhető hogy nálam is ez a probléma és felújításra szorul? Vagy a szerelők mondták jól?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz farkas-j #95305 üzenetére
Nem Twinportos.
(#95306) Tikakukac nem értek hozzá mint írtam, a szervizekben meg elvileg szakemberek dolgoznak Én se küldöm el az anyjukba az ügyfeleket ha nem értenek ahhoz amihez én igen és kérdeznek valamit.
De kérdésre ez egyelőre nem válaszhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz mohabá 007 #95348 üzenetére
köszönöm, ez nagyon hasznos. Még egy amatőr kérdés ezzel kapcsolatban, ennek a leszedéséhez és visszarakásához kell valami tömítést venni és cserélni visszaszerelés előtt, vagy ezt csak simán szétszedem és a művelet után megy vissza ahogy volt?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Zotyatv #95361 üzenetére
A kínai másolatokkal nem árt vigyázni. Itt egy hosszabb angol leírás róla [link]
Nem véletlen, hogy mindegyik v1.5 néven fut, miközben már évekkel ezelőtt is v2.1-nél jár az eredeti.
Természetesen ha működik, akkor azon nincs mit magyarázni, a rizikó az, hogy jól működik-e, és hogy a teljes utasításkészletet tudja-e.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Oposzumtoszó #95662 üzenetére
Én is ezt az olajat szoktam venni, 5 literes kiszerelésben 7-8 ezer Ft között van. Nem látom értelmét egy benzines G Astra közlekedőedénybe (tudom, a tied H) übergigakirály olajat tölteni sokkal drágábban, amikor csak A-ból B-be megyek vele, és nem tiltáson pörgetve. Ez is jócskán túlteljesíti az előírt minősítést: API SN-t tud ami az egyik legaktuálisabb besorolás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz ricsi8800gt #95724 üzenetére
A gyári előírás a lényeg. Ha írják bele a 0W-t akkor mehet, ha nem írják akkor meg nem mehet. Nem tudom miért akarja mindig mindenki megfejteni és túlgondolni a mérnöki gárda előírásait. Motoros csoportokban is állandóan az olaj a téma
A kedvencem amikor az olajfogyás enyhítésére beleraknak egy 10W olajat ami nem is szerepel a kézikönyvben. Vagy volt egyszer a Totalcaron egy hosszabb cikk amikor egy Toyota ment gallyra rövid időn belül mert az előírt 0W20 helyett folyamatosan 5W30 ment bele...https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Akkor rosszul olvastad. 5W30 megengedett maximum 1 periódusig, utána vissza kell térni a 0W20ra. A folyamatos 5W30 nem megengedett. A 30as melegoldal nem jelenti automatikusan hogy jobb! Ennyi erővel legyen rögtön 50es, nem? Aztán használat közben meg sosem melegszik be, vagy csak nehezen fogja elérni az üzemi hőfokot.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
zgospel
őstag
Igen, ahogy azt is írják, hogy a márkaszervizek rendszeresen 5W30-at töltenek beléjük, mert az gazdaságosabb (értsd: olcsóbb) mint a 0W20. Zárhatjuk, de te nem akarod megérteni a leírtakat
"A Toyota magyarországi importőre korábbi levelében hangsúlyozta, hogy az 1NR-FE motorral Magyarországon körülbelül 9000 darab autót értékesítettek, és csak nagyon kevés példány esetében jeleztek magas olajfogyasztást a tulajdonosok, ami visszavezethető akár nem megfelelő üzemeltetési körülményekre is. Minden egyes esetet a saját körülményeivel kell vizsgálni, általánosságokat ennyi meghibásodásból nem lehet megfogalmazni."https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Mákosmetélt #95780 üzenetére
Ha arra is lusta volt az eladó hogy rátöltsön 5 deci olajat, akkor bele se merek gondolni hogy a többi részével az autónak mennyire nem foglalkozhatott...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Mákosmetélt #95783 üzenetére
Ha 1 éve áll, akkor 1 évvel ezelőtt lett nívó alattira járatva az olajszint. Az is gáz, valószínűleg nem foglalkoztak vele. A kereskedés ha eladni akarja és valamennyire igényes, akkor 2-3 ezer forintból tölthetett volna rá.
Persze ezek csak feltételezések, de valószínű hogy akkor mindig levitték az olajat a nívó alá, az meg problémás.Önmagában az 1 éve állással nincs baj szerintem, feltéve hogy rögtön utána az első szerviz alkalmával figyelembe veszitek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Tikakukac #95965 üzenetére
Lehet rosszul tudom, de a gariztatást végül a gyár/importőr fizeti meg, nem?
Egy barátommal még pár éve vittünk egy motoros bukósisakot (drágább, 150 ezres kategória) vissza a boltba, hogy vegyen bele komplett új bélést, mert a régi már szétjött. A sisaknak már se a blokkja se semmije nem volt meg, erre az eladó önmaga ajánlotta fel hogy megpróbálja garanciálisan kicseréltetni az egészet, ami végül meg is történt. Szóval kb 40-50 ezer Ft elköltése helyett az eladó elintézte neki gariban azt, ami nem is feltétlenül lett volna garis szerintem.
Ebből gondoltam, hogy ezeket a cseréket/javításokat végül a gyártó fizeti ki.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz repvez #95976 üzenetére
A flexibilis olajcsere periódusra ezt a cikket tudom ajánlani, itt leírják hogyan működik: [link]
"A kenőolaj elhasználódása nagyon sok körülmény függvénye, amit a motorüzem kapcsán az intervallumot meghatározó szoftvernek figyelnie kell. Ma ritka az olyan sorozatgyártású személyautó, ahol az olajat valami figyeli, méri a viszkozitását vagy szagát, színét. Ellenben tudják, hogy az elhasználódás mértéke arányos bizonyos üzemi körülményekkel, és ezeket figyeli a szoftver"https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz repvez #96006 üzenetére
A fokozatokhoz:
azért nincs a Puntoban hatodik fokozat, mert az ötödiket úgy lőtték be, hogy 130-nál a nyomatékcsúcs közelében forogjon a motor. Szóval ha gyorsítani kell ötödikben akkor 4000-4500-ról jobban reagál, rugalmasabban használható lesz az autó. Míg ha tegyük fel 3 ezren forogna ott egy hatodik fokozatban, akkor még sokkal gyengébbnek érződne a motor.A modern turbós motorok viszont már úgy vannak kialakítva, ahogy a legtöbb júzer egyébként is használná az autót, alacsony fordulaton váltogatva.
A modern motoroknál már 2 ezres fordulat körül is közel maximális nyomaték érhető el, ezért érezzük úgy hogy milyen jól gyorsul az autó. Ha egy régi szívómotort folyamatosan a nyomatékcsúcs közelében tartasz magas fordulaton, akkor az is hasonlóan jól fog gyorsulni, csak az hangos lesz Egyébként hosszú távon káros lehet a motornak ha rendszeresen alacsony fordulaton és magas fokozatban erőltetik a padlógázas gyorsításokat vagy emelkedőket.Egy üzemmeleg motornak nem okoz gondot a magas fordulaton való használat, pláne ha egyenletes az üzem mint tipikusan egy autópályás menet alatt, az csak minket utasokat zavar, mert hangos Az alacsony fordulaton való padlógáz szintén növeli a fogyasztást. Az egyenletes üzem a leggazdaságosabb mindig.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Rukongai #96118 üzenetére
A normál karbantartás esetében szerintem teljesen szerviz és kapcsolatfüggő. Attól függően hogy milyen szervizbe viszed, ott milyen alkatrészt milyen áron szereznek be, esetleg te magad szerelsz és szerzed be az alkatrészeket, vagy ezeknek tetszőleges kombinációja.
Ezalapján összehozhatsz egy első féktárcsa és betét cserét teszem azt 20 ezertől 100 ezer fölötti összegért is (kicsit hasraütve mondtam valamit)."Mik azok a dolgok amiket vasarlas utan erdemes cserelni?"
Nem tudom hogy mik azok amikről tudsz vagy nagyon alap ezért le se kéne írni, úgyhogy lehet hogy feleslegesen sokat írok Vagy egyszerűen felütöd a használati útmutatót és abban benne van hogy milyen karbantartás milyen időközönként szükséges.Vezérlés + vízpumpa csere, mikor volt utoljára elvégezve és mikor esedékes a következő. Ha nincs róla info akkor a legjobb minél előbb, és onnantól számolni.
Olaj és szűrők cseréje gondolom egyértelmű, leeresztőcsavar alátét, és adott esetben érdemes lehet a leeresztő csavart is cserélni.
Üzemanyagszűrő, ezt tapasztalatom alapján sok maszek szerviz le se szarja, pedig 1-2 ezer Ft és utána sokáig jó.
Futóművet érdemes még átnézetni egy jó futóművesnél, ahol nem csak felemelve nézegetik hogy mi van.
Kipufogó hogy nincs-e elrohadva, nem-e fúj ki valahol.
Fékekre mindenképpen nézzetek rá, tárcsa, betét, továbbá a fékcsövek állapota, és a fékfolyadéknál kérdés hogy hány éve volt utoljára cserélve. Ha nem tudni, vagy túlfutott az előírt perióduson akkor érdemes cserélni.
Hűtőfolyadék szintúgy, ha nem tudni mikor volt utoljára cserélve akkor érdemes.
Gyertyákat megint tudni kéne hogy mikor voltak utoljára cserélve.Ennyi jutott most eszembe hirtelen, ha valamit rosszul írtam volna akkor elnézést és javítsatok ki
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz AMD Power #96152 üzenetére
Ha jól számolom ez 7,1-es átlag. Mi van ebben messze a jótól? Ha autópályán rendesen mész 130-cal, autóúton 110-zel, város alatt pedig az átlag budapesti zsúfoltságot értjük, akkor ez egy teljesen jó értéknek tűnik nekem. Pláne ha még klímáztál is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz AMD Power #96155 üzenetére
Akkor azt tisztázzuk, hogy te nem autóútról beszélsz, hanem egyszerű lakott területen kívüli országútról.
Amikor az M2-est építették és végig záróvonal és 60-as tábla volt, akkor tudtam lemenni a napi budapesti használat mellett 6 körüli átlagfogyasztásra. Egyébként normál esetben ha mindenhol a megengedett maximummal megyek, előrelátóan használom a motorféket, akkor 7 körül van a vegyes (amiben van minden). Csak autópálya 7,5 - 8 között, pesti ingázás 8 - 8,5.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ennek akkor lenne értelme, ha ilyenkor csak a ködlámpa világítana, és a tompítottat lekapcsolnád. Ami szabálytalan. De ebben az esetben érvényesül egyedül ez a köd alá világítunk elmélet. Máskülönben a tompítottal ugyanúgy tovább világítod magad előtt a ködöt.
A ködlámpával a legnagyobb baj a felhasználók fogalmatlansága. Benyomják a ködzárót a ködlámpával, majd se lakott területen belül, se ha utoléri őket valaki nem kapcsolják le, mert fogalmuk sincs hogy mire lett kitalálva.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Egy barátom árulja a H Astra kombiját, és bár nem akartam ilyet venni, de amennyiért adja nekem az kifejezetten jó árnak számít, plusz az állapota és a visszakövethetősége miatt is úgy gondolom hogy le kell csapni rá. Itt nem kell azonnal szervizbe rohanni a vásárlás után, mert mindenről tudni hogy mikor volt cserélve és mikor esedékes a következő.
Z18XER motorral, faceliftes 2008-as változat, magyar, végig vezetett szervizkönyv, ténylegesen visszakövethető minden. Másik kocsi érkezése miatt az elmúlt évben már csak keveset ment, ezért adja el. 320 ezer km van benne. Okoskerék és komplett vezérlés csere volt tavaly durván 400 ezerért, plusz mind a két lamdaszonda is ki lett cserélve. Állítólag olajfogyása nincs. Ha jól tudom az okoskerék a gyakori és egyik legköltségesebb problémája ennek a motornak, viszont ez már orvosolva lett nem rég.
Tegnap túrtam a netet ezután a motorkód és típus után kutatva, de a legtöbb probléma a 2007-8 előttieket érinti, és messze nem járnak olyan költséggel mint a fent említett okoskerék csere. Ahogy látom ez a Z18XER egy elég megbízható motornak tűnik.
Van bármi egyéb költséges tétel amivel számolni kell?
Tudom hülye kérdés, de kell-e tartani a 320 ezer km-től?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Behr hűtés-fűtés rendszerű G Astra belső levegőkeringetés motorja már régóta nem működik nálam. Igazából nem tudom hogy miért halogattam idáig, de ma végre kioperáltam a helyéről. Elég macerás, és az is látszott hogy valaki járt már ott korábban, mert 1-2 csavar nem volt a helyén.
A lényeg, hogy az én konkrét típusomhoz kapható állítómotor 50 ezer Ft, olcsóbban nem találtam. Ez szerintem irreálisan drága, ahogy az is furcsa, hogy egy ilyen keveset használt és szögegyszerű alkatrész hogy tud tönkremenni.A kesztyűtartó kiszerelése után a ventillátorház bal oldalán található ez a kis belső keringető állító motor, illetve doboz. Ez a fedele:
Szétszedve:
És maga a motor ami megszorult. Konkrétan a mágnes ragasztása elengedhetett, és most a komplett motor egyben forog a fémházban, így hiába kap áramot, nem történik a világon semmi:Szóval ebből a fityfasz elektromotorból ami gyanítom lenne mondjuk 3-5 ezer Ft, valahogy a végére lesz egy bruttó 50 ezres alkatrész, ami csak egyben kapható
A rajta található számokra rákerestem, de nem sok mindent találtam. Illetve Johnson elektromotorok között keresgélve ahogy láttam nem is a típusnév van ide rányomtatva, így még nagyobb lutri az egész.
Szét akartuk szedni, de ez a külső fémborítás olyan erősen van ráhajlítva, hogy nem sikerült. A következő lépés, hogy hátha egy elektroműszerésznek meg vannak ehhez a szerszámai.Addig is egy reménytelen kérdés, hátha valami csoda folytán valaki tudja: ezekbe a G Astrába szerelt Behr rendszerek belső keringető motorjának mi a konkrét típusa? Hátha úgy már találok hozzá alkatrészt és/vagy leírást
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
H Astra gyári 16-os felnijére nem tudja valaki véletlenül a felnikupak méretét fejből? Guglizgatok már egy ideje, de csak nem találom
Illetve hogy eredeti gyárit honnan lehet beszerezni? Akárhol keresgélek mindenhol csak hitvány minőségű utángyártottba futok bele.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Ledobom a hülye kérdések atombombáját, előre is elnézést érte
Z14XE és Z18XER motorral szerelt autóimba eddig mindig a gyári GM dexos 2 5W30-at használtam, aminek az 5 literes kiszerelését 8500-9000 Ft között vettem eddig.
Viszont most bukkantam rá a Mannol 7701 típusú olajra, ami dexos 2-es besorolású, szintén 5W30, viszont a 4 literes kiszerelés 5200 Ft körül kapható, tehát a literenkénti ára kedvezőbb, mint a GM olajnak.Kicsit kutakodtam, és van egy elvileg hivatalos oldala a GM Dexosnak, mégpedig ez: [link]
Itt nem találom a Mannolt, vagyis ez alapján nincsen hivatalos jóváhagyása / licensze. Lehet hogy ezért olcsóbb? Vagy csak szimplán a weboldal nincs frissítve? Vagy ne gondoljam túl a dolgokat és tölthetem beléjük nyugodtan a Mannolt?
Tudom hogy hülye kérdés, de elbizonytalanodtam, én meg nem vagyok egy műszaki ember, úgyhogy csak az előírásokból és minősítésekből tudok következtetnihttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
Szia, nekem a G Astrámba egy Pioneer DEH-S4000BT lett beszerelve. Ez az egyszeri bluetooth modulosnál annyival tud többet, hogy pöpecül van integrálva iOS és Android rendszerekkel is. Kezeli a Sirit, tudom a rádió gombjaival böngészni a telefonkönyvet, hívást indítani, meg hasonlók, és a Spotify-t is frankón viszi ami nálam fontos szempont volt. USB csatlakozáskor is tudja ugyanezeket, plusz még tölti is. Erre abból a szempontból érdemes figyelni, hogy az alapabb egységek csak sima bluetooth átvitelt tudnak, ha mélyebb integrációt szeretnél a telefonnal, akkor figyelni kell a leírást is. Pl nekem a korábbi egységem tudta a telefonról a rádióra való átvitelt, de visszafele (tehát a rádióról) már nem tudtam irányítani a telefont.
Ha jól tudom az Agilában 2 dines fejegység lenne alapból, de mivel már van bent neked egy 1 dines JVC, ezért gondolom a beépítőkeret is ott van, és a kábelezés is kész korábból, úgyhogy kvázi bármilyen 1 dinest könnyen bele fogsz tudni tenni.
A leírást majd azért olvasd el. Ha mindig elfelejti a mentett rádióállomásokat, akkor a sárga és piros vezetékek csatlakozását kell felcserélni, ezek általában elő is vannak már készítve, szóval egyszerűen csak szét kell húzni és összedugni, bárkinek megy. Ez is benne van a manualban, de nem biztos hogy kelleni fog, az enyémnél például szükség volt rá, de feleségem Fiatjában meg nem.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Drughi #97011 üzenetére
Én is az elsővel kezdeném. Nagy megállapításokat amúgy nehéz ezek alapján a képek alapján mondani. A másodiknál szerintem rádiócsere volt, mert a gombok alapján még facelift előtti a fejegység. Akkor viszont gyanítom, hogy a kijelző is cserélve volt, valszeg eredetileg valami egyszerűbb volt benne. Ez persze nem hátrány, és ha fel lett kódolva akkor nincs vele baj, csak gondoltam szólok Szintén a másodiknál nincs meg a gyári felni, helyette van rajta ez a valami, ami egyéni ízlés dolga, de én nálam eleve hátrány ha hiányzik a gyári alufelni a kocsiról.
A harmadik pedig minek takargatja ki a rendszámokat, pláne hogy kereskedőhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz ldn218 #97010 üzenetére
Gondolom te szedted le a gumit, ugye? Vagy már így találtad gumi nélkül? Ha utóbbi, akkor azt a 3 sárga patentot szedd ki, a gyári gumitömítéshez jár ez a 3 patent is, kb 10 másodperc berakni az újat.
Én nem rég cseréltem, mert el volt szakadva a gumi. Cromaxban kapni: "függőleges gumitömítés B oszlopra" a neve, kb 5 ezer Ft darabja.Amúgy azt nem írtad, hogy hol ázik be? Hol látod?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz rumos XIII #97022 üzenetére
Szerintem féktisztítóval is nyugodtan. Meg ha már ott vagy és úgyis le van szedve akkor a belefutó különböző csöveket is szedd le és mosd át vele.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz zolikaDB #97096 üzenetére
Ha tele van nagy bogarakkal, sárral, kosszal akkor az látszik szerintem szemre is. Ha a lamellák vannak elhajolva, összenyomódva, vagy sérülve tömegesen szerintem az is látható. Itt egy példa fotó ahol látszik hogy a felső két sor többnyire jó, de az alatta levők nem: [link]
Ha koszos akkor én szerintem elsőre kifújnám levegővel, utána esetleg folyóvízzel lemosnám, de semmiképp sem nagynyomásúval, mert az pont el tudja hajlítgatni a lamellákat.Sokszor írtam a "szerintem" szót, mert annyira azért nem vágom a témát de ha házilag akarsz ránézni akkor én ezzel kezdeném.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/