-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Blue Eagle
őstag
válasz K Norbi #33911 üzenetére
Szia! Abban az esetben kell Can-Bus rendszerre kompatibilis LED fényforrás, ha az ECU figyeli az adott lámpatest fényforrásán áthaladó áramot. Az utastér világítást nem tartom konkrétan ilyennek, de erről Te is könnyen meggyőződhetsz ha kiveszed az égőt és lepróbálod, hogy égő nélkül dob e hibát a rendszer.
Egyébiránt a Can-Bus támogatással bíró LED fényforrás egy söntellenállással imitálja az eredeti hagyományos égő felvett teljesítményét. -
Blue Eagle
őstag
válasz diablo1984 #33925 üzenetére
Pontosabban, az alkalmazott vezeték keresztmetszete szabja meg a terhelhetőséget (gépjárművek esetében az olvadó biztik mérete is - természetesen persze ez méretezett).
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz trassher #33936 üzenetére
A feltűnő párásodás hideg időben legfőképp több személy bentartózkodása mellett, felróható és sajnos elég gyakori hiba a belső keringetés átállító elektroszervós egység meghibásodása. Ha a párásodás makacsabb a kelleténél, akkor szinte biztos, hogy a belső keringetésbe "ragadt" a csappantyú, mert a nyomógombos kapcsolóra a szervó nem reagál. Ugyanez az egység (Bosch) található meg az Astra G, Zafira A, Octavia, Citroen Xsara, Audi és WV bizonyos típusaiban.
-
Blue Eagle
őstag
válasz DNReNTi #34013 üzenetére
Lengőkar gömbcsukló, vagy hasonló gond lesz ott. Gondolom kifordult és a féltengely kicsusszant a váltóból.
Más: Ebben a 2-3 fokos időben nekem sem megy 80 fölé a víz. Sőt ha nagyon finoman megyek még a 80 sincs meg főleg ha kirakom üresbe 100 métert a fűtés meg megy. A 90 fok nekem jobb időben volt meg, igaz nekem dízelem van...
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz adorjant #34046 üzenetére
Ja, csak mennyibe fáj a prémium üa? Sajnos. Igaz, én meg mindig teszek bele 2T olajat teli tankhoz 1-2 dl-t. Lehetőleg szintetikust.
Ja! Régi Isuzu! De egyszerű kis szerkezet volt az! Azokba semmi nem volt, egyszerű volt mint a szög. Nekem is volt Corsa 1.5 D Isuzu. Jártam vele úgy kettő hónapot, hogy abszolút nem volt benne kábelköteg, de semmi!!!
Ment az még étolajjal is.[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz mohabá 007 #34113 üzenetére
Az olaj akkor lesz hígabb ha melegszik. A sebváltóba, hajtóművekbe nagyon lassan melegszik és egyáltalán nem drasztikusra. Az első sarokig (50m? 100m? 200m?) ugyanolyan hőfok marad.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz mohabá 007 #34193 üzenetére
Leszögezem sosem láttam Astra F motort, de mi más módja lenne az alapelőgyújtási szög beállításának, mint az elosztóház elforgatása? Ennek, az elosztótengely forgásirányával szemben történő elforgatásával nővelhető az alapelőgyújtás, fordítva pedig csökken.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz lsebestyen #34209 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz lsebestyen #34215 üzenetére
Lehetséges, hogy kontakthiba. Nézz majd rá többször is, hogy járó motor és rákapcsolt világításnál nem melegszik-e mindkettő vagy az egyik akkusaru. Nálam volt ilyen a Zafirán. A gyári préselések a sarukon kontakthibásak lettek.
(#34217) 7Sony7
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz BaKeSZ87 #34224 üzenetére
Bocs, már megint beleszólok. Kizárt, hogy a túl nagy előgyújtás alacsony fordulaton nagyobb nyomatékot hozzon. Nem produkál az mást csak kopogós, zajos járást. A nagyobb előgyújtás pont, hogy magasabb fordulat tartományban jelentkezik jótékonyan, ezért lesz nagyobb a végsebesség.
-
Blue Eagle
őstag
válasz gzbotii #34237 üzenetére
Mi a motorkód? C14SE? Wahler alá nem adnám. Hans-Pries (Topran) szokott beszállító lenni, de azt nem venném meg ezen név alatt elég gyenge a minősége, sugallja az 1589 Ft-os ára is. A Wahler-t jó középútnak találom (2700 Ft.-). Esetleg Behr-Thoms de az kb ezressel drágább.
(#34236) mephi666 Túl nagy volt az előgyújtás. Egyébként (a régi motorosok ezt jól tudják) úgy szokás ezt beállítani strob nélkül, hogy alapjáraton járva a motort oda kell állítani ahol a legszaporábban, legsimábban jár a motor. Élénk gázadással leellenőrizni, hogy csörgésmentesen vegye a lapot. Ha becsörrene, akkor kb 2 fokkal vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz adidas4death #34242 üzenetére
Cseréld le a szíjat. A motor alsó burkolat valóban jó dolog. Nekem is van.
-
Blue Eagle
őstag
válasz gzbotii #34246 üzenetére
Ja! Így már mást képet fest, ennél a motortípusnál egyben van a termosztát a csonkkal. Itt is Wahler vagy EPS-Facet vagy Gates. Tovább elmenni a Valeo irányába felesleges, az már túl drága a 23ezer forintjával.
(#34247) mohabá 007 Az durva lenne azért ha a tengely radiális lógása akkora lenne, hogy ez miatt változzon a szíjfeszesség. Különben is a szíj nem engedi "kotyogni" a tengelyt. Természetesen szíj levétele után ellenőrizni kell a generátort, nincs e lógása vagy szorulása a forgórésznek.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz trassher #34298 üzenetére
Ahogy gondolod! Ami neked volt "noname" nem tudom milyen volt, hogy neked nem tetszett (gondolom lakozott lehetett, mert az tényleg csúf). Ez hideg fehér fénnyel világít, semmi kék jellege nincs üzem közben.
A lámpa pedig nem füstös lesz, hanem élettartamának végéhez közelítve egyre feketébb.Majd én is rakok fel képet, hamarosan sötétebb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz trassher #34301 üzenetére
Igen, az lakkozott. De én ilyenről beszéltem: Xenon White 501NHBL
A spirál konstrukción és a töltőgázon (ráadásul halogén) is sok múlik a színhőmérséklet tekintetében. Ilyen extra dolgoknak mint pl a magas fénysűrűség áruk van: alacsonyabb élettartam.
-
Blue Eagle
őstag
válasz lsebestyen #34327 üzenetére
Éles késsel levágni.
-
Blue Eagle
őstag
-
Blue Eagle
őstag
válasz lsebestyen #34370 üzenetére
Kérlek, ez a kipufogócsonkról elszívott meleg levegő a levegőszűrő házba. Célja a hideg külső hőmérsékletkor az enyhébb levegő beszívása a folytószelephez, azon pedig a motorba. Az átváltás ez és a sima levegő között egy automatikus-csappantyú végzi. Még többet segített volna nekem a kép, ha balrább látnék, vagyis ennek a szürke csőnek a becsatlakozási helyét.
-
Blue Eagle
őstag
válasz mohabá 007 #34374 üzenetére
Igen akkor ahogy írtam is, azzal az esetleges különbséggel, hogy lehet kézi átállítású a csappantyú (ha jól látom egy kis kar van a cső közvetlen becsatlakozása felett, ezzel lehet átállítani a téli-nyári üzemmódot). Ha a légszűrőházat szétszeded, akkor az mindent elárul.
Szerk: Valamilyen flexibilis alu csőben gondolkodnék...
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz Mikuland #34404 üzenetére
Milyen opel ez, ami ennyire párásodik?
Nekem egy Zafi-m (Y20DTI) van, 197ezer km-rel. Szószerint egy csepp olajat sem fogyaszt. A traverz gyűrűk természetesen jók.
Szerk. Az aktívszenes pollenszűrő a kellemetlen szagok megkötésére való. Ennél több extrát nem nyújt.
Az Eco motorok gyári adatokban szereplő olajfogyasztás mértéke 0,6 l/1000 km. Meg is őrülnék ha a kocsim ennyit enne. A 25 éves román ARO-m eszik ennyit....
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz horvathkrisz #34411 üzenetére
Jah! Lehet volt NDK mérnök állította össze a műszaki adatok részt.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz Mikuland #34413 üzenetére
Vizesedik a szőnyeg, hogy a eldugult kondenzvíz kivezetőre gondolsz?
A belső keringetés átállító egység nekem is tönkre ment, akkor jöttem rá amikor mevjött a hűvös idő és baromira kezdtek az üvegek párásodni. Persze azért mert belső keringetésben rekedt a mozgatás. Ha külső befújás van, akkor nálam semmi párásodás nincs. A motoros mozgatót megcsináltam, azóta jól teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz Markizmark #34420 üzenetére
Nyilván Te egy régebbi doksiból, régebbi motor olajfogyasztási adatát adtad meg, én pedig a Zafira A manuálból:
De nem is ez a lényeg, hisz nem vitázni akarok. Arra gondoltam csupán ha a motor 0,9 liter olajat fogyaszt el ezer km -en ("nem haladhatja meg az 1 litert"), az rengeteg, nem normális dolog. Gondoljunk csak bele ha 10.000 km-es olajcsere periódust nézzük akkor átlagban 2,5-szer, míg 15.000 km-es periódusnál, 3,5-szer "cseréljük" le az olajat a két előírt olajcsere között.
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
válasz Markizmark #34437 üzenetére
A benzinesnek olajfogyasztás szempontjából nem jó a sok rövid táv, az alacsony hőfok sem, de a túl magas sem (olaj kipárolgás), a hosszú percekig alapjáraton járó motor, a túl alacsony fordulaton üzemeltetve sem jó. A henger falán lecsapódó benzin hígítja fel az olajat, ezzel okozva nagyobb mértékű olajfogyást, ami a motornak sem tesz jót kopás szempontjából. Azt is kéne tudni, hogy az általad említett két motor egyformán kopott-e, ill. az alkalmazott motorolaj megegyezik vagy eltérő?
[ Szerkesztve ]
-
Blue Eagle
őstag
-
Blue Eagle
őstag
válasz diablo1984 #34443 üzenetére
Persze, hiszen minden motorfajta hidegen üzemanyagban dúsabb ellátást kell kapjon.
(#34442) vebbful Nem úgy értem a benzin és a henger dolgot, hogy annyit kap ill annyi csapódik le, hogy lefolyik, hanem a henger falán az olaj elhígul, vékony lesz és ezért a lehúzógyűrűk nem tudnak a helyzet magaslatán állni. Több olaj ottmarad a henger falán és elég. Hasonlóan egy öreg, kopott motorba nem jó dolog finom, szintetikus olajat tenni, mert már az olajlehozás elmarad a megfelelőtől.
-
Blue Eagle
őstag
válasz diablo1984 #34448 üzenetére
hidegen veretjük, hogy bemelegedjen
Nem azt írta, hogy nyomni ész nélkül, hanem néhány perc ketyegés után, kímélő módon, kb 1500-2000 ford/perc közötti tartományban megkezdi a közlekedést és később folyamatosan emelni a terhelést. Így értette.