-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Egy Opel Astra G-vel lenne egy gondom. Z16XEP motorral szerelt. A gond az lenne, hogy benzinszagot lehet olykor érezni az utastérben. Ez most nyáron jött elő. Úgy vettem észre, hogy akkor csinálja, mikor lehúzott ablakkal megyek, felhúzott ablaknál klímával, sima légbefúvással nem lehet tapasztalni. Most, hogy kicsit meghúzattam (persze üzemmeleg motorral), úgy tűnt, hogy akkor produkálja amikor meg van pörgetve a motor (4-5 ezres fordulatig), illetve kicsit régebben akkor amikor fékeztem. Volt szerelőnél, átnézte az autót, a csöveket is, és azt mondja nem talált semmi hibaforrást, nem tapasztalta ezt a jelenséget. Esetleg van valami tippetek mi okozhatja ezt? Azóta csinálja ezt kb. mióta kigyulladt a check engine lámpa a hátsó minitorozó lambda szonda miatt, de az már ki lett cserélve.
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #44088 üzenetére
Köszi, megnézem!
gban: Nem, pont az ország másik végén lakom, és 95-öst tankolok bele.
-
Feenyx
aktív tag
válasz realmadrid #44122 üzenetére
És milyen márkájú utángyártott tanksapkát vettél? Gondolom a legolcsóbbat nem érdemes megvenni, vagy mindegy?
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Milyen motorolajat ajánlotok egy 1.6-os Opel Astra G-be? Z16XEP a motorkódja.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen motorolajat ajánlanátok egy 2007-es Opel Astra G-be? 1.6 16V, Z16XEP típusú motor.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Egy Astra G-vel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Adott az első szélvédő alján lévő műanyag borítás. Ez elkezdett feljönni, és mindig vissza kell nyomkodni a helyére. Alatta ahogy néztem el is kezdett korrodálni a fém, amibe passzol. A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet ezt leragasztani, hogy ne jöjjön fel? Illetve ennek a műanyag borításnak van valami szigetelési feladata? Mert arra gyanakszom, hogy ott befolyhat a víz, és ez miatt lehet, hogy áporodott szag jön kis mértékben, ha csak a ventilátor megy (ha a klímát bekapcsolom, akkor már nem érződik, de ha kikapcsolom egyből jön a "szag") A klíma ki lett takarítva, a pollenszűrő is cserélve volt. Lehet összefüggés szerintetek?
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan (pár hónapon belül) szeretnék autót vásárolni. Opeleket néztem elsősorban, azért is fordulnék hozzátok. G és H Astra típust néztem ki. Nincs sok elvárásom extrákkal kapcsolatban, leginkább csak a klíma meg az abs, ami ezekben már alapból van szinte. Mindenképpen benzinest szeretnék mert sokat lenne rövidebb távokon használva. 1.6-os érdekelne leginkabb, esetleg 1.8-as, 1.4 kizárt. Az autóra lenne 1-1,1m kp. Szerintetek melyikből érdemes szemezgetni, a H-ból vagy a G-ből? Igazából kicsit túlárazottnak tartom 1 millióért vagy felette a G-t, de H-ból meg eléggé a kínálat alját látom. Vagy rosszul látom a dolgokat?
-
Feenyx
aktív tag
válasz Declare #65844 üzenetére
Köszönöm a válaszokat Petyyyyy és Declare! Azt elfelejtettem írni, hogy ez a pénz csak az autó megvásárlása lenne. A papirozásra és első szervizre szánt pénzt azt külön számolom (kb. 200) szóval összesen papírokkal első szervizekkel együtt lenne rá 1,2-1,3m kb.
Amúgy mennyire igaz az a megállapítás, hogy karácsonyi szezon után, kicsivel olcsóbbak az autók, mint pl tavasszal?
Szerk.: A km állást igyekszem nem nézni, bár ijesztő néha, de ha utánaszámolok hogy egy 12 éves autóban van 250k km akkor az évi 20k km-t jelent, ami nem annyira sok. Meg inkább ezeknél az autóknál gondolok arra, hogy esélyesebb, hogy ezeknek nem tekerték az órájat
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy 1.6-os Z16XEP motoros 2007-es Astra G-hez milyen akkumulátort érdemes venni? Mind márka mind paraméter szempontjából?
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
voltam ma megnézni egy Opel Astra H-t (Z18XER) és a motortérben a következő helyen látszott egy olajfolt: [kép]
Ez nem arról a motortérről készült, de ezen a helyen volt egy kb. ekkora olajfolt, mint amekkora a bekarikázott rész. Mi okozhatja szerintetek? Van valami ötlet esetleg? -
Feenyx
aktív tag
Voltunk, ki se nyitották a motorteret...
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #68972 üzenetére
Ez volt nekunk is az egyik gyanunk. A masik tippunk a kormanyszervo volt meg, ami joval koltsegesebb. A szelepfedel azert lenne erdekes, mert latszik, hogy az autonak volt gazdaja, rendben tartotta. De akkor egy ilyen filleres dolgot miert nem cserelt ki? Hosszu tavokon jar vele sokat. Es nem az utobbi par km-en kezdhetett szivarogni mert a motorter alja eleg olajsaros volt.
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #68996 üzenetére
Elrakom talonba azért. Ez is 1.8 benzin 140 lovas verzió volt Nézegetnék drágábban, de csak 1,4-em van max az autóra (ezért max 1,5-ért nézegetek, belekalkulálva az alkut). + Ugye még az átírás meg az első szerviz. Ez volt az első amit megnéztünk, ezért is nézelődök még tovább, próbálok ki másikakat, hogy legyn viszonyítási alapom.
Szerk.: Jól emlékszem, hogy neked 1.6-os van? Ha igen, akkor a 105 lovas vagy a 116? Hogy mozgatja a Caravan verziót?
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #69029 üzenetére
Köszönöm a leírást, mindenképpen kombit szeretnék. Esetleg a 104 lovas benzinessel nem próbáltad milyen, amikor nézegetted őket? Nagy különbség lehet? Nekem is az 1.8 van megcélozva, de nagyon ritka, főleg a jó állapotú.
Most hogy már huzamosabb ideje használod, tudnál esetleg valami támpontot adni, hogy mit érdemes ennél a konkrét típusnál megnézni vásárláskor?
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #69223 üzenetére
Köszi a válaszod! Remélem kifogok majd valami jó állapotút
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #69230 üzenetére
Dízeles semmiképp nem játszik a sok városi használat mellett. Hát max 1,5 millió van csak az autó árára (+átírás, szerviz), többet nem tudok szánni rá sajnos. Talán ilyen 1,6 körülit le lehet alkudni erre az árra.
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #69350 üzenetére
Sziasztok,
valakinek van esetleg tapasztalata a 125 lovas 1.8-as benzinessel (Z18XE)? Mennyire kényes ez a motor?
-
Feenyx
aktív tag
válasz adorjant #69380 üzenetére
Akkor jól sejtettem hogy szíjas. A kereskedő akart hasbaaksztani hogy láncos vezérlése van, és majd 250k-nál kell cserélni
Még annyi kérdésem lenne az itt fórumozóktól, hogy a z16xe és z16xer között érezhető különbség van menetteljesítményben? 1.8-ast szeretnék de nagyon ritka, ami meg van nagyon drága nekem vagy leharcolt példány. Így maradt az 1.6. Ezért kérdezem hogy érdemes-e a 116 lovas példányra vadászni vagy elhanyagolható a különbség a 105 lovas 1.6-hoz képest?
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
Ma lettem egy Astra H Caravan 1.6 (Z16XEP) tulaj hazafele nem is volt semmi gond, 100 km-t jöttünk. Hazaértem, leállítottam majd pár perc múlva újra elindultam, városi menet következett. Miután elintéztem a dolgom hazafele indítom az autót és a Check Engine lámpa égve maradt egész úton hazafele (5-6 km). Minden indításnál azt írja, hogy Prüf Kühlmittelstand. Ezt ellenőriztem mielőtt a kocsit elhoztam volna, normál szinten volt hidegen. A fedélzetiben megnéztem a vízhőfokot (Coolant temp) és 105 fokott mutatott amikor megálltam a ház előtt. Átvizsgáláskor rá lett dugva diagnosztikai műszer, ott nem mutatott semmi hibát. Komoly lehet a gond? Merjek így közlekedni vele amíg megy első szervizre, vagy az első út a szervizbe vezessen egyből?
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #69984 üzenetére
Köszi! Mindenképpen megy szerelőhöz. Időpontot kell még kérnem. A vízszint rendben van, indulás előtt ellenőriztem. A hűtő is működik. A 100km-es úton hazafele nem is volt baja. Most a varosi kb 10km után jött elő.
Kicsit visszaolvastam, és azt írták itt a fórumban, hogy a 105 fok az üzemi hőmérséklete az 1.6-nak. meg az Opel forumon is. Nekem eléggé szokatlan a G astra 90-95 fokja után. Az is 1.6
-
Feenyx
aktív tag
válasz Doggy dog #69988 üzenetére
Igen, hidegen neztem es a folyadekszint megfelelo. Kicsit olvasgattam nemet forumokat es azt irtak hogy a hutofolyadek szenzor rosszalkodhat, es hogy ez egy ismert hibaja. Ettol fuggetlenul megy szerelohoz, amit meg kell csinalni, meg kell csinalni
A hofok meg azert ijeszto kicsit mert amiket eddig autokat vezettem azoknal 90 fok volt a "normalis".
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Motorolajat szeretnék venni viszont tanácstalan vagyok a motorral kapcsolatban. A forgalmiban Z16XE van beütve (Astra H Caravan), viszont 77 KW a teljesítmény. Ha jól tudom ez a teljesítmény a Z16XEP típusra vonatkozik és a Z16XE a "gyengébb" 74 KW. Vagy H Astraba is került a Z16XE motor nagyobb teljesítménnyel? Vagy nagyon rosszul tudom?
Számít ez az olajnál? Ezt néztem ki, szerintetek ez jó lenne bele? 173.000 Km van jelenleg az autóban.
Szerk.: Másik kérdés még: milyen márkájú olaj-és pollenszűrőt ajánlotok bele?
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
válasz CsonkaImo #70092 üzenetére
aleister, CsonkaImo köszönöm a tanácsokat! Szerelőm közben ránézett a Check Engine hibára, "túl szegény a keverék" a hibakód leírása. Így elsőre egy üzemanyagszűrő cserét javasolt, tapasztalata, hogy nem túl gyakran szokták eme alkatrészt cserélni. Reméljük megoldja, nem kell tovább keresgélni. De ahogy ezt a hibakódot néztem elég sok forrása lehet.
Ezen kívűl még lesz akkor cserélve olaj + szűrő, pollen-és levegőszűrő, első féktárcsa + betét, hűtővíz szintjelző szenzor, futómű állítás. Aztán ha majd jönnek a jó idők szükség lesz 4 nyári gumira is.
Jut eszembe, a tempomatot hogy tudom működésre bírni? Próbáltam menet közben aktiválni de nem akart bekapcsolni. Nyomtam hosszan / röviden a gombot ami aktiválja (az indexkaron a oldalt a felső gomb), de nem kapcsolt be. Hibakódot nem dobott rá amikor a szerelőm megnézte.
Amúgy a motor Z16XE1 nem XEP. Nem is tudtam, hogy van ilyen motorkód is. Állítólag a Z16XEP és XER "közötti" motortípus, amiből elég keveset gyártottak. Van ezzel a motorral kapcsolatban valakinek tapasztalata? Utána olvasva szinte nem is írnak róla.
-
Feenyx
aktív tag
válasz Luck Dragon #70169 üzenetére
Lehet bennem van a hiba, de én alig találtam róla infót. Tudnál nekem linkelni párat ha megkérlek? Előre is köszi!
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
Szép lassan haladgatok az autó javítgatásával. Már megvolt az olaj csere (Eneos 5W30 Hyper Premium Dexos 2), összes szűrő (levegő, pollen, olaj), első tárcsa + betét. A hűtőfolyadék vízszintjelzőt nem kellett cserélni, kicsit szét volt csúszva csak a csatlakozó.
Viszont a Check Engine-em mindig visszajött. Előszőr szegényes üzemanyag keverékre panaszkodott. Gondolta a szerelőm, hogy cseréljünk egy üzemanyag szűrőt, de mint kiderült a tankba van beépítve (Z16XE1). Úgy hogy elvittem egy autódiagnosztikával foglalkozó műhelybe, ahol kiderült, hogy az egyik vákumcső ment tönkre. (Valószínűleg fals levegőt szívott ezért is írta a szegényes üzemanyagkeveréket először) Ki lett cserélve, mentünk egy nagyobb kört (~10km) rádugott diagnosztikával, nem dobott hibát, lefuttatta mégegyszer a teljes diagnosztikát és nem talált semmit. Viszont vezetés közben elöjőtt az eddigi probléma, hogy kisebb fordulatról kis gyorsításnál elkezd dadogni a motor, amit egy kövérebb gáz vagy elváltás megold. Javasolt egy gyertyacserét és egy üzemanyagszűrő cserét (itt megkérdeztem, hogy nem a tankban van? Mondta, hogy nem. Érdekes). Azóta mentem vele 300 km-t kb, de a Check Engine nem jött vissza, viszont ez a dadogás bemelegedés után jelentkezik még. Remélem megoldódik a gyertya csere után.
Közben elvoltam futóművesnél is és cserélni kell az axiál csuklókat, és a hátsó - első hídszilentet, utána futóműbeállítás.
Ezen kívűl még érik egy kuplungcsere is lassacskán.
Viszont ami miatt még írok, az a rozsdapöttyök a szélvédő körül pár helyen. A szélvédő cserés volt, ezt vételnél tudtuk, gyári került bele. Előre leszögezem, nem volt törve, körbe lett mérve festékvastagság és szinte konstans értéket mutatott mindenhol. Valószínűleg a kavicsfelverődés miatt lett cserélve a szélvédő, és ezekből a kavicsokból kapott az A oszlop és a tető első éle is. Illetve csere során is megsérthették a fényezést. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek ezeket lehet javítani egy kis finom csiszolással és utána javítófestékkel történő lefestéssel?
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
a segítségeteket szeretném kérni egy Astra H 1.6 Z16XE1-el. Voltam szerelőnél a Check Engine-el kapcsolatban. Ismét a "Szegényes üzemanyag keverék" hibát olvasták ki a hibatárolóból. Az elhárítására nem csináltak semmit. Így biztos vissza fog jönni. Ha kigyullad a lámpa akkor üzemmelegen az autó elkezd kisebb gyorsításokkor rángatni, legfőkképp 1-2-3 sebességfokozatban. Nem folyamatosan, de időnként. De egy kövérebb gáz vagy elváltás megoldja. Tapasztalt valaki ilyesmit? Vagy van esetleg valami tanácsa/ötlete, hogy mitől lehet ez? Én még mindig az EGR csatornák elkoszolódására tudok gondolni. De a szerelő inkább a gyújtótrafóra gyanakszik. De kérdem én, akkor nem gyújtással kapcsolatos hibakódot kellene adnia? Teljesen tanácstalan vagyok Esetleg Győrben, a környéken ismer valaki valami Opel szakit? Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #71422 üzenetére
Fals levegőt elvileg nem szív. Szerelő megnézte járó motornál kicsit megfújkálva féktisztítóval és a vezetékeket átnézte, és nem talált erre utaló jelet. De holnap amennyire értek hozzá megpróbálom átnézni én is.
Lehet hülye kérdés lesz a következő. A középső kipufogódobom korrodált valamelyest. Megeshet hogy így a rendszer nincs tömítve rendesen, nem megfelelő az áramlás, és a lambda szonda rosszat mér? Úgy értem, hogy több oxigént mérhet a kipufogógázban?
Amúgy üzemmeleg állapotban enyhébb gyorsításkor jelentkezik a rángatás főleg 1-2-3-as fokozatban. Gondolom ez a szegényes keveréknek tudható be. Viszont mint említettem egy kövérebb gáztól abbahagyja (nem padló azért).
A szerviz azért kellene, hogy megcsinálják, mert én sajnos nem vagyok autószerelő
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #71452 üzenetére
Rendben, akkor hülye kérdés volt
Most akkor már összeírom szerintem mit kell átnézetnem a kocsin, amik ezen hibát produkálhatják. Így egyedül nem merek nekiállni szerelni, nehogy többet ártsak a kocsinak.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok.
Szerelő átnézte az autót és úgy néz ki hogy az üzemanyagpumpa lesz a ludas a szegényes keveréknél. Azt mondta nem szállít elég benzint. A szűrőt is megnézte a tankba, azzal nincs gond. A kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek tapasztalata, hogy a benzinpumpat csak egyben lehet cserélni komplett gyárira vagy esetleg az alkatrészeit lehet külön cserélni? Vagy ilyenkor mar érdemes egyben cserélni kompletten inkább? Astra H Z16XE1 motor.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok.
Újabb fejlemények a Check Enginemmel (szegényes ü.anyag keverék, már lassan blogot írhatnék). Mégse üzemanyagszivattyú és szűrő lett a ludas, megfelelő mennyiséget szállít. Lambda szonda lett cserélve, meg lett tisztítva a fojtószelepház és a map szenzor is (szinte majdnem tiszta volt). De semmi javulás. Ma megint megy szerelőhöz... Kicsit kezd elegem lenni már belőle... Többet áll lassan szervizbe mint nálam. Jól kezdődik a kapcsolatunk...
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
tönkrement az EGR szelepem, ezért szeretném kicserélni. Cromaxnál néztem ezt a Pierburg márkájú EGR-t webshopban 41-ért. Az oldalukon eredetivel megegyező prémium terméknek írják (már amennyire lehet hinni ennek ) Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a gyártóval? A gyárinak jó húzós ára van
Szerk.: A kocsi egy Astra H 1.6 Z16XE1
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
szeretném lecserélni a hátsó tárcsafékeket. Egy 2007-es Astra H Caravan-ról lenne szó 1.6 (Z16XE1) motorral. A felnim 5 lyukas. Jól tudom, hogy ennél hátra a 264 mm átmérőjű tárcsa szükséges, és 0,5 l DOT4-es fékfolyadék?
A következőket néztem:
féktárcsa:[link]
fékbetét: [link]
fékolaj:[link]Ezek jók lesznek hozzá ugye?
Előre isköszi!
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van-e valakinek tapasztalata a GAT márkájú benzin adalékkal? Konkrétan erről lenne szó:[link] (Petrol system cleaner plus). Egy Astra H 1.6 benzinhez szeretném használni. Vélemények esetleg?
-
Feenyx
aktív tag
válasz Petyyyyy #75812 üzenetére
Mióta megvan a kocsi azóta "félprémium" benzint kap (OMV MaxxMotion 95) Kaptam egy flakont ebből a fajta benzines tisztító cuccból, gondoltam kipróbálom, csak kíváncsi voltam, hát ha van valakinek tapasztalata.
Declare: szerintem akkor kövi tankolásnál kipróbálom most ezt amit kaptam, aztán meglátjuk mennyire válik be
-
Feenyx
aktív tag
Hello,
szervizben valószínűleg egyből cserélni akarják majd, ami azért elég húzós tud lenni (80k körül van egy CIM Modul + a szerelési költség).
Létezik erre a problémára egy olcsóbb megoldás, ami azt jelenti, hogy a CIM modulon forrasztani kell pár csatlakozót. Persze ez nem olyan egyszerű, hogy egy átlag ember csak úgy neki áll forrasztani, ezért azt mondanám, hogy Facebookon keress rá az Opel Astra H Hungary csoportra, és ott fognak tudni neked segíteni ebben (mármint vannak csoporttagok, akik ilyennel foglalkoznak), főleg hogy Budapesten és környékén keresel alapból szervizt.
Persze ez a forrasztásos javítás se garancia arra, hogy soha többé nem lesz gond vele. De nagyobbrészt jól ki lehet tolni az alkatrész élettartamát, mielőtt cserélni kellene.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
Gyújtótrafóból milyen márka ajánlott egy 2007-es, 1.6-os, Z16XE1 motorkóddal szerelt Astra H-hoz?
Előre is köszi!
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
megkérdezem itt is hátha valakinek van a következő alkatrészből elfekvő darab Konkrétan Z16XE1-es motorhoz keresek Twinport szelep állító vákuummotort. Már jó pár bontót végigtelefonáltam (főleg akik nagyobbrészt Opelekkel foglalkoznak), alkatrészes facebook csoportokat is végigkérdeztem és nem találtam sehol. Az új meg horror áron van (85k, de Z16XEP-hez lenne 25 körül, vicc az egész )
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #77208 üzenetére
Igen műanyagból van. Z16XE1-nél már más megoldást alkalmaztak, ott egy fém tengely mozgatja a szelepeket a szívósoron belül.
-
Feenyx
aktív tag
válasz #51970304 #78145 üzenetére
Nekem akkor dobta ezt a P1112-es kódot, amikor a Twinport szelepvezérlésről lehúztam a vákuumcsövet. Nekem ez rosszalkodik, ki is mérték, hogy nem mindig tudja éppen hol áll. Nekem az a jelenségem, hogy 3000-es fordulat körül ha intenzíven gyorsítok akkor torpan egy pillanatra az autó, miután lehúzom a vákuumcsövet nyitott állapotban maradnak a twinport szelepek és akkor nem produkálja ezt viszont a P1112-es hibakódot kapom. Azt megnéztétek, hogy nincs-e kicsúszva/elrepedve/elszakadva? Ha nincs én lehet egy teszt erejéig lehúznám a csövet róla (a végét a csőnek egy csavar el lehet dugaszolni), hogy akkor is prdoukálna-e ilyet. Csak tipp de mondjuk engem még aggaszt ez a P1606-os kód is.