Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    válasz sztanozs #4315 üzenetére

    már a CGPT-ben is van specializált phyton codolásra modul azon keresztül használom és amit ad kodot az hiba nélkül lefordul a legtöbb esetben csak nem mindig érti meg , hogy pontosan mit is szeretnék és emiatt lesz rossz a program.
    DE mivel nem vagyok programozo igy nem tudom ugy megfogalmazni , hogy ne tudja másként értelmezni , de ha tudnám gondolom akkor már nem is kéne használnom mert meg tudnám oldani .

  • repvez

    addikt

    Probálkozok a CGPT-vel, most már vannak szakositott modulok is benne, és már végre nincs a 2000 karakteres korlátja, csak napi bizonyos számu kérdést lehet feltenni az ingyenes verzionál, de legalább már értékelhető dolgokat kap az ember amikre lehet épitkezni is.

    ÉS igy csináltattam is vele egy kis programot, de lenne egy kis kérdésem kérésem azokhoz akik képben vannak a python programozással. ha esetleg kedvet érezne valaki magában , hogy szeretne segiteni az keressen meg privátban. nekik gondolom csak egy egyszerü pár perces dolog lenne amivel én nem boldogulok és az AI-tól is hiába kérem a kijavitását mindig ugyan ugy nem müködik ahogy szeretném. nekem semmi tudásom nincs , hogy hogy tudnám megjavitani, csak futtatni tudom az IDE-ben .
    A programban amugy minden megvan és mukodik amit gondoltam, csak vanank részek amik nem ugy ahogy kellene erre kéne valami megoldás. van amelyik csak pozicioban tér el van amelyik müködés ugyileg.

  • repvez

    addikt

    [link]
    akkor igy linkelem.
    Ahogy most muködik.
    Alul megadom a nevét és az értékét a nodenak majd létrehozza
    A piros négyzet jelentené a portot a kapcsolodáshoz, ebbol kellene egy ki és egy bemeneti a node oldalára.jelenleg csak akkor mozgathatoak a node-k ha már össze vannak kötve egymással és csak egy összeköttetés lehet most

    Amit szeretnék, hogy egy olyan progi legyen mint ahogy a legtöbb mostanában használt programnél NODE-t használni.
    Olyasmi mint Blenderben.
    amit szeretnék elérni, hogy
    -jobb gombbal késziteni egy uj node-t (egy másik változatban ez már ugy van)
    -MEgadni neki a nevét ami fix lenne külön fejléccel és szinnel.
    -bármikor lehessen értéket addni neki ha a nodeba kattintok
    -legyen be és kimeneti portja
    -ezeken a portokon keresztül lehessen összekötni a node-t akár több bemenet és kimenet is lehessen egy node-hoz.
    -szabadon lehessen az egérrel mozgatni öket és nagyitani bármekkora térbe
    -lehessen elmenteni és folytatni késöbb
    Ami a lényeg
    Ezeket a nodokat meg lehessen határozni, hogy bámilyen matematikai muveleteket végezzen el a két node érték között

    pl: egyik node 10 a másik 20 és össze akarom addni öket akkor össze kell kötni a 10 es kimenetét a 20 bemenetével és megadni, hogy összeadás legyen és igy a kimeneten keresztül már 30 menne a következő node-hoz

    esetleg ha már van ilyen ami személyreszabhato node bázisu visuális program az is jo

  • repvez

    addikt

    üdv érdeklődnék, hogy nem lenne e probléma ha egy teljes 100 sor körüli codeot linkelnék be és segítené valaki kibogozni, hogy mi hogy lenne működőképes?
    De lehetőleg csak ha tényleg a segítés a cél és nem annak firtatása ,hogy miért ezt és miért úgy ,ha nem is értek hozzá (csak a korábbi topicocbol kiindulva)

  • repvez

    addikt

    válasz kovisoft #4000 üzenetére

    hát blenderben kiszinezi a parancsokat ,de leforditani a python consolban csináltam ott csak mint egy DOS parancsoros kijezöt látok nincs semmi menö rendsze, de ott legalább ha hiányol valamit akkor lefuttatok egy PIP instalt és már fut a kod, mig máshol nem mindegy, hogy hova telepitem a szukséges modulokat libeket stb,meg még be is kell emelni a keretrendszerbe .
    VS22ben is néztem de az sokkal bonyolultabb és a fenti problémák miatt le sem fordul az a kod mig a consolban igen

  • repvez

    addikt

    válasz kovisoft #3996 üzenetére

    probáltam több félét ide oda másolgattam mig egyszercsak müöködött. meg a gond az volt, hogy a dxf file-t nem egyformán mutatja vagy olvassa be a külöbözö programok, az infranview és a PS hibát dobot rá, pedig elvileg kezelik, a blenderbe se mindig mutatta ,

    Egyébként ha ennyire fontos a szóköz és a tab akkor miért nem jelzik valahogy a szerkesztöben ugy mint egy sima word dokumentumnál, hogy mikor milyen karakter volt leütve, segég elemként ami láthatatlan a formázásnál?

  • repvez

    addikt

    válasz kovisoft #3994 üzenetére

    az IF sorra és az alatta lévöre jön hiba de nem tudom, hogy tudnám megnézni, hogy hol van a szoköz vagy tab hiba, látszolag egyhelyen vannak.
    > import ezdxf
    >>> from openpyxl import load_workbook
    >>>
    >>> # Load the Excel file
    >>> workbook = load_workbook(filename='G:\g_ref\cross\intersection_points.xlsx')
    >>> worksheet = workbook.active
    >>>
    >>> # Create a new DXF file
    >>> doc = ezdxf.new(dxfversion='R2010')
    >>> msp = doc.modelspace()
    >>>
    >>> # Read the coordinates from the Excel file
    >>> max_row = worksheet.max_row
    >>> for i in range(2, max_row+1):
    ... x = worksheet.cell(row=i, column=1).value
    ... y = worksheet.cell(row=i, column=2).value
    ... z = worksheet.cell(row=i, column=3).value
    ...
    >>> # Check if any of the cells are empty
    >>> if x is not None and y is not None and z is not None:
    File "<stdin>", line 1
    if x is not None and y is not None and z is not None:
    IndentationError: unexpected indent
    >>> msp.add_point((x, y, z))
    File "<stdin>", line 1
    msp.add_point((x, y, z))
    IndentationError: unexpected indent
    >>>
    >>> # Save the DXF file
    >>> doc.saveas('G:\g_ref\cross\coordinates.dxf')
    >>>

  • repvez

    addikt

    mi lehet a probléma ha egy excel filebol amiben az A,B,és C oszlopában koordináta pontok vannak azokat akarom dxf formátumba átkonvertálni, de valamiért nem sikerül vagy ha igen akkor csak az elso ures celláig. a különbözö alakzatok között egy ures cella van hgagyva igy csak az elso alakzat pontjai mennek át ha egyáltalán átmegy.
    a dxf file mentésre kerül,de nem látni benne pontokat.
    a hiba kod csak ennyi ?
    IndentationError: unexpected indent

    addig mukodott amig a C oszlopba nem került bele adat és nem volt egy cella üresen hagyva.

    import ezdxf
    from openpyxl import load_workbook

    # Load the Excel file
    workbook = load_workbook(filename='G:\g_ref\cross\intersection_points.xlsx')
    worksheet = workbook.active

    # Create a new DXF file
    doc = ezdxf.new(dxfversion='R2010')
    msp = doc.modelspace()

    # Read the coordinates from the Excel file
    max_row = worksheet.max_row
    for i in range(2, max_row+1):
    x = worksheet.cell(row=i, column=1).value
    y = worksheet.cell(row=i, column=2).value
    z = worksheet.cell(row=i, column=3).value

    # Check if any of the cells are empty
    if x is not None and y is not None and z is not None:
    msp.add_point((x, y, z))

    # Save the DXF file
    doc.saveas('G:\g_ref\cross\coordinates.dxf')

  • repvez

    addikt

    válasz sztanozs #3941 üzenetére

    és azt hogyan ?
    Mert találtam egy easy bpy részt amit bemásoltam a blender addon mappába, de nem irja ki, hogy installálva lenne.

    ha import bpy ott van az elején ha esetleg mégis használja már.
    Mert ezt a hibakodot kaptam

    Python: Traceback (most recent call last):
    File "\Text", line 32, in <module>
    File "\Text", line 20, in create_math_node
    IndexError: bpy_prop_collection[index]: index 0 out of range, size 0

  • repvez

    addikt

    válasz repvez #3921 üzenetére

    valakinek ötlete, hogy hogy kéne ezt müködésre birni? Blenderen belül akarom futtatni pyton környezetben, de nem csinál semmit .Probáltam már sima 3.7es pytonnal és VS CODE-ban is.
    Nem tudom, hogy ezeknél kell e valami speciális dolgot beállitani ezeknél a programoknál,hogy müködjön a kod,mert én csak a default telepitésben bemásoltam és probáltam leforditani, de semmi eredmény nem lett.

    Azt akarnám vele megcsinálni, hogy csináljon egy node-t aminél a képlet elemei a bemenet az eredmény a kimenet és a node-n belül, meg meg lehetne addni neki, hogy milyen matematikai müveleteket hajtson végre rajtuk és természetesen több node-t lehessen kombinálni összekötni , hogy az egyik eredménye a másik bemenete legyen .


    import bpy
    import math

    def create_math_node(formula):
        # create a new node tree
        tree = bpy.data.node_groups.new("Math Formula", type='ShaderNodeTree')

        # create input and output nodes
        input_node = tree.nodes.new("NodeGroupInput")
        output_node = tree.nodes.new("NodeGroupOutput")

        # create math node
        math_node = tree.nodes.new("ShaderNodeMath")
        math_node.operation = 'MATH'

        # link input and output nodes to math node
        tree.links.new(input_node.outputs[0], math_node.inputs[0])
        tree.links.new(math_node.outputs[0], output_node.inputs[0])

        # set the formula on the math node
        math_node.inputs[1].default_value = formula

        return tree

    # create a new material
    mat = bpy.data.materials.new("MathMaterial")

    # create the node tree
    math_tree = create_math_node("sin(value)")

    # assign the node tree to the material
    mat.node_tree = math_tree

    # create an object
    bpy.ops.mesh.primitive_cube_add()

    # assign the material to the object
    bpy.context.object.active_material = mat

    # switch to the material editor
    bpy.context.area.type = 'NODE_EDITOR'

    # select the material
    bpy.context.space_data.node_tree = mat.node_tree

    # evaluate the node
    result = math_tree.nodes[0].outputs[0].default_value
    print(result)

  • repvez

    addikt

    valaki tudna segiteni? Ezt a kodot kaptam egy node alapu képlet számitásra, de nem mukodik. Blenderben akarom használni, hogy összelinkeljem a számitásokat és az alapján egy modellre lenne hatással. De bemásolva a script ablakba és futtatom a kodot, de nem cinyál semmit nem jelenik meg semmi node nem látom, hogy mi az input output része ahova linkelni lehetne

    import bpy
    import math
    def create_math_node(formula):
    # create a new node tree
    tree = bpy.data.node_groups.new("Math Formula", type='ShaderNodeTree')
    # create input and output nodes
    input_node = tree.nodes.new("NodeGroupInput")
    output_node = tree.nodes.new("NodeGroupOutput")
    # create math node
    math_node = tree.nodes.new("ShaderNodeMath")
    math_node.operation = 'MATH'
    # link input and output nodes to math node
    tree.links.new(input_node.outputs[0], math_node.inputs[0])
    tree.links.new(math_node.outputs[0], output_node.inputs[0])
    # set the formula on the math node
    math_node.inputs[1].default_value = formula
    return tree
    # create node
    my_node = create_math_node("sin(value)")
    # using node
    result = my_node.nodes[0].outputs[0].default_value
    print(result)

Új hozzászólás Aktív témák