Új hozzászólás Aktív témák
-
Suker10
aktív tag
Azt valahogy éreztem, hogy nem én fogok rá fejleszteni.
Ha az fut, amit ők akarnak, akkor ez nem annyira biztató jövő.
Amennyiben normál alkalmazásokról van szó, akkor valószínűleg COBOL, C, C++ és Java nyelven írják és valami Linux fut rajta közvetlenül, vagy egy speciális rendszer. Ekkor közvetlenül nem futhat rajta egy PC-s játék. Ha emulálva van, akkor csökken a teljesítmény.
Szerintem kevesen vannak, akik szeretnek többször fizetni valaminek a használatáért. -
dezz
nagyúr
Hogy pontosak legyünk, mások is írták, én csak konkretizáltam.
Igen, első körben bizonyára sima PC-s játékokat futtatnak, virtuális gépeken. De biztos vagyok benne, hogy hosszabb távon egy közös program fog futni (persze sok-sok szálon), mert így jópár dolgot elég lesz egyszer kiszámolni. Érdekes lesz ennek fejlesztői környezete.Az már nem olyan muris, hogy valószínűleg csak komolyabb cégeknek lesz elég pénze egyátalán fejleszteni az ilyen rendszerekre...
-
Suker10
aktív tag
Amit korábban írtál, az igaz: képtelenség kiszolgálni vele a játékosokat.
A játékokat majdnem mindig az adott csúcsgépekhez írják. Naponta lehetne fejleszteni a hardvert. Egyetlen szuperszámítógép sem oldaná meg a problémát.
Bármikor lehet írni olyan pazarló kódot, amihez nincs elég teljesítmény, függetlenül a hardvertől. Amik ma működnek, azok a rendszerek sincsenek felkészítve folyamatos terhelésre. Itt nem szövegeket kezelő, meg minimális erőforrást igénylő alkalmazásokat kell kiszolgálni. Egy webes szolgáltatásnál ez valamennyire működik. Központosítva ezt nem lehet megoldani. Hiába veszik ki a processzort működés közben és tesznek be egy újat, attól a teljesítmény nem lesz a sokszorosa. Pár ezer processzor nem elég. Egy idő után cserélni kell mindent, akkor pedig romlik a rendelkezésre állás. Meg azt is megnézném, hogy milyen módon futtatnak bármilyen alkalmazást egy ilyen rendszerben. Ehhez virtuális gépek kellenének.
Mennyire rejtett az architektúra?
A programokat ált. az adott hardverhez szokták írni. Itt mihez, milyen nyelven?Akárhogy próbálják, nem lesz optimális a teljesítmény.
-
dezz
nagyúr
válasz
hugo chávez #113 üzenetére
Na igen, ez a D-Wave-es dolog kapóra is jönne nekik. Csak az a bibi, hogy állítólag az egy átverés (évek óta csak beszélten, de nem sokat mutattak). De ha a Google be akarja vetni, velük nem packázhatnak évekig... Akkor majd kiderül. Kérdés, utána elmegy tőle a kedvük, vagy éppen hogy mégjobban megjön.
Szerk.: most látom, hogy ez már nem csak ötletelés egy blogban, hanem aktív együttműködés. Nocsak, talán mégis megcsinálta a D-Wave, amit állított? Érdekes lesz ez!
-
hugo chávez
aktív tag
-
dezz
nagyúr
Hát, ha tényleg megvalósul ez a dolog, hogy akár magánemberek milliói, akár kisebb-nagyobb cégek ezrei (a legnagyobbak nyilván nem, azoknak van pénzük saját központra) rászoknak a felhőzésre, számításigényes feladatok tekintetében is, akkor gyorsan olyan helyzetbe kerülhet egy-egy ilyen szolgáltató cég, hogy a világ összes hagyományos számítási kapacitása sem elég...
Manapság leginkább alapkutatási szinten foglalkoznak a kvantumeffektusokkal, leginkább állami pénzekből. Nincs olyan igazán nagy, közvetlen nyomás ilyen irányban. Úgy vannak vele, hogy majd jó lesz ez 20-30-40 év múlva...
A kvantumproci a hozzá tartozó kvantummemóriával egy alrendszer lesz egy hagyományos gépben (legalábbis egy ideig), mivel a bemenet és a kimenet "hagyományos adat", amit a digitális technikával lehet kezelni. Hogy mennyire hatékonyan tudnak együttműködni, az attól függ, hogy egy bonyolult számítást el tud-e végezni egymagában ez a kvantum-alrendszer, vagy csak részszámításokat, a többi rész folyamatos közreműködésével. Az utóbbi esetben is sokkal gyorsabb lehet a dolog, mint ha mindent hagyományos alapon csinálnának, de kvázi végtelenszer lassabb lehet az elsőnél.
-
Suker10
aktív tag
Én a felhőre gondoltam.
Valamilyen szinten már pumpálják bele a pénzt, korántsem biztos, hogy a békés célok miatt.
Úgy érted, hogy a számítási felhőt váltanák ki egy kvantumszámítógéppel?
Egy kicsit gyorsabban meglenne az eredménye pl. egy keresési algoritmusnak.
Szerinted nem fognák vissza a lassú perifériák a gyors processzort? Azt sem értem, hogy milyen módon működne az operációs rendszer. A folyamatok csak várakoznának? Futási idejük nem lenne... -
dezz
nagyúr
Miért, én teljesen el tudom képzelni... Ha majd a túlélés érdekében olyan ütemben kell növelni a számítási kapacitást, hogy sorra döl meg a szuperszámítógépes rekord... Jelenleg inkább csak fejlesztgetik a kvantumgépet, de ha elkezdik igazán pumpálni ebbe a pénzt és a kutatók is érzik a nyomást...
A kvantumszámítógépnél egyébként nem a méret az érdekes, hanem a józan észnek ellentmondó működés, ami miatt sokan lehetetlenségnek tartják.
-
Suker10
aktív tag
-
Suker10
aktív tag
Azt azért nem hiszem.
De ki tudja, bármi megtörténhet.
Ez szerintem másról szól. Már így is minden teljesen függ az internettől, ez csak jobban fokozza. Amikor pl. egy rendszergazda is ilyenen gondolkodik, az már elég érdekes. Ennél nagyobb támadási felület nincs. Az rendben van, hogy néhány dolog jó, ha nincs helyhez kötve, bárhonnan elérhető. Egy vezeték nélküli hálózat nagyon sebezhető, ez a vezetékest is egyenrangúvá tenné vele. A világ pedig pont ilyen irányba halad, azért mert ez valakinek folyamatos pénzbevételt jelent. Már lassan mindenkinek minden adata az interneten van és még fizetnek is érte. Kell ennél több? Meg még eladhatnak egy rakás számítógépnek nevezett valamit, aminek a teljesítménye a WC-tartály környékén mozog, de ha kijelzőt tennénk rá lehet, hogy okosabb lenne. -
dezz
nagyúr
A végén még az ilyen cégek fogják -- súlyos kényszer hatása alatt -- "megsürgetni" a kvantumszámítógépek gyakorlati megvalósítását.
Lásd pl. az atombomba kifejlesztése erőltetett ütemben a 2. világháború alatt. (Oké, a kvantumszámítógép csak a számítási feladatok bizonyos típusait tudja elvégezni, de azt szó szerint felfoghatatlan sebességgel.)
-
Suker10
aktív tag
Az utolsó mondatot nem értettem.
Folyamatosan fejleszteni kell, mert a teljesítmény egy idő után nem lesz elég. Viszont régen is léteztek olyan számításigényes programok, ahol a számítás szinte már nem volt elvégezhető a véges időben, még egy szuperszámítógépnek is komoly gondot okozott.
A minden program azért elég nagy túlzás. Itt jön az, hogy meg sem éri.
Ha ugyanazt a feladatot kell végrehajtani, akkor kifizetődőbb, ha egyszer megveszed a szükséges hardvert és nem kell folyamatosan fizetni a szolgáltatásért, ami valahol függőséget is hordoz magában. A nem nagy számításigényű alkalmazásokhoz nyilván nem kell fogják igénybe venni. Egy kicsit az 50-es évekre emlékeztet az egész, amikor a második generációs számítógépek megjelentek és a kis teljesítményű gépeket csak adatbevitelre és megjelenítésre használták a nagyobb teljesítményű gép mellett. Az akkor megbukott, pedig még a hálózat gyengesége sem volt jelen. -
leviske
veterán
Nah, erről beszéltem én is. Az egy dolog, hogy esetlegesen a sávszélesség megvan, de ilyen mértékű igénybevételhez egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy hogy készítenék fel a szerverparkokat. Mondhatni a rendszer abból állna, hogy a szolgáltatók megveszik az emberek helyett az esetenként több százezer forintos gépeiket, amit utána ugyanannyiért megkapnak, mint azok, akik csak netezésre használják a gépüket.
-
dezz
nagyúr
Azt fogom még megnézni, hogyan fogják 2014-ben pl. az összes 3D rendering munkát clud-központokban számoltatni...
-
leviske
veterán
válasz
bitblueduck #43 üzenetére
Az OnLive már bukott, ha elméleti síkon haladunk, mivel az eredeti üzleti modelt fel kellett adniuk és ki tudja, hogy még így is csak mennyien használják.
Az OTOY már jóval veszélyesebb ilyen téren, de az is szerintem elég hosszú ideig csak telefonokon és low-end teljesítményű gépeken fog teret nyerni.
-
Suker10
aktív tag
Már korábban is írtam, hogy ez nem igaz. Az elektromos áram és a fény egyforma sebességgel terjed. Semmivel sem gyorsabb az optikai. Ez egy mese. A bitek nem a fény sebességével haladnak. A földrészek között optikai kábelek vannak, de nem kizárólagosan. Az egy másik dolog, hogy ha tönkremegy az optikai kábel, akkor akár egy földrész is kieshet a torlódás miatt. Az optikai kábelnek nincs meghatározva a maximális sebessége. Nem csak egyirányú átvitelre képes. A tenger alatti optikai kábelek teljesen más felépítésűek a normál optikai kábelekhez képest. Ezeket kizárólag ott használják. Kereskedelemben nem kapható. Az ilyen kábelek sebessége Tb nagyságrendű, a jelenleg elérhető maximális sebesség pedig kb. 200 Pb.
A hálózat sebessége nem ezektől függ. Késleltetés mindig lesz, azt nem lehet megszüntetni.
A visszhang visszatérési idejét olyan sok összetevő befolyásolja, hogy ekkora távolságnál nincs értelme. Műholdaknál elég nagy a késleltetés.
Ennél a megoldásnál ugyanúgy kell a számítógép, ha kevésbé megterhelően is, de az összes erőforrást használja. -
#06658560
törölt tag
Köhöm, kicsit alulinformáltnak tetszik lenni a világ netes penetrációját tekintve. Németországban papíron vígan hozzád vágják a 16Mbps-t, aztán jó esetben virul a fejed, hogy megkapod a valós kettőt. Réz madzagon, vacak hálózati kiépítettség mellett. Cloudhoz pedig rohadt nagy, stabil sávszél kell. Ha mondjuk 1600*1200 képpontnyi infót kell neked 60fps-sel alsó hangon letolni, plusz veled egy irodában dolgozó másik három kollégádnak, akkor ott már izzadni fog a hálózat. S a lagról még nem is esett szó, hogy azzal mi lesz.
A cloudot nem az otthoni felhasználók fogják mennybe emelni, ha fogja valaki is. Azt az üzleti felhasználás fogja megadni. Nagyon kétkedem ezzel kapcsolatban, hogy valaha is bekövetkezik.
-
RyanGiggs
őstag
válasz
denes123s #54 üzenetére
Ti akkor egy komoly városban/faluban laktok!
Itt Bp-en xar a helyzet.
Igaz nem a belvárosban lakom, hanem a külső kerületben.
Lehet azért nincs még kiépítve normálisan.
A belvárosba azért nem fogok költözni hogy gyors netem legyen.
Mert gyűlölöm a belvárost!!! (túl sok a szmog)Amúgy az AC Milan-t, és az MU-t szeretem! (a piros mezeseket)
Sajnos holnap érkezni fog egy vereség a Real-tól. -
dezz
nagyúr
Ez itt nem fikázás, ha jogos felvetések.
1. Aki eddig sokkal kevesebbet költött programokra, mint amennyit használt, nem szívesen fog ezentúl fizetni, mint a katonatiszt... Sokan persze igen -- kérdés az arány.
2. Ha mindenért külön fizetni kell egy kicsit, összességében már nem lesz kevés (könnyen több lehet, mint adott időszakra a hw-cserebere). Pá-pá minden játékot végignyomok...
3. A legtöbb ilyen "szerver" (szuperszámítógép) az USA-ban lesz és sok ilyen cloud-alkalmazáshoz nem is lesz feltétlenül máshol is. (Az On-Live pl. csak az USA-ból használható.)
4. A sokezer embert kiszolgáló központoknak sok esetben iszonyú nagy számítási kapacitással kell rendelkezniük -- különösen, ami a játékokat illeti --, ami nagyon komoly befektetést igényel, amit nem 10 év alatt akarnak majd visszanyerni.
5. Adatbiztonság, stb. -
ddekany
veterán
"a minden kis körzetben külön felhőkiszolgálót kell elhelyezni, akkor mindegyiket külön-külön a helyi csúcsteljesítményre kell tervezni, és a gatya is rámegy..."
Az biztos, hogy brutális befektetés egy ilyen... ezért is kétlem, hogy olyan gyorsan és bátran fejest ugrana ebbe az ipar játék terén. Hogy ennek az ára hogy viszonyul a sok otthoni vaséhoz amit kivált, az nekem már nem egyértelmű. Ha csak BP-t nézzük, valószínű hogy még a legrosszabb esetben is az otthoni játékos kártyák legalább fele üresben jár, tehát egy központban ez máris csak fele annyi GPU. Aztán az egy virtuális PC-re eső "számítógépes" alkatrész jóval kevesebb, mint az egy valódi PC-re, a tápellátás (AC -> DC) is hatékonyabb. Másfelől nyilván komoly épületgépészet (hűtés) kell, egy komolyabb hálózati infrastruktúra stb... Számomra nem egyértelmű, hogy ezekkel együtt ez fajlagosan drágább-e, lévén soha nem vettem részt data centerek kiépítésében.
-
kispalya
tag
Nem tudom mit fikázzátok ezt a cloud-dolgot
.
Amerikai szerver így meg úgy. És Európával mi van? Minden normális, netes kapcsolatot igénylő játéknak vannak európai szerverei, akár amerikai, akár távol-keleti a játék.
Ha most van egy játékra kihegyezett géped, az valószínűleg pc, ergó helyhez kötött.
Milyen jó lenne, ha nem kellene azt figyelgetni, hogy mikor avul el a videókártyám, vagy hogy directX mennyi kell. A net már most is olyan mint a levegő, 3 éven belül pedig megjósolni sem lehet, hogy mekkorát fog változni a világ. Az internet sebességnövelése pedig csak árverseny kérdése, mert a technológi már a legtöbb helyen ki van építve, szoftveresen csökkentik a sávszélességet. Elég lesz egy két szolgáltató, aki azzal hirdeti majd magát, hogy gond nélkül képes ezeket a szolgáltatásokat nyújtani, utána már kénytelen lesz a többi is sávszélt növelni.
Ha pár éve megkérdezték volna, akarunk-e tekergetős, felvevős tévét, azt mondjuk mi van?!
Most meg már távirányítóval a kezedben kikölcsönzöl egy filmet az online katalógusból és már nézed is.
A havidíjról meg csak annyit, hogy ha most megveszel egy új játékot (ha megveszed, nem pedig letöltöd, jó magyar szokás szerint), az minimum 12-15eFt. Évi 4-5 játékkal számolva (!) ez lazán ott lehet 60eFt környékén. Havidíj mellett elképzelhetőnek tartom, hogy a szolgáltatás áráért elérhetővé válnak bizonyos játékok, és nem kell külön megvenni, mivel úgysem tudnád futtatni megfelelő hardver nélkül. Így a fejlesztőknek több pénz jutna, mivel mindenki kénytelen a szolgáltatásért fizetni, vagyis sokkal több színvonalas játék láthatna napvilágot.
Off:
Én Gödöllőn élek, és itt is megoldható a net. Én egy 40 Mb/s / 20 Mb/s internet + 21 csatornás alap kábeltévé csomagért fizetek 10eFt-ot havonta. -
#06658560
törölt tag
válasz
M@trixfan #92 üzenetére
Nem csak CATIA-ról beszélek, ismerek más rendszereket is, még ha csakis azt használom napi szinten. S nem csak CAD, végeselemet is látok, tapasztalok. aminél rengeteg idő megy el a megfelelő modell-előkészítéssel, s mondhatni töredéke a tényleges számítási idő. Na, az utóbbit lehet csökkenteni, az előbbi viszont nem vas kérdése. Ahhoz meg nem kell erős vas, ott a számítás gépigényes. Amit okos szervezéssel lehet éjjel is intézni, mikor élőerő nem kell hozzá.
CAD esetén ha te cloudban fjelesztenél, akkor kukázódik minden netes kommunikáció, mert borzalmasan lassú lesz. Hiába futtatja gyorsabban a sz´´amítási részeket a program, a megjelenítéshez komoly idők kellenek. Megmozdítod a modellt mondjuk egy mm-nyit jobbra, ennek információja el kell menjen a fenébe a szerverekhez- ideális esetben a cloud sem egyetlen szerverként lenne, hanem szerverek, szuperszámítógépek kifele egyként látszó egységeként amit belül is le kell kommunikálniuk egymás között- akkor mire az információ végigcsörtet a világhálón, majd visszaér a szükséges válasszal, rengeteg idő megy el. Holt idő, non-produktív Abban is megegyezhetünk, hogy a munka jelentős része ilyen elem.
Ami a cloudot még halálra ítéli- rendelkezésre állás. Mert ha egy szerver kiesik egy cégnél, akkor az kis probléma, pár száz ember, néhány alkalmazással nem tud dolgozni. De ha egy komplett cloud rendszertől vágják el őket, akkor napok, hetek mennek el a semmivel. Nem egy, nem száz embernek, hanem egy komplett cégnek. Cégen belüli léptékben is látom ennek problémáit különböző léptékekben, egész kicsitől-ahol a rendszer egy helyen van, csak az alkalmazottak rohangálnak Európában, a közepes multin keresztül- ahol van világszerte pár telephely pár tízezer emberrel, s központi rendszerfelügyelet, egészen odáig, hogy az autóipar tizenöt legnagyobb beszállítóinál látható folyamatok milyenek, mennyire nem kivitelezhető a cloudosítása a napi termelési folyamatnak. S a rendszerleállások milyen nyűgösek. Legutóbbi példám a mostani´oraátállítás- 17 óráig nem volt emiatt elérhető egy adatbázisrendszer, de még offline munkát sem eredményezett. Ez tervezhető, de voltak nem tervezhető problémák is, külső cégnél levő szerveren lehaló hardver miatt- s bizonyos kommunikációs funkciók emiatt másfél napig kiestek. a cég a hajára kenheti a kártérítést, kötbért, ha ne adj isten komoly munkától esik el egyetlen ilyen miatt, s esetlegesen emiatt hiúsul meg egy komoly beruházás alapfeltétele projekt.
bambano: olvas, értelmez. jelenlegi cloud marketinganyagok az alkalmazásokat kompletten feltennék a felhőbe, s csak egy megjelenítő felületen vigyorogjunk a munkánkra- mintha pl. böngészőben futna a cucc. Na már most, ez ipari, termelő környezetben ahol folyamatosan kell nagy adatmennyiség nem fog működni, ha csoportosan sokaknak kell. hiába akarják minden clouddal foglalkozó cégnél. A CAD egyébként pont nem alkalmas felhőben szimulálásra, mert baromi rosszul párhuzamosítható, ellentétben a végeselemmel, amire ki is tértem. S amihez hozzá tartozik, hogy a pre és postprocessing során jelentős részben helyben rohangál az alkalmazás, majd vagy át kell adni a cloudon futónak-hurrá, dupla licensz és költség- vagy a programot kell felkészíteni, hogy pillanatok alatt fogja magát, és egy helyi pc-ről portolódjon át az esetlegesen helyi memóriában levő mind a kb. 3-16GB adatával egy ismeretlen hardveren futó, teljesen eltérő OS-sel bíró rendszerre, felfele, lefele egyaránt, s kezelje az adatokat. Létezik manapság ilyen program, ami akár Hello World szinten is, de reccenés nélkül ugrál platformok, OS-ek, kisgépes, s szuperszámítógépes közegek között, neten rohangálva oda-vissza?
-
bambano
titán
válasz
#06658560 #85 üzenetére
olvas értelmez, felfogja, hogy egy cadnek nem pont az osztott képernyője kellene fusson cloudban. hanem mondjuk az a végeselem szimuláció, amivel szilárdságot méreteznek...
pont a cad egy olyan program, ami akár jól is mehetne cloudon... megtervezed lokálisan, ábrázoltatod, tekergeted, mindezt lokálisan, de amikor hirtelen sokat kéne számolni, akkor megy fel az egész kóceráj a cloudba. A cloud nem csak megosztott képernyőre jó, sőt, ahogy nemrég olvastam az ms doksiját a saját cloudjáról, elsősorban nem arra jó, hanem kötegelt feladatok és/vagy szolgáltatás jellegű cuccokra.
-
dezz
nagyúr
Egy kis olvasnivaló: Cloud Computing
Tulajdonképpen ez leginkább egy új "buzzword", amivel trendivé teszik a browser-based megoldásokat (melyek jó része eddig is elérhető volt, de most új köntöst kapnak). Nyilván nem mellékes cél, hogy az emberek inkább fizetős szolgáltatásként vegyenek igénybe dolgokat, amik jó részét eddig is megtehették otthon, akár ingyen is, legális vagy illegális úton -- max. nem tudtak róla vagy nem volt annyira a szemük előtt). Perszen nyilván merőben új tevékenységi körök és formák is születhetnek így, pl. kooperáció folytán. Ami a vállalkozásokat illeti, várhatóan elsősorban a kis- és középvállalatok fognak ily módon intézni számukra fontos tevékenységeket, mert ezzel jelentős infrastruktúrális beruházások alól mentesülnek. (Persze eddig is sok ilyen dolog volt, de ezentúl beletartozhat majd pl. a vállalatirányítás-automatizálás is, amit nagyobb cégek régóta alaklmaznak, stb.) És persze itt is érvényes, hogy a korábbinál komplexebb szerveződések jöhetnek létre, sokkal "modulárisabbá" válhat az egész vállalkozói szféra, stb.
-
M@trixfan
addikt
válasz
#06658560 #83 üzenetére
Annyiban van igazad, hogy az "infós" szó helyett a "részletekben elvesző mérnöki" kifejezést kellett volna használnom és akkor globálisan Te is beleestél volna
Pont ugyanúgy általánosítasz saját munkakörödből -hasamra ütök- a CATIA-ból amit egész nap használsz gépészként mintha csak az az egy CAD létezne. A CAD program e-mail küldési képessége lényegtelen, a "Cloud"-ba szervezett szolgáltatás a fontos ami megoldást nyújt valamilyen problémára. Pont emiatt érdekes a paneltervezéses példa, mert ott kézzel fogható dolog jön ki a "Cloud"-ból. Igen az is "Cloud", tudom nagyon durva elsőre.
Gazdasági megközelítésből (ezt úgyis átugrod
) látszik, hogy miért van nagyon nagy potenciál ebben. Csak végig kell nézni a vevői igények 4 dimenzióját: használati-, hely- ,idő- , tulajdonérték. Mindegyiket új szempontból közelíti meg és mind vevői, mind eladói oldalon nagyon előnyös dolgokat lehet realizálni. Ezért gondolom úgy, hogy szélesebb rálátás szükséges mert egy közgazdásznak vagy marketing szakembernek ez egy "vak is látja" kategória. Szvsz IQ-ból továbbgondolható innen, hogy mi a technológiai és üzleti előny.
Infós közelítésben Számodra is rengeteg előnye létezne, szigorúan a Te gondolataidra reflektálva. Először is gépész barátom tudott dolgozni tőlem CFX-ben VNC-n keresztül ami finoman szólva a fasorban sincs mondjuk az OnLive átviteléhez képest. Ugye CAD esetén a legtöbb esetben érdemesebb adatmátrixokat küldözgetni mint videót. Pont itt adódhat sok olyan eset amikor szinte lényegtelen a sávszélesség és a ping. Engem érdekelne ha akár csak 10 fps-sel lefutna valós időben egy olyan véges elemes szimuláció amit órákon át renderel egy helyi gép vagy fél óráig egy helyi cluster. Esetleg nagyságrendileg megugrana a "snapshot" szintű közelítések precizitása. Ezt még lehetne folytatni tovább és akkor még még mindig csak technikai oldalon maradva nem volt szó a vállalat esetleges költségbeli megtakarításairól. Megmondom őszintén az "infós" látásmódról sem győztél még meg, nemhogy arról, hogy ez "felejtős" lenne.
-
daniferi
csendes tag
"We currently do not support this OS/browser combination for launching the OnLive Game Service. Please try again with one of the supported browsers: IE 32-bit or Firefox on Windows, Safari or Firefox on Mac."
Pedig kipróbáltam volna ezt én is, lévén a gépem gagyi, de a netem nagyon jó
-
dezz
nagyúr
Amúgy csak számomra furcsa, hogy a játszhatóság definíciója és annak paraméterei (min. fps, stb.) nem szerepel a Terms of Service-ben?
-
dezz
nagyúr
"Aki itt meg azt írta, hogy lehetetlen ilyen számítási kapacitást kiszolgálni képes központot létrehozni, az meg inkább kötögessen vagy sakkozzon."
Attól, hogy próbálsz másoknak beszólogatni, még te maradsz a funkcionális analfabéta. Egy egyszerű tényt írtam le, ami puszta matematika. Vagy számolni sem tudsz? A központban nagyságrendileg hasonló számítási kapacitásra van szükség, mint amekkorát annyi fullos PC tudna, ahány felhasználót ki akarnak szolgálni. Néhányszáz még nem olyan nagy ördöngősség (bár már az sem semmi), többtízezer már egy kicsit más kategória... Nem beszélve milliókról. Kapís?
-
schwartz
addikt
-
GabiWong
csendes tag
Kipróbáltam az onlive-ot digi 80/25Mbit kapcsolattal, és elfogadhatóan működik (eu-s szerverekkel ez már csak jobb lesz, amik már tesztelési fázis előtt vannak).
Maffia 2 HD-ben alaplapi integrált szutyokkal, na ennyit a videokártya vásárlásról drága pénzekért.
Egyetlen negatívum a szűkös kínálat, de remélhetőleg ez is bővülni fog. Kíváncsi leszek az otoynál mit hoznak össze.Aki itt meg azt írta, hogy lehetetlen ilyen számítási kapacitást kiszolgálni képes központot létrehozni, az meg inkább kötögessen vagy sakkozzon.
-
#06658560
törölt tag
válasz
M@trixfan #66 üzenetére
Akkor ezen kommented alapján azt mondom, lövésed nincs arról, mi a cloud, meg mit használnak manapság normális cégeknél. És nem túl infós a gondolkodás, mert az ipari termelésben attól, hogy a CAD program direkt tud levelet küldeni még nem lesz cloud.
A cloud működéséhez, amiért felejtős lesz. Manapság egy képernyőmegosztás konferencián, ha egy CAD programon belüli mozgásról van szó, jó, ha 0,5fps-sel hasít. Ki szeretne így tervezni?
-
Воланд
titán
Nem akarok belekontárkodni a témába, mivel nem értek hozzá, csupán egy észrevételem lenne a távolsággal kapcsolatban: az valahogy senkinek sem jutott eszébe az itt hozzászólok közül, hogy a szerverek nem csak Amerikában lehetnek, szvsz ha van igény rá, gondolom Európába is tesznek egy-két szervert és rögtön nem jelent akkora problémát az alacsony ping elérése.
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
#95561216 #78 üzenetére
"De elvileg nem csak a látható és ahhoz közeli tartományban lehet lézert szerkeszteni, hanem talán az egész frekvenciatartományban."
Jelenleg mikrohullámtól egészen a röntgentartományig (sőt, kísérleti szinten már a gammatartományt is karcolgatják [link] ) és van olyan lézer is, ami viszonylag széles hullámhossztartományban hangolható is: [link] és [link]
-
bambano
titán
ja, és az információtartalma is ugyanolyan gyorsan terjed a kettőnek? ugye, hogy nem?
#51: a tudtoddal utáni részre: igen, van olyan üvegszál és van olyan fény, ami úgy terjed, ahogy tudtoddal, de ezek erősen távolságlimites cuccok (pár száz méter, 1-2 kilométer), meg van olyan, ami nem úgy terjed, ahogy tudtoddal, na ezek tudnak 70-110 kilométert. lehet találgatni, melyiket használják *TÁV*közlésre. Hint: monomódus, multimódus, hullámhossz
-
#95561216
törölt tag
Igen, ez az egyik fő szempont, a lehallgatás, nem is az hogy nem lehet, hanem a lehallgatást észre lehet venni, mert vagy gyengül a jel, vagy teljesen meg is szűnik. És gyakorlatilag be kell repülni az adó-vevő és a műhold közé, ami a légtér mefigyelésével szintén jelzi a lehallgatást, háborús helyzetben a gépet meg le lehet lőni.
Az infravörös csillagászatot nagyban korlátozza a légkör, már annyi vízpára is lehetetlenné teszi az észlelést, ami tiszta időben van, de bizonyos sávokban lehetséges az észlelés magasan fekvő, száraz éghajlatú helyekről. Valószínűleg látható fénynél is vannak ilyen kevésbé érzékeny sávok, illetve ha a műholdat kontinensek közötti kapcsolatra szánják, akkor az állomások kiépíthetőek megfelelő adottságokkal rendelkező területekre.
De elvileg nem csak a látható és ahhoz közeli tartományban lehet lézert szerkeszteni, hanem talán az egész frekvenciatartományban. Pl vannak maser-ek, amelyek mikrohullámú tartományban üzemelő lézerek, szerintem nem lehet túl nagy gond - legalábbis elméletileg - olyan frekvencián elkészíteni, amelyet nem befolyásol a légkör.
-
#16939776
törölt tag
A jövő ez lesz, de ez a jövő nem 2014-ben fog eljönni.
Sky-net lesz a neve
Nem érdekel, csak legyen meg a 60Fps és max 20ms lag.
-
dezz
nagyúr
Na várjunk csak egy kicsit! Most ugyebár a játékhoz mindenkinél van 1-1 kellő erejű grafkártya és proci. Ez világszerte sokmillió kártyát és procit jelent... És attól, ha ebben az új rendszerben központosítva van, még nem táltosodik meg a szilícium... Bár így talán csak fele ennyi cucc kell (nem játszik mindig mindenki, egyes dolgokat elég egyszer kiszámolni sok játékosra, stb.), de az úgy is állati sok... Mindenképp sok-sok bázispontra van szükség, mert nem lehet egy helyen milliónyi cucc. És még akkor is többezer kártyáról és prociról van szó 1-1 ilyen bázisponton! Azaz lényegében Top10-es szuperszámítógépeket kellene építeni, minden egyes városban... Talán nem is egyet... Ráadásul, ha lokális rendszerek vannak, azok kihasználtsága nem is oszlik el egyenletesen a napi 24 órára. Hát...
Szerintem ez a modell így játékra eléggé felejtős. Akkor lehet jó, ha csak esetenként van szüksége pl. egy cégnek nagy számítási kapacitásra. No de a szabad felhasználású szuperszámítógépek nem már most is ilyenek? Vagy azokhoz nem lehet (most) online hozzáférni?
Biztos, hogy nincs itt valami nagy-nagy félreértés? Nem arról van szó véletlenül, hogy nagyon is ott maradnak a hw eszközök, ahol eddig voltak, csak mindenki beleadja amije van a közösbe, és így osztják meg a számításokat, miáltal bejátszhat a sokmindent elég lesz egyszer kiszámolni sok játékosra dolog is, stb.? (Kb. mint most a Folding@Home, stb., csak mindenki profitál belőle.) A felhő kifejezésről én inkább erre asszociálnék...
-
Csak akkor már ugrik a felhő azon előnye, hogy megosztja az erőforrást globálisan, ezáltal egyenletessé téve a csúcsidejű igényeket. Ha minden kis körzetben külön felhőkiszolgálót kell elhelyezni, akkor mindegyiket külön-külön a helyi csúcsteljesítményre kell tervezni, és a gatya is rámegy...
Akkor már olcsóbb, ha mindenkinek van saját erőforrása (újra feltaláljuk a GPU-t), és azt mindenki a saját csúcsteljesítményére hangolja. -
ddekany
veterán
Ha minden BP méretű egységhez tartozik egy-két szép nagy szerverpark, akkor a hálózati lag (oda-vissza) akár 20 ms alá szorítása nem hiszem hogy nagy gond. A sávszélesség kapcsán viszont nem biztos hogy érdemes azon filózni, hogy most mekkora csomagok vannak már, mert rögtön nem lesz olyan nagy vagány a szolgáltató, ha ezeket a sávszélességeket az emberek tényleg tömegesen és egy időben ki is használják... El tudom képzelni, ahogy a sok robot hazaért a munkából, és hogy másnapra és működőképes legyen idegileg, gőzleeresztésnek bekapcsolja mind a Call of Duty 10-et. Meg persze ezt a rengeteg szerverparkot ki is kell építeni... lehet hogy egy év alatt fel lehet húzni egyet, de ki fog merni ebbe ennyit befektetni akár csak az elkövetkezendő 10 évben... szóval soká lesz még ez, ha egyáltalán lesz.
-
Sennalacy
aktív tag
Két észrevételem lenne, az egyik, hogy ahoz, hogy ez 2014-re általánosan elterjedjen, annyit kéne fejlődni 3 év alatt mint mondjuk az elmúlt 15 évben összesen, amit nem tartok valószínűnek, a másik pedig, hogy ha a lag problémát nem is nézzük itt azt állítják, hogy mindenkinek a játék igényét fedezi a cloud számítási kapacitása, ráadásul nem is a mostani számítógépek szintjén, hanem annak többszörösével. Ezt úgy érik el a mostani helyi számítási kapacitással szemben, hogy kihasználják, hogy egy-egy ember napi 8 órát alszik amikor felesleges az otthoni gépe? Mert ha ez olyan lesz mint a kábelnetnél a sávszélesség, hogy elméletileg van meg a számítási kapacitás, ha épp az emberek 20%-a akarja használni, de amint valamiért ez felugrik 60%-ra máris belassul a felhő és játék közben kidobja a képernyő közepére a homokórát, akkor az elég érdekes lesz...
Erre viszont jó esély van, mert ha kijön egy-egy új játék program akkor az elé egyszerre ül be az összes ember és próbálja illetve próbálná nyüstölni... vagy a hétvége ugyanez kicsiben...
Elhiszem, hogy jelenleg nincs ilyen probléma amíg a megépített szuperszámítógépet jelentéktelen számú felhasználó akarja igénybe venni, de amint ebből általános, sőt kizárólagos megoldást akarnak csinálni egész más lesz a képlet. Ráadásul ezek a problémák jórészt előre láthatóak, egyszerűen nem látom értelmét ennek nagyban, hacsak nem marad meg ez egy marginális volumennél olyan helyzetekre amikor valamiért kénytelen az ember mobil eszközt igénybe venni, pl. utazás közben. -
Én most Romániában vagyok, 100/100-as internetre fizetek elő 2000 Ft-nak megfelelő Lei-ért, de ha akarnék, akkor 1G/1G-re is előfizethetnék kb 6000 Ft-ért. Szóval Korea le van maradva
-
-
Arena87
aktív tag
5Mbit/s?
Az széééép. Csodálkozom, mert itt vidéken csak ennyit kaphatunk, mert nincs normálisan kiépítve a rendszer... Pedig csak 14km re vagyunk Szolnoktól!USA is elbújhat Dél-Korea mellett.
Elvileg 2011 v 12-re jön az 1Gbit/s net náluk.
Ott is jó lehet az élet.Mondjuk én nem szívesen tárolnám az adataimat ezeken a gépeken.
-
M@trixfan
addikt
Túl infós módon gondolkodunk itt a "Cloud" fogalmáról! Sokkal inkább szervezeti és üzleti modell mint technológiai. Most lett divatos felhőzni, de már maga az internet óta ez van. E-mail, Youtube, zeneboltok, stb. Sőt, évek óta így megy a panelek tervezése is. CAD-ből megy az e-mail és pár napon belül bemérve érkezik a panel. Ez is ugyanúgy "Cloud".
Rengeteg dolog van ami sokkal jobb így. Kábeldíj helyett sokkal jobb lenne egy havidíjas zene-film szolgáltatás ahol teljesen szabadon választhatok csúcs minőségben. Semmi kedvem filmeket és zenét tárolni, csak a személyes adatok értékesek és pótolhatatlanok. Mellesleg pont a személyes levelezésünk kiszolgáltatott már a kezdetektől fogva és úgy látszik ez senkit sem zavar. Teljesen igaza van Steve Ballmer-nek a témában, hogy "a biztonság csak egy technikai paraméter, vannak okos technikai emberek akik meg fogják oldani".
A sávszélesség és a ping sem "make or break" kérdés már, be kell építeni az adott modellbe. Az OnLive pontosan tudja, hogy X datacenter felállításával hány embernek tud szolgáltatni és milyen messzire. Erős marketingvakság lenne megcélozni mindenkit. A másik hasznos funkció a távoli renderelés. Ezt is már évek óta végezzük csak fordítottan, a saját gépünk a felhő része: SETI@home, folding és társai. Tök mindegy mekkora sávszélesség és mennyi a ping. A szolgáltatások nagy részénél így van. Ráadásul akkora teljesítményhez férhetek hozzá amit otthonra soha nem tudnék megfizetni és fölösleges is lenne.
-
Amíg a lagggggggot nem oldják meg, addig játékoknál tuti fail.
-
lorenzen
aktív tag
válasz
atti_2010 #53 üzenetére
"Nem tudom, én egy tervet láttam amit a Japánok csináltak és lézerrel akarják felvinni műholdra a jelet majd visszasugározzák szinten lézerrel földi érőssítökhöz, biztos van valami oka hogy nem rádióhullámokkal csinálják, ráadásul az Amerikaiak is támogatják."
Igen van oka.
A lézerrel sokkal nagyobb sávszélességet lehet elérni, mint a ma használatos rádiófrekvenciákon. Sokkal jobban irányítható a lézerfény, ezért nehezebb, vagy nem is lehet lehallgatni a kommunikációt.
De van egy hatalmas buktatója a lézernek.
Sokkal érzékenyebb a levegőben lévő szennyezésre és a felhőkre. Ezt teljesítmény növeléssel sem lehet kompenzálni. A mostani évi néhány órányi időjárási kényszerszünet helyett, nagyságrendekkel hosszabb szolgáltatáskimaradásokra kell számolni. Feltételezem, a kutatások sarkalatos pontja olyan frekvenciákat találni, ami nem érzékeny a légkörre. -
freeapro
senior tag
szerintem 300ms input lag a zavaró
külföldi szerveren 30-40ms-t a egy jó ping idő -
koxos:8]
senior tag
Az szép.
-
Fidel76
tag
Én nem a minden házba optikában látom a jövőt. Szerintem a mobilnet nagyon jó ütemben fejlődik(habár lehet a mostani + adózás visszaveti). Nekem is van adsl mellé mobilnet ami 3/4 éve 24 órába működik és a havi 1x lekapcsoláson kívűl amit gondolom a cég csinál semmi gondom vele, pedig nálam a hsdpa nem elérhető. Igy tudja a 2,5 M stabilan hozni letöltésben. 3 gigás csomag volt így 1 évre 20k huf.
( Plusz nagy elönye, hogy bárkinek oda tudom adni. Ismerősöm is így netezik, hogy más kiváltotta magának a mobil netet és ő megvette tőle, mivel náluk semmi nincs a város szélén, és nem is lesz valószínű.)2015re szerintem a mobiltelefonod rádugod a tv usbjére és a tv-n netezel, videozol otthon(vagy a külső háttértárról szemeszgetsz valamit). Valószínű addigra lesz már olyan telefon is ami a játékot full hd-ban símán elviszi. Ha meg nem bírja vagy olyan feladatot akar végezni valaki akkor meg ott lesz neki a felhő. Nem azt mondom, hogy nálam vagy nálad vagy nálunk lesz ez, DE szerintem lesz már ilyen rendszer.
-
And
veterán
válasz
atti_2010 #53 üzenetére
Ha van is bármilyen különleges oka a szabadtéri lézer használatának, akkor az biztos nem a mikrohullámoknál nagyobb terjedési sebesség, meg az alacsonyabb lag. Inkább a sávszélesség: a nagyságrendekkel nagyobb frekvenciájú lézer vivőre sokkal több hasznos adat ültethető (mikrohullámú átvitelnél ez megoldhatatlanul nagy sávátfogással járna).
Mod. #51-re: "Ráadásul tudtommal nem is "egyenesen", hanem az üvegszál külső felületéről oda-vissza tükröződve."
A nagytávú összeköttetésekhez szinte kizárólag alkalmazható monomódusú szálak esetén ténylegesen közel egyenes vonalú a fényterjedés, a sebességét csak a törésmutató korlátozza. A visszaverődés meg nem a szál külső felületén történik, hanem a mag és a köpeny határfelületén: [link]. -
#93794560
törölt tag
-
denes123s
tag
Jah, és hajrá Manchester United
-
atti_2010
nagyúr
-
#95561216
törölt tag
válasz
atti_2010 #36 üzenetére
Ez ordas nagy baromság. A rádióhullám közel vákuumbeli fénysebességgel (300 ezer km/s) terjed, az üvegben a lézer pedig 200 ezer km/s körül. Ráadásul tudtommal nem is "egyenesen", hanem az üvegszál külső felületéről oda-vissza tükröződve.
A rádióhullámoknál meg eleve csak a tér és az emberi hülyeség terjedhet gyorsabban
-
-
goodboy007
senior tag
És ha szakad a net, akkor az aktuális folyamatnak annyi.
Hát kössz, nem kérek belőle, inkább gépet fejlesztek, minthogy "másik gépet kelljen kölcsönöznöm", hogy használhassam a szoftvereimet. -
Hunpriest
senior tag
Very impressive.
Bár ez egyenlőre a közeljövőben valószínűleg csak nagy cégek/projektek által lesz használva, de egy kicsit tovább haladva az időben elég mókás dolgok születhetnek ebből. Kíváncsi vagyok 10 év múlva hol fog tartani ez a technika.
-
Alchemist
addikt
válasz
mrhitoshi #14 üzenetére
Viszont ha megvalósul, akkor tényleg ez vethet csak végett a hagyományos PC-nek
No de ha késel egy napot az ISP számlájának befizetésével vagy éppen náluk razziázik az antiwarez kommandó, akkor nézheted este a sötét képernyőt!
Igazából éppen a központosítástól való függés csökkentése lenne jó... milyen jó lenne, ha nem függenék az áramszolgáltatótól, hanem otthon előállítaná a delejt egy ZPM modul.
-
kpal
nagyúr
Ezek szerint gyülnek a felhők a VGA piac felett . Mikor vonulnak el a felhők...?
-
sztem a cloud nem játékra való remélem onlive is minél hamarabb bukik. arra pl jó, ha évente kb 2x megugrik a szerver terhelése 1000szeresére de amúgy szinte minimális - mint pl tantárgyfelvétel, adóbevallás határideje. enélkül vagy brutális szervert veszel és 99%-ban üresen jár, vagy nem és azon az 1-2 kritikus napon haldoklik. és persze "CPU idő" után fizetsz, amennyit használták.
HPC-re is jó. másra is jó. játékra nem. -
Archer
őstag
2014-re a nagyobb városokban esetleg de amíg vidéken (legalább is ahol én lakom, pedig balatonpart nem is világ vége) ilyen 1 meg 2 megás netek vannak nevetséges áron (mivel más nincs, úgyis kifizetik) addig nincs miről beszélni. Mondjuk amúgy is járkáljanak csak ők a felhőkben én inkább maradok a földön.
-
lorenzen
aktív tag
válasz
atti_2010 #36 üzenetére
lézernek nem lesz nagy pingje mert gyorsabban terjed egy cseppet mint a rádióhullám.
Erről további információt kérek.
Eddig úgy tudtam, hogy az emberi szemmel érzékelhető elektromágnesen sugárzást (rádióhullám) nevezzük fénynek. Légüres térben azonos sebességgel terjed a fény és a mikrohullám. -
shabbarulez
őstag
válasz
mrhitoshi #20 üzenetére
Mi máson menne az adat mint kábelen? Műholdas technológia már jó tíz éve a múlt, maximum tartalék rendszernek jó, ha minden kötél szakad, de akkor is erősen ki fog ütközni a szűkös átviteli kapacitása pl. egy optikai kábelhez képest. Teleportáció még nem igazán működik a gyakorlatban, így marad a jó öreg kábel.
Tessék itt egy térkép 111 jelenlegi és 19 jővő év végéig elékészülő tenger alatti kábelről. [link] Természetesen a szárazföldeken is ugyanígy optikai kábelek garmadája teszi lehetővé a nagyobb városok közötti gerinc kapcsolódást és ugyanúgy optika visz tovább az egyre kisebb városok/települések felé is. Vagy akár egészen az otthonokig is. Persze ma még az előfizetőkig elérő utolsó szakaszok döntően rézkábel alapúak, de ez világszerte az elkövetkezendő 1-2 évtizedben szép lassan meg fog változni az optika térnyerésével.
A tenger alatti kábelek potenciális kapacitása úgy 150 Tbps(1 Tbps = 1000 Gbps) körül lehet, amiből úgy 30-35 Tbps van beélesítve. Természetesen a valós terheltség még ennél is kisebb, nincsenek csúcsra járat ezek a kábelek. Szóval tartalék van bőven és az újabb kábelek fektetésével és újabb generációs, nagyobb sebességet biztosító technológiák adaptálásával a kapacitások még tovább bővíthetők.
-
AssAssynn
addikt
Azért ilyen gyorsan le vonj le következtetéseket. Pár évvel ezelőtt amikor bekötöttük a netet, akkor még csak 1mbites volt(4-5 éve kb.), most meg 15mbites van. Igaz, hogy van egy kis packet loss-om a pingtest szerint, de a sebesség megy rendesen, letöltésnél is, más oldal meg nem mért ilyet ezen kívül. Szóval pár év alatt a 15-szeresére növekedett a sebesség nálunk. Pedig mi is egy kis község voltunk, bár most már várossá nevezték ki a települést, de persze nem ettől lett jobb a net.
Nem Budapest Magyarország közepe, ne onnét indulj ki. Nálunk a közeli "nagy" városban már optikai kábellel tolják, mondanom sem kell, nagyobb sebességen mint én.
Szóval a te szemedben nekem, a "vidékinek" gyorsabb a kapcsolata mint neked, fővárosinak.
Amondó vagyok, hogy 2014-re sok-sok városba, községbe fog elérni az optikai kábel, ami lehetővé teszi ezt a szolgáltatást is. Nyilván addigra nem lesz mindenhol, de ez nem csak nálunk lesz így, a Mátrában, Kárpátalján, de még akár több nyugat M.o.-i településen sem lesz addigra kiépítve. De attól, hogy éppenséggel nem 2014-re, hanem mondjuk 16-ra lesz kiépítve, attól még ki lesz építve.
Bár nekem eléggé kockázatosnak tűnik ez a rendszer, mert nekem az jött le, hogy ha valamilyen oknál fogva nincs net, vagy ilyen, akkor már örüljünk annak, ha egyáltalán beindul a gépünk
Majd kifejlődik ez idővel, lehet az elején felkapott lesz, aztán meg visszaesik és más úton haladunk tovább, de lehet ezen az ágon. Sok víz lefolyik még a Tiszán addigra. -
shabbarulez
őstag
Alaposan csalnak az emlékeid. Egy optikai szál áteresztő képességének gyakorlatilag az aktuális technológia fejlettséggel elérhető aktív eszközök maximuma szab gátat, nem pedig maga az optikai szál. Az elmúlt 10 évben a 10 Gbps technológia szolgálta ki a gerinchálózatokat, a 40 Gbps is már jó ideje elérhető, a 100 Gbps-es pedig mostanában kezdi meg a terjedését. A 400/1000 Gbps-es technológiák pedig fejlesztés alatt állnak.
Egyetlen optikai szálon pedig nem egy, hanem DWDM technológiával akár 80-160 hullámhossz csatornán, 80-160x nagyobb kapacitást is át lehet vinni. Tehát pl. 80 csatornán 40 Gbps-es technológiával 3200 Gbps-et. Ilyen rendszerek már évek óta üzemelnek nagyobb városok közötti kapcsolódásoknál. És ahogy írod egyetlen kábelben több szál is elfér, akár több tucat is és persze két pont között több kábel is ki lehet építeni.
Egy optikai szálban az átvitel iránya nem csak egyirányú lehet, eltérő hullámhosszon lehet ellentétes is. Ilyen technológiák is már hosszú ideje elterjedtek.
Amerikiába 6000km-re számolni elég alulbecsült érték. Még egy Bp-New York távolság légvonalban is 7000km. És természetesen a kábelek nem légvonalban vannak lefektetve hanem érintik a nagyobb városokat, csomópontokat. Szóval egy Bp-New York távolságra érdemes inkább 10e km-rel számol. Az adatcsomagnak oda és vissza is kell mennie, az már 20e km. Optikai szálban a fény terjedési sebessége 200e km/s. Szóval optimális esetben 100 ms körüli késleltetést tesznek lehetővé a fizika korlátai ekkora távolságra. Ekkora késleltetést pedig a gyakorlatban is el lehet érni ezen a távolságon, már elég régóta.
-
leviske
veterán
Minden vállalat úgy látja, hogy Ő lesz a jövő. Az OnLive is nagy reményekkel indult, aztán mostanra oda jutottak, hogy magának a szolgáltatásnak az árát nullázták és maradt a játékok kifizetése...
Nem lesznek erre az emberek annyira vevők, mint amennyire elsőre tűnik. A vállalati szektort könnyebb lesz befűzni. Szóval majd 2014-ben érdemes lesz visszatérni erre a témára.
-
lorenzen
aktív tag
válasz
atti_2010 #32 üzenetére
Pedig műholdon fog működni a dolog
Akkor játékra felejthető történet, innen Európából. Egy tudományos számításnál valóban nincs nagy jelentősége a magas pingnek.
De a józan ész azt diktálja, Európában is felépíthető a felhő használatához szükséges hardver komplexum. Amúgy sem lehet egy ekkora szolgáltatást, egyetlen helyre összpontosított eszközparkkal, biztonságosan üzemeltetni.
-
-
atti_2010
nagyúr
Ezzel csak az a gond hogy az ilyen kutató intézetek, tervező irodák stb. nem igazán szeretik ha kikerülnek az adatok a cégtől, hidd el tapasztalatból beszélek, még egy koszos kis irodában sem akarnak hallani róla hogy más tárolja az adataikat, ez inkább nagy cégek szép almai hogyan kellene még több pénzt lenyúzni az emberekről, de szerencsére nem holnap fog valóra válni.
lorenzen: Pedig műholdon fog működni a dolog csak éppen lézerrel megy a jel földi átjátszókon keresztül, nem 2012-ben lesz.
-
lorenzen
aktív tag
válasz
BoogeyM@n. #22 üzenetére
asszem műholdakon keresztűl
Műholdon keresztül bizonyosan lehetetlen jó pinget elérni Európa és Amerika között.
Távolság a feladóállomás és a műhold között 35 - 40 ezer kilométer. Ezt duplán kell számolni, mert ami felmegy, annak le is kell jönnie. Ehhez vedd hozzá a két feladóállomás közötti távolságot. De a feladóállomás és a felhasználó/szolgáltató között távolságról sem szabad megfeledkezni.
További gond. A kontinensek fölötti műholdak nem látják közvetlenül egymást. Maga föld takarja ki a rálátást a holdak között. További holdakat kellene közbeiktatni a kapcsolatba, ami csak növelné a pinget. -
jerry311
nagyúr
Keziccsókolom, egy 150 node-os Oracle felhőt kérekszépen, 60 instance-szal.
-
mrhitoshi
veterán
Ha optikai kábel megy is Amerikába, akkor is, idő kell a fénynek oda érni...
-
mephi666
nagyúr
megelőztél... egyébként, ha emlékeim nem csalnak, az optikai kábelnek szálanként valami 10mbit/s az átviteli sebessége és egyirányú átvitelt tesz lehetővé... de kötegbe összefogva (már optikai kábel), már elég brutál átviteli sebességet össze lehet vele hozni... nagyon durván számolva fénysebességgel haladnak benne a bitek
én a net sebezhetősége és a lag miatt tartok ettől a felhős dologtól... csak egy példa: quake live-on simán szokott lenni 500-1000ms közötti pingem, ha messze van a szerver... jah és itt maga a játék folyamatos, csak a játékosok "ugrálnak"... ha maga az egész játék a net sebességtől függene, az kacifántos lenne...
#29: 300.000km/sec... mennyire van amerika? számoljunk mondjuk 6000km-el... 1/50sec alatt ott van
...szerintem ekkora lag már jó
-
Szerintem ahogy minden új technológia, ez is fentről indul majd, tehát nem feltételezem, hogy a szakemberek 2014 alatt azt értették, hogy 4 év múlva én innen a 7. kerületből fogok Crysis-ozni 999 fps-sel, hanem azt, hogy professzionális felhasználói szinten sok cégnek elérhető lesz a szolgáltatás. Például a gépész- és építészirodák, látványtervező és filmes cégek, egyetemek, kutatólaborok nagyon jól profitálhatnának a dologból. Én is örülnék, ha a cégnél nem a kis kétmagoson kéne felszámoltatnom a 20 méteres plakátokat, meg az 500 megás psd-ket... szóval várom, mert szerintem jönni is fog >> ez a jövő. (többek között)
-
AMD_ok
őstag
-
milanovics
tag
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
Ülj le egyes. Minek ezt ide???
2014-re nyilván semmi sem lesz ebből így ebben a formában.
-
BoogeyM@n.
aktív tag
74.208.4.12 pingelése - 32 bájtnyi adattal:
Válasz 74.208.4.12: bájt=32 idő=153 ms TTL=50
Válasz 74.208.4.12: bájt=32 idő=154 ms TTL=50
Válasz 74.208.4.12: bájt=32 idő=155 ms TTL=50
Válasz 74.208.4.12: bájt=32 idő=154 ms TTL=5074.208.4.12 ping-statisztikája:
Csomagok: küldött = 4, fogadott = 4, elveszett = 0
(0% veszteség),
Oda-vissza út ideje közelítőlegesen, milliszekundumban:
minimum = 153ms, maximum = 155ms, átlag = 154msBeltav Ltd
sima adsl -
VaniliásRönk
nagyúr
2012-ben meg vége lehet a világnak, ezzel nem számoltak a rózsaszín felhőben?
-
Én pestől 60 km-re lakok. A net max a 18 megás lehet. Nekem a 8-as van. Majd egy megával töltök le (pl steamről) amúgy meg a 990-et hozza, fel meg akár a 110-120, mikor hogy. De stabilan a 90. Ping az 34-es. Az ár, az arany (7k). Bár így is olcsóbb, mint az 5 megás!!! Mindig van net, nem megy el. Szóval nem rossz ez, csak az ár.
Ha egyszer ez bejön, és már egy 2-5 megás nettel lehet tolni, akkor már nem lessz annyira rossz. Bár mi a 2014-be nem fogonk beférni, esetleg 20-22 körül... -
mrhitoshi
veterán
-
válasz
RyanGiggs #16 üzenetére
A probléma nem az átviteli sávszélesség, hanem a késleltetés (lag). A sávszélességet akárhogy emeled az égbe, a lag nem fog csökkenni, ahhoz az internet teljes infrastruktúrájának cseréje lenne szükséges. Nekem most itt 100/100-as optikai internetem van de egy amerikai szerver pingje:
Pinging 1and1.com [74.208.4.12] with 32 bytes of data:
Reply from 74.208.4.12: bytes=32 time=176ms TTL=47
Reply from 74.208.4.12: bytes=32 time=170ms TTL=47
Reply from 74.208.4.12: bytes=32 time=175ms TTL=47
Reply from 74.208.4.12: bytes=32 time=175ms TTL=47Ping statistics for 74.208.4.12:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 170ms, Maximum = 176ms, Average = 174msEnnyi meg egy üveg Bambi...
-
adm
őstag
"a vállalatok úgy gondolják, hogy 2014-re minden számításigényes program a felhőben fut majd. "
innentől komolytalan a dolog. ez így nem mostanában fog megtörténni, leghamarabb nagyjából akkor ha a szolgáltató fizet a használatért és brutálisan megadóztatják a saját számítási kapacitást...
1-1 műveletnél, vagy csoportnál esetleg cégnél lehet hogy van értelme lokális kiszolgálóknak, esetleg zárt hozzáféréssel a neten keresztül, de hogy minden és mindenki ezt használja az nagyjából lehetetlen. ráadásul ezek sem feltétlen számítási kapacitás igényes feladatok.
aztán ott a szoftveres része dolognak. máig nem sikerült teljesen hibátlan drivereket, illesztőprogramokat, alkalmazásokat írni ehhez képest sokszorozzák a hibák lehetőségét.
-
RyanGiggs
őstag
Én 250-350 kb/s-al töltök le, 60-al fel.
Most akartam váltani a TréHome-nál 5megásról, 15megásra.
Tehát csak 1el jobbat szerettem volna,
a válaszok az volt : Nem lehetséges!!
Akkor hogy is tudnék 25, 50, vagy 80megásra váltani.
Tök jó hogy reklámozzák, amikor még Pesten sincs kiépítve a hálózat.
Szerintem ez a szerveres tárolós játékos megoldásos rendszer még odébb van!!! -
toldy
őstag
Már várom, milyen jó lesz egy netbookon az egyetmi előadáson gta iv játszani.
-
mrhitoshi
veterán
Optikai szálas internet. Elvileg már építik vidéken is, de az nagyon igaz, hogy ez a technológia, csak akkor valósulhat meg mindenhol ha mindenhol iszonyat gyors a net. Ehhez pedig kell egy szintű infrastruktúrai fejlettség, ami éppenséggel mindenhol nem érthető el., de lehet 2014-re sem.
Viszont ha megvalósul, akkor tényleg ez vethet csak végett a hagyományos PC-nek.
Szegény PC, milyen jövő vár rá.
-
RepeatSector
senior tag
nálunk vidéken város melletti falu és azt mondják itt jó
problems: 4mb/s netem van 300kb/s-el töltök le 30kb/s-al töltök fel
és képzeld óránként többször is elmegyAmúgy már volt egy ilyen konzol is tervben asszem van is amcsiban szolgáltatás (most nem ugrik be a neve) De azt is sokan várták ide azt mondták 2009-re tutira lesz de aztán mégsem
ennyi aminek (még most) nincs jövője itthon annak nincs jövője (semminek nincs ) -
schwartz
addikt
Abu, nem irtad el veletlenul a datumot a cimben? Nem 2114 akart az lenni?
-
2014 után alszunk még néhányat mire ennek bármi értelme lesz. Per pillanat Amerika felé a lag 150ms körül van és ez semmit nem javult az elmúlt 5-10 évben. A megabitek az egekig értek, de az internet nem erre lett kitalálva. Ha a "felhisták" vállalják az internet teljes infrastruktúrájának cseréjét, akkor működhet. Halva született ötlet. (Nem a tudományos számításokról beszélek.)
-
Spancho
senior tag
Igen elég gáz hogy a külső kerületekben alig van 1 kis nyúlfarknyi internet. Vidéken (nem nagyvárosokban) meg ott az a sok alvállalkozó meg minden a nyomi neted aranyáron adják és még az is rossz.Nekem szerencsém van 5k a 60as és 6k a 120as net (lakótelep) társasházi kedvezmény.
Az egész meg tök jó lehet szerintem.Az onlive is jó és már nem is havidijas ,a demokat kilehet probálni a teljes játékokat meg lehet csak bérelni is ami igy jóval olcsóbb.
Ha eljutnánk odáig hogy akár 1 mobil nettel valami törpe laptopfélével csak csatlakozok valahová és játszhatok a legujjabb játékokkal vagy nézhetek hd filmet az tök jó lenne
Akár film/játékbérlés vagy 1 alap havidij amiben benne van mondjuk pár film+ pár játék.
Jó ötlet nyomuljon csak a technology -
veector
senior tag
Aztán majd cloudról fácsézunk. Najó nem
Amúgy ha elmegy az internet (ami itten Mo.-n nem ritka) akkor lesz szép a helyzet. Nembaj 2014-ig talán kijön a D3 -
Ősember
őstag
ha ma mindenhol cloud lenne, akkor minden szoftvert mindenki az utolsó centig megvenne. ez azért alapjaiban változtatná meg a piacot
-
atti_2010
nagyúr
Ennek a lényege hogy mindenért fizetni fog kelleni és szerintem a mi régiónkba ez még 2020- ban is csak az állom kategóriába fog tartozni.
-
cwn
tag
a jetekoknal a cloud szervernek latni kell a jovot, hogy szinte lagmentesen lehessen jatszani, ezt csak ugy lehet kivitelezni ha minden lehetoseget elore kiszamolunk, vagy legalabbis a statisztikailag valoszinubbeket, es mikor a kliens elkuldi az inputot , a cloud rendszer egybol kepes kuldeni a tomoritett adatokat
csak ehhez giga szerverpark kell, ,mert egy kliens kiszolgalasa akar 100 frame renderelest is jelenthet -
RyanGiggs
őstag
Ez nálunk nem igen fog sikert aratni, ugyanis
Én Bp-en lakom,és a maximum internet sebesség amit kérhetek
az 5Mbit/s, és az is csak 3Mbit/s-al jön!!!
Akkor mit mondjon az aki vidéken lakik??
Még hogy 50Megás internet már nem lesz probléma 2014re.
Talán az USA-ban, de nem itt a mi kis hazánkban!! -
Srodney
senior tag
nnah ha vmi meg tudná ölni a klasszikus értelembe vett számítógépet akkor az ez!
-
Góliát
őstag
Mik vannak!
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 4570 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 512GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3410, 94% Akkumulátor
- AKCIÓ! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest