Új hozzászólás Aktív témák
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #117 üzenetére
Grafika megszállott (már) nem vagyok, csak abban a ligában is akartam neked érveket felhozni amiben versenyzel.
Második: A konzol exkluzív címekről, hát ez az(!) ott a tamagocsi teljesítményű gép és mégis sokkal több az innováció (gameplay és grafikai) egy-egy exkluzív játékban, mint bármelyik multiplatban?!
A végeredményt jól látod, azért van exkluzív jmert el akarják adni vele konzolt és ehhez KÉNYTELENEK JÓ(!) játékot gyártani, ez nem hátrány, hanem pontosan ez a legerősebb motorja az egésznek, ha ez nem lenne, még itt se tartanánk....Mert kitűznek/felállítanak egy mércét legalább, amit a multiplatoknak is kényszerű követni valamennyire, ha nem akarnak nagyon lemaradni, de így is le vannak ennek ellenére is.
Sokan azt mondják, hogy az exkluzívok miatt nem fejlődünk, csak a LÉNYEGET nem látják, ha nem lenne exluzív akkor nem lenne a plusz kényszer, hogy mindenképp úttörőnek és élen haladónak kell lennie, mert a JÁTÉk-nak kell eladnia a konzolt, nem pedig a 4K 60Fps-nek ahogy a PC-t. És ez a kulcs. Ezért tiltakozok hevesen a a "szentháromság ellen" nem pedig azért mert nem lenne jó. Egy jó játékot jobbá tesz, de egy középszerűt se már.Utoljára pedig ami sűrűn a játszhatóság rovására a kitűzött 30 (illetve 60) alá megy az nem elfogadható számomra sem. Legyen 900p vagy dinamikus felbontás vagy több optimalizáció. És jószerivel a multiplat címeknél van ez
a trehányság mindehol az és ez nem teljesítmény kérdése, hanem szándéké. Itt nem közvetlenül fejlesztőket/programozókat ostorozom, mert ha se idő pénz nincs csoda sincs, mert sok kiadó úgy gondolkodik, hogy a "PC-na a paraszt vegyen erősebb gépet, konzolra meg jóvan az úgy" És itt jön ki a exkluzívok lényege, ott ezt nem tehetik meg!!!!
De nincs köztünk vita, ha szar a konzol tolod PC-n ennyi.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Menthirist #119 üzenetére
Ez eddig is tiszta volt, csak nem ertem miert ragaszkodsz a tevkepzetekhez ennyire.
-
válasz
Döglött Róka #118 üzenetére
Ha nem vettél észre eddig érveket, akkor felejtsük el egymást. Nem értek hozzá, nem játszok vagy 20 éve napi szinten, nem volt konzolom sosem, sőt behunyott szemmel éltem egész életemben. -.- Hagyjuk már...
mrterminator: beszéld meg a véleményedet rókával, mert nyilván semmit sem ér más véleménye.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Menthirist #117 üzenetére
"Anno az előző generációnál pár év (2, max 3) kellett, mire a pc behozta azt, amit a konzol tudott, onnantól fordult az előny és nőtt a pc javára. Itt most nem volt előnyben sem a kezdetektől kezdve. Akkoriban olyan grafika jelent meg konzolon, amit elképzelni nem tudtunk kezdetekben pc-n." - honnan szulitek ezeket az egetvero baromsagokat en nem ertem. Sehol nem volt erosebb az elozo generacio pcn. Ugyanugy nem kellett atomeromu hogy ubereld a konzolos grafikat. Akkoris jobban nezett ki a gears of war pc portja mint a konzolos eredeti verzio. Csak ugye 10 evre visszamenoleg emlekezni mar kihivas... Nincsenek erveid, massziv oktalan rinyat latok csak, semmi jovobelatast.
-
válasz
mrterminator #115 üzenetére
Akkor most ki is a grafika megszállott?
Amúgy egy sokszor sokszor erősebb konzolból hoztak ki 720p 30 fps helyett 1080p 30 fps-t.
Anno az előző generációnál pár év (2, max 3) kellett, mire a pc behozta azt, amit a konzol tudott, onnantól fordult az előny és nőtt a pc javára. Itt most nem volt előnyben sem a kezdetektől kezdve. Akkoriban olyan grafika jelent meg konzolon, amit elképzelni nem tudtunk kezdetekben pc-n. Most olyanok, amikben tisztában vagyunk azzal hogy kényelmesen bírná bármelyik megjelent játékot a pc, csak épp nagyobb sebességgel és felbontásban, csak van ami nem jelenik meg rá, mert csak, exkluzív és kész, ez ilyen. Mindig vannak és lesznek platform exkluzív játékok. De ennek semmi köze nincs ahhoz hogy mit lehetne és mit nem megvalósítani pl pc-n, csak így akarják a tömeget rávenni az egyik vagy másik konzol vásárlására, de más oka, szerepe nincs. Ez nem is annyira pénzügyi kérdés, hanem politika (ami persze végül pénzbeli kérdéssé alakul, de arra akarok utalni hogy nem azért jelenik meg csak egy platformra egy játék mert ott hozna kellő hasznot önmagában, hanem annak a platformnak hozna előnyt pl eladásokban, későbbi más játékok adott platformra való vásárlásában) -
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #114 üzenetére
Hidd el, nem a PC-ellen vagyok, hanem azt fájlalom, hogy ott a rengeteg/végtelen lehetőség benne, a korlátlan teljesítmény, de amíg ezt nem használjál ki és minden 100. játékosnak van csak, addig nem lesz előrelépés semmi. PC-s VR-ban viszont sokkal jobb lehetőségek vannak, mint konzolon. Szerintem ki is fogják használni durván játékok és eszközök/perifériák által.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #114 üzenetére
Fordítva van, rosszul látod tendenciát, nézz már meg, hogy néztek ki a xbox360-as játékok 2007 ben és most egy GTA5-öt vagy HALO4 stb...
Kettő éve vannak kint a konzolok és már pont, hogy most is már jobban néznek ki a játékok mint annó ugyan ennyi idő elteltével, pedig akkor azok tényleg hozták a csúcs PC-k szintjét megjelenéskor!!!! (Ja, hogy ezek mind konzolexluzívok, erről nem én tehetek)
Ki nem látja tendenciát?"Mert nyilván minden nem konzol exkluzív játék győzike show." ezt ki mondta? Én biztos nem. Nyílván lehet keresztapa is 4K-ban 60colon 3d-bne 60Fps-el OLED tv-n, de ha nincsenek millióim és a műsorok legjava 4K-ban győzike show minőségű? Miért hagynám ki csak azért mert nem 4k-ban nézem? Élvezeti értékéből mennyit von le? A másik igen az, hogy sok hasonló kaliberű játék csak crt Tv-n van.
De szerintem is hagyjuk, írásban csak elbeszélünk egymás mellett
Amúgy szívesen folytatnám és köszi ettől függetlenül a bszélgetést
-
válasz
mrterminator #112 üzenetére
Ha nem lett volna nyílvánvaló, a tendenciáról beszéltem. Tehát arról hogy hogyan alakulnak a mai konzolos játékok (technikailag és játékmenetileg), és ezt a tendenciát továbbvetítettem még 5-6 évre, amíg nem jön új generáció.
A magyarázkodásba pedig belefáradtam, ha eddig nem értetted meg az érveimet, akkor már nem is fogod, tehát csak az időmet pazarolnám rá. Aki odafigyelt arra amit mondtam, szerintem értette...
"Nyílván lehet Győzike Show-t nézni 4K-ban 60colon 3d-ne 60Fps-el OLED tv-n, de inkább egy crt kistévén nézem a Keresztapát."
Mert nyilván minden nem konzol exkluzív játék győzike show... -
mrterminator
aktív tag
válasz
mrterminator #112 üzenetére
Nyílván lehet Győzike Show-t nézni 4K-ban 60colon 3d-ne 60Fps-el OLED tv-n, de inkább egy crt kistévén nézem a Keresztapát.
-
mrterminator
aktív tag
A fától az erdő szindróma...Tessék PC-n játszani az 2000 dollár nem 400, ott nem tamagocsi erő van, ha csak az kell. Ott van, minek nyígnak? 4K 60Fps-ben csapathatják bármikor. Vagy mégse csak ez számít ezek szerint?
Kellene tartalom is
Akkor beszéljünk a tényekről: tamagocsi erősségű konzolok mutatják meg technológiába és játékmenetben a csúcsot. Most ez hogy is van? Tudom tudom, jön a vesszőparipa, de nem 4K és 60FpsDe akkor ezek szerint mondjuk egy GTA3-om 4k-ban és 120FPS-el szebb, mint egy UC4 lesz vagy bármelyik mostani játék, mert ugye a felbontás, frém, textúra kőőő, de az megvan péncén! Szerintem ebből a fusztrációból nem tudnak kilépni a PC-sek.
Nézzünk meg egy The Last of Us vagy Beyond arcmimikát, érdekes vagy 5db konzolcímet soroltam idáig és mindegyikben köröket ráver bármelyik multiplat címre. Ha ez számít miért nem játszanak konzolexluzív játékokkal? Vagy nem mocskolják be a kezüket? Mindenki úgy fusztrálja magát, ahogy akarja.Rengeteg olyan gondolkodású embert ismerek, sutyiba végigtolja az összes konzolcímet, ha pedig megjelenik PC-re később már csak felrakja csutka grafra és élvezkődik 10 percet, hogy "na király ez is megvan", megy maxon 60-al és ennyi is volt, nem tolja végig soha. Vagy a másik mikor bevallja, hogy végigtolta ott, mert ugye nemfog megjelenni PC-re, de "nemvót jó"
fikázza egy hétig a szenthármassal (felbontás, frém textúra), ad rá egy 2/10-et, de csak végigtolta
és beleölt mondjuk 12 órát min. biztos szadamazók, hogy szinte az összeset kitolják. A konklúzió pedig mindíg az, hogy PC-n lenne jó
és igy fosh.
A másik tipikus jellemzője, hogy sokszor hipszterkedik: Mindíg kiemel egy-egy indi platformert, hogy lássuk Őt a játékélmény is érdekli nemcsak a szenthármas(persze azt is maxon tolja) -
válasz
Döglött Róka #110 üzenetére
Akkor töröld ki a csipát a szemedből.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Menthirist #107 üzenetére
Én ebben a rinyában csak egy grafikaőrültet látok aki teliberakja a játékot, csak nézzen ki jól. Emiatt a hozzáállás miatt lehet eladni 200ért egy vga-t.
-
Meg majd megint jönnek az olyan maszlagok hogy "nem lehet pc-re megcsinálni" mint a fifa animációs motorját sem, aztán már következő évben ott volt, mégha frame-enkénti helyett kétframe-enkénti is volt az animáció számítása (ellenben nem 30 fps-sel futott, hanem 120-al másodpercenként).
-
Na jó nekem mára elég az esti meséből. Ez a konzolgeneráció nem hogy 8, de még 5 évet sem bír méltósággal leszolgálni, és ebbe már vastagon (2x-es szorzóval) belevettem azt hogy valami csoda folytán megtáltosodnának. Amennyiben tényleg ennyi ideig porondon akarnak lenni és megint csak küszködés lesz, akkor RIP gaming. Adhatják el a 400 dolláros tamagochi-kat.
#105: a technológia (is) adja el, mégpedig a látvány képében. Szerinted az Order megközelítően is ekkora bevételt generált volna, ha nem lett volna az egyik legszebben kinéző program konzolon? Vagy a Battlefront, NFS... Ne vicceljünk már. És megint csak... amíg napokon vagy max heteken belül visszahozza a több éves fejlesztési költséget sok játék, addig nekem hiába papol bárki is arról hogy nem éri meg.
Peat
: hol máshol, elvégre azzal is volt beharangozva az egész, hogy milyen jó lesz a konzoloknak, hogy végre minden fejlesztő olyan rendszeren dolgozik, amit már évek óta ismer, az x86-os architektúra velünk van már pár évtizede, de még a gcn is pár éve már. Újra kell tanulniuk mint a ps3 esetében (ott is milyen csodákra voltak képesek pár évvel később... vagy az xbox 360-nál... jah nem)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a konzolok még a fejlesztés elején tartanak.
Az nem jelent semmit, hogy az AMD lenyilatkozta, hogy a következő generáció már jön 2019-ben. Azért nyilatkozzák ezt, mert ha így van, akkor automatikusan megnyerik azt a kört is. 2021 az az időpont, amikorra úgy jöhet konzol, hogy megéri pályáztatni a hardverét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #101 üzenetére
És biztos vagy benne, hogy megéri rá költeni?
Nagyon rosszul fogod fel ezt. Azt hiszed, hogy ma bármit is a technológia ad el. Nem. A reklám adja el és a technológia mellékes. Abban, hogy például a mimikára kevesebb pénz jut nyilván benne van az is, hogy a reklámra több pénz kell. Ez egy financiális kérdés, mintsem technológiai. Persze el lehetne vonni egy kis reklámpénzt, és rákölteni a mimikára. De a kiadók közül szinte senki nincs meggyőződve arról, hogy ez egy jó ötlet.
-
Peat;)
veterán
válasz
Menthirist #103 üzenetére
Ehhez a történethez még az is hozzátartozik, hogy ez az új konzolgeneráció előtt nem egy fejlesztőbrigád lenyilatkozta hogy új távlatok nyílnak meg előttük, mert hamar és könnyen megmutatkozik majd a felépítés pozitívuma és marad idő másra, fizika, hang, stb. Nagy az arc mind a kiadók mind a fejlesztők részéről szerintem, most megkapták amit akartak, ott van az a hardware amiért telesírták a netet, erre még mindig ott tartunk hogy a kb 4-5 éves fejlesztési idő után képesek olyat nyilatkozni hogy még csak a kezdeteknél vagyunk.
Fejlesztési szempontból ezek a konzolok már megélték az életciklusok felét ha valaki logikusan belegondol, hiszen utolsó években már nem nagyon szoktak nagy energiát beleölni a technikai fejlesztésekbe, ott már inkább csak a tartalom változik. (ps3-nál volt 1-2 kivétel azért)
Megérdemelnének egy két tockost. Mindezt úgy hogy egyébként nem gáz egyáltalán a mostani generáció sem, csak telehazudták a netet és aki volt olyan "hülye" hogy olvasgatott az csalódott.Az a vicc hogy én nem is játszom már oly sokat, öregedés átka, csak a híreket viszont nosztalgiából szeretem követni. De régen amikor még net sem sok volt, gamestar meg pc guruban nem voltak ekkora halandzsák mint manapság...
-
válasz
#32839680 #102 üzenetére
pláne hogy nem kell nagy színésznek lennie, és kellő mennyiségű gesztikuláció után a felét már lehet automatizálni. Annyit fejlődött itt a technológia, hogy már már szinte bárki számára elérhető lett a szükséges hardver, míg a szoftvert már kb bérelni is lehet (és várhatóan készülőben van valami open source változat is, kisebb tudással, de olcsón).
Ezzel vetekedő összeg maga a C IDE is, pl a visual studio 2013 10 ezer dollár felett volt évente per user (persze a fullos csomag). Ez esett le a felére, máris lehet fogni 2-300 ezer dollárt csak itt. Közben a játékok árai meg mennek még feljebb. -
"Ha jót akarsz, akkor olyan mimikát hozol, mint az LA Noire. Viszont anyagilag ez nem éri meg. Technikailag viszont abszolút megoldható, ha van olyan hülye a kiadó, hogy finanszírozza."
Hagyjuk már ezt a süket dumát, már ne is haragudj... A 3Lateral oldalán ezt írták a költségeikről:
"It’s not unusual for us to quote for an entire game’s worth of final quality animation for less than the fully-loaded cost of one animator!"
És az sem véletlen hogy indie játékokhoz is mondták, hogy akár ott is beférhet a költségvetésbe (persze nem a legfotoreálabb változat).
És az LA Noire-hoz képest sokat fejlődött már ez a technológia is, ezáltal jóval olcsóbb lett mint anno volt, és jóval gyorsabb. Sean Tracy-ék is elmondták a Star Citizen során hogy amíg a Ryse során hónapokig tartott egy karakter alap animálása és a végére bőséggel beletoltak háromnegyed évet is, addig mára gyakorlatilag pár hét alatt jobb eredményt lehet összehozni.Amíg tucat milliókat szórnak reklámokra, és amíg egyre csak nőnek a játékok árai, miközben kevesebbet kapunk a pénzünkért, addig nem fogom elhinni, hogy ne érné meg nekik normális minőséget is előállítani. Csak hát ugye egyesek bekajálják a maszlagot, vagy még rosszabb, magyarázatokat kerítenek köré.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #69 üzenetére
A saját motor kifizetődő, ahogy a ma semmit sem csináló részegységek befogása is. Gondolj bele mit egyszerűbb biztosítani. Nem működő hardvereket hadra fogni, vagy optimalizálni a meglévő kódokon. Valamilyen szinten a GPGPU-s AI is egy költségcsökkentés, mert nem azt kell keresned, hogy a halálra optimalizált kódodban mit lehet még javítani, hanem azt, hogy a részben (kitölteni az idle buborékokat) vagy teljesen kihasználatlan IGP-ket felhasználd.
Ha jót akarsz, akkor olyan mimikát hozol, mint az LA Noire. Viszont anyagilag ez nem éri meg. Technikailag viszont abszolút megoldható, ha van olyan hülye a kiadó, hogy finanszírozza. -
mrterminator
aktív tag
válasz
#32839680 #96 üzenetére
!
Tényleg elvannak kényelmesedve, a graf motorok 100% csak ránc felvarrott 10 éves alapok, csodálkozunk hogy szaggatnak? Tényleg a fejlesztők kérésének tettek eleget a konzolgyártók mindenben! De ha nem használják ki és régi motorokat nyomatják még mindig mit várunk?
Abban reménykedek, hogy ez kifut nemsoká végre, jelek vannak rá már csak nem sok még(!) Ezért fontos a hosszú konzolgeneráció!!! pont ellenkezőleg mint ahogy sokan azt hiszik naívan hogyha sűrűn váltanak generációt azzal javulna a graf(meg minden) Pont az ellenkezőjét érnénk el, a kiadók nem lennének még ennyire se rákényszerítve a fejlesztésre és ott járnánk ami folyik....egy vicc.
-
mrterminator
aktív tag
Há me nincs igény rá a kidadók és az agyhalott játékosok részéről....
Nem teljesen igaz a logikád, de tényleg nemcsak a teljesítménytől függ egy jónak érződő AI. Ott van pl RB Rally, kiváló fizika zsebszámológép gépigény mellett. DE pl a HALO egyett most játszom újra és azért ma már nem tűnik fel a jó AI, pedig direkt figyelem, ugyan így RBR-be is a fizika. Ezt a szint lett általános, de itt meg is rekedtünk 10 éve.....EZ A BAJ
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #91 üzenetére
Félreértesz, én úgy köpködöm a kiadókat mint semmi mást, pont ezért abból minimális energiából, amit ráfordítanak (hanyagságból és pénzéhségből) kellene másra fordítaniuk, pl optimalizáslás, (ha kell 900p de folyamatos 30fps) Ai, fizika. Pc-n meg 4K rakod meg 60Fps, ahogy eddig is, nem tudom mi a probléma. (hacsak nem az, hogy 3kilós gép kell neki)
Meg ezt szajkózom, hogy PC-n nem mindíg mehetsz autópályán, a játékok 90% közút magas patkával
Nem éri meg anyagilag mindenhova autobant építeni, csak pár játék lesz ami igazán kihasználja a felbontás és frém melletti előnyöket ha van Ferrearid, ha nincs akkor azt se tudod kihasználni... Ha nem így lenne azonnal váltanék Pc-re, hidd le.
A frémet számoltam az utóbbi 15 évben a bal felső sarokba. A vége felé 60 alatt egyik játékkal se játszottam(akár graf butítás árán is). Odáig jutottam, hogy kb. +/-20% pontossággal megtudom neked mondani, 0 és 60 között hány frémmel megy a játék szemre! Úgyhogy nem kell a 60fps létjogosultságát bizonygatni, tudom hogy az lenne a legjobb. De nem értettél meg ezek szerint. Amíg szemét fut 60-al és 4k ban az egy szemét marad attól szép csomagolásban.
Jobb játékokat a népnek
-
válasz
mrterminator #89 üzenetére
Amúgy ennyit a 60 fps-ről
"But the kicker is the new framerate. I’ll admit to being at least a bit sceptical on hearing that Naughty Dog would target a smoother, more fluid 60 frames per second for The Last of Us Remastered. I wondered whether it would add a distracting layer of artificiality; that it might somehow interfere with the game’s cinematic look and feel.
Thankfully, based on my hands-on experiences at a recent media event in New York City, those concerns feel entirely unwarranted. Played at the higher framerate, The Last of Us Remastered has a silky smooth feel that makes aiming and camera control feel more responsive and natural."A gamespoton ezt nyilatkozta az egyik fejlesztő:
"But being able to compare apples to apples like we have now with The Last of Us, going back and playing the 30 Hz version feels, to quote some people in the office, 'broken.' There's something that can't be captured in screenshots and playing an adventure game where you just walk around and experience the world at the smooth 60 Hz""There was an internal debate just over the artistic-ness of going 30 or 60, and whether or not it would feel weird. Pretty much every person who had said, 'I'm a 30 Hz person, I don't know if I could play it at 60.' When they finally saw it, they said, 'Nevermind, I'm convinced."
-
válasz
mrterminator #89 üzenetére
Jajj hát menten megszakad a szívem szerencsétlen fejlesztőkért, amikor rendre kevésbé összetett játékokat kell gyártaniuk (mert a kevesebb megkövetelt IQ nem a jobb látványra való törekvés miatt van), hogy aztán megjelenés után pár hónappal már játszható szintre kerüljön a játék (konzolon is, lásd a nem kevés megjelenéskori 20 fps körüli játék), no meg mindeközben pénzügyi csődnek van beharangozva, ha nem hozza vissza egy hónapon belül a teljes sokéves fejlesztési költséget, hanem csak egy fél év alatt. Itt nem arról van szó hogy a normális optimalizálás + 1 millió dolláros árát ne engedhetné meg magának a cég, arra megy a játék hogy minél kevesebb új energiával és ráfordítással a lehető legtöbbet kaszáljanak, de csak a legbiztonságosabb módon, tehát csak semmi innováció. Szóval amíg a kiadott játékot a modderek konkrétan 1-2 hét alatt szebbé, gyorsabbá "optimalizálják", ingyen (mint anno a final fantasy 13-ban 720p 30 fps-re lockolva adták ki a játékot pc-re, durante meg egy este alatt megoldotta az 1080p 60 fps-t), addig nem sajnálom meg szerencsétlen fejlesztőket hogy be kell osztaniuk a büdzsét és pláne nem hiszem el hogy azért nem kapok normális mimikát, mert szegényeknek normális kódot kell gyártaniuk ha 4k-t akarnak, nem elég bármilyen összedobált kód. No meg azt se felejtsük el, hogy marketingre elmegy a fejlesztéssel megegyező összeg, ez is jól mutatja a prioritásaikat.
"Olyan szívesen játszanék csak 900p-be de film minőségen 30 frémbe a GTA-t mint 4k-ba 60Fps-el és ennek megfelelő textúrákkal."
Én meg örültem hogy 1440p-ben tudtam 60 fps-ben játszani, erről beszélek. Próbáltam 360-on még anno, vicc kategóriába esett. Látótáv nulla, emberek az utcán alig, minden szempontból marha jót tett a gta5-nek hogy pc-n lehet igazán ereszd el a hajamat játszani vele.Felőlem pedig gyárthatnak orrvérzésik játékot konzolra, is, amíg én pc-n azt kapom, amit bír a rendszer. Autós példával élve, felőlem vehet a többség opelt, amíg én a német autópályán mehetek amennyivel bírok. Ellenben arra mérges lennék, ha előttem lenne egy teherautó, miközben én haladnék.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
mrterminator #89 üzenetére
Nagyon gyorsan visszatérve a szubjektív emlegetésre: Attól hogy én baromi utálom mondjuk a kasszikus zenét attól nyilván nem gondolom azt hogy abban a kategóriában nincs jó és értékes csak ha barom lennék. ttól hogy valami Nekün nem teszik adott kategórián belül lehet kiemelkedő és ezt akkor is tudhatjuk ha nem tetszik és más sokkal jobban. Például egy fagyis hasonlat, szereted a csokifagyit a vaníliát meg nem. Nyílván nem gondold azt, hogy emiatt más se szeretheti a vaníliát. És azt is megtudod ítélni ha eléd rakok 3 különböző vanília fagyit amiből az egyik romlott a második vízből és porból van harmadik a pedig normális igazi vanília és tejkészítmény, nyílván hiába nem szereted mégis meg tudod mondani melyik a szar
és a világ legfinomabb vaníliásról is hogy az a jó, csak neked nem jön be, pont. Persze sokan vannak akik képtelen erre is és csak magukból indulnak ki. Tehát mindent lehet objektívan is mérni, HA megfelelő rálátásunk van az adott témába, és ismerjük a végleteket. Mert ezek nélkül csak Mi létezünk a kis világunkba és ami nekünk nem jó vagy nem ismerjük az egyszerűen szar.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #88 üzenetére
Mondom hogy értelek
Csak ha van 100 egységnyi idő/pénz/energia/lehetőség/teljesítmény egy játékra, és nem végtelen mert fontossági sorrendet fel kell építeni, hiszen miért ne lehetne minden játék tökéletes akkor? mert sose készülne el... és nem lenne gép ami futtatja, így minden készítő/kiadó felállít egy fontossági sorrendet a 100 egységnyi keretből mikre költ.És még mindig ott tartunk és bőszen hírdeted is, hogy mi a fontossági sorrend, és rengetegen vannak így. A kiadók bele vannak kényszerítve ebbe a buzulásba (nem mintha sokat kellene nyaggatni őket) és az értékes energiákat falombokba fektetik, mert ugye a laikus azt tudja számolgatni
Olyan szívesen játszanék csak 900p-be de film minőségen 30 frémbe a GTA-t mint 4k-ba 60Fps-el és ennek megfelelő textúrákkal. Ma is inkább tolom a GTA5-öt 900P be mint a San Andreast 4K-ban 4k-s textúrákkal és 60FPSel (itt csak szigorúan a küllemre gondolok) szerintem a GTA5 szebb lesz így is, vagy nem? mert az első a fénykezelés, után a poligon aztán a felbontás és utolsónak a textúra. A frém meg az mindenek előtt konstans 30 az az alap ugye. Értem, hogy mondanád hogy akkor GTA5 4kban 60Fps-el stb..de megint nincs végtelen egység csak 100idővel az is meglesz, de akkor már inkább megint GTA6 900p ben és 30frémmel és kezdődik minden elölről. oké hogy minden 100.játékra alkalmas PC-ben ott lenne az erő, de ha Te Ferrarival mész csak azért nem fogják az út patkát lentebb flexelni mindenhol.
Mert ugye a szemét gyenge konzolok miatt nincs szebb graf PC-n se, miért nem mindenki vesz 300k-s gépet inkább vagy miért nem 4x erősebb a konzol és kerülne 300k-ba? és kiadók végre tudnának szép grafot csinálni, csakhogy PC-n még jobb lehessen a graf
. Miért nem jár a sok proli Ferrarival mert akkor végre a patkákat is kisebbre csinálnák alapból, a sok igénytelen Opeles !
ui: Ki az a Coelho?
-
válasz
mrterminator #87 üzenetére
" A textúra számít legkevésbé,"
Egész addig, amíg valami cell shaded dolgot akarsz csinálni. Mert nézz meg egy GTA 5-öt 4k-s textúrákkal, ahol a levelek sem egy elnagyolt fotó összemosott eredményei, hanem normálisan néznek ki, és a talaj is emiatt sokkal természetesebb hatású. Ha neked ebben vagy ennél esetleg ennél úgy gondolod nem számít a textúra, akkor nincs igazán min vitáznunk."vagy nézzünk meg Ferrarit vagy Lambót 10-ból 9 azt fogja mondani, hogy szé"
Vagy nézzünk meg 10 lányt, és fogadjunk hogy nem azt fogod szépnek tartani mint amit én? Tudod mennyien tartják szépnek a műnőket, és mennyien nem? Hogy is van ez akkor?"Szerencsére vannak emberek akik tőlünk jobban megtudják ezt állapítani és tudnak "szépet/kellemeset" alkotni."
Jah, és ezek az emberek tesznek le az asztalra egy iphone 6-ot, amit ha maga a Pápa tervezett is volna, mocskosul nem tetszene. Hagyjuk már ezt a sületlenséget. Nem tudom nektek mit tanítottak az iskolában, de attól hogy egyesek baromi szépnek tartják Picasso munkáit, mások marhára nem. Máskor meg nekem vannak olyan képek amik tetszenek, de egy műértő csak finnyás szájhúzogatásra méltatná. Vagy akkor hozzuk fel a zenét, amit meg aztán pláne mindenki máshogy értékel, van akinek a szépségtől a legtávolabb áll egy komolyzenei mű vagy egy balett előadás, másnak meg az a csúcsok csúcsa."A saját élethelyzetünk kivetítése a "szépbe".
Na ez igen Coelho-sra sikerült. Az ember ízlése folyamatosan változik, ahogy több és több tapasztalatot és élményt szerez, és ahogy akár egyre több dolgot újra és újra csinál. Olyan dalokat nem kedvelek amiket régen imádtam, olyan dalokat imádok amiket régen elképzelni sem tudtam. És könnyen lehet, ezeket sem fogom 15-20 év múlva szeretni. Ugyanez igaz játékoktól filmeken át más művészeti elemekig.Természetesen a fényeken is hatalmas hangsúly van, de ahogy egy plain szürke dobozok között sem érzed azt hogy élethű, úgy baromi rossz fények, de jó textúrák mellett sem fogod azt érezni. Együtt érik el a kívánt hatást, egyik sem lebecsülendő a másikhoz képest. Ahogy a poligon szám sem. Ezek mind kéz a kézben járnak. Ettől függetlenül az egész élmény csökken, ha nem látom folymatosnak. Ezért nem elég nekem a 30 fps. Lehet hogy hiába magyarázom, mert a te szemed vagy agyad képtelen megkülönböztetni normálisan a folyamatosságot (vagy csak te hitegeted magad hogy a 30 is elég, bár tengernyi bók ömlött a jobb textúrákkal és 60 fps-el megjelent felújított The Last of Us-ról is, hogy ilyennek kellett volna lennie eredetileg is), én viszont nem így működöm. Boldog lennék ha folyamatosnak látnám a 30 fps-t, vagy ha nem zavarna, de zavar, és nem látom annak. Emellett továbbra is az a legnagyobb bajom ezzel a 900p 30 fps-el, hogy ha ma, az életciklus negyedénél nem bírnak ennél többet, akkor ha nyernek is még további erőforrásokat itt-ott, max némi javulást fognak tudni hozni, változatlan 900p 30 fps mellett... mondjuk még vagy 2 évig. Aztán pedig már jön megint a 720p 30 fps az életciklus második felében, éveken át, miközben pc-n ismét duplázódik a teljesítmény, de kihasználatlan lesz, mert konzolokon is el kell futnia.
Retina kijelző: pontosan hogy a több pixel miatt az ívek folyamatosabbak, a betűk szebbek, a domborulatok domborúbbak. Tehát pl egy játék 4k-ban egy 4k kijelzőn igenis szebb mint fullhd-ban egy fullhd-n. Ránézel és látod a különbséget. Ezért sem értem hogy mit akadékoskodsz még azon, hogy a nagy felbontás is jótékony hatással van a látványra.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #86 üzenetére
Tényleg értem minden pontját, amit érzel/gondolsz. Nincs is vele gond alapjába véve, mert miért ne, ha megtehetem. És tényleg mindenki úgy él ahogy akar, csak lásson már a saját életén is túl, hogy nem minden fekete fehér. Nem is volt szándékomba megmondani mit csinálj, csak megvilágítani más nézőpontból.
DE erre van kihegyezve minden és ennek van alárendelve! Sok ember gondolta ekörül forog már csak, és lényegi tartalom felett elsiklik és erre rájátszanak nekik,hogy vakítani tudják a tisztánlátását.
Csak három dologra térnék ki a a textúrára, "szépségre" és a retina kijelzője. A textúra számít legkevésbé, kihagytam (jó hogy mondtad) mert ez a harmadik vesszőparipa
Frém-felbontás-textúra. Pont a textúra az ami nem számít igazán, de nagyon jól lehet közelről vizsgálgatni
nem kell hozzá művészi érzék.
Az "Szépséget" lehet osztályozni azaz az ESZTÉTIKUSAT, nézzük már meg a múzeumokat godnolom oda is random szubjektív vélemény alapján pakolásznak be bármit is. vagy nézzünk meg Ferrarit vagy Lambót 10-ból 9 azt fogja mondani, hogy szép. Nem irkálom le, de tudta alatt be van kódolva mit tartunk szépnek és mit nem. Hasonlóan, hogy kit tartunk szépnek. Az más kérdés hogy pl, a saját élethelyzetünk úgy hozza, hogy pl sose lehet Ferrarink vagy 20-30 éves csinos nőnk és önkéntelenül megváltozik a gondolkodásmódunk. Így fogjuk azt hallani, hogy "áh leér az alja, magyar utakra minek ilyen nekem, meg amúgy is túl futurisztikus/szögletes/kerek stb" vagy "Én a teltebb tapasztaltabb csajokat szeretem, legyen rajt mit fogni" És ez a szubjektivitás!!! Vagy mikor rengeteg energia és munka árán megszerezzük az autónkat ami lehet 15éves és már akkor tucat közép kategóriás volt, de mi jóval szebbnek látjuk mint ami vagy ha a szomszédé lenne csak. A saját élethelyzetünk kivetítése a "szépbe". Szerencsére vannak emberek akik tőlünk jobban megtudják ezt állapítani és tudnak "szépet/kellemeset" alkotni. Én pedig szintén mindíg arra törekeszek, hogy olyat alkossak ami tessen és esztétikus legyen. És igen rengeteg objektív dolog van amitől szép lesz valami, plusz rengeteg egyéni megoldás és csipetnyi szerencse is kell mindígA jó a játékoknál, hogy a realitásra törekednek és kevésbé "művészkednek" így még objektívabban megállapítható ez
És az elsődleges nem a felbontás a frém és textúrától függ. Nem ettől lesz élethű egy játék. Ami elődlegesen számít a fénykezelés!!!! Második pedig a poligon mennyiség. Szerencsére a fénykezelés kezd javulni, csak ugye a kényszerű felbontás és indokolatlan textúraminőség elviszi teljesítményt. A Poligonnal a szerencse az, ha akarják ha nem, növelni kell a mennyiségét, mert anélkül lehet valami akármilyen jó bármi is ha az "anyag" amiből gyúrták nem elég részletes. És ezek után beszélhetünk csak a felbontás textúra frém "szenthármasról" Emiatt tartom fent, hogy 900P és 30Fps (multi 60) elég, mert nem ez a szűk keresztmetszet(!) és a többin hozzák be a lemaradást!
Retina kijelző: ott nem attól látsz elsődlegesen(!) szépnek valamit, hogy a tartalom olyan felbontású, hanem a kijelzőn fizikálisan magát pixeleket nem látja szemed és nem érzékeled "kockásnak a képet" Nagyon sok különbség van a tartalom felbontás a kijelző pixelszáma között, hogy mitől látjuk és mit szebbnek.
-
válasz
mrterminator #85 üzenetére
Amennyiben kisebb felbontáson és sebességgel, kisebb textúra élességgel, ergo kisebb látványon kell valamit tolnom, akkor az igen, lejjebb adás. Lehet hogy pl a mimika kapcsán 1-2 játékban jobbat kapnék, de más, súlyos kompromisszumok árán, ergo igen, lejjebb adnám.
Megvan bennem az igény, megvan bennem a fizetőképes piaci szereplő. Az hogy műigény-e vagy sem a 60 fps és a nagyobb felbontás, talán engedtessék meg hogy eldöntsem én magam, nagyfiú vagyok, és játszok már vagy 20 éve.Ha képzőművész vagy, akkor nem tudom honnan jönnek ilyen gondolatok, hogy "szépet" "objektíven" megítélni. Az egyén számára a szépség nem egy objektíven mérhető egység. Az hogy magyaráznom kellene neked hogy miért is jó ha részletes és nem akadozó játékélményt szeretnék, azt mutatja hogy felesleges lenne belemennem. Aki látott pl retina macbook pro képernyőt, az tudja miről beszélek, amikor azt mondom, a felbontás igenis sokat számít. Ezt még a számítógépekhez nem értő rokonaim is azonnal megértették amikor meglátták.
Azt a szűk 5-6 játékot én egész máshogy látom, gyakorlatilag bármit szívesebben játszok gamepad helyett billentyűzettel és egérrel, kormánnyal vagy joy-al. Tehát gyakorlatilag nem csak hogy minden másra nem jobb nekem a konzol, de konkrétan semmire sem jobb számomra. Tudom, volt, illetve cégnél is lenne lehetőségem tolni, mégsincs rá igényem.
Szó sincs itt e-penis lengetésről. Fel kellene fogni, hogy ahogy nem érzem kellemesnek a 720p-s tévék képét sem, ahogy filmek esetében is hozzá vagyok szokva a folyamatossághoz (mégha interpolációval is oldja meg a tévé maga), úgy játékok terén sem elég jó már nekem a 30 fps. Szaggatva érzékelem, legyen az konzolon vagy pc-n. Zavaró.
Amúgy meg ne nagyon próbáld meg megmagyarázni másoknak, hogy az ő igényük és igényességük ál-igényesség, míg a tiéd valós. Én még higgadtan felhívom a figyelmed arra hogy nem vagy abban a helyzetben hogy megítéld, kinek mi az ál és valós igénye, mások lehet hogy otrombábban fogalmaznának. Pláne ha hozzáteszed hogy képzőművészként állítod ezt. Én tisztában vagyok azzal hogy mit várok egy játékkal kapcsolatban, ez kikristályosodott bennem az elmúlt 20 év hardcore játékossága során, és nagyon nem veszem jó néven amikor valaki elkezdi mondogatni hogy én csak a kiadók ál-igényeit vettem át. Pláne amikor az ember aki mondja valójában egy hasonlóan nagy piac "parasztjaként" (nem negatívan értve, hanem mint legnépesebb réteg) elfogadja automatikusan amit kap.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #81 üzenetére
Minden világos! Nehogy lejjebb add! élvezd a mimikanélküliséget is, vagy akkor mégis lejjebb van adva? Pont erről írtam két gondolattal ezelőtt. Megvan benned az igény, de a kiadók hardvergyártók műigényt hadát keltik a játékosokban és egymásban rájátszva PC Master Race-el. Nem tudom mikor jönnek rá, hogy 4k és 120Fps-ben kell hinni.
Képzőművészként van fogalmam mitől néz ki jól egy játék és mi a fontos, laikusok sok esetben a "szépet" nem tudják objektívan megítélni csakis a számokból tudnak következtetni, hogy szép-e vagy nem. Ha Full HD szép ha 4k gyönyörű, ha 30FPS szar ha 60j ó és mégtöbb nagyon jóóóó játék lesz. C64 időktől szinte napi rendszerességgel is játszok és több platformon. A PC-n imádtam egészen 2009-igmost is hiányzik mert imádtam hűtéseket/házakat tervezni/építeni és lehető legtöbbet kipréselni a vasból
Szimulátorozásra és stratégiára mai napig a legjobb hely, hiszen a perifiériák és a korlátlan személyre szabhatóság, moddolás stb. Imádom ezt a részt a mai napig, DE ezen a szűk 5-6 specifikus játékon kívül minden másra sokkal jobb volt a konzol, mert csak azt érzetem, hogy teliberöhögnek a játék kiadók
és nem csak érzetem, láttam is. Konzolon is pofátlanok, de ott ott rá vannak kényszerítve arra, hogy amit Nekem PC-n kell elkölteni fejlesztésre azt nekik kell optimalizálásra.
Semmi értelme nemvolt olyan játékokkal PC-n játszanom amihez nem kellett a PC szabadsága/perifériái. Aztán a PC-m is szép lassan elavult, jöttek ott új generációs szimulátorok és a több monitor, sok periféria, erősítők, hangfalaknál, meg 3D-nél kevés lett a gépem teljesítménye. Azaz rengeteg pénzt emésztett volna fel újból a fejlesztés. Úgyhogy eladtam mindent amiből kb 4-5 konzol jött volna ki. Szerencsére a konzol lassan ott tart perifériában/lehetőségekben, mint egy konzol, még ha nem is az összes kedvenc szimem van ott, de már van lehetőség kiélni magam, majdnem ugyanúgy.(persze fun szinten, nem ligákban versenyzéssel)
Ami hiányzik az az RTS, de azt laptop teljesítményen lowgrafon teljesen jó hiánycsillapító.
Konzolon sokkal nagyobb megkönnyebbülés játszani, szó szerint. Nem gondoltam volna, de nem fusztrál az áll igényesség, meg a hülye nem adom lejjebb felfogás, aminek itt semmi értelem PC-n, mert semmiben nem kaptam többet multiplatform játékoknál PC-n csak ezt a fusztráltságot.
Igényes meg nem adom lejjebb felfogás megvan a munkában és párkapcsolatban. (a nőm nézzen ki jól ne a játék), játékoknál meg ha akarnám se ezzel érném el az igényességet, hogy folyamat egy valag pénzt elköltök, hogy a ugyanazt a szemetet 4K-ban játsszam...nincs mit kompenzálnom a E-pénisszel saját magamnakOlyan vidáman tolom azóta a régi játékokat, hogy az csuda
900P és fix 30FPS (ha multi 60) legyen meg, és az Én szemnek több nem kell, és 10 éve se kellett. Ez már egy olyan felbontás és frém ami már bőven nem zavaró, ha pedig a játék egy halom kuka akkor a e feletti érték se tenné jobbá.
-
haddent
addikt
Az halott ötlet, hogy az eddig bevált Astar (A*) helyett valami mást is megvizsgáljanak, tekintettel arra, hogy mostmár nem feltétlen "egy darab p4 -es brutális mag" dolgozik hanem mondjuk 5000 gpu shader? Dijsktra, vagy miegyéb? Igen, alapvetően rosszabb, de esetleg sok kicsi összege stb..? Algoritmussal nem lehetne érdemes játszadozni?
-
szabi80sz
tag
Az én A* algoritmusom jóval gyorsabb a GPU-n, mint a CPU-n (nagyságrendekkel), pedig az alapját 2011-ben terveztem a diplomamunkámban.
Szóval akkor le vannak maradva tőlem lassan 5 évvel.
-
válasz
mrterminator #78 üzenetére
Nem gondolnám hogy csak egy konzol exkluzív címbe való mimika pakolás érné meg anyagilag. Pláne akkor, amikor az adott játék mondjuk csak az egyik platformon jelenik meg, tehát a piaca még annál is kisebb mintha mindkét konzolra megjelenne.
4k-tól a játék nem lesz jobb, de a látvány igen. Legalábbis láttam már 4k-ban játékokat, nem ritkán az államat keresgéltem olyan címeknél is, ami fullhd-ban nem ütött ekkorát. A 120 Hz pedig olyan folyamatosságot nyújtott (bár azért én még a 60 hz-el is elégedett vagyok), hogy azt érezni kell. Minden mozdulatom hirtelen pontosabbá vált, minden lövésem...
Emellett ezek miért zárnák ki a jó mimikát. Ha a technika adott, és az alapanyag el van készítve, abból pc-n a nagyobb erőforrásokkal játszva lehet nagyobb felbontást és sebességet elérni. Ezért vagyunk ott mint most, hogy bármelyik multiplatform cím ami pc-re is megjelent, nagyobb felbontásban és sebességgel játszható rajta mint konzolon, még a bűn rossz optimalizációjú játékok is.
pre-built techdemo-nak azért neveztem, mert ott van pl az Order, szépnek szép, ugyanakkor egy végletekig alagútban tartó játékmenet, amiben kb minden fényt előre ki lehetett számolni (és tele is van pre-built fényekkel). Cserébe még nem is hosszú. Az Until Dawn hasonló. Ilyen zárt játékokban egyszerűbb jó látványt csinálni, lásd SW Battlefront (akár 4k 60fps mellett is). Az Infamous SS mimikája pedig egyből nincs már ott ahol a többi felsorolté.
Szóval ha meg is csinálják a jobb mimikát itt-ott, abból max a presztízsjátékok kapnak, amivel nekem nem azt mondják hogy gyere ps-re, mert látod hogy milyen jó, hanem hogy cseszünk megcsinálni máshol, úgyhogy vegyél ezt is. Konzolt meg nem veszek, mert lejjebb kellene adnom az elvárásaimból, és gamepadon sem fogok játszani (hiába van nekem is az asztalomon egy xbox kontroller is)
-
mrterminator
aktív tag
válasz
mrterminator #78 üzenetére
Az uccsó mondatommal általánosságban szóltam, nem konrétan neked szólt mert a Te álláspontod nem ismerem ezügybe.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #77 üzenetére
És nem direkt soroltam konzol exluzív játékokat! Sajnos PC-n nem sok vagy nincs...Nézzél gameplayeket az alább sorolt gamekből és nem fogsz panaszkodni az arcmimikára többet, az hogy csak konzolon van és csak ott fektetnek bele elég időt, plusz energiát az nem azt jelenti, hogy nincs is! és ezek közül egyik se pre-built tech demo.
De most már értem miért panaszkodtálcsak erre azt szoktam mondani, hogy globálisan kell látni a dolgokat és világot nem csak a saját szemszögünkből. PC-n a 4k tól és 120Fps-től sajnos nem lesz jobb arcmimika se jobb játékmenet (de még a grafika se érdemben)... csak ehhez kevesebb agyhaoltt játékos kellene aki még ebben hisz...
-
válasz
mrterminator #76 üzenetére
pc-n játszok. Kétlem hogy ha már abu azt mondta, nincs technikai akadálya, pont ne lenne egyetlen multiplatform cím sem ahol meg tudnák ezt lépni.
Emellett kevésbé érdekelnek a pre-built tech demo-k. -
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #72 üzenetére
Lehet rossz játékokkal játszol
Nézz Until Down-t, Infamous SS-t, The Ordert vagy UC4 promókat. -
-
válasz
Menthirist #72 üzenetére
Nem tudom mennyi értelme van az élethű mimikára nagy hangsúlyt fektetni egy olyan játékban, ahol az idő 80%-ban a saját karaktered nézed hátulról?!
-
mrterminator
aktív tag
Nem nagyot halló vagy véletlenül?
-
válasz
mrterminator #70 üzenetére
Most épp Witcher 3, Dragon Age Inquisition... egyikben sem valami csúcs a mimika.
Emellett nekem baromi sokat jelent az, ha a karakterek arcáról pontosabban le tudom olvasni az érzelmeket, illetve való életben is mindig a másik száját nézem, így marha feltűnő számomra ha nem jár szinkronban a mondottakkal.
-
mrterminator
aktív tag
válasz
mrterminator #70 üzenetére
GT5 = GTA5
-
mrterminator
aktív tag
válasz
Menthirist #67 üzenetére
Nemáááá
Bőven elegendő mimika van ahhoz képest milyen orbitális hiányosságok vannak máshol. A saját véleményem meg az, hogy a mimika fejlődött a legtöbbet nagyrészt! Nem tudom milyen játékokkal játszol, de pont hogy azok kibaszott élethűek a többihez képest már évek óta. Már nemcsak script mimika van hanem realtime beszéd/érzelem generált alapú is, ami szerintem most már simán hozza előre felvetetett, ahogy látom a játék tech bemutatókban.
Ami inkább zavar a mozgás animáció! na azt kellene 100% fizika alapúvá tenni és nem előre felvett scrip hegyeket egymás után rakosgatni, mert már annyira unalmas, hogy belelóghat minden mindenbe, mert az animációnak végig kell mennie ahogy megvan előre írva, nincs súlya a csapásoknak, ugrásoknak, csak az előre az legenerált válaszreakció. GT5 ben mintha próbálkoznának, de kb ott látni csírájában csak. Ilyen Dark Souls-ról meg Witcherekről ne is beszéljünk ahol a mozgás lenne lényeg, ott a legnagyobb sriptenger...Tisztára minta Mortal Kombat 2-vel játszanék a mai napig minden játékban csak több előre felvett mozdulattal... vicc.
Sajnos lehet parasztvakítani is az arcmimikával, mert "nézzétek milyen élethű arcjáték!" miközben minden más romokba, és ezt az arcmimikát is cutsreenekben látod amikor nem is játszol, vagy amikor háttal van a játék 99% a karakter, vagy amikor belső nézetű a játék ne is beszéljünk arról
Semmi köze a játékmechanikához! Nem véletlenül fejlődött ez sokat, most jövök rá
De látom van rá a kiadók által generált mű igény, hogy ez fejlődjön... és van aki be is veszi
-
Persze, minden költségvetési probléma, még jó hogy ezért ír mindenki saját motort, mert bezzeg az nem az. Meg azért akarnak a cikk alapján is foglalkozni többet az AI-val, mert az sem az. A nagyon nagy minőségű assetek sem azok. Csak az a fránya mimika, pláne hogy az jó részt már automatizálható. Mert nem azt várom el hogy lézerscannelt, full performance capture legyen az arcanimáció minden emberen, hanem hogy legalább valamennyire mozogjon az emberek arca, ne csak a szája tátogjon valamennyire, néha abszolút szinkron nélkül a beszéddel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #67 üzenetére
A normális mimika nem technikai probléma, hanem költségvetési.
Egyszerűen nem éri meg.
-
válasz
mrterminator #66 üzenetére
Én normális mimikát várnék már végre. Nekem perpill az hiányzik a legjobban.
-
mrterminator
aktív tag
A fizikát és az Ai-t szajkózom már kb. 5 éve folyamat, hogy itt van akkor elmaradás mit a ház. Ez pedig nemcsak öncélú lenne, nem véletlen, hogy a játékok kb 7-8 éve nem (sokat) fejlődtek játék mechanikailag. A történetmesélés már könyvbe vagy filmbe illő, a grafikát a Crysis egyel lefektettük szintén elég régen, nem beszélve a mostani SWB-ról vagy majd az UC4 kinézetéről. A teljesítmény meg már adott konzolon is, Pc-n meg régóta. Több ok miatt nem került előtérbe ez a két NAGYON fontos dolog az, hogy szerintem az emberek (nem csak játékosok) buták...egyszerűen hozzá vannak szoktatva sz@rhoz, amíg lehet addig a grafikából és történetet mesélésből préselnek ki annyit amennyit lehet, hiszen 4 dolog helyett csak kettőre kell koncentrálni, ráadásul egy laikus számára ez a kettő (jó estebe a történet is nemcsak grafika!!!) látszik/érződik egyből. Meg kell nézni a COD-ok AC-k FIFÁ-k stb világát, amíg megéri gazdaságilag és nincs alternatíva addig bizony nem lesz érdemi újítás.
Biztos vannak sokan akik ha lehet nem is tudatosan, de felfigyeltek arra a tényre hogy, simán elő lehet venni 7-8 éves játékokat és a minimális grafikai változáson kívül ugyan úgy lehetne mai játék ként játszani vele, nem is vennénk észre, hogy nem az..WHAT??? Igen! ezért éljük a remake és remasterek korát!!!!!! Pontosan emiatt, mert nincs lényegi játékmechanikai újítás! A történet pedig lehetett jó 8 éve is (a grafika pedig az újrakeverés miatt mai szint majdnem)
Hogy továbblépjünk a játékmechanikát kell(ene) fejleszteni ez pedig játékmenetet befolyásoló fizika és AI! Persze ehhez nem csak a pénzt kellene látni a kiadóknak, csak a grafikai fejlesztéssel próbálni eltussolni az egészet, mert már kezd látszódni, hogy nemfog ez működni. Hiszen mostanra elértük a "kellőképpen jó" grafikát is. Felfog tűnni (remélem) az embereknek, hogy ez nem elég, ne ez az út. Csak sajnos azt látom, hogy még sok agyhalott a pixleket és frémet számolja és abból ítéli meg egy játék innovatív avagy sem...
Nem véletlenül a VR-t sokan messiásként várják, hiszen érzik/látják, hogy megrekedtek a játékok réges-rég ezen szinten. Csak a FÉLELMEM az, hogy (hiába rajongok a VR-ért) ezzel megint csak kendőzzünk, hiába egy nagyon jó dolog lesz, de elterelődik a figyelem megint az AI és Fizika hiányáról, így pedig ugyanazt fogjuk kapni, mint eddig csak VR lehetőséggel, amit megjegyzek szintén hatalmas potenciál és valószínű a kifejezetten VR játékok innovatívak is lesznek, de csak egy eszköz!!! ha a mainstream vonal megmarad ugyanolyan 100. COD-ok AC-k FIFÁ-knál a VR-t fogják bukásnak nézni/éreznimiközben teljesen máshol keresendő a hiba...
-
sb
veterán
Ezzel én is egyetértek.
Lóf*sz nincs a mai játékokban a régiekhez képest miközben több nagyságrendet ugrott a teljesítmény.És bár mindig van, de még indok se nagyon lehetne: dvga is szar mert gpgpu-ra nem minden hatékony? Ott az IGP, most már közös címtérrel. De ha ez se jó akkor van még pár cpu mag is ami kihasználatlan általában. (Ami meg ki van használva arról is kiderült, hogy nagyrészt DX11 gpu etetésre kell.). Szóval tényleg nem tudok mást mint amit mindig írni szoktam: süt az egészből 10 éve, hogy semmit nem akarnak újraírni, semmibe nem akarnak befektetni.
Kétségtelen, hogy nagy kockázat és költség, de ha valaki keresni szeretne vele akkor azért csak tudna vmi nagyon újat/jobbat alkotni a jelenlegi, max 20-30%-os erőforráskihasználás feltornázásával. Ha meg ennyi nem elég akkor tényleg szántsák be sóval a PC meg a konzol gaminget.
Akkor tényleg maradjunk annál amit meg tud oldani a "szakma": ultramobilban már ott figyel egy 5-7 éves desktop ereje. Oda jöhetnek a régi DX7-9 game remake-es és ennyi.
-
Az a baj, hogy itt mindenki a Sony-t és az MS-t akarja mindenáron bűnbaknak kikiáltani, holott a játékipar jelenlegi problémái szerintem sokkal mélyebben gyökereznek, lásd pl. AC: Unity vagy Batman: Arkham Night.
Annyira elüzletesiedett az egész ipar, hogy profiton kívül nem számít már semmi. Már nem az a cél, hogy jó játékot készítsenek, hanem hogy nyereségeset termeljenek. (folyamatos online elérhetőség, fizetős multi, fizetős DLC, mikrotranzakciók).
És lehet itt a 1080p/60fps vagy a rombolható környezet miatt sirankozni, de nem a felbontástól és képfrissítéstől lesz jó egy játék, vagy hogy szétlőhetsz benne mindent amit akarsz. Ezek mind csak részelemei!Lehet egy gyönyörű grafikájú, 60fps-sel száguldó játék még baromi unalmas, illetve egy szögegyszerű grafikával operáló kis indie game barom szórakoztató. Ha nem áll össze az összes elem egy élvezetes egésszé, akkor cseszheted: nem lesz jó a játékélmény.
További probléma még szerintem, hogy a cégek igyekeznek minden pénzt kisajtolni a korábbi fejlesztéseikből. Ezért is alakítgatják, foltozgatják, optimálgatják a korábban írt motorokat, ahelyett hogy leülnének, és dollármilliókat beleölve nulláról kezdenének el írni egy játékmotort a PS4-re vagy az XBox One-ra.
Szóval lehet itt a két konzol "elégtelen" hardverkonfigurációjára fogni a nextgen játékok elmaradását a beígért látványvilághoz képest, de közel sem ez az egyedüli oka annak, hogy a fanyalgók nem a korábbi (talán túl nagy) elvárásaiknak megfelelő játékokat kapnak 2015-ben.
Hogy tényleg van-e tartalék még a nextgen konzolokban? Ki tudja? Lehet hogy van, csak ki kell aknázni (pl. egy jól megírt játékmotorral). De az is lehet, hogy nincs. De bárhogy is fanyalgunk, meg sápitozunk itt a fórumon, ettől még a Sony vagy a Microsoft nem fog a mi kedvünkért gyorsan egy PS5-öt vagy egy XBox Two-t a piacra dobni.
Addig is valamennyi nagy játékkiadó mindent elkövet majd azért, hogy valamelyik jól hangzó franchise címet menetrendszerint leszállítsák PS4-re, hogy a potenciális 30 milliós felhasználó közül többmillió majom megvegye, DLC-stül, bugostúl.
-
#20691712
törölt tag
Az egesznek az a lenyege,hogy ezzel az ms es a sony is beismerte nem birja a cpu szuflaval.
Anno a megjelenes elott doltek a teraflopsok aztan kijottek es semmi extra.
Jott az igeret majd jovere mert van itt ktaft, aztan idenre.
Most ott tarunk, hogy barmit is allit abu 150-bol mar osszetakolhato gep ami siman erosebb.
Nagyon ugy nez ki, hogy azok a beigert teraflopsok a nem fertek bele a megnyirbalt, kisfogyasztasu cuccba a tranzisztorok koze. -
-
R.Zoli
őstag
"A túl sokáig várt a piac csodára, így ideje új irányt keresni."
Csak én nem beszélni ezt nyelvet?
-
#20691712
törölt tag
válasz
Menthirist #1 üzenetére
Szokasos abu fele alomvilag.
Neha az az erzesem, hogy csak par eve el a foldon.
A konzolokkal es azok hardvereivel kapcsolatban se jott be neki semmi. -
Peat;)
veterán
Én is régi motoros vagyok és teljesen világos amit írsz. Amikor a múltbéli tapasztalat agyonvágja ezeket a gyártói marketinganyagokat akkor elgondolkodom hogy az alapvetően igen magas fokú szkepticizmusom lehet még túl szerény is a többi directx12 és egyéb "forradalmat" ígérő cikkek esetében.
No de a ps4 és xbox one a legsikeresebb konzolgeneráció(piacon eltöltött idő függvényében), a marketing működik, így biztos nem állnak le.
-
Loha
veterán
válasz
mrterminator #47 üzenetére
Ez így van, ha nem lenne ennyi birka, kevesebb birkapásztorra lenne igény.
-
Nem hiszem el, hogy AI tekintetében az útvonalkeresést kell előhozni. A 100MHz-es pentiumokon stratégiai játékokban olyan kitűnően ment több tucat unit útkeresése, mint a szél, alig hiszem, hogy ez most valós probléma.
Combat AI tekintetében meg ott van a F.E.A.R., amivel már ki lehet egyezni, egymagos P4-en már elfogadhatóan futott.
Sokkal inkább az a gyanúm, hogy a haladóbb algoritmusok kifejlesztéséhez és kiteszteléséhez (mert azért az iradtlan nagy szívás) nem fűlik a kiadók tárcája. Ha hozzávesszük azt, amit itt a végfelhasználói igényről felmerült, akkor nincs is semmi csoda abban, hogy ott tartunk, ahol. -
Pontosabban el is árulnak neked valamit. Mint ahogy azt, hogy a Sim City szimulációja annyira komplex hogy a felhőben kell hogy számolódjon. Valahogy egyre kevésbé hiszek azoknak, akiknek érdekükben állhat nem pontos információt nyújtani. Az EA profitál abból, ha azt mondja, ps4-en és one-on ultrán fut minden beállításában, míg a digital fundry speciel nem.
sb: fent leírtam. Ha nem csak 900p 30 fps-re képes, hanem ugyanebben a grafikában fullhd 60-ra, akkor ez azt jelenti hogy lehet még extra erőforrás (csak 60-ban limitálták), illetve még ha le is vinnék 30-ra, nagyon sok erőforrás szabadulna fel. Ergo van tér "tágulni", fejlődni.
Konzolra pedig illene nekik optimalizálni, ha már erről szóltak a szakmai oldalak és a velük kapcsolatos érvek zömében. Tehát ha nem optimalizálnak igazán rá, akkor nem mondanak igazat.Döglött Róka: azt gondolom épp elég hosszan és részletesen kifejtettem a véleményem, mintsem hogy "szar és kész". Úgyhogy ez a megszólalásod inkább annyit mutat hogy mennyire figyeltél arra amit mondtam (semennyire)
-
sb
veterán
válasz
Menthirist #51 üzenetére
Én sem teljesen értem az érvrendszered.
- Most az a gondod, hogy 900p 30fps-t tud a konzol? Ennek örülhetsz, mert így a 2x drágább PC-den akkor menni fog az FHD 60fps.
- Vagy az a probléma, hogy nem optimalizálnak konzolra és nincs igazi low level game? Ez nem a konzol miatt van, hiszen eddig se volt. De ettől függetlenül igaz a konzol-PC teljesítményarány,tehát megintcsak nem értem a problémát. Vagy ha nagyon ki lenne hegyezve konzolra akkor valószínűleg kevésbé lenne előnye egy gyorsabb PC-s hw-nek.Ha a játékminőséget kérnéd számon platformfüggetlenül azt megérteném. De PC-s nézőpontból és főleg futási sebesség alapján nem értem a konzolszidást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #48 üzenetére
Vagyis nem kérdezték meg azokat, akik fejlesztették, hogy mire állítsák a grafikát. Ennyi a lényeg ebből. Az, hogy magyarázniuk kell, miért ezek a beállítások már rossz. Meg kell kérdezni. Az EA azon kevés kiadó/stúdió közé tartozik, ahol ezt még el is árulják. Ezt tapasztalatból állítom.
-
válasz
Döglött Róka #49 üzenetére
Kifejtettem, azért érdekel, mert ÉRINT. Érint, mert az hogy mit alkotnak konzolon az AAA játékoknál, kihat arra hogy mit kapok én ugyanezekben a játékokban PC-n. Behunyhatom a szemem és befoghatom a fülem, dúdolhatok bármit, ettől még az az igazság hogy a multiplatform top tier játékokat leginkább a konzol (és némileg a pc, bár itt több fejlesztő hajlik arra hogy szarnak bele, majd elfut valahogy pc-n) szűk keresztmetszeteinek megfelelően készítik.
Egyébként nem nyalogatom a pc-m meg az fps-t, csak vannak elvárásaim, ahogy voltak már évekkel ezelőtt. Ezekből az elvárásokból meg nem akarok leadni, max emelni, és ilyen a sebesség is. Szóval nekem nem opció az hogy "majd megszokom a 30 fps-t", mikor már jó ideje ebben játszom. Az pedig ha minél erősebb és jobb lenne a konzol, nekem nettó haszon lenne, mert akkor a pc-s látványt is húzná magával, hisz a hardver maga fejlődik pc-n, tehát a szükséges erőforrás rendelkezésre állna pár éven belül.
-
Razzul
őstag
válasz
Döglött Róka #49 üzenetére
A #36-os és a #37-es kommentben már leírta miért érdekli.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Menthirist #48 üzenetére
"A Digital Foundry nem kispályás és nem hülye, nem amatőr, és nem először csinálnak ilyet. Nem általános iskolások gyülekezete akik csak hogy villogjanak, azért rakják be csak mediumra meg low-ra a dolgokat hogy fps-ben megverjék" - De nem is szentiras.
Egyebkent ha nem tetszik a konzolgeneracio es inkabb a PC-det nyalogatod "merazznegykahatvanfps!!!!" - akkor hol erdekel teged, mi van a konzolpiacon?
-
Nem, nem értek egyet, egyrészt mert pc-n ott van a lehetőség levenni mediumra is a grafikát, ami sok esetben nem vészes kompromisszum, ugyanakkor a sebesség igencsak megnő, de legfőképp a kezedben van a választás lehetősége. És azért sem, mert amit mondtam, hogy nem csak egy éve, de még jövőre sőt két-három év múlva is ugyanúgy ugyanazt a konzolt kapod 100-110k-ért majd, miközben addigra várhatóan pc-n már butítás nélkül is elég lesz 1080p 60 fps-re egy budget gép. Amúgy pedig ha elvonatkoztatsz a forinttól és dollárban nézed a dolgokat, más képet is kapsz, mert a ps4 árának 1,5x-eséért már i5-ös rendszereket lehet összepakolni MA. Jövőre már lehet csak 1,2x-eséért, két év múlva pedig azonos áron. Miközben még mindig a konzol életciklus felénél fogunk járni kb. Tehát nem hogy féltávnál hozza be a pc a konzol teljesítményét, de féltávnál már árban is behozza kb.
Abu: jah, megkérdezni, mert biztos mindig egyenes és igaz választ kapunk. A Digital Foundry nem kispályás és nem hülye, nem amatőr, és nem először csinálnak ilyet. Nem általános iskolások gyülekezete akik csak hogy villogjanak, azért rakják be csak mediumra meg low-ra a dolgokat hogy fps-ben megverjék.
"the evidence suggests that DICE has customised the console versions on a per-map basis. In one map, a variable could match the PC's high setting while, in another map, we'd see something that was lower than low."
"However, neither system seems to line up with one of the PC preset options, leading us to suggest that it falls somewhere around medium, but it can also match low and high in different circumstances."
" In some cases, we see results on par with the high setting on PC while, in other spots, we found it to be closer to the low setting instead. In all cases, however, we appreciate the existence of shadows for many particle effects."
-
mrterminator
aktív tag
Én azt vélem felfedezni, hogy sokan nem látják tisztán a nyilvánvaló dolgokat se, csak visszamondják azt, ami közbeszédben van és vagy olvasnak. Pedig itt van az orrunk előtt, saját kézből megnézhetjük/összehasonlíthatjuk sőtt, ha embereknek nem lenne max 2-3éves memóriája, a múltbéli események összehasonlításával és nagyobb összefüggések és folyamatok figyelésével (elég csak nyitott játékos szemmel is figyelni) sokkal kevesebb butaságot mondanának sokan. (bár tudom ma már keveseknek van idejük gondolkodni ésvagy nem is akarnak/képesek rá és ekkor jön a fórumokon szajkózott hülyeségek saját hülyeséggel párosítva)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #21 üzenetére
Nem kielemezni kell, hanem megkérdezni, mert bizonyos különbségek nehezen láthatók az egyes területeken. Ha nem állítottak be ultrát, akkor az egész mérés hibás, mert sokkal kevesebbet számolt a PC. Egyébként megnéztem és az effect quality PC-n low volt. Ez az egyik legnagyobb teljesítménygyilkos és konzolon ultrára van állítva. A shadow medium sem helytálló. Ez is ultra mindkét konzolon.
Ezek olyan dolgok, mint a Fallout 4-ben a god rays. A játék 98%-ában nincs látható különbség a minimum és a maximum között, de a maximum beállítás -30-40 fps-t jelent. -
Yutani
nagyúr
válasz
Menthirist #34 üzenetére
Akkor csak egyetértünk abban, hogy ez a 100k-s fix hardver nem elegendő fHD-n értelmes FPS megjelenítésére, ahogy egy újonnan vásárolt 100k-s PC sem alapkiépítésben (1 HDD, 400W táp, semmi felesleges sallang). És ebből következik, hogy egy olyan konzol, ami megfelelne az ilyen igényeknek, az 150-200k lenne, mert ebbe beleférne egy erősebb HW. Csak mondjuk ilyen méretekben lehűteni nem tudnák.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Menthirist #36 üzenetére
Amúgy kajak irigylem az igénytelen embereket.
Mennyivel jobban jársz anyagilag, ha nem látod a különbséget a 30 és 60 fps között, ha beülsz egy mozira és nem azon vagy fennakadva, hogy homályos is, szaggat is, mozgásfelbontás a béka segge alatt... A hangélményt meg übereli otthon egy belépőszintű épített rendszer.
Én már nem vagyok hajlandó interpoláció nélkül filmezni se. Mások meg csak egyszerűen élvezik azt, ami van. -
válasz
Menthirist #36 üzenetére
Mintha azért nem lehetne kapni jó minőségben felvett zenét, mert a legtöbb ember youtube-ot meg mp3-at hallgat, te meg hiába veszed meg a csúcs audiofil hangcuccokat, mp3-ra lennél kárhoztatva.
-
Nálam ez nem így megy. Hozzá vagyok szokva a 60 fps folyamatosságához, akik 120 meg 144 hz-es monitorral játszanak azok meg ahhoz. És NEM folyamatos számomra sem a 30, sem egy csomó film. Arról nem is beszélve hogy napi munkaeszközöm egy 2880x1800-as felbontású MBP, napi szinten látok 4k-s tévét, és nem hogy a fullhd nem néz úgy ki, de fullhd alatti látvány felskálázva meg aztán pláne. Szóval nekem egyáltalán nem elegendő egy ps4 színvonala. El tudom fogadni hogy bizonyos embereknek az legyen, de amíg sajnos az ő igényük korlátozza az én igényem kiteljesedését, addig nem értek egyet azzal, hogy további súlyos évekre felejtsük el a fejlődést. Pláne ha hajlandó vagyok fizetni érte igen súlyos összegeket, és nem vagyok vele egyedül.
-
#Chris
tag
válasz
Menthirist #34 üzenetére
Mit érdekelnek a számok? Én a gamer gépem eladtam és vettem egy PS4-et, meg egy gépet vga nélkül, igp-vel. Amikor a ps-el játszok, teljesen nem érdekel, hogy hány fps, mekkora felbontás stb.. Mindaddig, amíg szép a játék, nem akad és élvezem(!)... Most benchmarkot futtatsz vagy játszol?
-
De megint csak... Teljesen hidegen hagy hogy ez egy cfx Fury X-nek vagy egy 4670 szintű vga-nak felel meg papíron. Az a lényeg hogy milyen, csak játékra kitenyésztett célhardvert kapok a 110k körüli pénzemért (ma, egy éve vagy 3 év múlva), amiért elvileg nem kellene törnöm a fejem a következő 6-8 évben a játékhardver terén. Itt pedig az jön ki, hog 110k-ért kapok egy rendszert ami már most is csak 720p-ben viszi 60 fps-sel a legmodernebb játékmotoron ülő játékot, vagy mondjuk 900p-n 30 fps-sel, és még ha igaz is hogy lehet facsarni még erőforrást belőle, az is max arra lesz elég hogy a következő 1-2 év fejlődését ugyanezen a tempón bírja hajtani. De még akkor is csak az életciklusa felénél jár majd. Utána megint jön a herevere meg a spórolás.
"DX12 éra beköszönésével lehet nyugodtan eladni a drága kártyákat, elég lesz a Pitcairn/Curacao/Trinidad is"
Ezt valahogy nem tudom elképzelni. Inkább azt látom, hogy kisebb cpu is elég lesz a kihajtáshoz (elvégre jobban párhuzamosíthatók és kisebb overheaddel rendelkezők lesznek a kódok), de a tiszta számítási teljesítmény nem nő, és a limitek (ROP-ok, textúrázók, stb száma) ugyanott maradnak. Emellett egyre jobb látványt kitolni vr-ra 20 (de inkább 10) msec alatti motion to photon érték mellett egy erős kártyán lesz igazán lehetséges. Erre egy 7850/70 szintű kártya nem lesz elég még low level api mellett sem.Robert07: nah jah... meg amikor a vr elterjedtebb lesz. De hát ez a mottó, egy generációval maradjunk le!
-
sb
veterán
Hogyne, ismerem. Ezzel együtt értettem.
Mármint nyilván fejlődik, de egyrészt ez sem ma született, másrészt nem is normál sw fejlesztő cég által piaci alapokon.Harmadrészt meg bármennyire vágyom tartalomra a grafika rovására, azt azért a mai szintre értettem és nem a 10-20 évvel ezelőttire.
Bár kétségtelen, hogy még így is fent figyel a gépen most is.
-
Teréz Atya
senior tag
En meg attol kapok agyf*szt, hogy egy akarmilyen csilivili, uber-brutal jateknal olyan bena a fizika, hogy az mar faj. Amikor odacsap az emeber egy asztali lampanak es semmi. A szetlohetetlen akvarium. Hello, Half-Life 2, 2004!
Amikor mar tobb, mint 10 eve vannak a mechanikat tobbe-kevesbe jol szimulalo flash jatekok, ne etessenek. Angry Birds?Temanal maradva, ott volt a Battlefield Hardline. Olyan idiota, eszabott AI-t mar jo regota nem lattam. Ellenfel orra elott setafikalok egy tavcsovessel, semmi. Sprintelek egy epulet parkanyan, meglat, es az osszes haverja tudja, hogy ott vagyok. Lelovom az egyik parasztot, haverja ideges lesz. Letelik a cooldown, es ugy setafikal a fejbelott gyerekkori baratja mellett, mintha a vilag legtermeszetesebb dolga lenne.
Ahogy nezem, ezek nem a szamitasi teljesitmeny miatt ilyen kretenek, egyszeruen az AI szerkesztesenel, amikor az allapotgrafokat szerkesztettek szabtak el ugy, hogy az mar faj.Es az egesz elszabas allatorvosi lova az rebootolt Medal of Honor. Fu, amikor nem lehetett tovabb jutni egy palyan, mert nem nyilt ki az ajto amig a talib ort fejbe nem lottem a teton. Vagy a vegjateknal, ha tul gyorsan mentem meghaltam, ha tul lassan, meghaltam, miert? Nem tudom. De a lovoldozo talibot nem lehetett kikapni egy raketaval a feszkebol, mert mert felfogta a csudalatos hullampleh.
-
Razzul
őstag
OpenTTD-t gondolom ismered. De ha mégsem, akkor belinkelem.
-
Robert07
aktív tag
válasz
Menthirist #21 üzenetére
Majd amikor elterjedtebb lesz a 4K akkor lesz normalis hardver FHD-ra.
-
kisza25
félisten
bf4
Mekkora császárság lenne már ha egy fpsben a nagy lövöldözésben a leomlott falak: pipa
törmelékek: pipa
üvegszilánkok között a füstben kéne csapatni: pipa
és minden ott marad úgy ahogy szétlötted: pipa
sőt házakat dönthetsz össze, tornyokat dönthetsz le, a robbanások nyomai, kráterek a földben mind ott maradnak, lövedéknyomok a falakon, még egy felhőkarcolót is le lehet dönteni az egyik pályán, Falakat lőhetsz szét, vagy nem értem te mit szeretnél -
Yutani
nagyúr
válasz
Menthirist #21 üzenetére
Ezen mérés szerint (persze lehet ez teljesen félrevezető) a PS4 GPU-ja egy 7850-nek felel meg, az XO GPU-ja pedig ennél gyengébb. Nyilván az alacsony szintű API jelentős előnyt ad a konzolnak, de ez inkább a CPU magok kihasználtságára van jó hatással.
Tegyük fel újra a kérdést, de most kicsit másképp: ki szerint lesz elég egy 7850 a fHD megjelenítéshez DX12 vagy Vulcan alatt? Mert ha a konzolon fHD-ban elég egy 7850 vagy annál gyengébb GPU, akkor a DX12 éra beköszönésével lehet nyugodtan eladni a drága kártyákat, elég lesz a Pitcairn/Curacao/Trinidad is.
Vagy nem.
-
sb
veterán
válasz
#16939776 #20 üzenetére
Úgy látom nagyrészt egyetértünk abban, hogy nem erre van igény, nem itt van könnyű pénz.
Abban viszont vitatkoznék, hogy ez generációs probléma. Maximum csak félig.Szerintem - sajnos vagy szerencsére - van egy abszolút igényszint ami fölé az ember, fizikai, szellemi korlátai miatt nem fog menni. Vagy nem belátható időn belül. Pl. nekem is hiába sír az egyik szemem, hogy 20 éve nincs egy Transport Tycoonhoz vagy Settlers-hez hasonló összetettségű stratégia. Se időm se energiám nem lenne már rá. Gyereknek meg elég ugyanaz vagy a remake kis túlzással.
Persze vannak újabb technológiák amik bejöhetnek, de az összetettségi szint nagyon nem változik attól, hogy 320x200-ban nyomtad 20 éve vagy most érintőképernyős UHD-n... vagy 20 év múlva hologramos kivetítőn. Más lesz, de ugyanaz.
Hasonló ez szvsz ahhoz, hogy egy autóba is bekerül a huszonkettedik extra, de, hogy minden háztartásban 2db 400LE autó legyen a bevásárláshoz meg ovihoz... ez felesleges. Hiába indultunk a T modelltől.
Persze ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne bődületeset előrelépni még és ne értékelnék "páran".
Abban egyetértek Crytek-kel, hogy lehetőség azért lenne, és főleg nem a grafikában. Hogy ez mikor lenne átlagigény, azzal kapcsolatban már szkeptikus vagyok. -
Teasüti
nagyúr
Erről volt már szó régen, hogy nincs értelme rágyúrni a taktikai képességekre mondjuk egy fps-ben, mert amint elkezdenek csapatban mozogni, fedezéket használni és szinkronban támadni, ne adj isten mögéd kerülve (mindig más megoldással), azonnal jön a hiszti az átlagos játékostól, h csal a gép. Mert ugye elég pár ellenfél egy nyitottabb pályán és az egyszeri játékosnak esélye se lenne. Mire feloszlana a füst amíg tűz alatt tartanak, vki máris mögéd került.
Senki nincs kiképezve harci taktikákra, ezért egy ilyen AI könnyedén bedarálja a játékosok 99%-át.
Azt meg ugye könnyű belátni, hogy szórakozni akarunk, nem pedig 5 másodperc alatt meghalni egy katonai vagy speciális erők taktikai szimulációjában. Ez frusztrációt okoz, nem élményt. Az élmény az, mikor az AI kirohan a puskacső elé és Rambo módjára irtod az ellent.Ui: és ez full komoly. Ezt hozta ki az akkori felmérés is, hogy akkor élvezték a játékot a legjobban, hogy ha csak szemből támadott az AI, nyomokban felfedezhető taktikai "próbálkozással" és gyenge fedezék használattal (kilógó testrészek tipikus példa, úgy az összes játékban belőhető az ellen fedezék mögött is).
-
-
Na várjunk csak.
1: az előző generáció nagy hiányossága is az volt, hogy nem bírta a fullhd-t normálisan. Azt mondod, jópár évvel később egy új generációban még mindig ott tartunk hogy "bocs, 100k-ért nem lehet olyan gépet kapni ami elég fullhd-ra jó minőségben", és ezzel kellene beérni kb 2018-2020-ig? Bocs, ezt nem fogadom el."Csodák nincsenek, egy fHD-n jó sebességű konzol nem lehet sokkal olcsóbb egy hasonló képességű PC-nél."
2: de, lévén egy rakat dolgot megspórolhatunk, amire a pc esetén külön költeni kell. Fix hardver miatt a gyártási költségek alacsonyabbak, ráadásul egy rakat dolgot lehet integrálni, és be lehet lőni (nem kell 30 ezres tápot venni hozzá, nincs benne 4-5 vinyó, stb). Szóval jóval olcsóbban gyártható mint egy alaplap-apu-ram kombó.És ez még ugye a jelen, jövőre már megint olcsóbb lesz az a kategória, amiről most beszélünk, és egy konzolnak ugye képesnek kellene lennie hogy tartsa az ütemet hosszú éveken át. Az a baj hogy jelenleg sem teszi ezt. A legtöbb amit ki tudok nézni belőle, hogy az "erőforrás és api töblettel" talán 1-2 évig tartani fogja tudni a 30 fps körüli tempót a jövőben is, miközben enyhén talán fejlődnek a játékok látványban (másban kétlem), aztán jön megint a felbontás csökkentés.
"Mondják, hogy veszteséges a konzol eladás, de magasról teszek rá"
Tudtommal ez az előző generáció elejére volt igaz, a mostani generáció már a kezdetektől fogva nullszaldós vagy profitábilis hardveres szinten is.Zeratul: jah igen, de épp az volt a konzol mellett mondva, hogy jóval kisebb az overhead, és jóval alaposabb az optimalizáció rá mint pc-re, ahol megeszi az erőforrást a driver meg a többi. Ehhez képest az hogy egy konzol ugyanolyan teljesítményre képes mint egy ugyanolyan pc, siralmas dolog.
Abu: a digital foundry ugyanazok mellett az értékek mellett hasonlította össze őket. Ők is kielemezték, és nem látták nyomát sem annak hogy az Ultra-nak megfelelő értékek mellett futna konzolon. De akárhogy is, az xbox one 720p-je az 720p. Nem 900p, de pláne nem fullhd. A 900p is jó 40%-al kevesebb pixelt tartalmaz (1.44 millió) mint a fullhd (2.07 millió). És ez még nem low level, ez még a lesajnált és korlátos dx11.
Tehát a legfejlettebb motor a legerősebb konzolon, de fullhd-nál 40%-al kisebb felbontáson képes erre. Ehhez kellene tapsolnom?
-
#16939776
törölt tag
Úgy is a legfizetőképesebb réteg igényeit(leszálló ág) követi a piac, én nem reménykedek benne hogy 1X év szünet után, lesznek újra: lelkiismeretesen, sok fantáziával megírt, gondolkodásra késztető játékok, akár milyen jó technikai feltételek is lennének hozzá adottak, akár most vagy 3-5 év múlva.
Abba kellene hagyni azt az agymosást, ami a pénzbányászat miatt folyik, és talán a következő generáció már igényelné a színvonalas szórakozást.
/kb.:Esélytelen/ -
-
arn
félisten
ai? majd kvantumszamitogeppel
-
Crytek
nagyúr
Ez nagyon kevés.Ennél több kéne.
Fentebb írta valaki nem igazán befolyásolja a játékélményt.
Ekkora földrengető baromságot rég olvastam.Mekkora császárság lenne már ha egy fpsben a nagy lövöldözésben a leomlott falak,törmelékek,üvegszilánkok között a füstben kéne csapatni és minden ott marad úgy ahogy szétlötted. Már csak így leírva is elélveztem hát még ha meg is valósítanák.
De ilyen soha nem lesz -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #11 üzenetére
Valaki nem hazudik. A Frostbite például tényleg úgy van felkészítve, hogy támogatják a low-level elérést. A CryEngine is elég jó ebből a szempontból. Az Unreal Engine 4 még nem, de a microsoftos verziója, amit a Lionhead csinál már tényleg alacsony szintű elérést használ Xbox One-on.
Ugyanazzal a beállítással mint konzolon? PS4-en minden effekt a PC-s port ultra megfelelője, kivéve a texture quality, mert az maradt high, de a post-process az ultra fölötti szint. Az Xbox One-on ugyanez, de a texture filter egy speckó mód, ami high és ultra közötti szint. Én a PS4 szintet legalább egy 285-től láttam. Most leszámítva, hogy konzolon jobb a PP, azt majd úgyis megkapja a low-level PC kód.
-
sb
veterán
A piaci igény hiányzik szvsz. Minden innen indul.
Vagy van vagy generálható... ami bevételt jelent, nyilván azzal már mindenki nekiesne az új technológiáknak.De jelenleg jóval több pénz, vagy legalábbis jóval könnyebb pénz van a casual, ultramobil játékokban mint AAA címekben. Inkább pár 10M felhasználó*1-2USD egy szögegyszerű, ezért költségkímélő játékkal.
szerk: Annyit módosítanék, hogy generálható valószínűleg lenne az igény, de mindenki a könnyebb utat választja. Majd ez is lelassul pár év alatt mivel telítődik a mobil/casual piac is.
-
Zeratul
addikt
válasz
Menthirist #11 üzenetére
Az I3nak legalább 2x akkora a CPU teljesítménye mint egy XBox One APUnak, a 950 meg min egálban van 7850-el nyers teljesítményben.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Menthirist #5 üzenetére
Csodák nincsenek, egy fHD-n jó sebességű konzol nem lehet sokkal olcsóbb egy hasonló képességű PC-nél. És akkor lehet gondolkodni, hogy egy 100k-s PC mennyire alkalmas játékok futtatására magas beállításokkal fHD-n. Valószínűleg mindannyian ugyanarra az eredményre jutunk.
Tehát ha fHD-n jó teljesítményű konzolt akarunk, akkor 100k-ba nem fog beleférni a megfelelő hardver, még ha az alacsony szinten is programozható és marha jó teljesítményt ad, mint ahogy Abu itt hirdeti. (Mondják, hogy veszteséges a konzol eladás, de magasról teszek rá.)
-
de már a mostani motorgenerációt is új, job központú, jelenlegi konzolokat figyelembe vett módon fejlesztett motoroknak nevezik. Akkor nyíltan hazudnak?
mellesleg frostbite ide vagy oda, konzolon az is csak 900p és 720p-n tolja a 60 fps-t, miközben a lesajnált PC-n ezt egy i3 egy 950-nel hozza a digital foundry szerint. Egy 980 erre 1440p-ben, tehát az xbox one-nál négyszer nagyobb felbontásban képes.
#10: ez az, amiben a felhő számol a hatalmas erőforrás-felesleggel rendelkező konzol helyett, amit aztán késleltetve kap meg a user? Király!
-
Crytek
nagyúr
Szerintem meg a fizika az amire toronymagasan szarnak.
Egyszer jó lenne már egy direkt fizikára izmoló game amibe szarrá lehet löni mindent.
De hát ez csak örök álom -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #5 üzenetére
Addig nem is lesz változás, amíg mindenki ki nem jön az új konzolra tervezett motorokkal. A régi motorok ráerőltethetők a konzolra, de rossz lesz az eredmény. Nem tudják használni velük az alacsony szintű eléréseket sem. A multiplatform címek közül egyedül a Frostbite használ alacsony szintű elérést.
(#6) PoNR: Az útkeresés a legnagyobb probléma. Az AI többi elemét meg tudja oldani a processzor. Legalábbis konzolon, mert ugyanoda lesz visszaírva minden számítás. PC-n ilyet csak az újabb IGP-kkel lehet majd csinálni.
-
PoNR
csendes tag
Sziasztok,
Amikor AI-t emlegetnek játékokkal kapcsolatban akkor ált. az útkeresés jön fel elsőként.
Számomra amikor AI-ról van szó, akkor inkább a stratégiai/taktikai AI ötlik fel.
Utóbbira is vannak engine-k, keretrendszerek, amik profitál(hat)nak a GPGPU fejlődéséből?
Kérdezem ezt mint teljesen laikus. -
válasz
KevinMulder #2 üzenetére
már most is egy rakat dolgot lehet (és kell is) szinkronban csinálni.
Abu85: a gyakorlat konzolon is azt mutatja, hogy hiába van "tengernyi" erőforrás még szerinted a konzolokban, mégsem haladt semerre az elmúlt két évben, pedig kapott pár API frissítést ha jól emlékszem (ráadásul nem két éve kezdtek fejleszteni a nagy cégek ezekre a konzolokra, pláne nem 2 éve kezdtek programozást tanulni). Annyira fejlődnek a mai játékok, hogy most már nem ritkán 30 fps-t sem tudják stabilan tartani, a fullhd-ról nem is beszélve. Ez még pár éve elfogadható lett volna, de mára már nagyon nem az. Legalábbis nekem nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #1 üzenetére
Részben igen. Ma a játékok 80%-a még konzolon sem használ alacsony szintű elérést. Xbox esetében ez az arány 90% fölötti. Az egyik kedvelt lehetőség az optimalizálásra a GPU-s kihasználatlansági buborékok betömése. GPGPU skinning és más aszinkron feladat, de jó irány a GPGPU-s AI. Mivel ezek az erőforrások amúgy is malmoznának, így a befogásuk célszerű.
Az, hogy elméletileg mit tud egy i7 vagy egy FX teljesen mindegy. A gyakorlat számít. A legnagyobb probléma a finanszírozás. Azt egy ideje lehet hallani a konzolos előadásokban, hogy például az AVX legnagyobb baja, hogy borzalmasan regiszterszegény. Ahhoz, hogy az AVX-ből annyit hozzanak ki, mint mondjuk egy GPGPU-s irányból sokkal több pénzt kell befektetni. Elméletben minden lehetséges, de a kiadók olcsón akarnak eredményeket.
-
Szerintem egyenlőre az igények nem elég erősek ahhoz, hogy ez fejlődjön. Sőt, ha belegondolunk, a mai játékok könnyebbnek tűnnek, mint a régiek, legalábbis én mostanában nem játszottam olyan játékkal, ami igazán nehéz lett volna. Rengeteg a gyerek játékos, és sok fórumon megy a hisztizés, hogy túl erős az AI.
-
KevinMulder
tag
válasz
Menthirist #1 üzenetére
Gondolom itt a kulcsszó a szinkronitás körül van.
-
Hűha. Szóval elvileg nem csak hogy a processzorok sebessége nem változott lényegesen az utóbbi időben (elvégre a 2500k és a 6700k "ugyanazt" a tempót tudja), de még az optimalizáció király és gyakran sub-30 fps bajnok konzolok hardvere is csak 60-70%-ben van kihasználva, és ezért lesz "ingyenes" az AI számítás? Minden bizonnyal a 4790k-m küszködik hogy hogy maradjon életben a sok számolgatás miatt, de már az előző 8320-asom magjainak fele is ott állt szinte kihasználatlanul.
Szóval ha még több AI-val tömjük meg a konzolokat, az gyakorlatilag ingyen lesz, és majd lehet mondani, hogy a 24 fps igazi filmszerű élményt nyújt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M i5 12400F 16GB DDR4 1TB SSD RTX 4060 8GB Rampage Shiva Cooler Master 650W
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest